M: BMW R1200GS (2007) paljude adventure lisadega

Siin müüakse mootorrattaid, maksirollereid ja traike.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
  • Kuulutus peab vastama reeglitele
  • Kuulutuse "upitamine" pole lubatud, kuulutust saad "tõsta" vastavalt reeglitele 21 päeva pärast
  • Postitusele piltide lisamiseks vaata siia
  • Päevade arv viimasest postitusest, peale mida postitus kustutatakse, on 60 päeva.

Teema algataja
Märtt
Postitusi: 206
Liitunud: 30 Mär 2013, 22:17
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 25 korda

M: BMW R1200GS (2007) paljude adventure lisadega

Lugemata postitus Postitas Märtt » 27 Juun 2019, 13:56

Mark ja mudel: BMW R1200GS
Kubatuur: 1170
Võimsus: 74kW
Aasta: 07.2007
Värvus: must
Läbisõidunäidik: 46500 (Näidikuplokk on vahetatud, seega täpset läbisõitu ei julge kinnitada).
VIN: WB10307A27ZU67784
Järgmine ülevaatus: 03.2020

Varustus, lisad, muu info:
Suure GSA (33l) paagi, GSA tuuleklaasi, kodarvelgede ja mitmete teiste adventure seeria lisadega ratas. Originaal BMW küljekohvrid. Garmin Nüvi, mis toetab Eesti topokaarti. Kokkuklapitavad peeglid ja kukkumisel kokkuklapitavad piduriheeblid. Reguleeritav tuuleklaasi kõrgendus. 2 võtit. Velgedel rehvirõhu andurid. Ledbar "töötuli" maastikul kulgemiseks teeb ööst päeva. Kõikides tuledes säravad LED pirnid, esituledes võimsad H7 ledid.
Ratas toodud Eestisse umbes aasta tagasi.

Räägin ratta ostmise loo:
Pärast seda, kui üks ettekeeranud mammi mult kaheks aastaks sõiduisu ära võttis, lubasin endale, et järgmine ratas tuleb R1200GS. Käisin eelmise aasta sügisel pea kõiki potsensiaalseid Eestis pakutavaid selle ajastu GS-e vaatamas, mäletatavasti oli neid 8, ning ei leidnud ühtegi ratast, mis soojalt ei koliseks/logiseks või ei oleks põhja alt õline - tavaline koht, õlivanni tagumise otsa leke, peaaegu, et tüüpviga. Kummalised läbisõidud, mitmel maaletoodud rattal ilutses kellal 59 000 või teine ümmargune hoolduslähedane number. Ei lugenud mitte, kas ratas on Eestist ostetud või toodud väljast, fiktiivse hooldusraamatuga (viimased 3 hooldust täidetud sama pastaka ja samaväärse templiga kinnitatud) või puuduvate hoolduspaberitega - kõik ühesugused raiped. Peale ühe. Sõelale jäi üks ratas, mis motomanis komisjonmüügis oli. Just see sama.
Veel kodumaiste numbrimärkideta, konnaõgijate registris, täpsemalt Korsika saarelt tulnud. Mind ei paelunud mitte imelikult väike läbisõit, vaid suurem paak, kodarveljed ja gessu kohta lausa siidine mootori töö. Kohvreid ja kohvrikinnitusi ei olnud. Samuti raami, mis kaitseks ratast külitamisel. Ka ei avastanud ühtegi leket. Pisikese pinnuna silmas oli ainult vigane bensiininäidik, mis on teine antud ratta tüüpviga - esines ka mitmel teisel müüdaval rattal. Kuna on ka ilma kütusetaseme näidikuta ratastega sõidetud ja ei läinud ma ju uut ratast valima, pigistasin silma kinni ja lõime müüjaga käed.
Talv möödus pisemaid vigasid otsides ja parandades. Ratas sai uue Yuasa aku ja istme alla kaitsmekarbi, millest kõik lisaseadmed (gps, töötuli, USB laadija) läbi käivad. Vahetasin kõik vedelikud (siduri, piduri, mootori, käigukasti, tagadifri), geneka rihma ja palju pisividinaid, mis silma riivasid. Kõik liikuvad osad manuaali kohaselt määritud. Ikkagi minu unistuste ratas ja teeks enne hooaega ilusasti korda.
Ratas sai originaaliväärsed uued esimesed pidurikettad ja klotsid. Taga Mitas 07+, ees Heidenau K60 Scout rehv - sõitnud esimene umbes 800, tagumine mõnisada km, sest algupäraselt ostetud K60 Scout tagarehvi suutsin teisel sõidul puruks sõita. Tagarehviks läks seejärel Mitase 07+, sest Heidenau tagarehv ei näidanud pehmemal pinnal ka erilist pidamist. Samuti sai ratas kokkuklapitavad peeglid ja kokkuvolditavad siduri- ja piduriheeblid - originaalid muidugi tulevad rattaga kaasa.
Lisatud sai tagakohvri kinnitused ja leidsin ka korralikud originaalkohvid.
Kuna rattal oli tagasikutsumise teade, käisin margiesinduses (inchcape) lubatud juppe (tagaratta flants, esimesed piduritorud ja paagielektroonika) vahetamas. Vahetamise käigus tuli välja, et paagiandur iseenesest on korras, aga vahetatud on mingil põhjusel näidikuplokk, mis ei oska paagitaseme anduri signaali lugeda. Lahenduseks pakuti, et peaks olema täiesti programmeeritav asi, ent nemad, kui margiesindus, ei tohi seda lihtsalt teha. Kevadilmade lähenedes saatsin kirja ka Korkele, kes lubas võtta progemiseks aja, kui hullem rehvivahetushooaeg läbi saab. Ja sinna see ununes. Harjusin juba arvestama kütusekulu, nagu ennemuiste. Enne pikemat sõitu paak täis, mis GSA suure paagiga lubab 500-600km muretut kulgemist, ka testitud. Maastikule sõitma tühjema paagiga ja 10l sisse.

Hiljuti läbisid mõlemad silindripead põhjaliku klapiremondi Urmase juures, milles vahetati 2 pesa, 4 juhtpuksi, klapisääre tihendid, 2 väljalaskeklappi ja pandi kõik harmooniliselt toimima. Kõik on seeläbi tihe nagu uuel rattal. Äsja tehtud klapiregull tehase manuaali järgi. Seda tõestab ka käivitumine ja siidine hääl.

Rattaga kaasa: Haynese remondiõpik, milles võetakse ratas pulkadeks ja pannakse tagasi kokku, originaal võtmekomplekt ja hooldusteks vajalikud tööriistad. Castrol täissünt õli ning filter. Esitule kaitseklaasid (8tk). Veel igasugust mudru.
PS: küljekohvril ilutsev tibu ei tule ilmtingimata rattaga kaasa!

Selle eelnevaga püüan selgitada, et tegemist ei ole kirikuõpetaja rattaga, kuid kõik teadaolevad vead ja suuremad tehtud tööd on välja toodud. Tõenäoliselt on ta paremas tehnilises korras kui mistahes äsja maale toodud või maarjamaal müüdav sarnase hinnaklassi GS. Peale seda Eestimaa ringreisi, mis tsiklit otsides ette võtsin, nägin kolme ratast, mis olid Eestist ostetud, täidetud hooldusraamatuga aga sisuliselt sama sitas seisukorras, mis enne maale toomist puhtaks leotatud ja ratta küljes spreivärvitud osadega aparaadid. Peale seda loobusin mõttest, et leian Eesti ajalooga korraliku taaskasutatava isendi....ainult kui siis esindusest uuena ostes. Ehk siis, kui keegi otsib Eestimaalt sõidetavat 1200GS-i, siis võin aidata ostueelse ülevaatusega :)

Müügi põhjus on küllaltki proosaline - pere ja töö kõrvalt ei jää sõitmiseks lihtsalt piisavalt aega, et tasuks 7000 EUR-ist kaherattalist endale lubada.
Ka soovitav hind on 7000 EUR, sest väärt on ta tegelikult rohkem. Miinuse kirjutan koolirahaks ning lõppude lõpuks sain nii kuradi ägeda rattaga mõned korrad sõitmas käia. :bsmile:
ILMA KOHVRITETA ja kohvri kinnitusteta on hind 6500EUR.

Asukoht: Tallinn

Telefon: 58I64445
E-mail: personaalsõnumi teel

Parimat ja rohkeid kilomeetreid soovides,

Märt
20190625_180807.jpg
20190625_180826.jpg
20190625_180843.jpg
20190625_180915.jpg
20190625_181055.jpg
20190625_193158.jpg
Viimati muutis Märtt, 02 Aug 2019, 09:23, muudetud 7 korda kokku.


Kasutaja avatar

Raki
Postitusi: 419
Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
Tsikkel: HD Road King
Asukoht: Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 14 korda

Re: M: BMW R1200GS (2007) paljude adventure lisadega

Lugemata postitus Postitas Raki » 29 Juun 2019, 14:06

Muidu ilus kuulutus aga need küll adventure originaalkohvrid pole :P
Tavalise GSi kohvrid ja kuidagi kohe ei sobi selle adv välimusega kokku.
https://ragnarnakus.blogspot.com/
TDM850-->1150GS-->HD Road King

Teema algataja
Märtt
Postitusi: 206
Liitunud: 30 Mär 2013, 22:17
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 25 korda

Re: M: BMW R1200GS (2007) paljude adventure lisadega

Lugemata postitus Postitas Märtt » 01 Juul 2019, 11:49

Kuna kohvritega reisides külitada ei plaaninud ja soovisin ka väiksema kolaga linnas liigelda (kohvrid käivad väiksemaks ja laiemaks kokku vastavalt vajadusele) siis oli minu valikuks BMW Vario kohver, ning andestust kui keegi arvab, et need peaks ilmtingimata GSA alumiiniumkastid olema. Sel rattal lihtsalt ei ole ja ratas pole ka passi järgi GSA. Lihtsalt rohke varustusega GS.

Parimat,
Märt
Viimati muutis Märtt, 16 Juul 2019, 12:04, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Raki
Postitusi: 419
Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
Tsikkel: HD Road King
Asukoht: Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 14 korda

Re: M: BMW R1200GS (2007) paljude adventure lisadega

Lugemata postitus Postitas Raki » 02 Juul 2019, 13:31

hmm. Kas ta on siis kellegi poolt modifitseeritud? 33l paak ja välimus on küll GSA. Miks siis passis tavaline on?
https://ragnarnakus.blogspot.com/
TDM850-->1150GS-->HD Road King

Markus
Postitusi: 7
Liitunud: 05 Apr 2018, 22:24
Tsikkel: DL650
Tänatud: 1 kord

Re: M: BMW R1200GS (2007) paljude adventure lisadega

Lugemata postitus Postitas Markus » 02 Juul 2019, 15:39

Saatsin privasse.

Teema algataja
Märtt
Postitusi: 206
Liitunud: 30 Mär 2013, 22:17
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 25 korda

Re: M: BMW R1200GS (2007) paljude adventure lisadega

Lugemata postitus Postitas Märtt » 03 Juul 2019, 08:54

Just nii. Ratas on modifitseeritud GS, mitte algupäraselt GSA hingekirjas. Üks GSA põhiomadus, ehk suurem paak, on tal olemas.

GS pole ehituselt väga teine. Raam on sama. Paagi kinnituseks on erinevad adapterid. GSA puhul ühed ja GS-i 20l paagi puhul teised. Peamiselt on varustustaseme erinevus.
Kasutaja avatar

sepp
Postitusi: 3616
Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
Tsikkel: r6,Buell, HD night rod special
Asukoht: Vaese 30
Tänanud: 69 korda
Tänatud: 26 korda

Re: M: BMW R1200GS (2007) paljude adventure lisadega

Lugemata postitus Postitas sepp » 03 Juul 2019, 12:22

Märtt kirjutas:
03 Juul 2019, 08:54
Just nii. Ratas on modifitseeritud GS, mitte algupäraselt GSA hingekirjas. Üks GSA põhiomadus, ehk suurem paak, on tal olemas.

GS pole ehituselt väga teine. Raam on sama. Paagi kinnituseks on erinevad adapterid. GSA puhul ühed ja GS-i 20l paagi puhul teised. Peamiselt on varustustaseme erinevus.
Kindel,et teine käigukast ja vedrustus ei ole adv-l koos esiratta nurgaga? :roll:

Teema algataja
Märtt
Postitusi: 206
Liitunud: 30 Mär 2013, 22:17
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 25 korda

Re: M: BMW R1200GS (2007) paljude adventure lisadega

Lugemata postitus Postitas Märtt » 16 Juul 2019, 11:32

Tervist

Õigus, lisaks puuduvad rattal veel nimetatud GSA omadused.

Enda harimiseks küsiks, et mis erisused käigukastil, vedrustusel ja esiratta nurgal on ja kuidas maastikul sõitu ja asfaldil kulgemist mõjutavad?

Poole kõrvaga olen kuulnud, et 1. käik on aeglasem ADV käigukastil.
Vedrustuse mõttes on ADV perse vist paar cm kõrgemal - mille pärast isegi ei igatse seda. 189cm pikkuse Harju keskmist mõõtu inimloomana tunnen, et võiks jalad kohati lodevamaltki maha ulatuda, kui praegu kõige madalama sadulaseadega (sadula kõrgus on reguleeritav). Tegemist on ka GS seades keskmisest kõrgema raudruunaga.
Esiratta nurk või kaelanurk? Mis on erinevused ja kuidas mõjutab ratta käitumist?
Aitäh!

Ääremärkusena on nüüd rattale mõned sajad muretud kilomeetrid lisandunud.

Lisadena on nimetamata:
Suured jalatoed, reguleeritava kõrgusega piduripedaal, reguleeritav tuuleklaasi kõrgendus, radiaatori kaitse, esitule kaitseklaas (millele peotäis varuklaase kaasa), erivõtmega õlikork, Heed kukkumisrauad, tagakiige kukkumispunn.

Rattale on lihtsa vaevaga võimalik lisada tehase signalisatsioon - moodulid on järelturul paarsada eurot koos pultidega ja lõputult vajalikke ja ebavajalikke lisasid. Praegu tuleb rattale soovi korral kaasa 100 lisaeuro eest pea tutikas Abus 8077 kettalukk koos isaselt jämeda ABUS kettaluku ketiga.
Viimati muutis Märtt, 02 Aug 2019, 09:01, muudetud 5 korda kokku.

Teema algataja
Märtt
Postitusi: 206
Liitunud: 30 Mär 2013, 22:17
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 25 korda

Re: M: BMW R1200GS (2007) paljude adventure lisadega

Lugemata postitus Postitas Märtt » 02 Aug 2019, 08:29

Ratta hind ilma Vario küljekohvrite ja Vario kohvri kinnitusteta 6500 EUR.

Redigeerisin esimest ja eelmist postitust, kus lisasin lisade loetelusse asju.
10 päeva tagasi kontrollitud BMautos silindrite sünkroniseeritus.



Vasta

Mine “Mootorrataste müük”