Tort kirjutas:Ma olen küll võhik, nii et pekske mind, aga selle viimase ütlusega olen küll nõus. Ma arvan, et sõita tuleb kõvasti lihtsalt. Need mehed, kes sigulliga sõitma õppisid on küll piisavalt karastatud, et teiste autodega sõita ilma igasuguse viginata. Seda teemat lugedes jääb mulje, et siin on täielik tipp koos ja sõidetakse sekundite peale ja iga tsikli kilo on arvel.

Põhimõtteliselt õigus küll, siin teemas pole ükski "tipp" sõna võtnud (äkki mx77 siiski? Eks ta ise võib öelda, kuidas ta klassifitseerub eesti kitsas mx taevas) Kuid kui sa nats süvened teemasse, siis saad peagi aru, et siin ei vali keegi ka ratast mõne endurosarja või mx1 etapi võistluseks. Need mehed kes seal osalevad, kahjuks siin foorumis ei kommenteeri.

Nii et, kui sellega ei lepi, mida siin saad, siis tuleb kahjuks teine koht otsida info saamiseks
On olemas häid praktikuid, kes ei pruugi olla üldse head teoreetikud ja samas ka vastupidi (enamik ülikooli nt. majandusõppejõude). See loomulikult ei tähenda, et mina või mõni veel oleks mingi kõvem teoreetik või praktik, kuid jällegi, kui seda teemat poleks, ei oleks mul näiteks siin foorumis praegu üldse huvitav

Samuti on siin sõnavõtnud kodanikud kindlasti sõitnud Ladadega, Jawadega ja muude primitiivsete sõiduriistadega ja oskavad heal ja halval vahet teha. Lihtsalt ei ole siin väiksel maalapil nii palju selliseid kodanikke, kes tõesti oleks sõitnud kõigi toodetud tsiklitega päevade kaupa, et puhtalt praktika põhjal selliseid otsuseid ja järeldusi teha. Seega on võimalik seda teoreetiliselt arutada. Nagu ainult mehaanik ei suuda sulle kõiki sõidunippe seletada ja sõitja jälle kõiki peensusi karpa reguleerimisest serveerida. Siin tulevadki mängu kodanikud, kes on teinud seda ja teist ainuisikuliselt. Nende teadmised ei pruugi olla ja tavaliselt ei ole täiuslikud, kuid nad oskavad teha järeldusi oma kogetu põhjal. Kogu aeg on siin paremad sõidumehed nagu kooris öelnud, et seadistus ei ole üldse tähtis, ikka on mehes asi kinni aga ma ei ole sellega 100% nõus, sest nendel on võib olla olnud mehaanikud, kes on esmase seadistuse ära teinud ja siis tõesti on see rohkem mehe küsimus. Aga kui ostad kasutatud ratta ja se ei ole kõige peenemas korras, siis pead endale selgeks tegema need põhinüansid ja sättima ratta oma kaalule ja sõidutingimustele vastavaks, et MITTE ÕPPIDA VALES SEADES SÕITMA. Mida siis hiljem jälle raske välja harjutada. Ma olen päris kindel et iga eesti tipp saab sõidetud täiesti vales seades masinaga minusuguse vastu, aga ta ei saa mitte samasuguse oskusega korras seadega tsikliga varustatud tipu vastu. Mina isiklikult pole võistlemas käinud, kuid ma olen proovinud, milline vahe on näiteks esiamortidel, millel pole õli vahetatud paar aastat ja millel on klapid umbes läbilöögi kaitse kummipurust ja siis kui see pask on asendatud ÕIGE viskoossusega õliga ja puhastatud, nii et see ka reguleeritav on. Ja on tõesti SUUR vahe isegi minusuguse jaoks. Seega ei pea päris nii kategooriline olema selle suhtes, kui keegi tahab endale korralikku ratast, et sellega välistada tehniline küündimatus sõidutulemuses. Ja kui siis ei suuda, ei oska või ei julge saada korralikku tulemust, siis räägime juba mehest.
Kokkuvõtteks: ostke ratas värvi järgi ja ärge uurige siis siit foorumist milline se värv peab olema!
Siit foorumist reeglina ei saa vastuseid eesti tippudelt (sorry mõned tipud, kes siin siiski viitsivad kommida), vaid harrastajatelt, kes lihtsalt on hetkel natuke oma kogemustega eespool päris algajast.
Minu arvamus, nagu tavaliselt ja ei pretendeeri absoluutsele tõele.
