Jawa

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Marukoer
Postitusi: 126
Liitunud: 03 Jaan 2005, 21:55
Asukoht: Tabasalu

Jawa

Lugemata postitus Postitas Marukoer »

Tere,küsimus siis,et kui olen peale kokkujooksu saanud kolvid taas liikuma,kas võib taas sõita samade kolbidega?millised probleemid võivad tekkida...........?

ats97
Postitusi: 135
Liitunud: 02 Mai 2005, 13:09
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas ats97 »

kui ikka kokkujooksnud, siis silinder maha ja pilk sisse - ega muudmoodi teada ei saa, mis seal sees täpselt toimus. Ei tasu niisama proovida.
................
Kasutaja avatar

Cyberdyne
Postitusi: 402
Liitunud: 02 Dets 2005, 04:49
Tsikkel: Yamaha XT 660 X
Asukoht: Tabasalu/Harkujärve/Saaremaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Cyberdyne »

Krt vanal heal ajal, peale kokkujooksmist, võeti kraavist vett ja löödi silku peale, ning vänta ja edasi.

ats97
Postitusi: 135
Liitunud: 02 Mai 2005, 13:09
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas ats97 »

Cyberdyne kirjutas:
Krt vanal heal ajal, peale kokkujooksmist, võeti kraavist vett ja löödi silku peale, ning vänta ja edasi.
kokkujooksmisel ja KINNIJOOKSMISEL on vahe sees - kui kinni jookseb(ülekuumeneb) siis selline veemeetod aitab, kuid on VÄGA räige. Kokkujooksmise all mõeldakse tavaliselt ikka mõne detaili purunemist/kinnsulamist.....
................
Kasutaja avatar

IvarSiim
Postitusi: 361
Liitunud: 21 Sept 2004, 12:14
Asukoht: Põlva

tõmbas kinni

Lugemata postitus Postitas IvarSiim »

Minul ka oli lugu selle kinni tõmbamisega või kinni jooksmisega:
IZ ile panin bensu sisse vähem õli, et tsikkel vähem suitseks. Ei suitsenud sõites jah, aga ca 40 km ja siis oli jokk!
/ mis täpselt juhtus ei mäleta/
siim
Kasutaja avatar

randmevääne2
Postitusi: 187
Liitunud: 06 Sept 2006, 00:18
Tsikkel: Yamu,KTM,Kawa
Asukoht: Jõgeva-Tartu

Re: Jawa

Lugemata postitus Postitas randmevääne2 »

Marukoer kirjutas:
Tere,küsimus siis,et kui olen peale kokkujooksu saanud kolvid taas liikuma,kas võib taas sõita samade kolbidega?millised probleemid võivad tekkida...........?
võta ikka silindrid maha ja vaata mis välimusega kolb/kolvid on.Kui rõngaste vahel on sulanud alum. vms. tükke,metallipuru,peaks selle eemaldama.Midagi konkreetset on raske öelda pead ise olukorda hindama

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Lugemata postitus Postitas koi »

Tere.

Oleks hea teada, miks mootor kinni jooksis? Kas oled pannud vale mõõduga kolvid, oli segu liiga lahja ja andsid kõvasti piitsa või unustasid bensule õli lisada? Vale õli segus on ka üks kinnijooksmise põhjus.
Kinnijooksnud kolb on reeglina pehmeltöeldes pe...s. Kui kolb jookseb kinni, sulab mingi kiht kolvi alumiiniumist hülsi seinale kinni ja rebib kolvile räiged jooned peale, kiiludes tavaliselt ka rõngad kinni. Vähene(vale) õli tapab samuti kepsu ülemist laagrit(puksi), ja alumist laagrit samuti, kuna jäävad ka need määrdenälga.
Kui tahad muretult sõita, pead ikkagi silindrid maha võtma, alumiiniumi hülsilt eemaldama (vanasti tegin seda happega ja pärast lihvisin hülsi kergelt üle), uued kolvid õigete rõngastega sisse .
Kinnijooksmise põhjus tuleb aga siiski ka teada saada, et mitte jälle rehapeale astuda, sest praegu likvideerid ainult tagajärge!
Aga jõudu tööle!
Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Marukoer
Postitusi: 126
Liitunud: 03 Jaan 2005, 21:55
Asukoht: Tabasalu

Lugemata postitus Postitas Marukoer »

mineraalõli oli bensus,arvan et gaasiga ei hoitud ka kokku ja kolvid olid suht uued st suht sissesõitmatta ja ma kaldun arvama et segu oli ka lahja karbussi otsas oli ka see jupp puudu mis karbussi ja õhufiltri korpuse vahel käib
Kasutaja avatar

Teema algataja
Marukoer
Postitusi: 126
Liitunud: 03 Jaan 2005, 21:55
Asukoht: Tabasalu

Lugemata postitus Postitas Marukoer »

Vabandan kirjavigade pärast.

Aga teema juurde tagasi tulles,siis õli oli minu mäletamist mööda normaalselt.
Kasutaja avatar

Olts
Postitusi: 405
Liitunud: 22 Okt 2005, 10:04

Lugemata postitus Postitas Olts »

Lahja segu korral võid läbi kolvipeade järgmist päikesevarjutust vaadata ja karterit alumiiniumipurust puhastada...

ats97
Postitusi: 135
Liitunud: 02 Mai 2005, 13:09
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas ats97 »

lahja segu sulatabki kolvid silindrisse kinni või augu kolbi!
................
Kasutaja avatar

Jaffimees
Postitusi: 188
Liitunud: 27 Veebr 2004, 08:52
Asukoht: Tln. Tartu
Tänatud: 4 korda

Lugemata postitus Postitas Jaffimees »

Vaata, et õhupuhasti liiga hõre ei ole, see ajab segu liiga lahjaks ja kooksebki kinni.
Enda jaffil on sellist asja korduvalt ette tulnud, häda pole suurt midagi olnud peale jahtumist, lihtsalt segu peab sutsu rikkam olema, õli liialt lisamine ei aita kokkujooksmise vastu.
Õhupuhasti tihedus on seega ülitähtis!
Jarko
Jawa 350
Kasutaja avatar

Teema algataja
Marukoer
Postitusi: 126
Liitunud: 03 Jaan 2005, 21:55
Asukoht: Tabasalu

Lugemata postitus Postitas Marukoer »

asi selles ,et mul ei käi väntvõll ringi,sellepärast arvangi et on kinni või kokku jooksnud

Et nagu jah,see jooksis kinni mingi eelmise aasta augustis ja kui septembris üle läksin vaatama oli sama jama,väntvõll ei käi ringi,niiet asi jahtumises kahjuks pole.
Kasutaja avatar

IvarSiim
Postitusi: 361
Liitunud: 21 Sept 2004, 12:14
Asukoht: Põlva

arvan

Lugemata postitus Postitas IvarSiim »

Arvan, et see väntvõll sul iseenesest küll käima ei hakka!
Ma ei oska midagi soovitada, aga kui lahti võtaksid? Või laseks kellelgi seda teha, vaevalt et sina ise seda viitsid?
siim

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Mida siin arutada. Kui ikka nii kinni on, et ringi ei käi, on mootoris raudselt kahjustused ja siin pole midagi arutadagi - lahtilammutamisest sa ei pääse. Tee see ära, siis näed ise, mis vaja välja vahetada.
Ja üks asi veel - enne kinnijooksmist Jawa mootor alati "ütleb" ja kui oskad seda kuulda, päästab kiire sidurilahutus ja seismajäämine. Jahtub maha ja sõidad edasi. Korduvalt olnud, kolbide pealt on näha, et juhtus, aga sisulisi kahjustusi ei ole. Selline kuulamine on muidugi ilmselt võimalik vaid Jawa suure klaasi taga - seal hea tuulevaikus, tee või suitsu. Ja ainus müra ongi mootori hääl. Ilma klaasita ilmselt tuulemüra segab.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Teema algataja
Marukoer
Postitusi: 126
Liitunud: 03 Jaan 2005, 21:55
Asukoht: Tabasalu

Lugemata postitus Postitas Marukoer »

sain siis väntvõlli liikuma ja seda siis peale paar meetrit vaikset jooksu(käik sees loomulikult:D)

mõlemal kolvil kompressioon(hoidsin näppu süüteküünla avades).

vänta lüües pold nagu ka mingeid teisi helisi minumeelest ,sama mis enne kinni jooksmist.
Kasutaja avatar

miilits
Postitusi: 763
Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
Asukoht: Viljandi

Jawa.

Lugemata postitus Postitas miilits »

Kui sel mootoril kolvid pigistada said ja silindri seinad alumiiniumiga on, siis korralikku mootorit Sa ilma silindrite happega pesemist ei saa, sest seal olev alumiiniumi kiht hakkab kuumuses nagu kleepuv liim töötama.
Kahetaktilise mootori korral ei tohiks kütteseguga kitsi olla ja sõidu ajal peaks laskma mootoril ka "hingata" st. mitte pidevalt täie paaruga sõitma.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”