kampaania "Märka mootorratturit!"


karin

Lugemata postitus Postitas karin »

Omaalgatuslikke projekte toetavad küllaltki paljud organisatsioonid, kui idee uudne, siis sageli see küsitav rahasumma ka saadakse. Peab olema kas ametlik MTÜ, klubi, selts vms, igatahes kasumit mitte teeniv organisatsioon, motoklubid minuteada kuuluvad nende MTÜ-de alla. Lisaks on alati vajalik ka omapoolne finantseering, mis varieerub olenevalt kohast, kuhu taotlus esitatakse. Enamasti selleks omafinantseeringuks 30% taotletavast summast, antud juhul siis 10%. Omast taskust raha väljakäimise vältimiseks võib sama projekti esitada mitmesse erinevasse kohta, et siis ühest saada see 90% ja teisest 10%. Kuid selle peab alati ära märkima, kui taotled mujalt raha...Alati aga ei pruugi saada täpselt nii palju kui küsitud, sellega peab eelnevalt arvestama.

Kui keegi on eriti hea sulesepp ja leiduks kindel organisatsioon, mille kaudu taotlus esitada, siis soovitan soojalt kirjutada üks hea projekt, see esitada ja loodetavasti ka raha saada. Olen ise olnud mitmes sama põhimõttega projektis kaastegutseja, seda noortekeskuse kaudu. Põhiline on kogu asi paberile panna. Enamasti on olemas spetsiaalsed taotlusvormid, mida siis peab täitma ning mis muudavad asja mõnevõrra lihtsamaks. Olenevalt projekti kestvusest on võimalik ettevalmistustele kulutada kuni üks kuu ning viimane kuu jätta projekti rapordi kirjutamiseks (mis kindlasti kohustuslik), ülejäänud aeg aga vaja sisustada erinevate tegevustega. Kogu asi vaja kindlasti põhjalikult läbi mõelda, sest tegevused peab kõik lahti kirjutama, et kuidas see asi siis välja peaks nägema, ja muidugi selle ka ära märkima, et palju raha selleks läheb, seda siis projektiga koos esitatavsas eelarves. Kui projekt on 12 kuud, siis kuupäevaliselt asja paika panema ei pea, piisab kui märkida, et millises kuus ja võimalusel millisel nädalal midagi toimub, lühiprojekti puhul aga on hea kui ka kuupäevad täpselt tead.

Raha võib taotleda igasugu erineva nänni jaoks, sh T-särgid, kleepsud, voldikud, vajadusel video jne. Selle aga peab siis eelarves välja tooma, et palju me midagi teha tahaksime ja mis see maksma läheb. Eelarve peab olema võimalikult täpselt koostatud, sest kui raha tuleb, peab selle kulutama nii, nagu kirja pandud, ning seejärel tõestama, et sa lõpuks ikka õigesse kohta õige summa paigutasid. Summad, mis tshekkidel, peavad kattuma eelarveridadega. Muidugi väikesed kõrvalekalded on lubatud, kuid suuremate muudatuste korral peab võtma ühendust raha andnud organisatsiooniga, et kas tohib ikka ühelt eelarverealt teatud summa teisele reale kanda ning muidugi ilusti seletama, et miks see vajalik on.

Kuigi asi võib tunduda natuke keeruline ja nõuda liiga palju etteplaneerimist. Kui meie kampaania on korralikult läbi mõeldud, asi läbi arutatud, siis selles ei ole mitte kui midagi keerulist. Rääkides erinevatest tegevustest võime juba paika panna, et millal umbes mingi asi võiks toimuda ning mida meil selleks vaja on. Paneme asja lihtsalt kirja, uurime välja vaja minevate vahendite hankimiseks vajalikud summad ning koostame eelarve. Palju paberimäärimist ainult, see kõige suurem takistus ehk, kuid kergesti ületatav.

Võin projektide kaudu MTÜ-dele raha taotlemisest rääkida veel pikalt. Kui tõesti on soov hankida see raha projektiläbi ja leidub inimene, kes oleks nõus olema peamine organiseerija ning tegelema igasugu asjade kirjutamisega, siis olen kinmdlasti toeks nii nõu kui jõuga.

K.@sebimas projektinduses

PS. Unustasin mainida, et kui asja taotleda, siis vastuse saamisega läheb aega, enamasti kuu. Lisaks veel, et projekti eelarves märgitud raha võib kulutada ainult sellel ajal kui projekt kestab. Eelnevalt või järgnevalt tehtud kulutuste puhul ei saa selle eest raha tagasi küsida.

Mine “Vaba teema”