O: mootorratast (kuni 2k eur)

Soovid tsiklit aga ei leidnud kuulutuste hulgast ühtegi sobivat? Küsi siin!

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
  • Kuulutus peab vastama reeglitele
  • Kuulutuse "upitamine" pole lubatud, kuulutust saad "tõsta" vastavalt reeglitele 21 päeva pärast
  • Postitusele piltide lisamiseks vaata siia

Teema algataja
Karlob
Postitusi: 3
Liitunud: 21 Veebr 2019, 09:07

O: mootorratast (kuni 2k eur)

Lugemata postitus Postitas Karlob » 26 Mär 2019, 16:55

Otsin endale esimest rattast. Olen lühemat kasvu ja enamasti liigun linnas. Hinna piiriks on 2000€. Kõige suurem huvi on Horneti vastu, aga võib ka muid masinaid pakkuda.

Parimat!
Viimati muutis Karlob, 26 Mär 2019, 20:05, muudetud 1 kord kokku.


Kasutaja avatar

srx
Postitusi: 180
Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
Tsikkel: VX800, CB600F, R6, GS500
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 25 korda

Re: O: mootorratast (kuni 2k eur)

Lugemata postitus Postitas srx » 26 Mär 2019, 20:02

Hornetit sa ei leia.
Ainukesed Hornetid mis meie maal liiguvad on 600cc ja 900cc. Need ületavad A1 limiiti nii umbes 7x või rohkem. Neid ei ole võimalik isegi mitte piirata A1 peale. A2 peale ehk veel kuidagi.
Jah, 160cc Hornet on ka olemas... kuid seda vist euroopas ei müüdagi.

2000 eest saab ka uue Benelli, Keeway vms. Kui neid usaldad. Kas neid võib usaldada? Pole õrna aimugi.
Kui kiirus//võimsus huvitab, siis ainuke variant mida võtta on 2-taktilised 125cc rattad. Neist on enamasti võimalik saada 2x rohkem võimsust. Aprilia 125cc rattad on selles osas popid.
4-taktilistega sellist võimalust pole.
Kui kiirus/võimsus pole määrav, siis 4-taktiline on üldjuhul puhtam, vaiksem ja parem igapäevaselt kasutamiseks.

Siin foorumis A1 rattaid üldiselt ei liigu, mõni üksik erand välja arvatud.
A1 on üldjuhul teemaks ainult 2 aasta jooksul, vanuse vahemikus 16-18. Peale seda vaadatakse esimesel võimalusel midagi kangemat. Kui A2 on ka vahetatud A vastu, käib sõit üldjuhul 500cc+ ratastega. Mis tähendab, et ost-müük käib ka enamasti just 500cc+ ratastega.

Kasuta Auto24 otsingut. Piira tulemused ära 8-11kw ja saad mingi hulga rattaid, millest mõni ehk sobib. Sealt saad oluliselt rohkem pakkumisi kui siit.

Teema algataja
Karlob
Postitusi: 3
Liitunud: 21 Veebr 2019, 09:07

Re: O: mootorratast (kuni 2k eur)

Lugemata postitus Postitas Karlob » 26 Mär 2019, 20:06

Inimlik viga. Tahtsin kirjutada A kat. Vabandust segaduse pärast
Kasutaja avatar

srx
Postitusi: 180
Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
Tsikkel: VX800, CB600F, R6, GS500
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 25 korda

Re: O: mootorratast (kuni 2k eur)

Lugemata postitus Postitas srx » 26 Mär 2019, 20:08

Siis otsid lihtsalt mootorratast, seda A-d pole vaja seal rõhutada.
Ja valik läks palju suuremaks :)
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 4632
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono V4R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 147 korda
Tänatud: 436 korda

Re: O: mootorratast (kuni 2k eur)

Lugemata postitus Postitas reimps » 26 Mär 2019, 20:33

Remontisin pealkirja ära.

2-kiloseid rattaid peaks liikuma küll, vanemad ja logumad, aga alguseks head küll. Eeldusel, et sa linnas liiklemise mõttes nakedit otsid, samas saab ka täisplastikuga hakkama. Või otsid kroomilaadset toodet?
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people
Kasutaja avatar

mrx
Postitusi: 28
Liitunud: 28 Juul 2014, 14:00
Tsikkel: Forty-Eight; SV650S
Asukoht: tln
Tänatud: 2 korda

Re: O: mootorratast (kuni 2k eur)

Lugemata postitus Postitas mrx » 27 Mär 2019, 14:01

Pakuks SV650: viewtopic.php?f=93&t=106432

Linnasõiduks ideaalne, sobib hästi lühemale. Poolkondlist saab ka suurema investeeringuta lahti kui ei meeldi (olen seda mõtet pikalt mõlgutanud, isegi jupid olemas, aega pole olnud). Esimeseks rattaks sobib samuti hästi kuna on ka piisavalt lihtne, et isu korral kõik ise ära hooldada.

Arvamusele, et ainult logu saab, julgen vastu vaielda (:
Kasutaja avatar

Snuffit
Toetajaliige
Postitusi: 245
Liitunud: 02 Veebr 2009, 19:50
Tsikkel: BMW K75 Cafe
Asukoht: Rapla
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda

Re: O: mootorratast (kuni 2k eur)

Lugemata postitus Postitas Snuffit » 27 Mär 2019, 15:17

Pole küll naked, aga kes siis esimeseks tsikliks bike´i ei taha? :mrgreen:

Igatahes, oleks üks korralik 2001 a. Yamaha R6 pakkuda. Värvuselt punane/valge ja hooajaks valmis.
600ne peaks mõneks aastaks algaja vajadused ilusti katma.

Kui huvi kirjuta mulle ja saadan pildid! :bsmile:

Märtt
Postitusi: 186
Liitunud: 30 Mär 2013, 22:17
Tänanud: 32 korda
Tänatud: 26 korda

Re: O: mootorratast (kuni 2k eur)

Lugemata postitus Postitas Märtt » 27 Mär 2019, 15:38

Algaja + bike + linnasõit ei käi kuigi turvaliselt ühte lausesse kokku. Olen ühel hooaja selle õnge läinud, et peamiselt linnas liiklemiseks plastikuga kaetud ratta leidsin. Seda küürutamist aeglase linnasõiduga igaüks nautida ei oska. Pealegi on sõiduasend selline, et liikluses eespool toimuvast jääb palju nägemata, mida püstise sõiduasendiga rattaga näeb. Oli tollal kolmas hooaeg...ja tõelise naeratuse sai näole ainult kiiresti sõites kui tuul juba kannab. Tagasi ei igatse.

Pakutud SV650 esimeseks rattaks on nagu rusikas silmaauku nii linnas kui maanteel...kui tegu viisaka isendiga. Korralik Hornet samuti, aga seda 2000ga ei saa.
Kasutaja avatar

srx
Postitusi: 180
Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
Tsikkel: VX800, CB600F, R6, GS500
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 25 korda

Re: O: mootorratast (kuni 2k eur)

Lugemata postitus Postitas srx » 27 Mär 2019, 21:40

Mul on hetkel vist kolmas või äkki neljas hooaeg käsil. Selle nädala alguses alustasin järjekordset hooaega, kasutades mootorratast ka igapäevase transpordivahendina.

Bike sõiduasendiga pole nüüd küll mingit probleemi eespool toimuva nägemisega. Ei linnas ega maanteel. Kui midagi nägemata jääb, siis teed ise midagi väga valesti.
Kui üldse on millegi nägemisega probleeme, siis võibolla taga toimuvaga. Sest peeglid on paika pandud mingi asendi järgi. Kui oled ratta peal suht püstiselt ja paned peeglid paika, siis ei näe paagi peal olles peeglitest suurt midagi ja vastupidi.
Ma ei ole tuvastanud ühtegi otsest turvaprobleemi bikega linnas sõites. Välja arvatud võibolla see, et bike soodustab liiga kiiresti sõitmist veelgi ja ennast tagasi hoida on raskem.
Üks asi mida paljud bike omanikud väga valesti teevad on mitte läbipaistev või väga tume tuuleklaas (sest see näeb parem välja või sobib paremini ratta värviga ja muud sellised idiootsed põhjendused), eriti veel siis kui see miteläbipaistev tuuleklaas on kõrgem kui originaal.
Mul on ka bike ja ma olen põhmõtteliselt selle vastu, et panna sinna midagi muud kui täiesti läbipaistev. Ja seda just selleks, et kui tõmbad ennast täiesti paagi peale, siis ka ikka näeks. Ja ma tõsiselt naudin just seda maksimaalselt madalat asendit bike peal. Ma ei kujuta ette, et saaks bikega sõita ilma tuuleklaasist läbi nägemata. Aga see olen mina. Ma otsin võimalusi kuidas saada lenks madalamale ja kitsamaks, erinevalt enamikest, kes otsivad võimalust, kuidas saada lenks kõrgemale ja laiemaks.

Sellega olen nõus, et linnas stop-start liikluses ei ole bike optimaalne. Saab sõita küll. Aga väsitab ja muutub pikema sõiduga ebamugavaks.
Naked on linnas parem. Eriti kui on kitsa lenksuga nagu ka Hornetil originaalis, mis kahjuks on enamike rataste puhul asendatud (minu arvates) mingi nõmeda laia lenksuga. Ja seda nimetatakse veel upgradeks. Kas on nõme või upgrade sõltub ilmselt sõitjast. Peab ise proovima. Kas lenks on mugav või mitte tuleb välja pikema sõiduga, pool tundi ja rohkem. Ilmselt sõltub ka sõitja pikkusest, lühemale sobib kitsam ilmselt paremini.

500cc on linnas isegi parem kui 600cc+. Vähemalt mulle meeldib linnas rohkem. Väiksem, kergem, hea nikerdada. Samas võimsust on piisavalt linna jaoks. Mida väiksem ja kergem ratas, seda lihtsam on sellega hakkama saada.

Horneti mõtte kiidan heaks, eriti 2007+, mis on pritsega, aga need ei mahu eelarvesse. Lihtne, kiire, võimas, univesaalne, vastupidav. Enne 2000 aastat mudelitel on ees 16" velg, mis on veidi imelik. 2000+ on 17", mis teeb rehvidega majadamise lihtsamaks, sest esirehv on siis sama mis enamikel 600-1000cc naked/bike tüüpi ratastel. 16" esirehvi valik on väga piiratud. 2000+ Hornet 2000 eest leida on võimalik.
2007+ näeb täiesti teistugune välja. Kuni 2006 on välimus klassikalisem ja ümmarguse esitulega.

NB! Hornet on CB600F/CB900F (ameerikas kubatuuri järgi Honda 599 ja 919). Mõned nimetavad ekslikult Hornetiks ka CBF600 (F enne numbrit) mudelit, mis on odavam ja oluliselt lahjem mudel (57kw vs 70-75kw) ja päris kindlasti mitte Hornet.

Kui õnnestub saada 900cc Hornet, siis see võib olla veel paremgi. 900cc on kõik pritsega. See pole mingi hull tonnine bike. Jõud jaotub kogu pööretevahemikus ühtlasemalt. Madalalt käib paremini. Tippkiirust/võimsust on ainult veidi rohkem. Sõida madalatel pööretel ja käitub suht rahulikult. Maanteel kiireks möödasõiduks pole vaja nii palju käike alla tõmmata kui 600-ga.
2000€ eest 900cc Hornet leida on ilmselt optimistlik. Eriti veel selline, mis kohe lisainvesteeringuid ei vaja (näiteks rehvid).

SV650 on samuti hea valik, eriti 2003+, mis on pritsega. Gondliga variandil on clipon lenks, mis on madalam ja veidi rohkem bike moodi. Nakedil on tavaline lenks, mis on veidi kõrgem. Vähemalt originaalis on nii. 2003+ SV650 võib isegi õnnestuda 2000 eest leida. Enne 2003 aasta varinti on kindlasti võimalik leida 2000 eest.
Enne 2003 aastat on raam külje pealt ümarate torudega. Alates 2003 on lai kandiline. Väga selgelt erinev. Kui müüakse 2003 mudelit aga piltidel on ümarate torudega raam, siis see pole 2003. Võibolla on esmaregistreerimine tehtud 2003 kuid tegemist on 2002 või vanema mudeliga.

Honda CB500 on ka hea lihtne ratas. Kurviliste teede peal, kus kiirus palju üle lubatud piiri ei lähe on väga mõnus. Vaata et isegi mõnusam kui suuremad. Sobib lühemale inimesele veel paremini. Kindlasti võimalik kuni 2000 eest leida.
Kui mõni selline soodsalt müügis on, tasub minna ka proovida. Ehk sobib.
Hooduskulud on sellel ka väiksemad.
Linnas sõitmiseks kindlasti soovitaks pigem 500cc ratast. Kuigi sellest võib alguses raske aru saada olla, siis olles sõitnud suurema rattaga mõnda aega tundub 500cc jube kerge, lihtne ja fun sõita. Täiesti nauding.
Muidugi puhtalt tippkiiruse ja kiirenduse osas on 600cc omajagu parem. Aga linnakiirustel ei ole märgatavat vahet. Vahe tuleb sisse siis kui kiirused ületavad linnas lubatut.

Yamaha R6... ja muud 600cc biked... noh jah. Kui on teada, et bike on sinu teema, siis võibolla. Enamiku jaoks ei soovitaks bike võtta esimeseks.
Päris agressivne elukas. Sõiduasend võib olla ebamugav. Linnas väsitab. Kiirendust ja võimsust veel rohkem.
Aga muidugi inimesi on erinevaid ja mõnele sobib bike esimeseks rattaks ideaalselt, samuti ka linnas sõitmiseks. Alustuseks võiks lihtsalt minna ja proovida mõnele selga istuda, sellega võib bike teema kohe lõppenud olla. Või teistpidi kinnitada seda, et just seda ma tahangi. Erinevad biked on ka erinevad ja mõni võib olla ebamugav, samas kui mõni on väga mugav. Sama vahe võib olla ka sama mudeli erinevatel aastakäikudel.
Kui saad kurvilistele teedele, kus saab peal ka hoida ja bike asend sulle sobib, siis on ülimõnus.
Ka sirgel maanteel on hea, gondel suunab päris palju õhku sinust mööda ja jahedate ilmadega on palju soojem sõita (palaval suvel aeglases liikluses on see miinus).
Mulle meeldib väga. Aga kuna mul on valik, siis linnas sõtmiseks võtan emasti nakedi ja kui linnast välja minek, eriti kaugemale minnes, siis bike. Välja arvatud juhul kui peab palju pagasit kaasa võtma või kui sõit on selline, kus naked on mugavam. See ei tähenda, et linnas üldse bikega ei sõidaks - sõidan küll. Kõik sõltub hetke emotsioonist.
2000 eest on bike saada küll. Mis seisukorras nad on ja kas see on ka mõistlik ost on juba omaette teema.
Tihti tahavad gondlid kohendamist, mis võib olla kulukas ja tõenäosus, et mingid kuluosad tahavad vahetamist on ka suhteliselt suur.

Kõiki teisi naked rattaid 500/600/650/750cc tasub ka vaadata. Mul rohkematega isiklikke kogemusi pole.
Mida rohkem erinevaid rattaid vaatamas ja proovimas käid, seda suurema tõenäosusega leiad midagi mis just sulle hästi sobib.

Põhiline on, et omale sümpatiseerib ja kui peale istud, siis tunned, et see ratas sobib mulle ideaalselt.
Kui ma isiklikult peaks sellise eelarvega midagi ostma, siis üritaks võimalusel leida midagi käesolevast milleeniumist (loe: 2000+) ja kui vähegi võimalik, siis sissepritsega. Sissepritse teeb elu lihtsamaks, töötab alati ja igast asendist, pole karpade puhastamist, sünkroniseerimist, tooreklappi ega muid selliseid ebamugavusi. Annad starterit ja töötab. Eelistaksin suuri jaapani tootjaid, mis on enamasti mõistliku hinnaga, universaalsed ja vastupidavad. Lisaks hoiavad ka hinda hästi ja kui ikkagi ei sobi, saad põhimõtteliselt sama hinnaga edasi müüa.

NB! Kui ratast ostad, siis tasub alati ostuhinnale lisaks kohe arvestada sellega, et tuleb vahetada järgnev (eriti 2000€ ja odavama hinna puhul):
1. Õli/filtrid - 40-100€ (vaatamata sellele mis müüja räägib on kindlam vahetada - kui just kontroll ei tuvasta, et müüa jutt vastab tõele)
2. Rehvid - 200-300€ (väga tihti tagarehv kantis, st. keskelt kulunud lapikus, ja/või tootmiskuupäev väga vana, 5 aastat ja rohkem, kuigi müüja ütleb, et nagu uued - parem on panna mõlemad koos uued, sest rehv on see mis sind tee peal hoiab)
3. Ketikomplekt - 100-150€. Enamasti näeb tagavõlli asundi järgi (kui ei ole monokiige). Kui on reguleerimisvahemiku ees otsas, siis on ok. Kui on tagumises pooles või peaaegu lõpus, on parem kett kohe ära vahetada.
Palju täpselt maksma läheb, sõltub konkreetsest rattamudelist ja sellest, millise toote kasuks otsustad. Lisaks kas teed ise või lased teha.

Kindlasti tasub üle vaadata esimesed pidurikettad. Kui need on tuntavalt kulunud ja/või on pidurdades mingi vibra, siis see läheb kalliks, eriti kui ees on kaks ketast. Arvestama peab umbes 200€/tk ja koos ketastega tuleb panna ka uued klotsid mis on umbkaudu 20-30€ paar. Topelt ketaste puhul peaks arvestama suurusjärguga ~500€. 2000€ eelarve puhul on see ilmselt koht kus teging jääb katki, kui just ei õnnestu 400-500€ alla tingida (mis on optimistlik).

Väga odavate ratastega on lihtne on ämbrisse astuda ja avastada hiljem, et ligi 1000€ on vaja kuluosade alla panna, et turvaline sõita oleks.
Samas 2000€ ei ole nii vähe, et ei võiks saada mõistlikus seisukorras kuluosadega ratast.
1000-1500 vahemikus ilmselt oleks optimistlik loota, et midagi kohe vahetama ei pea.

PS, ma ise ka suht lühike, ~170cm.

Lõpetuseks:
Kõik eelnev põhineb minu isiklikel kogemustel ja ei pruugi ühtita teiste kogemustega.
Nagu teksti sees mainisin, inimesi on erinevaid ja erinevatele inimestele sobivad/sümpatiseerivad erinevad asjad. Kõik on väga personaalne.
Seega ei tasu võtta minu juttu kui puhast tõde vaid ainult kui ühe võõra inimese arvamust mis võib olla väärt täpselt mitte midagi.

Teema algataja
Karlob
Postitusi: 3
Liitunud: 21 Veebr 2019, 09:07

Re: O: mootorratast (kuni 2k eur)

Lugemata postitus Postitas Karlob » 27 Mär 2019, 21:54

Tänan sind väga põhjaliku ja abistava info eest.
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4949
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600 & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 148 korda
Tänatud: 135 korda
Kontakt:

Re: O: mootorratast (kuni 2k eur)

Lugemata postitus Postitas yeekim » 27 Mär 2019, 22:38

srx' ilt hea ülevaade :bsmile:

Tsiklite ja eelistuste koha pealt ei kommenteeri AGA...
"1. Õli/filtrid - 40-100€ " on ilmselge overkill !
"2..... ja/või tootmiskuupäev väga vana, 5 aastat ja rohkem, kuigi müüja ütleb, et nagu uued - parem on panna mõlemad koos uued, sest rehv on see mis sind tee peal hoiab)" Ei oskagi muud öelda kui MÖHH See on sama jama, et kallim kiiver ja varustus on kõige turvalisem ja testivõitja rehv on see kõige õigem . Tõmmake nüüd saag teemat splittides käima :-|||
"3. Ketikomplekt - 100-150€. Enamasti näeb tagavõlli asundi järgi (kui ei ole monokiige). Kui on reguleerimisvahemiku ees otsas, siis on ok. Kui on tagumises pooles või peaaegu lõpus, on parem kett kohe ära vahetada." A' mis siis, kui eelmine omanik pani pikema keti? Või väiksemad hammakad? Vaadatakse/hinnatakse ikkagi konkreetset ketti ja hammakaid.

Pidurite jutule lisaks veel paarieurose väljamineku DOT4 näol...
Lisame veel igatsugu laagrid jne. Tsikli omamine ei ole kasumlik tegevus!

Üldiselt, tsikli pommikindlus ja kulutatav summa sõltub enamasti eelmisest omanikust/-est.

edu
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 4632
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono V4R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 147 korda
Tänatud: 436 korda

Re: O: mootorratast (kuni 2k eur)

Lugemata postitus Postitas reimps » 27 Mär 2019, 22:44

yeekim kirjutas:
27 Mär 2019, 22:38
"2..... ja/või tootmiskuupäev väga vana, 5 aastat ja rohkem, kuigi müüja ütleb, et nagu uued - parem on panna mõlemad koos uued, sest rehv on see mis sind tee peal hoiab)" Ei oskagi muud öelda kui MÖHH See on sama jama, et kallim kiiver ja varustus on kõige turvalisem ja testivõitja rehv on see kõige õigem . Tõmmake nüüd saag teemat splittides käima :-|||
Ma garanteerin, et müügisolevatel ratastel on valdavalt all kantisõidetud või plastikuks tõmbunud rehvid. Polegi vist korraliku (loe: eeskujulikus seisus) pastlaga ratast veel ostnud, kui nüüd aus olla, vähemalt libe on esimeste sõitudega ikka olnud.
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people
Kasutaja avatar

srx
Postitusi: 180
Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
Tsikkel: VX800, CB600F, R6, GS500
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 25 korda

Re: O: mootorratast (kuni 2k eur)

Lugemata postitus Postitas srx » 27 Mär 2019, 22:59

Mõte lihtne:
Rehvid, kui on vanad, siis nad on plastikud ja ei pea (isegi kui muster on nagu uus). Kui tagarehv on kantis, siis ei kalluta ja sõita halb.
Kui vahetada, on mõistlik vahetada esirehv ja tagarehv korraga ja sama mudeli vasut, siis ei teki üllatusi.
Ma ei kiida mingit tootjat, mudelit ega hinda. Vaid lihtsalt ütlen, et vana ja/või kulunud rehv ei ole see mis uus ja vahe võib olla päris suur. Kui autol on kehv rehv, ei ole asi võibolla väga hull. Kui mootorrattal pidurdad esiotsa alt, siis on päris paha. Lihtne.

Ketikomplekti kulumist on keeruline hinnata hammasrataste kulumise järgi, kui sa pole seda mitte kunagi teinud.
Vaadates tagavõlli asendit, saab ka asjatundmatu aru, et asi pole päris õige.
Kui ikka on maksimaalselt peale keeratud on kaks variant:
1. kett on kulunud
2. midagi muud imelikku on tehtud, muudetud ülekannet aga jäetud keti pilkkus kompeseerimata vms.

Õlid/filtid...
Kui ei osta seda kõige odavamat õli ja vahetada ära õlifilti JA õhufiltri, võib maksumus minna päris kalliks küll.
Mõnel mudelil on õhufilter millegipärast ebamugavalt kallis. Mõnel on neid rohkem kui üks.
Ja sai ei osta omale 2.5 liitrit õli, ostad 4L kanistri.
Odav ratas GS500
Streetmotost võetud hinnd:
õlifilter, õhufilter kokku 20€
4L kanister Castroli 10w-40 õli 37€'
57€
jääb vahemikku 40-100€

Hornet 2008 aastast
õhufilter+õlifilter 40€
Sinna panen täissünt 10w-50 õli, see on 55€
Kokku 95€
Jääb vahemikku 40€-100€

Kindlasti on võimalik osta odavamat õli ja võibolla 3x 1L tuleb odavam osta.
Filtreid ilmselt palju odavamalt ei saa.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1132
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 137 korda
Tänatud: 247 korda

Re: O: mootorratast (kuni 2k eur)

Lugemata postitus Postitas Jesper » 27 Mär 2019, 23:45

Keti kontrollimiseks on vana hea ghetto meetod lihtsalt seda tagumise hammasratta pealt tõsta - kui üle poole hamba kõrgusest välja paistab, siis ega seal enam pikka pidu ei ole. Regulaatorite vahtimine on üsna mõttetu tegevus, liiga palju variante kus korras kett näeb välja nagu veninu ja vastupidi.

Noh ja ma olen vbl printsess, aga minuarust on kellegi vanade rehvidega sõit umbes nagu kellegi vanade sokkide kandmine - jah, tehniliselt võib seal veel kulumisruumi olla, aga uuest mänguasjast on rõõmu palju rohkem, kui need kohe välja vahetada.

Märtt
Postitusi: 186
Liitunud: 30 Mär 2013, 22:17
Tänanud: 32 korda
Tänatud: 26 korda

Re: O: mootorratast (kuni 2k eur)

Lugemata postitus Postitas Märtt » 28 Mär 2019, 09:00

Väga hea kokkuvõte, srx!

Aga tahan vaielda, sest arvamusi tuleb välja, et on rohkem kui 1.
Võibolla ma tegin midagi väga valesti või isegi natuke õigesti, ent baigilise ja püstise sõiduasendiga ratta nägemisväli paistis minu silmist niimoodi:

Baigiga sõiduraja keskel sõites üle esimese auto järgmisi ei näe. Püstise asendiga ratta pealt näeb üle esimese auto veel rida järgmiste katuseid. See aitab tähele panna, mis eespool toimub. Kui keegi äkitselt pidurdab jne. Võib väita, et ei pea eesoleva auto varjus sõitma, aga valdavalt ei taha ka üle teetolmu, teekattemärgiste, kaevuluukide ja muu pasa sõita koguaeg. Algaja jaoks, kel nagunii kulub oluline osa tähelepanust rattaga toime tulemiseks (kurat, kas on ikka õige kiirus ja käik ja mitu sõrme piduri või siduriheeblil on), on nägemisvälja avarus minu arvates eluliselt oluline.

Samuti ei tasu vaimustuda müügisalongis või müüja koduõuel ratast proovides mingi ratta ülimugavast sõiduasendist enne, kui oled sellist tüüpi rattaga näiteks Tallinn-Tartu otsa läbi teinud, ilma, et valutava kere pärast ilmtingimata Kükitas peatuse peaks tegema. Aga ega seda enne teada ei saagi, kui oled ratta ära ostnud. Või teine võimalus on, et sõbrad usaldavad sulle enda aparaati proovimiseks. Tee üks pikem ots ja saad aru, kui hästi see sõiduasend sulle sobib. Törts ümber kvartali ei näita veel midagi, sest üleüldine ostuhasart ei lase asju objektiivselt vaadata.

Teine asi, mida pole eelpool mainitud - plastikud.
Kui isegi leiad ideaalses korras plastikutega baigi, siis esimese ratta omanikuna...pane rahakott või kuldsed remondikäed valmis. Varem või hiljem on kas hoo pealt külili või kukub jala pealt. Ise hoo pealt ei pillanudki (oli mitmeid napikaid liivase ja pigise kurviga), ent garaažis kukkus küll 2x külili niimoodi, et killud taga. Nakediga on vähem muret.
Kasutaja avatar

srx
Postitusi: 180
Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
Tsikkel: VX800, CB600F, R6, GS500
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 25 korda

Re: O: mootorratast (kuni 2k eur)

Lugemata postitus Postitas srx » 31 Mär 2019, 19:12

Märtt kirjutas:
28 Mär 2019, 09:00
Baigiga sõiduraja keskel sõites üle esimese auto järgmisi ei näe.
Ei ole sellist vahet täheldanud. Hornet vs R6 on suht sama. Ma ei näe kummagagi hästi üle autode. Isegi nakediga pean ennast sadulast kergitama, et näha.

Võibolla lühikese inimese probleem.
Ma enamasti ei sõida ka täpselt sõiduraja keskel vaid ühes või teises servas ja teine mootorratas mahuks kõrvale. Enamasti ongi põhjus selles, et näeks paremini ees toimuvat.

Aga veidi pikema inimese puhul võib see vahe täiesti olla jah. Mis kinnitabki seda, et inimesed on erinevad ja absoluutset tõde pole olemas. Mis sobib ühele, ei pruugi sobida teisele.

will111
Postitusi: 2808
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 185 korda

Re: O: mootorratast (kuni 2k eur)

Lugemata postitus Postitas will111 » 01 Apr 2019, 00:31

"Baigiga sõiduraja keskel sõites üle esimese auto järgmisi ei näe. Püstise asendiga ratta pealt näeb üle esimese auto veel rida järgmiste katuseid"

kes keelab baigi peal püstise asendi võtta ja üle autode vaadata? pole veel ühegi rattaga sõitnud, millega ei näeks üle autode. ma pole lühike, aga jube pikk ka mitte...183 vms.



Vasta

Mine “Ostan ja vahetan, ootan pakkumisi”