super tenerel madal mootori temperatuur

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
xtz750

super tenerel madal mootori temperatuur

Lugemata postitus Postitas xtz750 »

mure siis selline mul super tenerel ei taha mootori temp üles tõusta kui koha peal lasen mootori soojaks on normaalne,, aga nii kui sõitma lähen siis umbes 2km läbimist(sooja väljas umbes 10-15 kraadi) langeb näidik täitsa alla,radikas jahutaks nagu liiga palju :?: :roll:

Kasutaja avatar

nolev
Postitusi: 333
Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
Tsikkel: Raske riisiader
Asukoht: PÄRNUMAA
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 11 korda

Lugemata postitus Postitas nolev »

Mis sa selle tühja pärast muretsed. Mul TDM 850 (sama mootor, mis XTZ 750) ja sama viga. Ju ta peab siis olema. Olen mõned tuhanded maha sõitnud ja probleemi ei ole veel olnud. Kütuse kulu on samuti normaalne. Ja kui see on sinu jaoks suur probleem, siis võid poolele radikale midagi ette panna või termostaati vahetama hakata. Aga ma ei soovitaks. Mine rattaga raskele maastikule ja näed, kui temperatuur tõuseb.

Parem komistada uutel radadel, kui seista vanadel teedel! (crash)
Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Re: super tenerel madal mootori temperatuur

Lugemata postitus Postitas 417 »

xtz750 kirjutas:

mure siis selline mul super tenerel ei taha mootori temp üles tõusta kui koha peal lasen mootori soojaks on normaalne,, aga nii kui sõitma lähen siis umbes 2km läbimist(sooja väljas umbes 10-15 kraadi) langeb näidik täitsa alla,radikas jahutaks nagu liiga palju :?: :roll:

termoklapp nahkas või eelmine omanik melega ära rikkunud et üle ei kuumeneks

Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele

piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas piloot »

nolev kirjutas:

. Ja kui see on sinu jaoks suur probleem, siis võid poolele radikale midagi ette panna .

sõidu ajal ju muudki tegemist, kui termostaadi eest tööd ise ära teha..., mina küll ei viitsiks :wink:
Teiseks, et "külma" mootori kulumine kordades suurem, kui selleks ettenähtud temperatuuri juures.

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Kasutaja avatar

sõjahunt
Postitusi: 31
Liitunud: 29 Dets 2006, 09:29
Tsikkel: HD
Asukoht: Viljandi

Re: super tenerel madal mootori temperatuur

Lugemata postitus Postitas sõjahunt »

xtz750 kirjutas:

mure siis selline mul super tenerel ei taha mootori temp üles tõusta kui koha peal lasen mootori soojaks on normaalne,, aga nii kui sõitma lähen siis umbes 2km läbimist(sooja väljas umbes 10-15 kraadi) langeb näidik täitsa alla,radikas jahutaks nagu liiga palju :?: :roll:

ma nüüd ei tea kas see on halb või hea, aga minu rattal täpselt sama jama


Ercki
Postitusi: 471
Liitunud: 04 Mai 2007, 23:54
Tsikkel: XJ700X CBR929RR CRF450R CB919
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Ercki »

eks metsas marutamiseks see termoklapp ära nillitud siis ei kuumene nii hullult.

Kasutaja avatar

Habib
Postitusi: 303
Liitunud: 05 Jaan 2006, 09:35
Tsikkel: Suzuki V-Strom
Asukoht: Tallinn/Tartu

Lugemata postitus Postitas Habib »

TDM 850, sama asi, aga pole kordagi selle peale tulnud, et midagi valesti võiks olla. Ja kust sa tead, kui palju on õige töötemperatuur? Kui keegi midagi asjast TEAB, tehke nüüd suu lahti!

Lambad on siin ja... lambad on sääl...

Teema algataja
zwanes

Lugemata postitus Postitas zwanes »

See on nende mootorite eripära. Ise endine TDM 850 omaniks (sarnane mootor siis) ja lasin selle tõttu termostaadi ära kontrollida kunagi, aga kõik on korras. Kui väljas 20 ümber temperatuur ei ole siis sõidu ajal on osuti täiesti alguses. Samas kohapeal tõuseb ilusti ja ei pea väga kaua ootama kui ventikas tööle hakkab.

Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Lugemata postitus Postitas 417 »

zwanes kirjutas:

See on nende mootorite eripära. Ise endine TDM 850 omaniks (sarnane mootor siis) ja lasin selle tõttu termostaadi ära kontrollida kunagi, aga kõik on korras. Kui väljas 20 ümber temperatuur ei ole siis sõidu ajal on osuti täiesti alguses. Samas kohapeal tõuseb ilusti ja ei pea väga kaua ootama kui ventikas tööle hakkab.

vastavalt päritolumaale on termolklapid erineva reageerimisajaga. Minul oli eelmine sikke hispaaniast toodud ja tõimus kohutav alajahtumine.
tellisin ee termoklapi esindusest ja mainisin ka probleemi olemust , peal klapi vahetust muutus kõik normaalseks

Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Kasutaja avatar

nolev
Postitusi: 333
Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
Tsikkel: Raske riisiader
Asukoht: PÄRNUMAA
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 11 korda

Lugemata postitus Postitas nolev »

417 kirjutas:
zwanes kirjutas:

See on nende mootorite eripära. Ise endine TDM 850 omaniks (sarnane mootor siis) ja lasin selle tõttu termostaadi ära kontrollida kunagi, aga kõik on korras. Kui väljas 20 ümber temperatuur ei ole siis sõidu ajal on osuti täiesti alguses. Samas kohapeal tõuseb ilusti ja ei pea väga kaua ootama kui ventikas tööle hakkab.

vastavalt päritolumaale on termolklapid erineva reageerimisajaga. Minul oli eelmine sikke hispaaniast toodud ja tõimus kohutav alajahtumine.
tellisin ee termoklapi esindusest ja mainisin ka probleemi olemust , peal klapi vahetust muutus kõik normaalseks

Mis puutub siia termostaadi reageerimisaeg. Ta avaneb teatud temperatuuril. Ehk siis sisepõlemismootoritel on jaotatud jahutus ring kaheks - suur ja väike. Kui väikeses ringis ületab temperatuur etteantud töötemperatuurini, siis avaneb termoklapp ja suunab jahutusvedeliku suurde ringi. Kui temperatuur langeb, siis jälle sulgub. Proovida saab termostaati anumas, kus vett kuumutatakse. Lisades sinna termomeetri saab kontrollida, millisel temperatuuril termostaat avaneb. Kui avaneb etteantud temperatuuril, siis on kõik OK. Kahjuks ei oska ma öelda, milline on selle mootori etteantud töötemperatuur aga manualis on see kindlasti kirjas, kuid hetkel ei ole seda käepärast.

Parem komistada uutel radadel, kui seista vanadel teedel! (crash)
Kasutaja avatar

Sebar
Postitusi: 496
Liitunud: 19 Juun 2007, 15:45
Asukoht: Tartu V150M&CB900F&YZ450F
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Sebar »

417 kirjutas:
zwanes kirjutas:

See on nende mootorite eripära. Ise endine TDM 850 omaniks (sarnane mootor siis) ja lasin selle tõttu termostaadi ära kontrollida kunagi, aga kõik on korras. Kui väljas 20 ümber temperatuur ei ole siis sõidu ajal on osuti täiesti alguses. Samas kohapeal tõuseb ilusti ja ei pea väga kaua ootama kui ventikas tööle hakkab.

vastavalt päritolumaale on termolklapid erineva reageerimisajaga. Minul oli eelmine sikke hispaaniast toodud ja tõimus kohutav alajahtumine.
tellisin ee termoklapi esindusest ja mainisin ka probleemi olemust , peal klapi vahetust muutus kõik normaalseks

Ma arvan, et siin oligi mõeldud avanemistemperatuuri mitte reageerimisaega ja aitab termostaadi vahetus

Hundiralli
Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Lugemata postitus Postitas 417 »

nolev kirjutas:
417 kirjutas:
zwanes kirjutas:

See on nende mootorite eripära. Ise endine TDM 850 omaniks (sarnane mootor siis) ja lasin selle tõttu termostaadi ära kontrollida kunagi, aga kõik on korras. Kui väljas 20 ümber temperatuur ei ole siis sõidu ajal on osuti täiesti alguses. Samas kohapeal tõuseb ilusti ja ei pea väga kaua ootama kui ventikas tööle hakkab.

vastavalt päritolumaale on termolklapid erineva reageerimisajaga. Minul oli eelmine sikke hispaaniast toodud ja tõimus kohutav alajahtumine.
tellisin ee termoklapi esindusest ja mainisin ka probleemi olemust , peal klapi vahetust muutus kõik normaalseks

Mis puutub siia termostaadi reageerimisaeg. .

reageerimisaeg - mis teperatuuril reageerib ehk avaneb, aga se kuumas vees keetmine on jama, surve all ja jahutusvedelikus võib pilt muutuda

Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Kasutaja avatar

nolev
Postitusi: 333
Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
Tsikkel: Raske riisiader
Asukoht: PÄRNUMAA
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 11 korda

Lugemata postitus Postitas nolev »

Kuna oman natuke tehnilisi teadmisi ja oskusi, siis sain sellest aru küll, mida 417 mõtles :) aga asju võiks ikka õigete nimedega nimetada :wack: Tehnikast natuke kaugem inimene mõtlebki, et termostaat peab jahutamiseks järsult ja hästi kiiresti avanema, kuid nii see ei ole.

Mis puutub aga kuumas vees termostaadi katsetusse, siis ilmselt muud erilist siin välja ei mõtle. Seda varianti on kasutatud päris pikka aega ja sama tegevust pakub ka manual. Kui vesi on problemaatiline, siis võib ju asendada jahutusvedelikuga ja jahutussüsteemis olev surve ei ole üldse nii suur, et seda protsessi mõjutaks. Igal juhul on see kõige odavam variant katsetada, kas viga on termostaadis või ei. Kellel rohkem raha võib ju järjest ka termostaate osta ja neid paigaldades täieliku tõeni jõuda. Kaupmehed on selle üle ainult rõõmsad. Mina aga ennast selliselt pügada küll ei lase (w)

Tutkisin natuke manuali ja sain teada järgmist. Termostaat hakkab avanema 82-84 C juures ja on täielikult avatud 95 C juures. Kui klapp ei hakka avanema 82-84 C juures, siis soovitatakse välja vahetada. Kahjuks ei leidnud sellist kohta, mis räägiks termomeetri asendist töötemperatuuri ajal. TDM-l on skaalal all ääres ainult kriips, mis tõenäoliselt näitabki töötemperatuuri. Igatahes on minu rattal külma mootoriga seier täiesti alumises ääres ja töösoojal mootoril on seieri ots selle sälgu kohal. Kõrgemale on seier tõusnud ainult soojade ilmadega kohapeal töötaval mootoril. Tundub, et nii peabki see olema ja tuleb ainult paremat randmeväänet reguleerida ja kulgeda (crash)

Parem komistada uutel radadel, kui seista vanadel teedel! (crash)
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Samas kui tsikkel on toodud näiteks lõuna Saksast, Itaaliast vms. , siis enamustel on sisse pandud madalamal temp. avanevad termostaadid, sest sealne üldine kliima on soojem. Kuid meie kliimas võib ta tõesti alajahtumist tekitada. Soovitaksin kontrollida klapp üle. Võta termomeeter, veekeetja, termostaat, viska kõik ühte patta ja hakka keetma, siis saad teada täpselt mis toimub.

Kasutaja avatar

nolev
Postitusi: 333
Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
Tsikkel: Raske riisiader
Asukoht: PÄRNUMAA
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 11 korda

Lugemata postitus Postitas nolev »

--DogFood-- kirjutas:

Samas kui tsikkel on toodud näiteks lõuna Saksast, Itaaliast vms. , siis enamustel on sisse pandud madalamal temp. avanevad termostaadid, sest sealne üldine kliima on soojem. Kuid meie kliimas võib ta tõesti alajahtumist tekitada. Soovitaksin kontrollida klapp üle. Võta termomeeter, veekeetja, termostaat, viska kõik ühte patta ja hakka keetma, siis saad teada täpselt mis toimub.

Kui tehtaks erinevaid termostaate, siis oleks neid ka manualis mainitud. Matkates põhjamaadesse ei vaheta ükski soojalt maalt pärit välismaalane oma rattal termostaati. Me räägime ikka mootori töötemperatuurist mitte välisõhu temperatuurist. Sõltumata välisõhust peab mootori töötemperatuur olema etteantud piirides, et tagada kõige parem mootori töö. Selleks ongi termostaat vahele lülitatud. Kui välisõhu temperatuur on kõrgem, siis mootor soojeneb kiiremini aga termostaat avaneb ikka õigel ajal. Kuna välisõhust tulenevalt mootori jahutusvedelik ei jahtu nii kiiresti, kui põhjamaade tingimustes, siis on termostaat lihtsalt kauem avatud. Kui avanemisel tekib hälbeid, siis aitab ainult termostaadi vahetus ja kontroll ikka kuumas vedelikus koos termomeetriga.

Parem komistada uutel radadel, kui seista vanadel teedel! (crash)
Kasutaja avatar

Sebar
Postitusi: 496
Liitunud: 19 Juun 2007, 15:45
Asukoht: Tartu V150M&CB900F&YZ450F
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Sebar »

Tsiklitel pole seda asja kohanud, kuid kui ma läksin autole termostaati poodi otsima, siis pakuti mulle kahte- kolme erineva avanemistemperatuuriga termostaati. Kui ma ei eksi võis see kraadide vahemik olla isegi üle 10 kraadi. Külmemas kliimas ei jõua näiteks 85 kraadine termostaat auto salongi õieti kuumana hoida. Pidevalt klaasid jääs. Suvisel ajal ei saa sõita jällegi näiteks 95kraadi või peale selle termostaadiga. Mootor on pidevalt niigi kuum, korraks foori all seisma jääd, viskab ventilaatori kohe käima.

Hundiralli

Teema algataja
xtz750

Lugemata postitus Postitas xtz750 »

vastuseid tuli nagu raba aitäh kõigile vastanutele,,, ju see ongi siis normaalne et mootor ei lähe soojaks.(vähemalt pole üle kuumenemist karta :bsmile:

Kasutaja avatar

Sebar
Postitusi: 496
Liitunud: 19 Juun 2007, 15:45
Asukoht: Tartu V150M&CB900F&YZ450F
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Sebar »

Ära sa külma mootoriga küll sõida.

Hundiralli
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”