Endurol esiosa vänderdab - lõtku pole

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Bullrider
Postitusi: 216
Liitunud: 28 Juun 2005, 22:52
Tsikkel: Super Tenere, WR250, cr450f
Asukoht: Tuusula, Viljandi
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Endurol esiosa vänderdab - lõtku pole

Lugemata postitus Postitas Bullrider »

Viskasin oma XR il siis sügishooajaks supermoto ümbrise maha ja enduroveljed alla. Väikse proovikaga linnavahel selgus, et krt esiosa kuidagi kinni, hoiab nagu joont. Siledal asfaldil ajab siuke asi ratta pisut vänderdama, lenks nagu pole lahtine, keerates kummalegi poole on tunda takistust, õhkõrna, see ajab käed lenkaril krmpi ja hakkabki ühest teeäärest teise tüürima. Kas saab olla, et edehrgi laagrid on liialt kinni poond - tegin miski aeg tagasi väiks pingutuse kll, supermoto kuubedes aga ei olnud tunda sellist anomaaliat ja kohapeal pöörates takistust tunda pole. Mida teha? Keerata pingutust kuni lõtkuni tagasi ja vaadata, kas asi susiseb?

Kasutaja avatar

NeoCortex
Postitusi: 90
Liitunud: 26 Jaan 2007, 18:26

Lugemata postitus Postitas NeoCortex »

No aga kas esiratta laagrid ei või läbi olla, tõsta ratas maast lahti ja loksuta ratast paremale-vasakule käega. Mul endal oli taloine asi, siis olid esiratta laagrid jahedad.

Husaberg Fe600e 1998
Kawasaki Ninja 636 2002a
Kasutaja avatar

Teema algataja
Bullrider
Postitusi: 216
Liitunud: 28 Juun 2005, 22:52
Tsikkel: Super Tenere, WR250, cr450f
Asukoht: Tuusula, Viljandi
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Bullrider »

Rattalaagrid täiesti ok ja lõtkuvabad - ta ei otsi ise teed, vaid tõrgub teed otimast :) , punnib vastu

Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Lugemata postitus Postitas saqu »

Ilmselt asi kahvli laagrite liigses pingutamises või ka kulumises, eriti kui seda veel hiljuti tegid. Vaata manualist millise meetodiga neid pingutatakse, WR-il nt. peab pingutama teatud momendiga ja siis ühe ringi lahti keerama ja uuesti nõrgema momendiga pingutama. Kui juba kontrollida, siis ka amordid üle vaadata, ega need millegipärast erinevas comp/rebound seades pole ja kas ikka võrdselt õli sees kummagil torul.

Viimati muutis saqu, 14 Sept 2007, 14:21, muudetud 1 kord kokku.
SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Lugemata postitus Postitas racerx »

Võib ka olla et ratas on lihtsalt nö. risti all. Lase amordikad korra traaversitest lahti ja alt telje juurest. Vaata et amort oleks otse all, mitte pinges.
Näiteks.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

võimalik, et roolikannu laager on omadega läbi - vaevumärgatav sälk sees.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Bullrider
Postitusi: 216
Liitunud: 28 Juun 2005, 22:52
Tsikkel: Super Tenere, WR250, cr450f
Asukoht: Tuusula, Viljandi
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Bullrider »

Ei risti all ei tohiks olla, ma ses suhtes suht hoolokas rataste vahetusel - tõmman alumise traaversi(võlli ümbert) kinni alles siis kui olen amorti kngutand ratta suunas ja eemale ja siis lasen tal vabalt oma asendi leida. Lään kohe varsti kallale ja löön kahvlilaagrit pingutava seiba lõdvemaks - näis siis....

Kasutaja avatar

Teema algataja
Bullrider
Postitusi: 216
Liitunud: 28 Juun 2005, 22:52
Tsikkel: Super Tenere, WR250, cr450f
Asukoht: Tuusula, Viljandi
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Bullrider »

Närvid sööb siuke asi ära k...
Lõdvemaks lastes kahvlit, nigu joont enam ei aja a nyyd vänderdab ise esiosa ja nigu otsiks teed. Lasin tiiru kiirteele ja võttis korra külma higi seljale, sest üle saja ei kannatagi lasta - esiosa hakkab suht oma elu elama :) Nu krossikumm ka ei tohiks asja niimoodi moonutada - ees kuskil sõitnud Mitas C05. Taga uus Mitas E09.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

krossirehv koos mingi muu veaga võib vabalt asja võimendada.

Kasutaja avatar

kaval
Postitusi: 895
Liitunud: 12 Juul 2007, 23:42
Tsikkel: rattatuu
Asukoht: tln,mõigu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kaval »

mella kirjutas:

krossirehv koos mingi muu veaga võib vabalt asja võimendada.

ja mitte vähe ja veel peale seda kui oled suvi otsa supermotodega rullinud,.mine proovi mis maastikul teeb,endal sama kogemus,suve otsa supermotodega ja nüüd panin krossi rattad alla,oli seesugune tunne nagu oleks esimest korda sadulas :shock:

Kasutaja avatar

Teema algataja
Bullrider
Postitusi: 216
Liitunud: 28 Juun 2005, 22:52
Tsikkel: Super Tenere, WR250, cr450f
Asukoht: Tuusula, Viljandi
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Bullrider »

Nuujaa, sedandkll, a ma nagu mäletan selgelt, et nii sitasti pole eelmised rattad kll käitund krossirehvidega :? Korras ratas teeb ikka nagu kästakse ja laseb sirgjoontpidi ka suurtel kiirustel - loodetavasti.


kullokas
Postitusi: 192
Liitunud: 10 Okt 2003, 16:20
Asukoht: Tagadi
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kullokas »

Krossirehvil ja krossirehvil on kah meeletu vahe kõval kattel sõites. Kui minu eelmine paar Pirelli MT32-sid oli asfaldil täitsa talutav, siis praegune Kyotode paar tahab mind üle 90-stel kiirustel pidevalt tappa - otsestabiilsus on õhkõrnake ja valvsust ei tohi hetkekski kaotada, muidu või asi korraliku lappamisega lõppeda. Muutus toimus rehvivahetuse järgselt paugupealt, vaevalt et selle tunnikesega jõudsid roolilaagrid läbi minna või amort üles öelda.

Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

Kui nüüd hiljuti minu katoomil vehetusid rehvid siledatelt tänavarehvidelt karvasteks nuppudeks, siis tekkis mul tunne esimene päev sõites, et linnas ja maanteel läheb ratas, sinna, kuhu tema minna tahab.Üldiselt väga friik oli sõita - jäi selline tunne, et esiosa on vedel, ülejuhitav, kurvides ise sukeldub.Siis aga läksin männikule - no kurat, hoopis teine tera (crash) .Praeguseks olen selle nupuga harjunud, ning tema käitumine ja ujumine mind enam ei sega :)

Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

Teema algataja
Bullrider
Postitusi: 216
Liitunud: 28 Juun 2005, 22:52
Tsikkel: Super Tenere, WR250, cr450f
Asukoht: Tuusula, Viljandi
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Bullrider »

Vot need postid olid kll nigu hingerohi viimasel hetkel...Äkki tõesti mummud nikerdavad nii palju. See tagumine endurorehv on kll kindlalt maas ja kannatab julgelt kobedat kallamist. Siin siuksed vihmavalangud, et metsadevahele ja pehmet pinda sobrama kuidagi ei kannata minna hetkel. Üldse oleks tark tegu panna ka ette ikka samaliigi endurorehv ja see krdi kõrge mumm jätta mudaüritusteks.
Vähemalt on üle pika aaja hoolega ratast kangutatud siitsealt ja selle tulemusel ka mõned kulund puksid päevavalgele tuld - tagaamordi alumisel piske loksuke jne. Saab kõlmaperioodideks vähe tihedamaks tehnika uuesti.thanks.


H2O

Lugemata postitus Postitas H2O »

pigem laagrid esirattal, mul oli sama jama tagarattal võtsin ratta alt ja laagrid jooksid laiali :cry:. Praeguseks on tagaratas paranduses !

Kasutaja avatar

Teema algataja
Bullrider
Postitusi: 216
Liitunud: 28 Juun 2005, 22:52
Tsikkel: Super Tenere, WR250, cr450f
Asukoht: Tuusula, Viljandi
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Bullrider »

See pole võimatu aga kõigepäält lään viskan rehvi ümber - allrightis pakuti miski alerehv bridgestone tw301 - kannatas kriitikat kll esmapilgul.
Siis saab näha. Tolle mitase c05 esrirehvi kohta siit kuskilt soome endurokate hooldusõpetuse lehelt leidsin suht räigeid komme asfaldilsõidu kogemuste poolelt, et pidavatki ratta hullult laperdama panema :(

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”