käiguvahetus

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
noshit

käiguvahetus

Lugemata postitus Postitas noshit »

küsimus siis selline...kas te nagu loete neid käike kui nagu vahetate madalamaks...nt foori taga, sõidad 5 sisse pidurdad ja siis nagu loed ve neid käike alla poole?

ise suht võhik

Teema algataja
Andres112

Lugemata postitus Postitas Andres112 »

Kui mul 125 honda oli, siis algul kyll lugesin käike, aga pikapeale jäävad meelde, tunned kohe ära, mitmes sees on. Praegusel tsiklil elektrooniline käigunäidik, lahendab igasugused lugemisprobleemid.
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2189
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 »

Algul loed, pärast saad p**setunnetusega niisamagi aru.
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.

0tt
Postitusi: 151
Liitunud: 19 Apr 2004, 17:42

Lugemata postitus Postitas 0tt »

mul krossikas ja vahepeal läheb rajal kõik nii sassi et kurvis lappad suvalt neid alla ja vaatad millisega kõigeparem minek on.
Kasutaja avatar

Habe
Postitusi: 84
Liitunud: 02 Juun 2004, 00:54
Asukoht: Tallinn

Re: käiguvahetus

Lugemata postitus Postitas Habe »

noshit kirjutas:
küsimus siis selline...kas te nagu loete neid käike kui nagu vahetate madalamaks...nt foori taga, sõidad 5 sisse pidurdad ja siis nagu loed ve neid käike alla poole?

ise suht võhik
Foori taga ju asi lihtne peksad nii palju alla, kui läheb- siis peaks esimene olema ja kui tuleb pikem peatus tõstad 1 nõksu ülesse- peaks vaba olema. Tihti aitab ka roheline märgutuli vaba leidmisega. Lugeda nagu pole vaja. Sõidu ajal aitab ainult kogemus. Iseasi kas sul üldse on vaja teda mis käik sul sees on- tahokas ju näitab palju pöördeid on. Tahad rohkem pöördeid laksad allapoole tahad rahulikulmalt töristada laksad ühe üles. Milleks neid lugeda ja oma pead vaevata? :?
Kasutaja avatar

ural
Postitusi: 418
Liitunud: 05 Aug 2003, 15:17
Tsikkel: Bläku
Asukoht: Tallinn

Re: käiguvahetus

Lugemata postitus Postitas ural »

noshit kirjutas:
küsimus siis selline...kas te nagu loete neid käike kui nagu vahetate madalamaks...nt foori taga, sõidad 5 sisse pidurdad ja siis nagu loed ve neid käike alla poole?

ise suht võhik
haaa.. :lol: selleks tsiklil diginäidukiplokk, kus parasjagu sees olev käik kuvatud :)
Kasutaja avatar

Habe
Postitusi: 84
Liitunud: 02 Juun 2004, 00:54
Asukoht: Tallinn

Re: käiguvahetus

Lugemata postitus Postitas Habe »

haaa.. :lol: selleks tsiklil diginäidukiplokk, kus parasjagu sees olev käik kuvatud :)
[/quote]

Kusjuures isegi mingil igivanal Tuula rolleril olen sellist asja näinud! Selline ilus tagant valgustatud tabloo oli (neljaks sektoriks jaotatud) ja seal all siis liikus ilmselt trossajamiga ketas, kuhu oli tehtud ühe sektori suurune sisselõige. Ilusasti põles selle käigu number mis parajasti sees oli ja teisi polnud sel ajal eriti näha! :P

Teema algataja
e2n

Lugemata postitus Postitas e2n »

käiguvahetuse juures ikka abiks neutraali tuli! Selle järgi käb kõik orienteerumine! Habe on kõva spets, kui ilma hakkama saab.

korgits
Postitusi: 202
Liitunud: 28 Veebr 2004, 13:29

Lugemata postitus Postitas korgits »

ma olen see geenius kes läheb foori tagant kolmanda käiguga ka minema :P
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

algul loed kramplikult ja mõtled enne pööret, et kas lüüa veel üks laks alla või mitte. Tulemuseks on pidevalt vale käik.
Hiljem ei loe üldse ja tulemuseks on pidevalt õige käik.
No nagu valsi tantsimine, esimestel kordadel ikka loed mõttes - üks-kaks-kolm, üks-kaks-kolm ja tallud pruudi varbad siniseks, hiljem tantsid ilma lugemata ja varvastel kah ei tallu :P
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

Habe
Postitusi: 84
Liitunud: 02 Juun 2004, 00:54
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Habe »

e2n kirjutas:
käiguvahetuse juures ikka abiks neutraali tuli! Selle järgi käb kõik orienteerumine! Habe on kõva spets, kui ilma hakkama saab.
Ma pidasin ka rohelise märgutule all neutraali tuld silmas. Sellegi poolest ei kasuta ka seda tuld keegi ilmselt selleks et määrata kas lülitatud on parajasti 5. või 6 käik. See käib ikka rohkem sisetunde ja tahhoka järgi minuarust.

laurikaks
Postitusi: 151
Liitunud: 23 Mär 2004, 15:11
Tsikkel: BMW R1100GS
Asukoht: Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 7 korda

Lugemata postitus Postitas laurikaks »

allavahetamine pole ju eriti keeruline. ka 5 korda kangi vajutada ei võta kaua aega eriti. ma vahel, teadmata milline käik sees on ja puhtalt hääle järgi orienteerudes, torkan saapanina 80 juures käigukangi alla, sidrun alla... varbaga liigutus... sidur üles... voila, ikka sama käik sees :P

ma muidugi pole käiguvahetamise koha pealt eriti adekvaatne seletama. alles eelmine suvi hakkasin käigukasti laiali kiskuma, et esimene käik ei lähe sisse. pärast tuli välja, et tagurpidi käik on sees. masendav (pisike sarnasus PunasePahaLülitiga :P)

Teema algataja
andretti

Lugemata postitus Postitas andretti »

tre

trjahh, allapoole jah kergem, aga kas kellelgi on kombeks veel korra ylespoole vahetades käiku vahetada kasvõi viimane on juba sees. Kui kiire kiirenduse trassile teha, siis mina ikka viienda pealt proovin veel korra ülespoole vahetada - mis siis et kuuendat ei ole. Selleks aitaks ju näidik aga mul seda pole :x
Kasutaja avatar

attrs
Postitusi: 178
Liitunud: 05 Apr 2004, 22:26
Tsikkel: 790 adv
Asukoht: Laagri
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas attrs »

korgits kirjutas:
ma olen see geenius kes läheb foori tagant kolmanda käiguga ka minema :P
Võid ju minna...aga oletan, et see sidurile just head ei tee.
Kasutaja avatar

esaarik
Postitusi: 101
Liitunud: 31 Mär 2004, 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas esaarik »

On ka minul juhtunud, et kiirendamisel rapsan 2x 5 sisse ja tean, et 6 käiku ju pole. aga ilge tahtmine on veel korra vahetada hihih. usun, et selles pole miskit hullu. Asi tuleb ilmselt sellest, et suuremal kiirendusel on pööre kõrgemal kui tavaliselt ja siis kõrva järgi peaks nagu hääl teine olema ja järelikult 1 käik veel varuks, aga mitte muffigi.
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2416
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 26 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Teise käiguga (eriti linnavahel) kohalt äraminekust ei ole senini täielikult loobuda suutnud :( Eelmise rattaga järgnes sellele "kuuenda" meeleheitlik otsimine. Venturel on O/D tuli abiks mis viienda sisseminemisel põlema laksab.
Allapoole vahetamisel tundub et automaatselt loen ... vist, eriti ei mõtle selle peale enam. Esimese sisseminemisel, juhul kui ratas veidigi liigub, teeb käigukast sellise tuntava nõksaka või klõksu, seetõttu esimesest allapoole tavaliselt vahetada ei ürita ;)
Riding with a King!
Kasutaja avatar

tont
Postitusi: 139
Liitunud: 25 Apr 2004, 12:41

Lugemata postitus Postitas tont »

mul jawal pole ühtegi töötavat näidikut mis käiku või pöördeid näitaks, sõidan sisetunde järgi. käigukast mängib ka mäkra nii et vahest ei lähe käik üldse sisse
Kasutaja avatar

Hotrod
Postitusi: 405
Liitunud: 22 Juul 2003, 22:49
Tsikkel: vs750 chopper
Asukoht: Ääsmäe

Lugemata postitus Postitas Hotrod »

tea, mina käiguvahetusele siduri ja asjade kasutamisele tähelepanu ei pööre, iseenesest käib värk,, kindalsti teate mida mõtlen..
Real Hot Rods don't leak oil.
They mark their territory.

Teema algataja
Jawataja

Lugemata postitus Postitas Jawataja »

Hotrod kirjutas:
tea, mina käiguvahetusele siduri ja asjade kasutamisele tähelepanu ei pööre, iseenesest käib värk,, kindalsti teate mida mõtlen..
No see vist igaühel nii, kes mõni tuhat km sõitnud.
Kasutaja avatar

Equ
Postitusi: 408
Liitunud: 17 Juul 2003, 13:55
Tsikkel: KTM 790 Adventure
Asukoht: Ei mäleta
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Equ »

Tre,

Mina pole aga üldse aru saanud kas seda kangi peab üles või alla lükkama. Täitsa masendav.

Equ

Live long and prosper!
MINI 50 '8x->Jawa 250 '61->Honda MBX125F '84->Honda CM400T '83->Yamaha XJ600 '90->Kawasaki ZX10 '88->Honda CBR1000F '91->BMW R1200GS '05->KTM 790 Adventure '20


Teema algataja
tsimm

Lugemata postitus Postitas tsimm »

ma kah alguses paaniliselt lugesin käike. nüüd(kui läbisõit on ~700 km) tuleb vahetus automaatselt. käigust saan aru mootori hääle ja kiiruse järgi.
lihtsalt tuleb sõita ja küll see meelde jääb. endal pole miskit käigunäitajat ja tahhomeetrit. ainult spidokas ja paar märgutuld. loomulikult on näidikuplokil taustavalgus ka taga(valguse intensiivsus kasvad võrdeliselt pöörete arvuga), kuid päeval pole sest miskit kasu

Teema algataja
Jawataja

Lugemata postitus Postitas Jawataja »

tsimm kirjutas:
ma kah alguses paaniliselt lugesin käike. nüüd(kui läbisõit on ~700 km) tuleb vahetus automaatselt. käigust saan aru mootori hääle ja kiiruse järgi.
lihtsalt tuleb sõita ja küll see meelde jääb. endal pole miskit käigunäitajat ja tahhomeetrit. ainult spidokas ja paar märgutuld. loomulikult on näidikuplokil taustavalgus ka taga(valguse intensiivsus kasvad võrdeliselt pöörete arvuga), kuid päeval pole sest miskit kasu
See sümptom on tingitud nõrgast genekast muide.

-innu-87-
Postitusi: 46
Liitunud: 03 Juun 2004, 00:34
Tsikkel: aprilia sxv 550
Asukoht: Rapla

Lugemata postitus Postitas -innu-87- »

ei tea ise küll sõidan rolleriga (kuna vanus ei luba muud) aga kui vahest mõe sõbra tsikli selga saan (tavaliselt jawad või iz5) pole mingit probleemi käigu vahetusega kõik tuleb ise enesest,ma ei loe käike vaid vahetan kuulmise ja vajaduse järgi
:D :D 8)

Teema algataja
noshit

Lugemata postitus Postitas noshit »

et mõni valesti aru ei saa, siis ma mõtlen käguvahetust väksemale käigule :roll:

Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Lugemata postitus Postitas Tarts »

See vajab vaid harjumist ja harjutamist. Alustada võiksid väiksematel kiirustel lihtsalt käikude madalamaks vahetamisega ja/või käikudega pidurdamisega. Siin ei too sulle keegi valemit kandikul kätte - ikka pead ise harjutama.

Teema algataja
junks

Lugemata postitus Postitas junks »

Miks see allavahetamine siis ylesvahetamisest hullu raskem on. Ma ei saa praegu aru, et mis probleemi yle vaidlus käib. kas sellest allavahetamise sujuvaks tegemisest on jutt? ämming...

Teema algataja
Gil-Harris

Lugemata postitus Postitas Gil-Harris »

sõidan kolmandat suve jawaga ja asi on suht harjumus juba
täpselt nii vahetan kudas vajadus on
kui pööre langeb kurvis või nii siis lõx allapoole kand ja läheb jälle :D

project
Postitusi: 135
Liitunud: 20 Aug 2005, 16:55
Asukoht: Haapsalu

Lugemata postitus Postitas project »

ma eeldan et mu tulevasel Honda CB400 R2'el on näidikud peal... et ei pea nö lugema neid käike hakkama vaid näeb visuaalselt ära. Või eksin? :oops:
http://www.zone.ee/networkproject/n2idik.jpg?2
total võhik

Teema algataja
tsimm

Lugemata postitus Postitas tsimm »

nüüd, peale paari aastat sõitu tuleb käiguvahetus just nii täpselt ja õigesti, kui vaja. autoga sõitma õppides on jube hea, kogemus nagu olemas.

aga kui esimestel kordadel linna sain, siis jäin punase tule taha passima ning ringi vaatama. kui roheliseks läks, tahtsin esimest käiku sisse panna aga jalg läks sassi. tampisin pidurit, kuni teise jalaga käiguvahetus pähe tuli.
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2189
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 »

project kirjutas:
ma eeldan et mu tulevasel Honda CB400 R2'el on näidikud peal... et ei pea nö lugema neid käike hakkama vaid näeb visuaalselt ära. Või eksin?
Eksid jah, ainus näidik mis sul seal on, on neutraali tuli, mis põleb siis kui vabakäik sees on.
A miks sa neid käike üldse lugeda tahad, ära harjud saad p***setundega ilma näidikuta ka aru mis käik on, spidomeeter ja tahomeeter on abiks siinkohal.
Mina käike ei loe ja alles eile tahtsin seitsmendat tõmmata! :)
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”