Näide sellest, kui lollid võivad olla "kõvad tehnikamehed"..


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

M-8V ei haisenud millegi poolest hullemini kui MC-20. Nende vahe oli peamiselt siiski viskoossuses (MC-20 on viskoossem). Viimast aga oli peaaegu võimatu kätte saada. Kes toona sõitsid, teavad, et kasulik oli alati pool liitrit õli kaasas tassida, sest tankla, kust üldse õli sai, leidsid vaid suurematest linnadest. Ma olen korra Nuiast Viljandisse sõiduks isegi seda teinud, et käigukastist veidi õli nõristanud välja ja benaga seganud, et kuidagigi Viljandisse (järgmine tankla) saada - Nuia-suguses asulas tanklast seda ei saanud. Peaaegu kõik sõitsid toona sellega, mida kätte sai (st polnud juttugi millegi "mootorist eemal hoidmisest". Aeg oli selline. )Mõni ull pani isegi Tad-iga. Vot see haises küll, ikkagi käigukastiõli. M8V oli kõige üldlevinum kättesaadav seguõli. Jah, sutsu vedel aga hea just selle poolest, et seal ei olnud sees eriti lisandeid, mis andnuks liigset tahma ja muud sodi. See oli ka see, miks ziguli õli (kas too polnud mitte mingi M-10...?) kõige parem ei olnud, sest selles olid lisandid, nagu korralikus mootoriõlis ikka. Ja see andis ka veidi tuttavlikku haisu. Ma olen M-8 tüüpi õliga ISE (alates 1983 kevadest) ligi 100 000 km Jawaga läbi aurutanud (st ei räägi vanaisa memuaare). Ja mootor kestis (vaieldamatult kestnuks heade õlidega veelgi paremini). Kestab siiani, sest rõhutan - sama 1966. aasta masin on mul siiani elus. Pole küll aasta aega sõitnud, aga käimalöömiseks piisab ilmselt endiselt vanast heast kolmest laksust süüteta ja ühest süütega.
Mootor lasti tuksi toona enamasti siiski muude lollustega kui veidi kehvema õliga. Olgem ausad - ka praegu on asjad TÄPSELT SAMUTI. See on ka see, miks üldse veidi pika mokaga suhtun teemasse: see või teine õli. Hooletus on see, mis nullib ära ka parimatest materjalidest saadava efekti. Jätke klapid pisut kauemaks reguleerimata ja õli kvaliteet kaotab hetkega tähtsuse.
Mis puudutab aga kastoorõli, siis selle haisu sai toona nautida vaid motoringraja (või krossiraja) ääres. Küllap mõni hästivarustatud tüüp kasutas seda ka tänaval, aga mina vähemasti ei tundnud seda spetsiifilist unelmatehaisu tänavaratta torust küll KORDAGI.

Siiski, tänapäeval, kus korralik õli on kõikjal kättesaadav, ei soovita suvalise pasaga katsetamist. Kaldun ka arvama, et vennad, kes praegu soovitavad mingeid dislaõlisid etc, ei tea mootoritest just palju.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”