Mootorratturi nähtavus, märkamine ja ettekeeramine
Moderaator: Moded
Mootorratturi nähtavus, märkamine ja ettekeeramine
Tund aega tagasi sõitis üks vanem härrasmees mulle kõrval teelt tuima näoga ette, nähtavus polnud halb. Sain suht kurjaks ja rebisin visiiri ülese nii, et visiiri kinnitused lendasid kiivri küljest minema ja uhasin talle kõrvale ning rääkisin talle suhteliselt ausalt mis ma temast arvan. Mees vabandas ja palus südamest andeks, arusaadav kah. Sellel hooajal on mulle juba neljas kord ette sõidetud, õnneks on kõik korrad olnud linnas või asulas ja on hästi lõppenud. Nüüd hakkan teel paiknema kindlasti tublisti vasakul pool kui varem, ehk autojuhid märkavad nii mind varem.
Re: Mootorratturi nähtavus ja märkamine
POLT kirjutas:Tund aega tagasi sõitis üks vanem härrasmees mulle kõrval teelt tuima näoga ette, nähtavus polnud halb. Sain suht kurjaks ja rebisin visiiri ülese nii, et visiiri kinnitused lendasid kiivri küljest minema ja uhasin talle kõrvale ning rääkisin talle suhteliselt ausalt mis ma temast arvan. Mees vabandas ja palus südamest andeks, arusaadav kah. Sellel hooajal on mulle juba neljas kord ette sõidetud, õnneks on kõik korrad olnud linnas või asulas ja on hästi lõppenud. Nüüd hakkan teel paiknema kindlasti tublisti vasakul pool kui varem, ehk autojuhid märkavad nii mind varem.
nõrk--kohe molli , mis sa tyhja sõimad
-
- Postitusi: 166
- Liitunud: 20 Okt 2003, 22:17
- Tsikkel: Suzuki VX800
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Mootorratturi nähtavus ja märkamine
POLT kirjutas:Tund aega tagasi sõitis üks vanem härrasmees mulle kõrval teelt tuima näoga ette, nähtavus polnud halb. Sain suht kurjaks ja rebisin visiiri ülese nii, et visiiri kinnitused lendasid kiivri küljest minema ja uhasin talle kõrvale ning rääkisin talle suhteliselt ausalt mis ma temast arvan.
Päris hullus seisukorras on su närvid, vist. Nii närvide kui ka ellujäämise seisukohalt soovitan sõita selle arvestusega, et sulle keeratakse ette, alati, 100%. Kohe lõppevad nii räigelt defineeritud Ettekeeramised ära.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Mootorratturi nähtavus ja märkamine
No ma ei tea. See ettekeeramine on niivõrd tavaline (ja sageli ka vaid vaatepunktist sõltuv) asi, et ma ei pane seda üldjuhul enam tähelegi. See on nagu vihmasadu, millega lihtsalt tuleb arvestada ja kogu lugu. St ohuolukorra vältimine taandub iseenda tähelepanule, siis pole vaja ei hädapidurdamist ega midagi. Mul juba sel aastal läbisõit üle 8 kilo, aga näppu pole ka tulnud vibutada. St rahu, poisid. Pole need autojuhid ka nii suured sead midagi.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7199
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Mootorratturi nähtavus ja märkamine
Tsikkelröövel kirjutas:No ma ei tea. See ettekeeramine on niivõrd tavaline (ja sageli ka vaid vaatepunktist sõltuv) asi, et ma ei pane seda üldjuhul enam tähelegi. See on nagu vihmasadu, millega lihtsalt tuleb arvestada ja kogu lugu. St ohuolukorra vältimine taandub iseenda tähelepanule, siis pole vaja ei hädapidurdamist ega midagi. Mul juba sel aastal läbisõit üle 8 kilo, aga näppu pole ka tulnud vibutada. St rahu, poisid. Pole need autojuhid ka nii suured sead midagi.
+1 Sama meelt sinuga.Alati aitab,kui endal ülevaade ümberringi toimuvast olemas.Silmad lahti on alati abiks
Pole küll jõudnud niipalju sõita,aga 4-5tuhat tuleb ära.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7199
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Mootorratturi nähtavus ja märkamine
Eelmine nädal oleks ise ka ühele laksule äärapealt kaasa aidanud(olin autoga).Otsustasin nimelt anda vasakpööret ootavale teed(tema taga oli palju autosid),aga minu taga liikunud kollase mustaga Triumph otsustas just,sel hetkel parempöörde reast minust mööduma hakata.Õnneks nägi keeraja teda ja rattur sai ka vist viimasel tuhandikul aru,et pole mõtet.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Mootorratturi nähtavus ja märkamine
Tsikkelröövel kirjutas:St ohuolukorra vältimine taandub iseenda tähelepanule, siis pole vaja ei hädapidurdamist ega midagi. Mul juba sel aastal läbisõit üle 8 kilo, aga näppu pole ka tulnud vibutada. St rahu, poisid. Pole need autojuhid ka nii suured sead midagi.
No nii päris lihtne see pole. Ma olen ikka ekstratähelepanelik ja üritan kogu aja ära arvata, mida uut ja üllatusliku järgnevaks armasad kaasliiklejad ette võtavad.
Möödunud laupäeval Vergis tegin Volvo maasturist möödasõitu. Vasakult, pinnasteelt ilmus ootamatult pereauto, seisastas vaid hetkeks. Roolis olnud tädi keeras kukla minu poole ja vajutas samaaegselt gaasi. Üllatus oli suur, kui poolele teele jõudnuna tädi äkki tema suunas tuleva ratturi avastas (valges kiivris, valges jopes - aga kuklas kahjuks ju teatavasti silmi pole). Hädavaevu suutsin maasturi ja pereauto vahelt läbi põigata. Peegel tegi veel õrna "plõnn" vastu maasturit (või selle peeglit). Kõik see: pereauto ilmumine ja väljakeeramine ning põige kestis kokku vaid mõned loetud sekundid. Proovi seda ette ära arvata.
Pidurdamine oleks antud juhul taganud 100% kindlusega kokkupõrke ette keeranud sõidukiga.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7199
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Mootorratturi nähtavus ja märkamine
macintosh kirjutas:Tsikkelröövel kirjutas:St ohuolukorra vältimine taandub iseenda tähelepanule, siis pole vaja ei hädapidurdamist ega midagi. Mul juba sel aastal läbisõit üle 8 kilo, aga näppu pole ka tulnud vibutada. St rahu, poisid. Pole need autojuhid ka nii suured sead midagi.
No nii päris lihtne see pole. Ma olen ikka ekstratähelepanelik ja üritan kogu aja ära arvata, mida uut ja üllatusliku järgnevaks armasad kaasliiklejad ette võtavad.
Möödunud laupäeval Vergis tegin Volvo maasturist möödasõitu. Vasakult, pinnasteelt ilmus ootamatult pereauto, seisastas vaid hetkeks. Roolis olnud tädi keeras kukla minu poole ja vajutas samaaegselt gaasi. Üllatus oli suur, kui poolele teele jõudnuna tädi äkki tema suunas tuleva ratturi avastas (valges kiivris, valges jopes - aga kuklas kahjuks ju teatavasti silmi pole). Hädavaevu suutsin maasturi ja pereauto vahelt läbi põigata. Peegel tegi veel õrna "plõnn" vastu maasturit (või selle peeglit). Kõik see: pereauto ilmumine ja väljakeeramine ning põige kestis kokku vaid mõned loetud sekundid. Proovi seda ette ära arvata.
Pidurdamine oleks antud juhul taganud 100% kindlusega kokkupõrke ette keeranud sõidukiga.
Sellistel juhtudel aitab ainult sisetunne,et kas teha möödasõit või mitte.Ratas on tihti ka nii kiire(mitte ratturi arust),et seda on vähese kogemusega (auto)juhil raske märgata.On lihtsalt mõned kohad,kus ei ole mõtet seda möödasõitu teha.Volvot see teglane ilmselt nägi,aga sinu möödasõit oli ilmselt äkiline,nagu see tsikliga ikka on ja sinna see läks.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 293
- Liitunud: 25 Jaan 2006, 21:10
- Tsikkel: Honda Shadow American Edition
Re: Mootorratturi nähtavus ja märkamine
POLT kirjutas:Tund aega tagasi sõitis üks vanem härrasmees mulle kõrval teelt tuima näoga ette, nähtavus polnud halb. Sain suht kurjaks ja rebisin visiiri ülese nii, et visiiri kinnitused lendasid kiivri küljest minema ja uhasin talle kõrvale ning rääkisin talle suhteliselt ausalt mis ma temast arvan. Mees vabandas ja palus südamest andeks, arusaadav kah. Sellel hooajal on mulle juba neljas kord ette sõidetud, õnneks on kõik korrad olnud linnas või asulas ja on hästi lõppenud. Nüüd hakkan teel paiknema kindlasti tublisti vasakul pool kui varem, ehk autojuhid märkavad nii mind varem.
Ära see aasta igaksjuhuks rohkem sõida, mine tea millega see kõik lõppeda muidu võib
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Mootorratturi paiknemine teel & sõidukite vahel nõelumin
Ma arvan ka nii, nagu XL1000. Ma lihtsalt ei sõida seal mööda, kus on oht, et mõni teeb ettepöörde. Aastate jooksul tekib lihtsalt tagumikutunne selles osas, et tunned juba ammu ette, kui eespool keegi midagi plaanib, aga kaasliiklejate eest saladuses hoiab. Ja silmside on üks huvitav asi, su nägemine võib olla isegi kehvake, kui sulle otsa vaadatakse, seda ikka enamasti näeb. Kui mulle paistab vaid kaasliikleja kukal ja tema silmi peeglis pole, siis tasub olla ettevaatlik.
-
- Postitusi: 546
- Liitunud: 15 Aug 2007, 18:20
- Tsikkel: Intruder1500
- Asukoht: Koeru
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: Mootorratturi nähtavus ja märkamine
Keeratakse ette ja taha ka veel pärast Kui paljud teist kasutavad kollast helkurvesti? Mooduvärk ja rikub välimuse ära??
https://saunakuut6.webnode.com/trip-advisor/
Parimad Järvamaa saunad,kümblustünnid rendiks.
Viis8172566
Re: Mootorratturi paiknemine teel & sõidukite vahel nõelumin
Mótle ette ja arvesta palju tahad, aga eks neid üllatusi jätkub ikka. Kui isegi autoga sóites keeratakse vähemalt kord nädalas ette ja plekimólkimisest päästab vaid enda tegevus, siis rattaga sóites ei imesta enam millegi üle. Paar nädalat tagasi tiksusin mingi 50-ga ja vasakult tuli pikap-maastur. Mul valge ratas, valge kiiver, kiirus alla normi, ühtegi vaatevälja takistavat tegurit pole ja ta keerab 15m enne kohtumist mulle ette. WTF, kus selliste silmad on? Oleks ma hetke pidurdamisega hilinenud, oleks tal pea ees kastis olnud. Lasin signaali ja tómbasin kórvale, siis muidugi märkas mind ja tegi vabandava zesti. Polnud penskar ega rääkind mobiiliga, aga mind ikka ei suutnud ristmikule jóudes näha.
Peab vist neoonvestiga hakkama sóitma, äkki muutun nähtavamaks.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Mootorratturi nähtavus ja märkamine
M.T. kirjutas:WTF, kus selliste silmad on? Oleks ma hetke pidurdamisega hilinenud, oleks tal pea ees kastis olnud. Lasin signaali ja tómbasin kórvale, siis muidugi märkas mind ja tegi vabandava zesti. Polnud penskar ega rääkind mobiiliga, aga mind ikka ei suutnud ristmikule jóudes näha. Peab vist neoonvestiga hakkama sóitma, äkki muutun nähtavamaks.
Silmadega on nii, et need vaatavad küll mootorratturi suunas ja ei näe ratturit. Sõltumata värvigammast. Päriselt ka. Mida nad otsivad tee pealt on kahe tulega suur sõiduk ja seda paraku pole, täpselt samamoodi ei märka nad ka jalgratturit.
Kui sa seda varem pole näinud, siis proovi seda testi, enamus inimesi kukub läbi ...
-
- Postitusi: 1064
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 186 korda
- Tänatud: 116 korda
Re: Mootorratturi nähtavus ja märkamine
macintosh kirjutas:Silmadega on nii, et need vaatavad küll mootorratturi suunas ja ei näe ratturit. Sõltumata värvigammast. Päriselt ka. Mida nad otsivad tee pealt on kahe tulega suur sõiduk ja seda paraku pole, täpselt samamoodi ei märka nad ka jalgratturit.
Kui sa seda varem pole näinud, siis proovi seda testi, enamus inimesi kukub läbi ...
Ei hakka testi tegema, tean seda juba omast käest. Aju lihtsalt teinekord ei "registreeri" vilksamisi 1ühte tuld 2hel rattal tähelepanuväärseks objektiks liikluses. Mind teinekord üllatavad nt need sport tänava jalgratturid oma kiirusega. Oleks hiljuti just ühe alla ajanud Hiiu ülesõidul. Tulen Pässa poolt rahulikult, paremal silmanurgas märkan ratturit üle raudtee tulemas.. hmm "so what" .. tsillin edasi, et Nõmme keskuse poole sõita. Äkitselt tüüp mul risti ees teel ja üritab autoteel vasakpööret teha ja vehib käega suunda. WTF nagu. Õnneks sain pidama.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Mootorratturi nähtavus ja märkamine
villy kirjutas:Ei hakka testi tegema, tean seda juba omast käest. Aju lihtsalt teinekord ei "registreeri" vilksamisi 1ühte tuld 2hel rattal tähelepanuväärseks objektiks liikluses. Mind teinekord üllatavad nt need sport tänava jalgratturid oma kiirusega. Oleks hiljuti just ühe alla ajanud Hiiu ülesõidul. Tulen Pässa poolt rahulikult, paremal silmanurgas märkan ratturit üle raudtee tulemas.. hmm "so what" .. tsillin edasi, et Nõmme keskuse poole sõita. Äkitselt tüüp mul risti ees teel ja üritab autoteel vasakpööret teha ja vehib käega suunda. WTF nagu. Õnneks sain pidama.
Tean omast käest, mõned nädalad tagasi keerasin peaaegu jalgratturile ette ja mäletan täpselt, mis juhtus ja kuidas mõtlesin. Vaatasin, et ühtki autot ega muud tulega sõidukit ei tule ja asusin pööret sooritama, 1/2 pöördepeal jõudis mulle kohale, et motoriseeritud sõidukeid tõepoolest ei tulnud aga üksik jalgrattur oli minu poole teel küll.
Re: Mootorratturi paiknemine teel & sõidukite vahel nõelumin
Nii ta vist on jah, et näed ainult seda mida otsid ja muu jääb märkamata. Motosõidu ABC-s või kusagil oli ka soovitus, et teel sõites vaata kogu pilti mitte ära vaata teel olevat-tekkinud takistust. Sest sel juhul sa sellele otsa ka sõidad. Inimaju on kummaline...
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7199
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Mootorratturi paiknemine teel & sõidukite vahel nõelumin
Meil on see ettekeeramine minu arust ikka inimestes ja suhtumises enda ümber olevasse kinni.Samamoodi keeratakse rekkale ette,kuigi seal on rohkem kui kaks tuld ja asi ise ka maja suurune.Millegipärast ei juhtu seda ettekeeremist niipalju nö vanas euroopas.Aga nagu juba eespool mainisin,siis taguotsa tunne ja hea teede tundmine on alati abiks.Kui ma tean,et seal selle kurvi taga on kõrvaltee ristmik,siis lihtsalt ei kannata peale keerata või mööda sõita,kuigi väga tahaks.
Minu arust pole mingit vahet,kus sa seal tee peal paikned,kes sind ei näe,see lihtsalt ei näe,ole sa keskel,paremal või vasakus servas.Kui vanasti ehk siis nõuka ajal oli eestis nö viisakas ja korralik liiklus ning keskmisest paremate oskustega juhid,siis täna on minu arust juhtide tase ikka alla igasugust arvestust.Puudub igasugune arusaam kuhu sõidetakse ja kuidas sinna sõitma peab,igaüks teeb nagu tahab,sest ta on ju load kätte saanud,järelikult oskab kõike.
Ka kaherattalistega sõidab mõni ikka nii,et ei julge taga sõitagi,sest on oht,et kohe nüüd tuleb pauk ja seda mitu korda ühe kilomeetri läbimisel.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Mootorratturi nähtavus ja märkamine
kalmer1989 kirjutas:Kui paljud teist kasutavad kollast helkurvesti? Mooduvärk ja rikub välimuse ära??
Ei kasuta, sest ei viitsi sellega jännata. Kui on kastiminek, siis juhtub see niikuinii, on siis see vest seljas või mitte. "Loud pipes save lives" tundub rohkem töötavat - pead hakkavad pöörlema, kui ma autode vahel, taga vms kohas väheke peale keeran, jalakäijatest rääkimata. Nood vahivad juba 100 m eespoolgi, kesse debiilik siin lärmitseb/kihutab.
Re: Mootorratturi nähtavus ja märkamine
kalmer1989 kirjutas:Keeratakse ette ja taha ka veel pärast Kui paljud teist kasutavad kollast helkurvesti? Mooduvärk ja rikub välimuse ära??
Ohukolmnurk käib ka kollase helkurvesti juurde
-
- Postitusi: 400
- Liitunud: 21 Mai 2007, 08:08
- Tsikkel: Freewind
- Asukoht: Tartu
Re: Mootorratturi nähtavus ja märkamine
Selle mittenägemisega olen ise korra hädas olnud. Tulin kontorist välja, istusin autosse ja hakkasin parklast välja tagurdama ega mõistnud hästi, miks ma tahavaatepeeglist teist parkivate autode rida ei näe. Olin peaaegu sidurit lahti laskmas, kui taipasin, et keegi on oma auto otse minu oma taha risti parkind, seepärast ei näegi.
-
- Postitusi: 136
- Liitunud: 04 Mai 2006, 14:16
- Tsikkel: GSR600
- Asukoht: Pirita
- Tänanud: 1 kord
- Kontakt:
Re: Mootorratturi nähtavus ja märkamine
001WTR kirjutas:kalmer1989 kirjutas:Keeratakse ette ja taha ka veel pärast Kui paljud teist kasutavad kollast helkurvesti? Mooduvärk ja rikub välimuse ära??
Ohukolmnurk käib ka kollase helkurvesti juurde
Mul on kollane helkurlint (Motodepoost). See töötab uskumatult hästi. Autod teevad ummikutes ruumi ja ei trügi ega "pressi". Lindiga ja ilma on liiklus nagu kaks erinevat maailma. Usun, et esimese hooga peetakse politseiks.
Olen ka vesti proovinud, aga see on jama, sest palavaga ei lase õhku läbi, laperdab jubedalt ning takja-kinnitus pole ka suurem asi.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Mootorratturi nähtavus ja märkamine
No ei tea. Ei ole mul ei vesti ega linti. Ratas musta värvi, endal musta värvi riided. Ja endiselt ei kannata paranoia all, et mulle kogu aeg ette keeratakse.
Keegi ütles, et sõida, nagu sa oleks nähtamatu, ning kõik on korras. No öelge nüüd, mis vahet on, kas sul on neoonvest või pole, kui sa oled niikuinii nähtamatu??? Peamine reegel sujuvaks liiklemiseks on, et õiguste kasutamine ei ole kohustuslik. Vahel tuleb neist üldise huvi nimel ka loobuda, ning kõik saavad kiiremini edasi. See käib muide ka mootorratturite kohta, no pole vaja end kogu aeg liikluses kehtestada (no ma saan ju aru, noored kuked ja nii edasi...). Minu meelest on enamus autojuhte vägagi mõistlikud, isegi Eestis lastakse vahele ja mööda. Käeviibe tervituseks ka autojuhile, kõik on rõõmsad. No ma tõesti ei arva, et liikluses kõik on sead, välja arvatud mina.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7199
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Mootorratturi nähtavus ja märkamine
Kindel asi kui tahad,et ettekeeramist vähem oleks on kiiruste ühtlustamine ligilähedaseks ja liikumine ühtlases liiklus voolus sarnaselt teistega.Kui tuled 150-200-ga tagant ja samas ka kohe 5-st autost mööda paugutad,pole minu arust mõtet kurta,et keegi sind ei näe.Sama on ka möödasõidule minnes,passid veoka taga ja siis keerad põhja,et mööda minna.Ei suuda ei veoka juht ega näiteks kõrvalteelt sulle vastu keerava auto juht sind märgata enne kui oled tal nina ees.
Kui mina näen kõrvalteelt peateele lähenevat autot olen alati valmis,et ta võib ette keerata,olenematta sellest olen ma rattaga või autoga.Mul isal oli juhus,kus ilma juhita veok sõitis nina eest üle peatee.Oli lihtsalt veerema hakanud,sest kässarit polnud peale pandud.Kas see juhita gaz53 oleks ka pidanud teda nägema?Samas isa ka ei näinud,et juhti pole roolis.
Juhtub igasugu asju ja vältida saame me neid eelkõige ise,siis tulevad alles teised.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 136
- Liitunud: 04 Mai 2006, 14:16
- Tsikkel: GSR600
- Asukoht: Pirita
- Tänanud: 1 kord
- Kontakt:
Re: Mootorratturi nähtavus ja märkamine
Kui paugutada nagu rinkal, siis ei olegi muud varianti, et oled nähtamatu. Aga normaalselt liikudes on võimalik elu lihtsamaks teha oma "triipudega". Ei pea päris "sütel istuma". Mulle on tsikkel transa, millega käin ilusa ilmaga tööl ning muid asju ajamas ja saan kiiremini ühest punktist teise.
Olen endale põhimõtteks teinud, et liikuvate autode vahelt ma läbi ei sõida. Kui seisavad, siis ruumi olemasolekul kindlasti.
Re: Mootorratturi nähtavus ja märkamine
XL1000 kirjutas:Kui mina näen kõrvalteelt peateele lähenevat autot olen alati valmis,et ta võib ette keerata,olenematta sellest olen ma rattaga või autoga.Mul isal oli juhus,kus ilma juhita veok sõitis nina eest üle peatee.Oli lihtsalt veerema hakanud,sest kässarit polnud peale pandud.Kas see juhita gaz53 oleks ka pidanud teda nägema?Samas isa ka ei näinud,et juhti pole roolis.
Juhtub igasugu asju ja vältida saame me neid eelkõige ise,siis tulevad alles teised.
Olen ka alati valmis igasugu lollideks, aga kui tüüp ikka 15m enne sind sulle ette keerab, siis selle vältimiseks peaks tegema mida? Tüüp tuleb, aeglustab ilusti ja kõik tundub ok, aga siis järsku voila! Peaks siis iga ristmiku ees seisma jääma või iga kõrvaltee korral maanteel laskma kiiruse 90 pealt vähemalt 50 peale? Või millest ma nüüd valesti aru sain?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7199
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Mootorratturi paiknemine teel & sõidukite vahel nõelumin
M.T. kirjutas:XL1000 kirjutas:Kui mina näen kõrvalteelt peateele lähenevat autot olen alati valmis,et ta võib ette keerata,olenematta sellest olen ma rattaga või autoga.Mul isal oli juhus,kus ilma juhita veok sõitis nina eest üle peatee.Oli lihtsalt veerema hakanud,sest kässarit polnud peale pandud.Kas see juhita gaz53 oleks ka pidanud teda nägema?Samas isa ka ei näinud,et juhti pole roolis.
Juhtub igasugu asju ja vältida saame me neid eelkõige ise,siis tulevad alles teised.Olen ka alati valmis igasugu lollideks, aga kui tüüp ikka 15m enne sind sulle ette keerab, siis selle vältimiseks peaks tegema mida? Tüüp tuleb, aeglustab ilusti ja kõik tundub ok, aga siis järsku voila! Peaks siis iga ristmiku ees seisma jääma või iga kõrvaltee korral maanteel laskma kiiruse 90 pealt vähemalt 50 peale? Või millest ma nüüd valesti aru sain?
Pidasin silmas seda,et kui tuled 150-ga,siis enne kellelgi järgi jõudmist võtad näiteks 100 peale,mitte ei lase 150-ga lennult mööda.Kui lähed läbi parempöörde rea ees liikuvast autost möödasõidule ,siis arvesta,et selle juht võib kellelegi(nt vastasuunast vasakpööret tegevale) teed anda,nagu mul(olin autoga) eelmine nädal kadaka teel juhtus.Mis puutub 15m pealt ette keeramisse,siis seal pole enam muud midagi teha kui jupid korjata,kui selleks veel üldse võimeline oled.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7199
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Mootorratturi nähtavus, märkamine ja ettekeeramine
Leidsin googeldades sellise joonise.tahtsin teada kui palju on keskmiselt tsiklite peatumis teekond.Äkki on hea ka teistel teada.
Reageerimisteekond - ca 1 sekund (asulakiirusel ca 14m,maanteel [90 km/h] 25m)
Rakendumisteekond - tsiklitel suhteliselt olematu - ca 0,1s
Aeglustusteekond - ruutsõltuvuses kiirusest
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.