UUDNE MOTOVÕISTLUS TALLINN OPEN SUPERMOTO
Moderaator: Moded
Jah, mina vaatan ka tagasi sõidu ajal. Aga see ei tähenda, et ma peaks kiirema kartuses pidevalt taha vahtima ja ootama, et keegi must mööda sõidaks. Kui on ohtlik koht ja ma pole endas kindel, siis lihtsalt ei sõida mööda. Ja kui üritan ja ei lähe hästi, siis minul küll ei tule pähe aeglasemat meest süüdistama hakata. See, et edik külje maha pani, oli puhtalt tema enda valearvestus. Läks kitsas mahapöördes väliskurvist krabama ja masin läks alt. Kas prahise rajaosa või kandma hakanud jalaraua tõttu, ei saanud ma aru, kuid jalaraud kandis juba täiega.
Mikk ilmselt ei teadnudki, et keegi kannas on. Puhas võistlusolukord.
Mööda sõidetakse ikka seal, kus oskused lubavad. Vähemalt nii olen mina aru saanud motodistsipliinist.
Kukkumiskohast 50 meetrit allpool oli ju hüpe, kus Edik oleks vabalt Mikust mööda saanud. Hüppepikkused olid vähemalt 40% vahega.
Ega püsti sai Edik küll profile kohaselt. Kukkumisega ei kaotanud üle paari sekundi. Kohakaotusest rääkimata.
Küüraka jutt käis ego kohta, kui sa veel aru ei saanud.
Jah, esikoha järgi tuleb esimene ja teine ja siis veel umbes 20 kohta. Et siis peale esimese lähenemist on kõvade meeste arvates õige kohe viimastel boksi keerata?
Mis sul endal teise sõidu lõpus juhtus trampliinil? Põrutas maandumisel ära?
WR kirjutas:Miks ajada nii lolli juttu siin sellest intsidendist...a la oma klass ja küürakat parandab ainult haud jne...kõik kes kohal nägid et rada oli nii kitsas et ka mees kes ringi peale on 7 sekundit kiirem ei leia seal väga möödumiskohta...sirgel oskab ju igaüks pilli lahti keerata aga kui kurvis ideaal trajektori laius on 50cm ja raja laius üldse kurvis on 2m siis mitte ei pressi kuskilt mööda...ega enne seda ei mõista kui ise kellegist vaja ringiga mööduda (sellega ei teki probleemi ei raplas ega mujal ringrajal vaid just sellisel ürituseks kohandatud rajal) aga ega mellal sellist probleemi ei teki nii et sealt poolt miskit targemat kuulata pole lootustki....mitte et ma õigustaks seda lõugamist mis seal toimus aga mingit ila ei ole mõtet kaa ajada...mäletan ise väga hästi kuidas algusaegadel jälgisin ka seljataga toimuvat just sellepärast et kui ringiga tuljad tulevad laseks nemad valutult mööda ja sõidaks oma sõitu edasi (ja seda ila et ei näinud ja ei pannud tähele ei ole mõtet ajada...seal muud ei olnudki kui tagasipöörded ja kus näha veel paremini et keegi kiire tagant tuleb kui mitte tagasipööretel?
PS. Ei tasuks ka unustada et kui esikoht on ringiga möödunud siis tulevad kohe kohe ka teine ja kolmas jne. koht
Võistlus ise oli minu meelest super...rada meeldis väga ja ka punt oli väga korralik kokku aetud nii et kannatas täitsa veereda seal...miinus mudugi raja laius millest ka see eilne probleem seal aga sellega miskit teha ei oleks olnud...ka esimene hüpe oleks võinud olla paar 5 meetrit pikem oleks vähe lõbusam olnud ja ehk poleks mul siis teine sõit kaa nii läinud nagu see läks
Kokkuvõttes 5 ++
Tegelt see sõnavahetus oli minu viga. Ei pannud tähele, et Ets oli miku kõrval, kui mikuga norisin, et Etsi kraavi ajas. Selle peale oli säraküünal.WR kirjutas:Vaevalt Ets KOHE karjuma tuli sinna...lõugamiseks läks siis kui "kõiketeadja" mella oma lolli juttu hakkas ajama ja karjus Ets ka mella mitte Miku peale (eemalt paistis nii...ise kohe seal kõrval ei olnud).kui ikka sõidad kohale kus saad ringiga siis tee kõik et lasta mööda kiiremad kellele tähtis iga punkt...vaevalt kedagi see tapab kui ta saab selle möödalaskmise tagajärjel ise 18 mitte 17 koha kuna koos ringiga möödamineja lasi kogemata ka oma konkurendi mööda...vähemalt mind ei ole see tapnud.
Aga mikk ei olnud selles intsidendis küll süüdi. Ja minuarust sõitis ta väga hästi.
Muide, jaht punktide peale ei käi mitte ainult esimese viie seas j aka teistele on iga punkt VÄGA oluline. Arvad, et ma olen väga lõbus, kui ringiga mahajääjad pool ringi liiklust takistavad ja konkurent tagant lähemale tuleb. Mul küll ei teki hetkekski mõtet, et nad peaksid KINDLASTI kaugele eemale trajektoorilt tämbama.
Pole ma veel enne näinud et keegi nii kallutab et jalaraua peale võtab kandma...jalarauad pole ju sm pillidel jäigad

Mis aga minusse puutub siis jah teises sõidus otsisin mis ma otsisin seda möödumiskohta ja läksingi proovima möödumist sel samal esimesel hüppel aga kuna hüpe jäi vähe lühikeseks siis maandusin juba tasasele maale ja kurjam kehakaal vist liiga suur aga parem jalaraud murdus ära ja tuli ainult vasaku jalarauaga hakkama saada...hea et niigi läks sama hüpe ju enamus kiirabi tööst tekitaski

Ärme ole nüüd üks - teise vastu pahased enam. Mis tehtud see tehtud!WR kirjutas:Boksi pole vaja kellelgi keerat lihtsalt rohkem tähelepanelikkust ja ei muud.
Pole ma veel enne näinud et keegi nii kallutab et jalaraua peale võtab kandma...jalarauad pole ju sm pillidel jäigad
Mis aga minusse puutub siis jah teises sõidus otsisin mis ma otsisin seda möödumiskohta ja läksingi proovima möödumist sel samal esimesel hüppel aga kuna hüpe jäi vähe lühikeseks siis maandusin juba tasasele maale ja kurjam kehakaal vist liiga suur aga parem jalaraud murdus ära ja tuli ainult vasaku jalarauaga hakkama saada...hea et niigi läks sama hüpe ju enamus kiirabi tööst tekitaski
Lihtsalt üheks suureks puuduseks oli rajal sinisest lipust!
Niimoodi see juhtubki, ei näe , ei ole lippe ega sa lippudest aru!WR kirjutas:On veel paju muid lippe aga vaevalt pooled sõitjad nende tähendusest midagi aimavad
Tõesti kui sa võistled ja eriti veel mitte kaua seda teinud ei ole siis on sõidu ajal selline närv sees, et sa ei kuule ega näe peale enda ees oleva raja, tsikkli hääle ja ka lippude midagi. Ma arvan, et oli ikka natuke vale panna segamini sõitma Open ja Hobby!( see oli ka üheks põhjuseks selle insitendi juures

-
- Postitusi: 682
- Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
- Tsikkel: Ducati Multistrada 1200S
- Asukoht: Niinsaare
- Tänatud: 1 kord
See on küll kummaline. Minu arusaamist mööda on rada kõigile sama ja igaüks on rajal iseenda eest väljas. Aga kui "kõva" sõitja "vähemkõvast" kuidagimoodi mööda ei pääse, noh siis ta ei ole ju nii kõva sõitja. Või saan ma millestki valesti aru?joosep77 kirjutas:... lihtsalt on ennemgi olnud juhtumeid, kus Edik tuleb peale sõitu kätte jalgadega vehkima, et miks sa nii tegid ja miks sa nii ei teinud...
Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Ducati Multistrada 1200S
Honda NC 750X DCT (müüdud, teenis mind truult täpselt 3 aastat ja 21000km)
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!
Noh eks muidugi saan ma esimese koha vendadest aru kui ikka üks läheb mööda siis tuleb arvestada , et võivad ka järgmised tulla!hannes kirjutas:See on küll kummaline. Minu arusaamist mööda on rada kõigile sama ja igaüks on rajal iseenda eest väljas. Aga kui "kõva" sõitja "vähemkõvast" kuidagimoodi mööda ei pääse, noh siis ta ei ole ju nii kõva sõitja. Või saan ma millestki valesti aru?joosep77 kirjutas:... lihtsalt on ennemgi olnud juhtumeid, kus Edik tuleb peale sõitu kätte jalgadega vehkima, et miks sa nii tegid ja miks sa nii ei teinud...
Kuna aga Ets oli esimene ja Mikk tõesti ei näinud siis sellist peale sõitu õiendamist ei ole ka mõtet ülesse võtta , ole sa nii hea sõitja kui oled

Aga räägime nüüd parem juba supermoto headest külgedst ja matame selle mööda saamise teema maha




Pilte saab siis sellel leheküljel näha;)yhuubert kirjutas:Mingi hunnik Supermoto fotosid varsti üleval http://nagi.ee/photos/jk/sets/17127/
Suured tänud fotograafile, kes minustki kolm pilti on teinud ja üldse pildid on väga hästi tabatud!
Aga ma mõtlesin ka peale nendejoosep77 kirjutas:Pilte saab siis sellel leheküljel näha;)yhuubert kirjutas:Mingi hunnik Supermoto fotosid varsti üleval http://nagi.ee/photos/jk/sets/17127/
Suured tänud fotograafile, kes minustki kolm pilti on teinud ja üldse pildid on väga hästi tabatud!



Selles osas olen ma täiesti päri ja ei vaidle vastu ! Aga noh see on teine - kord meile kõigile õpetuseks ja kuna ka Mikk kukkus siis ma kujutan ette , et nendest aegadest ta enam ei mõelnud!WR kirjutas:Rajal on kõik võrdsed sellele üldse vastu ei vaidle, aga see rada seal oli selleks ürituseks kohandatud ja kes kohal võis vabat veenduda et kui oled isegi mõni sekund ringi peale kiirem siis mööda seal väga ei lähe kui eesolija viga just ei tee...on olnud võistlusi kus enne sõitu olen isegi välja arvutanud trenni aegade põhjal kui kiiresti esimesed ringiga järgi jõuavad ja seda sõitudes arvestanud nii et rohkem tähelepanu ei muud
Ütleme nii , et see rada ei olnud mõeldud võidusõitjatele vaid pealtvaatajatele, mida rohkem show`d ja actionit seda parem ja seda oli seal ikka päris kõvasti!
Äkää,ma küll nõus ei ole,Se on ju elementaarne viisakus,kui kiirem tuleb tagat ja siis viimasele kohale sõitja laseb mööda,miks on vaja kiirmal aeg ära s***a? Vaja ju ainult väike kõrvale põks ja asi korras.Hoiame ikka ikka võistluse ausa ja teravana.asdf123 kirjutas:Aga nõustun selle möödalaskmise koha pealt, et see on võistlus ja isegi kui esimene viimasele järgi jõuab siis peab see esimene ka suutma mööda minna. Mitte, et viimane peaks hakkama külgedel tõmbuma.
Raplas näeb uuesti.

TARGUTAJATELE TERVIST
Kuna olin ka ise rajal ja mikk põhjustas ka mulle suhtkoht othlikku olukorra, kuna läbisin nii trenni, kui ka esimese sõidu jupsiva esipiduriga, Arvan et tean. Siinkohal loevadki kogemused.
Siinkohal mella tahangi öelda sulle, et möödalaskmine pole pahategu, kui oskad kohta valida. Antud olukordades valisid sina selleks olukorraks sirge, mikk aga pidurdusmaa. Mis on teatud mõttes ohtlilk.
Mis puutub aga konkreetselt Sinu käitumisse, siis tänaksin mina jumalat Mella, et verbaalne suhtlemine ei muutunud täna Sinu pidevale targutamisele käsikähmluseks ja hilisemale "rajapeal tagasitegemiseks" nii et Sulle lihtne soovitus, kui Sa ei tea millega tegu on ära topi oma nina TEISTE asjadesse.
Üritus ise oli aga pea et õnnestunud. Kui korraldajad ainult oleks ainult suutnud mõelda sellele, et kõik rahvas ei taha äkki viibida seal kus nende koht mõeldud oli. Ehk teisisõnu laulukaare all ja ronivad ilmselgelt ohtlikusse kohta on olukord tõsine. Jõudu jaksu, ja edasijõudmist LEGENDAARNE OÜ'le eesotsas Tommi ja Arumäega.
Mella, Sulle aga üks lause. SÕIDA AGA ÄRA MÖLISE

Mis tehetud see tehtud ja ega enam erilist parandamist võimalust ei ole

Mina kui väga algaja sõitja õppisin sellest palju ma ma arvan , et ma pole ainuke. Ei tasu olla pahane ei Miku, Etsi ega Mella peale! Kõigil meil on oma kaitse refleks lihtsalt see oleneb kellel, mis moodi see väljendub.
Edu kõigile ja väga hea , et Ets ikka võidu koju tõi

Joosep
Ma olin selle kukkumise ajal samas kurvis pealt vaatamas. Siis täpselt pidurdusmaal. Mina küll aru ei saanud, et seal keegi kellelegi teed oleks andnud. Tegelikult ma ei saa aru, kuidas selle konkreetse kohapeal on teed võimalik anda. juhtus see just ümber posti keeramise kohas ja mikk oli juba keeranud sellele esimese hüppe peale minevale kitsale rajale. Selle koha peal on ratas diagonaalis tee suhtes (pööramise lõpp) ja ma küll aru ei saa, kuskohast peale muru veel mööda saab, kui tee on 2 tsiklilenksu laiuneKoVaL73 kirjutas:Mikk üritaski etsile teed anda ja ise ideaaltrajektoorilt kõrvale sõita ehk siis antud olukorras sõitis ta väljapoole täpselt etsile ratta ette, mis tähendab antud olukorras seda, et keeras etsile ette.


Et mida siis? et mikk põhjustas sulle ohtliku olukorra, kuna sul pidur jupsis ? Ära täna rohkem peale võtaKoVaL73 kirjutas:Kuna olin ka ise rajal ja mikk põhjustas ka mulle suhtkoht othlikku olukorra, kuna läbisin nii trenni, kui ka esimese sõidu jupsiva esipiduriga, Arvan et tean. Siinkohal loevadki kogemused.

Mis möödalaskmisse puutub, siis ma nagu ei näinud eriti põhjust kedagi tagant oodata

Maitea, võibolla kõvadel meestel on kombeks platsil kakelda, kui muidu hakkama ei saa. Või ajada oma möödapanekuid nende kaela, kes ennast kaitsta ei oska.KoVaL73 kirjutas:Mis puutub aga konkreetselt Sinu käitumisse, siis tänaksin mina jumalat Mella, et verbaalne suhtlemine ei muutunud täna Sinu pidevale targutamisele käsikähmluseks ja hilisemale "rajapeal tagasitegemiseks" nii et Sulle lihtne soovitus, kui Sa ei tea millega tegu on ära topi oma nina TEISTE asjadesse.

Ei teagi kuidas see asi sinna sai aga igal juhul suhteliselt koom oli see ja teiseks see üritus oli ju teglikult pooledi rahva meelellahutuseksPiipz kirjutas:ok mul on hoopis teistlaadi küsimus.
kuidas see ATM quad sinna rajale sai ja miks keegi midagi ette ei võtnud? ta sõitis samal ajal, kui teised võistlesid. see ei ole küll minuarust normaalne. sama hästi oleks ma võinud oma rattaga supermoto võistlusel osaleda.

Sa ei jäta oma Targutamist?
Olid seal kurvis möödasõitmise hetkel. Ja kas on see tõsi, et Ets talle just seal kurvis järgi jõudis, mitte aga stardisirgel??
Põhimõtteliselt sellest ohtlikust olukorrast, mille peale sina ütlesid, et ära rohkem peale võta. Tulin mina sinna samasse kurvi, mikk oli ees, hakkasin arvestama, et kui nüüd läheb mikk natuke väljapoole, libistan tast kõva slaidiga seestpoolt mööda, kui ei lähe, libistan ennast välja ja sõidan väljatulles kohe seest natuke naglamalt mööda, vb pean tema antud olukorras mururibale ajama. Juhtus aga see, et mikk märkas mind nii hilja, et ta läks just sis mind märganud kui ma olin vallinud varjandi väljastpoolt pidurdamiseks ja slaidisin tugevalt oma käikude ja tagapiduri tehnoloogiaga ning mikk lihtsalt kogemata keeras natuke peale mulle. Sitta kah ikka juhtub.
Aga mella tavaliselt põhjustavad kakluse just need tüübid, kes oma nina teiste asjadesse topivad. Ja Sinust oli kohe eriti mehelik peale oma nina teiste asjadesse toppimisest seda kõike pugejalikult Tiidule kaebama minna. MELLA ole hea, võta peale ja saa meheks üks kord.
neid tegijaid on igal pool . käivad ja vehivad j akui söit on siis keeravad midagi persse. omadest kogemustest- MMM il mingi vend trügis stardikoridoris, et lase mind ette lase mind ette. löpuks sai ennast kuhugi küljepeale ette ja kui start anti siis viskas tal tsikli käest ja risti läbi rahva teiselepoole äärde ja esimeses kurvis külg maas.
Mella aga kasuta palun oma intelligentsi muude asjade jaoks momendil, võid vabalt selle väikse tüliõuna alla neelata, praegu veel ei mürgita, kui kaua jätkad siis küll.
See et algajad "ette keeravad" tahtes head on tavaline. Lihtsalt SM tase on momendil veel nii ebaühtlane, midagi pole teha. Lipumehed tegelikult oleks abiks, eriti kitsal rajal ning samuti oleks vajalik seoses äkilise motospordi populaarsusega jällegi litsentsi omandamisel sooritada eksam nagu vanasti, kus pidid vastama küsimustele lippude jms. osas nagu vanasti veneajal kohati oli.
Klubid veel sellisel tasemel ei toimi , et vanad õpetaksid noori sest vanu eriti pole tihtipeale.
Kas see oli vihje minule we???Pikk kirjutas:Plahh..., lahe möla käib. Klattige ikka silmast silma, virtuaalne laksimine jätab hapu maitse. Võistlussituatsioonis tekkiv emotsioon on täiesti normaalne. Mõni sõidab, mõni targutab, mõni targutab aga sõidab ka. Samas, kui mõni kõvatab boksides, tibiga rahva seas, aga rajal ei midagi. Igasuguseid variante on olemas. Koos sõitmas on neid ikka tore vaadata.
racerx kirjutas:Aplodeerin Kovali jutule. Täiesti aus ja õige jutt. Selline nagu elu ise.
Mella aga kasuta palun oma intelligentsi muude asjade jaoks momendil, võid vabalt selle väikse tüliõuna alla neelata, praegu veel ei mürgita, kui kaua jätkad siis küll.
See et algajad "ette keeravad" tahtes head on tavaline. Lihtsalt SM tase on momendil veel nii ebaühtlane, midagi pole teha. Lipumehed tegelikult oleks abiks, eriti kitsal rajal ning samuti oleks vajalik seoses äkilise motospordi populaarsusega jällegi litsentsi omandamisel sooritada eksam nagu vanasti, kus pidid vastama küsimustele lippude jms. osas nagu vanasti veneajal kohati oli.
Klubid veel sellisel tasemel ei toimi , et vanad õpetaksid noori sest vanu eriti pole tihtipeale.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.