Mis vahe on V2 ja R2 mootoritel

Kasutaja avatar

tsiklonaut
Postitusi: 249
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas tsiklonaut »

Eks ta religinoon ole suuresti, HD meestele nagu peale õhkjahutusega V-twinni midagi mainida ei tasu :D.

Aga eks asi ole ka puhtast füüsikas tingitud.

Vee-2 on kompromiss rida-2 ja flat-twinni ehk bokser-2 vahel, on seda kõige parem illustreerida.

Minu arusaam on selline, et rida mootorid suudetakse kiiremini pöörlema panna kui teisi konfiguratsioone üldjuhul, seega saadakse rohkem hobuseid väljundisse (hobujõud teatavasti lihtne pööretest sõltuv mat võrrand, mis sisaldab reaalselt mõõdetavat asja: vääne ehk pöördemoment), ent siis ka vastav pöördemomendi jaotus suuremate pöörete poole nihutatud. Selle vastand oleks lapik bokser, kus esiteks erinevalt V ja R mootoritest, kolvid ei pea vastu töötama gravitatsioonijõule ja kolvidest tulnud jõud mõjuvad väntvõllile 180 kraadi tagant, ehk "kangi" väänates kõige efektiivsem asend. Bokserid on üldiselt tuntud madalapöördeliste väänajatena kui võrrelda sama silindriarvu ja töömahuga mootoreid, ent ei käi lõpust nii hästi nagu näiteks rida, sest nad ei pöörle nii kiiresti. Boksermootoril on kõige madalam raskuskese, püsti ridamootoril kõrgeim. Vee mootor siis nende vahepealne kompott.

Aga üldiselt on see paras pommiteadus kus tõde läheb palju kaugemale kui eelpool kirjeldatud n.ö. elementaarne värk. Saab ka teha hea madala väändega ridamootorit kui hirmpikk kolvikäik anda, ent sellist kõrget mootorit oleks tsiklile väga raske kuhugi "ära mahutuada", ehk asi läheb ebapraktiliseks. Samuti sisselaske, väljalaske, nukadega, kompressiooniastmed jne jne, üsnagi lai mängumaa on mootorite iseloomu kruttimises, sõltumata konfiguratsioonist.

Aga kogu selle asja juures ärgem unustagem põhitõde: there's no replacement for displacement. :)

Huvitav on ka see, et näiteks sisepõlemismootoritest on lennunduses dominantselt kõige levinumad just mitmet sorti bokserid, pisihelikoptrist kuni reisilennukini. Lennundus aga nõuab teatavasti kõige rajumaid turva ja pidavusnõudeid. Mootorratastel on nad haruldused, ainult ikoon toureril Honda Goldwing (B-6 ja B-4) ja BMW bokserid (B-2). Mootorrataste (ja ka autode) maailmas on R- ja V- mootorid dominantses enamuses ja neid on sadat sorti.
.::: R1100 boGSer :::.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”