Uute gondlite tegemine ja vanade remont

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
vaitz007

Uute gondlite tegemine ja vanade remont

Lugemata postitus Postitas vaitz007 »

Teostan uute lina ja võistlusgondlite tegemist, vanade remonti,värvimistöid, poleerimist ja paljusid muid selliseid töid. lisaks vanade gondlite remont. kõik võistlusgondlid kas süsinikust või kevlar-süsinik hübriidkangast.
lisaks ka kõiksugu muid töid.

hinnad soodsad:)

vaido 53463542
Kasutaja avatar

Kommionu
Postitusi: 2042
Liitunud: 02 Dets 2003, 17:16
Asukoht: Kodutu... Motikaid mis mühiseb...

Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont

Lugemata postitus Postitas Kommionu »

vaitz007 kirjutas:
Teostan uute lina gondlite tegemist,
ehh... Aga kas KANEPI- gondleid ka saama????

Nii... Lõõp lõõbiks, aga äkki paned siia täpsemalt, et milliste rataste gondlivormid sul olemas on? ja et mis maksab ring võistlusgondleid a`la Yamu R6 2006 asjale???

Kas selle ratta plast/klaaskiud detailid suudaksid taastada????

1. Pilt

2. Pilt

3. Pilt

4. Pilt
Sõida... ja ära MÖLISE!!!

Teema algataja
vaitz007

tere

Lugemata postitus Postitas vaitz007 »

upin teemat :wink:
Kasutaja avatar

servis
Postitusi: 33
Liitunud: 16 Mai 2005, 22:30
Asukoht: tartu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas servis »

Räägib nyyd vormidest ja hindadest ???
DON`T PANIC.....

miki
Postitusi: 90
Liitunud: 11 Dets 2006, 18:08

Lugemata postitus Postitas miki »

Tere

Sooviks ühendust saada teemaalgatajaga aga lisatud telefoninumber on suletud. Äkki oskab keegi aidata, kuna natuke gondliparandustööd oleks pakkuda. Või oskab keegi kedagi teist soovitada, soovitavalt Tallinnas. Foorumis olen otsinguga asjakohased teemad läbi vaadanud aga midagi leidnud ei ole.


Panthera
Postitusi: 625
Liitunud: 28 Okt 2006, 18:23
Tsikkel: Honda
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Panthera »

Ehk oskab keegi nõu anda, kuidas ise neid teha... Vormide tegemisega saaks ise hakkama kuid see keemiline protsess... Et siis nn "koduste vahenditega" :roll:

Kasutaja avatar

Sebar
Postitusi: 496
Liitunud: 19 Juun 2007, 15:45
Asukoht: Tartu V150M&CB900F&YZ450F
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Sebar »

Panthera kirjutas:

Ehk oskab keegi nõu anda, kuidas ise neid teha... Vormide tegemisega saaks ise hakkama kuid see keemiline protsess... Et siis nn "koduste vahenditega" :roll:

Ega sa koduste vahenditega ise vaiku ei teegi, seda pead ikka kuskilt sebima.

Hundiralli
Kasutaja avatar

Jonc
Postitusi: 91
Liitunud: 07 Aug 2006, 10:08
Tsikkel: TDM 850, LC4 adv

Lugemata postitus Postitas Jonc »

Kust saada vaiku ja kinnitit?
Tallinnas on Ashland telliskivi tänaval ja Kiili lähedal AS Effekt.
Kui sul juba vorm olemas, siis on asi lihtne. Katad vormi nt. fooliumiga kinni, katad fooliumi õhukese kihi vaiguga, klaasriie peale, jälle vaiku jne. Kui kuivand, lööd vormi minema ja hakkab jõhker lihvimine pahteldamine lihvimine jne jne. Klaaskiudu lihvides kasuta kindlasti näomaski, muidu on kiirelt ninast veri väljas.
Autoaudios kasutatakse palju klaasplasti. Siin ka 1 näide
http://www.hvc.ee/index.php?action=show&doc=54
Vaja aind nati loovat mõtlemist ja tegutsema!


harimal
Postitusi: 1071
Liitunud: 30 Mai 2007, 12:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas harimal »

miki kirjutas:

Tere

Sooviks ühendust saada teemaalgatajaga aga lisatud telefoninumber on suletud. Äkki oskab keegi aidata, kuna natuke gondliparandustööd oleks pakkuda. Või oskab keegi kedagi teist soovitada, soovitavalt Tallinnas. Foorumis olen otsinguga asjakohased teemad läbi vaadanud aga midagi leidnud ei ole.

Tee parem ise.

On kaks varianti, kust nodi saada - üks variant on otsida kohti, kus müüakse klaasriiet ja vaiku. Nt Motodepoost pea üle tee on üks koht. Teine variant on osta valmiskomplekt, kus umbes 1.5 ruutmeetrit klaasriiet ning epo stiilis liim ja kõvendi kaasas. Selle teise variandi leiad Pärnu mnt "autoaugus" ehk linna poolt liikudes see koht, kus on Amserv ja muud taolised autopoed. Seal mingi CarKolor nimeline nurgatagune, mis tegeleb autode värvimise ja värvinodi müümisega. Neil on see komplekt mingi 270 krooni.

Klaasriidemüüjad väidavad, et vastava vaiguga see plasti külge ei hakka - jura, hakkab küll ja kuidas veel. Endal järele proovitud Fazer'i erinevate plastisegudegadega.

Sisuliselt võtad oma räbala gondli, tõmbad olemasolevad tükid omavahel jootekolviga kokku - ühelt poolt ja teiselt poolt. Alles jääb kena V-kujuline vagu. Sinna vakku sulatad lammarist ostetud plastikut (leiad nt "autoaugu" Järve Selveri poolsest küljest). Liigse osa lihvid maha. Antud detaili alumisele osale väänad peale paar kihti klaasriiet vaiguseguga. Lased ööläbi seista ja ongi valma.

Kui gondlil tükid puudu, teed klaasriidest kihthaaval uued asemele.

Kui netist googeldad, siis leiad Tallinnast vähemalt 3 kohta, kus plastitöid tehakse. Samuti võid leida ühe tüübi, kes klaasriide asemel hoopis freesib ja liimib juppe kokku. Kui otsinguga hakkama ei saa, siis saada personaalne teade, mul peaks kuskil kirjas olema need kohad, kus plastitöid tehakse.

Kasutaja avatar

Jonc
Postitusi: 91
Liitunud: 07 Aug 2006, 10:08
Tsikkel: TDM 850, LC4 adv

Lugemata postitus Postitas Jonc »

Sinna vakku sulatad lammarist ostetud plastikut (leiad nt "autoaugu" Järve Selveri poolsest küljest).

Sinna vakku sulatatava plastiku tüüp peab ühtima su gondli plastikuga. Iga suvaline plastik iga plastikuga korralikult ei liitu. Tulemuseks võib olla ilusti remonditud ja värvitud detail, milles peale paari sõitu hakkavad värvi sees liitekohtaedes praod jooksma.


harimal
Postitusi: 1071
Liitunud: 30 Mai 2007, 12:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas harimal »

Jonc kirjutas:

Sinna vakku sulatad lammarist ostetud plastikut (leiad nt "autoaugu" Järve Selveri poolsest küljest).

Sinna vakku sulatatava plastiku tüüp peab ühtima su gondli plastikuga. Iga suvaline plastik iga plastikuga korralikult ei liitu. Tulemuseks võib olla ilusti remonditud ja värvitud detail, milles peale paari sõitu hakkavad värvi sees liitekohtaedes praod jooksma.

Yup, täiesti nõus ;)

Samuti tasub teha nö murdmistesti - ehk kui asi jootekolviga kokku "keevitatud", siis murrad nati oma juppi. Kui plastik on täies paksuses läbi sulatatud, kannatab jupp päris hästi painutamist, kui sulatasid vaid pealt ja alt tiba, läheb jupp praksuga katki. Kui oled jupid korralikult kolviga läbi sulatanud ning klaasriide ka alla tõmmanud, on asi sigatugev.

PS! Otsi Trammi piibel foorumist üles - seal ka ühtteist kirjas. Tema mainitud "sõelavõrku", mida plastiku sisse sulatada, leiad nt Järve Selveri all olevast KeyKaubamajast jooskva meetriga müügis.


miki
Postitusi: 90
Liitunud: 11 Dets 2006, 18:08

Lugemata postitus Postitas miki »

Tänud erinevate nõuannete eest aga parema meelega laseks selle ikkagi kellelgi teisel ära teha. Olen kindel , et kui ise selle asja kätte võtan on tulemuseks korralik käkerdis. Mul seda tükkide kokkulappimist praktiliselt polegi, põhiliselt pahteldus ja värvimine.

Kasutaja avatar

Nigga
Postitusi: 1086
Liitunud: 21 Juul 2004, 10:39
Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel

Lugemata postitus Postitas Nigga »

Teemaalgatajata soovitan tungivalt antud teemal mitte ühendust võtta...


piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas piloot »

Kas keegi omab infi, kes ja kus Rakvere kandis teeb plastiku parandustöid, soovitav koos värvimisega. Üks 5-e cm-ne pragu vaja ära lappida.

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!

alambe
Postitusi: 222
Liitunud: 11 Mai 2005, 19:31
Tsikkel: Kawasaki Z750
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas alambe »

A.K. Autoteenindus OÜ asuvad Narva maanteel


Panthera
Postitusi: 625
Liitunud: 28 Okt 2006, 18:23
Tsikkel: Honda
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Panthera »

Kust on võimalik Tartust sebida vaiku, kinnitit ja klaasriiet ?
kuna ajaga on pidevalt kitsas käes siis ei ole aega mööda poode kolada ja otsida...

Ette tänades ....

Kasutaja avatar

a64athlon
Postitusi: 161
Liitunud: 10 Okt 2006, 21:42

Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont

Lugemata postitus Postitas a64athlon »

On veel Tallinnas asutusi kust klaasriiet ja epot ühest kohast saada võiks ?

Kasutaja avatar

xxram
Postitusi: 22
Liitunud: 19 Juul 2004, 14:10

Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont

Lugemata postitus Postitas xxram »

Tallinna ümbruses peaks saama sellistest kohtadest
http://www.kemikaal.ee
http://www.efekt.ee
http://www.topplast.ee
http://www.composite.ee
Ise olen viimases neist käinud. Olid väga asjalikud vanad ja jagasid lahkelt erinevaid õpetussõnu ja ideid

Honda REVERE - 600 gixer - leppavõssa, 600 gixer, FZ-1
telf: 5123153
Kasutaja avatar

a64athlon
Postitusi: 161
Liitunud: 10 Okt 2006, 21:42

Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont

Lugemata postitus Postitas a64athlon »

mida teha kui vaigust ja kõvendist segatud kraam ära ei taha kuivada vormil ?

Kasutaja avatar

marko233
Postitusi: 200
Liitunud: 18 Sept 2007, 13:47

Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont

Lugemata postitus Postitas marko233 »

Täna sai selgeks, et bike väga hästi offroad radadele ei sobi. Suutsin väiksel kiirusel murumättasse künda rattaga (Cbr 600 F3). Nüüd esiosa parempoolne ülemine plastik katki korralikult, murdunud jupid enam vähem alles. Kas oleks võimalik asja parandada kuidagi või teab keegi kuskohast saaks uue jupi soetada?

Homme lisan ka pildid.

CBR F3; CBR 954rr; Tuono 1000; MT-01

MotoMell
Postitusi: 811
Liitunud: 01 Dets 2004, 17:32

Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont

Lugemata postitus Postitas MotoMell »

Mina olen nii teinud:
1) Pragude ääred värvist puhtaks.
2) Kuumapuhuriga soojaks
3) Jootekolviga sulatab kokku, mingi teise tüki pealt materjali juurde.
4) relaka liivakakettaga üleliigne nodi minema
5) väikese silmaga metallvõrk kuumapuhuri ja jootekolvi abil mõlemalt poolt plastiku sisse sulatada
6) jälle relakaga üleliigne maha
7) plastikukrunt, krunt, pahtel, krunt, värv...

No ja kui huvi on, võib sissepoole klaasplasti ka uhada. Aga siis võiks sissepoole sulatatavast võrgust osad traadid jms välja jätta, et korralikult ära seoks, muidu ABS plastikuga nakkumine natuke jama. Korralikult ära ka karestada muidugi alt. Kuumapuhuriga tuleks suht õrnalt lasta, et ühte kohta ainult üles ei keedaks, vaid rahulikult kogu paksuses soojaks saab. Jootekolb võiks ka üsna jahe olla, et ta plastikut ei keedaks, muidu jäävad väiksed mullid sisse. Aga noh, vahet pole, võrk hoiab nagunii kenasti. Kunagi kui aega palju ja raha vähe oli, lappisin kolme erineva esigondli tükkidest ühe kokku + vahele sai veel suvalisi tükke leiutatud. Tõsine mosaiik. Aga kuju sai õige, istub ilusti ja kestab tänase päevani ilma pragudeta.

Kasutaja avatar

marko233
Postitusi: 200
Liitunud: 18 Sept 2007, 13:47

Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont

Lugemata postitus Postitas marko233 »

aga keegi teenusena ei paku ?

CBR F3; CBR 954rr; Tuono 1000; MT-01

Mihkel S
Postitusi: 280
Liitunud: 30 Juul 2008, 01:02
Tsikkel: Veereb..
Asukoht: Tarbatu
Tänanud: 1 kord

Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont

Lugemata postitus Postitas Mihkel S »

Kus saaks Tartus osta seda metallvõrku, mida sulatada gondli sisse katkisele kohale ja mis pahtlit peaks kasutama plastikul pärast ja millise liivapaberiga siluda pärast? Olen suhteliselt võhik keretööde alal :P

Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont

Lugemata postitus Postitas madone »

klaaskiud riie, vaik, kõvendi
tavaline "keskmine" pahtel koos kõvendiga

kokku 150.- vanas rahas.

ennem värvimist miski 150 liivakaga üle ja käib küll... mina olen enda ja tuttavate rattaid niimoodi lappinud.

mõned pildid kahjustustest ei teeks paha siis teaks täpsemalt midagi öelda.


Kroox
Postitusi: 38
Liitunud: 13 Juun 2009, 10:44
Tsikkel: Thunderace, Africa Twin

Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont

Lugemata postitus Postitas Kroox »

Mihkel S kirjutas:

Kus saaks Tartus osta seda metallvõrku, mida sulatada gondli sisse katkisele kohale ja mis pahtlit peaks kasutama plastikul pärast ja millise liivapaberiga siluda pärast? Olen suhteliselt võhik keretööde alal :P

Falleroonist saab väikese silmaga alumiiniumvõrku


Mihkel S
Postitusi: 280
Liitunud: 30 Juul 2008, 01:02
Tsikkel: Veereb..
Asukoht: Tarbatu
Tänanud: 1 kord

Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont

Lugemata postitus Postitas Mihkel S »

http://www.upload.ee/image/1362147/23052011186.jpg kas super ataciga ei jää hoidma? Oleks vist kõige mugavam ja odavam :P. Kas seda pahtlit ja kõvendit saab suvalisest ehituspoest? Kas tavaline ehituspahtel siis, neid on ju erinevaid? Ma tean, et on olemas eraldi plastikule mingid pahtlid, mis tuleb kokku segada...

Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont

Lugemata postitus Postitas madone »

see on kökimöki...

suht igas auto kaupadega tegelevas poes on need komplektid olemas, mingi 250 ml tops kus peal on läbipaistva kaane all klaaskiud riie ja kõvendi tuub.
pahtel samamoodi.

kunagi oli neid komplekte ka päris võiku hinnaga prismades aga nüüd pole nagu silma jäänud.

Pilt

paned tükid teibiga paika ja siis sisepinnale läheb riie ja polüestervaik, ennem muidugi töötle need pinnad seest karedaks - traathari või kasvõi pussnoaga kraabi lihtalt rämedad vaod sisse, et vaik võimalikult hästi kinni seoks.

väljapoole tekitad pragudesse "V" kujulised vahed ja sinna siis pahtel.

Muidugi kui mõned tükid kadunud on siis ennem pahteldamist saad mõnuga mökerdada ja meisterdada selle riide ja vaiguga.

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6637
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 659 korda
Tänatud: 406 korda

Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Mina olen SuperAtaciga puzzle kokku pannud ja siis hakkan tegutsema stiilis:"jootekolb, armeerimisvõrk jne."
ETTEVAATUST! SuperAtaci aurud on VÄGA mürgiseid, kui neid jootekolviga "töödelda" :!: :!: :!:

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

HMP
Postitusi: 69
Liitunud: 25 Aug 2010, 02:08
Tsikkel: Honda CBR 600 f
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont

Lugemata postitus Postitas HMP »

Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont
Postitas MotoMell » Neljapäev Juul 01, 2010 22:24

Mina olen nii teinud:
1) Pragude ääred värvist puhtaks.
2) Kuumapuhuriga soojaks
3) Jootekolviga sulatab kokku, mingi teise tüki pealt materjali juurde.
4) relaka liivakakettaga üleliigne nodi minema
5) väikese silmaga metallvõrk kuumapuhuri ja jootekolvi abil mõlemalt poolt plastiku sisse sulatada
6) jälle relakaga üleliigne maha
7) plastikukrunt, krunt, pahtel, krunt, värv...

No ja kui huvi on, võib sissepoole klaasplasti ka uhada. Aga siis võiks sissepoole sulatatavast võrgust osad traadid jms välja jätta, et korralikult ära seoks, muidu ABS plastikuga nakkumine natuke jama. Korralikult ära ka karestada muidugi alt. Kuumapuhuriga tuleks suht õrnalt lasta, et ühte kohta ainult üles ei keedaks, vaid rahulikult kogu paksuses soojaks saab. Jootekolb võiks ka üsna jahe olla, et ta plastikut ei keedaks, muidu jäävad väiksed mullid sisse. Aga noh, vahet pole, võrk hoiab nagunii kenasti. Kunagi kui aega palju ja raha vähe oli, lappisin kolme erineva esigondli tükkidest ühe kokku + vahele sai veel suvalisi tükke leiutatud. Tõsine mosaiik. Aga kuju sai õige, istub ilusti ja kestab tänase päevani ilma pragudeta.

Motomell õigel teel. :bsmile: Mul endal terve ratas sulatatud gondlitega, eelmine aasta tehtud. Pole kuskil ühtegi mõra. 8)

marko233 kirjutas:

aga keegi teenusena ei paku ?

Pakun ka teenusana gondlite sulatamist/parandamist Tartus!

Väike pildiseeria ühe Husqvarna küljegondli tegemisest.
Toyota esistange sai algmaterjaliks.
[img]http://img607.imageshack.us/img607 ... 2011-04-14
Üldkuju on juba käes. :mrgreen:
[img]http://img571.imageshack.us/img571 ... 2011-04-14
Lisaava. Paremapoole gondel oli puudu, seega sai vasaku poole järgi tehtud.
[img]http://img706.imageshack.us/img706 ... 2011-04-14
Tagaküljest ka üks ülesvõte.
[img]http://img810.imageshack.us/img810 ... 2011-04-14

Ajalugu: Verhovina Sport - 80.a, Võrr -87.a.(omavalm), Jawa 250 -70.a, CZ 250 Cross - 86.a, Yamaha WR 450 - 04.a, Honda CBR 600F - 99.a.
Teenus: Sõidukite remont, autoplekksepa-ja keevitustööd, eeltöö/värvimine, plasti-ning rehvitööd.Tel. 56 90 10 90

Mihkel S
Postitusi: 280
Liitunud: 30 Juul 2008, 01:02
Tsikkel: Veereb..
Asukoht: Tarbatu
Tänanud: 1 kord

Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont

Lugemata postitus Postitas Mihkel S »

madone kirjutas:

klaaskiud riie, vaik, kõvendi
tavaline "keskmine" pahtel koos kõvendiga

kokku 150.- vanas rahas.

ennem värvimist miski 150 liivakaga üle ja käib küll... mina olen enda ja tuttavate rattaid niimoodi lappinud.

Palun ütle kas 150sega tuleb enne kruntimist lasta ning siis krunt peale ja siis omakorda mingi veel peenema liivapaberiga? Nimelt kavatsen ise akrüül sprayga värvida ja 150se liivaka peale lastes pidavat jutid näha jääma... Kas üldse on vaja kruntida kui värvin pm vana(lihvitud) värvi peale, mis on püstolivärv olnud?

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”