Kuidas sõiduhirmust üle saada?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?
Näh, mul ka 750gsxr ja pikkus 170, kaalu 60-63 kilo ringis.. ..ja ma pean ikka tõsist vaeva nägema, et tagaratast pidudades maast lahti saada. Äkkipdurdused tänu vahtralehtedega neiudele ning vanuritele autoroolis on seni lõppenud lihtsalt lohaga, nii esiratas kui mõlemad rattad blokis. Enesealalhoiuinstinkt vist teeb oma töödSnowhite kirjutas:nu vb ongi ratas liiga suur ja raske mo jaoks. ma ise ainult 78 kg ja 180cm pikk.
vb sai veits räige aparaat võetud esimeseks rattaks kah, krt teab.

Aga nendes ekstreemolukordades olen ma ise ka poolenisti süüdi - kihutan , noh

Väga vale seisukoht - vähesed autojuhid üritavad meelega sind teelt välja suruda või midagi muud "põnevat" teha. Enamjaolt on asi selles, et tsikkel on nii tilluke, peeglist raskestimärgatav (ja pead enamik autojuhte ei vaevu pöörama, et oma silmaga veenduda pimedates nurkades) ja kiirus on alati vähemalt veidi üle autode omast. Enda napikaid tagantjärge läbi mõeldes olen pea alati järeldusele jõudnud, et eeldasin midagi.Mõni võiks arvata, et harrastan piiri - peal sõitmist vms. Absoluutselt mitte - lihtsalt eesti autojuhid on ogarad, värdjalikult mittearvestavad ja tapjalikud. Näiteks, käisin jaanipäeva paiku hiiumaal ja teel sinna üritati minust kas bussi või sõiduautoga vähemalt 5x üle sõita.
Ja liikluses on lihtne: When you 'assume', you'll make an ass out of you and me! "ass" "u" "me".

Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?
ma mäletan, kui isa tahtis osta endale rollut, et ökonoomsemalt liigelda. Võttis proovisõidule minu ka kaasa, esimene kord oli ikka suht suur hirm, a pärast, kui ta oli rollu ära ostnud, siis ma sain ka sellega üksi sõita, siis mingipärast hirmu polnud... kõik vaatasid, et vabsjee, kuidas ta julgeb. Nüüd liiklen mopilubadega(vanust 15 alles) ja enam ei karda midagi, väljaarvatud see tõsiasi, et sind lihtsalt ei märgata...
See pole minu allkiri.
Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?
Hirmu pole aga pole ka ilmselt hea uut teemat selle kohta tegema hakata.
Nimelt tänaseks kolm sõidukorda Tallinnas tehtud. Nüüd kolmanda korraga kipub mul ikka suund sisse jääma peale osasid pööranguid. Sellest ka küsimus kuidas seda kõige paremini enda jaoks meelde tuletada. Praegu on pidevalt ikka kõrva lällaris kuulda kuidas sõiduõpetaja meelde tuletab. Samas mõnikord tundubki mul et osaliselt unustan tänu sellele, et uut infot kõrva palju peale pritsitakse:)
Nimelt tänaseks kolm sõidukorda Tallinnas tehtud. Nüüd kolmanda korraga kipub mul ikka suund sisse jääma peale osasid pööranguid. Sellest ka küsimus kuidas seda kõige paremini enda jaoks meelde tuletada. Praegu on pidevalt ikka kõrva lällaris kuulda kuidas sõiduõpetaja meelde tuletab. Samas mõnikord tundubki mul et osaliselt unustan tänu sellele, et uut infot kõrva palju peale pritsitakse:)
-
Teema algataja
Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?
Mina harjutasin ennast peale igat suuremat pööret seda keskmist nuppu vajutama, lõpuks tuleb see vajutus iseenesest.Kri§to kirjutas:Hirmu pole aga pole ka ilmselt hea uut teemat selle kohta tegema hakata.
Nimelt tänaseks kolm sõidukorda Tallinnas tehtud. Nüüd kolmanda korraga kipub mul ikka suund sisse jääma peale osasid pööranguid. Sellest ka küsimus kuidas seda kõige paremini enda jaoks meelde tuletada. Praegu on pidevalt ikka kõrva lällaris kuulda kuidas sõiduõpetaja meelde tuletab. Samas mõnikord tundubki mul et osaliselt unustan tänu sellele, et uut infot kõrva palju peale pritsitakse:)
Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?
Üks variant on motoorne mälu - kindlasti tuleb sul platsisõite ka veel parasjagu ning seal käitu nagu liikluses peaksid - kohalt minnes näita suunda.Kri§to kirjutas:Sellest ka küsimus kuidas seda kõige paremini enda jaoks meelde tuletada.
Kui igasugused koonustevahelised manöövrid ja kaheksad ka juba paremini välja tulevad, võid pulli pärast ju nendegi ajal suunaga mängida.
Kui õigetes olukordades piisavalt suunda sisse-välja taod, siis lõpuks ei pane seda tegevust liikluses enam tähelegi.
CarbTune karburaatorite sünkronisaator: http://nagi.ee/photos/harimal/7766255/in-set/125775/
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
-
- Postitusi: 1009
- Liitunud: 17 Dets 2004, 15:27
- Tsikkel: HD VRSCDX Night Rod Special
- Asukoht: Riia, Tallinn
- Kontakt:
Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?
Üks variant on veel - muretse Harley-Davidson. Need lülitavad ise välja suunatule... 

Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?
No kunagi ehk tõesti, hetkel veel kroom väga südame alt jõnksu läbi ei tõmba. Muidu hea soovitus- tänud.
-
- Postitusi: 686
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: Beta 300RR, GSX650F
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 29 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?
sellega harjub. taasastusin jälle tsiklikooli.. esimesel sõidul ununes palju.. teisel enam mitte.
SEBA! http://www.rulluisud.ee
-
Teema algataja
Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?
mul on väheke teine teema, kuidas sõiduhimust üle saada ?
vahel saan kellegi rattaga sõita ja peale seda nädal-kaks uurin müügilolevaid rattaid. peab see talv ikka need load ära tegema 


-
Teema algataja
Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?
Pane sõbra rattaga külili, siis peaksid sõiduhimust üle saama küllsegane kirjutas:mul on väheke teine teema, kuidas sõiduhimust üle saada ?

Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?
murra vasaku käe põidlaluu. iga kord kui liigutad tuleb meelde. ja pärast tuleb iga kord meelde mispärast oli luu katki.Kri§to kirjutas:Hirmu pole aga pole ka ilmselt hea uut teemat selle kohta tegema hakata.
Nimelt tänaseks kolm sõidukorda Tallinnas tehtud. Nüüd kolmanda korraga kipub mul ikka suund sisse jääma peale osasid pööranguid. Sellest ka küsimus kuidas seda kõige paremini enda jaoks meelde tuletada. Praegu on pidevalt ikka kõrva lällaris kuulda kuidas sõiduõpetaja meelde tuletab. Samas mõnikord tundubki mul et osaliselt unustan tänu sellele, et uut infot kõrva palju peale pritsitakse:)

maailm jookseb lõpu poole
Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?
Seda teemat nüüd sirvides lugenud ja algajana (autokooli alles minek, sõitnud pole) tekkis küsimis. Sõidan juba 4jandat aastat tagaveolise autoga. Kui talvel lappama läheb, siis muud ei ole kui gaasiga mängida ja rooliga (kõvasti!) maadelda kuniks otse saad (seda juhul kui auto vaja peale ootamatust ostseks saada- tahtliku drifti hoidmine oluliselt lihtsam). Kui nüüd ratas vihmaga libisema läheb, st et tagumik hakkab driftima... Kui palju siis üldse teha on? Mulle tundub, et kui juba lappama läheb, siis on külg ka kohe maas. Samas need kellel kogemus võiksid täpsemalt rääkida.
Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?
Mina sain näiteks ATV sõiduhimust niiviisi lahti, et laenasin sõbra käest, sõitsin terve päeva sellega ringi ja pärast pole mitu kuud enam tahtnud sõitasegane kirjutas:mul on väheke teine teema, kuidas sõiduhimust üle saada ?vahel saan kellegi rattaga sõita ja peale seda nädal-kaks uurin müügilolevaid rattaid. peab see talv ikka need load ära tegema

-
- Postitusi: 1487
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?
Mõtlesin siin ja krt tsikkel on ikka palju stabiilsem asi kui tagaveoline auto, sest 100+kmh kiiruselt tsikli rattas ringi läheb siis küll niiviisi lappama ei viska nagu autot. Ma arvan, et asi on pöörleva massi (rattad) suhtes kogu tsikli massi.
Teha on palju, kõige parem on suurt mitte midagi teha, ratas stabiliseerib end ise. Jõutuub on videoid täis kus kurvides slaiditakse igast asendist.
Aga tegelikult, osta endale Randmevääne 2 ja loe see läbi, saad libisemise olemusest aru. Vähemasti ei lase esimene kord püksi kui tagaratas kurvis nõksu teeb.
Alguses on küll hirmus aga kui ära harjud siis hakkab meeldima.
Head õppimist!
Teha on palju, kõige parem on suurt mitte midagi teha, ratas stabiliseerib end ise. Jõutuub on videoid täis kus kurvides slaiditakse igast asendist.
Aga tegelikult, osta endale Randmevääne 2 ja loe see läbi, saad libisemise olemusest aru. Vähemasti ei lase esimene kord püksi kui tagaratas kurvis nõksu teeb.

Head õppimist!
Syn kirjutas:Seda teemat nüüd sirvides lugenud ja algajana (autokooli alles minek, sõitnud pole) tekkis küsimis. Sõidan juba 4jandat aastat tagaveolise autoga. Kui talvel lappama läheb, siis muud ei ole kui gaasiga mängida ja rooliga (kõvasti!) maadelda kuniks otse saad (seda juhul kui auto vaja peale ootamatust ostseks saada- tahtliku drifti hoidmine oluliselt lihtsam). Kui nüüd ratas vihmaga libisema läheb, st et tagumik hakkab driftima... Kui palju siis üldse teha on? Mulle tundub, et kui juba lappama läheb, siis on külg ka kohe maas. Samas need kellel kogemus võiksid täpsemalt rääkida.
Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?
No tagaveolisega hakkas ka meeldima, kui harjusin
Tsikli puhul see hirm, et kui läheb siis ei meeldi enam üldse
Lihtsalt mu talupoja mõistus ei tunnista seda, et ratas selles olukorras püsti jääb 



-
- Postitusi: 170
- Liitunud: 20 Mär 2012, 13:56
- Tsikkel: Kawasaki GPZ 500S
- Asukoht: Tallinn - Valga
Re: Rumalad küsimused 2
Kas asi on ainult minus või on kellelgi veel samalaadne probleem: Paremale keerata (ristmikul) on palju ebamugavam, kui vasakule.
-
Teema algataja
Re: Rumalad küsimused 2
Paremakäelised ongi enamjaolt harjunud vasakule keerama...antonio kirjutas:Kas asi on ainult minus või on kellelgi veel samalaadne probleem: Paremale keerata (ristmikul) on palju ebamugavam, kui vasakule.
See on kõik harjumise ja harjutamise asi.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 6173
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
- Asukoht: Tallinn, Tondi
- Tänanud: 775 korda
- Tänatud: 635 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
Eeldan, et sea pead silmas paigalt võttes. Siis ongi. Pead natuke erinevalt neid pöördeid tegema - vasakule minnes on pöörderaadius suur ja saad algatuseks otse sõita. Paremale pöörates pöörderaadius väike ja otse ei saa sõita vaid pead kohe pöörama hakkama. Saad selle endale lihtsamaks teha, kui keerad seisva tsikli lenksu juba pöörde suunas valmis ja kallutad ka sinnapoole pisut viltu. Siis tuleb pöörates raadius tükimaad väiksem.antonio kirjutas:Kas asi on ainult minus või on kellelgi veel samalaadne probleem: Paremale keerata (ristmikul) on palju ebamugavam, kui vasakule.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
-
- Postitusi: 170
- Liitunud: 20 Mär 2012, 13:56
- Tsikkel: Kawasaki GPZ 500S
- Asukoht: Tallinn - Valga
Re: Rumalad küsimused 2
Tänan! Järgmine kord püüan harjutadamacintosh kirjutas:Eeldan, et sea pead silmas paigalt võttes. Siis ongi. Pead natuke erinevalt neid pöördeid tegema - vasakule minnes on pöörderaadius suur ja saad algatuseks otse sõita. Paremale pöörates pöörderaadius väike ja otse ei saa sõita vaid pead kohe pöörama hakkama. Saad selle endale lihtsamaks teha, kui keerad seisva tsikli lenksu juba pöörde suunas valmis ja kallutad ka sinnapoole pisut viltu. Siis tuleb pöörates raadius tükimaad väiksem.antonio kirjutas:Kas asi on ainult minus või on kellelgi veel samalaadne probleem: Paremale keerata (ristmikul) on palju ebamugavam, kui vasakule.
-
- Postitusi: 686
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: Beta 300RR, GSX650F
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 29 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Tervist.antonio kirjutas:Kas asi on ainult minus või on kellelgi veel samalaadne probleem: Paremale keerata (ristmikul) on palju ebamugavam, kui vasakule.
Olin eelmisel hooajal sama dilemma ees. Põhjuseks arvatavasti Mac'i väljatoodu. Lohutuseks võin öelda, et sellest saab harjutades lahti. Paar tundi Tabasalu kardirajal kus on kõik peale 1 kurvi parempöörded ja peale seda on olnud asi vastupidine. Tunnen ennast parempöördel tunduvalt kindlamalt kui vasakpöördel.

SEBA! http://www.rulluisud.ee
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2721
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa KX20F
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 11 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
Lisaks vähe ülevaatlikuma video.macintosh kirjutas:Eeldan, et sea pead silmas paigalt võttes. Siis ongi. Pead natuke erinevalt neid pöördeid tegema - vasakule minnes on pöörderaadius suur ja saad algatuseks otse sõita. Paremale pöörates pöörderaadius väike ja otse ei saa sõita vaid pead kohe pöörama hakkama. Saad selle endale lihtsamaks teha, kui keerad seisva tsikli lenksu juba pöörde suunas valmis ja kallutad ka sinnapoole pisut viltu. Siis tuleb pöörates raadius tükimaad väiksem.antonio kirjutas:Kas asi on ainult minus või on kellelgi veel samalaadne probleem: Paremale keerata (ristmikul) on palju ebamugavam, kui vasakule.
[youtube][/youtube]
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki KX250F '08
Husqvarna TE610E '02
http://www.geoape.com/users/loff#act
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki KX250F '08
Husqvarna TE610E '02
http://www.geoape.com/users/loff#act
Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?
Mis siit videost tuleb välja:
Õpi vaikne sõit ära. St jalakäijakiirusel manöövrid jne.
Sealt tulenevalt siis gaasi tunnetus, ja siduri tunnetus ja libistamine.
Ja nagu ikka ja jälle vaata sinna, kuhu sõitma hakkad, muidu vahid otse ja lähedki pikaks oma kurviga.
Teemad suht käsitletud kõik motosurvivalil. Päris mitmest hirmust sain lahti, seda enam, et sinna minnes olid load käes nagu ka oma ratas mingi 2 nädalat
Õpi vaikne sõit ära. St jalakäijakiirusel manöövrid jne.
Sealt tulenevalt siis gaasi tunnetus, ja siduri tunnetus ja libistamine.
Ja nagu ikka ja jälle vaata sinna, kuhu sõitma hakkad, muidu vahid otse ja lähedki pikaks oma kurviga.
Teemad suht käsitletud kõik motosurvivalil. Päris mitmest hirmust sain lahti, seda enam, et sinna minnes olid load käes nagu ka oma ratas mingi 2 nädalat

www.minemetsa.ee www.ripptelk.ee - Hennessy, DD hammock, Rootsmann rippvoovid, Sawyer veefiltrid ja kõikvõimalik matkavarustus.
Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?
Kirjutan eelpool kõnelejale alla. Uus hooaeg uuel rattal ei olnud üldse kindel, olin sadulas kuidagi kange ja värisesin nagu haavaleht. Eile võtsin ratta, läksin autokooli platsile ja harjutasin. Lihtsalt harjutasin. Ja kui tundsin ennast sadulas halvasti siis korrigeerisin asendit kuni tundus hea. Inimene peaks olema õppimisvõimeline loom ja seega tuleb kõik enda enesetunde järgi paika sättida. Kui ikka tunned, et ratas ei keera, siis tule lenksule lähemale ja küll ta keerama hakkab.
Ja pilk-pilk-pilk...see on A ja A tsiklisõidus ilmselt. Lisaks, kipun ka ise seda unustama, kui tunned, et sa ei suuda ratast juhtida sinna kuhu tahad, siis pigista põlvedega nii kuis jaksad ja hoopis parem tuleb välja. Ja pilk-pilk-pilk. Ristmikel on see põlvede teema eriti oluline, nii kui tunned, et ratas tahab külili vajuda, siis põlved paaki ja hoiad kinni, ei kuku ta kuhugi.
Ja kui lähed krampi, käed peale sõitu väsinud, siis teadvusta seda endale pidevalt. Nii kui avastad, et pingutad käe lihaseid õlgadest või üldse kuskilt oled kange, siis ütle seda endale ja lase lõdvaks. Kangelt ei ole eriti võimalik ratast juhtida.
Nii et võta aega ja tiiruta aeglastel kiirustel kuskil platsil, aitab tohutult. Ja pea meeles, et ratas ei taha kukkuda, sina tahad. Aga ära sa ka taha ja ongi korras
Ja pilk-pilk-pilk...see on A ja A tsiklisõidus ilmselt. Lisaks, kipun ka ise seda unustama, kui tunned, et sa ei suuda ratast juhtida sinna kuhu tahad, siis pigista põlvedega nii kuis jaksad ja hoopis parem tuleb välja. Ja pilk-pilk-pilk. Ristmikel on see põlvede teema eriti oluline, nii kui tunned, et ratas tahab külili vajuda, siis põlved paaki ja hoiad kinni, ei kuku ta kuhugi.
Ja kui lähed krampi, käed peale sõitu väsinud, siis teadvusta seda endale pidevalt. Nii kui avastad, et pingutad käe lihaseid õlgadest või üldse kuskilt oled kange, siis ütle seda endale ja lase lõdvaks. Kangelt ei ole eriti võimalik ratast juhtida.
Nii et võta aega ja tiiruta aeglastel kiirustel kuskil platsil, aitab tohutult. Ja pea meeles, et ratas ei taha kukkuda, sina tahad. Aga ära sa ka taha ja ongi korras

Minu käest võib küsida küttepuid ja/või mett.
Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?
Harjunud rattaga linnavahel sõitma/harjutama ,nüüd tänu Saue eksamile saab 2x linnakiirust arendatud! Aga ütlen ausalt ,et see 110 ei tundunud kuigi turvaline tugeva külguule suhtes ja endiselt ei suuda autojuhid aru saada ,et mootorattaga oled ilmastikutingimuste suhtes palju vastuvõtlikum kui autos istudes
Ja eksamineerija tahab ju näha kuidas sa valdad ratast etteantud kiirusel ,muidugi kui ilmastikuolud seda võimaldavad ,kuid ka siin on erinev arusaam eksamineeritaval ja eksamineerijal!
Aga eks kogemused tulevadki harjutades

Aga eks kogemused tulevadki harjutades

Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?
Esimene kord, kui tugevama tuulega Kohila läksin, mõtlesin ka, et puhub teelt ära ja et ikka väga jube ja õudne.

Igaljuhul harjub ära.
Nüüd sajab vihma, puhub külgtuul pea 20m/s ja polegi nagu väga hull....
Kes Rakvere sõidumõnul käisid teavad sõna võtta, kui lõbus oli kreenis sõita.
Aga peamine... Lase ülakeha vabaks, ära ole krampis ja ratas sõidab ise. St ära sega rattal sõitmist ja kõik saab korda.

Igaljuhul harjub ära.
Nüüd sajab vihma, puhub külgtuul pea 20m/s ja polegi nagu väga hull....
Kes Rakvere sõidumõnul käisid teavad sõna võtta, kui lõbus oli kreenis sõita.
Aga peamine... Lase ülakeha vabaks, ära ole krampis ja ratas sõidab ise. St ära sega rattal sõitmist ja kõik saab korda.
www.minemetsa.ee www.ripptelk.ee - Hennessy, DD hammock, Rootsmann rippvoovid, Sawyer veefiltrid ja kõikvõimalik matkavarustus.
Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?
jah see sõidukramp on juba teine teema ,kogu keha on veel endiselt krampis eriti maanteekiirustel ja raskete ilmastikutingimustega! Aga eks see kõik muutub ajapikku
Ma ei saa aru ,kuidas autojuhid ei saa aru ,et raudtee/trammitee ülesõitudel tuleb 2 rattalisega ekstra ettevaatlik olla ja paljdues kohtades 50-60 seda ületada on praktiliselt võimatu ja ohtlik ja siis istuvad sul täiesti tagarattas kinni. Olen ise samamoodi autojuht ja tean ja arvestan sellega aga tundub ,et enamusel see pähe ei mahu ,et kuidas sa nii aeglaselt sõidad

Ma ei saa aru ,kuidas autojuhid ei saa aru ,et raudtee/trammitee ülesõitudel tuleb 2 rattalisega ekstra ettevaatlik olla ja paljdues kohtades 50-60 seda ületada on praktiliselt võimatu ja ohtlik ja siis istuvad sul täiesti tagarattas kinni. Olen ise samamoodi autojuht ja tean ja arvestan sellega aga tundub ,et enamusel see pähe ei mahu ,et kuidas sa nii aeglaselt sõidad

Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?
Mida survivalil õpetatakse ja mis tegelt ka toimib.
Kui ülakeha läheb krampi, pigista põlvedega paaki, nii et reitel praktiliselt valus juba ja kalluta ennast poole, nii et käed ei ole välja sirutatud.
Ja muidugi palju teadliku harjutamist, mida koolis teha ei saa. (st raha eest saab muidugi kõike)
Rinka ratastel seda natukene raskem teha, kuna nagunii toetub väikestel kiirustel päris tugevalt lenksule, aga seda rohkem tulevad kasu tugevad kõhu ja selja lihased
Kui ülakeha läheb krampi, pigista põlvedega paaki, nii et reitel praktiliselt valus juba ja kalluta ennast poole, nii et käed ei ole välja sirutatud.
Ja muidugi palju teadliku harjutamist, mida koolis teha ei saa. (st raha eest saab muidugi kõike)
Rinka ratastel seda natukene raskem teha, kuna nagunii toetub väikestel kiirustel päris tugevalt lenksule, aga seda rohkem tulevad kasu tugevad kõhu ja selja lihased

www.minemetsa.ee www.ripptelk.ee - Hennessy, DD hammock, Rootsmann rippvoovid, Sawyer veefiltrid ja kõikvõimalik matkavarustus.
-
- Postitusi: 674
- Liitunud: 08 Okt 2008, 22:41
- Tsikkel: Kawasaki 636
- Asukoht: Saaremaa - Tallinn - Saaremaa
- Tänatud: 1 kord
Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?
Olles sõitnud Väikse Väina tammi peal koos teiste ratastega ja puhus väga tugev külg tuul.
Siis see vaade on esiteks uskumatu ja teiseks kordumatu. Ratas on praktiliselt 15-20 kraadis nurga all ja seda selleks, et sõita otse.
Väga imelik tunne on omal sõita ja teisi vaadata.
Siis see vaade on esiteks uskumatu ja teiseks kordumatu. Ratas on praktiliselt 15-20 kraadis nurga all ja seda selleks, et sõita otse.
Väga imelik tunne on omal sõita ja teisi vaadata.
-
- Postitusi: 533
- Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
- Tsikkel: Beta 390
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 10 korda
- Tänatud: 74 korda
- Kontakt:
Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?
See nüüd küll nii ei ole. Mida rohkem kiirust, seda kindlam on igasugu rööpaid ja muid takistusi ületada. Aeglaselt ukerdades need kukkumised tulevadki. Teaduslik põhjendus ka - kiiremini pöörlevate rataste güroskoopiline moment on suurem ja ei lase tsiklil nii kergelt takistust kohates suunda muuta.Kristo_P kirjutas:Ma ei saa aru ,kuidas autojuhid ei saa aru ,et raudtee/trammitee ülesõitudel tuleb 2 rattalisega ekstra ettevaatlik olla ja paljdues kohtades 50-60 seda ületada on praktiliselt võimatu ja ohtlik ja siis istuvad sul täiesti tagarattas kinni. Olen ise samamoodi autojuht ja tean ja arvestan sellega aga tundub ,et enamusel see pähe ei mahu ,et kuidas sa nii aeglaselt sõidad
