Chopperid ja biked

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
Bonaparte

Chopperid ja biked

Lugemata postitus Postitas Bonaparte »

heh ma mõtlesin küsida siukest asja, et kui osta tsikkel, siis kuidas seda aastaarvu arvestada. Et ütleme et on Kawazaki Vulcan 750 onju mingi 95 või koguni vanem ja kui võrrelda seda mõne sama vana bikega. Et kumb siis nagu arvatavasti rohkem "kärriks" ära sõidetud on :?: Ja mis te üldse pakuksite paraja chopperi vanuseks :?: Kui vanaga siis veel nagu kannatab sõita, ilma et seda lappima peaks. Sama küsimus ka enduurokate kohta ja siis bikede kohta võite ka arvamust avaldada.

huvitaks just Vulcani (750) ja muidu chopperid.

dubweiser
Postitusi: 484
Liitunud: 08 Apr 2005, 23:58
Tsikkel: bmw r1150 gs adventure
Asukoht: Luhamaa

Lugemata postitus Postitas dubweiser »

minu arvates loeb sellisel juhul peamiselt konkreetse ratta seisukord, mitte aastaarv.
Kasutaja avatar

Jack
Postitusi: 381
Liitunud: 29 Jaan 2004, 20:05
Tsikkel: CBR 1100 XX
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Jack »

Minu, kui võhiku arvamus on, et suure mootoriga kopteriga peab vist ikka kõvasti vaeva nägema, enne kui ta kohviks sõidetud saad, nii et see vist kõige kuulikindlam variant. Aga noh, küll targemad parandavad, kui eksin.
Harva kodus

Teema algataja
rix3

Lugemata postitus Postitas rix3 »

:lol: minu arvates ka eelkõige loeb konkreetse isendi seisukord
ja alles siis aasta millal tehtud on ja suurema kubatuuriga chopperit nii lihtsalt ikka kohviks ei aja kui mingit 250 kuubist ...see minu arvamus :lol:

Teema algataja
Bonaparte

Lugemata postitus Postitas Bonaparte »

Muidu olen kuulnud, et Vulcan pidavat olema väga töökindel masin. Aga kahtlustan siiski, et 1990-nest varasemat mudelit pole küll vist mõtet osta. Muidu on mõte saksast tuua, kui ostmiseks läheb. Sealsed hinnad on siukestel masinatel odavad ( 2-3 tuhat Euro). Ma küsin siis otse, et kas üle 10 aasta vana ratast tasub üldse osta??
Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

Tasub küll, isegi vanemat tasub. Nagu eelkõnelejad juba märkisid, konkreetne ratas loeb, mitte ainult aastanumber. Mul oli 13a vana custom ratas ja peale tavahoolduste peaaegu problasid polnud. Ja reegel jah selline, et mida rohkem kuupi, seda vanemat võib osta (siis mootori ressursi silmas pidades).

Hans
V-MAX

Julge
Postitusi: 1009
Liitunud: 17 Dets 2004, 15:27
Tsikkel: HD VRSCDX Night Rod Special
Asukoht: Riia, Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Julge »

Miks küsid? Kui selle järgi endale ratast valid, siis soovitan küll ümbermõelda. Vali ikka kõigepealt sobiv rattaliik ja siis võid juba konkreetseid isendeid võrdlema hakata. Bike ja chopper on ikka nagu siga ja kägu ju!
Kasutaja avatar

C4
Postitusi: 379
Liitunud: 03 Mai 2004, 11:19
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas C4 »

kui baiki on paremini hoitud kui chopid on see loomulikult mõtekam ost aga ise eelistaks igal juhul chopit !!! :)
Have a nice day !

Teema algataja
Bonaparte

Lugemata postitus Postitas Bonaparte »

Heh..Tegelikult eelistaksin ikka chopperit. Olen siukese rahuliku sõidustiiliga tegelane. Aga enduurokaga on lihtsalt tore matkal käia. Saab ka pisut ekstreemsemates oludes sõita ja bikega..noh...Ikkagi mootorratas kurat.
Tegelt see Vulcan 750 on hakanud eriliselt meeldima. Küsiks nüüd niiviisi, et kas on mõtekas seda ratast osta, kui ma tahan teda nagu pikemaks ajaks enda kätte jätta? Nii 5 või 6 aastaks.
Kasutaja avatar

C4
Postitusi: 379
Liitunud: 03 Mai 2004, 11:19
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas C4 »

miks ka mitte kui hooldad seda hästi hoiad ja kui mitte kõige tähtsam :D et väikseks ei jää !!! :D
Have a nice day !

Triip
Postitusi: 104
Liitunud: 29 Mär 2005, 20:21
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Triip »

Bonaparte kirjutas:
Tegelt see Vulcan 750 on hakanud eriliselt meeldima. Küsiks nüüd niiviisi, et kas on mõtekas seda ratast osta, kui ma tahan teda nagu pikemaks ajaks enda kätte jätta? Nii 5 või 6 aastaks.
Arvan, et ei ole. Joo see raha parem maha, käi kasiinodes või veeda muud moodi kultuurselt aega. Kõik maine ja materiaalne on niikunii kaduv ja ei tasu investeerimise vaeva. Teine variant, mida oskaks välja pakkuda, on siuke, et anneta see raha mormoonidele või jehhoovatunnistajatele.

Teema algataja
Bonaparte

Lugemata postitus Postitas Bonaparte »

"Teine variant, mida oskaks välja pakkuda, on siuke, et anneta see raha mormoonidele või jehhoovatunnistajatele."
:roll:
Naljakas[/code][/quote]

Julge
Postitusi: 1009
Liitunud: 17 Dets 2004, 15:27
Tsikkel: HD VRSCDX Night Rod Special
Asukoht: Riia, Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Julge »

Bonaparte kirjutas:
Heh..Tegelikult eelistaksin ikka chopperit. Olen siukese rahuliku sõidustiiliga tegelane. Aga enduurokaga on lihtsalt tore matkal käia. Saab ka pisut ekstreemsemates oludes sõita ja bikega..noh...Ikkagi mootorratas kurat.
Tegelt see Vulcan 750 on hakanud eriliselt meeldima. Küsiks nüüd niiviisi, et kas on mõtekas seda ratast osta, kui ma tahan teda nagu pikemaks ajaks enda kätte jätta? Nii 5 või 6 aastaks.
Ei ole veel ühtki chopperimeest näinud, kes üle aasta/kahe oleks viitsind alla-tonnise chopperiga sõitnud....
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Siiski-siiski. Kord kuulsin täiesti adekvaatselt inimeselt kirumist miski juhtumisi just kroomi kohta, kus vist käigukasti võllid ei toetanud mitte laagritele vaid puksidele. Pukside vahetusega oli aga lugu selline, et neid sai vahetada vaid kahel viisil a) meetod a'la Jaan Tatikas, b) meetod - tutikad karteripooled. Mis rattaga tegu, ei mäleta, aga inimene kes sellest juhtumist rääkis on sel alal kompetentne ja usaldusväärne. Kuid vaevalt, et kulunud puksidega mootorit keegi ostmisel "ära diagnoosida oskab", ilmselt ka mitte müüja. Nii et loterii on pruugitud masina ostmine igal juhul. Isegi siis kui sõltumata aastaarvust jääb kõigil läbisõit 30...50 t vahele :)

Ja ei olnud mingi hiina 125-ne. Ikka lugupeetud pilusilmne läikija , aga tõesti ma ei mäleta mis ratas ja mis mudel ja mis ajajärk ;)
Suzuki GSX 750 Inazuma

Julge
Postitusi: 1009
Liitunud: 17 Dets 2004, 15:27
Tsikkel: HD VRSCDX Night Rod Special
Asukoht: Riia, Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Julge »

spinna kirjutas:
Siiski-siiski. Kord kuulsin täiesti adekvaatselt inimeselt kirumist miski juhtumisi just kroomi kohta, kus vist käigukasti võllid ei toetanud mitte laagritele vaid puksidele. Pukside vahetusega oli aga lugu selline, et neid sai vahetada vaid kahel viisil a) meetod a'la Jaan Tatikas, b) meetod - tutikad karteripooled. Mis rattaga tegu, ei mäleta, aga inimene kes sellest juhtumist rääkis on sel alal kompetentne ja usaldusväärne. Kuid vaevalt, et kulunud puksidega mootorit keegi ostmisel "ära diagnoosida oskab", ilmselt ka mitte müüja. Nii et loterii on pruugitud masina ostmine igal juhul. Isegi siis kui sõltumata aastaarvust jääb kõigil läbisõit 30...50 t vahele :)
Kuulsin seda isegi väikse Kawa Vulcani kohta... Mina sain küll aru, et raamlaagreid ei saa vahetada muidu, kui koos "kaantega"...
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Jah võis olla küll, et hoopis raamlaagrid. Läks kõrvast sisse teisest välja. Seda teemat lugedes tuli kuskilt mälu-udust esile. Ilmselt kerge moonutusega :oops:
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

C4
Postitusi: 379
Liitunud: 03 Mai 2004, 11:19
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas C4 »

Fazer kirjutas:
Ei ole veel ühtki chopperimeest näinud, kes üle aasta/kahe oleks viitsind alla-tonnise chopperiga sõitnud....
:D täpselt minagi tahaks juba tonnist 8) kuid vanus raip ei luba !!!
Have a nice day !

Teema algataja
Bonaparte

Lugemata postitus Postitas Bonaparte »

Kui pikkust kuskil 180 ja kaalu 75, peaks masin päris paras olema. Või kuidas?

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Lugemata postitus Postitas racerx »

Ei maksa seda kubatuuri ja kestvuse suhet eriti üle tähtsustada. Sama hästi võib näidata igivanasid Honda Rebeleid mis tiksuvad nagu sveitsi kell või mõnda igivana ühesilindrist 250 kuubist endurokat aastast 80 jne.
Suurel kubatuuril on oma miinused. Kuna kõik on raskem ja võimsam siis sellevõrra on raam, käigukast, sidur rohkem vatti saanud.

Kui nüüd lüüa rahasse ümber kas vahetada kulunud kolb ja panna uus keps või osta pihutäis käigukastihammasrattaid siis esimene variant on iga kell odavam.

Kolvi kulumine ja ka vahetamine on neljataktilise mootori juures kõige väiksem ja kõige lihtsamini lahendatav probleem. Probleemne, mis puudutab otseselt mootorit on hoopis klapid ja nukkvõll(id) ning muu sinna juurde kuuluv. Kestvuse suhtes on väike mootor selles suhtes hoopis parem sest klapid ise on kergemad ja muu mehhanism samuti. Seega mõjuvad neile hoopis väiksemad jõud. Võrrelge kahe 60 aastase inimese liigeseid kellest üks on olnud tublis ülekaalus terve elu ja teine väike "maratonijooksja" mõõtu tüüp. Täpselt sama toimub ka mootoris, mida suurem kubatuur seda suuremad on enamasti ka kõik asjad seal sees. Seda suuremad jõud neile mõjuvad ja rohkem väsitavad materjale.
Põhiline mootori "surm" on muidugi võimsus. Kuid ka siin on oma agad...
Kui nüüd selline loll näide tuua, et keskmine cruiseri mootor tegi kümme aastat tagasi mingi 55-60 heppa ja sellega sõitis õllekõhuga vennike kes proovis ikka gaasi ka keerata ja samas on 10 aastat vana bike mingi 100hp 1000 gixxer ja sellega sõitis ka õllekõhuga vend kes ka üritas vahepeal gaasi keerata siis üsna kindel on et bike on paremas olukorras sest suure kõhuga vend seal seda resurssi ära ei kasuta. See et 15 korda kuskil kiirteel peal 250 km/h lasi ei muuda midagi, sest muu aeg lasi kolmandik resurssiga. Samas kui sellesamale cruiserile võib 15 korda kiirtee proovimist olla lihtalabane suitsiid

Arutada kas miski asi kestab rohkem või vähem on mõtetu. Tuleb vaadata alati konktreetset juhtumit ning arvestada seda kui kalliks läheb mingi asja remont.
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2416
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 26 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Racerx -i jutt on teoreetiliselt ilus ja korrektne, paraku praktikas on millegipärast ikka nii et suure mootoriga asjad sõidavad kauem ja rohkem ning seda ilma kapitaalse remondita. Juu siis on väikeste mootorite omanikud nii lollid, et ei viitsi remontida ning esimese rikke peale asja nurka viskavad ...

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!

Teema algataja
Faustinna

Lugemata postitus Postitas Faustinna »

kris. kirjutas:
Racerx -i jutt on teoreetiliselt ilus ja korrektne, paraku praktikas on millegipärast ikka nii et suure mootoriga asjad sõidavad kauem ja rohkem ning seda ilma kapitaalse remondita. Juu siis on väikeste mootorite omanikud nii lollid, et ei viitsi remontida ning esimese rikke peale asja nurka viskavad ...
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Hmm, ei maksa kõiki väikeste mootorite omanikke ühte patta panna, nurka pole ükski ratas vist kauaks jäänud...
Aga ma arvan, et igaüks peaks ostma endale ratta vastavalt võimetele, soovidele ja võimalustele. Ratta kestvus oleneb ikka konkreetsest rattast ka, kuidas sellega sõidetud ja kuidas hoitud. Kui ratas tõesti meeldib ja tunned, et sellist mudelit tahaksid ja sõita on sellega mugav , siis katseta ära. Kui ei sobi, siis saab ju alati midagi muud soetada...
Faustinna@tulihingeline chopperi pooldaja
Kasutaja avatar

Pikk
Mode
Postitusi: 1366
Liitunud: 09 Mär 2004, 10:03

Lugemata postitus Postitas Pikk »

Faustinna kirjutas:
Faustinna@tulihingeline chopperi pooldaja
Miks ülejäänud välja praagiti??
Kes mett teeb, see mett sööb!

Teema algataja
Faustinna

Lugemata postitus Postitas Faustinna »

Hmm, ei ole just välja praakinud, kuid endale meeldivad siiski chopperid. Pole isegi mõelnud bike ostmise peale, juba välimus ja sõiduasend ei ole minu meele järgi. Kuid eks igaühel oma maitse. Vaba aja rõõmuks meeldiks enduro ka, kuid hetkel veel ei oma seda(kahjuks).
Kasutaja avatar

Pikk
Mode
Postitusi: 1366
Liitunud: 09 Mär 2004, 10:03

Lugemata postitus Postitas Pikk »

Mõistlik oleks vast enne erinevad masinad ära proovida, kui oma seisukohta välja pakkuma hakata.
Kes mett teeb, see mett sööb!

Teema algataja
Faustinna

Lugemata postitus Postitas Faustinna »

Olen sõitnud bikega, kuid chopperiga on minu jaoks mugavam sõita. Ps, kui tähelepanelikult lugesid, siis pole kellegile chopperit soovitanud. See on minu arvamus ja kellelegi ma seda peale ei ole surunud :lol:

Ps, kuna teema juba offtopic, siis teema algatajale niipalju, et kui sulle Vulcan meeldib, siis neid peaks päris palju müügis olema saksas. Vaata ja võrdle erinevaid variante ja siis vali endale sobivaim. Jõudu!

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Lugemata postitus Postitas racerx »

kris. kirjutas:
Racerx -i jutt on teoreetiliselt ilus ja korrektne, paraku praktikas on millegipärast ikka nii et suure mootoriga asjad sõidavad kauem ja rohkem ning seda ilma kapitaalse remondita. Juu siis on väikeste mootorite omanikud nii lollid, et ei viitsi remontida ning esimese rikke peale asja nurka viskavad ...

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Üsna õige. Suur tsikkel on tavaliselt ühe omaniku käes. Ja omanik kipub enamusel juhtudest olema üsna mõtlemisvõimeline kodanik. Kui veel cruiseritest rääkida siis nii kasutamise stiil kui ka omaniku keskmine vanus on enamikel juhtudel üsna tehnikasõbralik.

Väikse mootoriga pilli ostavad aga 70% juhtudest värskelt juhiloa saanud noorukid, teadmised hooldusest on pea olematud , samuti kaasneb sügav annus pohhuismi sest pill on niikuinii ostetud vanemate raha eest ja burnout jne on igapäevane nähtus korda kümme :) Samuti on enamasti näiteks 10 aastat vanal "Võrril" enamikel juhtudel 5 erinevat omanikku, üks hullem kui teine
Kui nüüd üks 1200cc V2 "chopparimootor" panna samasuguse koormuse ja hooldusvälbaga igapäevaselt tööle siis kestvustesti tulemus tuleb üsna kehvake, kui mitte olematu.
Korraliku kasutusega on kestvus tegelikult sama. Kulumisest tingitud jõupuudus annab lihtsalt väiksemal mootoril rohkem tunda, kui suurel mootoril 5 heppa kaob ei pruugi arugi saada. Väikesel on aga kahe-kolme hobuse jalgalaskmisel juba üsna õnnetu seis.


Seega kõik õige, suured mootorid kestavad paremini, kuid mitte sellepärast, et nad suured on, vaid sellepärast, et neil on paremad omanikud või pigem isegi omanik.

Julge
Postitusi: 1009
Liitunud: 17 Dets 2004, 15:27
Tsikkel: HD VRSCDX Night Rod Special
Asukoht: Riia, Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Julge »

Ma arvan, et lisaks omanikule mängib suurt rolli just see ressursiküsimus, mida sa RacerX ka mainisid. Lihtsalt chopperiga, sõltumata omanikust, ilmselt ressursipiiril ei sõida (2l supercruiserid lähevad pealt 200 km/h välja, kuid sellise hooga ei suuda isegi Saksa kiirteedel üle 2 km sõita, sest tuul viib seljast maha ja kui klaas ees on, läheb esiots väga kergeks...). Samas kui bike'iga ei ole samades teeoludes 200+ kiirused mingi probleem ja pigem tava.

Kui aga see kruiser täispöördel kohapeal burnouti lasta, siis on ilmselt tõesti lõpp palju kiirem tulema, kui bike'idel. Ja siin on tõesti see omanikuküsimus vägagi paikapidav

Aga küsimus chopper vs. bike (ok, naked) on ka minule praegu peavalu valmistamas. Linnavahel on mõnus bike'iga tiirutada ja autodest "ette jõuda", vahel tagarattasse proovida ja kurvides mõnuga kallutada. Samas oli matkal koos kruiseritega väga igav 100 km/h grupis "venida" eriti kui tegemist mõnusate kurviliste mägiteedega, kus endal enne kurvi iseenesest parem ranne juurde keerab, ja siis kruiserid hoo maha võtavad, et kallid aftermarket sumpsid sädemeid ei pilluks... :-)

Aga peale esimest sada hakkasin mina juba vaikselt nihelema sadulas, samal ajal kui kruiserimehed jalad laibakatele sirgeks lükkasid ja klaasi taga suitsud põlema panid... :bsmile: Ja tagaistmetest ei hakka üldse rääkimagi...

Nii et ilmselt on parimaks variandiks 2 ratast :D Kui vahel kruusal ka sõita, siis isegi 3. Aga tegelikult tuleks ikka endale kõigepealt selgeks teha, millisel sihtotstarbel ratast PÕHILISELT kasutatakse.

Fazer@hing ihkab kruiserit, kui ei taha nakedist lahti lasta... :-)
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”