Maanteeameti sõidueksamid

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

arendaja
Postitusi: 285
Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
Tsikkel: Tenere 700
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Maanteeameti sõidueksamid

Lugemata postitus Postitas arendaja »

Niih, kui reaalne on 50kmh saada pidama ainult tagapiduriga etteantud kohas (16m)... Ehk seda harjutust ei anna väga teha ainult tagapiduriga. Ning eksamineerijal piisab vaid sellest, kui ta seisaks paremal pool ratast ning ta näeb ju kohe ära kas esipidurit kasutatakse või ei.

Viimati muutis arendaja, 06 Juun 2012, 22:17, muudetud 1 kord kokku.
Slr 650 > Gsxr 600 > Hornet 919 > Cbr1000rr > Mt09 > Tenere 700

Teema algataja
gl1500se

Re: Maanteeameti sõidueksamid

Lugemata postitus Postitas gl1500se »

Tean infot, et Eksamineerijatele viidi läbi koolitus, kus põhjalikult arutati ka pidurdamisega seonduvat ning ühiselt jäädi seisukohale, et tagapidur blokeerub igal tugevamal pidurdusel ning et seda ei saa lugeda veaks.
Nagu näha, on osadel eksamineerijatel siiski raske oma vanadest harjumustest loobuda...
Egas midagi muud, kui teema osas pöörduda kohaliku büroo juhataja poole või siis päring Tarmo.Terreping@mnt.ee (crash)


extremist
Postitusi: 603
Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Maanteeameti sõidueksamid

Lugemata postitus Postitas extremist »

Tagupidur läheb eriti kergelt blokki, eksamil kasutasin 95% esipidurit ja 5% tagupidurit lihtsalt selleks, et eksamineerija näeks, et jalg vajutab. Reaalselt kasutan ainult esipidurit.

Kasutaja avatar

Yerba
Postitusi: 1225
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner '13

Re: Maanteeameti sõidueksamid

Lugemata postitus Postitas Yerba »

Maanteeamet on üldse omaette üks riik riigis ja teevad nii nagu hommikul tuju pähe tuleb ja toimetavad nagu päeva peale välja midagi välja mõtlevad. Täiesti kaootiline punt.
Seadused neid ei koti.
Üldiselt minu arvamus on, et selle anarhistide pundi võiks üldse laiali ajada ja midagi oluliselt keegi ei kaotaks. Pigem võidaks.

No kurat, kui inimene jääb oma tsikliga pidama etteantud ülesande raames, siis mis vahet seal on, kas see õnnetu tagaratas oli blokeerunud või mitte? Iga vähegi mootorrattur võib selle blokkis tagarattaga libiseda kümneid meetreid ilma kukkumata. Aga ei - mingi eksaminaator-terminaator võtab pähe, et see on keelatud ja kukutab kodaniku läbi selle pärast. Mis järgmisena? Kui tõesti mõnel hommikul on pea täiesti tühi, siis annan siit kaasa mõned huvitavamad ideed-soovitused:
Mootori pöörded ei meeldinud - oled läbi kukkunud.
Tsikli paagi peal oli linnusitt - läbi kukkunud.
Ei naeratanud terminaatorile piisavalt - läbi kukkunud.
Tundub et hakkab vihma sadama - läbi kukkunud.
Ei näe väga mootorrattahuvilise moodi välja - läbi kukkunud.
Sokkides augud sees? - läbi kukkunud.

Hetkel rohkem mõtteid ei suutunud genereerida, kuna puudub vastav väljaõpe ja talent.

www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!

jan22
Postitusi: 377
Liitunud: 02 Mai 2006, 11:46
Tsikkel: R1100RT
Asukoht: TLN,

Re: Maanteeameti sõidueksamid

Lugemata postitus Postitas jan22 »

Nagu juba mainisin siis tegevuse aluseks on liiklusseadus ja see on kõigile üks, kes seda suudab täita ja kes ei suuda. Endale tuleb lihtsalt aru anda kas sa tahad juhiluba või ei ja sellega asi piirdub.
Riigi vastu vaidlemisega üldjuhul ei saavuta midagi, kui teed vea siis ole aus ja tunnista seda, et polnud veel valmis eksamiks. Nagu eelnevad kirjutasid siis on nemad selle eksami edukalt sooritanud nii et ei midagi ületamatut.
Kuna jutt juba eksamineerijate koolitusele läks siis tahaks kuulda veel millest seal räägiti, äkki jagad meile ka infot!?
Kindlasti tahaksin siit teemast ka vaie lõpptulemusest lugeda,et kes siis võitis!
Edu tuuleveskiga võitlemisel!

BMW R1100RT
Kasutaja avatar

raits90
Postitusi: 24
Liitunud: 06 Apr 2010, 18:06
Tsikkel: Suzuki GSX-R 750

Re: Maanteeameti sõidueksamid

Lugemata postitus Postitas raits90 »

Täna teooriaeksami tegemist oodates nägin, kuidas üks tsikk tegi eksamit....kõik oli ilus seni, kuni tegi pidurdamist....pidurdas küll ilusti, kuid tegi väikse vea...jättis gaasi maha keeramata ning oligi tulemus käes....tsikkel küllili ja tema seal samas all...plast oli kergelt märg ka...eksami sai muidui mittesooritatud...kahju tsikist

Kasutaja avatar

Yerba
Postitusi: 1225
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner '13

Re: Maanteeameti sõidueksamid

Lugemata postitus Postitas Yerba »

jan22 kirjutas:

Nagu juba mainisin siis tegevuse aluseks on liiklusseadus ja see on kõigile üks, kes seda suudab täita ja kes ei suuda. Endale tuleb lihtsalt aru anda kas sa tahad juhiluba või ei ja sellega asi piirdub.
Riigi vastu vaidlemisega üldjuhul ei saavuta midagi, kui teed vea siis ole aus ja tunnista seda, et polnud veel valmis eksamiks. Nagu eelnevad kirjutasid siis on nemad selle eksami edukalt sooritanud nii et ei midagi ületamatut.
Kuna jutt juba eksamineerijate koolitusele läks siis tahaks kuulda veel millest seal räägiti, äkki jagad meile ka infot!?
Kindlasti tahaksin siit teemast ka vaie lõpptulemusest lugeda,et kes siis võitis!
Edu tuuleveskiga võitlemisel!

Ja kui riik teeb vea, siis tasub ka vait olla ja lihtsalt mõelda, et vaat kui tore lugu. Seda peab nüüd silmas oma postitusega?

www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!

jan22
Postitusi: 377
Liitunud: 02 Mai 2006, 11:46
Tsikkel: R1100RT
Asukoht: TLN,

Re: Maanteeameti sõidueksamid

Lugemata postitus Postitas jan22 »

Yerba kirjutas:
jan22 kirjutas:

Nagu juba mainisin siis tegevuse aluseks on liiklusseadus ja see on kõigile üks, kes seda suudab täita ja kes ei suuda. Endale tuleb lihtsalt aru anda kas sa tahad juhiluba või ei ja sellega asi piirdub.
Riigi vastu vaidlemisega üldjuhul ei saavuta midagi, kui teed vea siis ole aus ja tunnista seda, et polnud veel valmis eksamiks. Nagu eelnevad kirjutasid siis on nemad selle eksami edukalt sooritanud nii et ei midagi ületamatut.
Kuna jutt juba eksamineerijate koolitusele läks siis tahaks kuulda veel millest seal räägiti, äkki jagad meile ka infot!?
Kindlasti tahaksin siit teemast ka vaie lõpptulemusest lugeda,et kes siis võitis!
Edu tuuleveskiga võitlemisel!

Ja kui riik teeb vea, siis tasub ka vait olla ja lihtsalt mõelda, et vaat kui tore lugu. Seda peab nüüd silmas oma postitusega?

Tundub et see teema hakkab juba laadaks muutuma!
Juhul kui suudad tõestada et sul on õigus, siis tasub oma õigust nõuda aga antud teemal on juba selge et sealt mingit õigust nõuda pole. Või juhul kui see õigus tuleb siis peaksid kõik need kes sama eksami sooritasid veatult minema nõudma oma õigust miks neilt on rohkem nõutud kui mõnelt teiselt!

BMW R1100RT

Skyrunner
Postitusi: 102
Liitunud: 16 Okt 2004, 23:55
Asukoht: Tallinn

Re: Maanteeameti sõidueksamid

Lugemata postitus Postitas Skyrunner »

Panen siia teemasse peategelase nõusolekul ülesse ühe video, mis sai ülesse võetud Saue ARK platsieksamil eksamit tehes.
Hea video algajatele A kategooriat tegevatele juhtidele (mitte ära hirmutamiseks vaid selleks, et nii lihtsalt ja kiiresti võibki asfalt vastu tulla ka liikluses olles).
Sellisesse kukkumisse võib ju meist igaüks sattuda liikluses, peale äkk pidurdust.
Kuna te siin eelnevalt arutasite seda pidurduse teemat ARK eksamil, siis see video sobib siia ideaalselt


jan22
Postitusi: 377
Liitunud: 02 Mai 2006, 11:46
Tsikkel: R1100RT
Asukoht: TLN,

Re: Maanteeameti sõidueksamid

Lugemata postitus Postitas jan22 »

Skyrunner kirjutas:

Panen siia teemasse peategelase nõusolekul ülesse ühe video, mis sai ülesse võetud Saue ARK platsieksamil eksamit tehes.
Hea video algajatele A kategooriat tegevatele juhtidele (mitte ära hirmutamiseks vaid selleks, et nii lihtsalt ja kiiresti võibki asfalt vastu tulla ka liikluses olles).
Sellisesse kukkumisse võib ju meist igaüks sattuda liikluses, peale äkk pidurdust.
Kuna te siin eelnevalt arutasite seda pidurduse teemat ARK eksamil, siis see video sobib siia ideaalselt

Tänud video eest!
Kaastunne kukkujale aga mis ei tapa teeb ainult tugevamaks ja edu järgmisel sõidueksamil!
Peaks lollilegi selge olema miks seda eksamil nõutakse, liikluses selline kukkumine võib lõppeda mõne läheneva auto rataste all.

BMW R1100RT

Skyrunner
Postitusi: 102
Liitunud: 16 Okt 2004, 23:55
Asukoht: Tallinn

Re: Maanteeameti sõidueksamid

Lugemata postitus Postitas Skyrunner »

Ütleme nii, et peategelane algul ei saanud aru, miks / kuidas see külili lendamine täpselt toimus, kuid peale video vaatamist sai oma veast aru ja oli enda peale tige. Eks peale esimest ebaõnnestunud katset oli uuele katsele minek palju ärevam ja eks sealt see viga tuligi. Aga selles kukkumises ei süüdistatud eksami vastuvõtjat ja proovitakse peale mõningat harjutamist uuesti eksam sooritada.


madjs
Postitusi: 1458
Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
Tsikkel: VX 800
Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
Kontakt:

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas madjs »

Skyrunner kirjutas:

Panen siia teemasse (s.o õnnetus mootorrattaga) ja Maanteeameti sõidueksamid teemasse (see oli sõidueksam) peategelase nõusolekul ülesse ühe video, mis küll õnneks ei toimunud liikluses, vaid Saue ARK platsieksamil eksamit tehes.
Sellisesse kukkumisse võib ju meist igaüks sattuda liikluses, peale äkk pidurdust.

Sellejaoks ju erinevad platsid ja muud alad ongi, et harjutada. Kui käsi lukku jookseb ei tasu kindlasti ratast ega pinnast süüdistada. Puhtalt tegu algaja näpukaga. Ps. külmajudinad tulevad selga kui mõelda liikluses selistest tegelastest, aga kuskilt ju alustatakse.

Kõik mis ei tapa teeb tugevamaks, või siis sitaks haiget. Ps.Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
http://www.krracing.ee/
Kasutaja avatar

Yerba
Postitusi: 1225
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner '13

Re: Maanteeameti sõidueksamid

Lugemata postitus Postitas Yerba »

Jah, on lollile ka selge, miks äkkpidurdamine vajalik on.
Aga ei ole siiani selge, miks tagaratta blokeerumise eest eksamil läbi kukutati. Tahaks sellele vastust, et miks eksaminaatori meelest tagaratta blokeerumine nii ohtlik on?

www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!

Skyrunner
Postitusi: 102
Liitunud: 16 Okt 2004, 23:55
Asukoht: Tallinn

Re: Maanteeameti sõidueksamid

Lugemata postitus Postitas Skyrunner »

Ma pole küll eksaminaator aga ma saan enda kogemuste najal öelda aga taga ratta blokeerumine ongi ohtlik äkkpidurdusel, sest tagaosa hakkab ju laperdama ka esipidurit kasutades ja mida suurem kiirus, seda uhkemalt hakkab laperdama. Siis tekibki selline taltsutamata hobuse seljas istumise tunne, mida võib-olla eksamineeriad ei taha, et eksamit tegev juht kogeks. Ilmselt on enamus seda laperdamist kogenud aja jooksul. See tunne ei ole mitte meeldiv tunne ja seda kogevad ajapikku kõik ratturid.

Kuid..
Minu arvamus on platsieksami puhul see, et kui eksamit tegev rattur suudab nõutud kiirusel pidurdada nii, et üle joone ei lähe ja tagaratas kasvõi blokeerub ja natukene laperdama hakkab, siis võiks lugeda see ülesanne sooritatuks. Põhiline et ta oskaks sellises olukorras ratast valitseda, püsti jääda ning enne takistust seisma jääda.Sujuvalt pidurdamisega saab hakkama ilmselt igaüks, kui on piisav pikivahe ja aeg. Ilmselt oleneb selle katse sooritus suuresti ka eksami vastuvõtjast.


plaplla
Postitusi: 23
Liitunud: 13 Mai 2012, 13:26
Tsikkel: GSX 600f

Re: Maanteeameti sõidueksamid

Lugemata postitus Postitas plaplla »

sellel kolmapäeval enne ARK eksamit sai võetud sõidutund, ilm oli päris vihmane ja esimesed korrad 50km/h pidurdamisel läks samuti tagaratas loha. hiljem rohkem esipidurit kasutades ja vähem tagumist tallates tuli kõik ilusti välja.. vb lihtsalt joppas, ei tea. ohtlik aga tehtav.

Kasutaja avatar

2ndalpha
Postitusi: 152
Liitunud: 25 Juul 2008, 16:53
Tsikkel: 300 EXC Six Days 2022, TRS One
Asukoht: Tartu
Tänatud: 1 kord

Re: Maanteeameti sõidueksamid

Lugemata postitus Postitas 2ndalpha »

Skyrunner kirjutas:

Ma pole küll eksaminaator aga ma saan enda kogemuste najal öelda aga taga ratta blokeerumine ongi ohtlik äkkpidurdusel, sest tagaosa hakkab ju laperdama ka esipidurit kasutades ja mida suurem kiirus, seda uhkemalt hakkab laperdama. Siis tekibki selline taltsutamata hobuse seljas istumise tunne, mida võib-olla eksamineeriad ei taha, et eksamit tegev juht kogeks. Ilmselt on enamus seda laperdamist kogenud aja jooksul. See tunne ei ole mitte meeldiv tunne ja seda kogevad ajapikku kõik ratturid.

Siis Sul on sõiduasend vale. Kui lenksuga lollusi tegema ei hakka, siis tuleb tagaratas ilusasti otse järele.

Ise ARK-i eksamil vaid natukene puudutasin tagapidurit, et näidata mõlema piduri kasutamist. Kogu töö tegi ikkagi ära esipidur.


jakim
Postitusi: 136
Liitunud: 13 Mai 2009, 23:38
Tsikkel: Hetkel jalamees
Tänatud: 1 kord

Re: Maanteeameti sõidueksamid

Lugemata postitus Postitas jakim »

Kui mina mõned aastad tagasi eksamit tegin siis eksamineerija ütles, et pidurda ikka korralikult, tagumine peab korraks plokki minema :)
Sain nii tehtud ja eksam edukalt läbitud...

Kasutaja avatar

Yerba
Postitusi: 1225
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner '13

Re: Maanteeameti sõidueksamid

Lugemata postitus Postitas Yerba »

Väga hea, rahvas ongi selle poindi välja toonud, millele ma viitasin. Igaühesse suhtub eksaminaator erinevalt ja oma suva järgi (mõni kukutab läbi tagaratta loha eest, mõnele see meeldib ja mõni lausa tahab seda näha). Millisest laadast me nüüd edasi siin räägime, jan22?
Sellest, et Sa ei saa aru või ei taha aru saada, milles probleem on?

www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!
Kasutaja avatar

Tõnis
Postitusi: 139
Liitunud: 09 Okt 2008, 11:24
Tsikkel: Suzuki Marauder
Asukoht: Nõmme
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Re: Maanteeameti sõidueksamid

Lugemata postitus Postitas Tõnis »

Ma ei mõista ka, milles on jan22 probleem. Kuidas on tagaratta lohasse laskmine nii suur viga, et eksam tuleb kohe ära lõpetada?
Mingeid mõistlikke argumente jan22 pakkunud pole.
Mitte mingit moodi ei ole võimalik seda harjutust tehes seisma saada õiges kohas ainult tagapidurit kasutades, seega see ei saa ju viga olla.
Süüdistada eksami tegijaid selles, et nad sõita ei oska või ei taha tsiklijuhuks saada ainult selle järgi on ka veider.

Kui kunagi tegin eksamit 3a tagasi kevadel siis oli asfalt veidi niiske ja kiirus 30kmh, tagaratas läks veidi loha ja vist soovitas eksaminaator uuesti teha, et äkki saab ilma. Ei hakanud kisama et eksam läbikukutud jne. Kui kiirus on 50kmh.. siis poleks küll olnud sellise ilmaga seisma saada nii nagu see terminaator nõudis kes läbi kukutas siin inimese, oleks kõik kes minuga koos tegid läbi kukkunud.

Kasutaja avatar

arendaja
Postitusi: 285
Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
Tsikkel: Tenere 700
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Maanteeameti sõidueksamid

Lugemata postitus Postitas arendaja »

Tõnis kirjutas:

Ma ei mõista ka, milles on jan22 probleem. Kuidas on tagaratta lohasse laskmine nii suur viga, et eksam tuleb kohe ära lõpetada?
Mingeid mõistlikke argumente jan22 pakkunud pole.
Mitte mingit moodi ei ole võimalik seda harjutust tehes seisma saada õiges kohas ainult tagapidurit kasutades, seega see ei saa ju viga olla.
Süüdistada eksami tegijaid selles, et nad sõita ei oska või ei taha tsiklijuhuks saada ainult selle järgi on ka veider.

Kui kunagi tegin eksamit 3a tagasi kevadel siis oli asfalt veidi niiske ja kiirus 30kmh, tagaratas läks veidi loha ja vist soovitas eksaminaator uuesti teha, et äkki saab ilma. Ei hakanud kisama et eksam läbikukutud jne. Kui kiirus on 50kmh.. siis poleks küll olnud sellise ilmaga seisma saada nii nagu see terminaator nõudis kes läbi kukutas siin inimese, oleks kõik kes minuga koos tegid läbi kukkunud.

Lõhnab nagu jan22 on ARK-ga seotud ja üritab õigustada nende käitumist. Tuleb arvestada, et seal asutuses on väga tugev ringkaitse.

Slr 650 > Gsxr 600 > Hornet 919 > Cbr1000rr > Mt09 > Tenere 700

Ennukas
Postitusi: 20
Liitunud: 27 Jaan 2012, 23:25
Tsikkel: GSXR 750 k7
Asukoht: Tartu
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Maanteeameti sõidueksamid

Lugemata postitus Postitas Ennukas »

Kas saame kokku leppida ühes asjas: Eksami harjutusena on pidurdamine ja peatumine etteantud kohas. See ei ole äkkpidurdus!

Olin juures, kui Arendaja tegi Sauel pidurdust selles õnnetus kastis ka kiiruselt 60km/h...

Järelikult on mingi viga või puudujääk motokoolituses. ...ja motokoolitajas.

Jah, tagaratta blokeerumist ei tohi lugeda veaks ning kõik kel see on läinud veana sel aastal, peaksid esitama vaide või päringu.

Me kõik soovime muutust paremuse suunas, kuid kui me lööme käega ja mõtleme, et "ahh, nagunii mitte kunagi mitte midagi ei muutu", siis sellega me kindlustamegi, et miski ei muutuks.
Kui soovime muutust, siis peame ise ka sellesse panustama. Ükski muutus aga ei toimu üleöö...

Ei, ma ei ole ARK-ga seotud, JAH ma soovin muuta koolitustaset ning mootorratturite oskustaset ja eksamineerimise kulgu.
Enn Poola

Skyrunner kirjutas:

Panen siia teemasse peategelase nõusolekul ülesse ühe video, mis sai ülesse võetud Saue ARK platsieksamil eksamit tehes.
Hea video algajatele A kategooriat tegevatele juhtidele (mitte ära hirmutamiseks vaid selleks, et nii lihtsalt ja kiiresti võibki asfalt vastu tulla ka liikluses olles).
Sellisesse kukkumisse võib ju meist igaüks sattuda liikluses, peale äkk pidurdust.
Kuna te siin eelnevalt arutasite seda pidurduse teemat ARK eksamil, siis see video sobib siia ideaalselt

Kasutaja avatar

TarmoM
Postitusi: 205
Liitunud: 21 Nov 2010, 21:07
Tsikkel: KTM 990 Adventure '12

Re: Maanteeameti sõidueksamid

Lugemata postitus Postitas TarmoM »

Skyrunner kirjutas:

Ma pole küll eksaminaator aga ma saan enda kogemuste najal öelda aga taga ratta blokeerumine ongi ohtlik äkkpidurdusel, sest tagaosa hakkab ju laperdama ka esipidurit kasutades ja mida suurem kiirus, seda uhkemalt hakkab laperdama. Siis tekibki selline taltsutamata hobuse seljas istumise tunne, mida võib-olla eksamineeriad ei taha, et eksamit tegev juht kogeks. Ilmselt on enamus seda laperdamist kogenud aja jooksul. See tunne ei ole mitte meeldiv tunne ja seda kogevad ajapikku kõik ratturid.

Sa poisikesena vana meestekaga tagapiduriga kruusa peal "ägedaid" jutte ei tõmmanudki pidurdades? Oli nii jube ohtlik alati või? Jah ma saan aru, et massid on teised, aga füüsika on sama. See et sina ei oska tagapidurit kasutada ei tähenda, et see seal nalja pärast on ja seda ainult kiirusel 20 või vähem kasutada tohib.
Tagapidur ei ole tont ja blokeerunud tagapidur ei ole suurem tont. Nagu juba öeldud, kui asend vale, siis on viga seal mitte piduris.
Ja kuigi tagapidur annab meile pidurdamisel ainult natuke, eriti äkkpidurduse korral kui kogu raskus on ees ja tagumine nagunii lohas on, siis vahest see mõni cm aitabki. Võta ratas ja mine harjuta platsil, vaata kas saad sama maaga pidama kasutades ainult esipidurit või esi- ja tagapidurit. Ma panustaks teise variandi peale.

Neid ja teisi sõnavõtte lugedes ja ka igapäevases elus kuuldes on mul ikka päratuma hea meel, et ma juhtusin eesti ilmselt ühtede parimate koolitajate käe alla õppima (on ka siin teemas oma sõna öeldnud). Sügav kummardus neile (w)

PS: Minu post ei ole mõeldud rünnakuna kellegi vastu, lihtsalt vastukaaluks valele, et see kõlama ei jääks.

Minu käest võib küsida küttepuid ja/või mett.

FireMan
Postitusi: 23
Liitunud: 28 Jaan 2011, 19:02
Tsikkel: BMW F650 Funduro

Re: Maanteeameti sõidueksamid

Lugemata postitus Postitas FireMan »

Eksami sain tehtud Tartus koos lohiseva tagarattaga, aga huvi pärast siiski kaks küsimust: 1) kas ABS-pidureid võib platsisõidul kasutada; 2) seal kus tagaratas siiski lohiseda ei tohi, kas ta raskuskeskme ette nihkumise tulemusel õhku tõusta tohib?

Kasutaja avatar

Shredder
Postitusi: 45
Liitunud: 29 Mär 2011, 19:35
Asukoht: Hispaania

Re: Maanteeameti sõidueksamid

Lugemata postitus Postitas Shredder »

FireMan kirjutas:

2) seal kus tagaratas siiski lohiseda ei tohi, kas ta raskuskeskme ette nihkumise tulemusel õhku tõusta tohib?

Liiklusseaduses on ju juhi üldkohustuste all selgelt kirjas, et juht peab mootorrattaga teel sõitma nii, et kõik rattad toetuksid pidevalt teepinnale. Seega ei tohi tagaratas õhku tõusta.

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Maanteeameti sõidueksamid

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

FireMan kirjutas:

Eksami sain tehtud Tartus koos lohiseva tagarattaga, aga huvi pärast siiski kaks küsimust: 1) kas ABS-pidureid võib platsisõidul kasutada;

Loomulikult.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Andrez
Postitusi: 513
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:30
Tsikkel: KTM 990 Supermoto
Asukoht: Tallinn

Re: Maanteeameti sõidueksamid

Lugemata postitus Postitas Andrez »

FireMan kirjutas:

Eksami sain tehtud Tartus koos lohiseva tagarattaga, aga huvi pärast siiski kaks küsimust: 1) kas ABS-pidureid võib platsisõidul kasutada; 2) seal kus tagaratas siiski lohiseda ei tohi, kas ta raskuskeskme ette nihkumise tulemusel õhku tõusta tohib?

Kui keharaskus pidurdamisel õigesse kohta suunata, siis ei tõuse see tagaratas midagi.


davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: Maanteeameti sõidueksamid

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

Shredder kirjutas:

Liiklusseaduses on ju juhi üldkohustuste all selgelt kirjas, et juht peab mootorrattaga teel sõitma nii, et kõik rattad toetuksid pidevalt teepinnale. Seega ei tohi tagaratas õhku tõusta.

Kahjuks tegeleme me kõik pidevalt selle seaduse rikkumisega. Sõites läbi natukenegi teravama augu kiiresti, siis tegelikkuses ei sõida ratas mööda augu põhva vaid lendab sellest suuremas osas üle. Seega ei toetu "kõik rattad pidevalt teepinnale". Seega, kui keegi teid peedistada tahab tagarattal sõidu eest, siis viige asi kohtuni ja vaidlustage see seaduse punkt kui füüsikasedausega vastuolusse minev.

Kes küll nii lolli sõnastuse peale tuli... :wack:

Tuhandes post sai siis selline :bsmile:

Kasutaja avatar

Shredder
Postitusi: 45
Liitunud: 29 Mär 2011, 19:35
Asukoht: Hispaania

Re: Maanteeameti sõidueksamid

Lugemata postitus Postitas Shredder »

Siinkohal vist pole mõtet vaidlema hakata kas löökaugu põhi on teepind või kui suur peaks auk olema, et ta seda oleks. Point on ju selle, et juht peab oskama sõites keha nii hoida, et ta ratta peal ette või taha ei libiseks ja sellega koos rattaid õhku ei tõstaks.


Bastard
Postitusi: 759
Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
Tsikkel: TDM900
Asukoht: est
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Maanteeameti sõidueksamid

Lugemata postitus Postitas Bastard »

Olles sõites jälginud pidevalt printsiipi põlved paaki-kehaasend paika-pilk ette, ei ole ma veel pidurdades suutnud käbarasse käia ega tagaratast vastu tahtmist maast üles tõsta...
Tagaratta loha tuleb ikka ette, aga eelnevat printsiipi meenutades jääb ratas ikkagi täiesti kontrollituks ja ei kipu kusagile minema.

Kasutaja avatar

Pinchu
Postitusi: 372
Liitunud: 01 Veebr 2005, 18:18
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Maanteeameti sõidueksamid

Lugemata postitus Postitas Pinchu »

Nädalavahetusel sain sealt teada huvitava fakti - nimelt enamus arki eksaminaatoreid ise üldse mootorratta sõiduõigust ega tsiklit ei oma. Mujal maades on see aga üldiselt kohustuslik ja ette nähtud, et A-kat eksaminaatoril on A-kat ka endal olemas. Siit võibki vahel tuleneda see, et eksaminaator, kuigi kogenud, ei tea kõiki tsiklisõidu nüansse ja oskab hinnata ainult kõrvalseisja/autojuhi seisukohalt.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”