Bike talvel säilitamine
Moderaator: Moded
Bike talvel säilitamine
Kuna bikel pole keskharki ja ei ole mul olemas ka pukke, siis mis moodi oleks kõige mõtekam ratast talveks seisma jätta?
Lihtsalt küljejalale või oleks mõistlik midagi põhja alla orgunnida, nii et rattad maast lahti?
Lihtsalt küljejalale või oleks mõistlik midagi põhja alla orgunnida, nii et rattad maast lahti?
-
kris.
- Postitusi: 2416
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 15 korda
- Tänatud: 26 korda
See kaldub rohkem sinna religiooni valdkonda
ehk kes millesse usub.
On koolkondi, kes vannuvad ainult "ratad maasta lahti" nimel.
On teine seltskont, kes peab piisavaks talve jooksul paar korda amorte liigutada et kinni ei jääks.
Ning siis on kolmas ja kõige rohkemaarvulisem grupp (ma arvan), kes üldse mitte midagi ei tee.
Kevadel alustavad nad uut hooaega kõik ühtemoodi ...
terv
kris@grupp 2, kui meelde tuleb. Muidu grupp 3
.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
On koolkondi, kes vannuvad ainult "ratad maasta lahti" nimel.
On teine seltskont, kes peab piisavaks talve jooksul paar korda amorte liigutada et kinni ei jääks.
Ning siis on kolmas ja kõige rohkemaarvulisem grupp (ma arvan), kes üldse mitte midagi ei tee.
Kevadel alustavad nad uut hooaega kõik ühtemoodi ...
terv
kris@grupp 2, kui meelde tuleb. Muidu grupp 3
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Igihaljas ja korduv teema...
Ka tänases Päevalehes on sel teemal juttu tehtud: http://www.epl.ee/artikkel/360174
-
-
Ka tänases Päevalehes on sel teemal juttu tehtud: http://www.epl.ee/artikkel/360174
-
-
-
arx805
- Postitusi: 261
- Liitunud: 02 Apr 2005, 19:03
- Tsikkel: Suzuki Hayabusa `08
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Ei no tore vastus küll Kris-i poolt. Milleks üldse kirjutada mingeid kommentaare, kui need meenutavad kerge sülje pritsimisena. Ausalt peale Ural`i kirjutist ootan huviga isegi vastust antud küsimusele ja nii mõnigi mingit konkreetset vastust ootaks, mitte jahumist teemal koolkonnad ja kõik nad sõidavad.
Krt kus mul kiilub selliste kommentaaride peale kinni, kui targad, osavad, ilusad jne. kõik on.
Krt kus mul kiilub selliste kommentaaride peale kinni, kui targad, osavad, ilusad jne. kõik on.
-
Rain
-
kris.
- Postitusi: 2416
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 15 korda
- Tänatud: 26 korda
Arxile - kuidas küsimus, nõnda vastus. Ural on ilmselt minust kauemgi neid igasügiseseid, lõputuid traktaate lugenud
. Vähemasti biker.ee-st aga ka Motolisti päevilt. Ning teab väga hästi et ühest ja konkreetset vastust sellele küsimusele ei ole. "Esiisade tarkus" käsib teha nii, nagu ka viidatud Päevalehe artiklis - rattad maast lahti. Kas selle ratta amordid kevadel paremas seisus on kui oma raskuse all seisnul - mina selles eriti kindel ei ole.
PS. Kui ma oleks tark, osav ja ilus, oleks ma valinud ühe nendest kolmest variandist ning sellega nagu Mooses käsulaudadega vehkinud ning ise saljuures kisendanud: "Ainult SEE on õige tegutsemine! Kõigi muude variantide puhul muutuvad teie armsad sõiduriistad talve jooksul vanarauahunnikuks!!!"
.
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
PS. Kui ma oleks tark, osav ja ilus, oleks ma valinud ühe nendest kolmest variandist ning sellega nagu Mooses käsulaudadega vehkinud ning ise saljuures kisendanud: "Ainult SEE on õige tegutsemine! Kõigi muude variantide puhul muutuvad teie armsad sõiduriistad talve jooksul vanarauahunnikuks!!!"
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Viimati muutis kris., 26 Okt 2006, 11:58, muudetud 2 korda kokku.
Riding with a King!
Kui te kevadel rehve ei vaheta, soovitan rattad maast lahti tõsta. talv läbi seismist võib nad veits lapikuks ajada. Enurodel suht savi, neil väriseb muid kohti rohkem. Kui ei pane pukile, ei ole ka midagi hullu.
Amortide liigutamisel on iva sees - muidu võivad simmerid kinni jääda ja kevadel on esimene asi simmerivahetus, kuna tükid väljas. Sügisel on hea komme wd 40 torudele ja simmeritele .
Rain - mitte sodi ei oksüdeeru sul vaid mootor ise. niiet hoia edaspidigi vana õli läbi talve sees. Parem, kui üldse ei vaheta
Ural, kui perfektsionist tahad olla, tõsta pukile, kui laisk, vaata, et rehvid täis oleks ja pane küljejalale.
Amortide liigutamisel on iva sees - muidu võivad simmerid kinni jääda ja kevadel on esimene asi simmerivahetus, kuna tükid väljas. Sügisel on hea komme wd 40 torudele ja simmeritele .
Rain - mitte sodi ei oksüdeeru sul vaid mootor ise. niiet hoia edaspidigi vana õli läbi talve sees. Parem, kui üldse ei vaheta
Ural, kui perfektsionist tahad olla, tõsta pukile, kui laisk, vaata, et rehvid täis oleks ja pane küljejalale.
-
tsiklivendd
- Postitusi: 104
- Liitunud: 11 Jaan 2005, 23:10
- Asukoht: Tartu
Re: Bike talvel säilitamine
Mina olen jätnud niisama seisma ja ei ole midagi viga, kevadel töötab nii nagu peaks, ei tee ma mingeid spets valmistusi talveks.ural kirjutas:Kuna bikel pole keskharki ja ei ole mul olemas ka pukke, siis mis moodi oleks kõige mõtekam ratast talveks seisma jätta?
Lihtsalt küljejalale või oleks mõistlik midagi põhja alla orgunnida, nii et rattad maast lahti?
Võid aku soojemasse viia kui tsikkel külmas garaaziz ja korralikult puhtaks pesta, sellega olen mina piirdund ja pole mingit probleemi olnd
Hooaja töötanud õli on tekkinud sademe ja võimalike põlemispruduktide tõttu üht-teist oma omadustest juba kaotanud. Korrosiooni tekitavaid või soodustavaid manuseid on ka vanal õlil kindlasti rohkem...Rain kirjutas:...on ikka pädev päevalehes antud nõuanne õli talveks ära vahetada? Arvan et on siiski mõtekam tsikli mootor kevadel korralikult soojaks ajada, talve jooksul mootorisse oksüdeerunud sodi koos vana õliga välja lasta ja alles siis uus õli sisse panna.
Kui see nüüd jätta mitmeks kuuks liikumatult mootorisse, siis kevadel võib pikast rahuolekust tihkelt paigale tardunud sade enam mitte nii lihtsalt koos vana õliga välja tulla - soojenda sa mootorit niipalju kui jaksad. Tulemuseks ummistunud õlikanalid ja muu säärene värk, pluss veel võimalik korrosioon pindadel, kus õli tasapisi ära valgunud...
See kõik ainult minu spekulatsioon, millele toetudes ma küll ise olen juba värske õli oma apastraati valanud...
Kui just tehnilist riket ei ole, siis kevadel ma õlidega eriti ei mässa.
Kunagi oli seda pukki võimalik osta 300 eest kadaka teel olevast aitoremondi kohast nimega Tespera. Aga kas sinu Z1000 jaoks see ikka sobiv ka on, on juba omaette teema..arx805 kirjutas:OK Kris peace läksin ise veidi liiale. Tegelikult küsimus, mis veidi haakub Ural`i küsimusega. Olen näinud krossi ratastel sellist keskmist pukki mille peale ratas üles tõsta. Kust sellist hankida võiks ?
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
-
Papper
To arx805
Krossitsikli pukke saab tsiklipoodidest. Liigub ka meistrimeeste tehtuid. Hinnad u 300 - 1000eeku.
Ma olen ise kasutanud ka tühja tagurpidi õllekasti tsikli põhja all. Tõstab ilusti rattad üles.
Amortidele on see kindlasti hea. Iga asi ju väsib. Aga liigutama peab ka nagu Mella soovitas. Ning õli WD40 hea asi. Võib ka sumpale lasta, ei hakka roostetama.
Krossitsikli pukke saab tsiklipoodidest. Liigub ka meistrimeeste tehtuid. Hinnad u 300 - 1000eeku.
Ma olen ise kasutanud ka tühja tagurpidi õllekasti tsikli põhja all. Tõstab ilusti rattad üles.
Amortidele on see kindlasti hea. Iga asi ju väsib. Aga liigutama peab ka nagu Mella soovitas. Ning õli WD40 hea asi. Võib ka sumpale lasta, ei hakka roostetama.
-
Laisaar
- Postitusi: 3558
- Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
- Asukoht: Tallinn 5056777
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
mina olen vist igat moodi talveks seisma jätnud. Mingit erilist vahet küll välja tuua ei oska. Loogika ütleb, et kui rattad maas seisab siis võiks talve jooksul natuke ratast edasi-tagasi lükata, et ühekohapeal seismine rehvidele ei hakkaks. Äkki lähvad lapikuks või nii.
motopaks
motopaks
Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
Kui rattal on keskhargi kinnituskohad olemas, aga pole harki (nagu Hornetil*), siis on võimalik ka teha nn. hooldamise/hoidmise keskhark mida ongi mugav kasutada kasvõi ületalve hoidmiseks.
Piltlikult öeldes on see selline maaslamava L kujuline millel 2 ora üles tulevad.
*Hornetile on muidugi võimalik lisavarustusena ka keskhark tellida, aga hind on selline

Piltlikult öeldes on see selline maaslamava L kujuline millel 2 ora üles tulevad.
*Hornetile on muidugi võimalik lisavarustusena ka keskhark tellida, aga hind on selline
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
Minu igaaastane menüü:
rattad maast lahti
rehvid pisut tühjemaks
simmerid õliga, kett vahaga üle
karburaatorid bensiinist tühjaks
paak bensiini täis
kraan kinni
uus õli sisse, mille kevadel taas uue vastu vahetan
sumbutaja [Motobot: õige on "summuti"] otsad võimalikult hermeetiliselt kinni
õli silindritesse
korralikult puhastatud ja vahatatud rattale kate peale
aku maha ja laadima
soe garaaž
Mulle sobib nii, hea kevadel ratast taas käivitama minna.
rattad maast lahti
rehvid pisut tühjemaks
simmerid õliga, kett vahaga üle
karburaatorid bensiinist tühjaks
paak bensiini täis
kraan kinni
uus õli sisse, mille kevadel taas uue vastu vahetan
sumbutaja [Motobot: õige on "summuti"] otsad võimalikult hermeetiliselt kinni
õli silindritesse
korralikult puhastatud ja vahatatud rattale kate peale
aku maha ja laadima
soe garaaž
Mulle sobib nii, hea kevadel ratast taas käivitama minna.
Kes mett teeb, see mett sööb!
Ega ta ongi selline "just mitte väga vajalik" tegevus, kui ratas soojas ja vaid üle talve seisab. Aga õhufilter asetseb kohas, kus selleni jõudmiseks peab paagi maha kruttima, asi neid küünlaid siis keerata onCB500 kirjutas:No sa ikka viitsid.. seda teevad küll vähesed.Pikk kirjutas:Minu igaaastane menüü:
õli silindritesse
Siin foorumis on mehi, kes oma ratta pea iga talv molekulideks võtavad. Nende läbisõit on muidugi märksa suurem, kui 15-20 K
Iseasi, kas nad sellest kõva häälega rääkida tahava
Kes mett teeb, see mett sööb!
kris. kirjutas:Selle aktsiooni mõjust karbussis olevatele kummidetailidele on liikvel erinevaid versioone ...Pikk kirjutas:karburaatorid bensiinist tühjaks
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Ma enam ammu ei viitsi neid versioone võrrelda/lugeda/kaaluda - käitun oma äranägemise järgi ning kogemuste põhjal. Ei väida, et mu teguviis õige oleks, aga masinad on mind aastaid veatult edasi vedanud, ehk see trend jätkub.
Kord sai bensiin sisse jäetud, kevadine käivitus oli tänu düüsidesse ladestunud vaigu liiga keeruline, et seda uuesti katsetama hakata.
Kes mett teeb, see mett sööb!
-
Erci
- Postitusi: 755
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 32 korda
Huvitav kas bensiinidel niisuur vahe et pooleaastaga sinna vaik koguneb, mina ja mitmed tutvusringkonnast pole küll kunagi bensiini välja lasknud ja käivitub siiski. Võibolla mõjub see karburaatori tüübist ka kuidagi?
Ehk peaks talvel lahti võtma ja vaatama mis sinna kolme aastaga kogunenud on, ehk üllatab ennastki.
Ehk peaks talvel lahti võtma ja vaatama mis sinna kolme aastaga kogunenud on, ehk üllatab ennastki.
Viimati muutis Erci, 26 Okt 2006, 15:12, muudetud 2 korda kokku.
___________________________
-
kris.
- Postitusi: 2416
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 15 korda
- Tänatud: 26 korda
Kui võrrelda tühjaks VS sisse jätta, siis kindlasti tühjaks. Ise kasutan viimasel ajal bensiini säilitajaid, mis peaks vaigu sadestumise ära hoidma. Igaks juhuks lasen kevadel ühe poti karbussi puhastajat kah paagist läbi, nii igaks juhuks
.
Ja ületalve seisnud bensu kallan auto paaki
.
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Ja ületalve seisnud bensu kallan auto paaki
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Mina lisan täispaagile "fuel stabilizerit", Bike worldist ostetud ja Honda embleemiga. Kes tahab peab mind lolliks või raha raiskajaks, aga ületalve seisnud ratta kevadine esimene käivitus on olnud siiamaani "start" nupu vajutamise vaev. Ehk siis minugi puhul see trend jätkub.
Midagi tühjaks ma ei kalla ega käia(sissepritse).
Midagi tühjaks ma ei kalla ega käia(sissepritse).
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
-
kalle
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Tundub vedamise (kütuse kvaliteet?) asi olevat. Mind on süüdistatud küll liiga tihedas hooldamises(iga kevad piduri/siduri vedelikud, amordi õlid, red õli, jm "mittevajalikud" kontrollid jne jne) aga karpasi pole ma küll kunagi tühjaks lasknud. Paak seisab alati kõrini täis ja kevadel käivitub sama bensuga väga hästi. Ja sama besuga lähen ka sõitma alati(see paagitäis saab kohe tühjaks tavaliselt: ). Säilitusainet poovisin esiemest korda eelmine sügis..sama seis nagu enne kui ei kasutanud..ei paremaks ega halvemaks midagi. Paak asub sadula all ja seda 28l pole tõesti viitsinud siiani välja pumbata..pole vaja olnud ka.Pikk kirjutas:Kord sai bensiin sisse jäetud, kevadine käivitus oli tänu düüsidesse ladestunud vaigu liiga keeruline, et seda uuesti katsetama hakata.
ST on sõitnud u 142000, millest minu käes u 94000 ja karpasi pole siiani näppinud (sünkimine on ainuke tegevus siiani olnud seal kandis). Käivitub alati ideaalselt, käib nagu kell ja kulu on keskmiselt 5,5 kandis. Pole siiani vajalikuks pidanud niisama näppida ja igasugused vaigu jm jamad on tundmatud. Sel sügisel ehk võtan lahti, et vaadata mis seisus on membraanid. Eks siis ole näha, kas hr vaik on kodus või mis. Üldine trend paitab olevat ikka sinnapoole, mulle tundub.. ise avan, et panen kõik sama targalt kokku tagasi.
ps. karpa puhastajat (comma carb magic siiani, mille tegemine lõpetati vist) lisan kütusele läbi hooaja aeg ajalt
Kk
KZ1000C3
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
Absoluutselt kindlalt kütuse kvaliteedi küsimus. Kasutan küll juhtivtanklate poolt pakutavat, aga nagu tihti kuulda on, leitakse solki igalt poolt. Ilmselt see partii oli Probo Koala pardal segatud.
Comma carb on kord mu sõbra ratast aidanud, mis peale talveund pöördesse minna ei tahtnud. Peale kolme-nelja paagitäit pesu, kõik normaliseerus.
Comma carb on kord mu sõbra ratast aidanud, mis peale talveund pöördesse minna ei tahtnud. Peale kolme-nelja paagitäit pesu, kõik normaliseerus.
Kes mett teeb, see mett sööb!
Mina jätan karbussi bensiini täis samal põhjusel, miks ka paak peaks täis olema. Iseasi, kas kasutada stabiliseerijat või mitte, see jäägu igaühe enda otsustada. Meil müüdavad bensiinid peaks probleemideta seisma vähemalt kuus kuud ja kui vaadata praegust tarbimist, siis normaalses tanklas bensiin küll seista ei jõua kuigi kaua. Iseasi, kui kaua seisab kuskil kütuseterminalis. Halva õnne korral võib muidugi kuskilt saada ka pool aastat seisnud bensiini, milles siis tõesti võivad polümeriseerumise protsessid toimuma hakata (vaigustumine). Siiani on talvel katte all õues seisnud Honda ilusti kevadel käima läinud ja ka korralikult töötanud.
Rehvirõhku võiks alandada natuke, kuid jalal külmas seisva ratta puhul võid kevadel avastada päris tühjade rehvidega ratta, sest igal sisekummil toimub niikuinii iseeneslik tühjenemine ka läbi lohvi seina. Parem olgu rehv ikka üleni ühtlaselt täis, kui kuskilt kortsus. Õli olen ka sügisel ära vahetanud, kuid kevadel pole uut sisse panema hakanud, see oleks küll raiskamine. Kui summuti ava on kinni kaetud, siis ma ei näe küll võimalusi miks peaks kuskilt niiskus sinna otseselt sissetrügima hakkama ja see kate ka rohkem summuti enda tervise pärast. Kevadel sõidad ju suurest vaimustusest kohe õlivahetusvälba jagu kilomeetreid üsna ruttu maha.
Kui silindrisse ka veel nats õli valada ja mõnigad ringi väntvõllil teha lasta ilma käivitamata ja siis näiteks survetaktis seisma jätta (starteriga rattal leiab kõrgema käiguga vaikselt lükates), on klapid ka ilusti kinni ka veel ja klapivedrudelt pinge maas
.
Rehvirõhku võiks alandada natuke, kuid jalal külmas seisva ratta puhul võid kevadel avastada päris tühjade rehvidega ratta, sest igal sisekummil toimub niikuinii iseeneslik tühjenemine ka läbi lohvi seina. Parem olgu rehv ikka üleni ühtlaselt täis, kui kuskilt kortsus. Õli olen ka sügisel ära vahetanud, kuid kevadel pole uut sisse panema hakanud, see oleks küll raiskamine. Kui summuti ava on kinni kaetud, siis ma ei näe küll võimalusi miks peaks kuskilt niiskus sinna otseselt sissetrügima hakkama ja see kate ka rohkem summuti enda tervise pärast. Kevadel sõidad ju suurest vaimustusest kohe õlivahetusvälba jagu kilomeetreid üsna ruttu maha.
Kui silindrisse ka veel nats õli valada ja mõnigad ringi väntvõllil teha lasta ilma käivitamata ja siis näiteks survetaktis seisma jätta (starteriga rattal leiab kõrgema käiguga vaikselt lükates), on klapid ka ilusti kinni ka veel ja klapivedrudelt pinge maas
SAQU
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
-
Tsikkelröövel
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Minu arvamus on küll selline, et kui korralised hooldused on normaalselt tehtud, ei ole talvekorterisse panekuks küll mingeid erilisi ettevalmistusi vaja. Bikega on mu kogemus küll lühike, aga teha kavatsen vaid elementaarsed konserveeringud (no ok, mul on soe garaaž). Õli vahetus enne selle ressursi ammendumist - no milleks.
Samas on mul hiiglapikk kogemus Jawaga. Masin 66. aastast, sõitnud kuni 74. aastani isa käes - temal oli see talvel kuuris kuhu jäi, kui lumi maha tuli. Naabrimees siiamaani meenutab, kuidas isa ta kevadel välja õngitses - rattad ei käinud kuivanud pori tõttu koobastes ringi - pesi puhtaks, lõi matsust käima.
Siis sõitis 2 aastat onu. 76-82 seisis - siis sain 16 ja sain ratta omale. Ma ei valeta - panin peale uue aku, vahetasin õli, pumpasin kummid täis ja lõin MATSUST käima. Kusjuures seisnud bensuga. Tõsi, kraani põhiharu oli vaiku täis, reserv aga funkas. Sõitsin selle rattaga toona 96. aastani. No sõjavägi jäi vahele. Siis seisis masin kuni 2005. aastani, mil panin uued sõrmed, sõrmepuksid ja hõõritsesin kolvi silmad õigeks, uued rõngad. Vahetasin õli. Ja lõin jälle matsust käima. Küünlad peal on ikka vanad, karburaatorit pole kunagi pidanud näppima (va elementaarne puhastus). Õli olen vahetanud kord aastas - kinnitan, et mitte mingisugust sadet sellest pole käigukasti tekkinud.
Palun mitte võtta seda pikka juttu kiitlemisena. Tahan sellega öelda seda, et kui rattal on mõistliku korrapärasusega tehtud hooldused ja kõrvad on peas, et kuulda, kui midagi masinal viga ning käed otsas, et see kohe parandada, ei juhtu mitte midagi, kui ratas lihtsalt niisama talvekorterisse jääb. Ka arvan, et asjatu demontaaž-montaaž lõhub masinat rohkem, kui selle tegematajätmine - vana inseneritarkus, ära remondi seda, mis pole rikkis.
Minu arvamus muidugi.
Samas on mul hiiglapikk kogemus Jawaga. Masin 66. aastast, sõitnud kuni 74. aastani isa käes - temal oli see talvel kuuris kuhu jäi, kui lumi maha tuli. Naabrimees siiamaani meenutab, kuidas isa ta kevadel välja õngitses - rattad ei käinud kuivanud pori tõttu koobastes ringi - pesi puhtaks, lõi matsust käima.
Siis sõitis 2 aastat onu. 76-82 seisis - siis sain 16 ja sain ratta omale. Ma ei valeta - panin peale uue aku, vahetasin õli, pumpasin kummid täis ja lõin MATSUST käima. Kusjuures seisnud bensuga. Tõsi, kraani põhiharu oli vaiku täis, reserv aga funkas. Sõitsin selle rattaga toona 96. aastani. No sõjavägi jäi vahele. Siis seisis masin kuni 2005. aastani, mil panin uued sõrmed, sõrmepuksid ja hõõritsesin kolvi silmad õigeks, uued rõngad. Vahetasin õli. Ja lõin jälle matsust käima. Küünlad peal on ikka vanad, karburaatorit pole kunagi pidanud näppima (va elementaarne puhastus). Õli olen vahetanud kord aastas - kinnitan, et mitte mingisugust sadet sellest pole käigukasti tekkinud.
Palun mitte võtta seda pikka juttu kiitlemisena. Tahan sellega öelda seda, et kui rattal on mõistliku korrapärasusega tehtud hooldused ja kõrvad on peas, et kuulda, kui midagi masinal viga ning käed otsas, et see kohe parandada, ei juhtu mitte midagi, kui ratas lihtsalt niisama talvekorterisse jääb. Ka arvan, et asjatu demontaaž-montaaž lõhub masinat rohkem, kui selle tegematajätmine - vana inseneritarkus, ära remondi seda, mis pole rikkis.
Minu arvamus muidugi.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Väike vahe, et Jawa on kahetaktiline ja õli ju ainult käigukastis, suurem osa kaasaegseid tsikleid siiski 4 taktilised.Tsikkelröövel kirjutas:Minu arvamus on küll selline, et kui korralised hooldused on normaalselt tehtud, ei ole talvekorterisse panekuks küll mingeid erilisi ettevalmistusi vaja. Bikega on mu kogemus küll lühike, aga teha kavatsen vaid elementaarsed konserveeringud (no ok, mul on soe garaaž). Õli vahetus enne selle ressursi ammendumist - no milleks.
Samas on mul hiiglapikk kogemus Jawaga. Masin 66. aastast, sõitnud kuni 74. aastani isa käes - temal oli see talvel kuuris kuhu jäi, kui lumi maha tuli. Naabrimees siiamaani meenutab, kuidas isa ta kevadel välja õngitses - rattad ei käinud kuivanud pori tõttu koobastes ringi - pesi puhtaks, lõi matsust käima.
Siis sõitis 2 aastat onu. 76-82 seisis - siis sain 16 ja sain ratta omale. Ma ei valeta - panin peale uue aku, vahetasin õli, pumpasin kummid täis ja lõin MATSUST käima. Kusjuures seisnud bensuga. Tõsi, kraani põhiharu oli vaiku täis, reserv aga funkas. Sõitsin selle rattaga toona 96. aastani. No sõjavägi jäi vahele. Siis seisis masin kuni 2005. aastani, mil panin uued sõrmed, sõrmepuksid ja hõõritsesin kolvi silmad õigeks, uued rõngad. Vahetasin õli. Ja lõin jälle matsust käima. Küünlad peal on ikka vanad, karburaatorit pole kunagi pidanud näppima (va elementaarne puhastus). Õli olen vahetanud kord aastas - kinnitan, et mitte mingisugust sadet sellest pole käigukasti tekkinud.
Palun mitte võtta seda pikka juttu kiitlemisena. Tahan sellega öelda seda, et kui rattal on mõistliku korrapärasusega tehtud hooldused ja kõrvad on peas, et kuulda, kui midagi masinal viga ning käed otsas, et see kohe parandada, ei juhtu mitte midagi, kui ratas lihtsalt niisama talvekorterisse jääb. Ka arvan, et asjatu demontaaž-montaaž lõhub masinat rohkem, kui selle tegematajätmine - vana inseneritarkus, ära remondi seda, mis pole rikkis.
Minu arvamus muidugi.
SAQU
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.