Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Raki
Postitusi: 665
Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 65 korda

Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas Raki »

Proovisime põiget - no ei saa ja lihtsalt sellest, et ta kordab "keera järsult vasakule" mulle ei piisa. Tahaks et keegi ette näitaks vms. Praegu olen nii pettunud endas ja on tunne, et ma ei saagi seda kuradi põiget tehtud

https://ragnarnakus.blogspot.com/

TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye

Kasutaja avatar

Pinchu
Postitusi: 372
Liitunud: 01 Veebr 2005, 18:18
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas Pinchu »

ragz kirjutas:

Tead, ma võtan nüüd peale tänast sõitu oma sõnad tagasi :D Proovisime põiget - no ei saa ja lihtsalt sellest, et ta kordab "keera järsult vasakule" mulle ei piisa. Tahaks et keegi ette näitaks vms. Praegu olen nii pettunud endas ja on tunne, et ma ei saagi seda kuradi põiget tehtud

Kas ta käsib vasakulekeeramiseks järsult vasakule keerata või paremalekeeramiseks?

Kasutaja avatar

Teema algataja
Raki
Postitusi: 665
Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 65 korda

Re: tsiklikoolid tallinnas

Lugemata postitus Postitas Raki »

Pinchu kirjutas:
ragz kirjutas:

Tead, ma võtan nüüd peale tänast sõitu oma sõnad tagasi :D Proovisime põiget - no ei saa ja lihtsalt sellest, et ta kordab "keera järsult vasakule" mulle ei piisa. Tahaks et keegi ette näitaks vms. Praegu olen nii pettunud endas ja on tunne, et ma ei saagi seda kuradi põiget tehtud

Kas ta käsib vasakulekeeramiseks järsult vasakule keerata või paremalekeeramiseks?

nö vastupööramine, vasakule keeramiseks keerata lenksu paremale ja siis järsult tagasi. Esimesest torbikust saan veel mööda, aga tagasi enam ei jõua. Kas selle kohta oleks kuskil videosi, kuidas seda tehakse.

https://ragnarnakus.blogspot.com/

TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye

Kasutaja avatar

Pinchu
Postitusi: 372
Liitunud: 01 Veebr 2005, 18:18
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Re: tsiklikoolid tallinnas

Lugemata postitus Postitas Pinchu »

survivalil kirjeldati seda liigutust pigem nii, et kui tahad vasakule keerata siis lükka järsult vasakut kätt etepoole (ja vastupidi), mitte et KEERAD ... (njaa..teoorias tugev, aga tegelikult :P :wack: )
Ehk aitab siit midagi? http://motoristisurvival.fi/vanhat/Ajo_ ... _s1-65.pdf

Kasutaja avatar

Kri§to
Postitusi: 1393
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:21
Tänatud: 1 kord

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas Kri§to »

Alustuseks ära vaeva pead kuidas lükkama peab et kuhugile keerata vaid püüa aru saada kuidas ratas käitub kui paremat või vasakut rutskat endast eemale kergelt lükkad
Otsi suurem plats. Sõidad otse 20kmh, keeramiseks mitte ei keera lenksu nagu autol paremale vasakule vaid lükka paremat või vasakut lenksu endast eemale. Ratas püüab selle peale kaldesse minna.
Kui selle liigutusega tuttavam oled, võta koonused ja püüa põigata.

Video

[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]

Viimati muutis Kri§to, 18 Apr 2013, 12:42, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Pinchu
Postitusi: 372
Liitunud: 01 Veebr 2005, 18:18
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas Pinchu »


Kasutaja avatar

Teema algataja
Raki
Postitusi: 665
Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas Raki »

Kri§to kirjutas:

Alustuseks ära vaeva pead kuidas lükkama peab et kuhugile keerata vaid püüa aru saada kuidas ratas käitub kui paremat või vasakut rutskat endast eemale kergelt lükkad
Otsi suurem plats. Sõidad otse 20kmh, keeramiseks mitte ei keera lenksu nagu autol paremale vasakule vaid lükka paremat või vasakut lenksu endast eemale. Ratas püüab selle peale kaldesse minna.
Kui selle liigutusega tuttavam oled, võta koonused ja püüa põigata.

Video

Tänud. Teoorias ma tean väga hästi kuidas see töötab ja praktikas saan selle esimese nõksuga hakkama aga tagasi enam ei saa.
Hetkel lihtsalt ei julge piisaval kiirusel seda kätt ette lükata.

https://ragnarnakus.blogspot.com/

TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

ragz kirjutas:

Esimesest torbikust saan veel mööda, aga tagasi enam ei jõua. Kas selle kohta oleks kuskil videosi, kuidas seda tehakse.

Sa pead lenksu mitte keerama vaid lükkama endast ära suunas, kuhu tahad minna. Mantara on: to go right, push right, to go left push left.
Liigutuse pead põikel tegema mõlemas suunas, nii sisenedes, kui ka väljudes, ainult siis saad sõidujoonele tagasi.

Põikamise video.
[youtube][/youtube]
Vastupööramise video.
[youtube][/youtube]

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas mella »

  1. - kiirus 50. Alla selle eriti asi ei tööta.
  2. - proovimiseks lükkad selle käega, kuhu poole põikad, lenksu endast eemale. Lüke on kindel, kiire, sujuv ja mõõdukas pikkuses. Liiga kiire ja pikaga võid külili käia. Liiga lühikesega(nii pikkuses kui ajaliselt) ei juhtu midagi.
  3. - teise käega vastaspoolel sama pikalt.
  4. kehal lased kaasa töötada. Ära tööta jõule vastu vaid aita kaasa.

Rohkem nippe ei ole. Kui ikka julgust/mune ei ole, siis ei tee midagi. niisama lenksunäppimine ja sipsimine ei aita.

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

mella kirjutas:

1. - kiirus 50. Alla selle eriti asi ei tööta.

Kontrolli oma andmed palun üle, vastupööramise jaoks füüsilised jõud hakkavad toimima üsna madalal kiirusel, alates 21km/h. Hea kiirus alguses õppimiseks on 30km/h.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

M2
Postitusi: 607
Liitunud: 24 Mai 2007, 11:47
Tsikkel: CB1000R
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas M2 »

Kri§to kirjutas:

/.../ Sõidad otse 20kmh /.../

Sellise kiirusega on päris keeruline vastupööramist õppida. Kogu protseduuri juures on ratta kallutamisel väga suur roll, kuid kiirusega 20km/h seda küll hästi ette ei kujuta. Põikekatset sooritades tuleks tähelepanu suunata pigem takistusest mööda kallutamisele, ratta nina liigub siis õiges suunas (vastassuunas) iseenesest. Mingit eraldi tõukamist-tõmbamist lenksuga pole küll vaja. Ühekordsel põikel jääb ju ratas tervikuna peaaegu otseks, pole ju sellist aegagi, et kuhugi suunas lenksu keerama hakata. Väike vastupööre tekib õigel liikumisel iseenesest. Kui aga õppimist segab pelgus ratta kallutamise eest, siis on muidugi teine lugu ja alustada tuleks hoopis sellest hirmust ülesaamisega.

ELUST TULEB LÄBI MURDA, MITTE PUGEDA!
http://www.animalistika.ee

reimps

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas reimps »

mella ütleski ju, et eriti ei tööta.
Füüsika võib möllata, aga mu väike kogeustepagas ütleb üpris sama - alla 50 väga efekti pole või on siis just vastupidi, liiga palju (võid rattaga lihtsalt uppi käia).

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

reimps kirjutas:

mella ütleski ju, et eriti ei tööta.
Füüsika võib möllata, aga mu väike kogeustepagas ütleb üpris sama - alla 50 väga efekti pole või on siis just vastupidi, liiga palju (võid rattaga lihtsalt uppi käia).

Efekti on 30 juures juba enam, kui piisavalt, naljalt juba ümber ei kuku. Kui kukud, siis pead ikka selle nimel vaeva ka nägema. Sinusugune vana kala peaks suutma vabalt ka 21km/h juures (ja üsna möödaminnes) põiget teha.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Kri§to
Postitusi: 1393
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:21
Tänatud: 1 kord

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas Kri§to »

M2 kirjutas:
Kri§to kirjutas:

/.../ Sõidad otse 20kmh /.../

Sellise kiirusega on päris keeruline vastupööramist õppida. Kogu protseduuri juures on ratta kallutamisel väga suur roll, kuid kiirusega 20km/h seda küll hästi ette ei kujuta. Põikekatset sooritades tuleks tähelepanu suunata pigem takistusest mööda kallutamisele, ratta nina liigub siis õiges suunas (vastassuunas) iseenesest. Mingit eraldi tõukamist-tõmbamist lenksuga pole küll vaja. Ühekordsel põikel jääb ju ratas tervikuna peaaegu otseks, pole ju sellist aegagi, et kuhugi suunas lenksu keerama hakata. Väike vastupööre tekib õigel liikumisel iseenesest. Kui aga õppimist segab pelgus ratta kallutamise eest, siis on muidugi teine lugu ja alustada tuleks hoopis sellest hirmust ülesaamisega.

Ma rääkisin tunnetamisest kuidas ratas käituma hakkab. ära loe esimest kolme sõna ja hagu anna

Võiksin ju öelda, et mine tartu maanteele ja pane niipalju kui torust tuleb ja siis keera vastu :D
Tahan ikka, et inimene ja ratas terveks jääksid. Selleks et aru saada mis ratas tegema hakkab ei ole vaja kohe kihutama hakata algajana.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas mella »

ma olen proovinud sama asja erinevate kiiruste juures ja räägin enda kogemusest. Eks 30 peal võib ju ka proovida õppida, maitseasi ;) See, et efekt hakkab tunda andma 21km/h pealt ei tähenda, et see selle kiiruse juures mõistlikult rakendatav on.

macintosh kirjutas:

Efekti on 30 juures juba enam, kui piisavalt, naljalt juba ümber ei kuku.

Kasutaja avatar

Shredder
Postitusi: 45
Liitunud: 29 Mär 2011, 19:35
Asukoht: Hispaania

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas Shredder »

Mul kunagi koolis alustati vastupööramise õpetamist sellega, et lasti normaalne hoog üles võtta ja siis lihtsalt kergelt parema ja vasaku käega ette poole tõugata. Polnud midagi hirmsat, aga andis ratta tunnetusele kõvasti juurde. Kui kohe üritad põiget harjutama minna, siis mõtled liiga palju sellele koonusele ja muule sajale asjale. Kõigepealt tasub ikka tunnetada, et vahi raisk, töötabki see vastukeeramine.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Raki
Postitusi: 665
Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas Raki »

M2 kirjutas:
Kri§to kirjutas:

/.../ Sõidad otse 20kmh /.../

Sellise kiirusega on päris keeruline vastupööramist õppida. Kogu protseduuri juures on ratta kallutamisel väga suur roll, kuid kiirusega 20km/h seda küll hästi ette ei kujuta. Põikekatset sooritades tuleks tähelepanu suunata pigem takistusest mööda kallutamisele, ratta nina liigub siis õiges suunas (vastassuunas) iseenesest. Mingit eraldi tõukamist-tõmbamist lenksuga pole küll vaja. Ühekordsel põikel jääb ju ratas tervikuna peaaegu otseks, pole ju sellist aegagi, et kuhugi suunas lenksu keerama hakata. Väike vastupööre tekib õigel liikumisel iseenesest. Kui aga õppimist segab pelgus ratta kallutamise eest, siis on muidugi teine lugu ja alustada tuleks hoopis sellest hirmust ülesaamisega.

See kommentaar tundu kõige rohkem aitavat ehk peaks tähelepanu pööraama lihtsalt takistusest möödumisele mitte lenksu lükkamisele. Kahjuks ei tööta õppesõidu rattal hetkel spidomeeter, seega ei tea, kui kiiresti seda harjutust teen. :D

https://ragnarnakus.blogspot.com/

TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye

Kasutaja avatar

Hurley
Postitusi: 60
Liitunud: 09 Juun 2012, 17:55
Tsikkel: Africa Twin
Asukoht: Tartu

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas Hurley »

Ilma vastupööramiseta ei olegi võimalik järsemaid kurve ju linnas/maanteel võtta suurematel kiirustel, muudmoodi on ju väga raske ratast kiiresti kaldesse saada.

Buell XB12S (2007) -> Ducati Diavel (2013) -> Africa Twin (2017)

reimps

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas reimps »

Hurley kirjutas:

Ilma vastupööramiseta ei olegi võimalik järsemaid kurve ju linnas/maanteel võtta suurematel kiirustel, muudmoodi on ju väga raske ratast kiiresti kaldesse saada.

Tsill, alguses keeravad kõik lenksuga pöördesuunda :)
Siis, kui vastupööramist ei õpetatud/propageeritud, jõudis enamus ise sellisele järeldusele, et oioi, mismõttes, sedasi on ju mugavam ratas kaldesse saada. (Vähemalt ma avastasin küll ise selle triki, Planeta 5-ga. Alguses mõtlesin, et ongi vene rataste omapära, aga võta näpust :mrgreen: )

Kasutaja avatar

RD
Postitusi: 147
Liitunud: 26 Okt 2007, 09:30
Tsikkel: Ducati XDiavel
Asukoht: Tartu

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas RD »

Kui kunagi lube tegema sai mindud siis uurisin ja puurisin samamoodi interneeduse sügavustes, et kuidas ikkagi sõitma peab ja kuidas see vastupööramine töötab. Tuleb tunnistada, et pulti istudes tuli see lihtsalt iseenesest.

Yamaha FZS600 --> Buell XB12s --> Aprilia RSV 1000R Tuono --> KTM SuperDuke --> Buell XB9s --> Mean Streak
Kasutaja avatar

Fos
Postitusi: 260
Liitunud: 20 Okt 2008, 12:23
Tsikkel: foorumi vihatuim
Asukoht: Tallinn

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas Fos »

ragz kirjutas:

Proovisime põiget........ Tahaks et keegi ette näitaks vms...

Kus kandi mees oled, järgmine nädal mõne mõnusama ilmaga miks mitte, kui sa Tallinna lähedal oled.

If it has tits or wheels It will get you in trouble.
Kasutaja avatar

jyrxxx
Postitusi: 82
Liitunud: 01 Sept 2011, 15:45
Tsikkel: Suzuki GSX-R 600 K2
Asukoht: Saue

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas jyrxxx »

Kui koonusest mööda saad, aga tagasi ei jõua, siis juhul kui gaasi peal hoiad põike ajal sis proovi gaas täiesti lahti lasta, siis jõuad natuke varem tagasi ka, muidu lähedki koonusest nii kaugele et ei jõua õigeks ajaks tagasi... ise vähemalt sain nii tehtud :)

Keep the paint up, and the rubber down!

Matheus
Postitusi: 232
Liitunud: 25 Apr 2012, 11:48
Tänatud: 1 kord

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas Matheus »

Shredder kirjutas:

Mul kunagi koolis alustati vastupööramise õpetamist sellega, et lasti normaalne hoog üles võtta ja siis lihtsalt kergelt parema ja vasaku käega ette poole tõugata. Polnud midagi hirmsat, aga andis ratta tunnetusele kõvasti juurde. Kui kohe üritad põiget harjutama minna, siis mõtled liiga palju sellele koonusele ja muule sajale asjale. Kõigepealt tasub ikka tunnetada, et vahi raisk, töötabki see vastukeeramine.

Alustasin ka ise nii, kuid iseseisvalt, et tunnetust kätte saada.
Kui head tunnetust veel ei ole, siis unusta see koonus hetkeks ära. Sõida lihtsalt sirgel teel (u 30-50 kmh) ja hakka sujuvalt proovima. Algul vähehaaval ja siis rohkem. Sõida lihtsalt nn. slaalomit sirgel teel. Vahel isegi harjutan seda tänaval sõites (näiteks kanalisatsiooniluukidest mõõda põigates või lihtsalt slaalomit tehes), et oma tunnetust parandada.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Raki
Postitusi: 665
Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas Raki »

Kas ma peaksil põlved kõvasti paaki suruma nagu pidurdamisel või pigem hoian põlved lõdvalt ja toetun rohkem jalgadele ja lasen rattal tagumiku all libiseda küljelt küljele?

https://ragnarnakus.blogspot.com/

TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye

Kasutaja avatar

Kopipaste
Postitusi: 43
Liitunud: 29 Veebr 2012, 13:09
Tsikkel: Honda CB600F
Asukoht: Tallinn

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas Kopipaste »

Mulle tegi õpetaja vastupööramise kõigepealt ilma rattata selgeks- nagu tantsiksid. Lükkad pehmelt kätega kordamööda ette, õlad käivad kergelt kaasa. Umbes nagu kassipoeg sõtkub käppadega, kui piima imeb (või no nagu mees masseeriks naise rindu kordamööda, kui see ettekujutus kodusem on). Ja siis ma seisingi seal platsil nagu jobu, käed kergelt kõverdunud enda ees ja pehmelt tegin selliseid rahulikke sõtkumisliigutusi kordamööda vasaku ja parema käega, ise kordasin mõttes "üks, kaks, üks, kaks". See kaasalugemine aitas mul alguses sellele kaasa, et harjuks kohe sisse ka see tagasipööre (nagu sa ütlesid, et tagasi sa enam ei jõua pöörata).

Ja ratta seljas oli juba lihtne alustada - sirge tee, 30 km/h alguses (ei mingeid koonuseid!) ja muudkui sõtkusin. Parema käega lugesin "üks" ja vasaku käega "kaks" ja lasin niimoodi slaalomit (kuna olen paremakäeline, siis mul oli lihtsam/mugavam alguses harjutada tõuget alustades paremaga, aga peale paari slaalomit enam vahet ei tunne).

Minu veaks oli ka ka see, et põlved olid tugevalt paagil nagu peab, aga ma ei tahtnud puusa kuidagi vabaks lasta- ehk siis käed liikusid pehmelt, aga puus kippus nö krampi tõmbama ja ma takistasin sellega ratta loomulikku käitumist. Siis õpetaja ikka röögatas, et krt "Kopipaste, mõtle, et sa oled klubis, kuidas siis puus käib!?" Ehk siis harjuta, harjuta, harjuta! 8)

It takes more love to share the saddle than it does to share the bed.

Matheus
Postitusi: 232
Liitunud: 25 Apr 2012, 11:48
Tänatud: 1 kord

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas Matheus »

Põlved paaki - see annab parema tunnetuse ja parema kontrolli ratta üle. Tagumik peaks ka sadulal paigale jääma.
Keha hoiakul on kaks peamist koolkonda. Kas keha jääb samale teljele rattaga (kogu keha kaldub) või liigutada ülakeha puusadest nii, et ülakeha jääb maapinna suhtes püsti. Esimese variandi puhul on parem tunnetus, kui kaldu ratas on. Teine variant on sobilikum väiksematel kiirustel. Eks see ole ka harjumuse ja maitse küsimus.

Põlvedega peaks ratast mõistlikult kinni hoidma, mitte nii kõvast, et paagi vajutaks mõlki :)

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2014
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas bitter »

Tõsine teadus see vastupööramine :roll:. Soovitan jälle back-to-basics lähenemist. Kui mopeedi või 125-st pole käepärast, siis jalgrattaga saab ju ka asja põhiolemuse kätte. Ma olen lapsest peale veloga väiksemate porilompide vahel nii sõitnud, et ratas teeb lombi ümber kiire kaare aga minu (üla)keha liigub suht sirgelt üle lombi (jään kuivaks). Sellesama tunnetusega tegin 600-se õppesõidurattaga platsil kõik vajalikud vigurid ära. Kõige parem, kui asi tuleb loomulikult, lihasmälu pealt, ilma liigselt pead vaevamata.

Kasutaja avatar

TarmoM
Postitusi: 205
Liitunud: 21 Nov 2010, 21:07
Tsikkel: KTM 990 Adventure '12

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas TarmoM »

Põlved paaki, pilk ette, ülakeha lõdvaks. Ja anna ainult minna. Ratta lased puusadega nö alt ära...ehk siis puusad liikuma. Mida kõvemini sa ennast põlvedega paaki surud seda lihtsam on pinge ülakehast ära võtta ja käed saavad vabalt liikuda.
Ära tee põikeliigutust järsult...see peab olema sujuv, aga samas piisav, et ratas koheselt kalduks. Ehk siis ära rahma seda lenksu...ratas saab sellega muidugi hakkama, füüsika töötab ikka samamoodi, aga sa ise ehmatad kui ratas liiga järsult võpatab ja tõmbad ennast krampi ja ei julge enam koheselt teiselepoole liigutust teha.
Ja veelkord...põlved paaki ja ülakeha vabaks. Proovi tagasipöörde peal seda...hoia põlvi kuidagi suvaliselt ja tee tagasipööre...siis tee teine ning nüüd hoia põlvi kogu jõust paagis, justkui tahaksid põlvedega ratast püsti hoida...vaata kuidas parem on. Ma võin ette öelda, et teine variant on tunduvalt lihtsam.
Kui ei julge nii järske liigutusi algul teha, et ka tagasi õigesse kohta saad põigatud, siis harjuta algul ainult ühele poole ja põika tagasi siis kui tuleb. Ära punni sinna väravasse. Teiseks...ära vahi seda posti millest sa mööda pead saama, vaata kuskile silmapiirile. Sa näed seda posti niigi.

Kui oled Tartu kandist, siis ma olen meeleldi nõus sinuga kuskil platsil sõitma ja paar näpunäidet andma.

Minu käest võib küsida küttepuid ja/või mett.

Matheus
Postitusi: 232
Liitunud: 25 Apr 2012, 11:48
Tänatud: 1 kord

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas Matheus »

bitter kirjutas:

..., siis jalgrattaga saab ju ka asja põhiolemuse kätte.

Sõitsin eile üle pika aja jalgrattaga ja huvi pärast proovisin teadlikult pööramist ja vastupööramist. Ka jalgrattal toimib vastupööramine teatud kiirusest - ei ole võimalik keerata juhtrauda nagu auto rooli (vastasel juhul läheks sinna kuhu ei soovi). Samas jalgrattaga tuleb see tõesti nii loomulikult, et isegi ei mõtle kordagi selle peale, et tegu on "erilise ulmetehnikaga"

Kasutaja avatar

Teema algataja
Raki
Postitusi: 665
Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas Raki »

TarmoM kirjutas:

Põlved paaki, pilk ette, ülakeha lõdvaks. Ja anna ainult minna. Ratta lased puusadega nö alt ära...ehk siis puusad liikuma. Mida kõvemini sa ennast põlvedega paaki surud seda lihtsam on pinge ülakehast ära võtta ja käed saavad vabalt liikuda.
Ära tee põikeliigutust järsult...see peab olema sujuv, aga samas piisav, et ratas koheselt kalduks. Ehk siis ära rahma seda lenksu...ratas saab sellega muidugi hakkama, füüsika töötab ikka samamoodi, aga sa ise ehmatad kui ratas liiga järsult võpatab ja tõmbad ennast krampi ja ei julge enam koheselt teiselepoole liigutust teha.
Ja veelkord...põlved paaki ja ülakeha vabaks. Proovi tagasipöörde peal seda...hoia põlvi kuidagi suvaliselt ja tee tagasipööre...siis tee teine ning nüüd hoia põlvi kogu jõust paagis, justkui tahaksid põlvedega ratast püsti hoida...vaata kuidas parem on. Ma võin ette öelda, et teine variant on tunduvalt lihtsam.
Kui ei julge nii järske liigutusi algul teha, et ka tagasi õigesse kohta saad põigatud, siis harjuta algul ainult ühele poole ja põika tagasi siis kui tuleb. Ära punni sinna väravasse. Teiseks...ära vahi seda posti millest sa mööda pead saama, vaata kuskile silmapiirile. Sa näed seda posti niigi.

Kui oled Tartu kandist, siis ma olen meeleldi nõus sinuga kuskil platsil sõitma ja paar näpunäidet andma.

Tänan, kõiki neid õpetusi ja näpunäiteid oleksin oodanud rohkem sõiduõpetajalt. Homsel õppesõidul hakkan katsetama. Olen nädala keskel tallinnlane ja nädalavahetusel järvamaal

https://ragnarnakus.blogspot.com/

TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”