Julm avarii, seekord autodega

Kasutaja avatar

HeitiKender
Postitusi: 450
Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32

Lugemata postitus Postitas HeitiKender »

väga illumineeriv sõnavõtt, Kameeleon! :)

Täpsustaksin paari seika:

* Simon Levin, teada-tuntud jurist ja advokaat, tegi oma doktoritöö teemal "Inimese neuro-psühholoogiline käitumine liikluses" ning täpsemalt uuris ta inimese käitumist ja otsustusi kriisi- ehk avariisituatsioonides.
Lühidalt kokku võttes: 80% inimesi EI TOHIKS üldse autoroolis olla, sest ohtlikes situatsioonides ei tee nad midagi (kuigi tegemine oleks kergendanud või ära hoidnud avariid) või teevad midagi mis suurendab avariid ja kahju.

Miks me siis ikkagi kõik load saame? Vastus on väga lihtne: me käitume liikluses ja jääme ellu tänu sellele, et kõik käituvad enam-vähem ettearvatult, nagu me harjunud oleme. Me pääseme ebapiisava pikivahega, sest eessõitja ei pidurda. Me liigume 70km/h või isegi 110km/h kahes reas kõrvuti, sest autod reeglina ei vaheta ootamatult rida.
Tahate tõestust? Võtke 30cm joonlaud otsapidi näppude vahele ja las teine, hoides oma näppe alumise otsa juures, võtab joonlauast kinni PEALE seda kui olete tal kukkuda lasknud. Te ei tea, millal joonlaud kukub. Teete palju valestarte ja paljud korrad läheb joonlaud teie sõrmede vahelt läbi.
Liiklussituatsioon tunduvalt rohkemate ootamatute muutujatega oleks täielik häving.
Seetõttu ka antud foorumiteemas tõstatatud teema pimedas tulede hindamine - me lihtsalt puht füsioloogiliselt ei suuda hinnata.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”