Talve hakul motikas!
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Talve hakul motikas!
Tere!
On selline mõte, et esimeseks masinaks ehitada ise endale midagi. Mingi asi lihtsalt korda teha.
Või tuleb see väga palju kallim hakata ise midagi putitama? või ehitama, näiteks, kui ainult raam on, ja rattad ka all, aga muu kõik puudub?
Andke algajale nõu!
Aitäh!
Re: Talve hakul motikas!
Mairo kirjutas:Tere!
On selline mõte, et esimeseks masinaks ehitada ise endale midagi. Mingi asi lihtsalt korda teha.
Või tuleb see väga palju kallim hakata ise midagi putitama? või ehitama, näiteks, kui ainult raam on, ja rattad ka all, aga muu kõik puudub?Andke algajale nõu!
Aitäh!
Kui sul on varasem kogemus tehnikavallast olemas, siis peaksid teadma, et nullist ehitades on varuosadest tehtu oluliselt kallim, kui komplektne masin. Üldistatult võin öelda, et ehitades tuleb kordades kallim, kui esimeseks kasutatud vanem (komplektne ja töötav) ratas osta.
Ehitamise/taastamise käigus esineb alati ootamatuid üllatusi, mis eelarvele negatiivset mõju avaldavad..
Kui aga hirmus ehitamise soov, vahendid ja tarkus olemas, siis enda tehtud on ainulaadne ja annab masinale emotsionaalse lisaväärtuse.
-
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: Talve hakul motikas!
Vahet pole mida sa tegema hakkad, siin ei oska sulle keegi midagi soovitada, ennekõike pead ise endas kindel olema et sa suudad ja sul piisavalt kannatust seda teha ja võimalust finatsilist kulutust kandma. Osad liiga palju vaatanud scraptyardi või mõnda tehnika ehitamise saadet discoveryst ja diivanil mõelnud kus alles ma teeks... Ja kui tuleb aeg tehnikaga tegelema hakkata, kaob see säde.
Omast kogemusest tean et pole kerge ennast sundida minema garaazi siis kui seda võiks teha, ja siis kui hooaeg läheneb siis isitud seal iga õhtu sest näed et esimesed kevade kuulutajad täristavad mööda linna ringi...
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
Re: Talve hakul motikas!
Eelmisel talvel just ehitasin omale meelepärase ratta. Tehnika oli ok. Praegu on suvine sõitmise aeg ja jätkan tuleval talvel. Talvega sain nii palju tehtud, et kevadel, lume sulades sai sõita. Arvestades sellega, et vana mootorrattaga kaasneb paratamatult kulutused kasvõi kuluosadele, läks asi täitsa mõistlikult maksma. Samas tegin väga palju asju ise, saagides ja viilides. Seda muret polnud, et tüdimus peale tuleks. Pidevalt oli mingi jupp, mida netiavarustest taga ajada või ise välja voolida. Arvestades ajakulu, siis pelgalt raami ja ratastega ei alustaks. Ainult raam ja rattad ei tasu teha. Raam ise teha ja normaalse koguse raha olemasolu, nii saab hea. Tegelt võid sellisel juhul mõne disaineri ratta juba ka osta.
Sõitev mootorratas korda ja omale meelepäraseks kujundada on palju loomingulist rõõmu pakkuv. Pealegi raami kuju saad ka ju erinevate mootorrataste vahel valida. Veits eeldab see muidugi orienteerumist erinevate tootjate raami ja mootori kujudes, tehnilistes omadustes. Midagi ei tehta suvaliselt. Kogu mootorratas on ühtne asi ja tehtud täpselt mingiks otstarbeks. Nii ei ole väga palju raha vaja ja alati on mõni, kasvõi disainilahenduslik väljakutse. Selliste väikeste probleemide lahendamisel ei mõtle ajakulule. Vähehaaval, kulutuste ilmnedes saab ka mõne asja jälle osta. Talv kestab mitu kuud. Kui kannatlik olla, saab väga palju abi siit foorumist varuosade müügikuulutustest.
Nagu andrusb juba mainis, sõitev ratas korda teha on hea mõte.
Re: Talve hakul motikas!
Ei soovita esimest ratast ise ehitada. Osta mõni sõitev ja enam-vähem sobiv isend, muudad jooksvalt siis vastavalt sellele, mis häirib.
Ja saad nii ka ülevaate, mis sa rattalt ootad ja millistest sadadest detailidest ta tegelikult koosneb.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.