Powershifting +/-
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Hetke tabamine on sellise vahetuse juures muidugi oluline. Autoga olen omal jõul läbi tallina tulnud tühjaks jooksnud hüdraulilise siduri ajamiga. Aga kui vajadust ei ole selle "powershiftingu" järgi, siis milleks riskida.
Dragstripil või muidu võidusõidus on asi loomulikult oluline, aga cafe race'l ei ole vahet, kas jõuad mõned sajandiksekundid hiljem või varem.
Jaa, jaa, muidugi...adrenaliin.....
Dragstripil või muidu võidusõidus on asi loomulikult oluline, aga cafe race'l ei ole vahet, kas jõuad mõned sajandiksekundid hiljem või varem.
Jaa, jaa, muidugi...adrenaliin.....

Suzuki GSX 750 Inazuma
Loomulikult võib igaüks oma sõiduriistaga käike vahetada kuidas süda lustib. Mina mainisin lihtsalt, et ise vahetan parem siduriga.
Huvitav, kas tsikli käigukastis on siis sünkronisaatorid või ei? Mõni targem võiks selle koha pealt rahvast valgustada küll.
Ise oma aruga kujutan ette, et kui seal mitte mingit hammastataste pöörlemiskiiruse tasandussüsteemi ei oleks, oleks ragisemine vältimatu? Kui keegi on vene GAZ veoautot juhtinud siis teab misasi on õige käigukasti ragin.
Olen aru saanud, et kui ilma sidurita vahetada, siis avaldab käigupedaal algul mingi hetkeni vastupanu? See lõhnab küll igatahes vägagi sünkronisaatori tööpõhimõtte järele, mis seniks käiguvahetamist takistab kuni hammasrataste pöörlemiskiirused on tasakaalustatud.
Huvitav, kas tsikli käigukastis on siis sünkronisaatorid või ei? Mõni targem võiks selle koha pealt rahvast valgustada küll.
Ise oma aruga kujutan ette, et kui seal mitte mingit hammastataste pöörlemiskiiruse tasandussüsteemi ei oleks, oleks ragisemine vältimatu? Kui keegi on vene GAZ veoautot juhtinud siis teab misasi on õige käigukasti ragin.

Olen aru saanud, et kui ilma sidurita vahetada, siis avaldab käigupedaal algul mingi hetkeni vastupanu? See lõhnab küll igatahes vägagi sünkronisaatori tööpõhimõtte järele, mis seniks käiguvahetamist takistab kuni hammasrataste pöörlemiskiirused on tasakaalustatud.

Enamusel tsiklitel ei ole kastis mingeid sünkrosid, võibolla mingitel megakruiseritel on, krt neid teab... kui hommikul külma mootoriga 1. käik sisselülitusel kolksub, ei ole mingist sünkrost juttugi.
Ka dog-ringid takistavad käiguvahetust, kui pöörlemiskiirused väga valed on. Dogboxi eripäraks on see, et käiku ei tohi sisse "meelitada", vaid tuleb olla kiire ja konkreetne. Tsikliga on see suht lihtne, aga auto dogboxiga on paljudele sünkrodega harjunud kodanikele imelik, et meelitades kostab kastist ainult vilinat ja raginat, aga kiirelt vahetades läheb käik mõnusa klõpsuga (või kolksuga
) sisse. Sünkroga kastile tuleb just mõnusat survet avaldada, kuni pöörlemiskiirused ühtlustuvad, siis läheb käik ise sisse. Tsikliga sõites oleks justkui imelik vahetusel hooba mingi X aeg pinges hoida, ikka kiirelt üles-alla käib värk. Sünkrokastiga nii ei saa.
Veelkord point - kui vahetada õigel ajal, kiirelt ja konkreetselt, ei tee see kastile midagi hullu ka ilma sidurita. Aga siduriga on sellest hoolimata pehmem ja valutum igal juhul. Ise kasutan 90,7% ülesvahetustel ja 96,3% allavahetustel sidurit, vahel harva toksin niisama.
Ka dog-ringid takistavad käiguvahetust, kui pöörlemiskiirused väga valed on. Dogboxi eripäraks on see, et käiku ei tohi sisse "meelitada", vaid tuleb olla kiire ja konkreetne. Tsikliga on see suht lihtne, aga auto dogboxiga on paljudele sünkrodega harjunud kodanikele imelik, et meelitades kostab kastist ainult vilinat ja raginat, aga kiirelt vahetades läheb käik mõnusa klõpsuga (või kolksuga

Veelkord point - kui vahetada õigel ajal, kiirelt ja konkreetselt, ei tee see kastile midagi hullu ka ilma sidurita. Aga siduriga on sellest hoolimata pehmem ja valutum igal juhul. Ise kasutan 90,7% ülesvahetustel ja 96,3% allavahetustel sidurit, vahel harva toksin niisama.
Seda sellepärast, et hommikuti on käigukastis alles õli külm. Alla vahetada pole ma küll julgenud, sest jala lihas hakkab valutama juba selle surumise peale...ollo kirjutas:Enamusel tsiklitel ei ole kastis mingeid sünkrosid, võibolla mingitel megakruiseritel on, krt neid teab... kui hommikul külma mootoriga 1. käik sisselülitusel kolksub, ei ole mingist sünkrost juttugi.

Jah, ja sellepärast, et kastis sünkrosid pole ja veel sellepärast, et sidur jääb ööga "kinni". Kui sidur korra lahti on pääsenud (kasvõi lükkad korra ratast, käik sees/sidur sees või käivitad käik sees/sidur sees, siis on kolks oluliselt väiksem, olgu see õli pealegi külm. Väike kolakas käib igal juhul paigal seistes 1. käiku lülitades, ka sooja õli ja toimiva siduriga, sest kasti võllide kiirused on erinevad ja sünrod puuduvad.Nigga kirjutas:Seda sellepärast, et hommikuti on käigukastis alles õli külm.
Kergelt gaasi ja läheb vabalt sisse ilma lihasevaluta. Harjutamine teeb siinkohalgi meistriks...Alla vahetada pole ma küll julgenud, sest jala lihas hakkab valutama juba selle surumise peale...
endal 450 suzuki ltr quad soomest öeldi et ässad võtavad võistlusteks siduri täiesti ära isegi heebli. ise sõidan muidu käikke ülesse ilma siduritta ja alla niikuidas jutub. ringiajad olid oluliselt paranenud peale seda lüket.
derbi senda drd limited
BEST
www.rate.ee/users/rosin12
kymco punane
/cpi hussar/rieju smx 125 sm/isa vw touareg 3.6/suzuki lt-r 450/ayr ktm-quad. 525-540./ can-am renegade 800 efi
BEST
www.rate.ee/users/rosin12
kymco punane

Urbanstyle kirjutas:Vana teema aga, mul on 50 masin, alla ma vahetan küll käike siduriga ja ülesse ka, aga mulle on räägitud et peaks vahetama käiku ilma siduritta ülesse, vaadates käiguasti ehtiust ise väga aru ei saanud miks ilma siduritta üles vahetada
Enda eneserahuks vaheta ikka siduriga käike. Nii ikka käigukastile niivõinaa parem.
Aga kuidas põdrad quadiga ilma sidurita kohalt ära lähevad ( N->1 ).avenger kirjutas:endal 450 suzuki ltr quad soomest öeldi et ässad võtavad võistlusteks siduri täiesti ära isegi heebli. ise sõidan muidu käikke ülesse ilma siduritta ja alla niikuidas jutub. ringiajad olid oluliselt paranenud peale seda lüket.
jõuga oleks vastus. ise lähen siduriga kohalt ära.
derbi senda drd limited
BEST
www.rate.ee/users/rosin12
kymco punane
/cpi hussar/rieju smx 125 sm/isa vw touareg 3.6/suzuki lt-r 450/ayr ktm-quad. 525-540./ can-am renegade 800 efi
BEST
www.rate.ee/users/rosin12
kymco punane

ise autol viimasel ajal ei vahetagi sidurgia käike(üles siis) nö kruiisimise ajal, 2500-3000 pöörde vahel on auk, kus käik läheb hästi sisse ja ei kujuta ette mis seal katki minna võiks.....ja olen kuulnud et veneajal kui sidurikettad defkad olid, tehti sageli nii....
loll küsimus, aga minu haritusele aitab kaasa...oskab keegi öelda miks lääne ratastel ei kasutata nö automaatsidurit nagu jawadel vms....
loll küsimus, aga minu haritusele aitab kaasa...oskab keegi öelda miks lääne ratastel ei kasutata nö automaatsidurit nagu jawadel vms....
Esialgu arvasin sidurita käiguvahetusest, et nii saab küll, aga eks ta ikka lõhub.., kuid praegu teen suurema osa käiguvahetustest sidurita ning ei arva, et see kasti lõhub - saab kiiremini, sujuvamalt ja 1->2 vahetamine on eriti sujuv ja kolksuvaba, kunagi ei jää neutrali peale, erinevalt siduriga vahetamisest. Eks see olene rattast ka kindlasti, antud juhul käib jutt VFR 750-st.Sys:
..kuid esimeselt teisele soovitaks ikkagi sidurit, kuna ülekannete vahe on päris suur.
Käisin kah nüüd proovimas kohe huvipärast(rattaks Suzuki GSX 600 F), kuidas asi toimib. Nats harjutamist ja väga pehmelt käivad käigud ilma sidurita, lihtsalt käigu vahetuse hetkeks tuleb suts gaasi järgi lasta, aga õrnalt vedu taga hoida(et mitte päris 0 gaasi lasta) ja nii kui nats käiguvahetus hooba puudud, kohe on väga vaikselt ja sujuvalt uus käik sees. Vaevalt, et ta midagi lõhub kui korralikult seda teha, aga ma jään siiski siduri juurde
vaikselt maanteel kruiisides vahetan ilma sidurita, aga kiirendusel küll ei julge
- kindlasti toimib, aga tahab harjutamist.


Aprilia RS 50-> Aprilia RS 125 -> Suzuki GSX 600F -> Honda CBR 600F -> Aprilia RSV Mille
-
- Postitusi: 976
- Liitunud: 25 Veebr 2005, 12:15
- Tsikkel: ZX12R turbo
- Asukoht: Tallinn / Eesti
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
kiirendusel just tuleb ilma sidurita vahetada (üles), minu kunagisel gsx f -l läksid siduriga käigud "kolks, kolks, kolks" sisse, ilma aga nii, et ei saanud arugi.Len kirjutas:Vaevalt, et ta midagi lõhub kui korralikult seda teha, aga ma jään siiski siduri juurdevaikselt maanteel kruiisides vahetan ilma sidurita, aga kiirendusel küll ei julge
- kindlasti toimib, aga tahab harjutamist.
Isiklikult vahetaksin siduriga pigem aeglaselt cruisides, kiirendades aga ilma.
8,64 @ 1/4 - Kawasaki ZX12R turbo
9,09 @ 1/4 - Suzuki Hayabusa turbo
9,8x @ 1/4 - Kawasaki ZX6R
9,09 @ 1/4 - Suzuki Hayabusa turbo
9,8x @ 1/4 - Kawasaki ZX6R
sõidan ise esimest hooaega ja algusest peale olen just nii õppinud käike vahetama nagu pacaan kirjeldas.. väga mugav on sõitapacaan kirjutas:kiirendusel just tuleb ilma sidurita vahetada (üles), minu kunagisel gsx f -l läksid siduriga käigud "kolks, kolks, kolks" sisse, ilma aga nii, et ei saanud arugi.
Isiklikult vahetaksin siduriga pigem aeglaselt cruisides, kiirendades aga ilma.

SREU #0273
-
- Postitusi: 8463
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 341 korda
- Tänatud: 439 korda
- Kontakt:
Kui tohib mudamehena ka nii peenesse vestlusesse sõna sekka öelda
.
Krossirattal vahetatakse kaht moodi käiku: ilma sidurita gaasi kergelt järgi andes ja siduriga aga siis ainult TÄISGAASIGA ja sidurit tõmbad ka ainult natuke, nii palju et käik sisse läheb. Alla ikka siduriga, kuna tavaliselt käib samal ajal usin pidurdamine ja võib lihtsalt mootori välja suretada kuna tagaratta pidamist ei ole piisavalt.
Eks sama kehtib kõigi dogleg kastide suhtes.

Krossirattal vahetatakse kaht moodi käiku: ilma sidurita gaasi kergelt järgi andes ja siduriga aga siis ainult TÄISGAASIGA ja sidurit tõmbad ka ainult natuke, nii palju et käik sisse läheb. Alla ikka siduriga, kuna tavaliselt käib samal ajal usin pidurdamine ja võib lihtsalt mootori välja suretada kuna tagaratta pidamist ei ole piisavalt.
Eks sama kehtib kõigi dogleg kastide suhtes.
ei ole siin küll eriline postitaja, kuid loen siin seda teemat ja samas mõlen mida oma seltskonnas räägitakse, sidurita käiguvahetus ón muidugi käigukastile halvem kui siduriga, kuid minu meelest see omakorda säästab sidurit ja mulle on räägitud, et parem rikkuda käigukasti. Endal on mul mx 50 ja ilma sidurita olen hakkanud vahetama, peale selle teema esilekerkimist, paremini liigub edasi kah ja mingeid vigu ei ole veel esinenud kah
Mina käisin kah proovimas nüüd sidurita käiku vahetada.
Mugav ja väga kiire.. kiirendus kohe paranes rattal
Tagarattal on aga raske sõita nii kuna moment on rattal suur, siis oleks paar korda peaaegu pidanud peale käiguvahetust kiivirga maad puutuma.
Aga kahekeisi on sedasi tagarattal sõita palju kergem
Mugav ja väga kiire.. kiirendus kohe paranes rattal

Tagarattal on aga raske sõita nii kuna moment on rattal suur, siis oleks paar korda peaaegu pidanud peale käiguvahetust kiivirga maad puutuma.
Aga kahekeisi on sedasi tagarattal sõita palju kergem

slinki / Krossikad / Yamaha Neo`s 70ccm / Pocket Bike / Yamaha R6 / MT-03 / GSX-R 600 / Yamaha YZ250F / Yamaha Fjr 1300 / Yamaha XT1200Z Super Tenere
Asuu...Sul on vist midagi valesti siin kirjutamisega läinud! Siduri teine ülesanne (kohaltvõtu ja käiguvajetuse sujuvamaks muutmise järel) on kaitsta käigukasti ja veovõlli osi ülekoormuse eest!!! Seega on ta konstrueeritus selline, et vahetamine ja parandamine oleksid võimalikult lihtsad...võrreldes käigukasti parandamisega.!!! Ära nii küll mõtle "parem rikkuda käigukasti"plant kirjutas:kuid minu meelest see omakorda säästab sidurit ja mulle on räägitud, et parem rikkuda käigukasti.

Viimati muutis SkyMax, 12 Jaan 2008, 11:29, muudetud 1 kord kokku.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Kiired käiguvahetused on ikka ilma sidurita. Jorutama jääd, siis kasutad sidurit. Kasti lõhuvad siiski jõud ja need jõud teevad rakendumisel ka häält. Ning ebameeldivat. Ja need kajastuvad ka liikumises jõnksuna. Kui kõik on sujuv ja raginata, järelikult pole seal siis jõude, mis masinat lõhuvad. Harjutamise asi. Vahetuse hetkel ei tohi olla vedu taga (ei kiirendavat ega pidurdavat) ja ongi kõik. Hetkeks gaas maha.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Teema kokku võte oleks siis see ,et pea kõikidel siklitel lähevad käigud väga hästi sisse ka ilma sidurita kui OSKAD kui teed vea ja eksid vahetuse ajaga siis lõhub kasti. Siduriga vahetades sidur leevendab tekkinud viga.
Üles vahetades on seda lihtsam osata ja vigu tuleb vähem
Alla vehetus on oluliselt keerulisem ja nõuab rohkem harjutamist seega rohklem vea võimalusi ,ning soovitav vigade leevendamiseks sidurit kasutada.
Selge on ka see ,et vead annavd end vastiku heliga märku
ja kui neid helisi tuleb ikka liiga tihti siis on soovitav siduri juurde jääda.
Esimeselt teisele on ka ülekande suure erinevuse ja vaba käigu vahe tõttu raskem vahetada nii ,et siingi on soovitav sidur.
See ühtib ka minu kogemustega.
Üles vahetades on seda lihtsam osata ja vigu tuleb vähem
Alla vehetus on oluliselt keerulisem ja nõuab rohkem harjutamist seega rohklem vea võimalusi ,ning soovitav vigade leevendamiseks sidurit kasutada.
Selge on ka see ,et vead annavd end vastiku heliga märku
ja kui neid helisi tuleb ikka liiga tihti siis on soovitav siduri juurde jääda.
Esimeselt teisele on ka ülekande suure erinevuse ja vaba käigu vahe tõttu raskem vahetada nii ,et siingi on soovitav sidur.
See ühtib ka minu kogemustega.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.