Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitatud

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


tarmoel
Postitusi: 272
Liitunud: 25 Aug 2008, 22:48
Tänatud: 4 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #31 Postitas tarmoel » 06 Apr 2016, 17:14

Kas ei oleks mõistlik, kui praegu kehtiv 12 a tuua 2-e või 4-ja aasta võrra lihtsalt allapoole? Kui vanusepiirang täiesti ära kaob ja püütakse lahendada tehniliste ( jalatoed, seljatoed, kas on mugav, kas on turvaline jne.) klauslitega võib asi absurdseks ja ka ametnikele vastuvõetamatuks minna?
Päikest!



Teema algataja
Laurih
Postitusi: 56
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tsikkel: XDiavelS, GL1800, R1200GSA
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #32 Postitas Laurih » 06 Apr 2016, 17:31

Rõhutan siia vahele veel seda, et mujal riikides on kaassõitja PIIRANGUTETA, need piirangute ettepanekud on ju tehtud seepärast, et võimukandja üldse jutule võtaks, et oleks söödavam. Vaadates Soome ja Rootsi statistikat, pole piiranguid üldse vaja.
See piirang tekkis Eestis liikluseeskirja aastal 1965 ning keegi ei tea, miks.
Mind isiklikult huvitab ainult see vanema nõue - sellega ei saa minu lapsi keegi teine sõidutada ning rohkem midagi vaja poleks.
Kasutaja avatar

allarom
Postitusi: 4
Liitunud: 29 Apr 2014, 13:49
Tsikkel: Suzuki VL800 07'

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #33 Postitas allarom » 06 Apr 2016, 18:09

Laurih kirjutas:
Liiklusseaduse § 36 lõige 10 sätestab:
(10) Alla 12-aastast last ei tohi sõidutada mopeedi ega mootorratta tagaistmel.



Hmmmm, aga esiistmel või paagill? :wack:
Suzuki Intruder VL800 07' | 55599075 | allar.m2rk@gmail.com

Melx
Postitusi: 356
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #34 Postitas Melx » 06 Apr 2016, 19:00

Siin käib jutt ikka vist soolo ratastest, külka ja trike puhul see nõue ei tohiks pädeda või ...
Ziccel

Ohverdan bensiini !

Teema algataja
Laurih
Postitusi: 56
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tsikkel: XDiavelS, GL1800, R1200GSA
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #35 Postitas Laurih » 06 Apr 2016, 19:28

tarmoel kirjutas:Kas ei oleks mõistlik, kui praegu kehtiv 12 a tuua 2-e või 4-ja aasta võrra lihtsalt allapoole? Kui vanusepiirang täiesti ära kaob ja püütakse lahendada tehniliste ( jalatoed, seljatoed, kas on mugav, kas on turvaline jne.) klauslitega võib asi absurdseks ja ka ametnikele vastuvõetamatuks minna?
Päikest!


Jah, võimalusi on palju. Kui muudatusettepanek asjaks läheb, siis täpse teksti ja piirangud teevad ametnikud.

Küsimus muidugi ei olegi selles, et kus ja kuidas, vaid küsimus on see, kes otsustab kaassõitja üle. Kaassõitja vanus ei ohusta kaasliiklejaid. Kui kaassõitja ei ulatu jalatugedeni, siis ohustab.
Kui ühiskond soovib, et "keegi teine ei saaks minu last sõidutada", siis tuleb see piirang luua, mitte keelata Põhiseadusest tulenevaid põhiõigusi.
Kui põhjamaade statistika näitaks probleemi, siis võiks isegi öelda, et piirangul on põhjendus - täna põhjendust pole, tegemist on lausega 1965. aastast mis on vaja üle vaadata.

Suurimaks vastaseks hetkel on minu arust aju tööpõhimõte: psühholoogiliselt on väga keeruline, kui mingi piirang on 50 aastat olnud ja ühtäkki keegi tuleb mõttega, et "võtame piirangu maha", siis see lihtsalt ei tundu õige --- olenemata sellest, kas piirang on põhjendatud ja/või aktuaalne.

kalleu
Postitusi: 333
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: kruusale ja asfaldile
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 55 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #36 Postitas kalleu » 06 Apr 2016, 21:27

Laps peaks ikkagi korralikus varustuses olema ehk vähemalt samad nõuded mis juhile - kindlasti motokiiver, mitte jalgratta oma.

Teema algataja
Laurih
Postitusi: 56
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tsikkel: XDiavelS, GL1800, R1200GSA
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #37 Postitas Laurih » 06 Apr 2016, 21:54

kalleu kirjutas:Laps peaks ikkagi korralikus varustuses olema ehk vähemalt samad nõuded mis juhile - kindlasti motokiiver, mitte jalgratta oma.


Kõikidele rattal olijatele on samad nõuded.

lermo
Postitusi: 273
Liitunud: 13 Veebr 2006, 19:41
Tsikkel: Guzzi V7 | FT 500 "Krants"
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Tänatud: 6 korda
Kontakt:

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #38 Postitas lermo » 06 Apr 2016, 22:10

Üritasin huvi pärast internetist otsida kaassõitja vanusepiirangute põhjusi, kuid ausalt öeldes midagi asjalikku või väga teaduslikku ei leidnud. Samas on erinevates aruteludes toodud välja mõned argumendid, miks väga noori ei ole mõistlik kaasõitjaks lubada ning mis tunduvad asjalikud. Üks on see, et laste vigastused on õnnetustes reeglina oluliselt rängemad, kui täiskasvanutel. Teine, et väga noor laps ei ole veel võimeline ise hindama kaasnevat ohtu ja ei oska vajadusel "ei" öelda. Nii et mingi piirang võiks siiki jääda, aga oluliselt madalam, kui praegune.
Näiteks ka USA osariikide vastavad nõuded: link
USA ratturite õigute eest võitlejate seisukohad (sh ka kaassõitja vanusepiirangu osas): link

Teema algataja
Laurih
Postitusi: 56
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tsikkel: XDiavelS, GL1800, R1200GSA
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #39 Postitas Laurih » 06 Apr 2016, 22:46

lermo kirjutas:Üritasin huvi pärast internetist otsida kaassõitja vanusepiirangute põhjusi, kuid ausalt öeldes midagi asjalikku või väga teaduslikku ei leidnud. Samas on erinevates aruteludes toodud välja mõned argumendid, miks väga noori ei ole mõistlik kaasõitjaks lubada ning mis tunduvad asjalikud. Üks on see, et laste vigastused on õnnetustes reeglina oluliselt rängemad, kui täiskasvanutel. Teine, et väga noor laps ei ole veel võimeline ise hindama kaasnevat ohtu ja ei oska vajadusel "ei" öelda. Nii et mingi piirang võiks siiki jääda, aga oluliselt madalam, kui praegune.
Näiteks ka USA osariikide vastavad nõuded: link
USA ratturite õigute eest võitlejate seisukohad (sh ka kaassõitja vanusepiirangu osas): link


Täpselt, põhjuseid polegi.
USAs piirangud enamuses puuduvad --- hea näide jällegi.
Põhjendus, et laste vigastused on rängemad on "otsitud" põhjendus. Skandinaavia statistika räägib teist keelt.
Teise põhjendusega päri, justnimelt "ei" ütlemine --- seepärast see lapsevanema nõue peaks olema, laps ei ole vastutusvõimeline.

(Vastutusvõimetu lapsevanem seab lapse igal pool ohtu, kasvõi teed ületades, selle järgi ei saa enamuse õigusi piirata)

See USA organisatsiooni link väga hea, tänud!
Kasutaja avatar

tuman
Postitusi: 155
Liitunud: 02 Juul 2015, 09:17
Tsikkel: essveetuhatenn
Asukoht: Tartu
Tänanud: 40 korda
Tänatud: 29 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #40 Postitas tuman » 06 Apr 2016, 23:12

Ma ei võtaks küll aluseks USA-d kus suures osas osariikides ei pea isegi kiivrit kandma, vaevalt siin paljusi on kellele see vastuvõetav oleks. See oleks nagu teeks relvaseaduse muudatusi võttes aluseks mingi kesk-aafrika riigi.
See on paras pärl:
FLORIDA: No minimum age for passengers. Passenger seat and footrest are required. Helmets are not required for riders over 21 providing they carry a minimum of $10,000. In medical insurance.

Teema algataja
Laurih
Postitusi: 56
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tsikkel: XDiavelS, GL1800, R1200GSA
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #41 Postitas Laurih » 06 Apr 2016, 23:28

tuman kirjutas:Ma ei võtaks küll aluseks USA-d kus suures osas osariikides ei pea isegi kiivrit kandma, vaevalt siin paljusi on kellele see vastuvõetav oleks. See oleks nagu teeks relvaseaduse muudatusi võttes aluseks mingi kesk-aafrika riigi.
See on paras pärl:
FLORIDA: No minimum age for passengers. Passenger seat and footrest are required. Helmets are not required for riders over 21 providing they carry a minimum of $10,000. In medical insurance.


Väga asjalik - loomulikult on igaühe põhiõigus kas kanda kiivrit või mitte.
Ühiskondlik lepe, kiivrinõue näiteks Euroopas, on põhjustatud ravikuludest mis on maksumaksja kanda --- ilma kiivrita on ravikulud suuremad --- aga kui sõitjal on kindlustus (ehk siis ta ise maksab ravikulud), siis ta võib valida ilma kiivrita sõita. See, kas sõitjal on kiiver või mitte, ei sea ohtu mitte kedagi peale sõitja iseenda.
Antud reegel on tehtud seega mõtlevate inimeste poolt, kes oskasid vaadata ainult piiramisest kaugemale ja lahendasid tegeliku probleemi.
Ja vaatame ka ärilist külge --- kiivrinõuet "aitasid" läbi suruda ikka kiivritootjad :)
Kasutaja avatar

tuman
Postitusi: 155
Liitunud: 02 Juul 2015, 09:17
Tsikkel: essveetuhatenn
Asukoht: Tartu
Tänanud: 40 korda
Tänatud: 29 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #42 Postitas tuman » 06 Apr 2016, 23:48

Laurih kirjutas:
tuman kirjutas:Ma ei võtaks küll aluseks USA-d kus suures osas osariikides ei pea isegi kiivrit kandma, vaevalt siin paljusi on kellele see vastuvõetav oleks. See oleks nagu teeks relvaseaduse muudatusi võttes aluseks mingi kesk-aafrika riigi.
See on paras pärl:
FLORIDA: No minimum age for passengers. Passenger seat and footrest are required. Helmets are not required for riders over 21 providing they carry a minimum of $10,000. In medical insurance.


Väga asjalik - loomulikult on igaühe põhiõigus kas kanda kiivrit või mitte.
Ühiskondlik lepe, kiivrinõue näiteks Euroopas, on põhjustatud ravikuludest mis on maksumaksja kanda --- ilma kiivrita on ravikulud suuremad --- aga kui sõitjal on kindlustus (ehk siis ta ise maksab ravikulud), siis ta võib valida ilma kiivrita sõita. See, kas sõitjal on kiiver või mitte, ei sea ohtu mitte kedagi peale sõitja iseenda.
Antud reegel on tehtud seega mõtlevate inimeste poolt, kes oskasid vaadata ainult piiramisest kaugemale ja lahendasid tegeliku probleemi.
Ja vaatame ka ärilist külge --- kiivrinõuet "aitasid" läbi suruda ikka kiivritootjad :)


Arusaadav jutt. Samas - võimalik, et autode turvavööde nõuet aitasid ka läbi suruda turvavööde tootjad. See ei muuda fakti, et väega paljudel inimestel on tänu sellele manalateele minemata jäänud.
21 aastane just A kategooria saanud inimene ei mõtle peaga, ei arvesta oma oskuste ja muude faktoritega. Ohtu seab ta jah iseenda aga kannatavad lisaks temale ka vanemad/naised/lapsed. Sellepärast pooldangi teatud nõudeid. Sarnasel põhjusel ei peaks ka selles teemas minema seda rada, et kõik lubada.
Olen muidugi 100% nõus, et praegune seadus on liiga karm, mul sugulane näiteks oli 11 aastaselt juba üle 1.6 meetri pikk, miks tal peaks olema keelatud kaasreisija olla?

Teema algataja
Laurih
Postitusi: 56
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tsikkel: XDiavelS, GL1800, R1200GSA
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #43 Postitas Laurih » 07 Apr 2016, 00:11

tuman kirjutas:
Laurih kirjutas:
tuman kirjutas:Ma ei võtaks küll aluseks USA-d kus suures osas osariikides ei pea isegi kiivrit kandma, vaevalt siin paljusi on kellele see vastuvõetav oleks. See oleks nagu teeks relvaseaduse muudatusi võttes aluseks mingi kesk-aafrika riigi.
See on paras pärl:
FLORIDA: No minimum age for passengers. Passenger seat and footrest are required. Helmets are not required for riders over 21 providing they carry a minimum of $10,000. In medical insurance.


Väga asjalik - loomulikult on igaühe põhiõigus kas kanda kiivrit või mitte.
Ühiskondlik lepe, kiivrinõue näiteks Euroopas, on põhjustatud ravikuludest mis on maksumaksja kanda --- ilma kiivrita on ravikulud suuremad --- aga kui sõitjal on kindlustus (ehk siis ta ise maksab ravikulud), siis ta võib valida ilma kiivrita sõita. See, kas sõitjal on kiiver või mitte, ei sea ohtu mitte kedagi peale sõitja iseenda.
Antud reegel on tehtud seega mõtlevate inimeste poolt, kes oskasid vaadata ainult piiramisest kaugemale ja lahendasid tegeliku probleemi.
Ja vaatame ka ärilist külge --- kiivrinõuet "aitasid" läbi suruda ikka kiivritootjad :)


Arusaadav jutt. Samas - võimalik, et autode turvavööde nõuet aitasid ka läbi suruda turvavööde tootjad. See ei muuda fakti, et väega paljudel inimestel on tänu sellele manalateele minemata jäänud.
21 aastane just A kategooria saanud inimene ei mõtle peaga, ei arvesta oma oskuste ja muude faktoritega. Ohtu seab ta jah iseenda aga kannatavad lisaks temale ka vanemad/naised/lapsed. Sellepärast pooldangi teatud nõudeid. Sarnasel põhjusel ei peaks ka selles teemas minema seda rada, et kõik lubada.
Olen muidugi 100% nõus, et praegune seadus on liiga karm, mul sugulane näiteks oli 11 aastaselt juba üle 1.6 meetri pikk, miks tal peaks olema keelatud kaasreisija olla?


Turvavööga on teine asi, seal on ühe isiku otsene ja kaudne oht teisele --- näiteks sõiduki juht sooritab manöövri kus kinnitamata kaasreisijad ei saavad kannatada, kinnitamata inimene lendab teisele otsa jne.
Kiiver on 100% isiklik. Muide, kuna Aasias sõidetakse enamjaolt kiivrita, siis võiks lausa pakkuda, et suur enamus mootorrattureid maailmas sõidab ilma kiivrita. Kui see saab ühiskonnale koormaks, siis peab seda kuidagi reguleerima.
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4552
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se
Asukoht: Siia-sinna, läbi linna!
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 93 korda
Kontakt:

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #44 Postitas yeekim » 07 Apr 2016, 07:22

Cado kirjutas:See sõidu staaz igalpool on küll mõtetu
ok aasta võiks ikka olla sümboolselt aga üle selle on suht mõtetu
Mõnel 30 aastat A katt olnud aga pole tsiklilt lähedaltki näinud. :P
Tean isiklikult ikka päris palju selliseid ja siis äkki avastab võiks tsikkel olla aga sõita küll ei oska.


Iizi, enne kui saad "loa" alla 12a sõidutada, teed sõidueksami!

See, et Sa oma põnni võid kaasa tirida, ei ole õigus/kohustus, vaid suur vastutus!

edu
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7775
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 139 korda
Kontakt:

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #45 Postitas Piipz » 07 Apr 2016, 08:04

Vahepeal märgiks ära, et vastanuid on juba 1120 :bsmile:
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

erkil
Postitusi: 29
Liitunud: 10 Dets 2012, 14:23
Tänatud: 4 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #46 Postitas erkil » 07 Apr 2016, 10:43

Kõige absurdsem selle piirangu osas on minu arust see, et minnes mõnda naaberriiki, on kõik legaalne, aga Eestis mitte. Aga eks me tahamegi olla pühamad kui paavst ise.

Tehnilise lahenduse ja ohutuse poole pealt tundub, et praegune ettepanek ikkagi jätab asja ülereguleerituks (nt tehase jalatoed, staažinõue jne). Aga noh, las ta olla, ehk tõesti on selliselt kergem otsustajaid veenda. Juba eeskirjades olemasolev motokiivri nõue samas on elementaarne ka laste puhul. Kaubanduses neid ka piisavalt saada. Jalgrattakiiver pole suuremaid kiiruseid arvestades alternatiiv.
Kasutaja avatar

jkpoig
Postitusi: 28
Liitunud: 08 Mai 2013, 14:23
Tsikkel: ZR7

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #47 Postitas jkpoig » 07 Apr 2016, 12:47

Sinna nimekirja võiks minu meelest juurde lisada, et lapsel peab olema kinnine kiiver.
ja see täistallaga peab ulatuma oli ka väga mõistlik tähelepanek.

Kinnine kiiver kahel põhjusel.
1. Et vältida ebakõlasid, mida kiiver tähendab.
2. Kui ikka väga kehvasti läheb siis maha riivitud lõug tagasi ei kasva ja lapsel edasine elu võrdlemisi keeruline (rikutud).

Lisaks:
Võimalik, et on mõistlik ka muu varustuse nõue eraldi ära märkida antud punkti all. Nii on üheselt selge, et lapsel on vaja ka teisi kaitsmeid peale kiivri.
Elu näitab, et inimesed ei oska seadusi lugeda ja neist aru saada. Samas kui küsimus on lapse turvalisuses, siis võiks eraldi olla punktis välja toodud veelkord tingimused ka turvavarustusele täpsemalt kui ainult kiivri nõue.

Nii ennetaks keskmise lugeja tehtava vea, kes loeb välja, et ainult kiiver peab olema.
Minu meelest ennetaks see rumalust ja ehk päästaks elusid. Muul põhjusel ei näe seda vajalikuna täpsustada.
Money well spent Pilt
Kasutaja avatar

qwerin
Postitusi: 143
Liitunud: 09 Juun 2005, 12:34
Tsikkel: Yamaha TT 600R (Belgrada)
Asukoht: Tallinn/Rapla/Vigala
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #48 Postitas qwerin » 07 Apr 2016, 12:48

Kas antud algatust levitatakse ka kuskil sotsiaalmeedias? Paljud mootorratturid võib olla ei satu siia seda teemat lugema, kuid mujalt ...
FZR 600-> FZS 1000 Fazer-> TT 600R->....
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4552
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se
Asukoht: Siia-sinna, läbi linna!
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 93 korda
Kontakt:

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #49 Postitas yeekim » 07 Apr 2016, 13:10

jkpoig kirjutas:
Spoiler:
Sinna nimekirja võiks minu meelest juurde lisada, et lapsel peab olema kinnine kiiver.
ja see täistallaga peab ulatuma oli ka väga mõistlik tähelepanek.

Kinnine kiiver kahel põhjusel.
1. Et vältida ebakõlasid, mida kiiver tähendab.
2. Kui ikka väga kehvasti läheb siis maha riivitud lõug tagasi ei kasva ja lapsel edasine elu võrdlemisi keeruline (rikutud).

Lisaks:
Võimalik, et on mõistlik ka muu varustuse nõue eraldi ära märkida antud punkti all. Nii on üheselt selge, et lapsel on vaja ka teisi kaitsmeid peale kiivri.
Elu näitab, et inimesed ei oska seadusi lugeda ja neist aru saada. Samas kui küsimus on lapse turvalisuses, siis võiks eraldi olla punktis välja toodud veelkord tingimused ka turvavarustusele täpsemalt kui ainult kiivri nõue.

Nii ennetaks keskmise lugeja tehtava vea, kes loeb välja, et ainult kiiver peab olema.
Minu meelest ennetaks see rumalust ja ehk päästaks elusid. Muul põhjusel ei näe seda vajalikuna täpsustada.


Täpselt!

Tingimused tuleb ilusti välja tuua nii, et kellegil ei tekiks kaksipidi mõtlemist.
Isegi sellises plekkpuuris nagu auto on laste tassimiseks eraldi nõuded ja siis soovib grupp seltsimehi, et tsiklile võib neid niisama istutada- kiiver pähe ja tuld (togi)

edu
Teen saiast sitta!

Teema algataja
Laurih
Postitusi: 56
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tsikkel: XDiavelS, GL1800, R1200GSA
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #50 Postitas Laurih » 07 Apr 2016, 13:23

qwerin kirjutas:Kas antud algatust levitatakse ka kuskil sotsiaalmeedias? Paljud mootorratturid võib olla ei satu siia seda teemat lugema, kuid mujalt ...

Jah, mootorratturid.ee tegeleb sellega.
Meil vaja ainult mootorratturite arvamusi, seetõttu ei saa seda kuskil nö. Delfis näidata...

lermo
Postitusi: 273
Liitunud: 13 Veebr 2006, 19:41
Tsikkel: Guzzi V7 | FT 500 "Krants"
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Tänatud: 6 korda
Kontakt:

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #51 Postitas lermo » 07 Apr 2016, 15:56

Laurih kirjutas:Muide, kuna Aasias sõidetakse enamjaolt kiivrita, siis võiks lausa pakkuda, et suur enamus mootorrattureid maailmas sõidab ilma kiivrita. Kui see saab ühiskonnale koormaks, siis peab seda kuidagi reguleerima.

Teemaväliselt: Aasia iseenesest ei ole liiklusreeglite liberaalsuse mõttes eriti kohane näide, või siis tuleks kaasnevad tagajärjed kah kohe kaalukausile panna. Üks link

Teema algataja
Laurih
Postitusi: 56
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tsikkel: XDiavelS, GL1800, R1200GSA
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #52 Postitas Laurih » 07 Apr 2016, 18:22

Teemaväliselt: Aasia iseenesest ei ole liiklusreeglite liberaalsuse mõttes eriti kohane näide, või siis tuleks kaasnevad tagajärjed kah kohe kaalukausile panna. Üks link


Jah, ainult kaalukausside võrdlus lihtsalt surmasaanutega on mittemidagiütlev, seal on 80% õnnetusi kaherattalistega ja tuleb arvesse võtta ka kasutustihedust ning sõidetud kilomeetreid. Alkohol mängib muudugi Tais suurt rolli (erinevad allikad kuni 80% õnnetustest), politseikontroll puudub.
Meil see rattaga sõitma minek üks igavene tegemine, seal hüppad ratta selga ja minek :)
Kasutaja avatar

Meelis
Postitusi: 1
Liitunud: 16 Apr 2014, 10:23

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #53 Postitas Meelis » 07 Apr 2016, 21:08

Tere.
Ma katsun lühidalt asja kokku võtta. Lapsevanem vastutab lapse turvalisuse eest nii seduse järgi kui omast tahtest. Iga liigutust ja detaili seadustega reguleerida viib mei olukorrani, kus seadusi toodetakse sellisel hulgal, et neid ei jõua ega taha keegi omast vabast ajast selgeks õppida. Kõik need seljatoed ja jalatoed ja abirattad jäävad lapsevanema otsustada.
See on usaldamatus, eeldades, et inimesed on rumalad ja kui neil manuali silme ees ei ole, siis juhtub midgi hirmsat.
See, et siiamaani last mootorrattaga sõidutada ei tohtinud, on minule uudis... tegelikult ei võiks ju lennukiga ka sõidutada ja hobusega. Oleks ohutum, lapse koht on lasteaias,kollase vesti ja kiivriga.

tarmoel
Postitusi: 272
Liitunud: 25 Aug 2008, 22:48
Tänatud: 4 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #54 Postitas tarmoel » 07 Apr 2016, 22:19

Selle lapse turvalisuse eest vastutamisega on ka nii ja naa. Olen juhtunud nägema motoemmet, kes motoparaadil sõidutas oma umbes pooleteistaastast põnni mootorrattapaagil. Mõnikord on neil õigus kes eeldavad, et inimesed on juhmid. Ja seda ei saa muuta ei seaduste karmistamiste ega leevendamiste abil.

Teema algataja
Laurih
Postitusi: 56
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tsikkel: XDiavelS, GL1800, R1200GSA
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #55 Postitas Laurih » 07 Apr 2016, 22:34

Meelis kirjutas:
Spoiler:
Tere.
Ma katsun lühidalt asja kokku võtta. Lapsevanem vastutab lapse turvalisuse eest nii seduse järgi kui omast tahtest. Iga liigutust ja detaili seadustega reguleerida viib mei olukorrani, kus seadusi toodetakse sellisel hulgal, et neid ei jõua ega taha keegi omast vabast ajast selgeks õppida. Kõik need seljatoed ja jalatoed ja abirattad jäävad lapsevanema otsustada.
See on usaldamatus, eeldades, et inimesed on rumalad ja kui neil manuali silme ees ei ole, siis juhtub midgi hirmsat.
See, et siiamaani last mootorrattaga sõidutada ei tohtinud, on minule uudis... tegelikult ei võiks ju lennukiga ka sõidutada ja hobusega. Oleks ohutum, lapse koht on lasteaias,kollase vesti ja kiivriga.


Täpselt nii ta on. Samas on mul hea meel, et see teema üldse arutlusele võetakse.
Kokkuvõtvalt peavad iseenda otsustada olema asjad, mis ei puuduta teisi (pole minu asi kes naabri rattal taga istub :) ). Puhtalt statistika tarbeks pole ju vaja vabadust piirata.

Rohkete piirangute seadmine ei anna tulemust, vastupidi: Saksa linnas Bohmte võeti linnast ära kõik märgid ja valgusfoorid, kaotati kõnniteed (nö. Jagatud tee) ning sellega kadusid sealt liiklusõnnetused ning nüüd katsetatakse sama asja ühes Hollandi väikelinnas ja veel mõnedes Euroopa linnades kavatsetakse seda teha (link).
Kasutaja avatar

tuman
Postitusi: 155
Liitunud: 02 Juul 2015, 09:17
Tsikkel: essveetuhatenn
Asukoht: Tartu
Tänanud: 40 korda
Tänatud: 29 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #56 Postitas tuman » 07 Apr 2016, 23:09

Laurih kirjutas:
Kokkuvõtvalt peavad iseenda otsustada olema asjad, mis ei puuduta teisi (pole minu asi kes naabri rattal taga istub :) ). Puhtalt statistika tarbeks pole ju vaja vabadust piirata.


Ma ei ütleks, et ei puuduta teisi. See, et tegemist on su oma lapsega ei muuda asja, et ikkagi teine inimene, kes sõltub 100%-liselt sinu otsustest. Jah, suur osa inimesi tajuvad biiti ja võtavad asja mõistusega aga siis on selline kontingent nagu kirjeldatud paar postitust tagasi(pooleteistaastane paagil). See on see seltskond kelle pärast tulebki vähemalt mingil määral piirangud teha, muidu ei näe sellist pilti vaid Jõgevatreffil vaid ka Tartu-Tallinn maanteel kiirusel 110Km/H.
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4552
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se
Asukoht: Siia-sinna, läbi linna!
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 93 korda
Kontakt:

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #57 Postitas yeekim » 08 Apr 2016, 08:15

Laurih kirjutas:...
Kokkuvõtvalt peavad iseenda otsustada olema asjad, mis ei puuduta teisi (pole minu asi kes naabri rattal taga istub :) ). Puhtalt statistika tarbeks pole ju vaja vabadust piirata.
....


Just selliste lollide väljaütlemiste pärast on vaja TÄPSELT määratleda, kuidas, keda ja kes?

Nagu ma aru saan, võiksid siis lapsed autos vabalt ringi siblida,( turvatool ja turvahäll oleks ilmselge räme põhiõiguste piiramine)- minu auto, minu lapsed, ise tean mis teen (togi)

Tuman võttis asja ilusti kokku :bsmile:

edu
Teen saiast sitta!

Teema algataja
Laurih
Postitusi: 56
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tsikkel: XDiavelS, GL1800, R1200GSA
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #58 Postitas Laurih » 08 Apr 2016, 08:30

tuman kirjutas:
Spoiler:
Laurih kirjutas:
Kokkuvõtvalt peavad iseenda otsustada olema asjad, mis ei puuduta teisi (pole minu asi kes naabri rattal taga istub :) ). Puhtalt statistika tarbeks pole ju vaja vabadust piirata.


Ma ei ütleks, et ei puuduta teisi. See, et tegemist on su oma lapsega ei muuda asja, et ikkagi teine inimene, kes sõltub 100%-liselt sinu otsustest. Jah, suur osa inimesi tajuvad biiti ja võtavad asja mõistusega aga siis on selline kontingent nagu kirjeldatud paar postitust tagasi(pooleteistaastane paagil). See on see seltskond kelle pärast tulebki vähemalt mingil määral piirangud teha, muidu ei näe sellist pilti vaid Jõgevatreffil vaid ka Tartu-Tallinn maanteel kiirusel 110Km/H.


Igal juhul käib see sinna valda, et "mina ütlen kuidas teine elama peaks, ta elab valesti".

Jäädes teemasse (kuna rikutakse põhiõigust) ja ei midagi personaalset, toon paralleelseid näiteid:
Arvates, et teise vanema tegevus on lapsele ohtlik - äkki keelaks hoopis rulaväljakud ära, seal vigastatakse ennast kordades rohkem kui Rootsi ja Soome noored motokaassõitjad kokku?
Ja loomulikult kelgumäed - mulle lihtsalt ei meeldi, kui teised vanemad seal oma väikeseid lapsi plastiku sees suurel kiirusel allamäge saadavad?
Ja taimetoitlasena mulle ei meeldi kuidas mu naaber grillib vägivaldselt tapetud antibiotse täis laipa ja söödab seda lapsele sisse...
Viimati muutis Laurih, 08 Apr 2016, 09:09, muudetud 1 kord kokku.

Teema algataja
Laurih
Postitusi: 56
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tsikkel: XDiavelS, GL1800, R1200GSA
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #59 Postitas Laurih » 08 Apr 2016, 08:43

yeekim kirjutas:Nagu ma aru saan, võiksid siis lapsed autos vabalt ringi siblida,( turvatool ja turvahäll oleks ilmselge räme põhiõiguste piiramine)- minu auto, minu lapsed, ise tean mis teen (togi)


Täpselt, igaüks ise otsustab. Rulluiske saab juba vabalt osta (miks pole keelatud? :)) - tolku neist pole ju, sõita saab edasi-tagasi ainult spetsiaalselt suure rahaga ehitatud teedel, ainult ohtlik?

Eeltoodud taimetoidu näitel: kas keelata tuleks teiste tapmine, grillimine või eelnimetatu lapsele söötmine (näiteks kuni 16.a. ei tohi)?
Viimati muutis Laurih, 08 Apr 2016, 08:56, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7775
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 139 korda
Kontakt:

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #60 Postitas Piipz » 08 Apr 2016, 08:44

Mis rulaväljakud :) Mine ütle mõnele traumapunkti töötajale, kui ta väsinuna töölt koju tuleb: "batuut".
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942




Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist