Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitatud

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
Laurih
Postitusi: 56
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tsikkel: XDiavelS, GL1800, R1200GSA
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitatud

Lugemata postitus #1 Postitas Laurih » 02 Juul 2015, 23:27

Ei leidnud sobivat kohta sellele teemale aga kuna tegemist on justkui "üritusega" mõnes mõttes, siis siia võiks sobida :)

Ehk siis tegin ettepaneku koos info ja statistikaga MKMile kaassõitja vanusepiiri muutmise kohta, matsutasin seda mõtet juba üle aasta, nüüd lõpuks sai palju eri riikide liiklusseaduseid uuritud ja asi ära tehtud.
Kogu ettepanek asub siin: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25097534/Ettepanek%20ja%20riskid%20linkidega.pdf

MKMi peaspetsi hr. Eero Aarniste sõnul läheb nagunii liiklusseaduse muutmiseks ning muude asjadega koos saadetakse see ettepanek augustis ministeeriumitele laiali ning eks siis näis.

Lühidalt kokkuvõte, kes kogu ettepanekut vaadata ei viitsi:

Liiklusseaduse § 36 lõige 10 sätestab:
(10) Alla 12-aastast last ei tohi sõidutada mopeedi ega mootorratta tagaistmel.

Kõik märgid näitavad, et eelnimetatud punkt on vastuolus Põhiseaduse §11 ja §12, kuna antud piirang ei ole põhjendatud.

Ettepanek on lisada seadusesse järgmine mõte:
Alla 12-aastast last tohib sõidutada mopeedi ja mootorratta tagaistmel kui täidetud on järgmised tingimused:
1) sõiduki juht omab A-kategooriat (...vähemalt 1 aasta?)
2) laps ulatub mugavalt toetuma sõiduki tehase poolt paigaldatud jalatugedel
3) sõidukile on paigaldatud kaassõitja seljatugi
4) sõiduki juht on lapsevanem või lapsevanema poolt kirjalikult volitatud isik



will111
Postitusi: 2238
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 161 korda

Mootorratturi kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #2 Postitas will111 » 03 Juul 2015, 07:02

see mootorattaal kaassõitja seljatoe teema on küll suhteliselt...imelik. kas see peaks vältima tagant poolt "põrandale kukkumised" kiirendamisel? või on sel mingi muu point

ei kujuta hästi ette, et väga paljud mootorrattad hakkaksid ringi sõitma tagaistuja seljatoega...kui välja arvata mõned sellised, millel taoline asi on juba tehasest või siis tundub mõistlik paigaldada tsikli tüübi ja sõiduasendit arvestades

being
Postitusi: 40
Liitunud: 08 Apr 2015, 20:57
Tsikkel: BMW R1200RT / CBR600F
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #3 Postitas being » 03 Juul 2015, 08:25

Tõesti, milleks mootorrattale seljatugi.

Pilt

Teema algataja
Laurih
Postitusi: 56
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tsikkel: XDiavelS, GL1800, R1200GSA
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #4 Postitas Laurih » 03 Juul 2015, 09:50

will111 kirjutas:see seljatoe teema on küll suhteliselt...imelik. kas see peaks vältima tagant poolt "põrandale kukkumised" kiirendamisel? või on sel mingi muu point

ei kujuta hästi ette, et väga paljud tsiklid hakkaksid ringi sõitma tagaistuja seljatoega...kui välja arvata mõned sellised, millel taoline asi on juba tehasest või siis tundub mõistlik paigaldada tsikli tüübi ja sõiduasendit arvestades


Seljatoe nõue on ettepanekus sees seepärast, et üldse asi ette võetaks.
Asi nimelt selles, et kui see 12-aastase piirang tehti, siis komisjonis leiti, et alla 12-a ei jõua alati mootorratturist kinni hoida ja võib maha pudeneda. Kuna paljud inimesed on struktuuris samad, siis hoiak on ilmselt sama - seega tuleb elimineerida probleem juba eos. Eks ta ole üks kompromisside kunst :)
Samas seljatugi võib olla päris pisike teinekord, rohkem sabakondi toetamiseks. Topcase sobib ka seljatoeks jne.

triinukas
Postitusi: 3
Liitunud: 25 Apr 2015, 19:05

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #5 Postitas triinukas » 03 Juul 2015, 13:49

Laurih kirjutas:Liiklusseaduse § 36 lõige 10 sätestab:
(10) Alla 12-aastast last ei tohi sõidutada mopeedi ega mootorratta tagaistmel.

Kõik märgid näitavad, et eelnimetatud punkt on vastuolus Põhiseaduse §11 ja §12, kuna antud piirang ei ole põhjendatud.

Huvitav idee põhiseadusvastasusest, äkki viitsid panna lingi ÕMA-le või mingile teisele kohasele analüüsile.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5266
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 608 korda
Tänatud: 509 korda
Kontakt:

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #6 Postitas Macintosh » 03 Juul 2015, 13:51

Asine ettepanek. See A-kategooria ajaline nõue võiks olla 2a. - selle aja peale omandatakse enam-vähem elementaarsed sõiduoskused.

Selle põhiseaduse vastasuse klausliga ma väga ei vehiks - viib tähelepenau kõrvale ja on vägagi tõlgendamise küsimus. Meie ametnikke veenab pigem (demgoogiline) lähenemine, kus öeldakse, et mujal euroopas on nii-või-naa juba väga edukalt tehtud ja see vastab kõikidele eu-seadustele/normidele.

Laurih kirjutas:Ei leidnud sobivat kohta sellele teemale aga kuna tegemist on justkui "üritusega" mõnes mõttes, siis siia võiks sobida :)

Liigutasin teema ümber jaotusesse: Load, liiklus, koolitus ja sõit.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

mel09
Postitusi: 36
Liitunud: 05 Mai 2015, 09:51
Tsikkel: TDM900
Tänanud: 1 kord

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #7 Postitas mel09 » 03 Juul 2015, 14:12

Macintosh kirjutas:Asine ettepanek. See A-kategooria ajaline nõue võiks olla 2a. - selle aja peale omandatakse enam-vähem elementaarsed sõiduoskused.


Tegelikus elus ei mängi "täis A-katiga" see olulist rolli. Mõni kogenud liikleja teeb oma A-kati ja sõidab aktiivselt ning omandab mootorratturina tänavasõidu vilumuse mõne nädalaga. Teine võib paberite järgi olla juba 10a. staažiga, aga tegelikkuses pole mootorratta selga peale kooli istunudki või sõidab korra paar aastas.
Nii et see ajaline nõue on suht subjektiivne.
Kasutaja avatar

westel
Postitusi: 557
Liitunud: 02 Juun 2004, 09:49
Tsikkel: gsxr1000k4 / crf450
Asukoht: Kose
Kontakt:

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #8 Postitas westel » 03 Juul 2015, 15:14

Inimestele ei jääta enam üldse valikuid... kõik jaburate seadustega reguleeritud.
Muidugi kõik tänu sellele, et meie seas on nii palju totakaid, kes ise peaga mõelda ei oska.
Häbi lugu

Teema algataja
Laurih
Postitusi: 56
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tsikkel: XDiavelS, GL1800, R1200GSA
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #9 Postitas Laurih » 03 Juul 2015, 18:31

Macintosh kirjutas:Asine ettepanek. See A-kategooria ajaline nõue võiks olla 2a. - selle aja peale omandatakse enam-vähem elementaarsed sõiduoskused.

Selle põhiseaduse vastasuse klausliga ma väga ei vehiks - viib tähelepenau kõrvale ja on vägagi tõlgendamise küsimus. Meie ametnikke veenab pigem (demgoogiline) lähenemine, kus öeldakse, et mujal euroopas on nii-või-naa juba väga edukalt tehtud ja see vastab kõikidele eu-seadustele/normidele.


Põhiseadusele on viide huumoriga pooleks aga mõte jääb samaks - inimesed peavad saama teha kõike mida hing ihkab.
Mitte ei taha muutust seepärast, et mingi vähemus tahab lapsega poodi minna :)

Teema algataja
Laurih
Postitusi: 56
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tsikkel: XDiavelS, GL1800, R1200GSA
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #10 Postitas Laurih » 03 Juul 2015, 18:35

triinukas kirjutas:
Laurih kirjutas:Liiklusseaduse § 36 lõige 10 sätestab:
(10) Alla 12-aastast last ei tohi sõidutada mopeedi ega mootorratta tagaistmel.

Kõik märgid näitavad, et eelnimetatud punkt on vastuolus Põhiseaduse §11 ja §12, kuna antud piirang ei ole põhjendatud.

Huvitav idee põhiseadusvastasusest, äkki viitsid panna lingi ÕMA-le või mingile teisele kohasele analüüsile.


Mind ei huvita seaduse SÄTTED (ehk juriidiline pool), vaid huvitab seaduse MÕTE.
Põhiseaduse 11 ja 12 mõte on selge ilma juriidilise hariduseta - muidugi juristid jt. võivad siinkohal aastaid piike murda, vaielda ja targutada, nende leib :)
Ettepanekus on ka mõtted, sobivad sätted panevad juristid paika.

Teema algataja
Laurih
Postitusi: 56
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tsikkel: XDiavelS, GL1800, R1200GSA
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #11 Postitas Laurih » 04 Juul 2015, 09:25

westel kirjutas:Inimestele ei jääta enam üldse valikuid... kõik jaburate seadustega reguleeritud.
Muidugi kõik tänu sellele, et meie seas on nii palju totakaid, kes ise peaga mõelda ei oska.
Häbi lugu


Täpselt, kuigi pean täpsustama, et 12-a piirang pandi lihtsalt ARVAMUSTEST, et on ohtlik, mitte FAKTIDEST.
Ehk siis käputäis inimesi avaldas arvamust (ei tea kas seal mõni mootorrattur ka oli?) ja nii jäigi. Seepärast põhiseaduse juurde ongi hea aeg-ajalt tagasi tulla, et tuletada ikka vabade inimeste põhiprintsiipe meelde.

Rattal
Postitusi: 108
Liitunud: 26 Mai 2010, 00:34
Tsikkel: FZS 1000, EC 250
Asukoht: Viljandi

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #12 Postitas Rattal » 05 Juul 2015, 00:54

Tubli töö! Selliste asjadega lihtsalt ollakse nõus nina norus, nagu meie rahvale kombeks on. See piirang ongi kuskilt lambist välja imetud!
Oleksin nõus eelmainitud punktidega ja asi see seljatugi siis paigaldada oleks: https://www.louis.de/artikel/kindersitz ... t=92131320
Ei pea ju laps u. 5 või rohkem aastat hoovi tiirudega piirduma, kui saaks seda rõõmu juba varem oma vanematega jagada? See sära seal silmis on mõnele rohkem kui arvutimäng...

Edu sellega!
Kasutaja avatar

Ricard
Postitusi: 4
Liitunud: 23 Sept 2008, 20:06
Tsikkel: BMW R1200gs
Asukoht: Tartu

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #13 Postitas Ricard » 05 Juul 2015, 09:42

Kiidusõnad ettevõtlikule inimesele. Ise poleks jõudnud kuidagi niipalju vaeva näha.
Aga eestlasele omaselt avaldaks kriitikat punkt 2 osas.
2) laps ulatub mugavalt toetuma sõiduki tehase poolt paigaldatud jalatugedel
jätaks välja need sõnad ,,tehase poolt paigaldatud ,, kroomi,tuuning ja teised mehed kes tsiklile isikupära lisavad võivad alaväärselt ennast tunda. Seljatugi on nagunii juba leiutis las siis siin olla ka vabad käed. Elu on näidanud, et ametnikele liiga selged piirid anda on kurjast.
Usun, et oleks piisanud:
2) laps ulatub mugavalt toetuma sõiduki jalatugedel
Muidu võivad agarad teemehed hakata trahvi kirjutama, et taga pole originaal jalatoed isegi siis kui seal kedagi ei istu. Põhjendusega aga äkki ikkagi.
See on puhtalt minu arvamus.
Tänud ette kui jaksasid läbilugeda ja mõttega mängida.
Igal juhul tubli,tubli,tubli ettepanek.

Teema algataja
Laurih
Postitusi: 56
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tsikkel: XDiavelS, GL1800, R1200GSA
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #14 Postitas Laurih » 06 Juul 2015, 00:39

Ricard kirjutas:Kiidusõnad ettevõtlikule inimesele. Ise poleks jõudnud kuidagi niipalju vaeva näha.
Aga eestlasele omaselt avaldaks kriitikat punkt 2 osas.
2) laps ulatub mugavalt toetuma sõiduki tehase poolt paigaldatud jalatugedel
jätaks välja need sõnad ,,tehase poolt paigaldatud ,, kroomi,tuuning ja teised mehed kes tsiklile isikupära lisavad võivad alaväärselt ennast tunda. Seljatugi on nagunii juba leiutis las siis siin olla ka vabad käed. Elu on näidanud, et ametnikele liiga selged piirid anda on kurjast.
Usun, et oleks piisanud:
2) laps ulatub mugavalt toetuma sõiduki jalatugedel
Muidu võivad agarad teemehed hakata trahvi kirjutama, et taga pole originaal jalatoed isegi siis kui seal kedagi ei istu. Põhjendusega aga äkki ikkagi.
See on puhtalt minu arvamus.
Tänud ette kui jaksasid läbilugeda ja mõttega mängida.
Igal juhul tubli,tubli,tubli ettepanek.


Sellel oli jällegi oma põhjus loomulikult, seda "tehase poolt" on mitmes EU riigis kasutatud.
Hea alternatiivina oli ühes riigis lahendatud selliselt, et "laps peab suutma säilitada tasakaalu" - seda on politseil lihtne kontrollida kui kahtlus tekib. Ega politsei ei oskaks nagunii kohapeal vaadata, mis on tehase poolt ja mis mitte.
Ma pigem ütleks nii, et kui see asi mingil kujul läbi läheks, oleks lahe --- asi peab tunduma kõigile (mitte-mootorratturitest)amentikele turvaline ning "tehase poolt" on väga tähtis nüanss.

Teema algataja
Laurih
Postitusi: 56
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tsikkel: XDiavelS, GL1800, R1200GSA
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #15 Postitas Laurih » 06 Juul 2015, 00:47

Rattal kirjutas:Tubli töö! Selliste asjadega lihtsalt ollakse nõus nina norus, nagu meie rahvale kombeks on. See piirang ongi kuskilt lambist välja imetud!
Oleksin nõus eelmainitud punktidega ja asi see seljatugi siis paigaldada oleks: https://www.louis.de/artikel/kindersitz ... t=92131320
Ei pea ju laps u. 5 või rohkem aastat hoovi tiirudega piirduma, kui saaks seda rõõmu juba varem oma vanematega jagada? See sära seal silmis on mõnele rohkem kui arvutimäng...

Edu sellega!


Ise näen sellist esimest korda aga taolisi lapseistmeid nõuavad mõned riigid kui laps pisike. Tegelikult piisab lapse sabakondi toetamisest, et ise juhina ennast kindlalt tunda, et laps kindlalt püsib ka väikese kiirenduse peale :).
Enamus ratastel tegelikult juhil on sabakondi toetamise "tugi" olemas ehk esiiste aukus (mida võimsam ratas seda suurem "auk"), tagaistuja olemise teeb igasugune tugi mõnusamaks.

raunts
Postitusi: 141
Liitunud: 22 Juul 2005, 14:43
Tsikkel: Aprilia Pegaso 650
Asukoht: Lääne-Virumaa

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #16 Postitas raunts » 06 Juul 2015, 07:26

Ma olen pikalt mõelnud selle tobeduse peale, et alla 12 aastast ei tohi mootorrattal sõidutada.
Minu arust peaks asi olema seotud ikka kasvuga. Tänapäeval need mudilased kasvavad ikka jube kähku jube suureks.
Mul endalgi üks ootab juba mitu aastat et saaks minuga kaasas sõita, seaduse järgi 1 aasta veel oodata. Olen sõidutanud väikeseid majavahelisi otsasi teda mitu aastat ja see probleem et ei ulatu jalatugedele on põhimõtteliselt kadunud juba 3 a. tagasi.
Ja muidugi füüsiliselt peab ka midagi ikka olema, et end kinni hoida. Aga see peaks jääma juba juhi hinnata kaine mõistusega.
Kasutaja avatar

Jaan.L
Toetajaliige
Postitusi: 29
Liitunud: 10 Juun 2012, 22:53
Tsikkel: Suzuki
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #17 Postitas Jaan.L » 21 Mär 2016, 14:38

Kas sellest ettepanekust on ka midagi kuulda?

J a n n o
Postitusi: 206
Liitunud: 27 Okt 2007, 00:14
Tsikkel: YamahaXT, DneprMT16
Asukoht: Sauespoo, Harjuusimaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #18 Postitas J a n n o » 21 Mär 2016, 17:19

Givi tootevalikuski lasteiste mootorrattale. Näppisin seda Helsingi Motomessil. Olen selliseid näinud Soomes küll kasutuses. Soomes minu teada vanusepiirangut pole. 100% pole kindel. Aga eks liikluskultuur ole kah vähe parem. Isegi, kui Eestis piirang kaotada, siis vaevalt oma last kaasa võtaks.
Riga 13-Mini mopeed-... pikk vahe... -Kawasaki VN-Suzuki Intruder M1800R,Dnepr,Ural - Honda Varadero xl1000v - diisel Ural,Dnepr MT16, IZ Jupiter'68,YamahaXT660R
Kasutaja avatar

Vapsik
Postitusi: 369
Liitunud: 13 Juul 2007, 22:49
Tsikkel: 50cc MILD SEVEN, K 650, XV920
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #19 Postitas Vapsik » 22 Mär 2016, 08:27

"Tehase jalatugedeni" järel võiks VÕI... tulla. Ja viide seda tüüpi jalatugedele- http://news.motorbiker.org/blogs.nsf/dx/take-your-young-child-for-a-motorcycle-ride---safely-with-givi.htm
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7803
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 139 korda
Kontakt:

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #20 Postitas Piipz » 06 Apr 2016, 11:39

Saatsin äsja kõikidele kasutajatele privaatsõnumi, kuid panen igaks juhuks ka siia selle küsimustiku:

http://goo.gl/forms/arfPlhfDyO
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1644
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 123 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #21 Postitas ranel » 06 Apr 2016, 11:55

Sinna võiks lisada, et laps peab ulatuma täistallaga raudadele. Mingi varbaotstega oleks päris ohtlik. Lisaks, et peab olema korralik varustus, mitte vaid kiiver. :roll:
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.
Kasutaja avatar

Bogser
Postitusi: 74
Liitunud: 07 Mai 2007, 15:16
Tsikkel: R1150 GS
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #22 Postitas Bogser » 06 Apr 2016, 12:09

Laurih kirjutas:Ei leidnud sobivat kohta sellele teemale aga kuna tegemist on justkui "üritusega" mõnes mõttes, siis siia võiks sobida :)

Ehk siis tegin ettepaneku koos info ja statistikaga MKMile kaassõitja vanusepiiri muutmise kohta, matsutasin seda mõtet juba üle aasta, nüüd lõpuks sai palju eri riikide liiklusseaduseid uuritud ja asi ära tehtud.
Kogu ettepanek asub siin: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25097534/Ettepanek%20ja%20riskid%20linkidega.pdf

MKMi peaspetsi hr. Eero Aarniste sõnul läheb nagunii liiklusseaduse muutmiseks ning muude asjadega koos saadetakse see ettepanek augustis ministeeriumitele laiali ning eks siis näis.

Lühidalt kokkuvõte, kes kogu ettepanekut vaadata ei viitsi:

Liiklusseaduse § 36 lõige 10 sätestab:
(10) Alla 12-aastast last ei tohi sõidutada mopeedi ega mootorratta tagaistmel.

Kõik märgid näitavad, et eelnimetatud punkt on vastuolus Põhiseaduse §11 ja §12, kuna antud piirang ei ole põhjendatud.

Ettepanek on lisada seadusesse järgmine mõte:
Alla 12-aastast last tohib sõidutada mopeedi ja mootorratta tagaistmel kui täidetud on järgmised tingimused:
1) sõiduki juht omab A-kategooriat (...vähemalt 1 aasta?)
2) laps ulatub mugavalt toetuma sõiduki tehase poolt paigaldatud jalatugedel
3) sõidukile on paigaldatud kaassõitja seljatugi
4) sõiduki juht on lapsevanem või lapsevanema poolt kirjalikult volitatud isik

Täiendaksin ettepaneku p3)....või spetsiaalne/selleks ette nähtud iste. Kindlasti on olemas ka vastav rahvusvaheline norm, millele selline tugi/iste peab vastama- siin võiks kindluse mõttes ka sellele normile viidata.

Urmas
Kahest pütist on küll!
R1150GS
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7803
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 139 korda
Kontakt:

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #23 Postitas Piipz » 06 Apr 2016, 12:48

Küsitlus jääb küll samasse vormi, kuid arutelu osa vaadatakse ka kindlasti
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

android
Postitusi: 50
Liitunud: 29 Apr 2005, 12:40
Tsikkel: XT600
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 1 kord

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #24 Postitas android » 06 Apr 2016, 12:53

" 2) laps ulatub mugavalt toetuma sõiduki tehase poolt paigaldatud jalatugedel" :shock:
Peab olla võimalus/õigus vajadusel paigaldada neid lisaks .
" 3) sõidukile on paigaldatud kaassõitja seljatugi" (moon)
Idiots, nothing more to say!

hundirattur
Postitusi: 1
Liitunud: 08 Mär 2013, 19:27
Tsikkel: vassott

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #25 Postitas hundirattur » 06 Apr 2016, 13:53

Arvan, et ei oleks hea hakata sisse tooma jälle mingit spetsiaalset toodet a'la spetsiaalset selleks valmistatud iste (hakkab jälle mingite krdi E märkide tagaotsimine) aga vbla mõnel on näiteks kohver ja selle küljes seljapadi jne...ja teine tähelepanek oleks see, et seaduses ei peaks olema ruumi omadussõnadele/hinnangutele - laps ulatub mugavalt...kas ment küsib lapselt: "on sul ikka mugav istuda?"
Muidu asjalik arutelu. Muidugi LS-s on veel kohti, mis on mootorrataste teemal hoopis reguleerimata- külgkorv :) Aga mina pole seda ütelnud :P
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4610
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 52 korda
Tänatud: 101 korda
Kontakt:

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #26 Postitas yeekim » 06 Apr 2016, 13:57

Hoi!

Alla 12-aastast last tohib sõidutada mopeedi ja mootorratta tagaistmel kui täidetud on järgmised tingimused:

1) sõiduki juht omab A-kategooria juhilube (vähemalt 5 aastat!) Selle ajaga peaks mingi kogemus tekkima, laste puhul ei ole "elementaarne" piisav :!:
2) laps ulatub mugavalt toetuma sõiduki tehase poolt paigaldatud jalatugedel
3) sõiduki juht on lapsevanem või lapsevanema poolt kirjalikult volitatud isik
4) sõidukile on paigaldatud kaassõitja seljatugi!
5) Sõidukist või sõidukijuhist on võimalik kinni hoida

Pole vaja, et neid maha potsatama hakkavad, ise kasutasin laste üritusel lisarihma oma tagi peal, kus kohast siis rüblikud said kinni hoida.


edu
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

Cado
Toetajaliige
Postitusi: 839
Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
Asukoht: Keila lähistel.
Tänanud: 29 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #27 Postitas Cado » 06 Apr 2016, 14:02

See sõidu staaz igalpool on küll mõtetu
ok aasta võiks ikka olla sümboolselt aga üle selle on suht mõtetu
Mõnel 30 aastat A katt olnud aga pole tsiklilt lähedaltki näinud. :P
Tean isiklikult ikka päris palju selliseid ja siis äkki avastab võiks tsikkel olla aga sõita küll ei oska.
--R1-- / Polaris Scrambler 500 4*4 / KTM 450 EXC & VTX 1800 ja nende vahel natuke USA rauda
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7803
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 139 korda
Kontakt:

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #28 Postitas Piipz » 06 Apr 2016, 14:08

Küsitlus on avatud sisuliselt 20-nda aprillini ning siis avaldan ka tulemused, praegu võin öelda lihtsalt, et lühikese ajaga juba 320 hääletanut.
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

Arvi
Postitusi: 1
Liitunud: 12 Apr 2007, 18:23

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #29 Postitas Arvi » 06 Apr 2016, 15:20

Olen 8-aastasega pikalt Saksamaal, Prantsusmaal ja Alpides ringi sõitnud, ka 10-tunniseid päevi, ka singletrackide peal, korra ka külje maha pannud (kõik terved). GS1200Adv. Kui arutelu juures sellisest kogemusest kasu on, siis olen olemas.

Muudatust toetan kõigi 6 käega. Lapsed juba vaatavad kurvalt motikat et nii kahju et Eestis ei tohi lapsed kaasas olla. Nüri ju lihtsalt selleks üle lahe sõita, et lastega korraks värsket õhku hingata.
Kasutaja avatar

Vapsik
Postitusi: 369
Liitunud: 13 Juul 2007, 22:49
Tsikkel: 50cc MILD SEVEN, K 650, XV920
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat

Lugemata postitus #30 Postitas Vapsik » 06 Apr 2016, 16:14

See tehase jalatugede jutt üksinda on jama, arvestades et korralikul lisaistmel võib muu hea lahendus olla mis tagab ohutuse. Ja mingi kiivri nõue on sellisel juhul ju täiesti õigustatud. Mul ei tuleks mõttessegi tsiklil ilma kiivrita last sõidutada. Kas seal võiks ka mingitel tingimustel jalgrattakiiver ok olla, seda võib arutada. Aga ilmselt selline asi ka läbi ei lähe.




Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist