Palun vigade parandust tõlgitud artiklitele!

Kasutaja avatar

Teema algataja
salukas
Postitusi: 36
Liitunud: 11 Mai 2006, 22:12
Tsikkel: GSX-R 750 L0
Asukoht: Lõuna osariigid

Lugemata postitus Postitas salukas »

Hädapeatumine

Pilt

  1. Üks kõhedust tekitavamaid hetki mis võib tsikliga sõites juhtuda on millegi maagline ettesattumine sinu liikumisteele, mil pead vältima sellega kokku põrkamist. Võid muuta oma elu kergemaks õppides kuidas selliseid olukordi vältida, või teada täpselt mida teha, kui tuleb vajadus koheselt peatuda. Kiireim viis peatumiseks on kasutada üheaegselt nii esi- kui tagapidurit. Esipidurit peaks rakendama aegamööda, mitte pidurihooba äkiliselt tõmmates. Nõnda väheneb võimalus et esiratas blokeerub. Tagapidurit peaks aga rakendama tugevalt, ratas lohisemise piiril. Kiireim peatumine leiabki aset, kui mõlemad rattad undavad lohisemise piiril. Leia tühi parkimisplats ning harjuta seda erinevates olukordades- pööramise ajal, vihmas jne.

Pilt

  1. Sõites peaksid sa jälgima teed piisavalt pikalt ette, otsides kõike, mis võiks sinu teele ootamatult sattuda. Arvesta teeoludega ning ole valmis vastavalt oma pidureid rakendama. Hoia ühte või kahte sõrme esipiduri lingil ja jalga piduripedaali kohal. Kui sa ei näe teed piisavalt kaugele ette pidama saamiseks antud kiirusel, võta kiirust maha. Vaata regulaarselt peeglitesse. Ole teadlik end ümbritsevast ja püüa vältida olukorda, mil keegi sõidab sul liiga tihedalt sabas. Hädaolukorras on viimane asi mida vajad, et keegi sulle tagant sisse sõidaks. Ümbritseva jälgimine ning pääsetee planeerimine võimaliku ohu eest peaksid olema sõites peamised ülesanded.

Pilt

  1. Ent on ka olukordi mil võib olla parem teha midagi muud pidurdamise asemel, et jamast välja tulla. Näiteks sellel pildil võib rattur kokkupõrke vältimiseks kas siis äkiliselt pidurdada või – kuna ta ümbritsevat jälgides teab, et teisi liiklejaid ei ole, teeb lihtsalt kiire ümberpõike ning jääb ohust puutumata. Hädapeatumine jätab sind avatuks teistele ohtudele pidurdades/ peale seisma jäämist. Kui on võimalikud mõlemad variandid, nii ümberpõikamine kui äkkpidurdamine- vali ohutum variant.

Pilt

  1. Kui sa pead pidurdama siis ära satu paanikasse ning raba kõike mida saad. Kasuta pidureid nii nagu seda harjuatanud oled. Pidurdades proovi ka pilk peeglitesse suunata, et näha kas on oht tagant/ külgedelt. See võib aidata sul leida pääsetee. Pildil toodud näite puhul on auto pealetuleval teel, rattur pidurdab korraks tugevalt ja kui auto on ohutult möödunud, jätkab sõitu. Proovi vältida keeramise ajal pidurdamist, eriti kui teepind on konarlik või märg. Harjutamise ja ettekavatsetusega võid sa muuta oma sõidu ohutumaks ja stressivaesemaks.
    See artikkel on avaldatud 1999. aasta Augusti Sport Rider´i numbris.
Viimati muutis salukas, 17 Jaan 2009, 00:38, muudetud 1 kord kokku.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”