600cc--1000cc
Moderaator: Moded
600cc--1000cc
sry et nii tobe küsimus kuid tsikli valikul loeb minu jaoks ka kütusekulu sest nagu näha need hinnad aina tõusevad jne
siit ongi küsimus et kui suur on 600cc ja 1000 cc bike kütusekulu vahe 100 km näiteks kui normaalselt ilma peenestama sõita
tänud igal juhul
-
- Postitusi: 553
- Liitunud: 07 Okt 2006, 13:10
- Tsikkel: 701 Enduro & Intruder 1800
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 16 korda
Pole miskit arvutand just aga eelmine suvi sai R6-ga kuskiltumbkaudu 100 krooni eest sõita 100km. Hinnad nüüd muidugi teised
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
sepp kirjutas:Laur kirjutas:sepp kirjutas:laagri statis paak täis ja 10km enne Pärnut tuli põleb juba.
ratas cbr600rr
paak 18lKeskmise kiiruse ka avaldad?
ei vaadanud kiirust... proovisin koguaeg enda varjust mööda sõita.
Ei õnnestunud?
Lammas oled ikka küll sepakene, oleks seisnud maanteeääres ja õiget kella-aega oodanud, oleks vari ise tahapoole liikunud koos päikese liikumisega üle sinu, sina lammas proovid ikka mööda sõita...
600ccm võtavad jämedalt mnt 4-5 ja linn 5-6
1000ccm mnt 5-6 ja linn 6-7... 8 sain siis kui linnas palju paugutasin.
Kogemusi väga paljude ratastega.
-
- Postitusi: 297
- Liitunud: 17 Okt 2006, 10:59
- Tsikkel: 900 Hornet / 650 Scrambler
- Asukoht: Bern / Tallinn
- Tänatud: 1 kord
noo minu CBR 1000F andis täna tankides keskmiseks 7,5. sellest 130 km oli maanteed ja ca 90 linna.
Eelmine aasta ta tavaliselt sinna 6 ja 7 vahele jäigi vahel harva viskas ka 10 ära kui palju külma mootoriga sõittu oli ja ka vähe rohkem rulli keeratud sai ( seda siis juba sooja mootoriga loomulikult)
-
- Postitusi: 1426
- Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
- Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc
kui kütuse üle pealt koonerdad siis varsti rehvidelt ketilt õlilt varustuselt.
kütus on ikka kökimöki muude tarvikute kõrvalt.
arvuta 1000 km peale ja arvesta et 7-10 tuhhi sõidad hooajaga
liiter siia sinna saja km kohta on naeruväärne vahe
ühesõnaga võrdle hoopis rehvihindasid ja muud kulumaterjali
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
5, 6, 8, 22????
Niipalju, kui keerad, niipalju ka kulub. Pehme käega saad ka suure rattaga 5 liitriga hakkama. Raske käega võid ka väikesele rattale 12 ette keerata. Nagu autoga. Vahet pole. Lihtsalt suure mootoriga keerad automaatselt rohkem, sest vaev väiksem (röhatab juba madala pöördega, pole vaja vilet üles ajada). Pole mõtet seda teemat edasi arendadagi.
-
- Mode
- Postitusi: 969
- Liitunud: 23 Dets 2004, 17:12
- Tsikkel: KTM
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 24 korda
palju võtab, palju võtab - KÕIK VÕTAB ÄRA!
Aga asjalikumalt rääkides, mootorratas meie oludes ei ole nii ehk naa mingi tarbesõiduk mille kütsuekulu peaks grammi täpsusega jälgima, mootorratas on luksuskaup, seega kulutused sellele on suured. Suurusjärk on juba igaühe enda teha - kes soovib paneb sadade tuhandete kaupa oma raha erinevasse "blingi", kes tuuningusse, kes matkavarustusse. Kütus on elementaarne, samamoodi nagu rehvid, piduriklotsid, õlid jne. Sõitke mehed ja naised, ärge arvutage.
Küsiks veel retooriliselt - Kas tõesti sõites tsikliga on ainuke mõte mis peas tiksub, et kui palju te parasjagu raha kulutate?!? Äkki oleks siis otstarbekam mingi odavama hobiga tegeleda?
Kes mett teeb, see mett sööb!
-
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Effu, päris ekstreemsustesse ei tasu laskuda .Minu jaoks on hetkel ratas puhas tarbeese (hooajasiseselt).Hooajaväliselt olen sunnitud kakerdama jala ja ühistranspordiga.Ma küll pingsalt ei jälgi, palju tal paagis on ja palju on ära raisatud, isegi vahel unustan ära tankimise ja jään tee peale , kuid siiski mulle meeldib fakt, et maanteel saab ta nelja liitriga hakkama ning oma täispaagiga ma võin põhimõtteliselt ökotades ja ettevaatlikult peaaegu Poola piirini sõita.
asi ei olegi nii bensiini kulus kuid lihtsalt uurin maad kui palju võtavad, kuidas sõidumugavused on kui äkilised jne jne jne sest ma alles sellel alal võhik ja plaan ongi bike ligi võtta kuid ei ole veel ära suutnud otsustada kas R6 või R1 sellepärast uuringi sry kui kellegile imelik mulje jäi et selline küsimus jne
Võta R1,rahulikult sõidad võtab ca5l sajale,kiirteel saad paagitäiega enamvähem 100km sõita.Mul juhuslikult ongi üks ylearu
Tegelikult R6 ka rahulikult sõites palju alla 5l ei võta.
Veel mõõtmiste tulemusi (rahulikul sõidul)(ökodraiving):
Yamaha FZR1000 -4,5l/100km
Yamaha R6 -4,8l/100km
Yamaha R1 -4,9/100km(pöörded kuni 4500)(kuni5500rpm-5,2l/100km)
Yamaha TDM850 -6,0l/100km(eemaldatud katalüsaator)
Yamaha FZS600 -5,0l/100km
Yamaha Yzf750R -8,4l/100km(ratas ei olnud originaalis)
Kawasaki zx-6r -4,5l/100km
Kawasaki zx-10(vana)-4,5l/100km
kawasaki z550 -4,3l/100km
Kawasaki zx600(vana)-4,5l100km
Suzuki GSX1000r -6,0l100km
Suzuki gsx750 -5,0l/100km
Suzuki DR650 -4,3l/100km
Honda Cbr900rr -4,6l/100km
Honda Cbr900rr -6,5l/100km
Honda CBR1100 -6,5l/100km
Honda cbr 600f -4,5l/100km
Honda VT700C shadow 4,4l/100km
Honda CB450S -4,2l/100km
Honda cb400 -4,2l/100km
Antud mõõtmised on läbi viidud minupoolt ja meetodil:Paak kurguni täis ülejooksuni ja 100km hiljem uuestipaak kurguni.Täpsus sõltub tankuri täpsusest.(Ei ole tehtud kümmet erinevat mõõtmist kümne erineva rattaga ja võetud tulemuste keskmist)
Kütusekulu sõltub otseselt kolmest asjast:Pöörete arv,töömaht,keskkonna takistus.
Keskkonna takistus kasvab kiiruse ruuduga.
Võimsus saadakse moment x nurkkiirus-ehk P=Mw siit saab avaldada pöörete arvu sõltuvuse võimsusest w=P/M . Järeldage ise,kombineerida saab igasuguseid olukordi.Saavutamaks väiksemat kütusekulu tuleb millegist teatud määral loobuda.Suurema võimsuse saavutamiseks jällegi vastupidi.(Teatud määral tuleb arvestada ka sõitja ja ratta omakaalu ja ülekannete näitajaid-kui asja keeruliseks ajada)
Kui tahad ökonoomset ratast soovitan vaadata,et isetuunijad ei oleks seal sportsummuteid ja sportfiltreid ,düüse,klappe,nukke ja muud sellist installinud.Reeglina selline katseeksitusel tuunimine on väga palju vaevanõudev (loe : elu%#&&) ,et tulemus oleks efektiivne.
(Näiteks lihtne sportsummuti lisamine-arvatakse et: sportsummuti=võimalikult tühi ja lärmakas toru ja sportsummuti= palju palju lisahobujõude -järelikult piis of keik see tuunimine-on rahvaseas üldlevinud arvamus,
reeglina küll inimeste seas,kellel pole õrna aimugi,mis protsessid summuti sees toimuvad.Kellel huvi,siis raamatukogudes on uskumatult palju kirjandust väljalaskesüsteemide kohta aga seda ka teatud piirini.(Sellest piirist edasi teada tahad,siis juba maksad suurt raha nendele kolmandatele isikutele,kes selle asjaga tegelevad)
Võiksin pikalt jätkata aga teemast kõrvalekalde point on selles,et kui tahad kindlapeale välja minna,et ratas oleks võimalikult efektiivne võimalikult väikse kütusekuluga,jälgi,et tegu oleks korras ja originaalis rattaga.Olen ise näinud inimesi,kes on hädaldanud suure kütusekulu üle,kus pärast hooldust(õhufiltrivahetus)langes kütusekulu 9 liitrilt seitsmele,ja pärast originaalsummuti tagasipanekut veel seitsmelt viiele.
PS.ma ei väida,et kõik sportsummutid nii teevad,üldse ei ole siin mõeldud tippinseneride toodangut vastavatele mudelitele,kus tõesti piisab vahest ainult summutipüti vahetusest paari hobujõu juurde saamiseks.Aga reeglina,kui ei tea millega tegeled saad tulemuseks kuumema mootori,suurema kütusekulu,võimsuse vähenemise ja kõvema hääle.)
Selle sulgudes ja teemast kõrvale kalduva jutu mõte on see,et ökonoomseim ratas reeglina on originaalkorras.Tähendab endakohta ökonoomne,ses suhtes,et ostes 135kw ratast ei maksa oodata,et ta võtab samapalju nagu 20kw-kuskilt ju tuleb see energia välja pigistada.Nyyd ma parem lähen käbe magama enne,kui kasuteguritest rääkima hakkan.
Aa ja seda ka,et bensiin 95 või 98 see number näitab süttimispunkti.Kui rattale on ette nähtud 95 siis ka suurim võimsus tuleb reeglina bensiiniga mille number on 95.Kõrgem oktaan ei anna võimsust vaid lihtsalt tõstab vales mootoris temperatuuri.
Aga jah tavaliselt pole kuulnud,et sportratta ostul on yheks määravaks teguriks oleks kütusekulu.
Ärge pahandage ja näkku lööge ma veic unine ja oli kirjutamise isu,igav oli.Päev otsa oli asfalt märg ja sõitma ei saanud:(
-
- Postitusi: 345
- Liitunud: 28 Aug 2005, 23:39
- Asukoht: Viimsi
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.