Kas on kellegil kogemusi "Chip Module" ehk chipsidega ?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 261
- Liitunud: 02 Apr 2005, 19:03
- Tsikkel: Suzuki Hayabusa `08
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Kas on kellegil kogemusi "Chip Module" ehk chipsidega ?
Küsimus kas on kellegil kogemusi. Väidetavalt sellised vigurid lisavad kuni 35 hp juurde. Kas selline asi ka tõene on ja kuidas chipsid töötavad ja mida nad mootoriga teevad jne.
Ehk mõni teadjam valgustab seda riigikeeles. Tean, et internetiavarustes on selle teema kohta juttu küll ja veel, aga ehk keegi omab ka kogemust kohalikul tasemel.
Paluks asjalikke kommentaare, mitte pläma.

Ehk mõni teadjam valgustab seda riigikeeles. Tean, et internetiavarustes on selle teema kohta juttu küll ja veel, aga ehk keegi omab ka kogemust kohalikul tasemel.
Paluks asjalikke kommentaare, mitte pläma.
+35hp on võimalik küll, aga tingimuseks on see et originaalis on ratas totaalselt kinni poodud ja suure töömahuga, palja chipiga sellist masinat ei elusta enviei, vaja vinge sumps kah. kunagi tundsin huvi suzu gsx1400 vastu, selle tehasevõimsus on ~95 tagarattast, akrapovici ja pc-ga saadakse 120-125hp
-
Teema algataja - Postitusi: 261
- Liitunud: 02 Apr 2005, 19:03
- Tsikkel: Suzuki Hayabusa `08
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Tean vägagi hästi mida annab väljalase ja õhufilter jne jne jne.
Nigga ma ise kahtlustan sama, et see pluss 35hp on luulu. Muide ühest toredast kohast leidsin lausa sellise kuulutuse, et lisab kuni 43hp
Mind huvitas mida see chips siis ikkagi teeb ja mida ta juurde annab.
Muide CL väljalase ja filter lisasid näiteks Ducati Monsterile kõigest +3 - 4 hp.
Usun, et dragbike tegelased teavad seda kõikse paremini kust need hobused juurde tulevad. Aga ikkagi mida teevad chipsid mootoriga
Ehk keegi oskab mind harida.
Nigga ma ise kahtlustan sama, et see pluss 35hp on luulu. Muide ühest toredast kohast leidsin lausa sellise kuulutuse, et lisab kuni 43hp

Mind huvitas mida see chips siis ikkagi teeb ja mida ta juurde annab.
Muide CL väljalase ja filter lisasid näiteks Ducati Monsterile kõigest +3 - 4 hp.
Usun, et dragbike tegelased teavad seda kõikse paremini kust need hobused juurde tulevad. Aga ikkagi mida teevad chipsid mootoriga

1000cc mootorile 35HP juurde palja chiptuninguga?
Need insenerid, kes selle mootori tegid, peavad siis päris kutsekooli õpilased olema, ehk siis kas enne tuuningut oli max võimsuseks ka 35 HP või? Sõiduauto 2 liitrisele turbomootorile ehk annab kuidagi aretada sellise võimsuselisaga aju chipi, mis siis turborõhku ja pritsungit lakke modifitseerib?! Aga mis mootori ressursist saab? Kui see mootor pole just disainitud eelpool nimetatud tegelaste poolt,siis sellist võimsuselisa mõistlikel tingimustel ei ole võimalik saada, ilma mootori ressurssi kümnetes kordades vähendamata.

Need insenerid, kes selle mootori tegid, peavad siis päris kutsekooli õpilased olema, ehk siis kas enne tuuningut oli max võimsuseks ka 35 HP või? Sõiduauto 2 liitrisele turbomootorile ehk annab kuidagi aretada sellise võimsuselisaga aju chipi, mis siis turborõhku ja pritsungit lakke modifitseerib?! Aga mis mootori ressursist saab? Kui see mootor pole just disainitud eelpool nimetatud tegelaste poolt,siis sellist võimsuselisa mõistlikel tingimustel ei ole võimalik saada, ilma mootori ressurssi kümnetes kordades vähendamata.

SAQU
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
-
- Postitusi: 994
- Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
- Asukoht: Eesti
- Tänatud: 1 kord
Ei pea just olema 2lsaqu kirjutas:1Sõiduauto 2 liitrisele turbomootorile ehk annab kuidagi aretada sellise võimsuselisaga aju chipi, mis siis turborõhku ja pritsungit lakke modifitseerib?! Aga mis mootori ressursist saab? Kui see mootor pole just disainitud eelpool nimetatud tegelaste poolt,siis sellist võimsuselisa mõistlikel tingimustel ei ole võimalik saada, ilma mootori ressurssi kümnetes kordades vähendamata.
Näiteks Seat Cupra 1.8 turbomootoriga annab uue ajuga imesid teha, ilma et midagi hirmsat ressursi või küttekuluga juhtuks.
Isegi GrandVitara 2.0TD mootorile saab uue "ajuga" +16 kw (tõsi oluliselt vähm kui 35hp) ilma et midagi muud peaks kruvima või vahetama.
Imho peaks suurim eelis olema asenduschipil siiski see, et sa saad mootori karakteristikuid muuta endale atraktiivsemaks, st muuta maksimum võimsuse kohta kas ülesse või alla sõltuvalt soovidest.
Kui und ei tule loen lambaid ja nende 125cm3 postitusi
minul oli auto. 2,0 twinspark alfa romeo 156. 114kw originaalis.
peale chiptuningut oli 136 kw. aga alfa 156 on sesmõttes päris omalaadne masin, et sellel on kõik mis mootorist välja läheb, samamoodi tehtud kui 2,5 v6 mootorilgi, seega ei pidanud midagi juurde aretama.
ahjaaa... kütusekulu oli küll tsipa suurem (miskine 9-11 linnas ja 7-9 maanteel), kuid eks oma osa oli ka koonusfiltril ning raskel jalal.
seega enamus asjadest on kinni selles, mis hakkab mootorist välja minema.
tallinnas on kadaka tee 86a, samas majas kus Premium Motors ning Leo automakiäri, selline asutus nagu Xenon-Tuning. Vene poisid tegelevad küll reeglina bling-blingiga aga suhteliselt kõvad käpad on ka chippimise teemadel...
peale chiptuningut oli 136 kw. aga alfa 156 on sesmõttes päris omalaadne masin, et sellel on kõik mis mootorist välja läheb, samamoodi tehtud kui 2,5 v6 mootorilgi, seega ei pidanud midagi juurde aretama.
ahjaaa... kütusekulu oli küll tsipa suurem (miskine 9-11 linnas ja 7-9 maanteel), kuid eks oma osa oli ka koonusfiltril ning raskel jalal.
seega enamus asjadest on kinni selles, mis hakkab mootorist välja minema.
tallinnas on kadaka tee 86a, samas majas kus Premium Motors ning Leo automakiäri, selline asutus nagu Xenon-Tuning. Vene poisid tegelevad küll reeglina bling-blingiga aga suhteliselt kõvad käpad on ka chippimise teemadel...
-
- Postitusi: 603
- Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
- Asukoht: Laagri
Chippida on mõtet ainult turbomootoriga masinat, muidu on võimsuselisa imeväike või olematu. Mina olen lasknud teha Es-tuningus. +54hp, mina jäin tulemusega väga rahule:) Kütusekulu vähenes, kui nats raskema jalaga sõidad siis on muidugi suurem kui enne.
PS!
Üldiselt ei soovitata neid nn. "tuning-box"-e (ühendad juhtmetega aju, aku ja pumba külge).
PS!
Üldiselt ei soovitata neid nn. "tuning-box"-e (ühendad juhtmetega aju, aku ja pumba külge).
Minuarust on kõigil uuematel autodel peal diagnostika sisend/väljundid (nt OBD II jne), mille kaudu vahetatakse mõne soliidsema tuningfirma seadme abil välja mootori juhtimise tarkvara, kusjuures originaalversioon salvestatakse seadmes. Ja tõepoolest on mõtet seda teha reeglina ainult turbomootoritel. Selle eelis on veel see, et igal ajal saad selle karbi ise külge ühendada ja originaal programmi tagasilaadida, kui lähed garantiiremonti või hooldusesse. Samuti on tagatud softi uuendused mingi aja jooksul. Chipi vahetamistega reeglina kaotad tehasegarantii ja võid sattuda ka mingi odava p*sa otsa, mis kas ei tööta korralikult või keerab mootori suht kiiresti nässu. Minuarust oleks mõistlik piir kuni 20% momendi ja võimsuse kasvu, üle selle on juba reeglina ressursi langus juba väga kiire.
Aga kui ikka ilma chiptuninguta magada ei saa, siis tuleb ikka ise äraproovida
Aga kui ikka ilma chiptuninguta magada ei saa, siis tuleb ikka ise äraproovida

SAQU
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8869
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 378 korda
- Kontakt:
minu arusaamine chippidest on pigem selline, et kui su rattal on peal mingid sportväljalasked ja filtrid, et siis natuke parandada igasuguseid taiminguid ja asju, näiteks madal ots ei rebi hästi või ei lähe piisavalt pöördesse. ühesõnaga - tasakaalustuseks on see, mitte aga võimsuse suurendamiseks.
http://www.evoluzione.net/95300.htm näiteks
http://www.evoluzione.net/95300.htm näiteks
-
- Postitusi: 2410
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 25 korda
Chippidel ja muude tuuningutel on enamsti üks suur ja ühine probleem - mõõdetud lisahobused saadakse maksimumpööretel või selle läheduses. Ei ole ka mingi saladus, et osadel juhtudel saadaksegi põhieffekt just pöörete piiraja ülespoole nihutamisega. Kes reaalses tänavaliikluses piirajasse ei lase, see ka tuuningust erilist kaifi ei saa. Rinka, kiirendus jms on hoopis teine teema.
Lihtsalt minu arvamus antud asjat.
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Lihtsalt minu arvamus antud asjat.
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Küsiksin veel, millest kogu see võimalik võimsuselisa tšipp-tuuningu puhul tuleb?
Suurem osa tänavasõidu-mootoritest on toodetud selliselt, et nad oleksid võimalikult vastupidavad. Tuunijad ei arvesta sellega peaaegu üldse. Alati saab natuke veel turborõhku tõsta, segu pisut rohkem rikastada; mõne masina puhul jätkub võimsuskõver kenasti ka tagantpoolt piirajat.. Sageli tuleb võimsuselisa ikkagi vastupidavuse ja kütusekulu arvelt.
Suurem osa tänavasõidu-mootoritest on toodetud selliselt, et nad oleksid võimalikult vastupidavad. Tuunijad ei arvesta sellega peaaegu üldse. Alati saab natuke veel turborõhku tõsta, segu pisut rohkem rikastada; mõne masina puhul jätkub võimsuskõver kenasti ka tagantpoolt piirajat.. Sageli tuleb võimsuselisa ikkagi vastupidavuse ja kütusekulu arvelt.
-
- Postitusi: 2410
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 25 korda
Originaalis ei ole mootorid optimeeritud niivõrd võimsusele, vaid kütusekulule, saastenormide piiridesse mahtumisele jms piirangutele. Tuunitud aju keskendub ainult võimsusele ja ülejäänud muutujatele nii suurt tähelepanu ei pööra. Nii lihtne tegelikult ongi
.
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Ei usu, millest siis autoesindused peaksid elama, kui mootorid üldse ei lagune?Suurem osa tänavasõidu-mootoritest on toodetud selliselt, et nad oleksid võimalikult vastupidavad.

Tõsisemalt vastates, on kriteeriumid laiemad: mõistlik vastupidavus, tootmiskulud, emmissiooninõuded, kütusekulu, ka piisav dünaamika jne.
Ma usun, et tuntumad tuunijad on siiski natuke huvitatud ka oma jätkuvast tegevusest, kui nende tuuningjupid autod kohe nässukeeravad, siis kes neid pärast ostab, konkurents on ju piisav sellel ala.Tuunijad ei arvesta sellega peaaegu üldse. Alati saab natuke veel turborõhku tõsta, segu pisut rohkem rikastada; mõne masina puhul jätkub võimsuskõver kenasti ka tagantpoolt piirajat.. Sageli tuleb võimsuselisa ikkagi vastupidavuse ja kütusekulu arvelt
Teoreetiliselt jätkub võimsuskõver igal mootoril peale piirajat, lihtsalt tehnoloogilistel põhjustel ja vastupidavuse huvides tuleb pöördeid piirata teatud väärtuse juures (klapid ei jõua enam kinni minna ja jäävad kolvile jalgu, kepsu-kolvi gupile mõjuvad jõud lähevad liiga suureks ja materjalid ei pea vastu jne).
Võimsuselisa peaks chiptuningu puhul tulema reeglina mõningase kütusekulu suurenemise arvelt (kui mehaaniliselt ei muudeta sisse-ja väljalaset) aga minuarust kõige rohkem ikkagi vast selle arvelt, et tehase seades peab heitgaaside sisaldus ja ka müra vastama rangetele nõuetele, millele ta pärast tuuningut tavaliselt enam ei vasta. Turborõhu suurendamine teatud piirini muidugi teeb mootori töö ka effektiivsemaks aga füüsikast on ju sellegipoolest teada, et miskit ei tule juurde niisama, ilma, et mujalt selleks lisakulu poleks.
SAQU
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
-
- Postitusi: 994
- Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
- Asukoht: Eesti
- Tänatud: 1 kord
Päris nii must-valge see ka pole. Sa veel mäletad Ladasi? 1600cc mootor, mingi 80HP kütusekulu 10L/100km, tänapäevased 1600 cc mootorid ~120HP ja kütusekulu 6-7 l/100km. Kuidas see siis võimalik oleks? Järelikult polnud tegu eriti suure kasuteguriga mootoriga (autoga). Kõike annab täiustada, aga ega 100% kasutegurit ikka ei saavuta. 100% kasuteguri puhul kehtiks sinu võrdlus küll.max666 kirjutas:mootori kasutegur ju on minu meelest selliselt näidatav, et iga hobujõu kohta, mida sa kasutad, läheb kindel hulk kütust, kuidas hobujõudude kavatamisega küttekulu langeda saab?
SAQU
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
ma mõtlen seda et kuidas chipiga saab põmst mootori ressurssi samaks jättes, kütusekulu vähemaks, samas 20% võimsuse kasvu mis on ju sitaks suur, miks nad ei pane seda oma toodete nimekirja ? Isegi siis kui see mootori ressurssi kahandaks mingil määral, tasub väiksem kütusekulu ja suurem kw arv end ära ju.
ja mis kasutegurisse puutub, siis niipalju ma olen aru saanud jah et autotööstus sellel üles ehitatud ongi et kes suurema kasuteguriga mootori teha suudab, samas on juba sisepõlemismootor ise väikese kasuteguriga, nii et ju arenguruumi on. Aga enne saab vist bensiin ilmapealt otsa kui tehakse mootor mille kasutegur natuke alla ühe on.....
ja mis kasutegurisse puutub, siis niipalju ma olen aru saanud jah et autotööstus sellel üles ehitatud ongi et kes suurema kasuteguriga mootori teha suudab, samas on juba sisepõlemismootor ise väikese kasuteguriga, nii et ju arenguruumi on. Aga enne saab vist bensiin ilmapealt otsa kui tehakse mootor mille kasutegur natuke alla ühe on.....
Selleks on autotootjatel sellised mudelite lisatähistused M, RS, GT, TURBO, T5 jne.max666 kirjutas:ma mõtlen seda et kuidas chipiga saab põmst mootori ressurssi samaks jättes, kütusekulu vähemaks, samas 20% võimsuse kasvu mis on ju sitaks suur, miks nad ei pane seda oma toodete nimekirja ? Isegi siis kui see mootori ressurssi kahandaks mingil määral, tasub väiksem kütusekulu ja suurem kw arv end ära ju.

SAQU
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.