10w 40 asemel 15w50

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
moistu

10w 40 asemel 15w50

Lugemata postitus Postitas moistu »

küsimus selle kohta, et kas chopperile võib 10w40 (ette nähtud liik) asemel 15w50 mootoriõli panna?Mis nede õlide vahe on?

ette tänades
siim
Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 14 korda
Kontakt:

Re: 10w 40 asemel 15w50

Lugemata postitus Postitas korke »

10w on poolsünt
15w on mineraal

Ikka tuleb 5w või 10w sisse valada aga 15w on liiga paks õli tsikli mootori jaoks :)
moistu kirjutas:
küsimus selle kohta, et kas chopperile võib 10w40 (ette nähtud liik) asemel 15w50 mootoriõli panna?Mis nede õlide vahe on?

ette tänades
siim

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.

Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 933
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 32 korda
Kontakt:

Re: 10w 40 asemel 15w50

Lugemata postitus Postitas retro »

korke kirjutas:
10w on poolsünt
15w on mineraal

Ikka tuleb 5w või 10w sisse valada aga 15w on liiga paks õli tsikli mootori jaoks :)
et kui on 15w, siis kohe mineraal? ja osadele ratastele soovitab tootja 20W? mis see siis on? toiduõli? :lol:

esimene number näitab viskoossusklassi vastavalt SAE J300 standardile madalal temperatuuril:
http://www.kiirtee.ee/~utility/tabel_1.htm

ja teine 100C juures:
http://www.kiirtee.ee/~utility/tabel_2.htm
Viimati muutis retro, 13 Apr 2006, 17:42, muudetud 1 kord kokku.

Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Siller »

Oleneb kas sul on vesi-või õhkjahutus.
Kui on õhkjahutus siis oleks jah igati teretulnud 15w-50 sest siis suudab mootor ka kuumemaks minnes selle sees oleva õli mittevedeldumise vastu.
Suvel tuleks vaadata rohkem õli juures seda et see viimane number oleks võimalikult suur.

ja sellega ma nüüd küll nõus pole et kui on 15w siis kohe on mineraal.

Peaasi vaata et sa mootorisse märgsiduri olemasolul autoõli ei kalla, sest autoõli sisaldab siduri libisemist tekitavaid aineid.

Tervitades,

Siller

joel
Postitusi: 1831
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 122 korda

Lugemata postitus Postitas joel »

korkel läks natsa nihu jah :)

Aga kui sa ekstreemsustesse ei lähe ja väga külma ilmaga ei sõida, siis tõenäoliselt ei juhtu midagi halba, kui 10w40 asemel 15w50 kasutad.
Joel
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Peaasi vaata et sa mootorisse märgsiduri olemasolul autoõli ei kalla, sest autoõli sisaldab siduri libisemist tekitavaid aineid.
võibolla on niimoodi tsikliõlimüüjate maailmas. pärismaailmas võid ikka tavalist autoõli kah kasutada,

Teema algataja
wabatman

Lugemata postitus Postitas wabatman »

Kõige parem on NL igihaljaste rataste jaoks 20W50. Igast autojupi poest seda mõtet küsida pole, aga õlide müümisega tegelevatel äridel on seda küll ja veel. Depoos hakkas kah vist viimati üks vaadikene selle väärt vedelikuga silma.
Talvel sõites tuleks teine õli panna, aga kui õhutemp >5 C siis määrib ilusti. "Paksem" õli sobib just seepärast, et õlitussüsteem pole nt. dnepril kah just suurem asi ja kuuma ilmaga muutub õli niigi vedelaks --- õlisurve hakkab langema ja see ei tõota head :evil:
Kasutaja avatar

Nongrata
Postitusi: 374
Liitunud: 19 Juul 2005, 10:25
Tsikkel: Kawasaki ZZR1100
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Nongrata »

Õhkjahutusega 10W...20W-50, vesipeaga 10W-40.

Triip
Postitusi: 104
Liitunud: 29 Mär 2005, 20:21
Kontakt:

Re: 10w 40 asemel 15w50

Lugemata postitus Postitas Triip »

moistu kirjutas:
küsimus selle kohta, et kas chopperile võib 10w40 (ette nähtud liik) asemel 15w50 mootoriõli panna?Mis nede õlide vahe on?
siim
Võib küll. 15w50 on kõrgematel temperatuuridel viskoossem, kui 10w40 ja sobib paremini suvel sõitmiseks.

Triip
Postitusi: 104
Liitunud: 29 Mär 2005, 20:21
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Triip »

Siller kirjutas:
Peaasi vaata et sa mootorisse märgsiduri olemasolul autoõli ei kalla, sest autoõli sisaldab siduri libisemist tekitavaid aineid.
Siller
Ongi nii või?? :o Ja ehk mainiksid mõnda nendest ainetest äkki?
Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 14 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas korke »

ega jah.
Korke teab ainult ühte õli ja see on castrol R4 superbike 10w50 ....muu on minu jaoks toiduõli :twisted:
joel kirjutas:
korkel läks natsa nihu jah :)

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.

Kasutaja avatar

uhh
Postitusi: 106
Liitunud: 08 Veebr 2005, 23:06
Tsikkel: Roadsmith HDST HD™ Trike
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas uhh »

Autoõli ja märgsidur:
Neid libesteid on pandud Energy Conserving (vms.) õlidele, sel juhul on vastav reklaam ka juures. Need on tavaliselt ikka vedelamad ka (5W40). Paksematele õlidele miskit sellist ei lisata juba sellel põhjusel, et paksem õli pensu kokkuhoidu niikuinii ei anna. 15W50 kopterile just paras õli.

Triip
Postitusi: 104
Liitunud: 29 Mär 2005, 20:21
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Triip »

uhh kirjutas:
Autoõli ja märgsidur:
Neid libesteid on pandud Energy Conserving (vms.) õlidele, sel juhul on vastav reklaam ka juures.
Äkki sa siis mainiksid meile ka, et mis "libesteid" mootoriõlisse, olgu ta siis Energy Conserving või mitte, pannakse?

Minu teada on õli ise just "libesti". Kui sa mõtled "libestite" all tsingi, fosfori või molübdeeniumiühendeid, siis neid pannakse mootoriõlidesse mitte "libestamiseks" - nende eesmärgiks on kaitsta kõige suurema koormuse all olevaid mootorisõlmede mettallipindu metall-metall kontakti korral kulumise vastu sel teel, et nad moodustavad suure friktsiooni ja rõhu korral metalli pinnale kaitsekihi (näit. keemilise reaktsiooni teel). Ja reeglina on need kõigis mootoriõlides, ka "spets märgsiduritega" mootorrattamootoriõlides.

Igasugu muid teflon ja mida iganes möga õlitootjad õlidesse ei pane ja ei soovita ka panna.

Seega mis "libestitest" sa ikka siis räägid, mis mootoriõlis märgsiduri väidetavalt libisema panevad?
Kasutaja avatar

uhh
Postitusi: 106
Liitunud: 08 Veebr 2005, 23:06
Tsikkel: Roadsmith HDST HD™ Trike
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas uhh »

Äkki sa siis mainiksid meile ka, et mis "libesteid" mootoriõlisse, olgu ta siis Energy Conserving või mitte, pannakse?
Läksin vist hoogu jah nende libestitega :oops:
Ju need õlid ise nii libedad on, et vastava tüübikinnituse välja teenind on.
Ehkki Castrol Magnatec jätvat aastatetaguse reklaami põhjal küll miski libiseva kihi peale "mis peale võtme keeramist kohe mootorit kaitsma hakkab".
Aga siiski ei julge märgsiduriga mootorisse EC õli enne valada, kui keegi selle oma ratta peal ilma jamadeta enne ära on proovinud.
Tulles teema juurde tagasi, 15W50 energiasäästuõlisid ei ole ma niikuinii kohanud.
Kasutaja avatar

Freaksmart
Postitusi: 777
Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas Freaksmart »

Lugesin kõik õliga seotud teemad läbi ning ei leidnud sealt suurt midagi õlide API klassifikatsiooni kohta.

Kui SAE`ga on kõik korras ja küsimusi pole, siis API`ga on üks küsimus.
Tehase nõue on, et õli peab olema Sae10w40 API SE või SF. Teadmatusest ostsin Valvoline SAE10W40 API SJ. Lugesin internetis, et esimene täht räägib, et tegemist on bensiini mootiri õliga ning teine täht
näitab õli kvaliteedi klassi ning mida suurem täht, seda kvaliteetsem õli. Ehk minu ostetud SJ on tunduvalt kvaliteetsem kui tehase poolt nõutud SE ja SF.
Kas minu poolt ostetud õli sobib sellesse mootorisse, või peab siiski kasutama täpselt sellist õli nagu tehase poolt soovitatud?

Tegemist on 1994.a Suzuki GS500`ga.
Jawa 634 (15kw); Jawa 638 (17kw); Suzuki GS500E (34kw); Hyosung GT650 (60kw); BMW F800S (63kw)
Kasutaja avatar

uhh
Postitusi: 106
Liitunud: 08 Veebr 2005, 23:06
Tsikkel: Roadsmith HDST HD™ Trike
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas uhh »

Ehk minu ostetud SJ on tunduvalt kvaliteetsem kui tehase poolt nõutud SE ja SF.
Kust seda SE õli ikka tänapäeval võtta on :roll:
Sõidetakse ju SJ ja SL õlidega ja ei ole kuuld, et see miskit kurja teinud on, pigem ikka head.
On kardetud ainult, et täissündile üleminekul vanal mootoril tihendid ei pea enam, aga eks sellises seisukorras mootorid vajaksid niikuinii remonti.

Triip
Postitusi: 104
Liitunud: 29 Mär 2005, 20:21
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Triip »

uhh kirjutas:
Aga siiski ei julge märgsiduriga mootorisse EC õli enne valada, kui keegi selle oma ratta peal ilma jamadeta enne ära on proovinud.
Tegelikult on vist nii, et ainuke standard, mis määratleb mootoriõli sobivust märgsiduriga mootorile on JASO T904-98 test. Standardi järgi on 2 kategooriat: JASO MA and MB. Märgsiduritega mootoritele soovitatakse mootoriõli, mis vastab JASO MA nõuetele.

"Energy conserving" õlid on enamasti 0w-20, 0w-30, 5w-30, 10w-30 vm ja need niikuinii ei ole tsiklile eriti sobivad. Väidetavalt on ka EC õlide lisaainete koostis jah selline, mis märgsidurile ei sobi. Muid autoõlisid ja ka monoviskoosseid nn "muruniidukiõlisid" võib aga vabalt V2 tsiklites kasutada.
Viimati muutis Triip, 15 Apr 2006, 10:38, muudetud 6 korda kokku.
Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 933
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 32 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas retro »

kvaliteediklassi võib õli alati ületada. ehk siis muretsemiseks põhjust ei ole. üldse tundub, et praegused õlid pea kõik on kõrgemast klassist kui nt ~10 a. tagasi sõidukitootjad nõudsid. uuemate ratastega vast vähe tähelepanelikumalt peaks kvaliteediklassi vastavust jälgima.

Triip
Postitusi: 104
Liitunud: 29 Mär 2005, 20:21
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Triip »

Freaksmart kirjutas:
Lugesin kõik õliga seotud teemad läbi ning ei leidnud sealt suurt midagi õlide API klassifikatsiooni kohta.
Palun: API Engine Oil Classifications 2004
Kasutaja avatar

Freaksmart
Postitusi: 777
Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas Freaksmart »

Palun: API Engine Oil Classifications 2004
Mõtlesin foorumit, et mida siin olev rahvas arvab.
Jawa 634 (15kw); Jawa 638 (17kw); Suzuki GS500E (34kw); Hyosung GT650 (60kw); BMW F800S (63kw)

Triip
Postitusi: 104
Liitunud: 29 Mär 2005, 20:21
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Triip »

Freaksmart kirjutas:
Palun: API Engine Oil Classifications 2004
Mõtlesin foorumit, et mida siin olev rahvas arvab.
Siin lehel on kah natuke mootorrattaõlidest kirjutatud.
Ja Motolisti KKK lehel kah.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”