Avalik pöördumine: lõpp kaosele Eesti teedel!
Moderaator: Moded
Selle statistikaga mille põhjal meile mingeid numbreid loetakse ei pruugi alati olla õigesuunaline. Kahjuks on need tulemused tihti poliitilised tõmbehoovad. Liikluses on kõik protsessid inertsed. Kui me oleme terve iseseisvusaja seaduslikku nõrkust ära kasutanud siis lähemate aastate jooksul ei ole mingeid trastilis muudatusi oodata. See nö. suur kiiruse ületamine ei ole kindlasti eesti puhul suurim õnnetuste põhjustaja, täpselt sama asi kehtib joogiste peadega sõitjate kohta. Muidugi on täiesti õige et napsus peaga ei ole roolitaha üldse mingit asja. Samas see plus 10km kiiruseületust on maailmapraktikas täiesti toimiv ja ega meilgi sellepärast väga karistata. Kui nüüd suurte kampaaniate korras pannakse korrakaitsjate aur ainult kas kiiruseületajate püüdmiseks või alko reidide läbiviimiseks siis julgen öelda et paljud väiksed rikkumised jäävad tähelepanematta. Liikluses valitseb lohakus ja elementaarsete liikluseeskirjade mittetundmine.
Inimesed näiteks ei viitsi suunatulesi näidata ega foori keelava tule ajal sõidukit peatada.
Liikluseeskirja ei pea peast teadama nagu ekslikult arvatakse, tuleb teada põhitõdesi ja neid oskulikult kasutada. Parema käe reegel on üks alustalasi liiklemisel. Vaadake mis toimub suuremates parklates, reguleerimata ristmikel ja näiteks sõiduradade vahetusel.
Lihtsalt ei teata kuidas käituda.
See on ka õige et kõik õpetus alagb kodust. Kui isa ütleb oma teismelise poja juuresolekul et kuradi mendid jälle karistasid teda siis on selge et noore poisi mällu sööbib just see fraas sest vaevalt nüüd tema suur eeskuju "isa"süüdi oli.
Riigil on endal palju teha, kasvõi näiteks alkoholipoliitika osas.
Samas meil endil on vägapalju tegemata kodutööd. Alustades kasvõi enda kontrollimisest ja tahtest natukenegi tähelepanelikumalt ja heatahtlikumalt liikluses osaleda.
Kust võetakse et kiirus?
Kust võetakse, et kiirus on õnnetuste suurpõhjustaja. Ükski sisuline uuring mida ma lugenud olen selle ei viita. Kiirus mõjutab õnnetuste tagajärgi ja ka politsei on avalikult välja öelnud eesmärgi vähendada surmajuhtumeid, st tagajärgi.
Põhiline õnnetuste põhjus on tähelepanu hoidmine õiges kohas ja siis õieti tegutsemine. Kui selleks kogemust pole, ei aita ka väike kiirus. Ehk siis lihtsalt väiksema kiirusega jääb pärast avariid rohkem ellu. Samuti ei vähenda õnnetusi turvavöö pealepanek. Seega kõigepealt tasub selgeks teha, mis on kampaania ideoloogide ja aktsioonide tegelikud eesmärgid ja siis asuda oma seoseid looma.
Hoopis pikivahe eest ja paremale tõmbamise eest võiks mingi kampaaniaga liituda. Ja rohkem tolerantsi nii kiirete kui aeglaste vastu. Näiteks poriga võtad möödasõidul tagasireastumiseks kõigepaealt normaalse pikivahe ja teised sellised pisiasjad võiks teemaks tõsta.
Re: Kust võetakse et kiirus?
Busa kirjutas:Kust võetakse, et kiirus on õnnetuste suurpõhjustaja. Ükski sisuline uuring mida ma lugenud olen selle ei viita. Kiirus mõjutab õnnetuste tagajärgi ja ka politsei on avalikult välja öelnud eesmärgi vähendada surmajuhtumeid, st tagajärgi.
Põhiline õnnetuste põhjus on tähelepanu hoidmine õiges kohas ja siis õieti tegutsemine. Kui selleks kogemust pole, ei aita ka väike kiirus. Ehk siis lihtsalt väiksema kiirusega jääb pärast avariid rohkem ellu. Samuti ei vähenda õnnetusi turvavöö pealepanek. Seega kõigepealt tasub selgeks teha, mis on kampaania ideoloogide ja aktsioonide tegelikud eesmärgid ja siis asuda oma seoseid looma.
Hoopis pikivahe eest ja paremale tõmbamise eest võiks mingi kampaaniaga liituda. Ja rohkem tolerantsi nii kiirete kui aeglaste vastu. Näiteks poriga võtad möödasõidul tagasireastumiseks kõigepaealt normaalse pikivahe ja teised sellised pisiasjad võiks teemaks tõsta.
Paned vist natuke puusse, tähelepanu ja õigesti tegutsemine on vast ikka põhiline õnnetuste vältimise võimalus.
Sinu postist kumab läbi, et kui oled "tähelepanelik ja tegutsed õigesti", siis nagu võiks kihutada? Aga kes seda sinu adekvaatsust hindab? Kas teeme kihutajatele eraldi eksami?
Seni on ikkagi Sinu kihutamisoskused ja adekvaatsus sinu enda subjektiivne hinnang ja see ei ole mingi argument ennast kaasliiklejatest kõrgemale pulgale sättimiseks.
Paremale tõmbamine on euroopas tõesti üks tore "kirjutamata reegel", aga eesti teed selle praktiseerimist kahjuks eriti ei võimalda.
-
- Postitusi: 451
- Liitunud: 23 Juul 2007, 22:01
- Tsikkel: vfr
- Asukoht: tallinn
võiks parem teha selliseid kampaaniaid nagu näiteks
aita kiirem endast ohutult mööda
aita kogenematul juhil sooritada ohutult manööver
ole viisakas ja täna sind abistanud juhti (ohutulede vilgutamisega vms)
ära tee midagi ootamatult, jäta kaasliiklejale aega reageerimiseks
sõida ristteedel lubatud kiirusega et väljapööraja ei eksiks vahemaa hindamisel jms
ühinen langi väitega et karistuste karmistamine olukorda paremaks ei tee. Ja kuna kiirus on kõige kergemini mõõdetav rikkumise vorm siis on alati põhjust seda igas olukorras ületähtsustada, et õigustada liikluspolitsei maanteeröövimist, enamus juhte ületab kiirust seal kus see on ohutu, ja seal sirgetel maanteedel ju enamus trahve ka tehakse, mitte seal kus see tõesti ohtlik oleks, sellega tekitatakse liiklusse igapäevaselt grupp frustreerunud juhte, kes agressiivse sõidustiiliga frustreerivad omakorda järgmisi, keda saab siis jälle trahvida, politsei on häppi röövimine läheb hästi, tehakse nagu kõvasti tööd ja allan muuk saab neid kiita, samas sarjata hullu olukorda liikluses. See ajupesu viib oodatud tulemuseni, et see politseinik, kes tegelikult kõike näeb ja igaühe peas pesitseb võib parem magada, kuna õige pole liigelda mitte viisakalt, arvestavalt ja mõistlikult, vaid tähenärijalikult eeskirja täites, pohhui siis kas sa sellega kedagi segad või on see kellegile ohtlik, sest nii ei saa sa trahvi.
seega mina väidan et kultuurne juht ei ole eeskirjapede ja selle kampaaniaga ei ühine. Ja miski kleepekapede ka mitte, kuigi hinges siiski seda algatust toetan. Kui kampaania nimi oleks et täida eeskirju, et jätta maanteeröövlid nälga, siis võibolla isegi ühineks
-
- Postitusi: 1800
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 110 korda
rattaletõmmatud kirjutas:ole viisakas ja täna sind abistanud juhti (ohutulede vilgutamisega vms)
Ohutuled võiks ikka jätta ohuolukorra jaoks. Tänamiseks parem viis on suunatuld ühele ja teisele poole vilgutada.
Seda suhtumist pooldan küll, et lase kiirematel oma teed minna. Kas või juba selle pärast, et endal on ohutum, kui keegi sabas ei tilpne ja kogu tähelepanu möödasõiduvõimaluse otsimisele ei koonda. Alles hiljuti tihedas udus sõites tuli üks bemar suht nobedalt selja taha. Vast lasi umbes 100-ga. Kuna nähtavus oli väga halb ja mu paarikümneaastase auto esituled on tänapäeva mõistes kole nirud, siis ise sõitsin alla lubatud kiiruse. Olime just maanteel suuremast ristmikust üle saanud ja põikasin kiirendusrajale, et ta mööda saaks. Läks mööda ja tänas ohutuledega. Kümmekond kilomeetrit edasi oli ta bensiinijaamas peatunud ja pööras sealt välja täpselt minu selja taha. Pikk, sirge, tühi tee oli ja udu ka veidi hõredamaks jäänud - läks uuesti mööda (sel korral ilma minupoolse abita). Ja tänas mind teist korda veel
-
- Postitusi: 1180
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV
- Asukoht: tallinn
- Tänanud: 10 korda
Re: Kust võetakse et kiirus?
Busa kirjutas:Kust võetakse, et kiirus on õnnetuste suurpõhjustaja. Ükski sisuline uuring mida ma lugenud olen selle ei viita. Kiirus mõjutab õnnetuste tagajärgi ja ka politsei on avalikult välja öelnud eesmärgi vähendada surmajuhtumeid, st tagajärgi.
Põhiline õnnetuste põhjus on tähelepanu hoidmine õiges kohas ja siis õieti tegutsemine. Kui selleks kogemust pole, ei aita ka väike kiirus. Ehk siis lihtsalt väiksema kiirusega jääb pärast avariid rohkem ellu. Samuti ei vähenda õnnetusi turvavöö pealepanek. Seega kõigepealt tasub selgeks teha, mis on kampaania ideoloogide ja aktsioonide tegelikud eesmärgid ja siis asuda oma seoseid looma.
Hoopis pikivahe eest ja paremale tõmbamise eest võiks mingi kampaaniaga liituda. Ja rohkem tolerantsi nii kiirete kui aeglaste vastu. Näiteks poriga võtad möödasõidul tagasireastumiseks kõigepaealt normaalse pikivahe ja teised sellised pisiasjad võiks teemaks tõsta.
ühinen täielikult eelöelduga! tore kui on selles vallas mõttekaaslasi! JOU!
____________________
LC8 Adventure
-
- Postitusi: 1180
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV
- Asukoht: tallinn
- Tänanud: 10 korda
rattaletõmmatud kirjutas:võiks parem teha selliseid kampaaniaid nagu näiteks
aita kiirem endast ohutult mööda
aita kogenematul juhil sooritada ohutult manööver
ole viisakas ja täna sind abistanud juhti (ohutulede vilgutamisega vms)
ära tee midagi ootamatult, jäta kaasliiklejale aega reageerimiseks
sõida ristteedel lubatud kiirusega et väljapööraja ei eksiks vahemaa hindamisel jms
ühinen langi väitega et karistuste karmistamine olukorda paremaks ei tee. Ja kuna kiirus on kõige kergemini mõõdetav rikkumise vorm siis on alati põhjust seda igas olukorras ületähtsustada, et õigustada liikluspolitsei maanteeröövimist, enamus juhte ületab kiirust seal kus see on ohutu, ja seal sirgetel maanteedel ju enamus trahve ka tehakse, mitte seal kus see tõesti ohtlik oleks, sellega tekitatakse liiklusse igapäevaselt grupp frustreerunud juhte, kes agressiivse sõidustiiliga frustreerivad omakorda järgmisi, keda saab siis jälle trahvida, politsei on häppi röövimine läheb hästi, tehakse nagu kõvasti tööd ja allan muuk saab neid kiita, samas sarjata hullu olukorda liikluses. See ajupesu viib oodatud tulemuseni, et see politseinik, kes tegelikult kõike näeb ja igaühe peas pesitseb võib parem magada, kuna õige pole liigelda mitte viisakalt, arvestavalt ja mõistlikult, vaid tähenärijalikult eeskirja täites, pohhui siis kas sa sellega kedagi segad või on see kellegile ohtlik, sest nii ei saa sa trahvi.
seega mina väidan et kultuurne juht ei ole eeskirjapede ja selle kampaaniaga ei ühine. Ja miski kleepekapede ka mitte, kuigi hinges siiski seda algatust toetan. Kui kampaania nimi oleks et täida eeskirju, et jätta maanteeröövlid nälga, siis võibolla isegi ühineks
veel ports asjalikku juttu! tundub et osa inimesi on probleemi tuumale väga lähedal!
kahjuks on ühiskonnas alles terve suur rivi virisejaid, ilkujaid, mölisejaid jne. Ei tea kas iva nendeni ka kunagi jõuab?
____________________
LC8 Adventure
-
- Postitusi: 1180
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV
- Asukoht: tallinn
- Tänanud: 10 korda
mis politseiriigis tegelikult on toimumas?
tundub, et midagi eriti salajast mida avalikkusele ei esitleta sellisena nagu me arvame või teame.
näide:
sõidan mina täna öösel ehk siis ca 24.00 raplast tallinna poole. rapla linnapiirist välja jõudes sõitis üks debiil sappa....esialgu ei teadnud kellega tegemist. liikusin seaduse piirides lubava kiirusega... Sõitis sabas ja see hakkas mind häirima sest mulle mitte kuidagi ei meeldi kui inimtühjal öisel maanteel keegi sul sabas jõlgub ja oma tuledega sind läbi peeglite pimestab. õnneks tuli rdt. ülesõidukoht ja peale seda andsin järsult gaasi et sel jobul eest saada. õnnestuski kiirust ületamata! ca 3-e km pärast, Hagudi asulas lasin kiiruse alla nagu ettenähtud. juba külavahel märkasin et see jobu tuli tagant täiega ehk siis kiirust ületades mulle taas sappa. asula lõppes ja andsin jälle gaasi....normi piirides. ja see jobu mul sabas.....no ajas juba närvi! varasematel juhtudel olen alati abi saanud selliste sabassörkijate vastu kui panen tagumise udutule põlema. see ju teda pimestab...nagu tema mindki läbi peeglite. no sain sõita 2 km kui see sama jobu siis lõpuks oma vilkurid tööle pani!!! jään seisma nagu kord ja kohus.
nu tuleb ja küsib siis see debiilment (ei oska kuidagi paremini väljendada sellise kohta) et miks tagumine udutuli põleb? nu ma siis ütlesin et panen alati selle põlema kui keegi nimelt mulle sappa haagib ja mind oma tuledega pimestab. nu ja sellest piisas et mulle protokoll tehti udutulede valesti kasutamise eest! andsin muidugi kohe ka jobule mõista et asi kohtusse nagunii jõuab. Hr. Saarevälil jälle tööd rohkem ja riigikohtud taas jahvatavad.
Nu aru ei saa kellele selline debiilsus kasulik saab olla!?!?
Kas riigikassa on siis tõesti nii tühi et politseile on antud käsk kõike ja kõiki mis liigub trahvida???
laupäeval võeti enne järve selverit massiliselt, tegelikult kogu liiklusvoog kinni ja kõigile väänati 3 kilo.... Ise õnneks ei olnud roolis
____________________
LC8 Adventure
-
Teema algataja - Postitusi: 842
- Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
- Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Kontakt:
to creativ
Kogu selle oluorra oleks saanud ju lahendada lihtsa korraks peatus teeääres ja siis politsei taga sõitujätkates manöövriga. Sina aga ju ise küsisid kohe "põnevamat" lahendust. Lõpplahendus oli ju nii loogiline.
EDIT: No ma täiendan natuke oma postitust, et selgitada politseiloogikat.
Kui ees liigub sõiduk, mis vahepeal kiirendab järsult ja siis jälle pidurdab hoo maha, kasutab valgustusseadmeid mitte sihtotstarbeliselt, siis tekib politseil kahtlus juhi adekvaatsuses, jääb mulje ebakindlatest sõiduvõtetest ja kui siiamaani ta tahtiski samuti lihtsalt kulgeda koos sinuga maanteedpidi, siis nüüd tekkis tal hoopis huvi eespool toimuva tegevuse põhjuste suhtes. Sorry, kui see sulle ei meeldi aga nii kujutan asja mina ette, see ei pruugi olla tõde ja vbl oligi see politseinik....(ei taha kasutada ebasobivaid väljendeid võõra inimese kohta) aga vbl tegi ta lihtsalt kohusetundlikult oma tööd. Lisaks veel sinu enda väljakutsuv käitumine, ülestunnistus, et sa kasutad sageli tagumist udutuld häirimaks tahtlikult tagasõitvat sõidukijuhti. No minuarust on peatamiseks põhjust küllaga ja ka trahv õigustatud kuna sa käitusid valesti.
-
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Õnnekas kirjutas:Kogu selle oluorra oleks saanud ju lahendada lihtsa korraks peatus teeääres ja siis politsei taga sõitujätkates manöövriga. Sina aga ju ise küsisid kohe "põnevamat" lahendust. Lõpplahendus oli ju nii loogiline.
Jah, "targem annab järele" ilmselt kehtiks, kuid võimu kuritarvitamine on samuti karistatav.Arvatavasti oli tegemist politseinikuga, keda lapsepõlves liivakastis kiusati ning nüüd valab oma maailmavalu kodanike peale välja või siis lihtsalt nädal aega saamata ja oli vaja hirmsasti kellelegi ära panna - pole vahet, kas naiste- või meesterahvale .
P.S. Servast öeldes, teine lahendus oleks natuke piduritega mängida või siis laskudes ekstreemsustesse - mängida nii kõvasti, kuni sabastilpneja sulle lihtsalt p*rse sajab
-
- Postitusi: 2391
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 24 korda
creativ kirjutas:Nu aru ei saa kellele selline debiilsus kasulik saab olla!?!?
Kas riigikassa on siis tõesti nii tühi et politseile on antud käsk kõike ja kõiki mis liigub trahvida???
Aga kuhu kadus vastastikune viisakus, millest siin eespool niipalju juttu on olnud? Kas Sa suunatuledega märku andsid et "Sõida mööda", koos korraks jala gaasipedaalilt kergitamisega? Ei leidnud Sinu postist sellist viidet.
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
-
- Postitusi: 330
- Liitunud: 28 Juun 2004, 11:08
- Tsikkel: MotoGuzzi
- Asukoht: Valgamaa
- Kontakt:
Et sellest pikast ja tegelikult üsna asjalikust arvamuste-avaldusest miskit jäävamat sünniks võiks keegi biker-ajakirjanik sellest teemast kokkuvõtte teha, algul siia retsenseerimiseks riputada ja siis mõnes korralikus ajalehes avaldada kui biker.ee kollektiivse seisukoha selle "avaliku pöördumise" kohta.
Peeter aka Hondarebel
-
Teema algataja - Postitusi: 842
- Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
- Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Kontakt:
ishijupp kirjutas:Mingi teadmata kavatsustega jobu (või jobukari) ripub keset ööd sul sabas ja sa soovitad peatuse teha? Hmmmm, Vatikanis ehk teekski nii, mitte aga EV-s.
Miks te kindlasti eeldate, et kes teil seljataga sõidavad on kindlasti jobud, pahade kavatsustega pätid jne. Filme olete liiga palju vaadanud, enamus inimesed on väga toredad ja absoluutselt ohutud. Ma olen veendunud, et kindlasti ei sõitnud see politseiauto kahe-kolme meetri kaugusel eessõitjast, hirmul on suured silmad Te ei pea minuga ühel arvamusel muidugi olema aga selline palve on küll, et jätke tundmatute inimeste nimetamine jobudeks, vanasti öeldi, et kes teisele nime annab, see ise seda kannab. Vaevalt te soovite, et teid niimoodi kutsutakse
Lugupidamist rohkem!
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
lumelaud kirjutas:joel kirjutas:Ma olen 99% kindel, et see video pole Eestis filmitud. Võib-olla on see Poola. Seal on selline liiklemine igapäevane. On see nüüd normaalne või mitte, see on muidugi iseküsimus.
See on Läti.Baltezers
Omal ka selline tunne, et see naabrite juures filmitud aga, et miks siis selline näide. Sellepärast, et bussijuhte tähele pannes ei ole selline tegevus, mis antud lõigus on, mitte erand. Suvel Tallinnast Tartusse liigeldes juhtus samalaadne asi 10km enne Tartut. Kulgesin ühe kaubiku taga, kui see, jumala sirge tee peal järsult paremale teepeenrale tõmbas ja oma suureks üllatuseks leidsin end vastamisi olema bussiga (Taisto), mis oli möödasõidul paarist kolmest rekkast. Oleks ma nüüd juhtunud just sel momendil kasvõi korra peeglisse vaatama, poleks jõudnud enam teepeenrale tõmmata. Ja reegel pole ka see, et seal maal ja ka Poolas, (ka Soomes-Rootsis palju selliseid teid) niimoodi sõidetakse, enne ikka veendutakse, kas vastutulevad ja samas suunas liikujad on sinu kavandatavast manöövrist selgelt aru saanud. Suhteliselt palju tehakse meil selliseid möödasõite ka siis, kui vastu tuleb mootorratas (omal nahal ka tihti kogetud), muidugi mahub ju aga väga suur võimalus on, et keegi sellise manöövri juhuslikult maha magab. Kuidas aga poltsei peaks just selliste asjade vastu võitlema? Isegi lubatud kiiruse piires on selline tegevus kordades hullem, kui keegi tühjal teel +20-ga sõidab.
-
- Postitusi: 330
- Liitunud: 28 Juun 2004, 11:08
- Tsikkel: MotoGuzzi
- Asukoht: Valgamaa
- Kontakt:
ishijupp kirjutas:Õnnekas kirjutas:to creativ
Kogu selle oluorra oleks saanud ju lahendada lihtsa korraks peatus teeääresMingi teadmata kavatsustega jobu (või jobukari) ripub keset ööd sul sabas ja sa soovitad peatuse teha? Hmmmm, Vatikanis ehk teekski nii, mitte aga EV-s.
Selliste olukordade sündimise variandid:
Var1 põhja-Eesti kolonnisõidu ja lühikese pikivahega harjunud tegelane satub juhuslikult vabasse "vette" aga mõistust aru saamiseks... et tühjal maanteel p*** liibumiseks põhjust pole ... ei jagu. Istubki 10 meetri peal sabas nagu *** kilomeeter kilomeetri järel, ei aita ka suunatulega möödasõidu pakkumine.
Var 2 mingist filmist (vist) leitud laste "pullitegemise" mänguviis kui lihtsalt niisama liibutakse täistuledega pimedas tagumikku ja lihtsalt "vaadatakse" et mis nüüd saab.
Mõlemad olukorrad reaalsest elust ette tulnud, mingi "selgusehetke" on mõnele tekitanud kui "erilisel lähedusehetkel" korraga pidurituld näidata ja kiirendada.
Peeter aka Hondarebel
Udukad
creativ kirjutas:varasematel juhtudel olen alati abi saanud selliste sabassörkijate vastu kui panen tagumise udutule põlema. see ju teda pimestab...
Millegipärast on selliseid tagelasi, kellel hämaras ja väikese vihma vmt tõttu tagumise udukad põlevad, liiga palju tekkinud. Aeg ajalt viskab ikka närvi mustaks kui siukese jobu taga sõitma peab. Kusjuures see tuli (tuled) häirib tõsiselt ka ohutu pikivahe korral.
Kohates närviliselt tulede ja gaasipedaaliga jändavat kaasliiklejat kutsuks ma talle tõenäoliselt politsei. Muide, teel liiklemise puhul tuleb eeldada, et teatud hulk autosid võib samas suunas ja sarnasel kiirusel sõita.
Õnnekas kirjutas:Miks te kindlasti eeldate, et kes teil seljataga sõidavad on kindlasti jobud, pahade kavatsustega pätid jne. Filme olete liiga palju vaadanud, enamus inimesed on väga toredad ja absoluutselt ohutud. Ma olen veendunud, et kindlasti ei sõitnud see politseiauto kahe-kolme meetri kaugusel eessõitjast, hirmul on suured silmad
Minul samalaadne kogemus olemas, kuid seda öisel ajal Koplis Kopli tänaval. Kuna ma sinna piirkonda väga sageli ei satu, siis mööda kartulipõllule sarnanevat teekatet kulgedes võttis mõtlema küll, miks peaks pea tühjal tänaval sõitma keegi mul sabas ebaharilikult väikese pikivahega. S.t. on ju ikkagi aru saada, kas sõiduk hoiab tavapärast pikivahet või mitte, selleks ei pea mõõdulindiga meetreid mõõtma. Lõpuks tüütas see "pagasnikuelanik" ka minu ära ning lisasin veidi kiirust veendumaks, kas tagumine auto sõidab planeeritult nii sabas. Oh imet, pimedusega kaetud Kopli tänav sai hetkega valgustatud värvilistest tuledest. Siis sai ka öeldud politseile, et liiga sabas jõlkusid. Kas ohutu pikivahe nõue ei tähenda politseimasinale midagi? Võib öelda, et pagasnikus sõidab politsei siis kas reg.nr kontrollimiseks või selleks, et oodata põhjust auto peatamiseks. Ehk siis nii nagu imeb mõni ajakirjanik pastakast lugusid välja peatoimetajale, imeb Eesti politsei tänavatel protokollide mahtu välja.
Benelli TNT 1130
TLH kirjutas:mille eest neile väänati?
vaata, seal läheb tee laugelt üle künka ja inimestel on kalduvus seal liiga madalalt lennata
Aga jah, see on üks selliseid kohti Tallinnas, kus ca 80% juhte (tunne jääb küll selline) rikuvad pidevalt eeskirja, kui just ummikus kinni ei istu. Satun sealt sõitma tavaliselt, kui suurt liiklusvoogu pole ja olen korduvalt imestanud, et ei nopita.
Teine selline koht on ntx. Lasnamäe kanal.
-
- Postitusi: 1180
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV
- Asukoht: tallinn
- Tänanud: 10 korda
TLH kirjutas:creativ kirjutas:laupäeval võeti enne järve selverit massiliselt, tegelikult kogu liiklusvoog kinni ja kõigile väänati 3 kilo.... Ise õnneks ei olnud roolis
mille eest neile väänati?
väänati kiiruse eest mis oli siis ca 60-67km/h. aga huvitav oli asjaolu et kinni peeti korraga kümneid sõidukeid sest politseiekipaaže oli seal 5-6. kusjuures peatajateks ja kiiruse mõõtjateks olid abipolitseinikud ja tavapolitsei kirjutas siis ainult protokolle välja. nagu konveieril noh! pole elus sellist asja näinud! mulle tundub selline kampaania hüsteeritsemisena mitte liikuse parendamisena.
____________________
LC8 Adventure
-
- Postitusi: 243
- Liitunud: 16 Apr 2007, 10:08
- Tsikkel: külka M; Kawasaki
- Asukoht: Saaremaa
- Tänanud: 2 korda
creativ kirjutas:TLH kirjutas:creativ kirjutas:laupäeval võeti enne järve selverit massiliselt, tegelikult kogu liiklusvoog kinni ja kõigile väänati 3 kilo.... Ise õnneks ei olnud roolis
mille eest neile väänati?
väänati kiiruse eest mis oli siis ca 60-67km/h. aga huvitav oli asjaolu et kinni peeti korraga kümneid sõidukeid sest politseiekipaaže oli seal 5-6. kusjuures peatajateks ja kiiruse mõõtjateks olid abipolitseinikud ja tavapolitsei kirjutas siis ainult protokolle välja. nagu konveieril noh! pole elus sellist asja näinud! mulle tundub selline kampaania hüsteeritsemisena mitte liikuse parendamisena.
nunuhh... ma siiani arvasin, et kui 65ga seal sõita, siis keegi ei viitsi kinni pidama hakata, aga kui see oli mõni noorte välipraktika siis ei imesta jah... aga ikkagi - 3k on ilmselgelt liiga suur karistus. max 0,6k esmase rikkumise eest peaks olema... ja 60-ga sõitmise eest lihtsalt hoiatus ja head teed soovimine, kui nad tõesti tahtsid näidata uutele inimestele, kuidas kiirusemõõtmine käib....
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Riigil on raha vaja!
Trahvirahad on eelarvesse sisse kirjutatud ja neid nõutakse hoolega!
Plaanimajandus on täies hoos, asustatud punktides ei tasu alla mingi teatud hulga koostatud protokollideta jaoskonda tagasi tulla, tasasematasse maakohtadesse helistatakse pidevalt, et miks nii vähe trahve, et miks ei tööta tulemuslikult.
tundub, et protokollide arv=töö tulemuslikkus! (lugege ka Päevalehe artiklit Lõunaosariikide tegemistest)
Olenevalt mõõtemetoodikast ja -vahendist said siis 60'ga "kiirustajad" trahvi nii +3-5 kmh eest!
Nats OT küll, aga selliste "kampaaniatega" ohutust ei tõsta, vajalik on ka pidev järelvalve, et karistamatuse tunne ära kaoks.
Edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 1180
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV
- Asukoht: tallinn
- Tänanud: 10 korda
Õnnekas kirjutas:to creativ
Kogu selle oluorra oleks saanud ju lahendada lihtsa korraks peatus teeääres ja siis politsei taga sõitujätkates manöövriga. Sina aga ju ise küsisid kohe "põnevamat" lahendust. Lõpplahendus oli ju nii loogiline.
EDIT: No ma täiendan natuke oma postitust, et selgitada politseiloogikat.
Kui ees liigub sõiduk, mis vahepeal kiirendab järsult ja siis jälle pidurdab hoo maha, kasutab valgustusseadmeid mitte sihtotstarbeliselt, siis tekib politseil kahtlus juhi adekvaatsuses, jääb mulje ebakindlatest sõiduvõtetest ja kui siiamaani ta tahtiski samuti lihtsalt kulgeda koos sinuga maanteedpidi, siis nüüd tekkis tal hoopis huvi eespool toimuva tegevuse põhjuste suhtes. Sorry, kui see sulle ei meeldi aga nii kujutan asja mina ette, see ei pruugi olla tõde ja vbl oligi see politseinik....(ei taha kasutada ebasobivaid väljendeid võõra inimese kohta) aga vbl tegi ta lihtsalt kohusetundlikult oma tööd. Lisaks veel sinu enda väljakutsuv käitumine, ülestunnistus, et sa kasutad sageli tagumist udutuld häirimaks tahtlikult tagasõitvat sõidukijuhti. No minuarust on peatamiseks põhjust küllaga ja ka trahv õigustatud kuna sa käitusid valesti.
Kas sa ei süvenenud mu teksti? Mainisin, et liikusin 100% õige liikumiskiirusega seda ületamata ja minu kiirendamine ei olnud kummisuitsetamine vaid sujuv kiirendus. No mida arvata autost, mis sulle NIMELT sappa tõmbab? Läks isegi mul hästi et ma gaasi põhja ei vajutanud muidu oleksin saanud korrraliku nätaka. Ja mis krdi põhjusel ma peaksin keset ööd....tühjal maanteel kiirust vähendama mis oli ca 85 km/h asulavälisel teel???? Ja ma rõhutan et politsei rikkus ise eeskirju kui liikus läbi asula kiirust ületades (ilma vilkuriteta kiiruseületamine ei saa ju olla seaduslik??)
Ma kordan, et sellel maanteelõigul oli sel hetkel ainult minu ja politsei auto! Ei saa rääkida, et keegi heatahtlik ullikene mul niisama taga tilpnes. See tagatilkumine oli auto käitumist arvestades tehtud nimelt!! Kusjuures tema tuled olid kas sitasti reguleeritud või muul põhjusel, aga minu poristes peeglites tundus nagu oleks tagasõitjal täistuled peal olnud.
Ma ei kasuta alati tagumist udutuld kui keegi mul sabas sõidab, sest pigem ma arvestan teiste juhtidega kui et püüan neile käkki keerata. Olen korduvalt suunda näidanud autodele kes püüavad möödasõitu alustada. Tänan ise alati mind mööda lasknud juhti ohutulega või siis välismaal suuanatulede vilgutamisega, jalakäija lasen alati ülekäigurajal üle...mul jagub viisakust keskmisest rohkem. See on minu personaalne asi. Aga seda enam ma peedistan selliseid NIMELT või lauslollusest vigu tegevaid juhte. Nt teises reas, tühjal teel sõitjat kelle kiirus on nii madal et kõik peavad möödasõitu tegema esimesest reast.....vot olen ka sellistele ette sõitnud ja pidurituld näidanud kuni selleni, et peaaegu seisma jäänud, sest see jobu ei saa ikka aru miks teda keegi on peedistama asunud. jne. näiteid võib tuua teisigi.
Mis iganes karistus mulle selle juhtumi eest tuleb, igal juhul ma kohtusse lähen, sest see on minu ainuke võimalus ennast kaitsta. Ja politseil oleks juba ammu aega hakata aru saama, et võimu kuritarvitamine on hullem kui kiiruseületamine või turvavööta sõit!
____________________
LC8 Adventure
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.