Sõidust kruusakattega teedel.....?

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
IvarSiim
Postitusi: 361
Liitunud: 21 Sept 2004, 12:14
Asukoht: Põlva

Sõidust kruusakattega teedel.....?

Lugemata postitus Postitas IvarSiim »

Kuidas tulete toime sõiduga kõvapinnaselisel kruusakattega teel, kus autode poolt nagu rööpad sees, kus kruusa pole, aga väjaspool rööpaid lahtine kruus ja samuti kurvikohtades?
Segane küsimus ehk aga mõte selles, et lahtine kruus ja paneb tsikli vibama. Mis nippe, sõiduvõtteid kasutate......?
siim

joel
Postitusi: 1830
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 119 korda

Lugemata postitus Postitas joel »

Istu rahulikult ja las see tsikkel vibab natukene. Mida kõvemini krampi tõmbad ennast või sellele vibamisele vastu üritad hakata, seda hullemaks asi läheb. Enne kurve võta aegsasti sobiv kiirus sisse, et mingeid äkilisi pidurdusi tegema ei peaks.
Joel

davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

Sõiduvõtted on tegelikult üsna samad mis asfaldil.

Ära hoia lenksu kramplikult, lase tal sudida natuke nagu tahab, käeb peavad toimima pigem amordina, mis summutab vibramist. Enne kurvi pidurda hoog mõistlikuks, kurvis ära karda gaasi anda, sest vaid siis säilitad täieliku kontrolli. Ära mingi juhul pidurda kurvis, siis on otsesõit kindel. Pigem annab laiaks minevat sõidujoont piisava gaasiga kontrollida. Kui sobiv ratas, siis võid isegi kerge slaidiga läbida kurve, kuigi Madura pole selleks sobivaim sõiduk :)

Rööpas sõites ära ürita sealt asfaldi rehviga välja sõita, võid kergelt käna panna.

Enne suuremat auku keera julget korra gaasi peale, et esiratas kergeks saada, siis ei põruta nii hullult. Õpi ka esipidurit kasutama.

Kõik peab toimuma sujuvalt, nagu hästi suure tüdrukuga tantsides :D

Loe ka Randmevääne2 läbi, see küll on pigem rinkasõidu õpik, kuid põhiosas on siklid ikka kahe rattaga ja käituvad ühte moodi ;) Sealt leidsin palju kasulikku nõu ja soovitusi, mis on minu sõiduoskusi palju parandanud.
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Mul tuleb iga kord kui sõitma lähen läbida ca 5 km just sellist teed. Vahetevahel on ka värskelt hööveldatud ja mingeid siledaks sõidetud sooni polegi :?
Paar põhilist näpunäidet mida olen kogenud ja /või kuskilt kuulnud ja kasutusele võtnud :

1. Liiga väike hoog ei ole sugugi hea, tavaliselt selline 50 ümber, kui on väga kruusane ja kui on siledad sooned sisse sõidetud, siis valin soone ja võib ka julgelt sajaga lasta. Jõuline kiirendamine lööb tagaratta sellegipoolest tühja käima, nii et rahulik sõidustiil on omal kohal :). Kurvides ikka võtan hoo maha ja väga julgelt ei kalluta, sest võib tekkida vajadus näiteks vastutulija tõttu sõidusoont vahetada.
2. Kruusal sõites ratas kipub tantsima. Lenksu külge ei tohi klammerduda, las ratas sõidab ise ja käed ainult juhivad. Proovi näiteks, kui märkad et oled lenksu külge liigselt klammerdunud, haaret lõdvendada ja küünarnukke lõdvestavalt "lehvitada", näed kohe kuidas ratas ka rahuneb.
3. Kui pead soone vahetuseks kruuriba ületama, anna mõõdukalt gaasi. Pigem pisut rohkem kui pisut vähem. Siis läheb soonevahetus kergelt ja muretult. Uues soones saad kindlama aluse peal kiirust vajadusel tagasi tõmmata. Soone ületust ära tee liiga järsu ületusega, pigem nihku sellest kruusavallist rahulikult mootori vedu taga hoides üle.
4. Piduritega ettevaatust! Mõlemaga kusjuures. Mina kasutan näiteks lahtise kruusa peal ka hella käega esipidurit, aga ma olengi omamoodi loll :) ma kasutan samas asfaldi peal tagapidurit kah. Pidurdama peab tundega ja jälgima et kumbki ratas plokki ei veaks. Kui hullemaks pidurdamiseks läheb siis leiab rohtu Moto Survivali teise astme koolituselt.

Huvitav mis liivasmüttajad soovitaksid..
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

Teema algataja
IvarSiim
Postitusi: 361
Liitunud: 21 Sept 2004, 12:14
Asukoht: Põlva

siis

Lugemata postitus Postitas IvarSiim »

Nõuanded loetud ja ...... nädalavahetusel siis katsun neid ka praktikasse juurutada! Olen püüdnud seni vältida kruusateid.
siim
Kasutaja avatar

Gringo
Postitusi: 119
Liitunud: 24 Nov 2006, 21:00
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Gringo »

Vaata sinna kuhu tahad sõita mitte mingit takistust mida üritad vältida sest reeglina sõidad sa just siis sinna. Hoia paagist põlvedega kinni, ära lase rattal tühjalt sinu all ujuda ja lahtisel või pehmel pinnasel peab vedu pidevalt peal olema ja see aitab märgatavalt asja kontrollida.
Pidurdamine oleneb pinnasest aga üldjuhul kruusal kui hoiad põlvedega jälle paagist "siis ka viid oma raskuskese alla muidu kogu su kehakaal on kätel ja sellega märgatavalt ülevalpool su ratast" kinni võid jõuliselt esimest ratast pidurdada, ratas ajab selle lahtise killu pealt ära ja selle all on parem pidamine aga nagu ma ütlesin see oleneb palju pinnasest ja muidugi ratta omapärast. Mõnel juhul pole põhja nähagi :)
Kasutaja avatar

fotek
Postitusi: 637
Liitunud: 26 Mai 2005, 09:42

Lugemata postitus Postitas fotek »

mis ratas ja mis rehv sul on üldse?

ma arvan, et selles ongi küsimus
Siim
#609

davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

Mine vaata ka üks krossivõistlus ära. Istu kuskile hea vaateväljaga kurvi maha ja jälgi kuidas krossimehed sõidavad:

Enne kurvi kõva pidurdus, siis gaasi, uuesti pidurdus ja täisgaas nii et esiratas vaevalt maas püsib. Tekib vägisi küsimus, milleks seda esiratast siis üldse vaja on :D Esiratas on nii rinkal kui kruusal kui krossirajal vaid suuna andmiseks, edasine suuna hoidmine ja korrigeerimine toimub õige gaasikäsitlusega.

Mina ka vaevlesin, et mille kuradi pärast mul lähevad vahel kurvi trajektoorid pikaks... Eriti veidi halvema pidamisega teel. Taaskord andis palju nõu Randmeväände raamat. Kurvis, vahet pole kui järsus, ei tohi enam pöördel gaasi maha lasta. Kohe muutub trajektoor laiemaks ja esiratas saab üle koormatud ja kruusal on esiratta slaid kerge tekkima. Selle vastu aitab veidi gaasi peale keeramine, mis viib raskuse taha poole.
Isegi juba libisema hakanud esiratast saab niimoodi "päästa".

Üks väide, mis jäi väga hästi meelde sellest raamatust: Vaid 5% kukkumistest kurvis on tingitud liiga suurest kiirusest, kõik ülejäänud mingist lollusest (vale gaasikäsitlus, pidurdamine, liialt kramplik lenksu hoidmine jne).

Btw, siledal hööveldatud ja sirgel kruusateel klassikuga 160kmh ei olnud veel üldse hullu sõita :D

loomha

Lugemata postitus Postitas loomha »

Kruusateel sõitmises pole midagi hullu. Katsu jah aint et rööbastes piduritega eriti ei mängi, hakkab kiskuma. Ma aeg-ajalt sõidan, asfaldirehvidega, üsna suure kiirusega, esiratast lasen vahel korraks blokki ja selles pole midagi halba, tagaratast lasen vahel lõbu pärast kurvis ringi käia või luha vedada. Tunnetuse moodi asi on sees.

Harjuta, see pidi meistriks tegema.
Kasutaja avatar

Equ
Postitusi: 408
Liitunud: 17 Juul 2003, 13:55
Tsikkel: KTM 790 Adventure
Asukoht: Ei mäleta
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Equ »

Tre,
loomha kirjutas:
Ma aeg-ajalt sõidan, asfaldirehvidega, üsna suure kiirusega, esiratast lasen vahel korraks blokki ja selles pole midagi halba
Vot sellega ma ei tahaks küll nõus olla kuidagi. Kui esiratas on blokis on esiots alt ka läinud. Ja ma räägin enda kogetud praktikast. Ma ei usu kuidagi, et blokeerunud esiratas nüüd väga hea on ja sellest pole midagi. Aga kui keegi teab mindki uskuma panevat põhjendust eks ma siis nõustun.
Aga eelkõnelejatega olen muidu nõus - mitte krampis olla ja põlvedega paagist kinni hoida. Töötab edukalt.

Equ

Live long and prosper!
MINI 50 '8x->Jawa 250 '61->Honda MBX125F '84->Honda CM400T '83->Yamaha XJ600 '90->Kawasaki ZX10 '88->Honda CBR1000F '91->BMW R1200GS '05->KTM 790 Adventure '20

Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 673
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 204 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas randel »

Esiratta korraks blokeerimisel kruusal ei juhtu midagi hirmsat (eeldusel, et seda muidugi kurvis ei tee :wink: ). Vastupidi, sellega kaevab esiratas end lahtisest kruusakihist läbi ja pidurdab palju tõhusamalt kui lahtistel kruusakivikestel veeredes. Tasub harjutada!
Muide see on ka üheks põhjuseks miks näiteks BMW GSil ABS on väljalülitatav, kogenud juht saab kruusal ja maastikul ratta niimoodi palju kiiremini pidama kui ABS-ga.
Kasutaja avatar

Equ
Postitusi: 408
Liitunud: 17 Juul 2003, 13:55
Tsikkel: KTM 790 Adventure
Asukoht: Ei mäleta
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Equ »

Tre,
randel kirjutas:
Esiratta korraks blokeerimisel kruusal ei juhtu midagi hirmsat (eeldusel, et seda muidugi kurvis ei tee :wink: ). Vastupidi, sellega kaevab esiratas end lahtisest kruusakihist läbi ja pidurdab palju tõhusamalt kui lahtistel kruusakivikestel veeredes. Tasub harjutada!
Muide see on ka üheks põhjuseks miks näiteks BMW GSil ABS on väljalülitatav, kogenud juht saab kruusal ja maastikul ratta niimoodi palju kiiremini pidama kui ABS-ga.
Okey. Mitte, et ma ei kasutaks esipidurit kruusal. Kasutan mõlemat pidurdamisel. Aga minu viimane kukkumise kogemus kruusal pärineb lääne rattaga siis omal ajal venelastega õnnestus ikka kärnatada kruusal kordi. Ja mitte ainult kurvis. Ei tea kas ma ikka julgen väga minna katsetama kruusale esiratta blokkeerumist? Enduurokal kruusarehviga ok ma veel saaks aru, aga asfaldirehviga mis on nagu seen..tekib mul kahtlus. Kaine loogika ütleb nagu, et esiratas peab hakkama alt ära vajuma kuhugile poole. Aga mine tea, võibolla mul tõesti siis bad luck olnud seni :)

Equ

Live long and prosper!
MINI 50 '8x->Jawa 250 '61->Honda MBX125F '84->Honda CM400T '83->Yamaha XJ600 '90->Kawasaki ZX10 '88->Honda CBR1000F '91->BMW R1200GS '05->KTM 790 Adventure '20


loomha

Lugemata postitus Postitas loomha »

Pool elu kruusa kündnud. Blokkis või mitte, liigub.
Kasutaja avatar

mca15
Postitusi: 870
Liitunud: 30 Aug 2004, 10:51
Tsikkel: Suzuki RM-250
Asukoht: võru

Lugemata postitus Postitas mca15 »

Equ kirjutas:
Tre,
randel kirjutas:
Esiratta korraks blokeerimisel kruusal ei juhtu midagi hirmsat (eeldusel, et seda muidugi kurvis ei tee :wink: ). Vastupidi, sellega kaevab esiratas end lahtisest kruusakihist läbi ja pidurdab palju tõhusamalt kui lahtistel kruusakivikestel veeredes. Tasub harjutada!
Muide see on ka üheks põhjuseks miks näiteks BMW GSil ABS on väljalülitatav, kogenud juht saab kruusal ja maastikul ratta niimoodi palju kiiremini pidama kui ABS-ga.
Okey. Mitte, et ma ei kasutaks esipidurit kruusal. Kasutan mõlemat pidurdamisel. Aga minu viimane kukkumise kogemus kruusal pärineb lääne rattaga siis omal ajal venelastega õnnestus ikka kärnatada kruusal kordi. Ja mitte ainult kurvis. Ei tea kas ma ikka julgen väga minna katsetama kruusale esiratta blokkeerumist? Enduurokal kruusarehviga ok ma veel saaks aru, aga asfaldirehviga mis on nagu seen..tekib mul kahtlus. Kaine loogika ütleb nagu, et esiratas peab hakkama alt ära vajuma kuhugile poole. Aga mine tea, võibolla mul tõesti siis bad luck olnud seni :)

Equ
Anna mulle alla 300kg kaaluv, mistahes mootorratas ja ma löön 50km/h esipiduri plokki lahtisel liival ja ma garanteerin, et ma jään 100%-lt püsti.
See katse peab toimuma sirgel teelõigul.
Me proovinud päris mitu korda.
Mudakoll
Kasutaja avatar

Equ
Postitusi: 408
Liitunud: 17 Juul 2003, 13:55
Tsikkel: KTM 790 Adventure
Asukoht: Ei mäleta
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Equ »

Tre,
mca15 kirjutas:
Anna mulle alla 300kg kaaluv, mistahes mootorratas ja ma löön 50km/h esipiduri plokki lahtisel liival ja ma garanteerin, et ma jään 100%-lt püsti.
See katse peab toimuma sirgel teelõigul.
Me proovinud päris mitu korda.
Em, krt enda ratast küll ei tahaks anda :P Võibolla keegi teine annab. No kunad mitmed allikad kinnitavad sellist käitumist siis eks ma pean nõustuma. Kuigi kahtlused mul on..

Equ

Live long and prosper!
MINI 50 '8x->Jawa 250 '61->Honda MBX125F '84->Honda CM400T '83->Yamaha XJ600 '90->Kawasaki ZX10 '88->Honda CBR1000F '91->BMW R1200GS '05->KTM 790 Adventure '20

Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

No kunad mitmed allikad kinnitavad sellist käitumist siis eks ma pean nõustuma. Kuigi kahtlused mul on..
See toimib küll, jah. Kuigi on kaks põhimõttelist tingimust: tsikkel peab täiesti täiesti otse-püsti ja plokis on ratas väga lühikest aega.
Kasutaja avatar

Equ
Postitusi: 408
Liitunud: 17 Juul 2003, 13:55
Tsikkel: KTM 790 Adventure
Asukoht: Ei mäleta
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Equ »

Tre,
sang kirjutas:
See toimib küll, jah. Kuigi on kaks põhimõttelist tingimust: tsikkel peab täiesti täiesti otse-püsti ja plokis on ratas väga lühikest aega.
Okey, sellega olen nõus. Ma sain aru, et räägitakse pidevast blokkist. Aga kui korra blokki ja siis lahti ja jälle blokki ehk sipsimine siis ma nõustun täielikult. No väikesed üksteisest arusaamise hädad olid mul tundub..

Equ

Live long and prosper!
MINI 50 '8x->Jawa 250 '61->Honda MBX125F '84->Honda CM400T '83->Yamaha XJ600 '90->Kawasaki ZX10 '88->Honda CBR1000F '91->BMW R1200GS '05->KTM 790 Adventure '20


racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Lugemata postitus Postitas racerx »

Need kes käisid sügisel trenni tegemas koos minuga mäletavad kindlasti harjutust mis aitab juhtude vastu kui peab esiratta plokki pidurdama...

Põhimõtteliselt võib ka plokis esirattaga libistada nii pikalt kui tahad või saad, enamasti pole see kuigi otstarbekas lihtsalt.

Ilma esipidurita on pidurdusmaad arutult pikad ja sirgetel on siis juba targem vaikse hooga sõita, sest kunagi ei tea millal mingi ootamatu juhus teele ilmub eksole.

rolluguy

Lugemata postitus Postitas rolluguy »

anna aga gaasi juurde, pole mõtet kobama hakata, liguled hooga üle:D, teed wähe krossi, ega see tsikkel nii kergelt ka ära lähe teelt.

dubweiser
Postitusi: 484
Liitunud: 08 Apr 2005, 23:58
Tsikkel: bmw r1150 gs adventure
Asukoht: Luhamaa

Lugemata postitus Postitas dubweiser »

rolluguy kirjutas:
anna aga gaasi juurde, pole mõtet kobama hakata, liguled hooga üle:D, teed wähe krossi, ega see tsikkel nii kergelt ka ära lähe teelt.

taburetist räägid? :?
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

racerx kirjutas:
Need kes käisid sügisel trenni tegemas koos minuga mäletavad kindlasti harjutust mis aitab juhtude vastu kui peab esiratta plokki pidurdama...
Kas sellest võiks ka põhjalikumalt lugeda? Ma saan aru, et jutt käib mistahes rattatüübile sobilikust käitumisest.
Suzuki GSX 750 Inazuma

triplekix
Postitusi: 851
Liitunud: 23 Mai 2005, 17:06
Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000 K8 2008a.
Asukoht: Tallinn, WSK
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas triplekix »

Olen bikegagi (R1) suht palju kruusal sõinud.
Lased rattal lihtsalt sõita vabalt ning ise vaikselt kallutades suunad kuhu vaja.
simpel tegelikult:) :lol:
Kui sa ikka kõike oskad, siis ei ole karta miskit.

Õigusabi.

Perekonnaõiguslike probleemide (elatise määramine, suhtluskorra määramine, elukoha määramine jms) puhul, saate abi siit:
http://www.puurits.ee
Hagide koostamine, konsultatsioonid, kohtus esindamine jms.
Kasutaja avatar

pärnakas
Postitusi: 434
Liitunud: 22 Jaan 2005, 19:22
Asukoht: Tallinn/Loo/Pärnu

Lugemata postitus Postitas pärnakas »

Hmnnn,

Lugesin teema läbi. Palju puhast kulda pritsitud. Viskan ka paar sõna sekka, äkki on abiks. Olgu alguses öeldud, et pole motoõpikuid lugenud, kõik omast ja sõprade kogemusest ja miski siin välja öeldu ei pretendeeri absoluutsele tõele :D
Kõik räägivad siin blokki pidurdamisest ja udupeenetest ABS idest. Tooksin juurde siia mootori pidurduse, ehk siis pidurdamise käikudega. Töötab kruusal hästi! võtab natuke saba liputama, aga koer ka liputab saba kui hea tuju....seega pole mõtet karta!
Kruusatee muutub kiirustel 100+ asfaldiks :D Nali naljaks aga proovige ise läbida valitud kruusatee lõik 50 km/h ja 100 km/h. Minul on alati selline tunne et 50km/h kukun külili rattaga. Tuntud enduro tegijad meie seast on juba öelnud, et liiga väikestel kiirustel ei seisa ratas püsti. Jummalast õige. Vaja on kasutada ära inertsõude(kepsud, kolvid, rattad...kõik töötavad ju sellises suunas, et me püsti püsiksime!!!)
Rahu ainult rahu ütles juba Karlsson, kui tal "propaka" patakad tühjad olid ... või midagi sellist :D Õige! Säilita rahu ka kõige kriitilistemas olukordades! Ole tsikli seljas rahulik ja hoia lenksust vabalt. Nii kui klammerdud lenksu külge, lõpetavad su ratta esiamordid töö ja stabiilsus kaob!
Olen oma tagumikuga tundnud kruusal olukorda, kui jäin lilli ja liblikaid tee ääres imetlema ja üks kurv tuli liiga ootamatult..... kallutada ei julge, pidurdada ei julge, keerata ei julge....sellises olukorras, kus kaotada ei ole enam mitte midagi....tuleb ainult juurde keerata! Tundub mõistuse vastane, aga töötab! Juurdekeeramisest veel- igasugused ootamatud rööpad, narva ploki suurused killustikukivid, lombid jne...tuleb peale keerata, sest eesmärk on esimene ots võimalikult kergeks saada!
Ootamatu sattumine kruusale- jällegi, säilita rahu! Olen oma silmaga näinud siinseid kaasvõitlejaid(nimesid nimetamata) sattumas asfaldilt kruusale kiirusel 200+!!! Mitte midagi ei juhtunud, sõit läks edasi!(kui välja arvata see , et sealsed tee äärsed kadakd unistasid ilmselt hetkega troopilisest vihmast, mis neid taas puhtaks peseks sellest tolmust, mida üks(kaks) tsiklit tekitada suutsid :twisted: )
Üks on selge! Kruusatee on täis ootamatusi ja seda suhteliselt rohkem, võrreldes asfaldiga!
Minu arust on üks segavamaid faktoreid kruusateel sõites... tolm ise, mis on tekitatud kaasliiklejate poolt. Seega kruusateele jõudes, katsu vahendeid valimata olla esimene :shock:

Igatahes!!! Tõelised vaatmisväärsused paiknevad kruusateede ääres! Seega maale!!!!

Harjutage sõbrad!
Süsimust Bläcku- Kas vana HONDA roostetab.... ei ta roosteta:)
Tark ei torma!!!
Kasutaja avatar

canis lupus
Postitusi: 105
Liitunud: 03 Aug 2006, 14:45
Tsikkel: Super Blackbird, Minsk 125*2
Asukoht: Brüssel

Lugemata postitus Postitas canis lupus »

Täitsa nõustun pärnakaga - ise sõidan ka (musta)Bälckuga ja suht tihti vaja kruusa peal sõita, nii et bikega kruusa peal sõita pole tegelt teab mis kunst. Nagu eelpool öeldud sõltub enamus gaasist ja mootoriga pidurdamine on kruusa peal täitsa asjakohane - algul võib korraks "perse" vibama võtta kuid hoo saab maha suht kiiresti - ja samas ei maksa esipidurit ka karta, kuid bike esiratast kruusa peal plokki pidurdama ei kipu - miskipärast ei usu eriti mca15 - peaks nägema et uskuma hakkan - sest muidu suht kõva kruusatee, kus lahtine kruus peal ja kui seal pidurdad plokki siis ei kaevu see esiratas kuskile vaid vajub ühele või teisele poole külili...

Kruusa peal kiirust arendada saab täitsa hästi ja 100 pealt käitub tsikkel küll stabiilsemalt kui 50 peal

Aga jah kõik on omaette targad nii, et proovige ja valige ise, kuidas rohkem meeldib.

Kred

Lugemata postitus Postitas Kred »

Soovitan isiklike kogemuste põhjal küll kruusal väga ettevaatlik olla. Eriti ohtlik on tee, kui mingi käpardist teehööveldaja on sealt üle käinud ja aukude täitmise asemel ainult kivid lahti lükanud. Sel juhul sõida kiiresti, kui sul rattast kahju ei hakka, sest esiratta alt loobib ikka kive nii et vähe pole.
Paar nädalat tagasi vennal lendas üks kivi kuidagi väga täpselt esirattapiduriketta pihta, nii et kiilus ratta kinni ja külg sai prügiseks ja ratas värvikahjustusi. :(
Noorema ja lollina sai valesti valitud kiiruse tõttu tihti kruusateelt kraavi sõidetud. Lepavõsa ragin või siis viljapeade kobin on siiani selgelt meeles. Soovitan seega rahulikumat sõitu, eriti kui on tegu teega, mida esimest korda läbid. Teehöövliga mees suudab mind iga aasta üllatada, tehes kruusakast abstraktse kunstiteose!
Kasutaja avatar

Tarmo
Postitusi: 148
Liitunud: 17 Veebr 2004, 21:37
Tsikkel: BMW R1100GS 2000
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Tarmo »

Võib ka tulla Motokooli koolitusele Tartus 18.-19.05. Varasema kolme tegevusaasta põhjal võib kindlalt öelda, et kõik, kes on osalenud, on muuhulgas ka kruusal sõitmise ilma valu ja ratta lõhkumiseta selgeks saanud. :D

Paar vaba kohta veel on.
Kasutaja avatar

sõjahunt
Postitusi: 31
Liitunud: 29 Dets 2006, 09:29
Tsikkel: HD
Asukoht: Viljandi

Lugemata postitus Postitas sõjahunt »

Tarmo kirjutas:
Võib ka tulla Motokooli koolitusele Tartus 18.-19.05. Varasema kolme tegevusaasta põhjal võib kindlalt öelda, et kõik, kes on osalenud, on muuhulgas ka kruusal sõitmise ilma valu ja ratta lõhkumiseta selgeks saanud. :D

Paar vaba kohta veel on.



Kas selle koolituse kohta kuskilt rohkem ka infot saab?
Kasutaja avatar

Tarmo
Postitusi: 148
Liitunud: 17 Veebr 2004, 21:37
Tsikkel: BMW R1100GS 2000
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Tarmo »

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”