Probleem ksenoonidega

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Six

Probleem ksenoonidega

Lugemata postitus Postitas Six »

On kellelgi kogemusi ksenoon tulede paigaldusega ? Juhtmed sai ära vahetatud,vool olemas kõik tiptop aga käivitamisel kord läheb,kord ei lähe põlema,nagu jumal juhatab.Kui pirn otse plokist panna,siis põleb.


Teema algataja
Reim1

Lugemata postitus Postitas Reim1 »

Ju sul paigalduse käigus läks midagi ikka väga valesti. Ma panin oma R1-le nii pool kui täis tuled xenonid ja toimivad ideaalselt 8)

Kasutaja avatar

Kommionu
Postitusi: 2042
Liitunud: 02 Dets 2003, 17:16
Asukoht: Kodutu... Motikaid mis mühiseb...

Re: Probleem ksenoonidega

Lugemata postitus Postitas Kommionu »

Six kirjutas:

On kellelgi kogemusi ksenoon tulede paigaldusega ?

HID-idel on jahh selline vilgutusefekt... Ilmselt jääb lambi süütemomendil pinget väheks ja seepärast lambike ei süttigi alati...

Sõida... ja ära MÖLISE!!!
Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1183
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
Asukoht: Estocolmo
Tänanud: 16 korda

Lugemata postitus Postitas creativ »

Samasse valdkonda kuuluv küssa.
Kas xenon pirn töötab õieti tavapärases reflektoris? Olen aru saanud et pigem läätsega varustatud tuledes. Või ei ole vahet?
Mis vahet on üldse läätsega tulel ja tavalisel? Lääts võimaldab tule mõõdud viia miinimumi?
Ja kas xenoni kasutamine annab effekti igas tules?
Kas on Eestis keegi sõidukivalgusti spetsialist kelle poole oma hullude küsimuste ja ideedega pööruda?

Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350

Teema algataja
ulmefm

Lugemata postitus Postitas ulmefm »

minul töötab ideaalselt tavalises reflektoris ka

Kasutaja avatar

Junzu
Postitusi: 481
Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
Tsikkel: 890R, TE300 TBI ja FE350
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 11 korda

Lugemata postitus Postitas Junzu »

creativ kirjutas:

Samasse valdkonda kuuluv küssa.
Kas xenon pirn töötab õieti tavapärases reflektoris? Olen aru saanud et pigem läätsega varustatud tuledes. Või ei ole vahet?
Mis vahet on üldse läätsega tulel ja tavalisel? Lääts võimaldab tule mõõdud viia miinimumi?
Ja kas xenoni kasutamine annab effekti igas tules?
Kas on Eestis keegi sõidukivalgusti spetsialist kelle poole oma hullude küsimuste ja ideedega pööruda?

Tegelikult on vahe selles, et xenon pirnil on (3x vist) tugevam valgus voog ja vastutulijat pimestab oluliselt rohkem. Tehasest xenon pirnidega varustatud autol on sellepärast automaatne kõrgusreguleering ja tuledepesurid (pesurit on vaja äkki, et klaas läheb muidu liiga kuumaks? või ei valgusta piisavalt). See on mingite eurodirektiividega paika pandud, et peavad olema. Lisaks on tehase xenon tulede valgusvihk teistsugune ja seda ka sellepärast, et pimestamist vältida.
Xenon tavalises reflektoriga lähitules töötab ikka õieti aga kõvasti suurema valgusvooga ja seega efekt on nagu oleks koguaeg kaugtuli peal vms. Vastutulijat pimestab ikka korralikult, eriti pimedas. Tavalise ja läätse vahe on minumeelest, et läätsel tekib hajuvalgust tunduvalt vähem? targemad kommenteerivad ise vast seda.

SM570R 04' ->Z750 05'->Z1000 03'->R1 04'->R1 04'->GSX1300R 00'->Z750 04' & CB600f 01'->Z1000 03'->Z1000 03'->Buell XB9R->ZX10R 05'-> KTM SM950 04' & R6 07'->KTM 950SM 07'->KTM 990SD 07' ->Z1000 2011'->TE300i 19 ->EXC300 22''->890 Adventure R 23' & FE350 20' & TE300 24'

Teema algataja
ulmefm

Lugemata postitus Postitas ulmefm »

tavalise pirniga võrreldes tekkis jah hajuvalgust rohkem, aga pimedates kurvides mulle see täitsa istub

Kasutaja avatar

indumen
Postitusi: 1093
Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
Asukoht: Tallinn / Imavere
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 45 korda
Kontakt:

hmm

Lugemata postitus Postitas indumen »

huvitav millal nad kaherattalistele hakkavad trahvi tegema
sest seaduses järgi peaks nagu olema kohustuslikud automaatsed kõrgusregulaatorid ja tuledepesurid (pesuri vajadust on tõlgendatud siis niimoodi et tuleklaasil olev mustus võib valgusvihu suunata mujale kui ettenähtud seega peab olema pesemisvõimalus jne) minu loogika ütleb et ma mustus nagu ei peegelda valgust kuskile vaid lihtsalt vähendab seda

98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature

kontakt nr. +372 52 58 244

Amox
Postitusi: 69
Liitunud: 09 Juun 2006, 17:29
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Amox »

Kuni 1999.a. väljalaskega sõidukiga ei ole probleemi - võib kasutada. Ei nõuta ka aut. kõrgusereg. ega tulepesureid. Ja aut. tulepesuri mõte on selles, et kui klaas saab mustaks, hakkab valgus hajuma ja pimestama vastutulijat. Iseenesest on HID madalama kraadiga kui halogeen. Aga teemaalgatajale, mõõda üle, kas ühendasid plussid ja miinsued õieti. Värve (punast, musta) ei tasu usaldada, alati ei pruugi punane olla pluss ja must miinus. Mõõda testriga üle. Kui valesti panid ja proovisid võisid midagi kihva keerata - seda ei tea kas pirni või ballasti. Ühesõnaga vaata juhtmestik üle.

Stark
Kasutaja avatar

Laurenzzo
Postitusi: 67
Liitunud: 21 Juul 2005, 14:47
Tsikkel: Honda VFR 750F 96a.
Asukoht: Tallinn/Rakvere

Lugemata postitus Postitas Laurenzzo »

Vabandust et teemat sega....aga kas tsikklitele on eraldi mõeldud xsenooni komplektid või võin ma kasutada ka autode omi....lihtsalt juhtmed tuleb lühemaks teha?

Terv Lauri

Honda VFR 750F 96a. v4 ou jeee

Amox
Postitusi: 69
Liitunud: 09 Juun 2006, 17:29
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Amox »

Võid ka nn. auto omi kasutada. Aga on olemas ka motikate omad - neil lihtsalt ballastid ca. poole võrra väiksemad, hind neil vist veidi kallim, muu sama ja ka juhtmed samapikad.

Stark
Kasutaja avatar

Jaffimees
Postitusi: 188
Liitunud: 27 Veebr 2004, 08:52
Asukoht: Tln. Tartu
Tänatud: 4 korda

Lugemata postitus Postitas Jaffimees »

Kuni 1999.a. väljalaskega sõidukiga ei ole probleemi - võib kasutada. Ei nõuta ka aut. kõrgusereg. ega tulepesureid.

Äkki paned mõne seaduse viite ka, oleks huvitav kinnitust saada.

Jarko
Jawa 350
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 371 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

creativ kirjutas:

Samasse valdkonda kuuluv küssa.
Kas xenon pirn töötab õieti tavapärases reflektoris? Olen aru saanud et pigem läätsega varustatud tuledes. Või ei ole vahet?
Mis vahet on üldse läätsega tulel ja tavalisel? Lääts võimaldab tule mõõdud viia miinimumi?
Ja kas xenoni kasutamine annab effekti igas tules?
Kas on Eestis keegi sõidukivalgusti spetsialist kelle poole oma hullude küsimuste ja ideedega pööruda?

ma võin su küsimusele teistmoodi vastata, mul oli lc8 ning paigaldasin xenoni lähitule, see põles nii võimsalt, et kaugtuli oli nagu mingi seasilm selle kõrval, praktiliselt ei läinud vajagi. valgusjõu vahe oli küll päris tuntav. aga kui võtad, siis võta kõige soojem pirn, mingi ütleme 5000k. või oli ka 4600 olemas? see võib küll "soojana" kõlada, kuid tavaline h7 pirn, ka kõige valgemat sorti, oleks nagu tibukollane selle kõrval.

paar korda juhtus nii, et starter ei tõmmanud pirni põlema, aga see oli sellepärast, et tuli tuleb sisse lülitada enne või pärast mootori startimist, mitte täpselt selle ajal, Hid tahab sisselülitamise ajal päris palju pauku saada, samamoodi nagu tsikkel ise käivitamise ajal.

Kasutaja avatar

Jaffimees
Postitusi: 188
Liitunud: 27 Veebr 2004, 08:52
Asukoht: Tln. Tartu
Tänatud: 4 korda

Lugemata postitus Postitas Jaffimees »

Kuni 1999.a. väljalaskega sõidukiga ei ole probleemi - võib kasutada. Ei nõuta ka aut. kõrgusereg. ega tulepesureid.

Äkki paned mõne seaduse viite ka, oleks huvitav kinnitust saada.

Mulle tundub, et mõtlesid selle ise välja.

Jarko
Jawa 350
Kasutaja avatar

Junzu
Postitusi: 481
Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
Tsikkel: 890R, TE300 TBI ja FE350
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 11 korda

Lugemata postitus Postitas Junzu »

ei ole välja mõeldud, olen isegi seda seadust näinud. Praegu ei tule meelde kus foorumis (tqhq äkki?) ja otsima ka ei viitsi hakata.

SM570R 04' ->Z750 05'->Z1000 03'->R1 04'->R1 04'->GSX1300R 00'->Z750 04' & CB600f 01'->Z1000 03'->Z1000 03'->Buell XB9R->ZX10R 05'-> KTM SM950 04' & R6 07'->KTM 950SM 07'->KTM 990SD 07' ->Z1000 2011'->TE300i 19 ->EXC300 22''->890 Adventure R 23' & FE350 20' & TE300 24'
Kasutaja avatar

saabastegakass
Postitusi: 129
Liitunud: 27 Aug 2004, 10:42
Tsikkel: Ducati ST2 "Kati"
Asukoht: Pärnumaa

Lugemata postitus Postitas saabastegakass »

Tehnonõuded, hetkel kehtiv redaktsioon:

Kood 224. Lähi- ja kaugtulelaternad, mille lampide valgusvoog ületab 2000 lm

Nõuded: 1) lampe, mille valgusvoog on üle 2000 lm (gaaslahenduslambid ja näiteks hõõglambid HIR1, H9 tüüpi), on lubatud kasutada kaugtulelaternates ja ainult ebasümmeetrilise valgusjaotusega lähitulelaternates;
2) alates 1. oktoobrist 2000. a esmakordselt kasutusele võetud gaaslahenduslampidega M ja N kategooria sõidukil ja alates 10. juulist 2011. a esmakordselt kasutusele võetud hõõglampidega, mille valgusvoog ületab 2000 lm, M ja N kategooria sõidukil, peab lähitule laternate valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, toimuma automaatselt ja sõidukil peab olema laternate hajutiklaasi puhasti;


Amox
Postitusi: 69
Liitunud: 09 Juun 2006, 17:29
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Amox »

To Jaffimees:

Täpsemalt loe siit -

http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=84006
[/url]

Stark
Kasutaja avatar

Jaffimees
Postitusi: 188
Liitunud: 27 Veebr 2004, 08:52
Asukoht: Tln. Tartu
Tänatud: 4 korda

Lugemata postitus Postitas Jaffimees »

Seega seadusevastane, kui pole tehase originaal.

Jarko
Jawa 350

Julge
Postitusi: 1009
Liitunud: 17 Dets 2004, 15:27
Tsikkel: HD VRSCDX Night Rod Special
Asukoht: Riia, Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Julge »

Junzu kirjutas:
creativ kirjutas:

Samasse valdkonda kuuluv küssa.
Kas xenon pirn töötab õieti tavapärases reflektoris? Olen aru saanud et pigem läätsega varustatud tuledes. Või ei ole vahet?
Mis vahet on üldse läätsega tulel ja tavalisel? Lääts võimaldab tule mõõdud viia miinimumi?
Ja kas xenoni kasutamine annab effekti igas tules?
Kas on Eestis keegi sõidukivalgusti spetsialist kelle poole oma hullude küsimuste ja ideedega pööruda?

Tegelikult on vahe selles, et xenon pirnil on (3x vist) tugevam valgus voog ja vastutulijat pimestab oluliselt rohkem. Tehasest xenon pirnidega varustatud autol on sellepärast automaatne kõrgusreguleering ja tuledepesurid (pesurit on vaja äkki, et klaas läheb muidu liiga kuumaks? või ei valgusta piisavalt). See on mingite eurodirektiividega paika pandud, et peavad olema. Lisaks on tehase xenon tulede valgusvihk teistsugune ja seda ka sellepärast, et pimestamist vältida.
Xenon tavalises reflektoriga lähitules töötab ikka õieti aga kõvasti suurema valgusvooga ja seega efekt on nagu oleks koguaeg kaugtuli peal vms. Vastutulijat pimestab ikka korralikult, eriti pimedas. Tavalise ja läätse vahe on minumeelest, et läätsel tekib hajuvalgust tunduvalt vähem? targemad kommenteerivad ise vast seda.

No pimestab ikka see, kui tulede reguleering on vale. Aga mina julgeks need automaatse kõrguse reguleerimise ja tulede pesu nõuded küll auto tootjate suurepärase lobby-töö arvele kirjutada... Xenonid koos reguleerija ja pesuga saab ju kordades kallilt müüa...

Nii nagu ka Ameerika autode Euroopasse müümise nõuded on Euroopa autotootjate suurepärane lobby siseturu kaitsmiseks.

Kasutaja avatar

S.S.D.D.
Postitusi: 213
Liitunud: 14 Sept 2006, 11:05
Asukoht: Tln

Lugemata postitus Postitas S.S.D.D. »

Kuhu aga peita tsiklil see Xenonile vajalik lisa el.plokk, mis just väga märga ilmastikuolu ei armasta. Mootorratas on ju selles suhtes suht " avatud".

Only a Motorcyclist knows why a dog sticks his head out of the window of the car...
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 371 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

ma võisin enda plokki kasvõi survepesuriga pesta, kõik oli tihendatud kenasti.


Amox
Postitusi: 69
Liitunud: 09 Juun 2006, 17:29
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Amox »

To Jaffimees:

Kas lugesid ikka lõpuni? See ju pikk arutelu nii ajaliselt kui pikkuselt. Alles kuskil keskel tuuakse ära muudetud seadus-määrus.

Stark
Kasutaja avatar

Jaffimees
Postitusi: 188
Liitunud: 27 Veebr 2004, 08:52
Asukoht: Tln. Tartu
Tänatud: 4 korda

Lugemata postitus Postitas Jaffimees »

Lugesin lõpuni ja kui ei ole tehase originaal, siis ei või ikkagi paigaldada.
See seaduse muudatus on vanemate autode kaitseks, millel oli tehase gaaslahendusega lambid aga puudusid automaatne kõrguse regull ja pesu.

Jarko
Jawa 350

Teema algataja
Six

Lugemata postitus Postitas Six »

Amox kirjutas:

Kuni 1999.a. väljalaskega sõidukiga ei ole probleemi - võib kasutada. Ei nõuta ka aut. kõrgusereg. ega tulepesureid. Ja aut. tulepesuri mõte on selles, et kui klaas saab mustaks, hakkab valgus hajuma ja pimestama vastutulijat. Iseenesest on HID madalama kraadiga kui halogeen. Aga teemaalgatajale, mõõda üle, kas ühendasid plussid ja miinsued õieti. Värve (punast, musta) ei tasu usaldada, alati ei pruugi punane olla pluss ja must miinus. Mõõda testriga üle. Kui valesti panid ja proovisid võisid midagi kihva keerata - seda ei tea kas pirni või ballasti. Ühesõnaga vaata juhtmestik üle.

Tänud nõuandjatele ! Töötab tiptop :)

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”