Autokool Tartus

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 710
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 36 korda

Lugemata postitus Postitas romulus »

Sõidan kah Tarmoga ja ainult kiidusõnu võib öelda. Teooriat ja platsi andis Alo, samuti Selgest ning ka ainult positiivsed muljed...

intz
Postitusi: 298
Liitunud: 10 Juul 2004, 09:50
Tsikkel: V POWAA
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas intz »

Paistab, et päris paljud kiidavad seda Tarmot. Sellekohapealt küsimus: kas ma saan siis autokoolis nõuda, et ma tahan just seda sõiduõpetajat ja mitte kedagi teist (arvestades, et ta pole puhkusel vms parajasti)?

Hehe, kahju, et GS500E enam pole, ise just mõtlesin selle ratta ostu peale, kui load tehtud :)

Edit:
otot, miks see XJ600S piiratud on? Kas mitte pole kohustuslik, et tsikkel peab >35kW olema?
Kasutaja avatar

Õnnekas
Postitusi: 842
Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Õnnekas »

Meil on XJ600S kaks tükki, üks piirajaga teine ilma.
Tarmoga saad kindlasti sõita, ta juba puhkusel käinud. :D
Kasutaja avatar

Aizar
Postitusi: 259
Liitunud: 28 Aug 2004, 18:33
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Aizar »

Küsimus, mida võiks kooli valimisel veel uurida, on sõidutundide ülesehitus. Mul ei tule praegu nimi meelde, aga Tartus on üks kool, kus sõidutunnis on korraga kaks-kolm tsiklit. Platsisõidul ju ei olekski probleemi, kuid linnas harjutamiseks on nagu natuke imelik.

Kaks tsiklit ette, kaks taha ja õpilane sõiduauto rooli.. :twisted:
Aivar

Panthera
Postitusi: 625
Liitunud: 28 Okt 2006, 18:23
Tsikkel: Honda
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Panthera »

Aizar kirjutas:
Küsimus, mida võiks kooli valimisel veel uurida, on sõidutundide ülesehitus. Mul ei tule praegu nimi meelde, aga Tartus on üks kool, kus sõidutunnis on korraga kaks-kolm tsiklit. Platsisõidul ju ei olekski probleemi, kuid linnas harjutamiseks on nagu natuke imelik.

Kaks tsiklit ette, kaks taha ja õpilane sõiduauto rooli.. :twisted:

Linnas kahekesi tsikliga õppesõitu ei ole midagi nii imelik teha ....
Mulle täitsa meeldib ...
Kolme korraga pole veel näinud ...

Teema algataja
ThaNukks

Lugemata postitus Postitas ThaNukks »

lynxitar kirjutas:
Teooritunnid õpetaja Alo Aarla poolt juhituna olid küll värvikad: näited enda kogemustest, põhilisema rõhutamine, hea huumor. Igavaks asi ei muutunud.
Täiesti nõus! Alo teooriatunnid olid tõesti head ja huvitavad, ei olnud lihtsalt toores LE mahalugemine. Kõik käis mingil määral läbi huumoriprisma, nii et 1h30m läks tõesti kähku, mitte nagu mingi keskkooli alajoo tund.
Alo on ka platsisõiduõpetaja ... Iga "triki" (platsielemendi) õpetamisel seletab ta kuidas on õige seda teha ja annab piisavalt aega et saaksin katsetada, proovida ning juhib tähelepanu vigadele (ära hoia jalga piduril, ära pidurda tagaratast blokki...kasuta esipidurit rohkem, tunneta sidurit jms sellised teada tuntud asjad).
Pole midagi lisada, õpetusõnu jagatakse rohkesti, tunnid on humoorikad ja huvitavad. Kui lisatunde võtma ei pea, siis järgmine nädal lõpetan oma B ja A sõidud.... Ning kui kunagi ma oma A kätte saan, siis Tartu mehed ärge pahandage kui alguses käppa ei viska :P

intz
Postitusi: 298
Liitunud: 10 Juul 2004, 09:50
Tsikkel: V POWAA
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas intz »

Õnnekas kirjutas:
Meil on XJ600S kaks tükki, üks piirajaga teine ilma.
Tarmoga saad kindlasti sõita, ta juba puhkusel käinud. :D
Priima, eks siis millalgi auditooriumis kohtume :)
Aizar kirjutas:
Mul ei tule praegu nimi meelde, aga Tartus on üks kool, kus sõidutunnis on korraga kaks-kolm tsiklit. Platsisõidul ju ei olekski probleemi, kuid linnas harjutamiseks on nagu natuke imelik.
Paar päeva tagasi nägin Tartu linna peal Autosõit OÜ auto ees kahte õppesõidu tsiklit. Samas pead ei anna -- ehk ei olnud tegemist tänavasõidutunniga vaid vurasid kuhugi platsile harjutama vms.
Kasutaja avatar

Õnnekas
Postitusi: 842
Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Õnnekas »

intz kirjutas:
Priima, eks siis millalgi auditooriumis kohtume :)
Tule kasvõi homme kui sul B-kat olemas on, sest homme algavad uued kursused :D

intz
Postitusi: 298
Liitunud: 10 Juul 2004, 09:50
Tsikkel: V POWAA
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas intz »

Õnnekas kirjutas:
Tule kasvõi homme kui sul B-kat olemas on, sest homme algavad uued kursused :D
Tuleks ikka, aga B-kati lõppaste tegemata. Neli aastat on juba vahtraleht olnud. Teie kodulehel 'küsimuste-vastuste' all sain teada, et saada registreerida "A-kat., B olemas" kursusele peaks piisama ka ainult lõppastme läbimise märkusest koolitunnistusel (lube välja vahetama ei peaks). Iva siis selles, et säästan end lubade topeltvahetamisest ja kahekordsest riigilõivu maksmisest paari kuu jooksul. Seega plaan on juulis lõppastme koolitus ära teha, märge tunnistusele saada (load vahetamata jätta), siis A-kat. koolitus ja ARK eksamid ära teha ning lõpuks load ühe korraga vahetada esmasest BC1-st täieõiguslikuks ABC1-ks :)

Hetkel veel Selge kodulehel (üle)järgmist "A-kat., B olemas" kursust veel tekkinud ei ole, aga kindlasti olen esimene registreerija, kui see sinna tekib :)
Kasutaja avatar

Õnnekas
Postitusi: 842
Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Õnnekas »

Järgmine siis 27.juulil :D

Teema algataja
yhuubert

Linnasõidu eksami tüüpilised kohad Tartus

Lugemata postitus Postitas yhuubert »

Kas Tartus mingid tüüpilisemad marsruudid ka on või kohad kuhu viiakse, kus ARK A-kat linnasõidu eksamit teeb? Pole Tartu inimene, eksam saab aga Tartus olema. Võõras linnas alati veidi raskem. Kõik vihjed teretulnud.
Kasutaja avatar

margoman
Postitusi: 111
Liitunud: 25 Mai 2007, 15:54
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas margoman »

Päris kesklinna nad ikka eksamil ei roni aga erinevalt Tallinnast saad maantepeal ka ära käija, aga mis linna puutub siis sõidad kindlasti ringeel, ropka, aardla, ravila, Riia tänav ja mida tartus kindlasti kontrollitakse on paremakäereeglit - selleks ka special linnaosa - tähe tänav(s.o. ropka) :D,
Omast kogemusest julgen õelda et peedistati rohkem platsil.
Mis positiivset veel tartu kohta võiks õelda siis eksamineeriad arvestavad sellega et kui oled tallinnast ja ei tunne tartu linna.
Loodan et oli abiks see info.

Ice
Postitusi: 171
Liitunud: 17 Juul 2006, 18:21
Asukoht: Tartu

Re: Linnasõidu eksami tüüpilised kohad Tartus

Lugemata postitus Postitas Ice »

yhuubert kirjutas:
Kas Tartus mingid tüüpilisemad marsruudid ka on või kohad kuhu viiakse, kus ARK A-kat linnasõidu eksamit teeb? Pole Tartu inimene, eksam saab aga Tartus olema. Võõras linnas alati veidi raskem. Kõik vihjed teretulnud.
Eile Sai järgi proovitud Harri Aasaga.

Marsruut:
Mööda Turu tänavat täitsa lõppu välja ja Ülenurme poole, peale raudteed tagasipööre, üle Võru silla ning Riia ringi juurest Riia tänavale. Ravila-Riia ristis juurest Soinaste tänavale, sõit jätkus mööda seda kuni Aardlani. Kuna oli rong, siis suunas ta mind Raudtee tänavale ja sealt Kabelisse, muiud oleks lasnud mööda Aardlat sõita - kuidas joppab. Kabelist Võru tn. ja sealt juba tagasi ARKi. Ühtegi "ekstreemset" asja ette ei jäänud ja luba ilusti käes. :)

Õnne sõidul!

margoman kirjutas:
... ja mida tartus kindlasti kontrollitakse on paremakäereeglit - selleks ka special linnaosa - tähe tänav(s.o. ropka) :D,


Rohkem sellist p*** on Karlovas. Kui sinna peaksid sattuma, siis ole väga tähelepanelik märkide suhtes! Tähe tn. tuleb mul silme ette ainult 3 parema käe ristmikku. Sõbra-Tähe, Vaba-Tähe ja siis Õnne-Tähe. Parandage mind, kui eksin.
Patsu kah! :)
Mõni roller -> 125cc 4 taktiline Hiina roller -> Honda NSR 125cc -> Aprilia RS125 -> GSXR 600 -> GSF600S
Kasutaja avatar

Kännu
Postitusi: 66
Liitunud: 18 Mär 2007, 17:51
Tsikkel: Honda Shadow 750
Asukoht: Berliin

Lugemata postitus Postitas Kännu »

Kui midagi platsil eksamineerijale ei meeldi, ära jumala eest vaidlema hakka vaid tee lamba nägu pähe ja ära ütle midagi, siis väga ehk ei peedistatagi linnas ka siis kui väga hästi välja ei tulnud. Vaidlejaid p*** alati igalpool.

Tartus on plats kallaku peal! Muude asjadega pole midagi hullu aga kaheksat veidi harjumatu teha.

Tähelepanelik peaks olema 30 ja paremakäe alade suhtes kus iga risti ees märki polegi, neid ikka jagub ja ilmselt mõnele sellisele ka viiakse. Samuti võid ka õuealale sattuda, vaata, et siis üle 20 kihutama ei kuku.

Teema algataja
teritaja

Lugemata postitus Postitas teritaja »

sai kah nädala alguses sõidueksam tehtud, 10..15minutit ümber arki tiir tehtud ja asi vask, turut pidi ringteele, sealt võru peale ja natuke võru-aardla-tähe tänavate vahel siblimist. ei midagi keerulist. teised täis a tegijad said sarnase tiiru, võibolla a1 ja a2 tedijaid trallitatakse rohkem ringi. vähemalt mulje jäi küll, et kui b-kat juba üle 5a käes olnud ja kummalisi liigutusi liikluses ei tee, siis eriti kaua sõita ei lasta.

joel
Postitusi: 1828
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 118 korda

Lugemata postitus Postitas joel »

Kännu kirjutas:
Samuti võid ka õuealale sattuda, vaata, et siis üle 20 kihutama ei kuku.
NB! Õuealalt läbisõit on keelatud! Sinna võib minna ainult siis, kui on kavas peatuda.
Joel

asixmer
Postitusi: 141
Liitunud: 24 Juul 2005, 21:52
Asukoht: Jogeva

Tartu

Lugemata postitus Postitas asixmer »

Tartu kõige raskem osa on minu arvates platsisõit ja sealhulgas slaalom. Kuna ise eksamit tehes olid seal koos minuga veel 4 tegijat kellest kolm kukkus slaalomiga läbi. Seda tasuks siis arvestada. Linnasõidus tuleb olla tähelepanelik, jälgida märki ja inimesed ikka üle lasta .
Dnepri baasil Trike(ehitamisjärgus), iz jupiter 3(korviga), KTM LC4, CBR600F4i

Ice
Postitusi: 171
Liitunud: 17 Juul 2006, 18:21
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Ice »

Slaalom oli lihtsaim, sõltub muidugi mis masinaga...
Järjekorras, mis mul lasti eile teha:

1. Kohalt tõus
2. Kaks ringi
3. Kaks kaheksat
4. Mahapidurdus
5. Ümberpõige
6. Vasakpööre käemärguandega.

Kui endal pole sõiduvarustust ja paned peale autokooli kaitsmed, siis harjuta enne. Ise panin ringi tehes korra jala maha, kuna käsi läks vastu põlve (väike ratas) ning tasakaal kadus. Ülejäänu oli kõik tip- top. :)
Patsu kah! :)
Mõni roller -> 125cc 4 taktiline Hiina roller -> Honda NSR 125cc -> Aprilia RS125 -> GSXR 600 -> GSF600S
Kasutaja avatar

margoman
Postitusi: 111
Liitunud: 25 Mai 2007, 15:54
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas margoman »

TERITAJA jutule tahaks lisada et kahjuks see reegel ei pea paikka et b-kat olemasolul ei peedistata, omal b-kat olemas üle kümne aasta ja linnas olin eksamil pea tund aega, kusjuures pärast küsisin mis viga oli,
tuli vastus et kõik oli olnud super - ei ühtegi viga. Niiet asi ikka rohkem vist eksamineerias endas ja kuidas tal tuju on.
Mis veel nende paremakäe ristide suhtes võiks õelda et kui märki pole enne risti võiks jälgida ka otse asfaldile, mõnikord valge rist otse ette joonistatud.
Kasutaja avatar

Aizar
Postitusi: 259
Liitunud: 28 Aug 2004, 18:33
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Aizar »

Tartus on jah platsisõit kalde tõttu päris huvitav.. Kaheksat sõites on vahe vägagi tuntav.

Tuttav just tegi eksami(Avo Selgega -- üks printsipiaalsemaid vendi seal), mõned oma märkmed ja tema kirjeldused:

Plats (igat harjutust võib proovida 2 korda):
1) Sõidu alustamine tõusul - pidi tegema kaks korda, kuna esimesel korral olevat jalaga tõuganud. Peab tegema nii, et esimesena tõstad jalad üles ja siis hakkad liikuma.
2) Kaheksa - allapoole minnes kipub kiirus suureks minema ja ülesmäge on vaja gaasi juurde keerata. Oleneb muidugi masinast, aga kalle on platsil suurem kui vana ARKi harjutusplatsil. Samas täis-Ad tegevad võivad rõõmustada, kuna ARKi platsi 8 on suuremate mõõtmetega kui vana ARKi taga olev.
3) Jalakäija kiirusel liikumine - ainuke harjutus, mille plats lihtsamaks teeb, kuna seda tehakse tavaliselt mäest alla :P Vabakäiguga ja piduriga
4) Pidurdus otsesõidult - kiirus 30, taas allamäge, kumbki ratas blokeeruda ei tohi. See, kas blokeerumine reaalselt sõidusuunda muudab, ei huvita kedagi.
5) Tagasipööre -- loeti sõnad peale, et käituda tuleb nii, nagu ei oleks mootorrattal ei peegleid ega suunatulesid. Eesti keeles siis tähendas, et enne pööret tuleb hoolega kiivrit igas suunas keerata ja vähemalt 3 seki käega suunda näidata.
6) Möödapõige -- kiirus 20km, 3 koonust, keskmine meetrijagu teistest vasakule asetatud. Tuleb sõita ümber koonuste ja peatuda sirgelt viimase koonuse järel. Pole eriti keeruline, aga autokoolides millegipärast väga ei harjutata
7) Slaalom -- taas mäest alla, ehk siis arvatavasti kiiremini, kui harjutatud. Enamus kukubki siin läbi, kuna 2-3 posti juures läheb kiirus suuremaks ja harjutades ei ole pidurdada vaja olnud.

Seejärel öeldi, et okei, sõida tõkkepuu ja posti vahelt parklasse, läheme linna peale. Seda võib iseenesest pidada kitsa värava läbimise harjutuseks, kuna see vahe on vast 120cm seal.. Ehk siis, vend tegi KÕIK võimalikud harjutused, enne kui linna lasti (ma juba vaatasin, et eksaminaator hakkab uusi harjutusi lisaks välja mõtlema..)

Linnasõidust:
Alustas parklast väljasõiduga pöördega vasakule (NB! väljasõit on ühesuunaline, ehk siis vasakule pöörates peab paiknema tee vasakus ääres!), sealt üle Tähe (mis on peatee), üle Vasara, Karete juurest paremale Jalakale, sealt otse kuni Aardlani, vasakule Aardlale ja kohe paremale Võrule (suunatuli ja õige sõidurada, samuti Võru reavahetus). Otse kuni Kastanini, sealt vasakule (ühesuunaline tänav, mis on suht kinni pargitud). Riia peale paremale, otse kuni Peplerini, sealt vasakule. Mööda Peplerit ja Kuperjanovit kuni paremale Vallikraavi (see krdi munakivitee), sealt mööda Baeri Krooksu juurde, mööda Laia alla ja Vabaduse pst pidi kesklinna. Parempööre Riiale, sealt vasakule VäikeTähe, edasi Tähe oma samaliigiliste ristmikega, Aardla ringilt paremale ja mööda Tähet tagasi ARKi juurde. Kokku sõitis mingi 35 minutit.Aga load sai kätte :P

Kokkuvõttes, marsruute on palju ja sõita laseb iga eksamineerija vastavalt oma heaksnägemisele. On neid, kes järgivad täpselt seadust ja sõidavad aja täis (Avo) kui ka neid, kes näevad kiiremini õpilase taseme ära ja ei pea vajalikuks inimesi ringi sõidutada (Harri). Silmas tasuks eelkõige pidada:
a) kiirusepiirangud! -- lisaks pidurdad ja kiirendad nagu haige tigu.
b) jalakäijad!
c) eksamiauto! -- kui neil eest ära sõidad, läheb haprasti :P
d) märguanded -- eriti suuna VÄLJAlülitamine, aga KINDLASTI pidurivajutus enne igat samaliigilist/anna teed ristmikku. Ei loe, et sa saad kiiruse mootoriga maha või et sa näed et kedagi ei tule. Pidurituli PEAB põlema minema. Kiivriga võid ka vehkida.
e) teel paiknemine -- üldiselt paremas raja ääres, ka rajasiseselt "poolte" vahetamine suunaga. Sama ka ristmikel seisma jäädes, vasakpöördeks pead juba 6 auto taga oodates vasakul olema.
f) ristmikelt väljasõit -- vasakpöördel ei lõika (seda eriti kui pöörad ühesuunaliselt mitmesuunalisele, a la Kalevi>Pargi), parempöördel reastud paremasse äärde, mitte ei sõida mööda ideaaltrajektoori

Rohkem erilist ei olegi. Arvesta, et käsud võivad olla formaadis "jätkame mööda peateed" või "teeme sobivas kohas tagasipöörde", kõik ringteed peavad selged olema (ja erinevus asulas asuvate ja asulaväliste vahel), 30 piirangutesse viiakse kindlalt, mõnele ühesuunalisele kah, aga midagi väga hullu ei anna siin korraldada.
Aivar

Teema algataja
Riff_25

Lugemata postitus Postitas Riff_25 »

Aizar, muidu jutt jumala õige aga minu teada pole küll väljasõit ühesuunaline, sest puudub vastav märk.
Kasutaja avatar

Õnnekas
Postitusi: 842
Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Õnnekas »

Riff_25 kirjutas:
Aizar, muidu jutt jumala õige aga minu teada pole küll väljasõit ühesuunaline, sest puudub vastav märk.
Riff'il õige jutt. Mõniaeg tagasi sõitsin eksamil kaasa ja eksamineeritavale tehti konkreetne märkus vasakusse serva suundumise eest. Eksamineerija põhjendus oli täpselt liikluskorraldusvahendite puudumine. Kui mu mälu ei peta, siis oli eksamineerijaks Ardi.
Kasutaja avatar

Aizar
Postitusi: 259
Liitunud: 28 Aug 2004, 18:33
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Aizar »

Õnnekas kirjutas:
Riff_25 kirjutas:
Aizar, muidu jutt jumala õige aga minu teada pole küll väljasõit ühesuunaline, sest puudub vastav märk.
Riff'il õige jutt. Mõniaeg tagasi sõitsin eksamil kaasa ja eksamineeritavale tehti konkreetne märkus vasakusse serva suundumise eest. Eksamineerija põhjendus oli täpselt liikluskorraldusvahendite puudumine. Kui mu mälu ei peta, siis oli eksamineerijaks Ardi.
Kurat, see on neil siis mingi uus trikk. Märke pole seal jah kunagi olnud, aga siiani on väidetud, et juht peab antud olukorras järeldama liikluskorra oma eelnevatest teadmistest.. ehk siis kuna ta parklasse saabudes nägi selle tee ees telliskivi ja väljudes näeb telliskivi teise tee ees, siis peaks aru saama, et tegemist on ühesuunalisega.

Arvestades, et tegemist on tegelikult ohtliku vea situatsiooniga, siis võiks keegi *khm*Õnnekas*khm* selle konkreetselt eksamiosakonna juhilt üle küsida, muidu on veel üks koht kus vastavalt eksaminaatori nimele sõitma peab.
Aivar
Kasutaja avatar

Kox
Postitusi: 574
Liitunud: 07 Okt 2006, 13:10
Tsikkel: Intruder 1800 / 500 EXC
Asukoht: Tartu
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 34 korda

Lugemata postitus Postitas Kox »

Aizar kirjutas:
Õnnekas kirjutas:
Riff_25 kirjutas:
Aizar, muidu jutt jumala õige aga minu teada pole küll väljasõit ühesuunaline, sest puudub vastav märk.
Riff'il õige jutt. Mõniaeg tagasi sõitsin eksamil kaasa ja eksamineeritavale tehti konkreetne märkus vasakusse serva suundumise eest. Eksamineerija põhjendus oli täpselt liikluskorraldusvahendite puudumine. Kui mu mälu ei peta, siis oli eksamineerijaks Ardi.
Kurat, see on neil siis mingi uus trikk. Märke pole seal jah kunagi olnud, aga siiani on väidetud, et juht peab antud olukorras järeldama liikluskorra oma eelnevatest teadmistest.. ehk siis kuna ta parklasse saabudes nägi selle tee ees telliskivi ja väljudes näeb telliskivi teise tee ees, siis peaks aru saama, et tegemist on ühesuunalisega.

Arvestades, et tegemist on tegelikult ohtliku vea situatsiooniga, siis võiks keegi *khm*Õnnekas*khm* selle konkreetselt eksamiosakonna juhilt üle küsida, muidu on veel üks koht kus vastavalt eksaminaatori nimele sõitma peab.
kui enda eksami tegin siis väljusin parklast paiknedes vasakul ja kõik oli ok. eksaminaatoriks oli Kalju ja raadiosaatjat ei kasutatudki..lihtsalt rääkis ette kuhu ja kuidas sõita
Omatud: Yamaha R6 99/Yamaha R6 02/Suzuki GsxR 600 04/Kawasaki Zx6R 03/Kawasaki Zx10R 04/Yamaha R1 04/Buell Xb9R Firebolt 02/Yamaha R6 07/KTM 950 SM 07/Kawasaki Zx10R 09/Buell Xb9S Lightning 04/KTM Super Duke 05/Aprilia Shiver 08/Yamaha R6 07/3x Yamaha FZ1N 07&08/Aprilia Tuono 07/Aprilia Tuono V4R 11/KTM 1290 Superduke R 14/KTM 1190 Adventure 14/BMW R 1250 GS Adventure 19/Husq 701Enduro 20/Suzu VZR 1800 08/KTM 500EXC 24
Kasutaja avatar

Õnnekas
Postitusi: 842
Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Õnnekas »

Aizar kirjutas:

Arvestades, et tegemist on tegelikult ohtliku vea situatsiooniga, siis võiks keegi *khm*Õnnekas*khm* selle konkreetselt eksamiosakonna juhilt üle küsida, muidu on veel üks koht kus vastavalt eksaminaatori nimele sõitma peab.
Pole probleemi, järgmisest nädalast mul puhkus läbi ja jälle tööle tagasi, eks ma siis leian ka võimaluse minna ja küsida. :D

Teema algataja
tarts@

Lugemata postitus Postitas tarts@ »

platsil slaanom üles mäge, kiiredus-pidurdus alla ja 2 ringi kaheksat ja kõik!!
ARK-i parklast väljusin vasakult -vasakule! Tagasi-sidet sellekohta polnud, ju siis nii õige!
Ju mul siis vedas!!
Kasutaja avatar

Õnnekas
Postitusi: 842
Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Õnnekas »

Püüan siis kuidagi lühidalt kokku võtta ARK eksamineerijate pealiku seisukoha ARK parklast väljapöörde kohta vasakule Sepa tn-sse.
1) kui sa teed selle pöörde mõttelise telgjoone kõrvalt, siis oled käitunud LE kohaselt ja kõik on eeskujulik;
2) kui sa teed selle pöörde vasakust servast, siis on samuti kõik OK, sest sa arvestad teiste liiklejatega ja suurendad antud "ristmiku" läbilaskevõimet.
Mootorratturite kohapealt ta lausa soovitas teha pööre vasakust servast, sest mootorrattur ei varja paremas servas asetseja vaatevälja. Omaltpoolt lubas ta, et mitte keegi ei kuku eksamil läbi seal sooritatud pöörde pärast, ükskõik kumma variandi kasuks sa oled otsustanud.

Teema algataja
yhuubert

Lugemata postitus Postitas yhuubert »

Tänud kõigile Tartu tingimuste kirjeldajatele. Sai täna ka 3 Tallinna mehega Tartus sõidueksam edukalt sooritatud ning loodetavasti nädala alguses load kätte.

Platsil oli vist kõigil meist 2 x 8, estakaad, vasaku suuna näitamine käega, mahapidurdus, slaalom ülesmäge. Kuna ise sai parema platsi puudumisel kaheksaid harjutatud 6x12 väljakul ja slaalomit 3 m vahedega, siis see Tartu kallak küll kuidagi ei seganud - 8 m suurune kaheksa ja 4 m vahedega slaalom olid väga lihtsad (rattad Hornet ja Fazer). Kõrvalt vaadates tundub see kalle küll esialgu ehmatav.

Linnas minul olid tänavad vist Sepa - Tähe - Riia - Kalevi - Aida - Turu - Sepa ring ja oligi kõik, eksamineerijaks Kalju. Teine mees Kaljuga pööras tähest Aardla peale, kuid seejärel ka suht kiirelt Riia mnt peale. Kolmandal kellel eksamineerijaks Avo nii lihtsalt ei läinud, suur ja pikk ring Ringteelt Võru kaudu linnast välja ja sealt tagasi, nagu siin eelnevates postitustes juba enam-vähem kirjeldatud. Kiitused Kaljule, oli igati normaalne ja sõbralik mees!

Meie kaks kes me B-katile lisaks oma A-d tegime saime autokooli tunnistusele ja arvutisse kirja, et A olemas. Kalju kommentaar oli, et kui sõidate ja politseinik ehk normaalne mees kinni peab, on kõik korras. Kui aga "võmm" juhtub olema, siis võidakse kobiseda ja kes viga otsib, see ka leiab. A1 pealt A peale tegija peab lihtsalt paar päeva lube ootama, kuna tal autokooli tunnistust ei olnud.
Kasutaja avatar

ridariass
Postitusi: 129
Liitunud: 08 Apr 2007, 11:30
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas ridariass »

Ise siis ka homme liigun Tallinnast täis A-kategooria sõidueksamile Tartusse.
Siit sain päris huvitavat infot, tänud selle-eest!
Küll aga hakkas huvitama, et kas on võimalik selle vahva kaldus platsi peal enne hinnatavat etteastet paar tiiru teha kui natuke varem kohale lähen hommikul. Eksamit sooritan oma rattaga ja muidu nagu pole probleeme platsil olnud ühegi harjutuse sooritamisega, aga siit loetu pani natuke mõtlema lihtsalt :?
Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 710
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 36 korda

Lugemata postitus Postitas romulus »

Töö ajal ei saa seal niisama proovida. Küll aga peale tööd, ehk siis u peale 19.00 saab. Käisin ka ise eksamieelsel õhtul harjutamas.

Teistele harjutustele (millest siin juba juttu on olnud) lisaks lasti mul eksamil ratast ka käekõrval lükata. Tegin täis A-d.

P.S. platsilt välja sõites sõida tõkkepuule u 1.5 m lähedusele, siis avaneb see ise. Sisse peab ikka ümber tõkkepuu minema.
Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61, Yamaha Tenere 700 '23
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”