Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
ReinoT
Postitusi: 29
Liitunud: 24 Nov 2012, 18:19
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas ReinoT »

Elan muidu Tartus ja tööle käimist põhimõtteliselt pole, kuna tööle teatud aja tagant ja mõneks ajaks siis eemale. Aga kindlasti hakkaks tihemini tallinnas, pärnus käima ning tahaks võibolla isegi kaugemale kunagi hiljem proovida. Kas naked bike ehk siis klassikalise ratta puhul on maanteel see tuuletakistus väga suur? Mingeid vähe suuremaid klaase ka saab aga need ju nii väheke kõrgemad, või on abi sest ikka.

Viimati muutis ReinoT, 12 Juun 2013, 22:04, muudetud 1 kord kokku.



reimps

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas reimps »

Nakedil hakakb see tuuletakistus sul alates 140 km/h mängima. Ägedama esiklaasi/maskiga nakedil ehk 170 pealt.


Bastard
Postitusi: 759
Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
Tsikkel: TDM900
Asukoht: est
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas Bastard »

Mina näiteks hakkan vaikselt uuesti kalduma selle poole, et ratas jääks ainsaks sõiduvahendiks. Auto nagunii röövib ainult raha ja roostetab väljas, parem müün maha. Ja tavel sõidan bussiga :wink:

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3190
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Tjah,kui muid kohustusi peale enda ja ratta ülalpidamise pole siis võiks ta ju olla ainus liiklusvahend aga kui oled endale kokku orgunninud pere kus on nii kahe kui neljajalgseid siis ei mängi välja.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

svenzik
Postitusi: 135
Liitunud: 02 Juul 2010, 16:28
Tsikkel: Honda Hornet
Asukoht: Tartumaa

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas svenzik »

reimps kirjutas:

Nakedil hakakb see tuuletakistus sul alates 140 km/h mängima. Ägedama esiklaasi/maskiga nakedil ehk 170 pealt.

Panin hornetile peeglitest kõrgema klaasi, külma ilmaga väga hea, aga pikemal sõidul hakkab selg valutama.
See aasta avastasin, et 100 juures on parem ilma sõita, tuul hoiab keha üleval. Aint putukaid on pärast jope täis.

10 kraadise ilmaga on kindlasti pikka sõitu parem teha koos klaasiga.

ABS - 8 elu 9-st alles
Kasutaja avatar

DMaD2
Postitusi: 70
Liitunud: 14 Apr 2013, 17:56
Tsikkel: Suzuki Bandit 1250SA
Asukoht: Pärnus.

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas DMaD2 »

reimps kirjutas:

Nakedil hakakb see tuuletakistus sul alates 140 km/h mängima. Ägedama esiklaasi/maskiga nakedil ehk 170 pealt.

2000 aasta Hornetil mask/esiklaas puudub ja hea peale mööda sõitu kasutada õhupidurit samas :D lased gaasi maha ja selja sirgu korra ning tempo langeb mühinal..
Ja mainisid ka et Hornetid meeldivad, ma ei tea kas varustuse viga või mis aga kui nii 30-40km maanteed vaja tihedas vihmas sõita siis minu omaga tõmbab jalge vahelt märjaks...(mujalt jalad kuivad ainult jalgevahelt :( pärast all olnud teksad jalas nagu oleks püksi lasknud -.-") ehk see uuemate mudelitega parandatud.. pole sellest väga teadlik.

Ei tea teiste nakeditega küll aga enda masinaga ka Tartus ära käinud Saaremaalt vaid lõunapausiga Pärnus, pole tuul viga midagi teinud ja selg ka ei valutanud.. Temperatuuri puhul sõltub kõik varustusest :D suvel võtad alt voodri ära ja avad õhutus avad või ostad teise jope/ püksid / kombe. Kevad/sügis mugavam voodriga kinnastega (või odavam lahendus, mida ise kasutan, mingid tuule kindlad töökindad peale tõmmata), või hangi oma rattale soojendusega käepidemed kui tõesti muidu külm on, riietele vooder taas alla ja pole 10C ka probleemi.

Talveks ostad endale 90nendate alguspoolest 3-400 euroga opeli või audi mille ülevaatus kehtib vähemalt järgmise suveni ja millel juba talve papud all ning kevadel veeretad selle emeksisse ja saad sealt tagasi vähemalt ühe tsikli papu raha :D

Perega oleneb kõik sellest kas on ka pisipere või ei? Kui ainult naine ja sa ise siis väga auto järgi vajadust ei teki, ja kui vahest vaja ongi kuhugi autoga liikuda siis on kindlasti ka mõni sõber/ tuttav kes laenaks :D

Pilt
Kasutaja avatar

Bogser
Postitusi: 85
Liitunud: 07 Mai 2007, 15:16
Tsikkel: R1150 GS
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas Bogser »

Tere,
minul kaherattaline sõiduvahend lumest lumeni, kõik saab tehtud mis vaja. Hommikul tööle, õhtul koju, tööasjad saab ka aetud- 10 kg tööriistu kaasa vedada pole probleem. Olen käinud metsatööl- saag, õli, kütus taga- ja küljekohvris. Tööriided lisaks. Kahekesi nädalavahetuse väljasõidud ja puhkus ikka kaherattalise seljas. Kalal ja seenemetsas ka käidud. Ja käime veel. Kola (kaasa lokitangid ja veel mõni muu minu jaoks tarbetu vidin kaasa arvatud) mahub alati kaasa- vaja ainult kõik hästi läbi mõelda enne pikemat sõitu. Küljekohvrid, tagakohver, paagikott ja veel lisakott tagakohvril mahutab kokku päris palju. Ka viisakd riided mahuvad kaasa juhul kui minna vastavate nõuetega üritusele. KÕIK ON HARJUMISE ASI!
Aga...autot on teinekord ikka vaja- ülegabariidilised veosed (paar kott tsementi, lapsed- minu omad küll juba omal teel) nõuavad oma. Isiklikku autot mul ei ole, vajadusel saan kasutada töö oma. Kui seda poleks- siis ilmselt hangiks MIDAGI augu täiteks. Või laenaks.
Häid sõiduelamusi soovides,

Urmas

Kahest pütist on küll!
R1150GS

Teema algataja
ReinoT
Postitusi: 29
Liitunud: 24 Nov 2012, 18:19
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas ReinoT »

Lube tahaks vist ikka Motohundis Tartus teha. Siinsed kasutajad vist soovitavad. Tahaks sõidu selgeks saada, mitte ainult lubadele A tähte lisaks. :) Varustus ka nende poolt nagu ma aru saan. Ei tea kas jõuab juulis algavale kursusele. Alguses vaja vist 100€ nö. sissemaksuks? Ega aastaga kool nö. kehtivust kaota, kui näiteks pooleli jäävad sõidutunnid?

Biker24 tundub hea kaubamaja, saab varustuse ka lükata koos tsikliga järelmaksule. :)

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2430
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 335 korda

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas M.T. »

No nüüd tuleb pikk jutt :wack:
Tsikkel ainukeseks sõiduvahendiks teemal ei oska eriti nõu anda, eks oleneb kui motohull sa oled. Isiklikult elu ilma autota ette ei kujuta. Ühest küljest tingib selle juba hobidest-perest jne. tulenev vajadus, aga teisalt pole ma ka nii fanatt, et viitsiks iga ilmaga ja igalepoole tsikliga sõita. Pealegi on mul võimalus omada mõlemat ja seega pole antud dilemma ees seisnud.
Kas nüüd uus või kasutatud, siin pole ühest õiget vastust ning + ja - on mõlemal variandil. Kasutatud võib küll odav tunduda lõpphinda vaadates, 3000 vs 9000€, aga kas esmast investeeringut tehes ka see odav on? Kui võtad uue ratta liisingusse, siis võib esmane sissemakse olla numbriliselt väiksem kui see 3000€, sinu mainitud Catweesi liising näiteks alates 20%. Liisinguga kaasneb jällegi igakuine kohustus liisingmakse näol, samas uue ratta puhul pole ootamatuid üllatusi-kulusid mõne laguneva või oma aja ära elanud jupi korral. Kasutatud ratas on nagu ta on, võid saada korraliku ja ainult sõidurõõmu tunda, aga võib minna ka teisiti ja pole just tore kui parajasti on vaja sõitma minna, aga avastad, et mingi asi on otsustanud just oma eluea lõpetada ja sõita pole millegagi ning ees on planeerimata raha- ja ajakulu.
Kui sa oled kindel oma sõidustiilis ja selles, et see ratas on just sinu (mainitud BMW või mis iganes) ning ei plaani seda lähemal ajal maha müüa, siis "just do it". Kui aga kahtled või pole 100% kindel, siis püüa proovida sõidustiililt-olemuselt erinevaid rattaid. Pildi järgi ei saa ratast valida, juba peale istudes saad aru kas on oma või mitte. Mulle ka kunagi meeldis Yamaha FZ8S, aga peale esimest istumist enam mitte, lihtsalt ei tundnud ennast seal hästi, midagi oli valesti. Seega, isegi kui sul pole proovisõiduvõimalust, siis käi ja proovi võimalikult palju erinevaid rattaid oma tagumiku alla. Mina enda oma leidsin nii, meeldis välimus ja ka istmikutunne.
Võin välja tuua mõned punktid mille alusel ise otsuse tegin ja sel kevadel ostuni jõudsin:

  1. Uus või kasutatud? - ausalt öeldes mulle kasutatud asjad väga ei meeldi, ajalugu teadmata ja ei viitsi üllatuda ootamatute lisakulutuste peale. Lisaks pole mul aega tegeleda mingi remondi või putitamisega, aeg on minu jaoks liiga kallis ehk aeg on raha. Lisaks olin kindel, et ei plaani seda lähimate aastate jooksul maha müüa, seega ei muretse ka hinnalanguse pärast ja esimene otsus oli tehtud, ratas peab olema uus.
  2. Mis stiili ratas? - sõidusuunitluselt pidi olema eelkõige asfalt, samas bike ei soovinud, matkaendurot ka mitte. Valikusse jäid Yamu FZ8S, Kawa Versys, Honda VFR Crossrunner, Suzu V-Storm ja .... Ducatid Monster ja Diavel :wack: . No need lihtsalt meeldivad (w) kuigi on tiba teisest muinasjutust eelnevatega võrreldes. BMW fänn olen alati olnud, aga hetke valikust ei leidnud miskit, ehk R1200R oleks olnud huvipakkuv ja Ducatile sekundeeriv.
  3. Lõplik valik - käisin siis järjest poode läbi ja proovisin sõiduasendit ning valik kitsenes järjest. Väljalangejad - Yamu seljas ei tundnud ennast hästi, miskit oli valesti minu jaoks. Kawa Versys - 600 tundus mõttes lahja (sorry aga mul on 600-ste vastu mingi kiiks), soov oli vähemalt 800-ne, samas Versys 1000 tundus suur oma stiililt-kujult (kuigi sõiduasend oli 5+). Suzu,.....no ei saa ma sellest sumpade perverssusest aru. Maitse asi muidugi, aga selline an...lifetišistide unelm tundub, nagu palk per..s :lol: Näiteks Suzu Bandit on minu arust väga kena ratas, aga samuti see sumpadevärk (togi), seega ei vaadanud neid pikemalt. Ducatidega oli see, et Monster oli mulle väike oma mõõtudelt ja Diavelit polnud võimalik näha-proovida ning kuigi see ratas senini hullult meeldib, siis hind 17+kilo oli viimne pidur. BMW R1200R, polnud kusagil võimalik näha-katsuda ja seega jäi lahtiseks. Ja lõplik valik jäi Honda VFR800X Crossrunner. Meeldis antud ratta välimus ja stiil (mitte päris naked, aga mitte ka matkakas), sobib minu arust nii linna kui maanteele. Istmikutunne oli kohe esimesel korral õige, tundsin ennast ratta seljas mugavalt. Meeldis juba siis kui müüki tuli 2011 aastal ja kuna nüüd juhtus ka hea pakkumine õigel hetkel olema, siis edasine on juba ajalugu. Ratas läks liisingusse, kuna see intress ei ole tappev ja Catweesi poolt pakutava Nordea liisingu puhul pole kasko kohustuslik, siis ei näinud mõtet seda välja osta.

Kuigi mõnes mõttes ostsin "põrsa kotis" kuna ma polnud selle rattaga meetritki sõitnud, siis seni olen otsusega igati rahul. Tangi ja sõida, muud muret pole. Võimaliku risu panemise pärast ei põnna, mis vahet kas uus või vana. Pigem vana korral see tõenäosus suurem, uue ratta korral tean paremini mis seisukorras see on ja kuidas hoitud-hooldatud. Loomulikult ei soovita liisingut võtta viimase raha eest, elamiseks-olemiseks ja võimalikeks ebameeldivusteks peab ka ikka varu olema.
Ühesõnaga mõtle välja milline on sinu vajadus, kus kujutad end enim sõitmas (asfalt, kruus, linn, maantee jne.) ja kas tahad paagi kohal küürutada või rohkem sirge seljaga sõita. Seejärel visuaalne disain ja meeldivus ning istmikutunne. Need peavad mõlemad olema, sest võib ju mugav ning mõnus olla, aga kui see ratas välimuselt ei meeldi, siis ei taha ka sõitma minna. Sa pead nautima sõiduprotsessi kõikide meeltega. Kui need tingimused on täidetud ja läbi mõeldud, siis vaata mis turul pakutavast võiks sulle sobida. Vahet pole kas uus või vana, käi vaata võimalikud variandid üle ja küll sa oma ratta ära tunned. Kui väljavalitu on vana, siis lase ratas kellelgi üle vaadata ja hinda üle võimalikud lisakulud ehk mis seisus rehvid, kett, hammakad jne. Kui aga uus, siis see kas sul liisingmaksest raha üle ka jääb või satuvad ülejäänud kohustused ohtu. Kui süüa pole ja üür maksmata, siis uue ratta rõõm ei kompenseeri seda.
Edu otsustamisel!


Tort
Postitusi: 2021
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 166 korda

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas Tort »

Ega need suvalised "võta üks ja viska teist" tänavarattad krossikad pole, et igapäevaselt remontima peab. Kohe nii hullusti lagunevad, et ODAVAM on uus LIISIDA? :D Eks jah, eestlaste asi. Telekas ka liisarisse ikka, kuidas siis muidu...


Teema algataja
ReinoT
Postitusi: 29
Liitunud: 24 Nov 2012, 18:19
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas ReinoT »

Põhjalik jutt M.T. (w)

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2430
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 335 korda

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Tort kirjutas:

Ega need suvalised "võta üks ja viska teist" tänavarattad krossikad pole, et igapäevaselt remontima peab. Kohe nii hullusti lagunevad, et ODAVAM on uus LIISIDA? :D Eks jah, eestlaste asi. Telekas ka liisarisse ikka, kuidas siis muidu...

Ära rebi kontekstist välja. Ma pole öelnud, et odavam on liisida, kust sa seda lugesid?
Uue ratta puhul on ootamatud väljaminekud suht välistatud, juhul kui ise risu ei pane või miskit pekki ei keera. Liisingmakse puhul on teada, palju mul rattale igakuiselt kulub. Kasutatud ratta puhul on võimalus ootamatusteks suurem, pole ma öelnud et lagunevad sama kiiresti nagu Tallinna tänavad. Mulle on aeg kallis, kui tahan sõitma minna, siis lähen. Ei soovi selle asemel ratast putitada, kasutan seda aega parem kas pere või teiste hobide jaoks. Töö kõrvalt vaba aega niigi vähe, seega tõesti aeg on kallis ja kokkuvõttes võib isegi öelda, et minu jaoks on uue ratta liising soodsam kui kasutatud ratta võimaliku remondi peale kulunud aeg.
Teleka ja tsikli võrdlus on siin küll kohatu. Kui sul juba teleka ostmiseks raha pole, siis ära tsiklit küll soeta, eksju.
Kui nüüd liising või mitte liising kõrvale jätta ja keskenduda lihtsalt küsimusele kas UUS või VANA, siis küsiks vastu: "Kus k..di kohast need kasutatud rattad siis sinu arust peaks turule tekkima kui keegi üldse uusi ei ostaks? Otse tehasest tuleks w?" (togi)


Tort
Postitusi: 2021
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 166 korda

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas Tort »

Vahet pole kust piim poodi tuleb, peaasi et tuleb. Ei maksa lihtsalt kandidaadile muljet jätta, et kasutatud rattad lagunevad lausa nii palju, et peab kohe oma mugavuse ja kindla meele tarvis tutika liisima. Kui raha palju oleks, siis poleks seda teemat ka ilmselt siin. Üleüldse võiks esimese tsikli niikuinii kasutatuna osta, kuna umbes poole aasta pärast on nagunii selgunud, et tegelikult on üldse muud ratast vaja.


Teema algataja
ReinoT
Postitusi: 29
Liitunud: 24 Nov 2012, 18:19
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas ReinoT »

Kui kasutatud, siis midagi peale 2007 Hornet oleks vahva. Eks algul vaatan ikka asja üle kuidas täpsed võimalused ka uue ratta puhul oleks.

Kasutaja avatar

justcraizy
Postitusi: 513
Liitunud: 23 Jaan 2008, 17:01
Asukoht: Tallinn, Tartu

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas justcraizy »

Liising vs kasutatud otse välja.
Löö excel lahti ja kopeeri endale maksegraafik ja löö kokku palju sa maksad 4-5a peale puhtalt intresse + kasko. Kui see summa sind kukalt kratsima ei pane, võta liisingusse uus masin. Ja kui saad hea intressiga, siis pole nagu väga teemat. Kui oled vähe teravam kriit, võta kõrvale ka inflatsioonimäär ning saad veel parema võrdluse.

Telekas liisingusse teema: kõik oleneb intressist. Näiteks Liisi hetkel pakub 7 kuulist järelmaksu 0% intressiga. Tark inimene läheb ja ostabki kõik hetkel järelmaksuga.

zx6r(04)->zx6r(06)->zx10r(08)-> cbr600rr(07)

davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

justcraizy kirjutas:

Telekas liisingusse teema: kõik oleneb intressist. Näiteks Liisi hetkel pakub 7 kuulist järelmaksu 0% intressiga. Tark inimene läheb ja ostabki kõik hetkel järelmaksuga.

Tark inimene taipab, et liisingu intress on ilusti teleka hinda sisse kirjutatud ja kaupleb sula pakk näpu vahel sealt päris korralikult alla.

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2430
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 335 korda

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Tort kirjutas:

Vahet pole kust piim poodi tuleb, peaasi et tuleb. Ei maksa lihtsalt kandidaadile muljet jätta, et kasutatud rattad lagunevad lausa nii palju, et peab kohe oma mugavuse ja kindla meele tarvis tutika liisima. Kui raha palju oleks, siis poleks seda teemat ka ilmselt siin. Üleüldse võiks esimese tsikli niikuinii kasutatuna osta, kuna umbes poole aasta pärast on nagunii selgunud, et tegelikult on üldse muud ratast vaja.

Ole hea ja loe mu tekst veel kord läbi, ehk siis saad aru ka midagi. Kui ei saa, siis pole mõtet edasi diskuteerida.
Ma tõin välja plusse ja miinuseid mõlemalt poolelt ning lõpuks selle, miks mina sellise otsuse tegin. See millise otsue teeb antud teema algataja, sõltub juba tema vajadustest ja võimalustest.
Millisele faktile tuginedes sa väidad, et poole aasta pärast on muud ratast vaja? Kui oled omad soovid korralikult läbi mõelnud, siis ei ole. Mina tean mida ma tahan ja milleks seda kasutan, 6 pärast ei ole ma seisukohal, et nüüd tahaks chopperit või baiki. Ei taha. Loomulikult kui oled teismeline pubekas, siis võib juhtuda, et sa ei tea mida sa tahad.
Ei maksa siin raiuda, et ainuõige otsus on osta kasutatud ratas. Ei ole! Samuti pole ainuõige osta uus. Igaüks ostab selle mida ta ise lõpuks õigeks peab. Ma üritasin välja tuua asju millele peaks otsust tehes mõtlema.

justcraizy kirjutas:

Liising vs kasutatud otse välja.
Löö excel lahti ja kopeeri endale maksegraafik ja löö kokku palju sa maksad 4-5a peale puhtalt intresse + kasko.

Kõigil liisingutel pole kasko kohustuslik.


Teema algataja
ReinoT
Postitusi: 29
Liitunud: 24 Nov 2012, 18:19
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas ReinoT »

Hm, väikelaenu küll liisinguga võrrelda ei anna. Saad enam vähem kergelt seda, maksad ka intressi. Kunagi sai võetud 50k eeki, tagasi maksin kokkuvõttes 75k.
Kasko pole nii swedbanki rattaliisinguga kohustuslik, kui ka catweesil.
Mõned inimesed suudavad koguda raha, mina ei. Kui mul maksekohustus iga kuu, siis on asi lihtsam minu puhul, tean et pean selle ära maksma. Pluss ikkagi minu jaoks see et saab kohe kätte ratta.
Aga jätta nüüd uue ratta teema. :D

Ma arvan, et suudan oma valikuga mõnda aega ikka rahul ka olla. Niisama korra proovides ikka ei osta. Vist. :D


Tort
Postitusi: 2021
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 166 korda

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas Tort »

M.T. kirjutas:

Millisele faktile tuginedes sa väidad, et poole aasta pärast on muud ratast vaja? Kui oled omad soovid korralikult läbi mõelnud, siis ei ole.

Eelistused kujunevad mõningase kogemusega. Kui kogemust pole, siis on proovides kõik kasvõi sama klassi tsiklid ägedad. Kui kogemus on, siis oskad hinnata muud ka peale värvi ja isteasendi. Lõpuks võib osutuda, et Toyota Corolla siiski pole Alfa Romeo, isegi kui mõlemal on valuveljed.

Edit: mis liisinguid puudutab, siis laenuga võiks osta kodu. Igasugused lõbu- ja hobiasjad võiks ikkagi omast taskust kinni plekkida või siis tsikkel tõesti väiksemat sorti tarbimislaenuga. Laen iseenesest pole paha, aga varesest teeb ta kotka. Rabatakse omale 9k eurine tsikkel liisarisse. Võiks mõelda, et kui sul oleks 9k, kas sa siis ostaks omale nii kalli ratta...


Matheus
Postitusi: 232
Liitunud: 25 Apr 2012, 11:48
Tänatud: 1 kord

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas Matheus »

Tort kirjutas:

Laen iseenesest pole paha, aga varesest teeb ta kotka. Rabatakse omale 9k eurine tsikkel liisarisse. Võiks mõelda, et kui sul oleks 9k, kas sa siis ostaks omale nii kalli ratta...

Laen ja liising 9k - see sellelks (huvi on, miks mitte). Juhiks tähelepanu sellele, et laenu võttes makstakse alati kõvasti rohkem tagasi, kui esialgne raha väärt oli. Üks lihtne arvutus näitas, et 5 aastaga tuleks 9k asemel 12+k tagasi maksta. (seda ka optimistlikus panga kalkulaatoris :D )
Kas laen on odav raha?

Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas 426f »

kui tsikliga igapäev tööl käia siis peaks ikka ees suurem klaas olema juhuks kui vihma sajab.eile sain äikest,vihma ja rahet vähemalt riided said pestud

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2190
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas CB500 »

Kui ikka Hornet meeldib, siis osta ratas, aga klaas unusta klaas ära ja kasuta seda klaasiraha mõistlikumalt. Osta kasvõi paremad rehvid, -see on oluline osa sinu elukindlustusest. Suured klaasid on porno, väike(originaal) on küll ok, aga erilist kasu sellest ei ole(ma olen 180cm). Kunagi tegin enda väikse klaasi katki ja ega motivatsiooni seda uuesti osta ei leidnud. Nagu eespool mainiti, "upper body training" hakkab nagunii teispool 140kmh naked ratta puhul.

it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2430
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 335 korda

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Tort kirjutas:

Eelistused kujunevad mõningase kogemusega. Kui kogemust pole, siis on proovides kõik kasvõi sama klassi tsiklid ägedad. Kui kogemus on, siis oskad hinnata muud ka peale värvi ja isteasendi. Lõpuks võib osutuda, et Toyota Corolla siiski pole Alfa Romeo, isegi kui mõlemal on valuveljed.

Toyota Corolla't ja Alfa Romeot võrrelda on nagu ....ma ei teagi. Kui sulle tundub, et need on võrreldavad autod, siis loomulikult võib juhtuda, et 6 kuu pärast tahad midagi muud. Samas inimene kes on oma vajadused põhjalikult läbi mõelnud, see ei tule ka sellise võrdluse peale vaid on juba algusest peale kas ühele või teisele poole oma otsusega. sina aga üritad mitmendat korda väita, et ainuõige on osta kasutatud ratas ja nagunii mõtled ümber. See ei ole reegel ega kindel fakt! Ma ei ütle, et ainuõige on osta ainult uus. Ei ole, aga uue ost ei ole ka 100% vale otsus. Ühe jaoks on vale, teise jaoks õige.

Tort kirjutas:

Edit: mis liisinguid puudutab, siis laenuga võiks osta kodu. Igasugused lõbu- ja hobiasjad võiks ikkagi omast taskust kinni plekkida või siis tsikkel tõesti väiksemat sorti tarbimislaenuga.

Aga äkki inimesel on juba kodu? Minul on, mul pole vaja seda liisida. Ja miks tarbimislaen liisingust parem on, äkki selgitad natuke?

Tort kirjutas:

Rabatakse omale 9k eurine tsikkel liisarisse. Võiks mõelda, et kui sul oleks 9k, kas sa siis ostaks omale nii kalli ratta...

Vastus sinu küsimusele:

M.T. kirjutas:

Ratas läks liisingusse, kuna see intress ei ole tappev ja Catweesi poolt pakutava Nordea liisingu puhul pole kasko kohustuslik, siis ei näinud mõtet seda välja osta.

Ehk jah, mul oli see raha ja ikkagi ma ostsin omale nii kalli ratta. Ok, 17+ tuhat maksva Ducati pidasin liig kalliks. Miks liisisin? Selleks, et selle hetkel n.ö. ülejäänud rahaga on mul muud põnevat teha. Oleks ma ratta kohe välja ostnud, siis oleks mõnest muust asjast pidanud mõneks ajaks loobuma. Olgu siis selleks teine hobi, puhkus perega või mis iganes.

Matheus kirjutas:

Juhiks tähelepanu sellele, et laenu võttes makstakse alati kõvasti rohkem tagasi, kui esialgne raha väärt oli. Üks lihtne arvutus näitas, et 5 aastaga tuleks 9k asemel 12+k tagasi maksta. (seda ka optimistlikus panga kalkulaatoris :D )
Kas laen on odav raha?

Ma ei tea millises kalkulaatoris sa arvestasid, aga näide elus-enesest ehk minu baasil: ratas hinnaga 10+, liisingperiood 36 kuud ja intressi maksan peale 3 aasta jooksul 630€. Jagame selle summa nüüd pulkadeks natuke ehk intress 1 kuu kohta on 17,50€ mis teeb keskmiselt 0,57€ per päev. Meelevaldse võrdlusena on see umbes 3-4 sigareti maksumus. Kas on kallis? Ärme unusta ka inflatsiooni, mis teeb selle väärtuse veel väiksemaks. Kas laen on kallis raha ikka? Me ei räägi siin SMS-laenust millega ratast osta. Miks ma oleks pidanud kohe 10 kilo raha sinna sisse panema?


reimps

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas reimps »

M.T. kirjutas:

Samas inimene kes on oma vajadused põhjalikult läbi mõelnud, see ei tule ka sellise võrdluse peale vaid on juba algusest peale kas ühele või teisele poole oma otsusega. sina aga üritad mitmendat korda väita, et ainuõige on osta kasutatud ratas ja nagunii mõtled ümber. See ei ole reegel ega kindel fakt!

Tegelikult on niimoodi, et teemaalgatajal puuduvad absoluutselt mingidki kogemused tsikliomamisest, seega ta ei saa olla oma otsust labi moelnud. Kuna ta ei oma kogemust, siis see otsus tulebki kallutatud.
Fakt on aga see, et esimene ratas peab olema second-hand, sest siis on materiaalne kahju oluliselt vaiksem ja nu**i vahem kui uut liisides. Ymber motleb ta aasta-paari jooksul kindlapeale.
Ehk siis sina kui tsikliomanik ja mingitegi kogemustega antud vallas, suudad teha kaalutletud otsuse, teemaalgataja ei suuda. Ja nii ongi, las lykkab mind ise ymber nyyd :)


dragontree
Postitusi: 50
Liitunud: 27 Juun 2011, 08:32
Tsikkel: Honda CB600FS Hornet

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas dragontree »

Mitte ei taha nõus olla sellega, et esimese ratta osas mõeldakse paari aasta jooksul ümber.
Sõidan teist aastat tsikliga ja olen täitsa kindel, et see ratas mille ostsin, on see õige.

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2430
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 335 korda

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas M.T. »

reimps kirjutas:

Tegelikult on niimoodi, et teemaalgatajal puuduvad absoluutselt mingidki kogemused tsikliomamisest, seega ta ei saa olla oma otsust labi moelnud. Kuna ta ei oma kogemust, siis see otsus tulebki kallutatud.
Fakt on aga see, et esimene ratas peab olema second-hand, sest siis on materiaalne kahju oluliselt vaiksem ja nu**i vahem kui uut liisides. Ymber motleb ta aasta-paari jooksul kindlapeale.
Ehk siis sina kui tsikliomanik ja mingitegi kogemustega antud vallas, suudad teha kaalutletud otsuse, teemaalgataja ei suuda. Ja nii ongi, las lykkab mind ise ymber nyyd :)

Reimps, lihtsalt infoks, et see mu esimene ratas mida ma oman ja viimased kogemused jäävad 19 aasta tagusesse aega kui tatikana sai vanade Jawade, Pannoonia ja krt teab mis nimeliste aparaatidega põristatud. Viimane sõit oli vist lubade eksamil ja nüüd 19 aasta järel esimene pärast kaupluseuksest väljumist uue rattaga. Tegelt sorry, paar päeva enne käisin õppeplatsil autokooli rattaga kätt soojaks tegemas ja 1 foorumikasutaja andis ka oma ratast proovida ning jagas õpetussõnu. Seega kogemust oli umbes 1,5 tundi, aga reaalselt oli selleks ajaks ratas juba ostetud.
Lihtsalt enne otsuse tegemist mõtlesin vähe põhjalikumalt + ja - pooled erinevate rataste puhul läbi. Istusin kuivalt kaupluses ratta seljas ja mõtlesin kas ma tahan sellises asendis ringi sõita, kas tundub nauditav või mitte. Aga see olin mina ja ma ei väidagi, et kõigi puhul on selline käitumine õige. Aga ma ei nõustu ka väitega, et ainuõige on kasutatud ratta ost.


Tort
Postitusi: 2021
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 166 korda

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas Tort »

M.T. kirjutas:

Aga äkki inimesel on juba kodu? Minul on, mul pole vaja seda liisida. Ja miks tarbimislaen liisingust parem on, äkki selgitad natuke?

Lucky you sellisel juhul. Point oli pigem see, et laenuga on mõtet osta eluks vajalikke asju või midagi, mis lisakäivet tekitab. Telekas või tsikkel pole eluks vajalikud. Eks sõltub inimese käivetest, sinu puhul on võib-olla tõesti kalli motika laenumakse nuusata ja kaob muude kulude-tulude sisse ära. Mina eelistaks osta sellise tsikli, mida ma jaksan kohe osta või võimendada seda pisikese tarbimislaenuga.

Ei ole laen või liising ilma taustsüsteemita kumbki teisest etem. Odava ratta ostuks väikese lisaraha saamiseks on tarbimislaen parem, sest ratas on kohe ostja nimel ja seda on pärast kergem müüa, lisaks on laenu saamine ja asjaajamine kergem ja odavam. Kuna aga intress on krõbedam, siis tutikas ratas maksab ikka liisida.

Kogemusest - mismoodi sa saad peal istudes ja kogemusi mitteomades teada, et sulle ei meeldigi r4 vaid v2?


reimps

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas reimps »

Erandid olete siin siis, kes pole paari aasta jooksul ratast vahetanud.. Ja erandid pidid reeglit kinnitama, raagivad mulle naised saunas :)

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2430
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 335 korda

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Tort kirjutas:

Lucky you sellisel juhul. Point oli pigem see, et laenuga on mõtet osta eluks vajalikke asju või midagi, mis lisakäivet tekitab. Telekas või tsikkel pole eluks vajalikud. Eks sõltub inimese käivetest, sinu puhul on võib-olla tõesti kalli motika laenumakse nuusata ja kaob muude kulude-tulude sisse ära. Mina eelistaks osta sellise tsikli, mida ma jaksan kohe osta või võimendada seda pisikese tarbimislaenuga.

Nõus sellega, et prioriteedid peavad paigas olema ja kui kodu pole, siis tsikli ost oleks küll vale mõte. Aga kas liising, laen või kohe välja ostmine, siis siin tasuks alati enne mõelda. Nimelt võib küll olla vajalik ostusumma olemas, kuid kui pärast seda jääb rahakotti vaid tuul, siis võib laen-liising olla isegi parem mõte. Maksad küll natuke rohkem kokkuvõttes, kuid maandad riske ja raha jääb ka ootamatusteks. Tean seda omast kogemusest, kunagi tudengina sai auto ostetud kogu säästude eest, aga esimese remondivajaduse saabudes oli kergelt öeldes puuks, polnud mille eest remontida.

Tort kirjutas:

Kogemusest - mismoodi sa saad peal istudes ja kogemusi mitteomades teada, et sulle ei meeldigi r4 vaid v2?

Ega peal istudes ei saagi, selles osas oligi "põrsas kotis". Aga noh mingi eeltöö sai ikka tehtud, vähemalt teoorias ja ega nad nüüd 100% üksteisest ka erine, edasi viivad mõlemad. Pole küll eriline motopede või nii, aga mingid teadmised ja ettekujutused mootori eripäradest on, vähemalt loodan nii :wack:
Seni olen rahul, mulle meeldib see vääne natuke madalamalt ja sellega kaasnev heliline sound. Ja kui konkreetselt minu ratast silmas pidada, siis mul V4.

Kasutaja avatar

rzz
Postitusi: 103
Liitunud: 13 Mai 2008, 00:24
Tänatud: 11 korda

Re: Tsikkel ainsaks sõiduvahendiks

Lugemata postitus Postitas rzz »

reimps kirjutas:
rzz kirjutas:

Tsikliga jääb minul sõitmata juhul kui:
a) liiga palav ilm (ei sõida varustuseta)
b) viisakalt tarvis riides olla
c) suuremat kola tarvis vedada
d) suurema seltskonnaga tarvis kuhugi sõita
e) matkad-treeningud metsas (tsiklivarustuses matka-spordiradadel palav, matkariietes rattal ei tule kõne alla, metsas riiete vahetamine - mõeldav, autoga on lihtsalt mugavam)
f) talvel (metsa suusatama sõites ühistransport paras piin)

a) mis mõttes? Aa, siis küll, kui sõiduriietuseks ongi ainult nahkkombe
b) pidulik tavavorm ei ole seganud tsikliga sõita, ka kaitsmed mahtusid viigipükste ja pintsaku alla ära. Kaasliiklejatel võis muidugi wtf-moment olla, aga mis see minu mure on?
c) selle jaoks on sõbrad ja/või takso
d) kõige ilusama või oma naise võtad ikka endale, teised vaadaku ise, reeglina ei teki ju probleemi autostunud eestlastega
e) selle vastu aitab katsmevesti + põlvekaitsmete kasutamine, saab normaalsete riietega ka rattaga sõita
f) selleks ajaks tuleb jälle mingi 1000-eurine autorimakas osta

a) ei ole nahkkombet. Päikeselise ilmaga eelistan pigem konditsioneeritud autot ja kontoris lühemaid pükse kui sõiduteksasid, milles kaitsmed sees. Maitse asi, mugavuse ka. Vähem keemiat. Päikeselise päevaga sõites on kõikide tuulutusavade avamise ja lahtise visiiriga ikkagi nahk märg
b) tsikli seljas pidulik olla pole oluline, pigem kontoris viisakas välja näha. Viigipükste ja kaitsmetega sõitmine: maitse asi, ma eelistan kukkudes ka terveks jääda, mitte viigipükse "riivida". Alternatiiv on vahetusriided kaasa võtta, aga jällegi: mugavus.
c) sõbrad/takso on alternatiiv, aga logistiliselt jällegi võrreldamatu auto omamisega (sõprade puhul ühise aja leidmine, takso puhul hind pikemate otste puhul)
d) Sünnipäevale sõites ei ole võib-olla mõistlik kõiki lenksu/rooli suruda, vaid äkki konsolideeruda. Sõbrad ikka aitavad, vahel on hea ise ka see "sõber" olla.
e) kindlasti, aga oluliselt mugavam on jällegi autoga

Kokkuvõte ei olnud mitte see, et autota EI saa läbi või on võimatu ja välistatud. Loomulikult saab kui väga tahta, aga on olukordi, kus auto on mugavam sõiduvahend. Enda eelmise nädala näide oli 4x nädalas Tartu vahet käia: kuidagi ei viitsinud seda maad koguaeg tsiklil künda, autos oli oluliselt rahulikum. Ja alati ei ole variant ühistranpordiga liigelda

I had a life once. Then I bought my first bike.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”