Huumorit
Tõsilugu Pärnu Postimehest
Volkswagen Passati omanik võitleb paar kuud varastega
Juba poolteist kuud näeb Volkswagen Passati omanik Mati Põlluste kurja vaeva, et vastu seista tema autot himustama hakanud varastele. Praegu hoiab ta ligikaudu 300 000 krooni maksvat sõidukit Kaitseliidu relvastatud valve all oleval territooriumil.
“Kõikidele lukkudele on nüri järjekindlusega tiir peale tehtud, ühes on siiani muukraua tükk sees. Signalisatsioon on mitu korda lolliks aetud, nii et käin ikka mitu korda nädalas spetsialisti juures üle vaatamas. Kodus on kõikvõimalikud vahendid, ka videovalve ja varitsus käiku lastud, nii et juba täitsa naljakas, aga rahule ei jäeta,” imestas Põlluste krattide visadust.
Peremehe arvates ei tunne vargad tema auto vastu niisama haiglaslikku huvi, vaid ilmselt täidavad kellegi tellimust. Või jahivad hõlptulu, pakkudes kaduma läinud masinat hiljem omanikule veerandi kuni poole turuhinnani küündiva summa eest tagasi osta.
Politseistatistika viimase poolteise kuu kohta käivate andmete järgi on pisut enam kui 350 varastatud sõidukist 39 Volkswagen Passatid, mis teeb sellest automargist ülekaalukalt varaste lemmiku.
Kangiga auto kallale
“Asi hakkas pihta novembri keskel, kui läksin korraks Sunset Clubi. Siis lõhuti kõrvalistuja ukse lukk,” tuletas Volkswagen Passati omanik meelde krattide tänaseni kestvate üritamiste algust. “Aga signalisatsioon hakkas tööle ja kui auto juurde jõudsin, olid kaagid juba kadunud.”
Et tegemist polnud niisama poisikeste vallatlemisega, mõistis Põlluste kaks nädalat hiljem, tahtes minna Mai tänava toidupoodi sisseoste tegema: vaatamata kõikidele katsetele, ei õnnestunudki autot valvesignalisatsiooni alla panna. Abi otsimine spetsialistilt selgitas vea põhjusese: koodiseadet oli katsutud mingi erilise aparaadiga skaneerida.
“Remondimees ütles, et oi-oi, nüüd ei aita muu, kui on tarvis kähku koodid ära vahetada,” meenutas omanik.
Õnneks oli Põlluste autole niigi juba peale ostnud kalli automaatselt koode vahetava signalisatsiooniseadme.
Võõra auto himustajad pidasid paar päeva pausi, et seejärel seda energilisemalt rünnata. Esmalt prooviti neli-viis korda öö jooksul valvesignalisatsiooni tööle rakendades sundida omanikku naabrite unerahu huvides sõiduki alarmsüsteemi välja lülitama, kui see soovitud tulemust ei andnud, aeti auto häiresüsteem kõne all olnud toidupoe ees taas “lolliks”.
Kui kurikaelad ühel hetkel taipasid, et elektroonikasajandile kohane tegutsemine neid eesmärgile ei vii, võtsid nad kasutusele vanad brutaalsed meetodid ja murdsid kangiga lahti Volkswagen Passati pagasiruumi luugi.
“Remondimees ütles, et nii korralikult oli avatud, nagu oleks tegu olnud enda autoga,” märkis Põlluste. Korralikku tööd ei tehtud niisama: pakiruumis pääsesid vargad anduri kallale, mis välistas alarmsüsteemi töölerakendumise. Nii “ettevalmistatud” sõiduk olnuks lurjustele kerge saak, avanenuks neil vaid pisimgi võimalus käivitamisvastaste seadmetega auto sleppi võtta.
Auto tasulisel laadaplatsil
Taas kalli raha eest korda tehtud auto omanik otsustas krattidega kavaluses võistelda. Ta pani suure paneelmaja esimesel korrusel asuva kodu aknale videokaamera ja jälgis telerist, mis õues sünnib. Midagi ei sündinud, ta sai vaid natukene maad eemal kaugelt üle südaöisel tunnil pikka aega “mootorit soojendanud” masina numbri ja kahe seal istunud mehe näod videolindile.
Et pereliikmed pidevast valvelolekust ja magamatusest väsima hakkasid, otsustas Põlluste viia Volkswagen Passati ühte tasulisse parklasse: valvurite hooleks antud autole ei tohiks ometigi ükski kurikael ligi pääseda.
Sellel iseenesest nutikal mõttel ei olnud - nagu õnneks õigel ajal selgus - jumet ja see jäigi teostamata.
“See olnuks niisama hea, kui oleksin pannud masina keset turuplatsi, et võtke, kes tahab. Ainult oleksin selle eest pidanud veel maksma ka,” lausus Passati valdaja.
Hämmastust tekitas temas, et soliidses eas valvuri jutu järgi ei panda parkla väravaid öösel kunagi lukku, ka ei ole valvatava territooriumi vahtidel vajadusel võimalust kedagi appi kutsuda. Neil ei olevat lepingut ühegi turvafirmaga, pealegi pole tasulises parklas telefonigi!
Nii ei jäänud Põllustel muud üle kui kuulata autode varastamisega hästi kursis oleva inimese nõu - “peida auto nädalaks ära, siis ehk jätavad rahule” - ja sõita oma Volkswagen Passat Kaitseliidu relvastatud valve all olevale hoovile.
Sõiduki nädalane varjamine paistiski tulu tõstvat, kuni mõni päev enne aastavahetust algas kõik taas.
Riia maanteel tuttavatel külas olnud autoomaniku murelaps hakkas äkki jälle näiliselt põhjuseta häiresignaali andma. Viienda korra järel ei jäänud muud üle, kui parkida väsimatu appikutsuja kahe auto vahele, nii et seda saanuks sealt vaid tõstes kätte.
“Ööl vastu teisipäeva hakkas sama trall jälle peale: üks auto passib paarkümmend meetrit eemal, kaks meest on sees ja auto mootor töötab,” ütles Põlluste.
Et tal on kõigele eelnenule mõeldes väga raske uskuda, et üks masin võib seista öösel tema Volkswagen Passati lähedal lihtsalt niisama, läks ta õue ja kirjutas auto numbri üles. Sellega said mured vähemalt selleks ööks murtud.
Passati omanikud, olge valvel
Nüüd seisab varaste poolt nii hirmsasti ihatav sõiduk suurema osa ajast jälle Kaitseliidu relvastatud valve all oleval territooriumil.
Kui omanikul on vaja autoga hädalisi sõite teha, peab ta esmalt selleni jõudma teiste liiklusvahenditega. Ja pärast samamoodi koju naasma.
Ajast, kui ta julges autot anda abikaasale kasutada, ei tihka praegu relvakandmisloaga antud õigust kasutav ja vaid lukustatud ustega sõitev Põlluste mõeldagi.
“Kui mulle tahetakse nii nüri järjekindlusega ära teha, peaksid ka teised Passati omanikud värisema ja midagi kiiresti ette võtma, enne kui hilja pole,” lausus Põlluste
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.