Mootorratturite reisikirjad
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 408
- Liitunud: 17 Juul 2003, 13:55
- Tsikkel: KTM 790 Adventure
- Asukoht: Ei mäleta
- Kontakt:
Nda, väga lahedad pildid. See pilt kus tornitipp läbi udu paistab oli ikka selline, et võttis alt märjaks. Asi mida tahaks näha.
Aga üks asi jäi küll kangesti kohe silma - udu Ei tea mis neil seal viga on kogu aeg. Päikest ka oli vai?
Equ
Live long and prosper!
MINI 50 '8x->Jawa 250 '61->Honda MBX125F '84->Honda CM400T '83->Yamaha XJ600 '90->Kawasaki ZX10 '88->Honda CBR1000F '91->BMW R1200GS '05->KTM 790 Adventure '20
-
- Postitusi: 87
- Liitunud: 27 Dets 2004, 18:00
- Tsikkel: Honda XRV 750 Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
tegelt oli vihmane ainult see üks hommik kus torn udu seest paistis, ülejäänd päevad olid 25 ja pluss kraadi üle nulli ja päike siras nigut meeletu. vahepeal oli tunne et viskaks pesu seljast ja sõidask t-särgiga, aga siis hakkas hirm virnapaneku ees ja sõidupesu jäi selgaEqu kirjutas:Tre,
Nda, väga lahedad pildid. See pilt kus tornitipp läbi udu paistab oli ikka selline, et võttis alt märjaks. Asi mida tahaks näha.
Aga üks asi jäi küll kangesti kohe silma - udu Ei tea mis neil seal viga on kogu aeg. Päikest ka oli vai?
Equ
Soome-tiir mootorrattaga
Kokkuvõtvalt: soovitan kõigil Soomes suvisel ajal suurem või väiksem tiir ära teha. Kliima on umbes sama, mis meil (kui just väga põhja ei keri), teed on väga head, inimesed lahked, loodus imeilus ja kõik see lõbu on kodule lähedal ehk ei pea pikki ülesõite (Läti-Leedu-Poola-Saksamaa jms) tegema jõudmaks soovitud turismipiirkonda. Loomulikult ei leia Soomest teabmiserilisi maailmakultuuripärandisse kuuluvaid objekte, mille taustal end kindlasti pildistama peaks (jõuluvana Rovaniemis ehk välja arvata), aga seal on väga ilus loodus ning muidu mõnus olla. Igatahes maksab minna kasvõi seepärast, et veenuda kahes asjas: kogu Soome pole selline nagu on Helsinki ja soomlased pole sellised nagu need Meloodialt ja Romantikalt mahavoolavad alkopalverändurid.
Ööbisime ametlikes kämpingutes telgiga, kuigi Soome igameheõigus lubab ka eramaal ööd veeta. Kämpingute kvaliteet on üldjuhul täiesti OK, igal pool on soe dušš ja köök (köögi- ja sööginõud siiski vaid vähestes), hinnaks oli 10-20 euri, kusjuures pooltel juhtudel oli hind alla 14 euri, hind oli kallim suurmate linnade (Lahti, Savonlinna) lähistel. Kõik kämpingud olid veekogude ääres ja varustatud ka grillimisvarustusega, nii et igakülgne ajaveetmisvõimalus oli tagatud. Kõige parem hinna-kvaliteedi suhe oli rahvusparkide kämpingutes.
Ilm oli Eestimaine päris põhjani välja, umbes kümme kilti enne Kuusamot andis korraga tunda, et nüüd oleme põhjas. Kuusamo supermarketis ei võtnud me enam tsiklijopesid seljast (nii kuradi külm oli, eriti külmalettide lähistel) ja otsisime välja sooja aluspesu letid, samas aga kohalikud käisid šortside ja T-särkidega. Seda külmatunnet me ei saanudki enne kerest välja kui umbes Kuopio kanti tagasi jõudes. Pikkadest alukatest sõidupükste all julgesin ma loobuda alles alustades sõitu Lahtist Helsinkisse. Sääski oli ohtralt kuskil põhja-kesk-Soomes, ei lõunas ega päris põhjas nendega muret ei olnud. Väga mõnus oli kuskil põhjapool maanteel kinni pidada, hüpata üle kraavi metsa või rappa ja ajada kahe peoga sisse suuri mustikaid või murakaid.
Teed on sealkandis loomulikult väga head, ehk päris põhjas võib noriv liikleja tabada mõningast lainetust ja märgata mingeid pragusid asfaldis. Ka kruusateed on seal väga head: siledad ja tolmuvabad. Kuna viimased on ka mõnusalt käänulised ja inspireerivalt teravalt mäest üles-mäest alla, siis tekkis mõte, et peaks ehk korraldama kunagi väikese kruusakummardajate palverännaku Soome kruusateedele.
Teid remonditi kohati päris pikalt ja fundamentaalselt, aga Soome turismiarenduskeskusest http://www.visitfinland.com/web/est/index.nsf saab küsida käesoleva aasta teederemontide kaarti. Samast kohast on mõtet küsida brožüüri „Autoga Soomes“, kus on ära toodud mitmed huvitavad marsruudid, mida läbida, samuti erinevate suuremate huviväärsuste kirjeldused. Kaardi ostsin Rahva Raamatust, seal valik piisavalt suur, ma võtsin 1:500 000 kaardi, kus ka väiksed teed ja kämpingud kenasti peal.
Täpsemat infot iga piirkondna vaatamisväärsuste kohta leiab praktiliselt igast bensukast, kus on lett voldikute jms kraamiga. Bensuhind kõikus 1.38 ja 1.44 vahel, kusjuures oli vahe erinevate bensukate, mitte regioonide vahel, ka põhjast võis leida odavat kütust, samuti võis paarisaja meetri kaugusel paiknevates tanklates hinnavahe olla päris suur. Ükski automaattankla Eesti pangakaarte (ka Nordea oma) ei tunnistanud.
Suomussalmi külje all oleva kämpingu kohviku eestlasest perenaine tunnistas, et me olime esimesed eestlastest tsiklistid nende kämpingus viimase 15 aasta jooksul. Loodetavasti ei jää me aga viimasteks, soovitan raudselt kõigil teha suurem või väiksem ring Soomes.
-
- Postitusi: 1273
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 43 korda
Mootorrattaga saksamaa-shveits-chamonix(F)-saksamaa-leedu-eesti (3200km)
Kohalike bikemeestele tasub mägedes kohe teed anda,neil on kurvid peas ja sõidukiirus hoopis teine.
Kui võimalik siis Saksamaa tasuks läbida kõrvalteid pidi.
Kiirteedel midagi erilist näha ei ole ja kõrvalevaatamiseks ertiti aega ei ole.
-
- Postitusi: 87
- Liitunud: 27 Dets 2004, 18:00
- Tsikkel: Honda XRV 750 Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
-
- Postitusi: 177
- Liitunud: 25 Okt 2005, 23:10
- Tsikkel: BMW R 1200 GS, Sherco 300
- Asukoht: L-virumaa
tema http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=22616
Olin vist ainuke kes Eestist sinna mootorrattal kulges. Vähemalt rohkem ühtegi meie numbrimärgiga mootorratturit ei kohanud ja teiste eestimaalastega jutustades vaadati kui hullu kes üksipäini kingi kolab.
Mootorratturitel lastakse kulgeda kuni lindini, jala käimist minimaalselt. Ralli ise oli nagu oli ehk võidu sõitsid 2 esimest meest.
Matkast endast- ööbimisel kasutasin igameheõigust, maandusin õhtul enda äranägemisel sobilikus paigas kus hea hommikul ärgata.
Ära tulles lasin end juhtida Garmini navigaatoiril, Jyvaskülast peaaegu Lahtisse välja mööda Kesk-Soome kruusateid. Vot see oli vast elamus - kaif täielik. Soovitan soojalt ja tahaks tuleval suvel ühe korraliku Soome kruusateede treti ette võtta.
-
Teema algataja - Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Siit veidi vahekokkuv6tteks. Meie seekordne mootorrattareis on j6udnud oma yhe eesmargi teostamiseni.
Ja kuna tekkis m6te, et internet Tuneesias pole just ehk iga nurga taga, siis siit see tuleb. Kui keegi viitsib kaarti vaadata, siis linn kus seda kirjutan, on El Jem.
Siit suundume veel alla, et sellele mitte just liiga suurele riigile miskine ring peale teha.
Ilm on nagu jatkuks seekorde Eesti suvi. Hetkel pilvitu ja sooja ligi 30. Valjas kaib vilgas elu, segatuna kohaliku muusika ja vahel ka palvemajade ruuporitest kostva valju laulu ja palvetega.
Ka seekord oleme teel kahekesi ja kahe rattaga. Mina ja ST ja Janc ja TDM.
Hetkel siis niipalju... kui k6ik tahemargid meie poolt ja taas kodus, eks siis annan taas veidi marku, kuda ja mis
Kk araabia keelse klaveri tagant
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
-
- Postitusi: 372
- Liitunud: 01 Veebr 2005, 18:18
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 1 kord
väike soome reisike
-
Teema algataja - Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Siit siis veidi hiljem meie pildid Tuneesiast.
http://www.emmk.ee/janc/album/2006/tunisia/index.html
Kk
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
tsiklireis Marrakechist (Maroko) Dakari (Senegal)
Reisifirma MadExpress võttis jõulude ajal minu tsikli Tallinnast peale ja 5. Jaanuaril oli see Marrakechis olemas, loodetavasti tuuakse tagasi ka.
Kuna tegemist oli korraldatud reisiga, siis olid kaasas saateautod ja muu tehnika ootamatusteks, seega sai mõnusalt ilma kottidekoormata sõita.
Reis kulges Marrakechist üle Atlase mäestiku Errachidasse, seal nägime esimest Dakari katset. Siis liikusime altpoolt tagasi ookeni äärde, kuna lihtinimesi Mauritaaniasse samast kohast ei lastud kust rallisõitjaid. Edasi läbi Lääne-Sahara autonoomse üksuse Mauritaaniasse ja sealt Senegali Dakarisse välja.
Eriti raju oli metsikult mööda kõrbe GPSi järgi sõita.
pildid: http://udu.ee/africa2007
Tarbija poolelt suht ideaalne - midagi selle metsiku ja organiseeritu vahepealset. Piisavalt metsik, olid pidevalt ehedas kohalikus elus, aga samas oli kõik vajalik alati kaasas - tööriistad, varuosad, telkimisvarustus, söök-jook.sang kirjutas:Kuidas see Dakari värk ka tundus tarbija poolelt? Et kas pigem oli tegemist metsiku ja ekstreemse seiklusega täis ootamatusi või pigem ilusti planeeritud „safariga“ europaksudele, kus näidatakse näpuotsaga kohalikku „päris-elu“, aetakse ette taltsaid jahiloomi ja õhtuti tantsib osalejatele kohalik rahvakunstiansmbel?
Enamus öid olid ikkagi hotellides, seega sai euroinimese moodi pesta ka
http://www2.tallink.com/eng/ee-helros_price.phpCB500 kirjutas:Sa ikka Tln-Rostock laevasõidu hindu oled uurinud?
Ma arvan, et CB500 vihjas sellele, et need kirves olema... mitte, et ta ei oskaks neid p*** kodukalt leida.SigSauer kirjutas:http://www2.tallink.com/eng/ee-helros_price.phpCB500 kirjutas:Sa ikka Tln-Rostock laevasõidu hindu oled uurinud?
_________________________________________________________
Helsinkist Rostocki on kohad 17 kuupäevasele väljumisele.
Väljumise aeg on kell 22:00 ja laev jõuab Rostocki järgmine päev kell 21:30
Hinnakiri on sama mis Rostock Helsinki suunal.
Laevad väljuvad Helsinkist Länsisadamast.
Tallinn Helsinki ja Helsinki Tallinn jätkureisi hind on mootorrattale 235.-
ühes suunas ja edasi tagasi 470.-
Reisija pileti hind edasi tagasi tuleb 188.- ühes suunas ja 376.- edasi
tagasi.
Tallinnast väljub superfast 17.07.07 kell 16:15 ja sadamas peab olema
pooldeist tundi varem.
Helsinkist Tallinna väljub laev 8:30 ja on Tallinnas kell 11:00
See laev millega lähete Soome saate edasi sõita Rostocki ja tagasi Tallinna ka. Ebamugavaks teeb sõidu see, et kui jõuate Helsinki siis peate vahepeal laevalt maha tulema koos sõidukitega ja uuesti Helsinkis chek'in läbima, et sõita Saksamaale.
Kui jõuate Saksamaalt Helsinki, siis peab selle sama toimingu uuesti tegema, et Tallinna tagasi sõita.
______________________________________________________
Võimalik on väljumine 30 juuli ja laev väljub kell 05:00 hommikul
Rostock'ist ja jõuab järgmine hommik kell 06:00 Helsinki.
Mootorrata hind on 1127.- ja ilma aknata neljane kajut on hinnaga 10,173.-
neljale reisijale.
Sadam Rostockis on Überseehafen (maantee A19 lõppeb sadamas)
Aadress: Uberseehafen, Ost-West-Srasse 35, 18147 Rostock.
Rostockis algab Check-in sõidukitega reisijatele eelmisel õhtul kell 22:30
ja see lõppeb kell 1 öösel.
Laevale pääseb alates kell 24:00
Broneeringu soovitame muidugi sooritada esimesel võimalusel kui olete
kuupäevas kindel, sest kõrghooajal on sellele liinile suur nõudlus.
Arvestama peab aga sellele et piletid peavad olema tasutud 30 päeva enne reisi. Kui broneering tehakse vähem, kui 30 päeva enne reisi,
tuleb selle eest tasuda koheselt.
Järjekord pole korrektne ja osadel ka pealkirjad puudu, võibolla (laisk inimene talking) muutub kunagi asi korrektsemaks
Scandinaaviasse
Plaan on lihtne - Stockholmist üles-üles mööda mere äärt, kuni kuiva jalaga Soome saab ning siis alla tagasi.
Tegemist pole kindlasti mitte mingi ekstreemsusega ega muidu erakordsega - sellise tavalise reisiga pigem. Plaan minna üksi. Õigupoolest rohkem plaani polegi. Pole ööbimist, pole teada mitu päeva reis võiks võtta etc.
Kuid - kui keegi on käinud, siis kas sellel marsruudil oleks midagi iseäralikku vaja silmas pidada või on tegemist nii turvalise asjaga, et pole muud kui tuld!
Re: Scandinaaviasse
Raha varu piisavalt kaasa... Vist oleks õige arvestada sõidukuludele 2 EEK/Km.SL kirjutas:Küsimus väga lihtne: kui keegi on käinud, siis kas on midagi iseäralikku silmas pidada ca 1800-2000 km-l reisil skandinaaviasse.
Plaan on lihtne - Stockholmist üles-üles mööda mere äärt, kuni kuiva jalaga Soome saab ning siis alla tagasi.
Tegemist pole kindlasti mitte mingi ekstreemsusega ega muidu erakordsega - sellise tavalise reisiga pigem. Plaan minna üksi. Õigupoolest rohkem plaani polegi. Pole ööbimist, pole teada mitu päeva reis võiks võtta etc.
Kuid - kui keegi on käinud, siis kas sellel marsruudil oleks midagi iseäralikku vaja silmas pidada või on tegemist nii turvalise asjaga, et pole muud kui tuld!
Muidu tõesti, tuld!
Ära sõida kiiremini, kui mõtelda suudad!
Laevalt maas, võtsime suuna Berliinile, eesmärgiga käia ära loomaaias ja näha jääkarupoeg Knuti. Kohale jõudes selgus, et Knutil oli juba uneaeg ja mõmmik oli teki alla pandud. Väike peatus ja kohvi Brandenburgi väravate juures ja edasi ööbimiskohta Etap hotelli Dessaus, Berliinist umbes 100km allapoole. Hommikul 12.06 sõitsime Wittenbergi, et näha seda UST, mille külge 1517 aastal Martin Luther naelutas oma 95 teesi, taasalgatades protestantliku reformatsiooni. Väike tiir Wittenbergi linnas ja edasi Müncheni ja Garmishi peale, ees ootas 550km autobaane, kella 2100 paiku jõudsime sihtkohta Garmish- Partenkirchenisse. Ööbimiskoha aadressi GPS-i toksides ei pannud ma tänava nime järele sõna „strasse” ja GPS juhatas mind kuskile linnaserva heinamaale. Mõtlesin juba, et mingi nali Baieri moodi, aga mööda jalutav vanapaar juhatas meile õige suuna kätte ja edasi oli juba kõik „delo tehniki”. Öömajas võeti meid lahkelt vastu, tuba oli kolmandal korrusel ja aknast avanes miljonivaade Alpidele. Järgmisel päeval ehk kolmapäeval külastasime umbes 60km kaugusel asuvat Neuschwansteini lossi, mille kuningas Ludwig II oli ehitanud oma naisele. Lossi juurde pääsemiseks tuli ca pool tundi jalgsi kõmpida. Loss ise on muidugi vägev. Vaated on majesteetlikud. Lossi sisemusega tutvumiseks tuli lunastada järjekorranumber nagu meil pangas või lihaleti ääres ja siis oodata, millal sinu grupi number väravaposti otsas plinkima hakkab. Selle lossi vastas mäe küljel oli teine loss, kollastest kividest. Tolle olevat Ludwig ehitanud selleks, et sealt aknast oma maalilist Neuschwansteini imetleda.
Ülejäänud päeva pühandasime tutvumisele oma ajutise kodulinna Garmish- Partenkircheniga. Samal õhtul kutsus majaperemees meid Straussi kontsertile GaPa kontserdimajas, kuna oli käimas just Straussi muusikale pühendatud nädal. Neljapäev algas GaPa külje all oleva Partnachklammi mägijõe külastamisega, kohati tekitas veevool sellist müra, et omavahel rääkimine oli võimatu. Edasi sõitsime Münchenisse, kuna ilm oli sigapalav, siis ei viitsinud seal eriti pikalt ringi vaadata. Reedel vallutasime köisraudtee abil Saksamaa kõrgeima tipu Zugspitzi. 2962 m kõrguselt avanes võrratu vaade igas suunas, lisaks meeldiv +5 sooja vahelduseks 1000m peal valitsevale +30 kraadile. Reede õhtul sõitsime külla minu tsikli endisele omanikule Marcusele, kes elab GaPa-st umbes 100km lääne poole. Nimelt kaks aastat tagasi, tööjuures igavledes mõtlesin, et surfaks õige mobile.de-s väheke ringi. Otsisin rattaid mootoriga üle liitri, silma jäid mitmed Kawa ZZR1100 just tänu oma ilusale välimusele. Huvi pärast saatsin välja kümmekond meili, paludes pilte ja lisainfi, ainuke ingliskeelne ja normaalne vastus tuli Marcuselt. Tegelikult ma ei plaaninudki uue ratta ostu, aga üks asi viis teiseni, teine kolmandani ja kui juba unes hakkasin ratast nägema, siis enam ei saanud, pidin ära ostma. Kogu tehing, transport Eestisse ja ARK-i toimingud sujusid üllatavalt libedalt. Peale seda kutsus Marcus mind enda juurde külla, koos rattaga, sel aastal sai see teoks.Laupäev ja pühapäev möödusid Alpi teedel kallutades ja õhtuti liha grillides ning õlut rüübates ning maailma asju arutades. Muuseas Marcus on selline 50-tuuri „vana” ja sõidab hetkel BMW K1200-ga.Alpiteedel kallutas ta nagu segane- see on minu tagasihoidlik arvamus. Minu kohta ütles ta, et pole veel näinud, et keegi seal nii aeglaselt sõidaks . Pühapäeval südamlik hüvastijätt Marcusega ja algas sõit GaPa-sse väikse ringiga läbi maaliliste Austria külade. Muuseas Austrias maksab bensiin umbes 1,1 euri, Saksas 1,4 euri. Pühapäeva õhtu läks asjade pakkimisele ja niisama tiksumisele. Tagasisõit koju algas esmaspäeval, esimene vahepeatus oli Nürnbergis, kus ka ööbisime. Kohustuslik vanalinna külastus ja bratwurst sauerkrautiga käisid sinna juurde. Teisipäeva lõunaks jõudsime Dresdeni lähedale Köningsteini kindlusesse. Tasemel koht: ilusad vaated, lisaks mõned huvitavad muuseumid. Õhtul kolasime ringi Dresdeni vanalinnas, mis oli väga väike, kuid see- eest väga ilus. Kolmapäeval sõitsime Berliini, käisime ühes kohvikus, mida me 2 aastat tagasi Berliinis olles tihti külastasime (kohvi oli endiselt väga hea ja saiakesed endiselt suured). Platsis olid ka varblased, kes meilt saia nuiasid. Ilmselt olid need samad tüübid, keda me kaks aastat tagasi nägime, muuseas ka müüja kohvikus oli sama. Neljapäeval alustasime varakult sõitu sadamasse Rügeni saarel, ilm oli udune ja niiske. Jällegi sujus sadamas kõik nagu õlitatult, reede hommikul olime Klaipedas ja kella 2100 paiku kodus.
Seljataha jäi umbes 5000km, ratas töötas tõrgeteta, õli kulus umbes 200-300g, bensiini umbes 300 l. Nagu ikka, jäi paar päeva puudu: käimata jäi Glossgloeckneril ja Salzburgis.
Järgmine aasta on plaanis kerge militaarsuunitlusega reis Normandiasse, Prantsusmaale, et vaadata Normandia dessandi maabumispaika ja veeta nädalakese ka Pariisis.
Mõned pildid ka: http://www.foto24.ee/album/21197
Motoreporteri Baikalireisi blogi
siis meie blogi kuidas me venemaal Baikali ääres käisime:
http://emm.ee/blog/?cat=4
tegelt blogi algab siit:
http://emm.ee/blog/?cat=4&paged=4
ja pildid on siin:
http://emm.ee/gallery/view_album.php?se ... e=baikal07
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.