Pikkus

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Möku
Postitusi: 597
Liitunud: 23 Veebr 2007, 16:04

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas Möku »

Nii et mehed, kes arvab samamoodi kui minu abikaasa? :wack:

Mina mõtlen. (Aga noh, mis mees mina nüüd - sõidan 450sega ning arvan et sellel on vahest liiga palju võimu minu oskuste kohta :oops: )

Aga meest maksab kuulata küll ja temaga arvestada. Sa ju ei taha, et ta alati kui sa sõidus oled ennast silmini lauaviina täis valab, sest et närveerib sinu pärast nii väga. Ja kui pool tundi lubatust hiljem koju jõuad, siis on mees juba kõik vabariigi surnukuurid ja haiglad juba pisarsilmi läbi helistanud. Mehed on liiga õrnad sellisteks katsumusteks. :nono:



Usinus-Kasinus-Cosinus

sips
Postitusi: 107
Liitunud: 30 Okt 2010, 10:42
Asukoht: Tartu

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas sips »

Möku kirjutas:

Nii et mehed, kes arvab samamoodi kui minu abikaasa? :wack:

Mina mõtlen. (Aga noh, mis mees mina nüüd - sõidan 450sega ning arvan et sellel on vahest liiga palju võimu minu oskuste kohta :oops: )

Aga meest maksab kuulata küll ja temaga arvestada. Sa ju ei taha, et ta alati kui sa sõidus oled ennast silmini lauaviina täis valab, sest et närveerib sinu pärast nii väga. Ja kui pool tundi lubatust hiljem koju jõuad, siis on mees juba kõik vabariigi surnukuurid ja haiglad juba pisarsilmi läbi helistanud. Mehed on liiga õrnad sellisteks katsumusteks. :nono:

Teate mehed te olete liiga õrnahingelised :) Aga kui see on nii väljendatud, siis võtab korraks mõtlema küll.... Aga ikkagi :) SIps ajab oma jonni edasi.


harimal
Postitusi: 1071
Liitunud: 30 Mai 2007, 12:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas harimal »

sips kirjutas:

Nii et mehed, kes arvab samamoodi kui minu abikaasa? :wack:

Vabanda, kui opositsiooni arvamust vaja pole. Annan sellegipoolest.

Siit juba miljon korda läbi käinud, et kW ei mängi mingit rolli. Kõik toimub parema käe all.
On idioote, kes end 7kW rolleriga puusse sodiks sõidavad ja pisikesi naistehakatisi, kes vabalt 350kg ratastega ringi vuristavad.

Minu 176cm 54-56kg naise esimeseks tänavarattaks oli vana Honda CBR 900, mis polnud ei madal ega kerge. Sai sõidetud nii Tallinnas kui Stockholmis tihedas liikluses.
Järgmisena vuristas Yamaha Fazer 1000 rattaga, millega tegi aeg-ajalt transat nii mulle kui oma sõbrannadele. Minu kaal on 85kg kandis, ratta kuivkaal oli 210. Ei märganud, et naikal selle püstihoidmisega mingeid raskuseid oleks, kuigi nimeks pole tal Inna Uit.

Millalgi õppis Raido juures üks slaavi piiga, kes oli heal juhul 165 cm pikk ning tegi "sooja" oma mehe enduurorattaga, millel istudes tal varbadki vaevalt maha ulatusid.

Kui mõistus korras ja kvaliteetne koolitus läbitud, siis on suht suva, mis rattaga alustad.

CarbTune karburaatorite sünkronisaator: http://nagi.ee/photos/harimal/7766255/in-set/125775/
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897

harimal
Postitusi: 1071
Liitunud: 30 Mai 2007, 12:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas harimal »

sips kirjutas:

Teate mehed te olete liiga õrnahingelised :) Aga kui see on nii väljendatud, siis võtab korraks mõtlema küll....

Targutaks veel juurde, et mu mikromõõtmetes õde peab aeg-ajalt oma mehe 400kW buumeriga ringi liikuma, mis on tema igapäevasest pillist 4x võimsam.
Pole nagu kuulnud, et kuskil paanitsetaks "hullunud brünett rallib buumeriga mööda Tallinnat ning sõidab kõiki järjest surnuks"

sips kirjutas:

Aga ikkagi :) SIps ajab oma jonni edasi.

Kui muidu ei saa, siis tee nagu väikesed lapsed ja töina, et "naabri Mari ju saab". Vihjaks siinjuures, et minu naika tahab endale isiklikuks rattaks nt sellist: BUELL XB12R FireBolt

CarbTune karburaatorite sünkronisaator: http://nagi.ee/photos/harimal/7766255/in-set/125775/
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897

eerikkarts
Postitusi: 631
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas eerikkarts »

Täiesti nõus Kaupo'ga!
Kõik on kinni seal mis 2 kõrva vahel.
Vene ajal nimetati Jawasid surmariistadeks :) Tänapäeval see Jawa on paras võrr :D
Ja ise oma noorusest ja lollusest sai Jawaga ennast nö katki sõidetud!
See ju ei tähenda seda et see 1000'ne ratas nüüd gaasi puudutades sõrmeotsaga hüppab jalgevahelt minema justkui taltsutamatta hobune.
Ja kunagi pole kinni pidanud reeglist osta kõigepealt "poolkõva" asi siis alles "kõva" asi. Mõtetu raha raiskamine, mu meelest. :)
Rattas ikkagi hobi ja ostad ratta endale ja ratas peab ka meeldima!

Aga ütle mehele et tahad SXV550, 550cc ja kõigest 51kw mis sest et iga järsema vajutusega isegi kõrgematel käikudel nokka kisub ;)

Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa

sips
Postitusi: 107
Liitunud: 30 Okt 2010, 10:42
Asukoht: Tartu

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas sips »

Väga head vastused. :)
Sest ma kavatsen kooli läbida nii et mul midagi ka kahe kõrva vahele jääb. Ja vaevalt et ma kohe ka "unustan" kui võimas mu ratas on ja ma ei kavatse lennata sealt pealt kui sitapurujutt :D Saan aru, et mehed muretsevad aga kuskil võiks ju ka olla piir...

Nt kui minust palju väiksemad ja kergemad neidised kamandavad endast suuremaid ja raskemaid masinaid...Okei vb pole tegu päris algajatega.

Ja ma ei pea ju mehele ütlema, mis ratta ma soetan..enne kui see mul soetatud on :D

Ei ma tegelt vaatasin siin muid ka rattaid aga mitte ükski ei jätt sellist kustumatut muljet nagu see Triump Sprint :D

Kasutaja avatar

boordy
Postitusi: 29
Liitunud: 27 Juul 2010, 23:29
Asukoht: Keila/Zürich

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas boordy »

sips kirjutas:

Ei ma tegelt vaatasin siin muid ka rattaid aga mitte ükski ei jätt sellist kustumatut muljet nagu see Triump Sprint :D

Mina lähex ja vaataks ratta kohapeal oma silmaga üle :) Siis saad ikka proovida ka kuidas istub :)
Ise käisin ka seal suvel ja mul lubati isegi nendega proovisõitu teha :)


vanilli
Postitusi: 8
Liitunud: 06 Okt 2009, 18:00
Tsikkel: GSX-R1000

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas vanilli »

Ma võtaks alustuseks mõne levinuma bike tüüpi ratta. Triumph rattad on meie linnapildis suht haruldased ja pole just kõige odavamad õppetsiklid.
Kuid suund on sul õige ja oma kogemustest võin ka öelda, et ära hakka üldse aega ja raha mingite võrride ostmisega raiskama, osta kohe üks võimas tsikkel.
Ise alustasin 600’se Monsteriga (jäi juba esimesel hooajal lahjaks) ja hetkel sõidan Hayabusaga, mis on küll nats raske mulle kui pisikesele naisterahvale kuid vähemalt liigub nagu üks mootorratas liikuma peab :D ja ära usu neid muinasjutte, et palju kw võrdub kabelimatsuga, puhas utoopia.

sips kirjutas:

NB! Rääkisin siis abikaasalee ka minu mõttest soetada mulle see Triumph Sprint ja tema otsesed sõnad olid, et "see liiga võimas kallikene sinu jaoks pean silmas, et sina peaksid alustama 250cm3 ja siis suuremate peale minema..liigu ikka etappide kaupa isegi mina ei ostaks omale 1000 cm3 bike..."

...no mees ei taha, et sina lihtsalt sõidaks võimsama rattaga kui tema, aga get lost...saagu üle, naiste käes võib ka vahel "võim" olla :lol: ...või mis te mehed arvate :?:

there is no replacement for displacement
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas yeekim »

vanilli kirjutas:

.....Ise alustasin 600’se Monsteriga (jäi juba esimesel hooajal lahjaks) ja hetkel sõidan Hayabusaga, ....

Uus Luule Tull on sündinud (w)
:wack:

Saadetud kettaga lauatelefonist!


rainer300
Postitusi: 346
Liitunud: 01 Jaan 2010, 14:09

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas rainer300 »

+1


koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas koi »

Kuna teema pealkiri pikkus, siis kipub vägisi välja kooruma "mul pikem kui sul"efekt :ner:
Mis naistel sellise asjaga pistmist,ei saa aru! Kindlasti ei hakka ma soovitama esimeseks tsikliks väikest võrri, sest kõik me ju oleme kõvad sõitjad, aga siiski tahaks näha tüdrukut, kes suudab tonnise kilowattidest kasvõi poole lahti keerata! Mõned erandid siiski kindlasti on, kes nii kolm neljandikku ära kasutavad!(minu tagasihoidlik arvamus). Unistused peavad muidugi olema ja need ju toredad, aga enne, kui pole selgeks saanud, mida mingi vibu tsiklil teeb ja millal, tasuks siiski unistustega tagasihoidlikum olla! Kas Sa tüdruk tead, millal selline püss tõeliselt ellu ärkab? Mis ta siis teeb ja kuhu tulistab näiteks märjaga, veits liiva või killuga teel? Kraana on ka tore masin, aga pole mõtet suure masinaga ainult ämbrit tõsta, onju. Kõik saab alguse kõrvade vahelt jah. Mul näiteks side pea ja käe vahel tihti streigib ja ma ei julge seepärast soetada tsiklit, mis liigub! Mõningad mõtlemisvõimelised hetked mul ikka on ja näe seepärast vist olengi siiani ise liikuv ja siinilmas :ner:
Niiet, sips, kullake, õpi mingi rahulikuma tsikliga sõitma, unista õpi. unista.... Vähemalt korra võiksid kergelt kukkuda ka, sest siis saad aru, millise räige jõuga emake maa näkku kargab! Loomulikult oleks tore näha, kuidas sips kena ja suure tsikliga ringi kruisib :bsmile:
Edu, edu!

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Ei usu mina ka, et 600-ne Monster esimesel aastal lahjaks jääb. No mitte ei usu. Mul veel väiksem masin, sõitnud aastaid, ei suuda ka mina seda ligilähedaseltki lahti pöörata. Ma ei nimeta "lahjuseks" seda, kui 100 pealt kuuenda käiguga sirgel teel gaasi põhja keeran, ja siis "ei lähe". Selle 5500 pöörde pealt ei lähe veel ükski baik ja see ei saa olla alus hindamiseks, et lahja on. RAEV algab pööretel 7500 +, kõveral asfaldil, märksa madalama käiguga, krt nagu nuiaga annab selga, ja nahavahe on märg mõne minutiga ning pea väsib oi kui ruttu, andku Suur Vaim vaid mõistust vähemalt mõistuse lõppemine ära tunda ja enne seda paarutamine järgi jätta. Ei suuda neilt 600-telt ratastelt "kõike võtta" isegi tippsportlased, muidu poleks ju mõtet ega pinget ka neil sellistega sõita.
Mis puudutab mootori suurust, siis mõistlik inimene sõidab kõigega.
Mis puutub ratta kaalu, siis ka naine VÕIB sõita raske rattaga. Aga siin ongi valiku koht: Kui suudan, siis see ei tähenda, et pean. Rattaga, millest jõud (puhas mass) üle käib, väsid vähem Ei pilla seda maha. Ja see väsimus on ka see, mis raiskab su aega liikluses (Randmeväände mõistes) ja teeb sind endale ja teistele ohtlikuks. Ja veelkord, see linnas sangutamine, kui seda pidevalt teha, ajab higiseks. No ajab. Ja veel midagi - custom võib olla raskem, sest ta raskuskese on all ja pole vaja näha nii palju vaeva ta püstihoidmisega. 350 kilone mölakas Guzzi, pikk kui trollibuss, oli kergem hoida ja manööverdada kui mu enda 209 kilone bike.
Hm, ma SUUDAN minna jalgsi Tartust Tallinna. Aga sõidan siiski masinaga, sest see on mugavam.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

harimal
Postitusi: 1071
Liitunud: 30 Mai 2007, 12:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas harimal »

Eks ratas, selle kaal ja võimsus ole prioriteetide, eelistuste, eelarvamuste, oskuste, rahalise võimekuse (ülalpidamine) ja maitse küsimus.

Kõvemad vennad on ka 250cc täislastis Jawaga Skandinaaviatiire teinud. Seltskond noori käis 40km/h rolleritega Nordkapis ära.
Kui keegi arvab, et raske ja võimas ratas on ohtlik ning keeruline hallata, siis muidugi ei tasu neile vastavaid kolakaid pähe määrida.
Kui keegi jällegi arvab, et Hayabusa on nende unistuste pill, siis miks hakata neid piirama ja hirmutama sellega, mis toimub antud rattaga alates 7500 pöördest?

Minu nimekiri väikesest praktilisest linnarattast vs suvalisest suurest kolakast:

Väikse ratta eelised:

  • kerge manööverdada. 600cc bike on 1000cc kõrval nagu jalgratas - ülimugav ja kerge kaldesse viia, kurve võtta, kitsamatest kohtadest ummikute ajal läbi mahtuda
  • konkreetsed 450-600cc klassikalised linnarattad on ülihea manööverdusvõime ja pisikese pöörderaadiusega
  • kui rattale just kõhuli otsa ei koperda, siis jaksab iga jumbu püsti hoida ning vajadusel maast lahti tõsta

Väikse ratta vead:

  • maanteel võib mõnikord püssirohust nati puudu tulla, kui on huvi mõni asjalikum möödasõit teha
  • linnaliikluses peab tihedamini käike vahetama
  • kui olla suure rattaga harjunud, siis tundub väiksema ratta kõrgem mootoripööre kõrva jaoks ratta piinamisena. Seda eriti maanteel ja 5-käiguliste pillidega.

Suure ratta eelised:

  • linnas peab vähem käikudega mängima, sest ratas veab nö iga pöördega
  • kui maanteel on möödasõidul võimu vaja, siis on see alati saadaval

Suure ratta miinused:

  • imelikes asendites on ratast raskem püsti hoida. Kui ratas hakkab "käest minema", siis ei pruugi ka tugev mees asfaldikontakti vältida. Ratta maast tõstmisel peab olema kas tugev või siis vastava väljaõppega.
  • pöörderaadius on hiiglaslik. Tuleb hästi välja, kui võrrelda suvalist klassikalist ratast vs bike'i või custom ratast nt platsisõidul kaheka tegemisel
  • suurem kütusekulu

Ratta võimsus ja kaal ei kipu kasutajaid tapma, pigem on probleemiks kole õnnetusjuhtum, kehv võimsuse kasutamine või puudulik varustus.

Indian Larry sõitis end surnuks suht olematul kiirusel, sest tal polnud kaitsevarustust seljas.
Rinkal on vennad ja 200'ga külili käinud ning tänu heale varustusele vaid mõne marrastuse ja rebendiga pääsenud (kui Kacergine ja Kalevi suursõit välja arvata).
Kummalgi eeltoodud näitel ei ole vigastuste suurusel ja ohtlikkusel mingit seost rataste võimsuse või kaaluga. :bsmile:

CarbTune karburaatorite sünkronisaator: http://nagi.ee/photos/harimal/7766255/in-set/125775/
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897

Teema algataja
reimps

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas reimps »

750-se ratta omanikuna kiidan seda - nii linnas kui maanteel piisavalt särtsakas ja võimsusest pole siiani veel puudu tulnud. Siuke hea liha ja kala korraga, kütusekulu vastab kah sellele, kuidas keerata (maantee 5,5L, linnaotsadel kuni 10L). Aga ma ise kerge ka ;)

Kasutaja avatar

Pikk
Mode
Postitusi: 1366
Liitunud: 09 Mär 2004, 10:03

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas Pikk »

Ümaral keral veereb palju erinevaid toreda nime ja välimusega rariteetseid isendeid, aga esimest ratast ostes oleksin vähem originaalne, valides ehk töökindluse osas ja varuosade saadavust arvesse võttes "igapäeva" sõiduvahendi. Siinkohal ei pea ma silmas suurust, pikkust vms. parameetreid. Endal kasvu paar senti alla kahe meetri ja eelmise hooaja veeresin buelliga ning võin kinnitada, et sõidurõõmu selle "mänguasjaga" sain igalt veeretud meetrilt. Samas olen omanud ka lähes kolmsada kilo kaaluvaid sportlikke matkarattaid, kroomi jne. Igal masinal on omad võlud, pikkusega pole siin midagi pistmist;)
Võta see mis meeldib, aga arvesta algajale omaseid pisinüansse, "kulumatejalide" (gondlid, tuled´jne.) saadavust ja hinda, mis võivad ühel hetkel meele päris nukraks teha.

Kes mett teeb, see mett sööb!

sips
Postitusi: 107
Liitunud: 30 Okt 2010, 10:42
Asukoht: Tartu

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas sips »

Mõtlesin siin järgi..keegi ütles ka et unistada võib ... :) ja unistused on ka teostamiseks, kui mingil määral kogemused ja ratta tunnetamised paigas. Meenutades milline ma auto roolis alguses olin, võin sellele mõeldes arvata, et ega ma võimsa mootorrata seljas ilmselt enesekindel väga pole...ja noh olgem ausad osades kommentaarides on tarkuseiva sees.

Ma unistan..oma sinisest rattast edasi aga käin mõned teised rattad (mis on ka üsna meelejärgi) ja palun siis ausat kriitikat...
http://www.auto24.ee/clients/rahumaemot ... bf358141l6
http://www.auto24.ee/clients/rahumaemot ... 16358141l6

(togi)


Teema algataja
zx12r

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas zx12r »

Olles s6itnud 500 ccm Kawaga ning hetkel 1200 ccm Kawaga, siis v6in täie kindlusega väita, et 5500 pöörde juurest edasi minekuga on vahe mäek6rgune. 500 ccm Kawal oli siis kiirus nii 110 km/h ning praegusel on samade pöörete juures miski 150-160 km/h. 5500 pöörde pealt on 1,2 liitrisel baigil elu täiesti sees ja läheb edasi väga reipalt. Ise ka ei uskunud sellist erinevust kuniks sai järele proovitud.
Tegelt mulle meeldib Triumph ka väga, ilus omamoodi ratas on. 955i Daytona on üks kenamaid, kunagi nillisin üht sellist kui 500 ccm pealt edasi liikusin ja tsiklit valisin.

Tsikkelröövel kirjutas:

Ei usu mina ka, et 600-ne Monster esimesel aastal lahjaks jääb. No mitte ei usu. Mul veel väiksem masin, sõitnud aastaid, ei suuda ka mina seda ligilähedaseltki lahti pöörata. Ma ei nimeta "lahjuseks" seda, kui 100 pealt kuuenda käiguga sirgel teel gaasi põhja keeran, ja siis "ei lähe". Selle 5500 pöörde pealt ei lähe veel ükski baik ja see ei saa olla alus hindamiseks, et lahja on. RAEV algab pööretel 7500 +, kõveral asfaldil, märksa madalama käiguga, krt nagu nuiaga annab selga, ja nahavahe on märg mõne minutiga ning pea väsib oi kui ruttu, andku Suur Vaim vaid mõistust vähemalt mõistuse lõppemine ära tunda ja enne seda paarutamine järgi jätta. Ei suuda neilt 600-telt ratastelt "kõike võtta" isegi tippsportlased, muidu poleks ju mõtet ega pinget ka neil sellistega sõita.
Mis puudutab mootori suurust, siis mõistlik inimene sõidab kõigega.
Mis puutub ratta kaalu, siis ka naine VÕIB sõita raske rattaga. Aga siin ongi valiku koht: Kui suudan, siis see ei tähenda, et pean. Rattaga, millest jõud (puhas mass) üle käib, väsid vähem Ei pilla seda maha. Ja see väsimus on ka see, mis raiskab su aega liikluses (Randmeväände mõistes) ja teeb sind endale ja teistele ohtlikuks. Ja veelkord, see linnas sangutamine, kui seda pidevalt teha, ajab higiseks. No ajab. Ja veel midagi - custom võib olla raskem, sest ta raskuskese on all ja pole vaja näha nii palju vaeva ta püstihoidmisega. 350 kilone mölakas Guzzi, pikk kui trollibuss, oli kergem hoida ja manööverdada kui mu enda 209 kilone bike.
Hm, ma SUUDAN minna jalgsi Tartust Tallinna. Aga sõidan siiski masinaga, sest see on mugavam.


joel
Postitusi: 1798
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 109 korda

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas joel »

Tsikkelröövel kirjutas:

Ma ei nimeta "lahjuseks" seda, kui 100 pealt kuuenda käiguga sirgel teel gaasi põhja keeran, ja siis "ei lähe". Selle 5500 pöörde pealt ei lähe veel ükski baik ja see ei saa olla alus hindamiseks, et lahja on. RAEV algab pööretel 7500 +...

Hakkab juba kergelt teemast kõrvale kalduma, aga siinkohal vaidleks küll vastu. Minu arvates on tsikkel lahja, kui ta kasutaja sõidustiili korral ei vasta tema ootustele. Mina näiteks tunnen, et 600-ne sport-touring on kohati minu jaoks lahja. Tunnistan täiesti ausalt, et tippkiirust pole ma tal kunagi proovinud ja pööretepiirajani olen 6 aasta jooksul lasknud vist üheainsa korra. Samuti tunnistan täiesti ausalt, et kuskil seal 8000+ pööretel on minekut küll ja veel - rohkem, kui ma kasutada oskan/julgen/suudan/jne. Aga mulle ei meeldi eriti kräunutamine. Sõidan linnas ka tihti 6-nda käiguga ja 3000 pöördega. Ja vot seal jääb minekut väheks. Mina tunnen minekust puudust eelkõige just madalatel pööretel, alla 6000 pöörde, mida kasutan ehk 99% ajast. Ja seda just siis, kui näiteks linnas mõnel ristmikul või muidu kiiret tegutsemist nõudval kohal käiguvalikuga eksin või maanteel möödasõidul ootamatult selgub, et läks kiireks. Muidu kulgemiseks on mulle sellest 63 kW mootorist küll ja veel. Selles suhtes on isegi hea, et puhtalt gaasiga on sellel rattal suht võimatu esiotsa lendu saada. Isegi kaassõitjaga sõites esimese käiguga põhjagaasiga punasesse lastes.

Joel
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 882
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas Snowhite »

joel kirjutas:
Tsikkelröövel kirjutas:

Ma ei nimeta "lahjuseks" seda, kui 100 pealt kuuenda käiguga sirgel teel gaasi põhja keeran, ja siis "ei lähe". Selle 5500 pöörde pealt ei lähe veel ükski baik ja see ei saa olla alus hindamiseks, et lahja on. RAEV algab pööretel 7500 +...

Hakkab juba kergelt teemast kõrvale kalduma, aga siinkohal vaidleks küll vastu. Minu arvates on tsikkel lahja, kui ta kasutaja sõidustiili korral ei vasta tema ootustele. Mina näiteks tunnen, et 600-ne sport-touring on kohati minu jaoks lahja. Tunnistan täiesti ausalt, et tippkiirust pole ma tal kunagi proovinud ja pööretepiirajani olen 6 aasta jooksul lasknud vist üheainsa korra. Samuti tunnistan täiesti ausalt, et kuskil seal 8000+ pööretel on minekut küll ja veel - rohkem, kui ma kasutada oskan/julgen/suudan/jne. Aga mulle ei meeldi eriti kräunutamine. Sõidan linnas ka tihti 6-nda käiguga ja 3000 pöördega. Ja vot seal jääb minekut väheks. Mina tunnen minekust puudust eelkõige just madalatel pööretel, alla 6000 pöörde, mida kasutan ehk 99% ajast. Ja seda just siis, kui näiteks linnas mõnel ristmikul või muidu kiiret tegutsemist nõudval kohal käiguvalikuga eksin või maanteel möödasõidul ootamatult selgub, et läks kiireks. Muidu kulgemiseks on mulle sellest 63 kW mootorist küll ja veel. Selles suhtes on isegi hea, et puhtalt gaasiga on sellel rattal suht võimatu esiotsa lendu saada. Isegi kaassõitjaga sõites esimese käiguga põhjagaasiga punasesse lastes.

See viimane osa ongi just üks asjadest, mis on algaja puhul oluline. Et kogemata palju peale keerates asi lihtsalt lambist "ära" ei läheks. Aga selle vastu aitab see, et lased mõnel tegijal näiteks gaasi ära piirata algul kui sõitma hakkad. Mina tegin mõlema oma rattaga sedasi just selle jaoks, et kõigepealt harjuks ratta kaalu ja pidurdamise ja kallutamisega, sealt edasi juba hakkad ju vaatama, mis selle võimsusega pihta hakata. Oskaja rattur on 2x kiirem ja turvalisem sõitja palju nõrgemate bikede seljas või ka võimsamate seljas, võrreldes algajaga. Kui sa tahad ühte algaja naisterahva arvamusi ja arenemisi vaadata sis vaata youtubist kasutaja "ashf00t" videoid. Tüdruk küll sinuga võrreldes "pisike" aga mured ikke samasugused jne.
Ratta enda kohapealt on ju tegelikult kõige olulisem ikka ainult see, et roni selga ja proovi kuidas om - nigu mehega :twisted: (käid korra mehel ära, proovid kas kelbaa ja kui sobib sis võib ligi võtta.) Igal brand-il on omad kiiksud ja igal erineval rattatootjal on väga palju erineva kuju, suuruse ja suunitluse/käitumisega rattaid, ei maksa endale illusioone luua, et kõik ilusad on head või sobivad. Mina võin näiteks tuua enda pealt näite, et kui proovisin sõita pikka maad tuttava yamaha tonnase bikega, siis see tekitas hirmu, et krt nende ratastega pole võimalik pikka maad sõitagi - tegelikult lihtsalt viga selles, et see ei sobi mulle. Oma gixutaja selgas võin sõita paar paagitäit järjest igavat teed pidi ja pole häda kedagi. Igal ühel ikka oma pe...e ja vastavalt sellele ratas sinna alla .
:bsmile:

Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!

Kasutaja avatar

kki
Postitusi: 225
Liitunud: 14 Veebr 2008, 20:56
Tsikkel: Honda CBR 600FY, 2000.a.
Asukoht: Tallinn - Kadrina

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas kki »

sips kirjutas:

Ma unistan..oma sinisest rattast edasi aga käin mõned teised rattad (mis on ka üsna meelejärgi) ja palun siis ausat kriitikat...
http://www.auto24.ee/clients/rahumaemot ... bf358141l6
http://www.auto24.ee/clients/rahumaemot ... 16358141l6

Sõidetud 2 hooaega sama rattaga. Ei tundu ikka, et väga lahjaks jääks vms. Lõppkiirust ei tea, aga andmed, mis http://www.gearingcommander.com/ välja pakub kuni 4. käiguni, vastavad tõele (@13k5 rpm). Sinu pakutud rataste vaatamiseks vali 600F4i. Sõita on mugav, kuluosad on levinud. Linnaliikluses tuleb võibolla ainult rohkem käike vahetada, sest natuke kõrgemad käigud kui 2., väga madalalt hästi ei vea. Maanteel kui möödasõite teha, siis ei jää hätta vist ühegi mootorrattaga. Aga kui väga kiiresti tahad möödasõite teha (kui tihti tulevad autod vastu), siis võib vajadusel käik või kaks-kolm vastavalt vajadusele alla võtta. Aga enne ostu võiks ikka ise järgi proovida. Kogemus siis 2000 a rattaga, järgmiste aastate omadel juba sissepritse, võibolla on minekus mõningane vahe olemas. Aga paljalt gaasiga nokka päris lahti ei saa :wink:


Äännn
Postitusi: 260
Liitunud: 17 Mai 2010, 08:12
Tsikkel: Kawasaki KLE500

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas Äännn »

sips kirjutas:

Mõtlesin siin järgi..keegi ütles ka et unistada võib ... :) ja unistused on ka teostamiseks, kui mingil määral kogemused ja ratta tunnetamised paigas. Meenutades milline ma auto roolis alguses olin, võin sellele mõeldes arvata, et ega ma võimsa mootorrata seljas ilmselt enesekindel väga pole...ja noh olgem ausad osades kommentaarides on tarkuseiva sees.

Ma unistan..oma sinisest rattast edasi aga käin mõned teised rattad (mis on ka üsna meelejärgi) ja palun siis ausat kriitikat...
http://www.auto24.ee/clients/rahumaemot ... bf358141l6
http://www.auto24.ee/clients/rahumaemot ... 16358141l6

(togi)

Hei Sips, valik tehtud, 2-rattaline jõulukink käes? :) Anna infi, oled midagi otsustanud? Häid pühi kah! :bsmile:

Muide, mul on hoopis teist sorti ratas küll, aga seoses pikkusega tuli üks probleem meelde, mida teised sõitjad ehk selle teadmisega ei korda. KLE500 kõrgus on mulle minu pikkuse juures väga hea, jalgu jääb ülegi. Möödunud talvel lasin talle kukkumisrauad igaks petteks peale panna. Ülla-ülla, enne ja pärast efekt üllatas ebameeldivalt. Mul oli jalgadele tunduvalt vähem ruumi, nüüd pidin sadulas tahapoole nihkuma võrreldes raudade-eelse ajaga, et põlved õige koha peal asuksid (põlved laiali või raudade peal ei sõida ju). St varem oli tohutu mugav istuda, pärast raudade pealepanekut oli möödunud kevadel nagu hoopis uue tsikli seljas oma asendi avastamine, paikanihutamine. Oleks teadnud, et nad segavad, oleks midagi muud välja mõelnud, või jätnud üldse rauad panemata.

Kasutaja avatar

Hurt
Postitusi: 735
Liitunud: 18 Okt 2006, 16:22
Asukoht: Tartu

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas Hurt »

Siin eelnevalt juttu CBR-st. Nooo 3 hooaega olen sõitnud sellega, kestev ja töötav loom. edasi astub mehiselt kui pöörded jõuavad 8-9 tuhande kanti ja puhtalt rutskat keerates on ilusti võimalik tagarattase ajada. Ratas millest jutt on 2001a Fs ehk siis juba pritsega variant ja mitte pika sadulga vaid nagu nimes S ütleb siis tegu Sport variandiga.
Kuidas rahul rattaga? Ei ole. üldse ei ole. Kunagi sai hetke emotsiooni ajel ostetud, et ohh bike äge jne. Sõita aga väga porno. Olen üle 180 pikk veidi ja sõiduasend on nii ebamugav kui üldse olla saab. Välja tuleb see siis kui üle 150 km jutti sõidad. Pikemad matkad võiks sellise rattaga kohe kindlasti ära unustada. Tanklast tanklasse peatustega 800km päevas on õhtuks kangestuskramptõbi kallal ja järgmine hommik ei taha ratast näha ka. Kõige pikem piin oli saksa reis kokku 5k km. Piin kuni Saksani. Saksamaal paanil oli juba väga ok lasta taga.
Linnas foorist foorini kõvatamiseks ja aeg ajalt Tallinnas käimiseks supper ratas. Tõenäoliselt ka rajal käimiseks ja stunt toorikuks kuuldavasti ka hea materjal.

See on mu isiklik arvamus mis põhineb oma kogemustel.

Riga - Paus - XJ600S - XJ600S - Honda CBR600FS - GSXR 750 M

sips
Postitusi: 107
Liitunud: 30 Okt 2010, 10:42
Asukoht: Tartu

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas sips »

Äännn kirjutas:
sips kirjutas:

Mõtlesin siin järgi..keegi ütles ka et unistada võib ... :) ja unistused on ka teostamiseks, kui mingil määral kogemused ja ratta tunnetamised paigas. Meenutades milline ma auto roolis alguses olin, võin sellele mõeldes arvata, et ega ma võimsa mootorrata seljas ilmselt enesekindel väga pole...ja noh olgem ausad osades kommentaarides on tarkuseiva sees.

Ma unistan..oma sinisest rattast edasi aga käin mõned teised rattad (mis on ka üsna meelejärgi) ja palun siis ausat kriitikat...
http://www.auto24.ee/clients/rahumaemot ... bf358141l6
http://www.auto24.ee/clients/rahumaemot ... 16358141l6

(togi)

Hei Sips, valik tehtud, 2-rattaline jõulukink käes? :) Anna infi, oled midagi otsustanud? Häid pühi kah! :bsmile:

Muide, mul on hoopis teist sorti ratas küll, aga seoses pikkusega tuli üks probleem meelde, mida teised sõitjad ehk selle teadmisega ei korda. KLE500 kõrgus on mulle minu pikkuse juures väga hea, jalgu jääb ülegi. Möödunud talvel lasin talle kukkumisrauad igaks petteks peale panna. Ülla-ülla, enne ja pärast efekt üllatas ebameeldivalt. Mul oli jalgadele tunduvalt vähem ruumi, nüüd pidin sadulas tahapoole nihkuma võrreldes raudade-eelse ajaga, et põlved õige koha peal asuksid (põlved laiali või raudade peal ei sõida ju). St varem oli tohutu mugav istuda, pärast raudade pealepanekut oli möödunud kevadel nagu hoopis uue tsikli seljas oma asendi avastamine, paikanihutamine. Oleks teadnud, et nad segavad, oleks midagi muud välja mõelnud, või jätnud üldse rauad panemata.

Hei, ma seni vist täitsa talveunes :) Kahjuks endiselt ratast pole, kuid raha selleks kogutud ja täitsa mõistlik ratas ka välja valitud.Ära ostmisega ei kiirusta :) enne siiski vaja load teha ja eks siis edasi paistab...Täna kurask sai avastatud, et äksis ju motoklubi hooaja avamine...ja mina kurjam alles nüüd ärkasin...ilma siis ilma :) A

Kasutaja avatar

arhitekt
Postitusi: 57
Liitunud: 10 Okt 2010, 17:07
Tsikkel: R1
Asukoht: Tallinn

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas arhitekt »

Mina, 200cm leidsin endale mugavad tekstiilriided motodepoost. Nahk-kostüümi ei jõudnud osta, mis oleks sobinud.
Aga soovitan samamoodi minna kohale ja proovida kõiki variante, mis neil soovitud pikkusele ja hinnale on. Saab reaalse ülevaate, mis paremini istub ja mis mugavam on.

Huvitaks mis ratastega veel pikad sõidavad ja mis väikseks jäänud on.


Teema algataja
Sleighisle

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas Sleighisle »

35 aastat vana, 195cm pikk ja 100kg kaaluv algaja otsib samuti esimest ratast, millega alguses põhiliselt kiirteed pidi tööl käia, kus üks suund oleks 15km, ja ühtlasi rattaga sõitu õppida, tasakaalu harjutada jne.
Mida ma siis saada tahan?
Meeldib lai tagarehv.
Meeldib sirge sõiduasend.
Unistuste tsikkel on Rocket 3, aga arvan, et ei tule toime sellega aeglaselt sõitmisega.
Esimeseks olen mõelnud CRF450X supermotot.
Väike, kerge, ei ole väga suure kubatuuriga.
Mida arvate, kas jääb suure mehe jaoks liiga väikeseks?
Mis mõtteid veel tekib?


Teema algataja
AE

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas AE »

Soovitus: Aprilia RSV4 või siis selle naked versioon, nimi ei tule hetkel meelde.

Tagarehv: 200/55
Kompaktne, väike, kuid täiesti paras ka 190cm pikkusele inimesele. Käed ei väsi ebamugavast sõiduasendist ega põlv vaja pikemal otsal sirutamist.

Võimsust ei ole vaja karta saad mapist omale vaid 140 hobujõudu valida.

Esimeseks rattaks võibolla vaid tsipa kallis. :)


pyta
Postitusi: 1102
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: Beta 300rr, Fz1n
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas pyta »

kui sa põhiliselt ''kiirteed'' sõidad,siis milleks end supermotoga piinama hakata?

RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-...), Fz1n '09 (18-...)
Kasutaja avatar

Douchebag
Postitusi: 217
Liitunud: 18 Juul 2008, 22:00
Asukoht: Caracas, Venezuela

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas Douchebag »

AE kirjutas:

Soovitus: Aprilia RSV4 või siis selle naked versioon, nimi ei tule hetkel meelde.

Aprilia RSV4 Tuono

Nobody is perfect, except me and my monkey!

Teema algataja
Sleighisle

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas Sleighisle »

pyta kirjutas:

kui sa põhiliselt ''kiirteed'' sõidad,siis milleks end supermotoga piinama hakata?

Elan Soomes ja seal ON kiirteed.
Nagu ennist mainisin, olen algaja ega saa aru mismoodi ma ennast piinaksin supermotoga.

Kasutaja avatar

Douchebag
Postitusi: 217
Liitunud: 18 Juul 2008, 22:00
Asukoht: Caracas, Venezuela

Re: Pikkus

Lugemata postitus Postitas Douchebag »

Sleighisle kirjutas:
pyta kirjutas:

kui sa põhiliselt ''kiirteed'' sõidad,siis milleks end supermotoga piinama hakata?

Elan Soomes ja seal ON kiirteed.
Nagu ennist mainisin, olen algaja ega saa aru mismoodi ma ennast piinaksin supermotoga.

Piinaksid end sellega, et sa ei kasutaks "tööriista" sihipäraselt.

Nobody is perfect, except me and my monkey!
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”