pidurdamisest
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Loen ja mõtlen, kuidas mina pidurdan. Hea koht nüüd enda analüüsimiseks
Kruusal, kus veedan u. 50% ajast, kasutan alati ekstreemi lähedast pidurdamist, ehk järsku rattad peaaegu libisemise piirile ja siis korrigeerid kas rohkem või vähem pidurdusjõudu, vastavalt pidamisele.
Aga see miks te kukute pidurdades: Liiga palju pidurit ja pööramine korraga. Niikaua võib rattad loha pidurdada, kuni ratas sõidujoont muutma hakkab. Pidurdatakse alati sirge rattaga ja kohe gaasi kurvi pöörates! Kruusal kurvides on gaas alati kordades rohkem abiks kui pidur. Isegi kui on tunne, et sõidan välja ja midagi ei ole enam teha, tuleb üle saada Randmeväändes kirjeldatud ARist, ehk alalhoiureaktsioonist, mis tekitab krambi ja õige tegevuse asemel (gaas peale!) sunnib pidurdama. Randmevääne on küll rinkasõiduõpik, kuid alalhoiureaktsioonid on kõigil pinnasetüüpidel samad. (Tegelikult on ka sõiduvõtted aga see on teine teema juba. )
Kui muidu ei usu mind, siis kodusel muruplatsil võib sellise katse teha: sõida hästi väikese kiirusega ja keera äkki, nii et esiratas hakkab libisema. Kohe on tunne, et kukud ja laksad pidurit ja oledki õrnalt külili vajunud. Teine kord aga kui libisema hakkab, anna gaasi. Esiratas küll libiseb veidi pikema kaare kui algselt plaanitud, ent jääd püsti. Hästi oluline on siinkohal õige gaasikontroll!
Harjutage ikka ohtlikke olukordi , sest elus ei tea kunagi mis ette tuleb.

Kruusal, kus veedan u. 50% ajast, kasutan alati ekstreemi lähedast pidurdamist, ehk järsku rattad peaaegu libisemise piirile ja siis korrigeerid kas rohkem või vähem pidurdusjõudu, vastavalt pidamisele.
Aga see miks te kukute pidurdades: Liiga palju pidurit ja pööramine korraga. Niikaua võib rattad loha pidurdada, kuni ratas sõidujoont muutma hakkab. Pidurdatakse alati sirge rattaga ja kohe gaasi kurvi pöörates! Kruusal kurvides on gaas alati kordades rohkem abiks kui pidur. Isegi kui on tunne, et sõidan välja ja midagi ei ole enam teha, tuleb üle saada Randmeväändes kirjeldatud ARist, ehk alalhoiureaktsioonist, mis tekitab krambi ja õige tegevuse asemel (gaas peale!) sunnib pidurdama. Randmevääne on küll rinkasõiduõpik, kuid alalhoiureaktsioonid on kõigil pinnasetüüpidel samad. (Tegelikult on ka sõiduvõtted aga see on teine teema juba. )
Kui muidu ei usu mind, siis kodusel muruplatsil võib sellise katse teha: sõida hästi väikese kiirusega ja keera äkki, nii et esiratas hakkab libisema. Kohe on tunne, et kukud ja laksad pidurit ja oledki õrnalt külili vajunud. Teine kord aga kui libisema hakkab, anna gaasi. Esiratas küll libiseb veidi pikema kaare kui algselt plaanitud, ent jääd püsti. Hästi oluline on siinkohal õige gaasikontroll!
Harjutage ikka ohtlikke olukordi , sest elus ei tea kunagi mis ette tuleb.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.