10w 40 asemel 15w50
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
moistu
Teema algataja
10w 40 asemel 15w50
ette tänades
siim
-
korke
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 14 korda
- Kontakt:
Re: 10w 40 asemel 15w50
15w on mineraal
Ikka tuleb 5w või 10w sisse valada aga 15w on liiga paks õli tsikli mootori jaoks
moistu kirjutas:küsimus selle kohta, et kas chopperile võib 10w40 (ette nähtud liik) asemel 15w50 mootoriõli panna?Mis nede õlide vahe on?
ette tänades
siim
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.
-
retro
- Postitusi: 933
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 17 korda
- Tänatud: 32 korda
- Kontakt:
Re: 10w 40 asemel 15w50
et kui on 15w, siis kohe mineraal? ja osadele ratastele soovitab tootja 20W? mis see siis on? toiduõli?korke kirjutas:10w on poolsünt
15w on mineraal
Ikka tuleb 5w või 10w sisse valada aga 15w on liiga paks õli tsikli mootori jaoks![]()
esimene number näitab viskoossusklassi vastavalt SAE J300 standardile madalal temperatuuril:
http://www.kiirtee.ee/~utility/tabel_1.htm
ja teine 100C juures:
http://www.kiirtee.ee/~utility/tabel_2.htm
Kui on õhkjahutus siis oleks jah igati teretulnud 15w-50 sest siis suudab mootor ka kuumemaks minnes selle sees oleva õli mittevedeldumise vastu.
Suvel tuleks vaadata rohkem õli juures seda et see viimane number oleks võimalikult suur.
ja sellega ma nüüd küll nõus pole et kui on 15w siis kohe on mineraal.
Peaasi vaata et sa mootorisse märgsiduri olemasolul autoõli ei kalla, sest autoõli sisaldab siduri libisemist tekitavaid aineid.
Tervitades,
Siller
-
wabatman
Teema algataja
Talvel sõites tuleks teine õli panna, aga kui õhutemp >5 C siis määrib ilusti. "Paksem" õli sobib just seepärast, et õlitussüsteem pole nt. dnepril kah just suurem asi ja kuuma ilmaga muutub õli niigi vedelaks --- õlisurve hakkab langema ja see ei tõota head
Re: 10w 40 asemel 15w50
Võib küll. 15w50 on kõrgematel temperatuuridel viskoossem, kui 10w40 ja sobib paremini suvel sõitmiseks.moistu kirjutas:küsimus selle kohta, et kas chopperile võib 10w40 (ette nähtud liik) asemel 15w50 mootoriõli panna?Mis nede õlide vahe on?
siim
-
korke
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 14 korda
- Kontakt:
Korke teab ainult ühte õli ja see on castrol R4 superbike 10w50 ....muu on minu jaoks toiduõli
joel kirjutas:korkel läks natsa nihu jah![]()
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.
-
uhh
- Postitusi: 106
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 23:06
- Tsikkel: Roadsmith HDST HD™ Trike
- Asukoht: Tallinn
Neid libesteid on pandud Energy Conserving (vms.) õlidele, sel juhul on vastav reklaam ka juures. Need on tavaliselt ikka vedelamad ka (5W40). Paksematele õlidele miskit sellist ei lisata juba sellel põhjusel, et paksem õli pensu kokkuhoidu niikuinii ei anna. 15W50 kopterile just paras õli.
Äkki sa siis mainiksid meile ka, et mis "libesteid" mootoriõlisse, olgu ta siis Energy Conserving või mitte, pannakse?uhh kirjutas:Autoõli ja märgsidur:
Neid libesteid on pandud Energy Conserving (vms.) õlidele, sel juhul on vastav reklaam ka juures.
Minu teada on õli ise just "libesti". Kui sa mõtled "libestite" all tsingi, fosfori või molübdeeniumiühendeid, siis neid pannakse mootoriõlidesse mitte "libestamiseks" - nende eesmärgiks on kaitsta kõige suurema koormuse all olevaid mootorisõlmede mettallipindu metall-metall kontakti korral kulumise vastu sel teel, et nad moodustavad suure friktsiooni ja rõhu korral metalli pinnale kaitsekihi (näit. keemilise reaktsiooni teel). Ja reeglina on need kõigis mootoriõlides, ka "spets märgsiduritega" mootorrattamootoriõlides.
Igasugu muid teflon ja mida iganes möga õlitootjad õlidesse ei pane ja ei soovita ka panna.
Seega mis "libestitest" sa ikka siis räägid, mis mootoriõlis märgsiduri väidetavalt libisema panevad?
-
uhh
- Postitusi: 106
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 23:06
- Tsikkel: Roadsmith HDST HD™ Trike
- Asukoht: Tallinn
Läksin vist hoogu jah nende libestitegaÄkki sa siis mainiksid meile ka, et mis "libesteid" mootoriõlisse, olgu ta siis Energy Conserving või mitte, pannakse?
Ju need õlid ise nii libedad on, et vastava tüübikinnituse välja teenind on.
Ehkki Castrol Magnatec jätvat aastatetaguse reklaami põhjal küll miski libiseva kihi peale "mis peale võtme keeramist kohe mootorit kaitsma hakkab".
Aga siiski ei julge märgsiduriga mootorisse EC õli enne valada, kui keegi selle oma ratta peal ilma jamadeta enne ära on proovinud.
Tulles teema juurde tagasi, 15W50 energiasäästuõlisid ei ole ma niikuinii kohanud.
-
Freaksmart
- Postitusi: 777
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
Kui SAE`ga on kõik korras ja küsimusi pole, siis API`ga on üks küsimus.
Tehase nõue on, et õli peab olema Sae10w40 API SE või SF. Teadmatusest ostsin Valvoline SAE10W40 API SJ. Lugesin internetis, et esimene täht räägib, et tegemist on bensiini mootiri õliga ning teine täht
näitab õli kvaliteedi klassi ning mida suurem täht, seda kvaliteetsem õli. Ehk minu ostetud SJ on tunduvalt kvaliteetsem kui tehase poolt nõutud SE ja SF.
Kas minu poolt ostetud õli sobib sellesse mootorisse, või peab siiski kasutama täpselt sellist õli nagu tehase poolt soovitatud?
Tegemist on 1994.a Suzuki GS500`ga.
-
uhh
- Postitusi: 106
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 23:06
- Tsikkel: Roadsmith HDST HD™ Trike
- Asukoht: Tallinn
Kust seda SE õli ikka tänapäeval võtta onEhk minu ostetud SJ on tunduvalt kvaliteetsem kui tehase poolt nõutud SE ja SF.
Sõidetakse ju SJ ja SL õlidega ja ei ole kuuld, et see miskit kurja teinud on, pigem ikka head.
On kardetud ainult, et täissündile üleminekul vanal mootoril tihendid ei pea enam, aga eks sellises seisukorras mootorid vajaksid niikuinii remonti.
Tegelikult on vist nii, et ainuke standard, mis määratleb mootoriõli sobivust märgsiduriga mootorile on JASO T904-98 test. Standardi järgi on 2 kategooriat: JASO MA and MB. Märgsiduritega mootoritele soovitatakse mootoriõli, mis vastab JASO MA nõuetele.uhh kirjutas:Aga siiski ei julge märgsiduriga mootorisse EC õli enne valada, kui keegi selle oma ratta peal ilma jamadeta enne ära on proovinud.
"Energy conserving" õlid on enamasti 0w-20, 0w-30, 5w-30, 10w-30 vm ja need niikuinii ei ole tsiklile eriti sobivad. Väidetavalt on ka EC õlide lisaainete koostis jah selline, mis märgsidurile ei sobi. Muid autoõlisid ja ka monoviskoosseid nn "muruniidukiõlisid" võib aga vabalt V2 tsiklites kasutada.
Palun: API Engine Oil Classifications 2004Freaksmart kirjutas:Lugesin kõik õliga seotud teemad läbi ning ei leidnud sealt suurt midagi õlide API klassifikatsiooni kohta.
-
Freaksmart
- Postitusi: 777
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
Siin lehel on kah natuke mootorrattaõlidest kirjutatud.Freaksmart kirjutas:Mõtlesin foorumit, et mida siin olev rahvas arvab.Palun: API Engine Oil Classifications 2004
Ja Motolisti KKK lehel kah.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.