4. leht 4-st

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 16 Okt 2015, 19:27
Postitas StreetMoto
urmas66 kirjutas:

Ma arvan-ennustan,et politsei uurimises jääb Mac süüdi(paremal juhul 50/50,aga see tõenäosus suht väike),sest nad ei viitsi asjale süviti ja põhjendatult läheneda.

Konkreetset juhtumit nii süviti kui pinnapealselt uurides peabki mootorrattur süüdi jääma. Ta lihtsalt ei märganud autot või hindas selle kaugust valesti. Mida rohkem süviti minna, seda rohkem saab kinnitust tema süü. Kes teist kommenteerijatest on käinud seal ristmikul kohapeal? Mina käisin - sõitsin ristmikule nii Skoda positsioonilt kui mootorratturi positsioonilt. Mõõtsin üle tee laiuse, vaatasin kaht asfaldisse süvistatud kraapimisjälge ja purunenud aianurka. Need viimased jättis sinna kukkunud ja 1,5-2m lohisenud mootorratas. Just - 1,5-2m lohisemist ja aialipid on alt veidi puruks. Millise olematu hooga peab tsiklile 1,4 tonni küljelt lähenema, et ta ainult paar meetrit lohiseks? OK - poleks aeda ees olnud, siis usun, et see lohisemine oleks olnud u 5m. Ikkagi pole vaja erilist tõuget, et sellist libisemist esile kutsuda.

Ja mida ma kohapeal "päriselus olukorda simuleerides" järeldasin?

  1. Lähenedes ristmikule auto ehk Skoda olukorda panduna on esiteks tee natuke allamäge (see nüanss on algandmetest vist puudu) ja kuna ma pean kontrollima paremalt tulijat (et teda läbi lasta) ning mul on paremal tihe hekk, siis sisuliselt pean sõitma autoninaga ristmikule välja, et veenduda, kas paremalt tee vaba. Autoninaga ristmikule väja sõit tähendab seda, et vasakult tulnud ja paremal teeservas liikunud mootorratas on juba pihta saanud. Kui lisame siia otse näkku paistva päikese ja eelmainitud õrna languse, siis on selge miks oletatava kokkupõrkekoha ja asfaldikraapsude vahemaa on 4-5 meetrit. Käis väike kõks ja külili see tsikkel oligi. Skoda positsioonist ei näe ma praegu mingit süüd, sest paremakäereegel ei sunni teda üldse vasakule pilku heitmagi. Ma usun, et enamik meist vaatab pisikeste teede kvartalis, kus kõik on samaliigiliste teede ristmikud, ristile lähenedes ikka paremale, sest just paremalt tulijat peab ju läbi laskma.

  2. Lähenedes ristmikule mootorratturi positsioonilt varjab paremale pilku heites kõigepealt natuke vaatevälja elektripost. Äkki sai see seekord saatuslikuks? Lisame siia, et mootorrattur on prillikandja (nagu ka mina), siis tean omast käest, et ükski prill ei kompenseeri lõpuni 100% nägemist. Nägemiskontrollis on meil pea paigal ja vaatame seinal pisikesi numbreid ja tähti ning on omad nipid, kuidas neid paremini näha. See aga ei päde taas liikluses, kus pead tuleb keerata ning samal ajal segab ka prilliraam. Just tähelepanelikkus kannatab selle all, sest me tajume silmanurgast kogu aeg prilliraame ja kui midagi on samas silmanurgas prilliraamiga sama tooni/sama kujuga, siis võib see jääda aktiivse tähelepanuta. See ei ole teooria - ma olen kõi selle läbi teinud (ka liikluses). Teinekord võib prilliraam silmanurgast takistada samamoodi nagu autoroolis istudes mingi liikumine ukseposti varju jääb. Lisan siia pildi, milline vaade avaneb ristmikule sõites mootorratturile kui ta paremale pilgu heidab: https://zc.ee/U8EXGQ4H.

Kokkuvõttes - ükskõik, kuidas analüüsida - antud konkreetsel juhtumil on mootorrattur süüdlane, sest temal puudus eesõigus ristmiku ületamiseks võrreldes autoga ja ta oli ka paremas positsioonis, sest temale ei paistnud päike silma, mis oleks takistanud hindamast olukorda ristmikul. Ta lihtsalt sõitis autole ette. Ja kodanik will111 võib siin targutada kuidas jaksab aga ma kordan veelkord, et ükski simulatsioon ei ole võrdväärne päriseluga. Jah - ka puu otsas kükitav tuvike võib asja muuta kui ta ebasobival hetkel näiteks end kiivrivisiirile kergendama asub.


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 16 Okt 2015, 20:37
Postitas kaimex

Samas ikkagi see kiiruseületamisega ka veidi kahtlane. Muidu oleks päris lihtne autosi maha kanda ju... Sõidad aga 100 km/h mõnele ära. Küll neid riste, kus paremale nähtavus hea. Tunnike annad minna ja küll keegi ikka ära saab...
PS: Olematust jõust rääkides. Ise ei kujuta ette ka, et 40km/h tunnis seisma ei saaks. Väga nõrk jalg peab tegelt ikka olema...


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 16 Okt 2015, 23:50
Postitas ElectroMoto
StreetMoto kirjutas:

Lisame siia, et mootorrattur on prillikandja (nagu ka mina), siis tean omast käest, et ükski prill ei kompenseeri lõpuni 100% nägemist. Nägemiskontrollis on meil pea paigal ja vaatame seinal pisikesi numbreid ja tähti ning on omad nipid, kuidas neid paremini näha. See aga ei päde taas liikluses, kus pead tuleb keerata ning samal ajal segab ka prilliraam. Just tähelepanelikkus kannatab selle all, sest me tajume silmanurgast kogu aeg prilliraame ja kui midagi on samas silmanurgas prilliraamiga sama tooni/sama kujuga, siis võib see jääda aktiivse tähelepanuta

No see üks väide muutis kogu su ülejäänud teksti tühiseks.. kui ühe väitega on võimalik nii puusse panna, siis ülejäänut nagu ei viitsigi lugeda...

Ehk siis sind kogu elu segab ka su nina? Mida sa kogu aeg näed, aga su aju õpib eirama? Dude, sarv-raamid on 80-aastate ja über-hipsterite teema, iga muu normaalne prilliraam piirab vaatevälja nii minimaalselt, et jah, võib-olla kirpu seal tänavas tõesti poleks märganud..
:wack:


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 17 Okt 2015, 09:58
Postitas StreetMoto
elektromargu kirjutas:

No see üks väide muutis kogu su ülejäänud teksti tühiseks.. kui ühe väitega on võimalik nii puusse panna, siis ülejäänut nagu ei viitsigi lugeda...

Ehk siis sind kogu elu segab ka su nina? Mida sa kogu aeg näed, aga su aju õpib eirama? Dude, sarv-raamid on 80-aastate ja über-hipsterite teema, iga muu normaalne prilliraam piirab vaatevälja nii minimaalselt, et jah, võib-olla kirpu seal tänavas tõesti poleks märganud..
:wack:

Vaata kui vähe on vaja mittesüvenemiseks. Loeb mees ühte lauset ja kõik on selge. Oled ehk teadlik, millised prilliraamid on käesolevas õnnetuses osalejal? Kui need oleks olematud "raamivabad" prillid, siis ma ei oleks seda "ülipisimõttetutjatühist" nüanssi lisanud. Jah - see on üks asi, mis võib mõjutada sellisel kitsal ristmikul kiirelt paremale pilku visates hinnangut. Pole keegi öelnud, et prilliraam õnnetuse põhjustas. Ja erinevalt esimese posti joonisest, kus paistab avarus on tegu tõesti nagu "nukuristmikuga" - kitsas, konarlik ja olematu vaateväljaga.


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 17 Okt 2015, 10:43
Postitas ElectroMoto

aa.. kui sa tead, millised prillid tal reaalselt on, siis on teine asi...

mul on pigem keskmise paksusega mustad raamid ja pigem ma kirun nende üldist ebamugavust kiivri sees.. pole kunagi tähele pannud, et nad mu vaatevälja piiranud oleks.


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 17 Okt 2015, 15:37
Postitas franz125
elektromargu kirjutas:

aa.. kui sa tead, millised prillid tal reaalselt on, siis on teine asi...

mul on pigem keskmise paksusega mustad raamid ja pigem ma kirun nende üldist ebamugavust kiivri sees.. pole kunagi tähele pannud, et nad mu vaatevälja piiranud oleks.

Oled sa sõitnud ka ilma prillideta?
Olen enamus elust sõitnud ilma klaasideta ja ühel korral öösel proovisin prillidega.Tulemus-nägin selgemini aga vähem ning võtsin eest ära.


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 17 Okt 2015, 19:19
Postitas ElectroMoto
franz125 kirjutas:

Oled sa sõitnud ka ilma prillideta?
Olen enamus elust sõitnud ilma klaasideta ja ühel korral öösel proovisin prillidega.Tulemus-nägin selgemini aga vähem ning võtsin eest ära.

Ei ole. Päris pime ma pole, aga liiklusmärke ja tekste liikluses väga selgelt ei loeks ja lisaks silinder silmas kipub detaile kokku sulatama. Läätsesid ka enam tänu laseroperatsioonile kanda ei saa. Seega väga palju valikut ei ole..


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 17 Okt 2015, 20:31
Postitas kaimex
elektromargu kirjutas:

Ei ole. Päris pime ma pole, aga liiklusmärke ja tekste liikluses väga selgelt ei loeks ja lisaks silinder silmas kipub detaile kokku sulatama. Läätsesid ka enam tänu laseroperatsioonile kanda ei saa. Seega väga palju valikut ei ole..

Ja op ei aidanud? Mul sõber eluaeg prille kandnud nüüd käis opil ära eelmine suvi ja ütles, et näeb paremini, kui prillidega nägi. :)


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 17 Okt 2015, 20:51
Postitas urmas66
StreetMoto kirjutas:
urmas66 kirjutas:

Ma arvan-ennustan,et politsei uurimises jääb Mac süüdi(paremal juhul 50/50,aga see tõenäosus suht väike),sest nad ei viitsi asjale süviti ja põhjendatult läheneda.

Konkreetset juhtumit nii süviti kui pinnapealselt uurides peabki mootorrattur süüdi jääma..

Seda ma tegelikult arvasin juba eespool ühes postituses,aga see lause oli seotud auto väidetava kiiruse ületamisega ja sellele apelleerimisega läbi mingi ekspertiisi jne.,mis siin teemaks oli.

Taksofirmad ja firmade all sõitvad FIE-d kasutavad tavaliaselt ikka teenuse pakkujat ehk ,a´la GSM Autovalve-Navirec,Ecofleet-SeeMee või kedagi teist.Enda trackingu süsteemi ei kasuta üldjuhul keegi,sest see pole maj mõistlik.Ehk,siis politsei saab selle välja nõuda teenuse pakkujalt,juhul kui selline teenus muidugi oli kasutusel.
Mis ,aga laksu puutub,siis ilmselt ikka tsikkel süüdi,sest peab veenduma ,et manööver on sooritatud ohutult.Pole võimalik, mitte näha lähenevat taksot,kui peatud ristmikul ja veendud,et tee on tühi.Taksojuht muidugi peab vältima otsasõitu,kuid see osutus tema arvates ilmselt võimatuks.Kiirusele ilmselt ei saa apelleerida juba Maci enda poolt ühes teises teemas toodud näite põhjal,kus vastas suunas peateel liikunud autole ei antud teed,aga oleks pidanud andma ja süüdi jäi mitte vastasuunas sõitja vaid see,kes talle teed ei andnud.See,et taksojuht kiirust ületas on rikkumine,aga motikas sõitis taksole ette,kuigi oleks pidanud teed andma paremalt lähenejatele.


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 18 Okt 2015, 00:15
Postitas ElectroMoto
kaimex kirjutas:

Ja op ei aidanud? Mul sõber eluaeg prille kandnud nüüd käis opil ära eelmine suvi ja ütles, et näeb paremini, kui prillidega nägi. :)

Aitas ikka. Viis miinust lõigati nulli. Aga see oli 12 aastat tagasi. 6-7 aastat pärast lõikust hakkas vaikselt tagasi tiksuma, aga praeguseks on stabiliseerunud ühe miinuse juures. Parem igal juhul, kui olukord enne. Ei kahetse ühtegi kopikat vanemate rahast, mis selle alla läks.. :D


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 18 Okt 2015, 23:42
Postitas Pontus

enam ei ole opil mõtet. Uuem tehnologiga järgi süstitakse miskeid kehi silma ja asi taastub ise...

Ja teemasse nii palju, et prillidega sõitjatelt, kelledele jäävad "škodad" prilliraamitaha peitu tuleks liiklusest eemaldada või lasta sõita ainult rekkadele mõeldud tänavatel. Ratturil olid kindlasti need prillid ees, millega skodat ei näe, paremakäe reegli peale ta silmnähtavalt kuses ja jumal tänatud, et väike laps teed ei ületanud, kuna need on kõvasti väiksemad kui "skodad". Aga noh, edu, ikkagi motakamees ju. Loodetavasti valutav pahkluu annab järgmisel paremal käel tunda ja peetakse reeglist kinni.


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 19 Okt 2015, 11:32
Postitas Macintosh
StreetMoto kirjutas:

Need viimased jättis sinna kukkunud ja 1,5-2m lohisenud mootorratas. Just - 1,5-2m lohisemist ja aialipid on alt veidi puruks. Millise olematu hooga peab tsiklile 1,4 tonni küljelt lähenema, et ta ainult paar meetrit lohiseks? OK - poleks aeda ees olnud, siis usun, et see lohisemine oleks olnud u 5m. Ikkagi pole vaja erilist tõuget, et sellist libisemist esile kutsuda.

Algatuseks: päris mõistlik analüüs. Enamus asjaolusid klapib. Siiski, mitte kõik.
Kuidas sa lohisemisjälgede pikkuseks 1.5 - 2m saad? Mina igatahes ei saanud. Ainsad tuvastatavad jäljed on ristmiku nurgas ja need on märkimsväärselt lühemad. Mitte pikemad, kui 1m. Kokku liikus tsikkel 7 m enne kui aed ta peatas ja uuele suunale saatis, veel meetri-poolteist edasi liikus ja alles sidekapi vastu seisma jäi. Mina saan kokkupõrkepaigast aiani ca ~ 7 m ja pakun, et enamuse teekonnast tiirles tsikkel ümber oma telje (või sooritas õhulennu), sest muidu oleksid jäljed oluliselt pikemad (spekulatsioon). Aialipid on natuke puruks aga asja iva pole selles, nurgapostist vaid kämbla jagu eemal on 5x10 pruss pooleks murtud ja selleks on natuke ikka jõudu vaja.

Lähenedes ristmikule auto ehk Skoda olukorda panduna on esiteks tee natuke allamäge (see nüanss on algandmetest vist puudu) ja kuna ma pean kontrollima paremalt tulijat (et teda läbi lasta) ning mul on paremal tihe hekk, siis sisuliselt pean sõitma autoninaga ristmikule välja, et veenduda, kas paremalt tee vaba. Autoninaga ristmikule väja sõit tähendab seda, et vasakult tulnud ja paremal teeservas liikunud mootorratas on juba pihta saanud. Kui lisame siia otse näkku paistva päikese ja eelmainitud õrna languse, siis on selge miks oletatava kokkupõrkekoha ja asfaldikraapsude vahemaa on 4-5 meetrit. Käis väike kõks ja külili see tsikkel oligi. Skoda positsioonist ei näe ma praegu mingit süüd, sest paremakäereegel ei sunni teda üldse vasakule pilku heitmagi. Ma usun, et enamik meist vaatab pisikeste teede kvartalis, kus kõik on samaliigiliste teede ristmikud, ristile lähenedes ikka paremale, sest just paremalt tulijat peab ju läbi laskma.

Tee on jah tõesti allamäge ja see tõenäoliselt sundis juhti natuke rohkem gaasi vajutama, kui mõistlik. Päike paistis ka kindlasti näkku (nii sai hilisemal vaatlusel otsustatsud). Väga tõenäoliselt ei näinud Skoda juht ristmikku (millele langeb üle tee asuva maja vari) ja arvas Pardi tänava jooksvat pika sirgena kaugele alla. See seletaks sõiduki kiirusevaliku ning asjaolu, miks ta enne ristmikule jõudmist hoogu ei vähendanud. Samuti fakti, et ta sõna otsese mõttes ei näinud mootorratast enne, kui otsa sõitis (põhjendades seda tsikli suure kiirusega).

Kõksu väiksuse osas sa eksid. Pauk oli silmapaistev. Õnnetuse õnn seisnes selles, et kokkupõrkes osales vait tsikli tagumine ots, ratta raskus- ja optilisest keskmest tagapool (porilaua otsast mõõtes 87 cm ehk sisuliselt tagaratas). Kuna löök kanti ainult osale rattast, siis kandus ka edasi vaid osa kogu löögijõust. Mis omakorda pidi selle võrra tugevam olema, et ratast vastava lõpptulemuse suunas liigutada. Väiksema hoo korral ei löö mitte ratast kella 1 suunas minema minema (nagu juhtus) vaid pöörab tsikli tagumise otsa auto sõidusuunas ja lükkab ta koha peal enam-vähem ümber. Lihtne füüsika (võid kodus enam-vähem suvalise, kuju poolest sobiva esemetepaariga proovida). Selleks, et auto sõidusuunas tervet ratast märkimisväärselt edasi liigutada tuleb ikka väga kõvasti virutada või tsiklile keskelt otse sõita. 35 km/h pole piisav.

Lähenedes ristmikule mootorratturi positsioonilt varjab paremale pilku heites kõigepealt natuke vaatevälja elektripost. Äkki sai see seekord saatuslikuks? Lisan siia pildi, milline vaade avaneb ristmikule sõites mootorratturile kui ta paremale pilgu heidab: https://zc.ee/U8EXGQ4H.

Prillid jäta antud valemist välja, pole teema. Posti vaatevälja piirajana ei saa kunagi täiesti välistada, see võimalus eksiteerib aalti aga ma paigutan sõiduki siiski otsustamise hetkel mitte lähemale, kui sinu pildil seisva sõiduki juurde. Seega 30 meetrit. Kindlasti hindasin ma tema sõidukiiirust väiksemaks, seda ka põhjusel, et autod sellel tänavalõigul liiguvad reeglina mitte isegi lubatud piirides (30 kmh) vaid aegalsemalt ja võtavad enne rismikku hoo maha. Ma kaldun arvama, et vähetähtis pole ka auto värv - must.

... ma kordan veelkord, et ükski simulatsioon ei ole võrdväärne päriseluga...

Sinu väide on tõene aga aga enamusi füüsikaseadusi modelleeritakse siiski üllatava täpsusega. Ma ei alahindaks seda. Ka Eesti Kohtuekspertiisi Instituut kasutab PC Crash tarkvara õnnetuste simuleerimiseks ja tegelike sündmuste tuvastamiseks. See on midagi, mida politsei (ja kohus) arvestab. Arvutimodelleerimine on tavapärane praktika kogu maailmas ja räägib tihtipeale selgemat "juttu", kui sündmuses osalenud asjaosalised, kelle mälestused kipuvad olema subjektiivsed ja lünklikud. Eelduseks on, et simulatsioonid koostab riigi poolt akrediteeritud asutus, siis saab neid kasutada tõendina.

kaimex kirjutas:

Samas ikkagi see kiiruseületamisega ka veidi kahtlane.

+20 on linna oludes tegur, mis muudab asjaolu, kas kokkupõrge oleks saanud aset leida või mitte.


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 19 Okt 2015, 11:57
Postitas urmas66

Mis on siis üldse ajade seis?Kas politsei on nõus ekspertiisi tellima või pead selle ise tegema?Politsei ei tee minu teada iga süüdlase soovil ekspertiise.Isegi varguste ja muude varavastaste asjade puhul on alles teatud summast alates võimalik ekpertiisi teha.


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 19 Okt 2015, 19:32
Postitas StreetMoto
Macintosh kirjutas:

Kuidas sa lohisemisjälgede pikkuseks 1.5 - 2m saad?

Minu vaatluse kohaselt olidki ainsad visuaalis tuvastatavad lohisemisjäljed ristmiku nurgas ning väljusid sealt murule. Sellest järeldasin, et sinna tsikkel maandus, enne seda toimus "lend" või kuidas iganes seda nimetada - ühesõnaga olukord, kus tsikkel veel külili ei olnud ja ei lohisenud. Ehk siis sinna asfaldinurka ta maandus ja 1,5-2m lohises kolaki vastu aeda, kust ta siis veel piki aeda suunda muutis ja lebama jäi.

See tsikli lendamine, lohisemine, suuna muutus vms aga läheb juba füüsika analüüsiks. Me keegi ei pane enam täpselt paika asendeid ja kiirusi, kaldenurki, minu poolest ka rehvirõhku, mis tekitab hõõrdumist asfaldiga jne... See aga ei olegi antud teema käsitluses enam oluline.

Ma arvan (kordan: mina isiklikult arvan - minu arvamus ei ole püha tõde ja olukorra taasesitus autentselt!), et Skoda lähenes rismikule, päike paistis otse silma, vähendas kiirust, vaatas paremale, et täita paremakäereeglist tulenevat nõuet ja lihtsalt ei näinud mootorratast enne kui pauk käis. Või siis nägi murdosa sekundist enne pauku aga ei jõudnud isegi reageerida. See, et ta ei näinud ja sõitis vasakult ette liikunud sõidukile otsa ei tee teda ju süüdi, sest mootorrattur oli see, kes Skodale ette sõitis ja takistas temale eesõigusega antud liikumist. Õnnetuse analüüsi koha pealt tasub täielikult välja jätta nüanss, mis puudutab auto seismajäämise asukohta ehk distantsi paugust seismajäämiseni. Minu hinnangul oli tegu sisuliselt parkimisega peale õnnetuse toimumist ja mitte üldse enam pidurdusmaaga, mis oleks seotud õnnetuse vältimisega (itensiivne pidurdus, et mitte otsa sõita) ja viitaks Skoda (liiga suurele) kiirusele.

Selle viimase juurde toon analoogia iseendaga toimunust: olen 2x kitse autoga alla ajanud. Mõlemal juhul on tegu olnud korraliku pauguga eikusagilt. Ehk siis kottpime, sõidukiirus maanteel 90 km/h kandist ja kits on hüpanud ette - mul ei ole kummalgi korral olnud aega murdosagi sekundist reageerida. Käis pauk ja minu reaktsiooniks ei ole mõlemal korral olnud mitte kummivilinal plokkipidurdus, vaid tugevam intensiivne pidurdus teeservas peatumiseks. Mul pole ühelgi korral olnud teada, kas see oli kits, inimene või miskit muud. Kindlasti oleks saanud pidama 2-3x lühema maaga, kuid inimesed on erinevad: osad põikavad, osad litsuvad pidurid plokki, osad põgenevad sündmuskohalt ja kindlasti on veel versioone - jälle üks nüanss, mis ei klapi kokku simulatsiooniga :-)

Mitte, et ma oleks simulatsioonide vastu aga siin on alati "katse puhtuse kriteerium". Ma olen seda nii paljudes valdkondades kogenud, et elu on õpetanud ja enamus kordi on mul kahjuks olnud õigus. Paberil ja katsetustes töötab - päriselus mitte! Ja kui lisada, et me ei simuleeri puhast tehnikat, vaid seotud on ka inimesed oma käitumispsühholoogiaga, siis see ongi see, mida PC simulatsioon ei oska arvestada. PC simulatsioon on robot, millele inimene annab algandmed aga kas inimene on algandmeid õigesti käsitlenud ja kõik korrektselt sisestanud või kas kõike ongi võimalik korrektselt sisestada? Filosoofiline lähenemine - kas pole?


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 03 Nov 2015, 11:58
Postitas Maaks

Mac võiks siia nüüd ka lõpptulemuse/ otsuse postitada.


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 03 Nov 2015, 13:14
Postitas urmas66
Maaks kirjutas:

Mac võiks siia nüüd ka lõpptulemuse/ otsuse postitada.

Selle teada saamiseks läheb veel ilmselt aega.Politseil on kohustus asi 2 aasta jooksul läbi vaadata ja otsus teha.


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 03 Nov 2015, 13:23
Postitas Macintosh

Ei ole veel lõpptulemust - need veskid jahvatavad väga aeglaselt. Kui lõpptulemus tuleb, siis jätan märgi maha.


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 15 Mär 2016, 20:27
Postitas Tarts

Kuniks veskid jahvatavad ja vastust oodatakse, panen siia lingi ühele erakordselt lühida Riigikohtu lahendile, mis muuhulgas käsitleb peateel sõitjale tee andmise kohustust.

http://www.riigikohus.ee/?id=11&tekst=222580326


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 15 Mär 2016, 21:27
Postitas access

Mul oli analoogne olukord ringristmikul. Einevus see, et oli ristmik ja mõlemad olid autod. Sõidsin ringile, ninaga olin juba ringi keskel kui tagaratta juurde (kaubikul) käis selline pauk, et panin autoga küllili ja libisesin korralikult edasi veel. Hondal mis sisse pani oli nina täiesti sodiks, korraks ka ei pidurdanud... Sama hea siis, et ma pole süüdi?! Kes sõidab ringristmikul nii kiiresti, et ei jõua segi natuke pidurdada.

http://virumaateataja.postimees.ee/3225 ... ust-kulili

Videos näha kui kaugel ma juba tegelikult olin kui ta mulle külelt sisse pani.


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 15 Mär 2016, 21:29
Postitas AzA
elektromargu kirjutas:

No see üks väide muutis kogu su ülejäänud teksti tühiseks.. kui ühe väitega on võimalik nii puusse panna, siis ülejäänut nagu ei viitsigi lugeda...

Ehk siis sind kogu elu segab ka su nina? Mida sa kogu aeg näed, aga su aju õpib eirama? Dude, sarv-raamid on 80-aastate ja über-hipsterite teema, iga muu normaalne prilliraam piirab vaatevälja nii minimaalselt, et jah, võib-olla kirpu seal tänavas tõesti poleks märganud..
:wack:

Eksid ja sügavalt. Mul on nii 80-mnendate nerdi prilliraamid, 2010mnendate kummivartega kossu sportraamid (noh nagu nba kossuvennikesel) kui ka 2000ndate imepeenikeste traatraamidega rootsi diplomaadikad. Ja mu aju ei eira midagi, erinevalt ninast vahetan neid raame üsna tihti.
Ja prillid segavad, aga see ei anna mulle õigust mitte märgata, tuleb lihtsalt kaela keerata veidi enam :bsmile:
Proovi piiluda, saad ise pihta, et nö prillide keskkoht tekitab laheda anomaalia, sama mille nina, aga kõvasti tugevama.
MOTT

Ma olen ise põhjustand lolli peaga ühesuunalisele ettesõidu, tüüp tuli teiselt poolt. Jäin kenasti süüdi. Meibi oleks kohtusse kaevates midagi saavutanud, aga ei viitsinud jamada.
Samalaadseid olukordi tekib hulgi, näiteks kui ei kontrolli parempöörde ajal, ega keegi juhtumisi vastassuunas möödasõitu ei tee vms. On ka sellisest jamast algajana ära pääsetud .... eeldasin, et paari kilomeetrine pidevjoon maksab, aga näe mõnele ei maksa :mrgreen: Õnneks sain napilt pidama.

Eriti hoolas tasub selliste eesõigustega olla suvituslinnades, igal juhul tasub enne lipsamist 100% veenduda, hulga turistide jaoks on parema käe reegel ja tihti peale pisike telliska märk kuskil kosmoses ulme valdkond. Näiteks on mul tulnud Pärnus Lõuna tänaval otse vastu terve rekka ja pärast vasakkurvi sakslanna logiseva valge volkariga rääkimata lugematutest tegelastest, kes imestusega mingitel imeristmikel nukralt noogutavad kui neile seletan seal kehtivat korda.


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 21 Mär 2016, 14:30
Postitas pühak
access kirjutas:

Mul oli analoogne olukord ringristmikul. Einevus see, et oli ristmik ja mõlemad olid autod. Sõidsin ringile, ninaga olin juba ringi keskel kui tagaratta juurde (kaubikul) käis selline pauk, et panin autoga küllili ja libisesin korralikult edasi veel. Hondal mis sisse pani oli nina täiesti sodiks, korraks ka ei pidurdanud... Sama hea siis, et ma pole süüdi?! Kes sõidab ringristmikul nii kiiresti, et ei jõua segi natuke pidurdada.

http://virumaateataja.postimees.ee/3225 ... ust-kulili

Videos näha kui kaugel ma juba tegelikult olin kui ta mulle külelt sisse pani.

See konkreetne miniring on eriliselt lollakas koht. Kui näiteks näed, et mõni tuleb sinust paremat kätt olevat teed mööda hästi ettevaatlikult ja aeglaselt ning on juba otsapidi ringil, siis, kui on tahtmine oma autot kindlustusele "müüa," põruta täie pasaga talle külje pealt sisse. Loogika järgi olid siis justkui "enne" ringi peal ja võidki "kannatanuks" osutuda, kui politsei ja kindlustus pähklit läbi ei hammusta.
Kurja juur on nimelt selles, et kui tahad seal otse sõita, siis on ring vist 80-ga ka läbitav. Ehk võid vabalt ringi niiöelda "sirgeks" sõita. Pole nii palju küll proovinud, aga näiteks Vito kaubik ei kõigu ka, kui umbes 60-ga mööda Tallinna või Võidu tänavat sõites ringi läbid.


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 07 Mär 2017, 23:15
Postitas Dront
Macintosh kirjutas:

Ei ole veel lõpptulemust - need veskid jahvatavad väga aeglaselt. Kui lõpptulemus tuleb, siis jätan märgi maha.

Tulemus?


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 08 Mai 2017, 22:22
Postitas Tarts

Ootan minagi


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 20 Veebr 2018, 15:50
Postitas Tarts

Tegelikult on ikka huvitav, mis asjast sai?


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 16 Mär 2018, 14:51
Postitas Tarts

Macintosh, kustuta uudishimu janu?


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 16 Mär 2018, 14:59
Postitas Macintosh
Tarts kirjutas:

Macintosh, kustuta uudishimu janu?

Jah, kustutan ikka, mul on lahtiseletus sinu viimasest küsimisest pooleli. Pole päris jah/ei vastus. Natuke vaja veel juurde kirjuatada.


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 16 Mär 2018, 15:01
Postitas Tarts

Menetlus on lõppenud? Otsus jõustunud? Äkki siis lihtsam otsuse resolutsiooni ärakiri?


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 27 Jaan 2019, 19:53
Postitas Tarts

No närib, mis asjast sai? Macintosh ära kiusa!