Sõitmine vihmaga.
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Sõitmine vihmaga.
426f kirjutas:oil mine sõida vihmaga väiksemal ringteel 30kmh ja kalluta ka ja siis talla tagumist pidurit
Tule taevas appi mis soovitused ikka siin on
Re: Sõitmine vihmaga.
nüüd hakkab selguma,et tsikkel ei sõidagi alati 90 kraadise nurga all püsti olles.raibe kallutab ka veel ja see soovitus mis püsti sõites õige on pühib masina teelt kui kallutad.
küsiks teema kohta ka.kui kurvis kallutamise ajal esiratas korraks libisema hakkab mida siis tegema peab ,et püsti jääda.sirgelt sõites oskab iga loll pidurdada nii et püsti jääda.ma enne ringteed lasin 6.ga piirajasse ja esi piduriga katsusin kas märg tee on libe,ei olnud ja tundus,et 30+kmh on paras ringtee läbida,aga käisin kõhuli
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
-
- Postitusi: 1423
- Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
- Tsikkel: V4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: Sõitmine vihmaga.
426f kirjutas:nüüd hakkab selguma,et tsikkel ei sõidagi alati 90 kraadise nurga all püsti olles.raibe kallutab ka veel ja see soovitus mis püsti sõites õige on pühib masina teelt kui kallutad.
küsiks teema kohta ka.kui kurvis kallutamise ajal esiratas korraks libisema hakkab mida siis tegema peab ,et püsti jääda.sirgelt sõites oskab iga loll pidurdada nii et püsti jääda.ma enne ringteed lasin 6.ga piirajasse ja esi piduriga katsusin kas märg tee on libe,ei olnud ja tundus,et 30+kmh on paras ringtee läbida,aga käisin kõhuli
Pead põlvega õigel ajal aitama muidu kukud jälle külili.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Sõitmine vihmaga.
426f kirjutas:sellise rehviga märjal teel ma enam ei kalluta
Mis sellel rehvil,siis viga?Muster ju olemas,kui siis liiga vana vanuse poolest,et kõvaks läinud või?
Ja 30-ga pole minu arust küll kallutada eriti vaja kui ringil oled.Võid ennast kõlili kallutada.Pigem sa ikka tegid mingi vale liigutuse,aga suurem tõenäosus,et sattusid lihtsalt pigisele-libedale kohale ja siin ei oleks sind päästnud ükski rehv.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Sõitmine vihmaga.
Yerba kirjutas:oil kirjutas:Minu arust on vihmaga tagapiduri kasutamine kõige lihtsam viis pidurdamiseks. Vajadusel saab esipiduriga alati juurde aidata.
Kõige lihtsam ja samas kõige kasutum. Üsna kiiresti läheb tagaots lohisema. Ja suurema hoo pealt võtab tuuletakistus ka paremini hoo maha kui tagapidur.
Sul siis tsiklil puri ja all pole mitte rehvid vaid viisud.
Kõigepealt tuleks ilmselt proovida sõita vihmase ilmaga ning tagapidurit kasutades enne kurvi hoog maha võtta, seejärel tulla foorumisse õpetusi jagama.
Tahaks teada, kui palju kukkumisi on juhtunud sellepärast, et tsiklil on vihmase ilmaga esiots alt ära pidurdatud ja kui palju kukkumisi on seepärast, et tagaratas on luha läinud?
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Sõitmine vihmaga.
Aina paremaks lähevad ikka soovitused.
Kas vihmaga ei peaks ka seisma saama mitte hoogu aeglustama.
Re: Sõitmine vihmaga.
Seda jama on raske isegi kommenteerida. Aga ok, lase siis tagapiduriga reipalt edasi märjal asfaldil.
Kindlasti ükspäev jääb see tsikkel seisma ka, kui täna pidurdama juba hakkad.
Tundub, et oled üks nendest jutupaunikutest - a la fafa lasin tsikli teadlikult-oskuslikult külili kuna muidu poleks enne autot seisma jäänud...
oil kirjutas:Yerba kirjutas:oil kirjutas:Minu arust on vihmaga tagapiduri kasutamine kõige lihtsam viis pidurdamiseks. Vajadusel saab esipiduriga alati juurde aidata.
Kõige lihtsam ja samas kõige kasutum. Üsna kiiresti läheb tagaots lohisema. Ja suurema hoo pealt võtab tuuletakistus ka paremini hoo maha kui tagapidur.
Sul siis tsiklil puri ja all pole mitte rehvid vaid viisud.
Kõigepealt tuleks ilmselt proovida sõita vihmase ilmaga ning tagapidurit kasutades enne kurvi hoog maha võtta, seejärel tulla foorumisse õpetusi jagama.
Tahaks teada, kui palju kukkumisi on juhtunud sellepärast, et tsiklil on vihmase ilmaga esiots alt ära pidurdatud ja kui palju kukkumisi on seepärast, et tagaratas on luha läinud?
Re: Sõitmine vihmaga.
Igatahes käisin siin paar korda vihmaga niisama harjutamas ja kärutamas ja tegelikult ei ole asi eriti hull midagi. Rehvi plokki pidurdamiseks läheb vaja ikka palju rohkem kui ma algselt arvasin. Pärast selle mõistmist tulid kallutamised ka juba päris okeilt välja
Tagapiduri teemasse niipalju, et vihmaga pidurdan ma tavaliselt varakult gaasi järele andmisega ja viimased meetrid sujuva esipiduriga. Tagupidurit väga pidurdamiseks ei kasutagi - pigem vajutan kergelt jalaga peale ainult tasakaalu hoidmiseks... Ei tea kui õige see on, aga siiani nii on mugavam olnud
-
- Postitusi: 495
- Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
- Tsikkel: D Monster
- Asukoht: Tartu/Riia
- Tänanud: 76 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: Sõitmine vihmaga.
Sõitsin varem CBR1000f'ga ja sellega oli ainult tagapiduriga seisma saamine küll lootusetu üritus (eriti märjaga või kruusal). Vb kergematel ratastel on toime väheke tõhusam. All korralikud Pilot Road 1d.
Yerba kirjutas:Seda jama on raske isegi kommenteerida. Aga ok, lase siis tagapiduriga reipalt edasi märjal asfaldil.
Kindlasti ükspäev jääb see tsikkel seisma ka, kui täna pidurdama juba hakkad.
Tundub, et oled üks nendest jutupaunikutest - a la fafa lasin tsikli teadlikult-oskuslikult külili kuna muidu poleks enne autot seisma jäänud...oil kirjutas:Yerba kirjutas:Kõige lihtsam ja samas kõige kasutum. Üsna kiiresti läheb tagaots lohisema. Ja suurema hoo pealt võtab tuuletakistus ka paremini hoo maha kui tagapidur.
Sul siis tsiklil puri ja all pole mitte rehvid vaid viisud.
Kõigepealt tuleks ilmselt proovida sõita vihmase ilmaga ning tagapidurit kasutades enne kurvi hoog maha võtta, seejärel tulla foorumisse õpetusi jagama.
Tahaks teada, kui palju kukkumisi on juhtunud sellepärast, et tsiklil on vihmase ilmaga esiots alt ära pidurdatud ja kui palju kukkumisi on seepärast, et tagaratas on luha läinud?
Re: Sõitmine vihmaga.
No ma sõitsin eelmise aasta septembrist selle aasta aprillini üldse sedasi, et tagapiduriklotse polnud. Unustasin sügisel ära, et pole ja kevadeks oli ammugi ununud, et tagapidur võib vahetevahel (jää, kruus ja TÜV) vajalik olla.
Ühesõnaga ärge näppige seda tagapidurit kogu aeg, sedasi need küljed tulevadki vihmaga.
-
- Postitusi: 285
- Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
- Tsikkel: Tenere 700
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Sõitmine vihmaga.
Härrased füüsikale ikka mõtlevad...kui kasutada tõhusalt esipidurit siis esiamort pakib end kenasti kokku ehk kogu ratta ja ratturi raskus jääb esirehvi kanda. Palju meil on rehvil kokkupuutepinda teekattega? Kas tundub mõistlik kogu raskus sellele väiksele lapile ajada? Esipidur teeb 70-80% tööst ja tagapidur ülejäänu. Kas on vaja anda kogu töö 100% ulatuses ühe piduri kanda? Või võiks kasutada seda natukestki mida tagapidur suudaks. Pealegi inimene on oma harjumuste ohver. Oled harjunud alustama ja kasutama ainult esipidurit siis äkkolukorras hüppad automaatselt sellele pidurile, millega igapäevaselt harjunud oled. Ja nüüd saab esirehv 100% koormuse esipiduri kasutamise läbi - aga kuidas on lood teeoludega? Harjunud kasutama igapäevaselt kasvõi moepärast tagapidurit murdosa enne esipidurit - tekitab olukorra, kus esimene, suurelt kontrollimatu pidurdamine läheb tagapidurile. Ongi siis teeolud kuidas on ei teki ju miskit ohtliku - jah jääb jutt maha ja siis. Seisma ju saab selle piduriga, mis kohe järgneb ja teeb peamise töö ning juba kontrollitult.
Tehke oma rattaga katse: pidurdage maha märgitud kohast võimalikult effektiivselt, ilma pidureid lukustamata, 50kmh kordamööda erineva piduriga ja märkige, kus seisma saite. Kolmas katse tehke mõlema piduriga korraga, kus jalg vajutab murdosa enne esipidurit. Ja mõõtke, kus seisate.
Pidurdamine on tehnika, mida peab harjutama lihasmällu, vastasel korral äkkolukorras käitumine on...
http://motoristisurvival.fi/vanhat/Ajo_ ... s28-45.pdf
Siin Soome Motosurvivali õpetuse link, kel soomekeel suus.
But that's my two cents.
Re: Sõitmine vihmaga.
No me Veldi koolitusel 2a tagasi tegime sellist pidurdamise katset. Kiirus oli küll 70 km/h.
Siin on siis plokki laskmata esipiduri kasutamine. Muid variante ei proovinud.
Ise pole bikega kunagi tagapidureid kasutanud. Tegelikult küll Pärnu rajal korra kui stardisirge lõpus esipidurit äkki ei olnud (see kummiluti teema), no mingil maal sain ikkagi pidama.
Re: Sõitmine vihmaga.
Olen suht uus sõitja. Kasutan suht palju tagapidurit. Esipidurit kasutan päris seisma jäämiseks või kui tagapiduri jõust jääb väheks(täpin/toetan esipiduriga niipalju kui vaja).
On olnud paar kerget panic olukorda, kus on vaja kohe reageerida ja kiiresti aeglustada ja siiamaani on see välja tulnud kerge tagaratta lohaga ja esipiduri kasutamine on jäänud suht samaks(kontrollitud pidurdus). Olen püüdnud niisama ka tagaratast plokki lasta aga isegi vihmase ilmaga peab ikka suht palju jõudu rakendama, et plokki läheks.
Jutt käib sellest, kui ratas on püsti (0°).
Olen tajunud ka seda, et mida kõrgemad mootori pöörded, seda kergemini läheb tagaratas plokki??? Võite vabalt vaidlustada, sest põhjus võib olla lihtsalt suuremas kiiruses.
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Sõitmine vihmaga.
pidurdatakse jah mõlemaga kui ikka harjunud, aga põhipidur on ju ikka esimene.
ABS ratastel võid painata ainult üht pidurit süsteem aitab teist kaasa,
kui äkk pidurdused siis tagaratas õhus ja reaalselt tagumisest ikka abi pole.
Re: Sõitmine vihmaga.
Pidurdan umbes 60% esipiduritega, 30% käikudega ja 10% max tagupiduritega. Vajadusel kiirelt seisma jääda ei näe ma mingit varianti seda teha ainult tagupiduritega, vähemalt oma gsxr-iga. Kergema rattaga peaks asi teostavam olema.
-
- Postitusi: 279
- Liitunud: 01 Juun 2006, 17:22
- Tsikkel: CRF450R13
Re: Sõitmine vihmaga.
Kas lube tehes ei räägita kuidas peaks pidurdama jne? Isegi jalgrattaga ei saa ju kiiret sõitu harrastades tagumisega normaalselt hakkama.
Re: Sõitmine vihmaga.
Pole öelnud, et esimest ei kasuta või ei harjuta.
Pigem üritan mõlemi piduri eeliseid ära kasutada.
Tagapidur veits turvalisem teatud olukordades, esipiduril suurem pidurdusjõud.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Sõitmine vihmaga.
arendaja kirjutas:....... Kolmas katse tehke mõlema piduriga korraga, kus jalg vajutab murdosa enne esipidurit. Ja mõõtke, kus seisate.
Pidurdamine on tehnika, mida peab harjutama lihasmällu, vastasel korral äkkolukorras käitumine on...
Õige mõte,aga natuke kehvasti lahti kirjutatud........,kus jalg vajutab tagapidurit,murdosa enne esipidurit,viies raskuse esirattale,et see kohe ei blokeeruks .......
Ja omaltpoolt lisaks,et ma olen eluaeg nii pidurdanud ja see toimib.Kasutan ka vahel ainult tagapidurit,aga seda tavaliselt lihtsalt hoo maha võtmiseks,a la kiiruse piirangu alasse sisenedes või foorile lähenedes,kui peatuma ei pea.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Sõitmine vihmaga.
teoorias hea küll. Praktikas tagapidurit ja selle lohasse minekut ikka väga ära ei tunneta, enne kui sahinat kuuled või tagumikuga tunnetad ja ega ta suurt ei aita = pidurdusel raskuskese ees ja tagumik kerge. Mõne raskema rattaga ehk töötab tagapidur paremini ja customitega, kus istumine praktiliselt taga. Ise bike tüüpi rattaga tagapidurit praktiliselt ei kasutagi, vahel kui vaja parklas manööverdades hoogu maha võtta.
XL1000 kirjutas:arendaja kirjutas:....... Kolmas katse tehke mõlema piduriga korraga, kus jalg vajutab murdosa enne esipidurit. Ja mõõtke, kus seisate.
Pidurdamine on tehnika, mida peab harjutama lihasmällu, vastasel korral äkkolukorras käitumine on...Õige mõte,aga natuke kehvasti lahti kirjutatud........,kus jalg vajutab tagapidurit,murdosa enne esipidurit,viies raskuse esirattale,et see kohe ei blokeeruks .......
Ja omaltpoolt lisaks,et ma olen eluaeg nii pidurdanud ja see toimib.Kasutan ka vahel ainult tagapidurit,aga seda tavaliselt lihtsalt hoo maha võtmiseks,a la kiiruse piirangu alasse sisenedes või foorile lähenedes,kui peatuma ei pea.
Re: Sõitmine vihmaga.
läheb tagumine loha siis lihtsalt lased pedaali natuke tagasi ja countersteerid kui kuskile poole libisema hakkab. üldjuhul midagi ei juhtu. läheb aga esimene all libedaks siis see läheb üsna kiirelt ka alt ära ja suurem osa sõitjaid ei suuda eriti midagi teha ning asi lõpeb korraliku crashiga.
vee peal on libedad mõlemad rattad, nii et ainult ühe või teisega pidurdamine on siis küll päris halb mõte.
Re: Sõitmine vihmaga.
Vihmaga sõitmise A ja O on head ja korralikud rehvid. Vananenud ja kõva kummiseguga rehvi puudused tulevad just välja märja ilmaga, isegi kui kuiva ilmaga on see sama rehv väga hea pidamisega.
Lisaks: Olen märganud, et just sport-touring rehvide valmistamisel on rehvides silica sisaldus väga suureks aetud ja sellest tulenevalt on ka sport-touring rehvide parem pidamine garanteeritud ka vihmaga kui sportlikumatel ühesegulistel rehvidel.
Teiseks: Vihmaga sõites peab gaasikäsitlus olema väga hea, et garanteerida rehvide maksimaalne puutepind asfaldiga. Gaasikäsitluse all mõtlen ühtlast ja progresseeruvat kiirendust nii kurvis kui ka otse sõites. Väga ühtlaselt gaasi peale keeramisega garanteeritakse nii esi- kui ka tagaratta ideaalne kaalujaotus ja sellest tulenevalt ka kõige parem võimalik pidamine.
Kolmandaks: Lisaks ühtlasele kiirendusele peavad vihmaga sõites kõik tegevused mootorratta peal olema hästi ühtlased ja sujuvad. Sinna alla käib kallutamine ja pidurdamine.
Kuskilt motoõpikust on ehedalt meelde jäänud, et vihmaga sõites tulevad sõitjaid kimbutavad need sõiduvead, mis on endale sisse harjutatud just kuiva ilmaga sõites, kus pidamistingimused need vead andestavad. Kahjuks aga märja ilma korral võivad need samad väiksed sõiduvead põhjustada kukkumist.
Enda jaoks pean märja ilma korral kõige ohtlikumaks just teetähistust ja kaevuluuke, mis üllatusena tulevad. Sileda ja puhta asfaldi korral pole seal midagi karta.
edu,
Magi
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6608
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 399 korda
Re: Sõitmine vihmaga.
Vihmaga sõitmise Aja O on MÕISTUS
Olen sõitnud (ja sõidan arvatavasti vajadusel ka edaspidi) rehvidega, mille vanus on üle 8a ja ei ole midagi juhtunud-ei vihmaga, ei lõrtsi ega "musta jääga"
Tutikas testivõitja ei tee Sinust veel Rossi't
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Re: Sõitmine vihmaga.
yeekim kirjutas:Vihmaga sõitmise Aja O on MÕISTUS
Olen sõitnud (ja sõidan arvatavasti vajadusel ka edaspidi) rehvidega, mille vanus on üle 8a ja ei ole midagi juhtunud-ei vihmaga, ei lõrtsi ega "musta jääga"
Tutikas testivõitja ei tee Sinust veel Rossi't
edu
Esimene inimene kes on uhke oma eelmise sajandi olukorrast rehvide üle:)
Kujutad ette kui sa paneksid alla tänapäevased ja korralikud rehvid?:D
No siis oleksid kindlalt Rossi, Pedrosa või kes iganes.
Aga edu ka minupoolt sinna kiviaega:)
-
- Postitusi: 362
- Liitunud: 15 Apr 2006, 20:30
- Asukoht: Talsinki
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 13 korda
Re: Sõitmine vihmaga.
Mihkel555 kirjutas:Aga edu ka minupoolt sinna kiviaega:)
Kui rehv on nagu kleepekas ja mõranenud ei ole, siis ma küll ei viriseks vanuse üle...
Kõik oleneb siiski konkreetsest rehvist, hoiustamisest jne...
Re: Sõitmine vihmaga.
- juhist!
see ütlus on tegelikult täitsa õige, et ei kallis rehv, võimas masin ega miski muu ei tee sinust head sõitjat. ja kui sõita ei oska siis paned varem või hiljem bambusesse ükskõik kui hea rehviga.
Re: Sõitmine vihmaga.
Olen sõitnud (ja sõidan arvatavasti vajadusel ka edaspidi) rehvidega, mille vanus on üle 8a ja ei ole midagi juhtunud-ei vihmaga, ei lõrtsi ega "musta jääga"
Kui ma veel tudeng olin, siis raha kokkuhoiu tõttu sõitsin igasugu "second hand" rehvidega. Mõned tulid foorumist, mõned tsiklitöökodade uste juurest, kus keegi oli veel 1.5mm mustrijäägiga rehvi lasknud ära vahetada.
Nüüd kui ma olen kaks hooaega Pirelli Angel GT usku olnud, siis ausalt öeldes, ei saa pidamist isegi võrrelda nende "second hand" rehvidega. See on vähemalt minu arvamus.
Eks need arvamused ole nagu p****augud, igaühel on üks
ikkagi pean mainima, et ainult head rehvid ei tee igaühest rossit, kuid hea pidamise korral andestab hea pidamine väga palju sõiduvigu.
Re: Sõitmine vihmaga.
eile sai vihmast märjal teel sõidetud linnas. rehvid on uued, aprillis alla pandud...
imelik on , et väikestel ringristmikel nagu näiteks Lasnamäel punase tänava alguses ja ka tondi tänaval kipub sellise väikese ringi peal tagaratas alt ära libisema väikese kiiruse juures... päris ehmatav oli kui tundsin, et tagaots äkki kippus vibama. seda siis ühtlasel kiirusel ja ühtlase gaasiga. kaevuluukidest ma ei räägigi, need on saatanast ja valged rasvased teekatte märgised on ka ikka väga libedad... nendel on vist mingi spets plastkate äkki peal?
esimene rehv on Pirelli evo 21 ja tagumine continental conti twist m/c 630
teljevahe on 1590mm
Re: Sõitmine vihmaga.
Kui tsikli sain siis kartsin ka algul vihmaga sõita, nüüd olen täielik vihmahull, meeldib tohutult kerge ja keskmise vihmaga sõita, padukaga on nähtavus s**t aint. Vahet pole mis pastlad all on, sõita saab kõigega kui hullu ei pane, piisavat pikkivahet hoiad ja sujuvalt pidurdad, sita rehviga lihtsalt sõidumõnu kaob
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Sõitmine vihmaga.
Magimees kirjutas:Olen sõitnud (ja sõidan arvatavasti vajadusel ka edaspidi) rehvidega, mille vanus on üle 8a ja ei ole midagi juhtunud-ei vihmaga, ei lõrtsi ega "musta jääga"
Kui ma veel tudeng olin, siis raha kokkuhoiu tõttu sõitsin igasugu "second hand" rehvidega. Mõned tulid foorumist, mõned tsiklitöökodade uste juurest, kus keegi oli veel 1.5mm mustrijäägiga rehvi lasknud ära vahetada.
Nüüd kui ma olen kaks hooaega Pirelli Angel GT usku olnud, siis ausalt öeldes, ei saa pidamist isegi võrrelda nende "second hand" rehvidega. See on vähemalt minu arvamus.Eks need arvamused ole nagu p****augud, igaühel on üks
ikkagi pean mainima, et ainult head rehvid ei tee igaühest rossit, kuid hea pidamise korral andestab hea pidamine väga palju sõiduvigu.
Ilmselt on ka kõige odavam no name uus rehv parem,kui kellegi juba läbi aetud pastal.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Sõitmine vihmaga.
XL1000, ei ole. Aga ära aetud pastal on ka teatavasti väga suhteline mõiste. Ühe jaoks on aasta vana rehv ära aetud (olenemata sellest, kas või kui palju ta siis kulunud on), teise jaoks tähendab ära aetud seda, et niidid paistavad.
Tõsi küll tsiklirehvide osas sellist päris õiget "suvalist noname" asja vist katsetada saanud ei olegi küll aga on väga laialdane kogemus autorehvidega ja võin ilma igasuguse pikema mõtlemiseta öelda, et ka 10+ a vana, peaaegu viimase piirini kulunud kvaliteetrehv peab tihtipeale märgatavalt paremini kui pealtnäha samasugune uus noname.
Või siiski...just meenus, et ühel enda rattal hetkel taga siuke võrdlemisi tundmatu nimega rehv, samas värske ja endiselt suht korraliku mustriga. No ega ei pea küll paremini kui see bridgestone, mille eelmine suvi "ära ajasin". Sel on muidugi ka täitsa loogiline põhjendus, nimelt tänavasõidu rataste tagarehvid kuluvad üldjuhul läbi siiski keskelt kui külgedel on veel materjali samas päris piisavalt.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.