Esmaabikursus mootoratturitele
Kallev kirjutas:Eks neid koolitusi ja koolitajate tõdesid on nagu kirjusid koeri, kuid mulle on meelde jäänud, et kiivri iseseisvaks eemaldamiseks (teadvuseta) kannatanult on vaid üks adekvaatne põhjus - vajadus teha kunstlikku hingamist ehk siis anda elupäästvat esmaabi. Kui kannatanu on teadvuseta, aga hingab iseseisvalt, siis on mõistlik ta lämbumise (keel, oksemassid) vältimiseks vaid külili keerata (ilmselt kiivri klaasi võiks ka avada, aga mitte enamat).
- vot jummala õige jutt - loodan, et kellegil ei läheks elus vaja kellegile esmaabi anda - kuid jumala pärast ärge kiivrit küll iseseisvalt ära kiskuma hakake, kui teil ei ole põhjendatud vajadust teha elustamist kunstliku hingamise läbi
Lühidalt: üritage kannatanuga saada kõnelisse kontakti - kui on võimeline suhtlema tehke kindlaks tema kaebused, kui on kontaktivõimetu s.t. teadvusetu tehke kindlaks, kas hingab. kui ei siis proovige asetada kannatanu külili asendisse ja vaadake, et keel või okse ei takistaks hingamist. Peas olev kiiver tagab ohutuma kannatanu küljele keeramise kui eemaldatud kiivriga. Suurte verejooksude korral võib kasutada ka skutti, kui oskate seda paigaldada ja märkate kindlasti lisada sellele kellaaja, millal see paigaldati - tegelikkuses tuleb verejooksude peatamiseks kasutada rõhtsidet (tegelt mida igane riideeset, kui autoapteeki pole käepärast) sidudes või surudes selle haavale.
Põhitõde: kõige suurem esmaabi on see kui osutate just nii minimaalselt abi kui vaja ja jälgite ning informeerite kannatanu seisundist pidevalt päästetöötajaid.
pole küll mingi päästeguru, kuid nii mõnegi koolituse läbinud (130 tundi) ja ka nii mõnegi inimese kergemal moel kokku lappinud

Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.