Vajan abi aku laadimisel...
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 368
- Liitunud: 07 Juun 2005, 18:56
- Asukoht: Tiskre/Haapsalu
- Tänatud: 6 korda
Vajan abi aku laadimisel...
Tervitus
Kas on kedagi, kes saaks reedeni laenata motika akulaadijat või laadida minu akut enda juures?
TÄNUD
Tihver
Kas on kedagi, kes saaks reedeni laenata motika akulaadijat või laadida minu akut enda juures?
TÄNUD
Tihver
Husqvarna 701 Enduro
Kõik lihtsad probleemid on juba lahendatud...
-
- Postitusi: 2391
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 24 korda
Akudel on erinevad sisetakistused. Tsikli laadija jaoks on autoaku sisuliselt lühis. Võibolla on mingeid muid (olulisemaid) põhjuseid veel ...
EDIT: ehk siis laadijad (odavad) reeglina ei reguleeri voolu, ehk piiravad ainult maksimumi. Auto ja tsikli akudele on max lubatav vool erinev.
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
EDIT: ehk siis laadijad (odavad) reeglina ei reguleeri voolu, ehk piiravad ainult maksimumi. Auto ja tsikli akudele on max lubatav vool erinev.
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Viimati muutis kris., 07 Mär 2006, 15:24, muudetud 1 kord kokku.
Riding with a King!
aga tsikli(uuemate) ja auto akud muidu on mõlemad 12v jah? küsisin kohalikust poest aku laadijat tsiklile ja siis ta nagu n. pihku laadija millel oli võimalik vahetada 6 ja 12 vahel... et kui tsiklile siis 6v. mis ta polnud siis piisavalt kursis asjadega või olen mina see kes midagi sassi ajab? mu zr550el olev aku peaks 12v olema... nii palju kui netist uurind olen.
Et kui keegi vitisib, siis võiks valgustada mind natuke nende voltide osas.
Et kui keegi vitisib, siis võiks valgustada mind natuke nende voltide osas.
-
- Postitusi: 774
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
Vanemate tsiklite (jawa 360, 634 näiteks, mõned IZ´id) elektrisüsteem on 6v. Tänäpäeval on absoluutne enamus ikka 12v.project kirjutas:aga tsikli(uuemate) ja auto akud muidu on mõlemad 12v jah? küsisin kohalikust poest aku laadijat tsiklile ja siis ta nagu n. pihku laadija millel oli võimalik vahetada 6 ja 12 vahel... et kui tsiklile siis 6v. mis ta polnud siis piisavalt kursis asjadega või olen mina see kes midagi sassi ajab? mu zr550el olev aku peaks 12v olema... nii palju kui netist uurind olen.
Et kui keegi vitisib, siis võiks valgustada mind natuke nende voltide osas.
Laadija millel saab ümberlülitada 6v ja 12v on lihtsalt universaalsem.
Jawa 634 (15kw); Jawa 638 (17kw); Suzuki GS500E (34kw); Hyosung GT650 (60kw); BMW F800S (63kw)
-
- Postitusi: 348
- Liitunud: 22 Juul 2003, 22:24
- Tsikkel: Ural Solo '06
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Paljudel odavatel laadijatel on peal ka kiri, et ei tohi laadida alla 20Ah akusid. Ehk siis tsiklitele ei sobi. Liiga tugev laadimisvool heal juhul lihtsalt keerab aku kiiresti nässu, halvemal juhul - kuna laadimisel tekivad akus gaasid - võib aku ribadeks ka lasta.
I'm not a gynecologist, but I'll take a look.
-
- Postitusi: 348
- Liitunud: 22 Juul 2003, 22:24
- Tsikkel: Ural Solo '06
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Tean omast katsetusega kindlaks tehtud kogemusest, et kui aku on tühi, siis 6A voolutugevuse reguleerimisvõimaluseta odav laadija annab peale laadimisvoolu 5-6A ja sealjuures on täiesti ebaoluline, kas aku on 4Ah või 100Ah. Lihtsalt 4Ah aku kooleb. Märgistusega (<20Ah) ja märgistuseta odavate laadijate ainus erinevus seisneb selles, et märgistuseta laadija tootja on võimalik hiljem kohtusse kaevata, märgistusega laadijaga aku nässu keeramise puhul on tegemist "ebasihtotstarbelise kasutamisega" ja kasutaja on ise süüdi. Tsikliakude laadimiseks on kindlasti vaja kas
a) voolutugevuse reguleerimisvõimalusega või
b) spetsiaalselt väikese mahutavusega akude laadimiseks mõeldud või
c) sellist laadijat, mille juhendis on kirjas, et võib laadida ka tsikliakusid ja et laadija ise valib sobiva laadimisrezhiimi.
Seda ka veel, et seisvat akut soovitatakse laadida iga kuu, et vältida isetühjenemist ja selle läbi plaatide sulfateerumist ehk teiste sõnadega aku nässustumist.
a) voolutugevuse reguleerimisvõimalusega või
b) spetsiaalselt väikese mahutavusega akude laadimiseks mõeldud või
c) sellist laadijat, mille juhendis on kirjas, et võib laadida ka tsikliakusid ja et laadija ise valib sobiva laadimisrezhiimi.
Seda ka veel, et seisvat akut soovitatakse laadida iga kuu, et vältida isetühjenemist ja selle läbi plaatide sulfateerumist ehk teiste sõnadega aku nässustumist.
I'm not a gynecologist, but I'll take a look.
kas keegi oskaks soovitada siis mingit laadijat 300-400 ringis mis oleks väga kasutaja sõbralik (loe: teeks suure osa töö muu eest ära... reguleeriks neid ampreid ja võibolla ka pinget? minu eest, kui see üldse võimalik on).
kuskil oli mingi laadija ka mis tegi absoluutselt kõik su eest ära aga see oli vist 800 eek, mis natuke palju.
kuskil oli mingi laadija ka mis tegi absoluutselt kõik su eest ära aga see oli vist 800 eek, mis natuke palju.
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
palju sul uus aku maksab? aga järgmine uus aku?project kirjutas:kuskil oli mingi laadija ka mis tegi absoluutselt kõik su eest ära aga see oli vist 800 eek, mis natuke palju.
Osta see optimate ära ja unusta igasugune akundus
http://www.motopood.ee/pood/default.php ... 07_140_119
Link on näitlik.
Aga mulle meeldib.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
noh, sai siin ühte surnud akut proovitud laadida. vist oli liiga surnud. optimate ütles küll, et laadis täis ja näitas rohelist tuld, paar korda sai starterit antud ja juba tühi... aga see oli rohkem, kui eelmise laadijaga
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Postitusi: 348
- Liitunud: 22 Juul 2003, 22:24
- Tsikkel: Ural Solo '06
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
No mina hankisin endale laadija 6/12/24V, 6 erinevat laadimisrezhiimi ja täkk ja kõik kellad ja viled peal ja selle letihind oli 3200.- Aga see on esimene laadija, mis tõepoolest mind üheski olukorras hätta ei jäta. Samas laadija valimisel ma alla tonni küll ühtki tõsiseltvõetavat isendit ei kohanud.project kirjutas:kuskil oli mingi laadija ka mis tegi absoluutselt kõik su eest ära aga see oli vist 800 eek, mis natuke palju.
I'm not a gynecologist, but I'll take a look.
-
- Postitusi: 1212
- Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
- Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
- Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
- Tänanud: 127 korda
- Tänatud: 50 korda
Minu Optimate on 2 akut surnust üles äratanud. Mis oleks vastasel juhul tähendanud poodi minekut ja sinna väheamalt 1600.- jätmist. Kolmas oli päris surnud.project kirjutas:kas keegi oskaks soovitada siis mingit laadijat 300-400 ringis mis oleks väga kasutaja sõbralik (loe: teeks suure osa töö muu eest ära... reguleeriks neid ampreid ja võibolla ka pinget? minu eest, kui see üldse võimalik on).
kuskil oli mingi laadija ka mis tegi absoluutselt kõik su eest ära aga see oli vist 800 eek, mis natuke palju.
Lisaks Optimate rohelisele tulele tasub ka võimalusel mõõta ära aku järelejäänud mahtuvus. On selline tester olemas, maksab ca 4000.-
Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
no laenasin naabri käest mingise vanema akulaadija. ühendasin taha ja nüüd aku siis suriseb seal keldris. 4-5 tundi soovitas laadida, ise ta muutis miski tugevuse ka seal vastavaks(teab et laen tsikli akut). A küsida tahtsin seda, kas ampermeetri näit 4 on normaalne?
E: a see 10% asi. ma manualist vaatasin et Battery 12vah, FB12A-A oli kirjas. teie jutu järgi siis peaks ampermeetri osuti olema 1.2 A peal onju? muide, natuke on langenud ka see ostusi.. nüüd nati alla 4
E: a see 10% asi. ma manualist vaatasin et Battery 12vah, FB12A-A oli kirjas. teie jutu järgi siis peaks ampermeetri osuti olema 1.2 A peal onju? muide, natuke on langenud ka see ostusi.. nüüd nati alla 4
võtsingi just elektrivoolust välja. 20 minti sai laetud :/
E: noh keerasin nõksu väiksemaks ja nüüd on 0.5A(silma järgi ütleks et isegi 0.4) , kas laen siis sellega või peaksin muu akulaadija otsima. rohkem seda tugevust kruttida ei saa, ülejäänd astmed kõik suuremad. ehk siis valik kas 3A või 0.5A
Edit2: Olgu, vajan natukene abi. Ma ei tea absoluutselt akudest midagi ja naabriga konsulteerides sain jälle midagi huvitavat teada, et akul tuleb need korgid maha keerata. Ok, lähen koju ja ~6 korki vahivad vastu... keeran siis ühel mitukend tiiru ära aga asi ei liigu, tõmbamine ka mingit tulemust ei andnud. Läksin tagasi naabri juurde ja siis ta jõudis järeldusele et võibolla on siis selline aku millel ei ole muud vaja teha kui juhtmed taha ja kõik. Aku küljepeal väljub ka kaanest voolik, ta arvas et see asendab siis seda korkide maha keeramist. Nüüd tahaks teie arvamust kuulda, enne kui vooluvõrku tagasi lülitan. Et kas need korgid ikka käivad kuidagi maha ja kui jah siis kuidas, või teeb see voolik siis vastava töö ära (õhuvahetus ja ei lase asjal surve all ribadeks lennata). See asi ka veel et külje peal märgitud min ja max aga vedeliku piiri ma seal kuskil muidugi ei näe. Aku kohta suurt rohkem ei oska ka öelda kui et asi on Varta oma ja eelmine omanik ostis väidetavalt selle 1(nüüdseks kuni 2)aastat tagasi. Aku ise on motika küljes veel(klemmid muidugi lahti ühendatud) kuna ei suutnud seda sealt maha saada, ei leia kust ta ratta külge kinnitatud on. Ning kui võimalik siis ma jätakski ta sinna peale, aga kui osutub mahavõtt vajalikuks, et näha mis tasemel vedelik on, siis on ka selles osas näpunäitad oodatud.
Tänan kuulamast ja jään tagasisidet ootama.
E: noh keerasin nõksu väiksemaks ja nüüd on 0.5A(silma järgi ütleks et isegi 0.4) , kas laen siis sellega või peaksin muu akulaadija otsima. rohkem seda tugevust kruttida ei saa, ülejäänd astmed kõik suuremad. ehk siis valik kas 3A või 0.5A
Edit2: Olgu, vajan natukene abi. Ma ei tea absoluutselt akudest midagi ja naabriga konsulteerides sain jälle midagi huvitavat teada, et akul tuleb need korgid maha keerata. Ok, lähen koju ja ~6 korki vahivad vastu... keeran siis ühel mitukend tiiru ära aga asi ei liigu, tõmbamine ka mingit tulemust ei andnud. Läksin tagasi naabri juurde ja siis ta jõudis järeldusele et võibolla on siis selline aku millel ei ole muud vaja teha kui juhtmed taha ja kõik. Aku küljepeal väljub ka kaanest voolik, ta arvas et see asendab siis seda korkide maha keeramist. Nüüd tahaks teie arvamust kuulda, enne kui vooluvõrku tagasi lülitan. Et kas need korgid ikka käivad kuidagi maha ja kui jah siis kuidas, või teeb see voolik siis vastava töö ära (õhuvahetus ja ei lase asjal surve all ribadeks lennata). See asi ka veel et külje peal märgitud min ja max aga vedeliku piiri ma seal kuskil muidugi ei näe. Aku kohta suurt rohkem ei oska ka öelda kui et asi on Varta oma ja eelmine omanik ostis väidetavalt selle 1(nüüdseks kuni 2)aastat tagasi. Aku ise on motika küljes veel(klemmid muidugi lahti ühendatud) kuna ei suutnud seda sealt maha saada, ei leia kust ta ratta külge kinnitatud on. Ning kui võimalik siis ma jätakski ta sinna peale, aga kui osutub mahavõtt vajalikuks, et näha mis tasemel vedelik on, siis on ka selles osas näpunäitad oodatud.
Tänan kuulamast ja jään tagasisidet ootama.
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Korkidega on nii, et võta mingid peente otstega näpitsad vms ja tõmba nendega korgid ükshaaval maha. Ettevaatust, et hapet endale ega millelegi peale ei aja. Samas on ka võimalus olemas, et nad ikkagi maha ei käi, paljudel auto akudel niimoodi. Siis las nad olla.
Korgid eemaldatakse sellepärast, et laadimise ajal eraldub akust vesinikku, mis õhuga õiges vahekorras võib väga kergesti süttida ja tõepoolest lendab aku vastu taevast selle peale. Ole hästi ettevaatlik laetava aku juures sebimisega, suits ees kindlasti ei soovita. Samuti väldi igasugu sädet klemmidel. Parem on kui ühendad alguses laadija klemmid akule ja alles seejärel lülitad laadija vooluvõrku.
Vedelikuga on niiviisi, et kui akut natuke kallutad peaks ikka natuke paistma. Kui min ja max märkide vahel, siis ok. Kui mitte, siis lisa destileeritud vett, saab osta igast bensukast "akuvee" nime all.
Laadimisvoolust: väiksema vooluga võib akut laadida, suuremaga soovitavalt mitte. Kui sinu aku laadimisvool on arvestuslikult 1,2 A siis 3A on ikka palju mis palju. Kui laed väiksema vooluga, siis laadimise aeg lihtsalt pikeneb. Otsi ehk kuskil Varta vms kodulehel on olemas mingi kalkulaator kus saab arvestada mahtuvuse/laadimisvoolu/laadimise aega.
Edu Sulle:)
Korgid eemaldatakse sellepärast, et laadimise ajal eraldub akust vesinikku, mis õhuga õiges vahekorras võib väga kergesti süttida ja tõepoolest lendab aku vastu taevast selle peale. Ole hästi ettevaatlik laetava aku juures sebimisega, suits ees kindlasti ei soovita. Samuti väldi igasugu sädet klemmidel. Parem on kui ühendad alguses laadija klemmid akule ja alles seejärel lülitad laadija vooluvõrku.
Vedelikuga on niiviisi, et kui akut natuke kallutad peaks ikka natuke paistma. Kui min ja max märkide vahel, siis ok. Kui mitte, siis lisa destileeritud vett, saab osta igast bensukast "akuvee" nime all.
Laadimisvoolust: väiksema vooluga võib akut laadida, suuremaga soovitavalt mitte. Kui sinu aku laadimisvool on arvestuslikult 1,2 A siis 3A on ikka palju mis palju. Kui laed väiksema vooluga, siis laadimise aeg lihtsalt pikeneb. Otsi ehk kuskil Varta vms kodulehel on olemas mingi kalkulaator kus saab arvestada mahtuvuse/laadimisvoolu/laadimise aega.
Edu Sulle:)
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Seda autoga laadimise varianti eriti ei soovitaks. Nimelt kui aku täitsa tühi, siis mõtle kaua sa sõitma pead autoga et aku laetud saaks...? Teiseks auto aku mahtuvus ikka palju suurem(mõnel üle 100Ah) ja laadimisvool ka palju suurem, nii et võid lihtsalt oma aku ära rikkuda.
Pane väikse vooluga laadima ja küll ta korda saab:)
Edu:)
Pane väikse vooluga laadima ja küll ta korda saab:)
Edu:)
"Soovitati ka sellist varjanti et auto aku pealt käima ja siis lasen töödata või sõidan ringi mõnda aega(ringi sõitmis võimalus kahjuks puudub) ja siis pidavat genekas aku piisavalt ära laadima. Oskab keegi kommenteerida?"
See on küll loll soovitus! Kui aku ikka tühi, siis peab ikka väga pika sõidu tegema selleks, et aku täis saaks! Lihtsam ju ikka akulaadijaga seda teha - pane see 0,5A ja las laeb (tark ei torma )!
See on küll loll soovitus! Kui aku ikka tühi, siis peab ikka väga pika sõidu tegema selleks, et aku täis saaks! Lihtsam ju ikka akulaadijaga seda teha - pane see 0,5A ja las laeb (tark ei torma )!
................
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.