Avalik pöördumine: lõpp kaosele Eesti teedel!
-
creativ
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
Õnnekas kirjutas:Miks toimuvad meil rohked liiklusõnnetused?
Lisan siia väikse listi põhjustest:Kood: Vali kõik
EBAÕIGE KIIRUSEVALIK SÕIDUKI JUHTIMINE JOOBES VÕI JUHILUBA OMAMATA LIIKLUSEESKIRJA IGNOREERIMINE OHUTU PIKKI- JA KÜLGVAHE PUUDUMINE JUHTIDE VASTASTIKUNE TEINETEISE MITTEMÕISTINE JUHI VÄHENE KOGEMUS VÄSIMUS KÕRVALMÕJUDE TOIME (RAVIMID) PSÜÜHILINE TASAKAAL ON HÄIRITUD (NÄRVILINE, MURES, VIHANE)Palju on siin tegemist ülbusega või oskamatusega või hoopis ignorantsusega?
Mõningad analüütikud arvavad nii:
» Ettevaatamatus – 80%
» Ülbus – 15%
» Teadmatus – 5%
Politsei on hiljaaegu välja öelnud, et liikluses põhjustab enim surmasid kolm käitumisviisi:
• liigne kiirustamine,
• alkoholijoobes sõitmine,
• turvavarustuse kasutamata jätmine.
Siit tulenevalt ka politsei prioriteedid võitlemaks kiiruseületamistega, roolijoodikutega ja turvavööta sõitjatega.
.
Kõik on õige aga...
õnnetus tegelikult juhtub mitte ülbusest, kiirusest jne vaid inimese peas. Oskamatusest näha asju ette, valedest sõiduvõtetest konkreetses olukorras ja endale võimalike tagajärgede mitte teadvustamisest.
Ei usu, et keegi õnnetuse põhjustaja istub nimelt rooli, et laksu panna ja surma või viga saada...Vale kiirus valitakse seetõttu, et ollakse näiliselt endas kui ka tehnikas kindel. Paljud kihutavad, sest see on lihtsalt äge ja tekitab tunde, et oled kiire ja osav nagu schumaher ja teistest peajagu üle. See ei ole isegi mitte ülbus. see on ärategemine. Ärategemine suurematele ja võimsamatele autodele, teistel juhtidele. Ja seda ärategemist sunnitakse ju tagant. Praegune varakapitalism ajab ju sulle ora persse, et saaksid oma laenud ära makstud ja et ikka edukas ja rikas ja ilus oleksid.
Ajad on sellised. Küll asjad muutuvad. Seni püüame ellu jääda! ![]()
P.S.
Suure meediakära juures tundub mulle see kõik ühe suure jahumisena, kui tegelikult ootaks eelkõige korraliku õnnetuste ülevaadet ja analüüsi. Tavapärane analüüs "valesti valitud sõidukiirus" on nii üldlevinud, et keegi ei hakkagi süvenema, milles olid kaudsed ja otsesed põhjused, miks õnnetus juhtus. Vähemalt ei avaldata neid andmeid üldsusele või neid pole olemaski.
Ametkonnad ainult süüdistavad juhte rumaluses, lolluses, oskamatuses jne. Sellise suhtumisega kujundataksegi juhi arvamus enda ja teiste kohta. (a la songisepa avaldused) Kui ikka lapsele juba varajases nooruses tampida pähe, et ta on loll, saamatu ja mõtetu inimene, siis võib kindel olla et temast saabki üks lurjus ja ühiskonna patuoinas. Sama paralleel ametkondade suhtumises mootorsõiduki juhtidesse.
Miks on meie naaberriikides nii õige liikluskultuur, sest ühiskond tervikuna on sallivam. Võrdluseks sealsed vanglad- meie vanlgad. Esimesed kasvatavad inimest ümber, teised toodavad kriminaale juurde. Mulle tundub, et senine liikluspoliitika toodab kuritegevust juurde. Ja asi ei ole siin mitte trahvide suuruses või väiksuses...
Mina kui liikleja ootaks ametkondadelt väga head ja objektiivset AVALIKUSTATUD analüüsi iga surmaga lõppenud või muidu tõsise õnnetuse kohta. Tasuks eeskuju võtta saksamaalt kus aetakse juuksekarv ka lõhki, et teada saada mis olid siis otsesed ja kaudsed õnnetuse põhjustajad.
Mäletan, et veel mõned aastad tagasi oli ajakirjanduses palju juttu ja skeeme õnnetuse asjaolude kohta. Nüüd ei ole tükk aega midagi sellist enam näinud. Ei tea miks??
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.