elektriprobleem: kas generaator, lühis, midagi muud?
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
elektriprobleem: kas generaator, lühis, midagi muud?
Terekest.
Rattaks Yamaha Dt 125 (1999. a väljapurse)
Nimelt, sõitsin kuttidega ühel päeval rõõmsalt mööda Pirita teed linna poole, seal kadrioru keskuse juures hakkasid kahtlased anomaaliad tekkima. Sõidad august läbi, tuled põleval, veel ühe korra, siis enam mitte jne. Ühesõnaga vastavalt pinnakattele vilkusid. Esimene ja tagumine tuli korraga kusjuures. Nii, et pirnides pole päris kindlasti kohe asi. Akus ka mitte, aku on suhteliselt okei, nõrkus märke pole veel avaldunud. Pinget pole paraku klemmidelt mõõtnud. Kui nüüd retkel Tallinna kesklinnas tsikkel ise tuled välja lülitas, siis olles ilma esimese ja tagumise tuleta, oli mul võiumalus vilgutada suunatulesid ja pidurituld, need töötasid probleemideta.
Algul eeldasin, et mingi kontakt raudselt kuskilt pisut lahti jne. Ei võtnud ette ühesõnaga asja. Üleeile nagu avastasin, et nüüdsest tuled hakkavad põlema kõrgematel pööretel (7000+ rpm, nendel pööretel tuli tuim/hägune/nõrk), mida kõrgemale pöörded, seda erksam valgus. Kohapeal tuuritades (tahhomeetri punase piiri ääres) vilksab aegajalt lambi pimestavalt erksaks, isegi kui eelnevalt masin korras polnud, ei läinud asi nii eredaks.
Esmapilgul vaatasin täna juhtmed enamvähem üle. Tuttav soovitas massijuhtmeid kontrollida, tegu enduurokaga, mülgas ja kõik sittab ju. Leidsingi vasakult poolt generaatorist tuleva massijuhtme, jube sitane oli, puhatasin nii klemmi kui selle massi osa ära, asi muutus sutsu paremaks. Rohkem massijuhtmeid silma paraku ei hakanud.
Aa, muideks kohe algul kui ma tsikli sain, siis tuli madalatel pööretel vilkus ja kõrgemale minnes hakkas eredamalt näitama, arvasin et väsinud/vähevõimas aku, kuid täpselt nii võimas - 3Ah aku peabki minu mudelil olema. Aku seisukorda järeldan süüte sisse keeramisele järgnevast suunatule, signaali testist. Süüde vahest ka mingiks tunniks/kaheks garaazis mütates sisse ununenud ja ikka neutraalituli samaerk nagu algul.
Proovisin täna ära ka täpselt samale mudelile, kuid 2 a uuema tsikli relee/pingeregulaatori?, asus istme all, hall ja ribidega, kastikesed olid koodi võrdlemisel identsed ja mingit muutust ei esinenud katsetamisel.
Ma tõesti ei tea, on see reaalne, et ühelpäeval iseleeritud juhtme kontakt viskab traadi laiali? Esmapilgul ei hakanud sellised lahtised juhtmed küll silma. Kiskusin paagi ja istme, esitule maha, üritasin selgust saada, kuid lootusetult
oskab keegi midagi selle pika ja keerulise jutu peale öelda?
Otsisin ka pisut, kuid sarnast juhtumist ei leidnud, küllaga leidsin elektrivea otsimise skeemi, keegi siinsetest oli hotti üles visanud. 1 variant oleks seda kohe katsetama hakata, kuid ennem kui testri pean soetama, kuulaksin siinse rahva arvamuse ära

Rattaks Yamaha Dt 125 (1999. a väljapurse)
Nimelt, sõitsin kuttidega ühel päeval rõõmsalt mööda Pirita teed linna poole, seal kadrioru keskuse juures hakkasid kahtlased anomaaliad tekkima. Sõidad august läbi, tuled põleval, veel ühe korra, siis enam mitte jne. Ühesõnaga vastavalt pinnakattele vilkusid. Esimene ja tagumine tuli korraga kusjuures. Nii, et pirnides pole päris kindlasti kohe asi. Akus ka mitte, aku on suhteliselt okei, nõrkus märke pole veel avaldunud. Pinget pole paraku klemmidelt mõõtnud. Kui nüüd retkel Tallinna kesklinnas tsikkel ise tuled välja lülitas, siis olles ilma esimese ja tagumise tuleta, oli mul võiumalus vilgutada suunatulesid ja pidurituld, need töötasid probleemideta.
Algul eeldasin, et mingi kontakt raudselt kuskilt pisut lahti jne. Ei võtnud ette ühesõnaga asja. Üleeile nagu avastasin, et nüüdsest tuled hakkavad põlema kõrgematel pööretel (7000+ rpm, nendel pööretel tuli tuim/hägune/nõrk), mida kõrgemale pöörded, seda erksam valgus. Kohapeal tuuritades (tahhomeetri punase piiri ääres) vilksab aegajalt lambi pimestavalt erksaks, isegi kui eelnevalt masin korras polnud, ei läinud asi nii eredaks.
Esmapilgul vaatasin täna juhtmed enamvähem üle. Tuttav soovitas massijuhtmeid kontrollida, tegu enduurokaga, mülgas ja kõik sittab ju. Leidsingi vasakult poolt generaatorist tuleva massijuhtme, jube sitane oli, puhatasin nii klemmi kui selle massi osa ära, asi muutus sutsu paremaks. Rohkem massijuhtmeid silma paraku ei hakanud.
Aa, muideks kohe algul kui ma tsikli sain, siis tuli madalatel pööretel vilkus ja kõrgemale minnes hakkas eredamalt näitama, arvasin et väsinud/vähevõimas aku, kuid täpselt nii võimas - 3Ah aku peabki minu mudelil olema. Aku seisukorda järeldan süüte sisse keeramisele järgnevast suunatule, signaali testist. Süüde vahest ka mingiks tunniks/kaheks garaazis mütates sisse ununenud ja ikka neutraalituli samaerk nagu algul.
Proovisin täna ära ka täpselt samale mudelile, kuid 2 a uuema tsikli relee/pingeregulaatori?, asus istme all, hall ja ribidega, kastikesed olid koodi võrdlemisel identsed ja mingit muutust ei esinenud katsetamisel.
Ma tõesti ei tea, on see reaalne, et ühelpäeval iseleeritud juhtme kontakt viskab traadi laiali? Esmapilgul ei hakanud sellised lahtised juhtmed küll silma. Kiskusin paagi ja istme, esitule maha, üritasin selgust saada, kuid lootusetult

oskab keegi midagi selle pika ja keerulise jutu peale öelda?
Otsisin ka pisut, kuid sarnast juhtumist ei leidnud, küllaga leidsin elektrivea otsimise skeemi, keegi siinsetest oli hotti üles visanud. 1 variant oleks seda kohe katsetama hakata, kuid ennem kui testri pean soetama, kuulaksin siinse rahva arvamuse ära


-
- Postitusi: 329
- Liitunud: 03 Juul 2004, 02:09
- Tsikkel: 2007 Honda CBF1000 ABS jpm
- Asukoht: Tartu
Ühenda aku klemmid lahti, pane tsikkel tööle ja mõõda töötava mootoriga ära laadimisvool, minu DT-l oli see sõltuvalt pööretest 2,5-6V (peaks olema üle 13V).
Mõõda ka akus olev voolutugevus üle. Uuri seda lehte kah: http://www.hot.ee/xtz660/elekter.htm.

Mõõda ka akus olev voolutugevus üle. Uuri seda lehte kah: http://www.hot.ee/xtz660/elekter.htm.
R-13>Suz Sepia ZZ>Hon NS125F>R-4>R-13>Peugeot SV50>Yam DT50R>Suz TS50XK>Hon MT5>Gauja>
R-7>R-11>R-11>Suz RG80 Gamma>Delta>R-22>Benelli 491SP>Yam YQ50 Aerox R>Apr SR50R>R-4...
R-7>R-11>R-11>Suz RG80 Gamma>Delta>R-22>Benelli 491SP>Yam YQ50 Aerox R>Apr SR50R>R-4...
Kangesti viletsa ühenduse nägu kusagil on need sümptomid. Kontrolli veel kord põhjalikult aku miinusjuhtme seisundit ja kinnitusi mõlemas otsas. Et suunad-signaal väidetavalt töötavad, tasuks kiigata ka kaitsmeploki tagused kontaktid-juhtmekinnitused üle. Minu 125-ne endukas tegi sarnast nalja, kui aku miinusjuhe oli praktiliselt lahti...
Laadimispinget mitte voolu oleks ikka vaja mõõta ja seda ühendatud aku klemmidega ja tuled ka sees. Norm on 13,5-14,5. Akus ei ole voolutugevust, akul on mahtuvus ja seda mõõdetakse koormushargiga, igal akumüüjal on see sahtlis olemas.streetr6cer kirjutas:Ühenda aku klemmid lahti, pane tsikkel tööle ja mõõda töötava mootoriga ära laadimisvool, minu DT-l oli see sõltuvalt pööretest 2,5-6V (peaks olema üle 13V).![]()
Mõõda ka akus olev voolutugevus üle. Uuri seda lehte kah: http://www.hot.ee/xtz660/elekter.htm.
Hans
V-MAX
aku ei saa ühendamata olla,sest signaal, suunakad ja neutraali tuli töötavad täiel rindel. Aku klemmidelt sain üle 12 ühiku, olgu see siis ilmselt voltides.
Kui generaatoriga mingi kamm oleks, siis tõmbaks aku tühjaks ju. Mul sõber suts jagab elektrit, kuid nüüd on mõistus otsas, kammisime juhtmed läbi ning kõik kontaktid tunduvad okei olevat. Oskab keegi kommenteerida
? 
On kellegil ehk soovitada kuhu viia asi?
Ma arvan, et tsikli remonditöökojad tahavad elektritööde eest hingehinda saada ja seal niigi suured järjekorrad mootoriprobleemiega klientidega. Ehk mõnda elektrikku? Autoelektrikud peaks ka asjaga vast toime tulema, kuna tulede töötamise põhimõte peaks ühtima vms?
Kui generaatoriga mingi kamm oleks, siis tõmbaks aku tühjaks ju. Mul sõber suts jagab elektrit, kuid nüüd on mõistus otsas, kammisime juhtmed läbi ning kõik kontaktid tunduvad okei olevat. Oskab keegi kommenteerida


On kellegil ehk soovitada kuhu viia asi?
Ma arvan, et tsikli remonditöökojad tahavad elektritööde eest hingehinda saada ja seal niigi suured järjekorrad mootoriprobleemiega klientidega. Ehk mõnda elektrikku? Autoelektrikud peaks ka asjaga vast toime tulema, kuna tulede töötamise põhimõte peaks ühtima vms?

On kohatud ka selliseid anomaaliaid, et juhe on mädaks hapnenud kuskil keskel. St. pealt vaadates on kõik ok, kuid tegelikult on ilusa isolatsiooni sees kuskil kasvõi keset juhet sooned hapud ja mädad ning kontaktimured esinevad täiega. Sellist juhet ja kohta üles leida on pagana raske. Kuna sul jamab ainult valgustus, siis soovitaksin sõbrast elektrikuga läbi käia just valgustuse ahel. Hoolikalt üle vaadata kõik kontaktid, kaitsmepesa, kaitse, lüliti ja kõik juhtmed. Kontakte ja juhtmeid tasuks mõõtmise ajal ka loksutada, murda, mudida.... Kui näit visklema hakkab ongi vigane osis leitud.
See oleks üks võimalustest. Geneka ja aku ma peaaegu välistaksin kuna kõik muu ju töötab tip-top nagu ma aru saan, ainult valgustus jamab.
Kuna esi- ja tagatuli sünkroonis jamavad, siis panustaksin kõige rohkem sellele, et viga on kuskil toiteahelas, ehk siis näiteks kaitsmeplokist lülitini, mõlemad mainitud sõlmed kaasa arvatud.
Ja vaata väga hoolikalt üle juhtmestik seal kus ta lenksu pealt raami peale üle tuleb, et näiteks ei ole piiraja vahele jäänud ja viga saanud või lihtsalt vibraga sooni välja nühkinud pudeli vastu.
See oleks üks võimalustest. Geneka ja aku ma peaaegu välistaksin kuna kõik muu ju töötab tip-top nagu ma aru saan, ainult valgustus jamab.
Kuna esi- ja tagatuli sünkroonis jamavad, siis panustaksin kõige rohkem sellele, et viga on kuskil toiteahelas, ehk siis näiteks kaitsmeplokist lülitini, mõlemad mainitud sõlmed kaasa arvatud.
Ja vaata väga hoolikalt üle juhtmestik seal kus ta lenksu pealt raami peale üle tuleb, et näiteks ei ole piiraja vahele jäänud ja viga saanud või lihtsalt vibraga sooni välja nühkinud pudeli vastu.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kas see pulk on ainuke kaitse kogu süsteemis? Kui jah siis kuhu läheb sealt toitejuhe edasi ja kuskohas ta jagatakse erinevatele tarbijatele ( kus läheb mitmeks juhtmeks laiali. Näiteks mingi klemmlühtri abil vms)?Taku kirjutas:mäda, ma ei usu eriti, kuid peaks kontrollima. kaitsmeploki all mõtled seda pulkkaitset, mis aku juures?
Suzuki GSX 750 Inazuma
Põhimõtteliselt võid hakata liikuma hoopis tulede lülitist. Esmalt kontrollid lüliti testriga üle. Kas ühendab ära ja kas sõrmega koputades või lülitihooba/nuppu kergelt logistades ühendus püsib muutumatuna. Kui ei, siis on lüliti vigane, Kui jah, siis pead suutma eristada selle juhtme kust lüliti saab toidet peale ja need juhtmed mis lülitist tuledeni lähevad. Ja hakkad liikuma mööda seda toitejuhet kontrollides nii juhtme enda,kõik pistikud, kontaktid jne. Juhtme kontrollimiseks ühendad juhtme otsad testriga ja siis liigutad-murrad-mudid-venitad 5 cm lõikude kaupa üleni läbi. Ja nii jõuad lõpuks välja toiteallikani, selle teekonna peal peaks sul teoreetiliselt viga käes olema. Kui ei ole, eks siis näis edasi. Mul ei ole konkreetsest rattast õrna aimugi, ehk keegi viitsib veel kaasa mõelda.
Suzuki GSX 750 Inazuma
proovisimegi lülitist liikuda, lülitis vooli polnud, sinna l2ksid 3 juhet, ühe kammisime läbi ja ei jõudnud kuskile, homme siis ülejäänud, loksutada ja mududa kontakte oleme ka proovinud, selle juhtme asja testin ommespinna kirjutas:Põhimõtteliselt võid hakata liikuma hoopis tulede lülitist. Esmalt kontrollid lüliti testriga üle. Kas ühendab ära ja kas sõrmega koputades või lülitihooba/nuppu kergelt logistades ühendus püsib muutumatuna. Kui ei, siis on lüliti vigane, Kui jah, siis pead suutma eristada selle juhtme kust lüliti saab toidet peale ja need juhtmed mis lülitist tuledeni lähevad. Ja hakkad liikuma mööda seda toitejuhet kontrollides nii juhtme enda,kõik pistikud, kontaktid jne. Juhtme kontrollimiseks ühendad juhtme otsad testriga ja siis liigutad-murrad-mudid-venitad 5 cm lõikude kaupa üleni läbi. Ja nii jõuad lõpuks välja toiteallikani, selle teekonna peal peaks sul teoreetiliselt viga käes olema. Kui ei ole, eks siis näis edasi. Mul ei ole konkreetsest rattast õrna aimugi, ehk keegi viitsib veel kaasa mõelda.

Ise näinud seda siklit ja probleemi, võin tuua välja ühe väikse aga olulise sümptoomi - üli erksaks lähevad tuled kui pöörded tippu lasta, ma arvan, et kui täiesti põhja ajada siis põlevad kõik pirnid läbi, eks Taku on minuga nõus. Pingeregulaator on korras. Minu mõistuse järgi mingit kontakti viga seal olla ei saa, kui see oleks, siis vähemalt põleksid tuled pöörete põhja minemisega stabiilselt. Muidugi paljudel 2t lähevad tuled nattuke erksamaks pöörete tõusuga, aga sellega mis seal toimub ei anna võrreldagi. Usun, et probleem on kuskil genekas, mõni mähis on lõpetanud oma korraliku töö.
Suzuki TL1000R
Yamaha R6
Suzuki Intruder 1800R
Yamaha R6
Suzuki Intruder 1800R
Jah see erksaks minemise jutt viitaks nagu probleemile pingega. See, et kõik muu töötab, aga esi- ja tagatuli kas jamavad koos või ei tööta koos kusjuures pidurituli töötab ning lülitile ei tule antud hetkel enam toidet peale viitab probleemidele ühenduses või juhtmes. Kas tulede pirnid on terved või läbi põlenud? Kui on terved, siis jätka ikka selle toiteahela "läbi helistamisega", kui ei ole, siis kontrolli ikkagi korralikult see toiteahel ka üle st. hakka järjest veakohti välistama. Ei saa välistada ka seda, et halb kontakt ja sellest tekkinud pingelang ning sellises olukorras ratta üsna pikalt kasutamine on viga teinud regulaatorile.
Suzuki GSX 750 Inazuma
proovisimegi lülitist liikuda, lülitis vooli polnud, sinna l2ksid 3 juhet, ühe kammisime läbi ja ei jõudnud kuskile, homme siis ülejäänud, loksutada ja mududa kontakte oleme ka proovinud, selle juhtme asja testin omme
[/quote]
Tulede pealülitist läheb üks juhe gabariiti, teine lähi/kaug lülitisse ja kolmandat mööda tuleb toide. Kui tuled kaovad ühekorraga siis arvata esimesed kaks juhet ja lähi/kauglüliti on terved ja jälgida tuleks kolmandat juhet. Esineb ka nelja juhtmega tulede pealüliti kus gabariidi asendis toidetakse otse akult ainult gabariiditulesid ja sõidutulede reziimis eraldi juhtme kaudu otse genekast (pulseeriva alalis- või vahelduvvooluga) nii gabariidi kui ka sõidutulesid.
Kui pikad juhtmed sel masinal on, et ühe õhtuga teise otsa ei jõua?
Kõigepealt peaks väljaselgitama millised juhtmed üldse kuhu lähevad ja selle alusel tegema valiku millist juhet mööda otsida. Vahemaa lüliti ja pirni vahel ei tohiks ju suur olla.

Tulede pealülitist läheb üks juhe gabariiti, teine lähi/kaug lülitisse ja kolmandat mööda tuleb toide. Kui tuled kaovad ühekorraga siis arvata esimesed kaks juhet ja lähi/kauglüliti on terved ja jälgida tuleks kolmandat juhet. Esineb ka nelja juhtmega tulede pealüliti kus gabariidi asendis toidetakse otse akult ainult gabariiditulesid ja sõidutulede reziimis eraldi juhtme kaudu otse genekast (pulseeriva alalis- või vahelduvvooluga) nii gabariidi kui ka sõidutulesid.
Kui pikad juhtmed sel masinal on, et ühe õhtuga teise otsa ei jõua?

Kõigepealt peaks väljaselgitama millised juhtmed üldse kuhu lähevad ja selle alusel tegema valiku millist juhet mööda otsida. Vahemaa lüliti ja pirni vahel ei tohiks ju suur olla.
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Loodan, et väga pange ei pane, kuna ei ole selle aasta mudeliga kokku puutunud ega selle elaktriskeemi ka näinud ja räägin oma üldistest kogemustest.
Peal on mitu täiesti omavahel sõltumatut elektriahelat.
Generaatoris on mitu erinevat madalpingemähist - 1 on süüteahela toitmiseks, 1 aku laadimiseks ja 1-2tk tulede jaoks.
Suunatuled ja pidurituli asuvad enmus sellise skeemiga masinatel aku ahelas. Süütesüsteem on kah täiesti autonoomne. Järelikult on kala generaatori tulede mähises või selle ühendustes.
Peal on mitu täiesti omavahel sõltumatut elektriahelat.
Generaatoris on mitu erinevat madalpingemähist - 1 on süüteahela toitmiseks, 1 aku laadimiseks ja 1-2tk tulede jaoks.
Suunatuled ja pidurituli asuvad enmus sellise skeemiga masinatel aku ahelas. Süütesüsteem on kah täiesti autonoomne. Järelikult on kala generaatori tulede mähises või selle ühendustes.
Siit hakkan siis mõistma su geneka mähise kahtlusaluseks seadmist. Sellisel variandil siis kohapeal sisselülitatud süüte kuid seisva mootoriga sõidutulesid üleüldse põlema ei saagi, saan ma asjast õigesti aru?ping kirjutas:sõidutulede reziimis eraldi juhtme kaudu otse genekast (pulseeriva alalis- või vahelduvvooluga) nii gabariidi kui ka sõidutulesid.
Suzuki GSX 750 Inazuma
[quote="oldmoped"]Loodan, et väga pange ei pane, kuna ei ole selle aasta mudeliga kokku puutunud ega selle elaktriskeemi ka näinud ja räägin oma üldistest kogemustest.
Peal on mitu täiesti omavahel sõltumatut elektriahelat.
Generaatoris on mitu erinevat madalpingemähist - 1 on süüteahela toitmiseks, 1 aku laadimiseks ja 1-2tk tulede jaoks.
Suunatuled ja pidurituli asuvad enmus sellise skeemiga masinatel aku ahelas. Süütesüsteem on kah täiesti autonoomne. Järelikult on kala generaatori tulede mähises või selle ühendustes.[/quote]
Lisandub veel ka selline skeem kus esitule toide võetakse aku laadimismähise väljavõtte pealt (genekast, otse mähisest eraldi juhtmega) ja selle ühenduse katkemisel mähise sees kaob ka sõidutulede toide aga laadimine jääb alles.
Aga testriga (voltmeetriga) otsimine ei pruugi sellise vea puhul tulemust anda (halva kontakti sädelemisest tingitud häired) ja kasutama peaks kontrolllampi vähemalt 21W pirniga. Ja oommeetri asemel esitule pirni (ca 5A) järjestikku 12V akuga ja mõõtes pingelange uuritaval ahelal arvutada selle takistus.
Peal on mitu täiesti omavahel sõltumatut elektriahelat.
Generaatoris on mitu erinevat madalpingemähist - 1 on süüteahela toitmiseks, 1 aku laadimiseks ja 1-2tk tulede jaoks.
Suunatuled ja pidurituli asuvad enmus sellise skeemiga masinatel aku ahelas. Süütesüsteem on kah täiesti autonoomne. Järelikult on kala generaatori tulede mähises või selle ühendustes.[/quote]
Lisandub veel ka selline skeem kus esitule toide võetakse aku laadimismähise väljavõtte pealt (genekast, otse mähisest eraldi juhtmega) ja selle ühenduse katkemisel mähise sees kaob ka sõidutulede toide aga laadimine jääb alles.
Aga testriga (voltmeetriga) otsimine ei pruugi sellise vea puhul tulemust anda (halva kontakti sädelemisest tingitud häired) ja kasutama peaks kontrolllampi vähemalt 21W pirniga. Ja oommeetri asemel esitule pirni (ca 5A) järjestikku 12V akuga ja mõõtes pingelange uuritaval ahelal arvutada selle takistus.
Olen seda elektrisüsteemi ise vaadanud ja seal on nii, et tulede pealülitisse tuleb toitejuhe, mis on rööbiti ühendatud juhtmega, mis tuleb generaatorist ja läheb pingeregulaatorisse. Kuna pingeregulaator on üle kontrollitud siis seal viga ei ole. Järelikult on viga generaatoris. Kusjuures selles pealüliti toitejuhtmes madalatel pööretel puudub vool täielikult. Pinge kasvab võrdeliselt mootori pöörete arvuga, kusjuures maksimaalsetel pööretel on pinge ikkagi liiga madal kuna minu voltmeetri väiksem mõõdetav pinge on 8V
ja ostuti ei liikunud siis järelikult oli pinge alla 8v. Ka kontrolllambiga kontrollides
ei saavutanud lamp normaalset heledust maksimumpööretel.
ja ostuti ei liikunud siis järelikult oli pinge alla 8v. Ka kontrolllambiga kontrollides
ei saavutanud lamp normaalset heledust maksimumpööretel.
[quote="ziim666"]Olen seda elektrisüsteemi ise vaadanud ja seal on nii, et tulede pealülitisse tuleb toitejuhe, mis on rööbiti ühendatud juhtmega, mis tuleb generaatorist ja läheb pingeregulaatorisse. Kuna pingeregulaator on üle kontrollitud siis seal viga ei ole. Järelikult on viga generaatoris. Kusjuures selles pealüliti toitejuhtmes madalatel pööretel puudub vool täielikult. Pinge kasvab võrdeliselt mootori pöörete arvuga, kusjuures maksimaalsetel pööretel on pinge ikkagi liiga madal kuna minu voltmeetri väiksem mõõdetav pinge on 8V
ja ostuti ei liikunud siis järelikult oli pinge alla 8v. Ka kontrolllambiga kontrollides
ei saavutanud lamp normaalset heledust maksimumpööretel.[/quote]
Püsimagnetiga generaatorist tuleb vahelduvvool millest pingeregulaator teeb alalist akule. Nagu arusaan töötab sellel masinal sõidutuli generaatorist tuleval vahelduvvoolul ja seda auto alalisvoltmeetriga mõõta ei saa. (Vaja paremaid riistu).
JAWA generaatoril vähendati mingi aeg generaatori õhupilu 0,2mm , et saada suuremat võimsust. Enne paigaldamist mõõda täpselt üle. Vajadusel treial abiks.
ja ostuti ei liikunud siis järelikult oli pinge alla 8v. Ka kontrolllambiga kontrollides
ei saavutanud lamp normaalset heledust maksimumpööretel.[/quote]
Püsimagnetiga generaatorist tuleb vahelduvvool millest pingeregulaator teeb alalist akule. Nagu arusaan töötab sellel masinal sõidutuli generaatorist tuleval vahelduvvoolul ja seda auto alalisvoltmeetriga mõõta ei saa. (Vaja paremaid riistu).
JAWA generaatoril vähendati mingi aeg generaatori õhupilu 0,2mm , et saada suuremat võimsust. Enne paigaldamist mõõda täpselt üle. Vajadusel treial abiks.
jah, kohapeal kui süüde sees ja tuledelüliti sees, siis tuled põlema paraku ei hakka!
Kurat siin mehed panevad sellist keerulist juttu, et selle aru saamiseks peaksin vist mingi teaduskonna TTÜ-s ära lõpetama. Tore on see, et siin jagatakse asja. Arvate, et geneka mähis k***b ajusid? Sest juhtmed olid nagu okei. Lambist ei saa ju katki minna, kõik olid paksu isoleerkihi all. Seetõttu mul läkski juhtme kontrollisimiseks hulganiselt aega.
Kurat siin mehed panevad sellist keerulist juttu, et selle aru saamiseks peaksin vist mingi teaduskonna TTÜ-s ära lõpetama. Tore on see, et siin jagatakse asja. Arvate, et geneka mähis k***b ajusid? Sest juhtmed olid nagu okei. Lambist ei saa ju katki minna, kõik olid paksu isoleerkihi all. Seetõttu mul läkski juhtme kontrollisimiseks hulganiselt aega.

Ega see nüüd niiiiiiiii keeruline ka ei ole, aga näiteks mina jätaks siinkohal asja juba oskustega elektriku teha. Ping ja oldmoped on asjapiisavalt lahti seletanud ja sina oled ilmselt tuvastanud, et juhtmed ja lülitid on korras. Seega jääbki loogiliselt üle veakohana geneka mähis või ühendus sellega. Sellega tegelemisel tuleb vähemalt minu arvates kasuks eelnev kogemus ja mõningased teadmised. Piisava huvi korral võib muidugi ise endale asjad selgeks teha ja omal käel korda saada, aga risk, et tulemuseks on sota-pota on suur. Kõik on ju õpitav, aga kui mul oleks selline probleem, siis käesolevas etapis otsiksin kahe parema käega ja sel alal asjatundliku tegelase ja küsiksin raha eest abi 

Suzuki GSX 750 Inazuma
okei, seks korraks genekas korras ning tuled põlevad. Eile sain nimelt asja korralikult funktsioneerima.
Sõitsin kindlustusasutuse poole, et teha poliis. Tee peale jäi ka kerge offroadi lõik.
Pärast teist väikest hüpet (hüpperkõrgus max 40cm) hakkas suri mootor välja.
Aa vahemärkuseks, pärast mähkimist ei töötanud istme tagaosas paiknev väike valge kastike (süüte sisse keeramisel peaksid seal ühe klemmid kokku liikuma). Kuna kastike oli eelnevalt pisut vigastatud panin klemmid mehhaaniliselt ise jäädavalt kokku. Ilma selleta pole sädet. Kuni hüppeni toimis kõik kenasti.
Mootor suri välja kohendasin neid klemme seal jälle, korraks läks käima ja suri jälle välja. Kordasin sama protseduuri, samaaegselt vänta pekstes. Järsku käis jube vali latakas. Ilmselt tuli asi sumpast. Täna kontrollisin, säde läinud. Juhtmed vaatasin üle, kõik oli okei. See pauk mis tuli ei olnud turtsumine vaid ikka terav ja peenetooniline pauk. Kas selle litri tagajärjel võis midagi õhku lennata
?
Hetkel on kahtluse all see valge väike kastike, ühendatud otse mingisse pistikusse. Sinna tuleb 4 juhet. Tegu ei ole releega. Ning veel see imelik mähis, mis on seal genekas eraldatud. Peaks sädet andma. Mähisel valge ümbris, erinev teistest.
Ehk on siin foorumis veel inimesi kellel sama ratas, mis mul (Yamaha dt 125). Hetkel olen abitu. Teeninduste kohta ei oska midagi öelda hetkel, kuidas nende järjekordadega on jne. Oskab keegi ehk selle peale öelda midagi. Huupi ei tahaks kohe uut seda kastikest tellida.
PS! Ma eeldan, et kui sinna kastikesse vool peaks sisse jõudma nign sädet pole, siis peaks see kast perses olema.
Sõitsin kindlustusasutuse poole, et teha poliis. Tee peale jäi ka kerge offroadi lõik.
Pärast teist väikest hüpet (hüpperkõrgus max 40cm) hakkas suri mootor välja.
Aa vahemärkuseks, pärast mähkimist ei töötanud istme tagaosas paiknev väike valge kastike (süüte sisse keeramisel peaksid seal ühe klemmid kokku liikuma). Kuna kastike oli eelnevalt pisut vigastatud panin klemmid mehhaaniliselt ise jäädavalt kokku. Ilma selleta pole sädet. Kuni hüppeni toimis kõik kenasti.
Mootor suri välja kohendasin neid klemme seal jälle, korraks läks käima ja suri jälle välja. Kordasin sama protseduuri, samaaegselt vänta pekstes. Järsku käis jube vali latakas. Ilmselt tuli asi sumpast. Täna kontrollisin, säde läinud. Juhtmed vaatasin üle, kõik oli okei. See pauk mis tuli ei olnud turtsumine vaid ikka terav ja peenetooniline pauk. Kas selle litri tagajärjel võis midagi õhku lennata

Hetkel on kahtluse all see valge väike kastike, ühendatud otse mingisse pistikusse. Sinna tuleb 4 juhet. Tegu ei ole releega. Ning veel see imelik mähis, mis on seal genekas eraldatud. Peaks sädet andma. Mähisel valge ümbris, erinev teistest.
Ehk on siin foorumis veel inimesi kellel sama ratas, mis mul (Yamaha dt 125). Hetkel olen abitu. Teeninduste kohta ei oska midagi öelda hetkel, kuidas nende järjekordadega on jne. Oskab keegi ehk selle peale öelda midagi. Huupi ei tahaks kohe uut seda kastikest tellida.
PS! Ma eeldan, et kui sinna kastikesse vool peaks sisse jõudma nign sädet pole, siis peaks see kast perses olema.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.