Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitatud

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
Laurih
Postitusi: 56
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tsikkel: XDiavelS, GL1800, R1200GSA
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #61 Postitas Laurih » 08 Apr 2016, 09:58

Lapse turvamisest tagaistmel - eelmine aasta sõitsin ise 3-e lapsega 4000km.
Üks küsimus oli see, et laps kipub magama jääma --- mõnus mootori surin ja värske õhk.

1) Kiivris side lapsega --- saab kontrollida ja hoida ärkvel.
2) Hea mõte oli siin foorumis ennist endale lisarihma panemine, et laps saaks veelgi paremini kinni hoida (näiteks selline)
3) Ka eelnevalt vihjatud Givi lapseistet, mis mõeldud küll mopeedidele, näppisin ise ka Soomes, annab lapsele mõnusalt külgtuge küll. Lasteistmeid on teisigi (näiteks), muidugi odavad need pole.
4) On veel olemas erinevaid rihmasid lapse enda külge kinnitamiseks aga mulle isiklikult ei tundu see mõistlik esimese hooga, mulle tundub (puhas arvamus), et laps võiks sõltumatult siiski ratta seljast õnnetuse puhul ära lennata, tal mass väiksem, lendab pehmemalt. Samas väiksema kukkumise puhul jällegi oleks see miinuseks ilmselt.
5) Riietus --- paljaid kehaosi võiks mitte olla, asfalt on kare. Teksad on paremad kui dressipüksid jne.

Eks parim turva on muidugi sõidukiirus ja tähelepanu (mitte siis telefoniga mingi tähtsa asja arutamine :) )

Otsustajate hulgas tekib muidugi kohe kujutluspilt, kuidas riie väljas tagarehviga tsikkel sõidab juba liikumahakanud autode vahel ning laps ka tagaistmel (uhh!) --- reaalselt mõeldes on siiski enamus sellistest "huligaanidest" veel ikkagi lastetud. Et sellisele laps istuma ei satuks, peabki selle lapsevanema nõude panema. Igaks juhuks kordan siin ka üle, et Hispaanias selline nõue mõni aasta tagasi ka tehti.



Teema algataja
Laurih
Postitusi: 56
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tsikkel: XDiavelS, GL1800, R1200GSA
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #62 Postitas Laurih » 11 Apr 2016, 22:39

Küsitlus on nüüd suletud, tulemused järgmised:

Küsitluses osalejad olid tõenäoliselt enamus mootorratturid, kokku osales 6.-10. aprill 1543 vastanut:
...1) Biker.ee kasutajatele saadeti privaatsõnum kutsega osaleda gallupis
...2) Mootorratturid.ee Facebooki lehel oli üleskutse osaleda gallupis

Küsimused koos vastusevariantidega:

1) Kas igal lapsevanemal peaks olema õigus valida, kas sõidutada oma lapsi?

1406 - 91% a) Igal lapsevanemal peaks olema õigus valida, kas sõidutada oma lapsi
101 - 7% b) Ei, laste sõidutamine peab olema keelatud
36 - 2% c) Las keegi teine otsustab seda

2) Kas oled sellise liiklusseaduse muudatuse poolt ***?

939 - 61% a) Olen poolt
371 - 24% b) Pigem pooldan, detaile vaja muuta
101 - 7% c) Pigem ei poolda
132 - 9% d) Olen vastu

***jutt siis sellest ettepanekust:
Alla 12-aastast last tohib sõidutada mopeedi ja mootorratta tagaistmel kui täidetud on järgmised tingimused:
1) sõiduki juht omab A-kategooria juhilube (…vähemalt 1 aasta?)
2) laps ulatub mugavalt toetuma sõiduki tehase poolt paigaldatud jalatugedel
3) sõiduki juht on lapsevanem või lapsevanema poolt kirjalikult volitatud isik
ja vajadusel:
4) sõidukile on paigaldatud kaassõitja seljatugi

Pilt
Pilt

Info ekspertidele edastatud, tänud vastanutele!

Teema algataja
Laurih
Postitusi: 56
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tsikkel: XDiavelS, GL1800, R1200GSA
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #63 Postitas Laurih » 28 Apr 2016, 13:42

20. aprillil oli asjatundjate koosolek ära. Arutati.
Kõik asjatundjad saadavad aprilli lõpuks oma arvamuse ühele spetsile ning siis näeb mis edasi saab.

Kokkuvõtvalt läks asi nii, et mootorratturitest ekspertide ja mitte-mootorratturitest ekspertide arvamused on mõnevõrra erinevad.

Käisin äsja ka kohtumas hr. Villu Vanega ning temaga samas ruumis olevate toredate kolleegidega - väga toredad mehed, seega kõik pole veel kadunud :)

Loodame parimat.
Kasutaja avatar

jaanus74
Postitusi: 17
Liitunud: 06 Sept 2013, 18:39
Tsikkel: yamaha xtz 750 super tenere
Asukoht: tallinn

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitatud

Lugemata postitus #64 Postitas jaanus74 » 14 Jaan 2017, 14:30

Huvitav,mis sellest teemast on saanud???

Teema algataja
Laurih
Postitusi: 56
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tsikkel: XDiavelS, GL1800, R1200GSA
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitatud

Lugemata postitus #65 Postitas Laurih » 09 Mai 2018, 21:24

Midagi lahedat ka :)
Täna sain MKMi Veondus- ja liiklustalituse juhatajalt hr. Sander Salmu'lt toreda kirja:

************
Vaatasin üle viimased arengud liiklusseaduse eelnõu osas ning hetkel veel ministeeriumi majasisesel arutlusel olevas eelnõus, mille menetlemist plaanime alustada aasta teises pooles, on muudatus sõnastatud järgnevalt - „(10) Mopeedi ja mootorratta tagaistmel ei tohi sõidutada last, kelle jalad ei ulatu toetuma jalatugedele. Nimetatud nõuded ei laiene kolme- ja neljarattalisele mopeedile või kolmerattalisele mootorrattale, millele on valmistaja paigaldanud turvavööd ja istmed.“;

Seega on muudatus meie poolt plaanis eelnõusse lisada ning seda ilma vanuseta.
*************

Seega tuleb asjale pöialt hoida, et põhjendamatu piirang lõpuks kaoks :)
Omalt poolt saatsin neile eile lisainfona Rootsi viimase kolme aasta (lõpuks avaldatud) statistika ning see oli rõõmustav -- aastas juhtub alla 12-aastase kaasreisijaga ainult paar õnnetust ning Rootsis on 570 000+ ratast (Eestis u. 23 000, 40000 koos mopeedide ja ATVdega).




Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 4 külalist