Mootorrataste Hipodroomisõit

Kui korraldad üritust ja tahaks sellest teada anda. Tahad kiita või kiruda olemasolevaid.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

morris
Postitusi: 272
Liitunud: 03 Nov 2003, 13:22
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas morris »

Minu poolt ka nitsele tugev käepigistus karika puhul ...


Aga üritus oli lihtsalt lahe. Hea et leidub inimesi kes viitsivad selliseid asju orgunnida. Raja ääres oli näha ikka päris mitmeid põlevate silmadega krossisõitjaid näpud püsti. Isegi see väike vihmasagar ei rikkunud naudingut. Vaadake head külge asja juures .. polnud tolmu ja rada ei pidanud vahepeal kastma. Sai ka rattaid lähemalt uuritud .. ja nii mõnigi asi sai endale selgeks tehtud.


Vot nii.
Lenksuga kartauto
Nutcase .. Cracked Craniums MC

electron

Lugemata postitus Postitas electron »

Sanga postile lisaks ja kommentaariks:
"... Kõigepealt nokitseti originaalse värava kallal, et seda liikuma saada (krt, nagu enne võistlust ei oleks taibanud süsteemi üle kontrollida)..."
See stardiseadeldise probleem oli selles, et peale viimast võistlust ütles raja omanik, et tema eluea jooksul ei toimu ühtki motovõistlust ja nii jäidki need postid suht hoolimatult seisma. Kui nüüd kindlalt teada sain, et ikka toimuvad võistlused, sai ka need stardimasinat välja urgitsetud - õigemini, mis neist veel järele jäänud oli. Põhimõtteliselt sai kogu see süsteem uus tehtud ja kokku keevitatud. Töökojas töötas kõik kenasti. Ja ka rajal sai see viga kõrvaldatud, mis töö käigus esile tuli, kuid see jobu peakohtunik (võin teda julgelt jobuks nimetada, sest olen ka ise kohtunikepaberitega ja puutusin temaga seal kokku) otsustas et kasutab ainult foorituld.

"...Tehti uus start, otsustati, et stardimärguandeks on hobuste jaoks mõeldud roheline tuli stardivärava ees...Selle tulega sai siis loodud motomaailma pretsedent: stardihetkeks oli muidu heledalt põlenud rohelise tule kustumine, mitte süttimine, nagu tavaliselt..."
Foorituli ei ole hobuste oma, vaid kuulub osaks stardisüsteemi. Rohelise tule süttides antakse viie sekundi jooksul start. Kuna nüüd otsustati ainult foori kasutada, siis ongi nii et tule süttides on kõik valmis ja tuli kustub mingi aja jooksul viie sekundi sees. (F1 näiteks on kah start siis kui tuled kustuvad) Miks mõned leekima panid? - kuna see on väga ekstreemne olukord ja väga harva kasutatakse, siis mõned igaks juhuks panid kohe leekima:) Nii et ei olnud seal mingit pretsedenti.

...Aga ka muidu oli vahva vaadata, kuidas tüübid ajavad ~150km/h sirgel välja, lasevad kergelt gaasi järele ja udjavad nii pöördesse...
Tallinna Hipodroom on üks kõige pikemate ja järsemate nurkadega rada põhjamaades. Kiirus sirge lõpul ulatub kuni 180km/h. Vähe aremad mehed löövad küll kõhklema, kuid üldiselt on nii et stardis keeratakse nui põhja ja finishi lipul lastakse maha.

"...Tsiklid tundusid enda olemuselt olema hästi lihtsad, nii elementaarsed kui annab olla, kohati meenutasid 30ndate võidusõidukaid. Mis on tegelikult isegi hea, kui kõigil on enam-vähem võrdne lihtne tehnika, siis pääsevad esile sõitja tugevused..."
Seda küll, et nende ehitus suht lihtne on, kuid võrdsusest ei saa mingil juhul rääkida. Ja sellepärast mulle hipodroomil võidu sõitmine ei meeldigi, sest võidab see kellel kõveb tsikkel/paksem rahakott. Kui on kehvem rada siis veel saab midagi teha, kuid üldjuhul on ikka nii et 90% on ratas ja 10% mees.

"...Kahe sõidu vahel vahetati veohammakaid, ka väntvõlli ja sidurit ühendavaid kette või hammasrihmu, pandi alla uued rehvid. Tundus, et põhikulu ongi rehvid ja ketid-hammakad..."
Kahe sõidu vahel vahetati ülekannet, mis on ääretult oluline ning mille õige leidmine on Tallinna Hipodroomi eripära arvestades väga raske. On vaja piisavalt jõudu kurvist välja vedamiseks - samas piisavalt kiirust sirge lõpus. Kette vahetati mitte kulumise vaid pikkuse pärast. Paned neli hammast väiksema hammaka taha ja juba on vaja ketti lühemaks teha - sellepärast erinevate pikkustega ketid kaasas. Üldiselt sõidab ikka päris mitu võistlust ühe ketiga. Rihmaga siduri kate on põhimõtteliselt hermeetiliselt suletud, et sodi rihma ei rikuks ja sellepärast on ka väga kehva ventilatsioon - sellepärast peab ka iga sõidu lõppedes esmalt kohe sidurikatte maha kruvima ja jahutama. Ässamad sõitjad (paksema rahakotiga ja medalite eest võitlejad) vahetavad peale igat starti rehvi poolt ja peale igat kahte starti siis uus rehv.

"... Kas siis mängiti ülekandearvude ja mustritüüpidega, asjatundjamad võiksid teavet jagada..."
Täpselt - ülekandearvuga mängiti. Aga rehvid on kõikidel ühed. Mitte samasugused, vaid täpselt ühe firma omad ja täpselt identsed. See on seadustega ette nähtud mida tohib kasutada.

"...Ahjaa, üks eesti tiimidest küll mudis midagi karpa kallal..."
Need olime tõenäoliselt meie. Kuna teadsime et hipodroomil enam kunagi ei võistelda, sai ka need motikad maha müüdud. Ja speedway motikad (mis meil olemas on)on totaalselt erinevad hipo omadest.Nüüd selleks võistluseks saime mingi eriti nässi tsikli laenuks. Ühes sõidus lendas katkine metanooli kork paagilt ja ilmselt sattus sealt ka metanoolipaaki muda ja liiva. Järgmise sõidu ajal siis see liiv karpasse läks ja ujukinõela ummistas. Sellepärast ka katkestamine. Ja B-finaali ei jõudnudki, sest et ei saanud enam tsiklit korda.

Jah nii see paraku on, et hinnad on kirved. Kui tehasest tutika motika ostad, siis on see alles toorik. Mootorist jääb põhimõtteliselt ainult karter alles. Kui rääkida tippmootorist. Samas kui see 15 minutit täis saab, siis vahetatakse ainult mõned kulunud detailid välja ja enam ei pea 150 000k välja käima vaid saab märksa odavamalt.
Ja mõned ässad teevad veel nii et eelsõidud ja nõrgemad sõidud sõidetakse ühe mootoriga ja siis finaaliks pannakse eriti kõva ja kallis püss vahele.
Aga üritus oli vaatamata korraldajale täitsa OK. Tundes seda meest kes selle korraldas võib öelda et isegi väga hea. Järgmisel aastal olen ka vast isegi vormis ja mehaaniku asemel sõitjate nimekirjas. :)
PS: Söeraja-elust ei hakka selles teemas nämmutama, kuid varsti puhume ka sellele soiku jäänud asjale uue elu sisse.
PS2: Hipodroomil tõimub võibolla veel paar võidusõitu ja siis lammutatakse see maha ning asemele kerkib uuselamurajoon - nii et kui järgmisel aastal asi toimub, siis minge kindlasti vaatama - võib jääda viimaseks võistluseks üldse :(

PÄIKEST!

electron

Lugemata postitus Postitas electron »

Ahjaa - niipalju veel et number 1 all võistelnud Margus on minu vend ja tal oli see absoluutselt elu esimene hipodroomi sõit. Need Olaf Suuderi nimetatud noorte meistritiitlid ei kuulu mitte temalt mulle. :oops: Mitte et ennast esile tooks, vaid et mõistaksite tema väheke rahulikumat sõitu. Pealegi sai juba nimetatud, et sõitis suht kehva üürimotikaga.
Kasutaja avatar

Teema algataja
sepp
Postitusi: 3833
Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
Asukoht: Keila - Tallinn
Tänanud: 162 korda
Tänatud: 89 korda

Lugemata postitus Postitas sepp »

electron
Tänud info eest... .. huvitav oli kohe lugeda neid asju!!

electron

Lugemata postitus Postitas electron »

aga palun. Kui on veel selles teemas küsimusi, siis vastan niipalju kui tean. Selles olen kodus ja ka söerada on minu ala:) 20a. selles elanud...
Kasutaja avatar

Alex
Postitusi: 438
Liitunud: 20 Mär 2003, 16:13
Tsikkel: Punane Roller
Asukoht: Pealinna külje all
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas Alex »

ja veel infoks isand Pangele...ka veemotos kasutatakse foori kustumist stardi märguandena(enamasti küll punase foori aga on ka rohelist ette tulnud ning kuulub ta motospordi alade hulka 8) ))ehk siis pretsedendist siiski asi üsna kaugel.

lihtsalt infoks 8)

alex@aastaid oodanud foori kustumist, et käivitusnöörist sikutada :twisted:


krt...koolist nii palju möödas, et enam lugeda ei mõista ja tähti ei tunne...vastuse üritus oli siiski isand Sanga jutule.(andestage vanainimesele)
Ilusa ja punase rolleri omanik...sain kah lammaste seast huntide sekka :D
Müüa 2006 V-strom, üks omanik, kallilt.
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Kõigepealt suur tänu eilsete elamuste ja tänaste kommentaaride eest, electron!

Kas on siis tõsine plaan söerada Eestis uuesti tõukama hakata? Vanu ja kõvasid tsiklipeere tundub meil jaguma, aga kust need võistlusrajad tulevad? Ja kas söerajal loeb kah eelkõige tsikkel või on seal sõitjal suurem roll? Hipodroomil tundus küll jah, et see kes stardist esimesena ära läks, see ka võitis, mõni üksik kohavahetus toimus sõidu ajal ja ka kurvides olid kõigil trajektoorid ja asendid enam-vähem samad.

Kui saladus ei ole, siis kui palju umbes raha kulus eilse lõbu peale?

electron

Lugemata postitus Postitas electron »

Nii tore, kui keegi hea sõna poetab:)
Söerada on Tabasalus olemas. Selle soiku jäämine on ka osalt minu süü, sest vahepealsed aastad ei ole olnud majanduslikult ja ka ajaliselt kuigi rõõmsad. Kuid nüüd loodetavasti tuleb väheke selgem periood ja saab ka seda tehtud. Suht palju tööd on tegelikult juba ära tehtud, aga see ei paista veel otseselt välja ja nii ongi et jutstkui poleks midagi. Praegu käib n.ö. vundamendi ladumine. Eks kunagi räägin lähemalt - ei taha tühje sõnu teha.
Rahast ei tahaks nii avalikult rääkida:( Aga viiekohaline summa tuli välja käia.
Kasutaja avatar

Teema algataja
sepp
Postitusi: 3833
Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
Asukoht: Keila - Tallinn
Tänanud: 162 korda
Tänatud: 89 korda

Lugemata postitus Postitas sepp »

kle eile jäi vaevama yx tähelepanek... mõndadel ratastel oli silindri peal punane latakas... mõndadel aga roheline... mida see näitab?

martin80

Lugemata postitus Postitas martin80 »

sai ka hipol käidud ja see üritus oli väga bro, polnud varem sellist asja oma silmaga näind ,kui eurosport välja jätta.
ja loodan ,et siis tõesti eestis see ala taaselustatakse.
väga atraktiivne ja kiiiiire :twisted:
Kasutaja avatar

Alex
Postitusi: 438
Liitunud: 20 Mär 2003, 16:13
Tsikkel: Punane Roller
Asukoht: Pealinna külje all
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas Alex »

electron võrdub Mandre?? :oops:
Ilusa ja punase rolleri omanik...sain kah lammaste seast huntide sekka :D
Müüa 2006 V-strom, üks omanik, kallilt.
Kasutaja avatar

kais
Postitusi: 141
Liitunud: 12 Juun 2006, 16:13
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kais »

Väga poose üritus oli. Rajud mehed, kes ikka terve sirge lõdvalt täiega võistluse ajal tagarattas lasevad :twisted:

Eestlane nagu ma olen ja nurisen ühe asja üle (va ilm:): Suuderi juttu oli ainult stardisigre keskel kuulda. Muu rada oli haudvaikus. Selline "uus" spordiala vajas just seda kommentaatori juttu, et saaks rohkem asjasr aru ja kasvõi sellest, et kes sõitsid (KUI ei olnud kava :wink: ).

Suuderi jutu taga oli legendaarne Aare Arula, kes tegi meeletu taustatöö, et Olafil juttu oleks. Aga Olaf linkis kiiresti ära ja ajas päris head juttu :)

Pildid tulevad netti täna õhtul. Kahju, et ilm nii nadi oli. Oleksid heledamad pildid saanud :evil:
www.motorsport.ee - Where the action is, we're there!

electron

Lugemata postitus Postitas electron »

Alex kirjutas:
electron võrdub Mandre?? :oops:
Sherlock! :D :D :D
Kasutaja avatar

Sääse racing
Postitusi: 86
Liitunud: 10 Nov 2004, 10:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Sääse racing »

Mõned pildid ka motorsport.ee-s üleval.
http://www.motorsport.ee/?page=15&id=473&g=473&m=&menu=
mopopede
Kasutaja avatar

morris
Postitusi: 272
Liitunud: 03 Nov 2003, 13:22
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas morris »

Pilt

nitse stiilinäide
Lenksuga kartauto
Nutcase .. Cracked Craniums MC

electron

Lugemata postitus Postitas electron »

Kui kellelgi on pilte ja videoid sellest sündmusest, siis oleks väga tänulik, kui need go.martin@mail.ee aadressile saadetaks või kuskile serverisse hetkeks üles pandaks, et tõmmata.
Aitäh.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Üritused”