Kallakust üles sõitmise tehnika

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
VWman
Postitusi: 831
Liitunud: 30 Apr 2004, 22:13
Asukoht: Saku- Kasemetsa
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Kallakust üles sõitmise tehnika

Lugemata postitus Postitas VWman »

Kuidas oleks õige kallakust üles sõita ?
Mida autokoolides räägitakse?

Otsi nuppu kasutasin, aga vastust ei saanud.

KÄIN JALA JA JOON VETT
Kasutaja avatar

Vidget
Postitusi: 982
Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
Tsikkel: Kawasaki Z900
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Vidget »

Hoiad pidurit peal ja lased vaikselt sidurit lahti. Tunned kui mootor hakkab vaikselt hinge kinni võtma ja lased piduri lahti. Ratas peaks siduri najal seisma sama koha peal või kergelt edasi liikuma. Nüüd annad vaid gaasi ja lased lõpuks siduri sujuvalt lahti.
Mingit konkreetset õpetust selle kohta küll vaja pole, õpi tunnetama konkreetse ratta sidurit.

Let the good times roll.

Kasutaja avatar

Teema algataja
VWman
Postitusi: 831
Liitunud: 30 Apr 2004, 22:13
Asukoht: Saku- Kasemetsa
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas VWman »

Vidget kirjutas:

Hoiad pidurit peal .

Kumb pidur?

KÄIN JALA JA JOON VETT
Kasutaja avatar

ht99
Postitusi: 681
Liitunud: 26 Apr 2007, 10:51
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas ht99 »

Mina kasutan tagumist.
Tundub nagu parem, kui just kuskile külje peale ümber ei hakka kukkuma ;)


Matuwello

Lugemata postitus Postitas Matuwello »

VWman kirjutas:
Vidget kirjutas:

Hoiad pidurit peal .

Kumb pidur?

eks ikka jalapidurit, muidu nati kehva ju täpset gaasi keerata
mina õppisin nii:

  1. pidurdad esipiduriga
  2. käik välja
  3. jalapidur alla käsipidur lahti
  4. 1.käik, libistad vaikselt siduriga, keerad parajalt gaasi peale ja päästad samal ajal jalapiduri lahti
    kui kellegi on mõni parem variant kuulaks huviga
Kasutaja avatar

rix
Postitusi: 218
Liitunud: 02 Sept 2003, 19:35
Tsikkel: HD Street Bob
Asukoht: 5039862
Tänanud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas rix »

[quote="VWman

Kumb pidur?[/quote]

Vahet ju pole kas esi või tagapidurit.
Isiklikkul arvan et algajale soovitatakse autokoolis tagumist pidurit.

Kasutaja avatar

vincent
Postitusi: 404
Liitunud: 05 Juul 2004, 00:37
Tsikkel: Varadero XL 1000 V
Asukoht: Viljandi

Lugemata postitus Postitas vincent »

Hakkasin ka mõtlema. Mina kasutan kallakul esimest pidurit, oluline on tunnetus .

Kasutaja avatar

lynxitar
Postitusi: 173
Liitunud: 26 Jaan 2005, 20:13
Tsikkel: Honda VT600C Shadow
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas lynxitar »

Minul oli ka kooli ajal probleem kallakult minemasaamisega. Õpetaja õpetas, et kallakul pidurdan esipiduriga seisma, esimene käik sisse, siis tagapidur peale ja esipidur lahti ja siis sidurit vaikselt järgi anda seni kui mootor hakkab vedama, gaasi vaikselt ja samal ajal ka pidurilt jalg. Vähe raskusi oli mul selle koordineerimise asjaga ja ratas tikkus mul kuidagi välja surema või siis võtsin liiga vara pidurilt jala ja hakkasin tagasi vajuma. Jupp aega ei saand aru, et mida ma siis nagu valesti teen aga Mella oli see, kes ütles, et pidurilt võta siis jalg kui juba vähe liikumas ratas. See aitas. Tänud :)

Ja noh eriti imelik tundus mul ainult esipiduriga kallakult minek, samas kui selle tehnika kätte saab siis on isegi mugavam. Koolis eksamil pidingi niimoodi kallakult minema saama (eelmisel õhtul olin seda miski 10 korda harjutanud). Seal lihtsalt vaja sõrmed ära jaotada, et millised hoiavad pidurit ja millised hakkavad gaasi keerama aga suurt valikut selles osas ei ole, tee nii nagu mugavam on.

Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

rix kirjutas:

Vahet ju pole kas esi või tagapidurit.
Isiklikkul arvan et algajale soovitatakse autokoolis tagumist pidurit.

On küll vahe. Mul nooruse jawatamisest ilusti mällu sööbinud lugu Tallinnas Tähetorni ristmikult, kus esipiduri najal ei saanud jawat niipaljugi kinni hoitud, et oleks käigu sisse saanud panna. Lihtsalt hakkas mööda kruusateed plokkis esirattaga alla vajuma. Tagumine pidas. Sama lugu nagu edaspidi esipidurit kasutades, aga raskuskeskme geomeetria liikumise osa täidab siin mitte inerts vaid kallak.

Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

numan
Postitusi: 581
Liitunud: 04 Veebr 2007, 13:07
Tsikkel: Drag Star
Asukoht: Rakvere (Rockvere)
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas numan »

Minu ajal koolis ei pidanud künkast startima aga ma siin tükk aega juuritasin ja ragistasin ja ei suuda meenutada et mul kas või kord elus oleks vaja künkal otse ülesse startida, kui on küngas siis kuidagi viltu pargid/peatud :roll:

Tsiklimees on tsiklimehele sõber
Kasutaja avatar

Teema algataja
VWman
Postitusi: 831
Liitunud: 30 Apr 2004, 22:13
Asukoht: Saku- Kasemetsa
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas VWman »

Et, keegi arvaks, et ma load ostnud olen.. siis load tegin aastal 90 ja ARK oli siis veel Pirital :)

Kallakust ei rääkinud keegi midagi, 8 tuli teha ja mingi rõngas kuhugi posti osta panna.

Eksamipäeval ARK-is 5kesi, liiklus tehtud, läheme siis sõitu tegema, eksamineerija ajab kusagilt trepi alt mingi rääbaka Minski välja. Tee või tina, noo ei käivitu. Peale 30 minutist sundkäivitust, lõi eksamineerija käega, ütles, poisid, kui käima saate, siis on teil load tehtud.
Noo selge, mina vana Minski mees( tollel ajal oli vist neid 3tk kodus), tuvastasin, et karburaatori ujuk õhtal, mis siis ikka, ühistranspodiga Matrossovisse, uus ujuk ja voilaa. Eksam tehtud, meetritki sõitmatta.

Autojuhi load.. sõit oli mööda sirget tänavat , ühe trammipeatuse jagu.

Tänud vastanutele ja eks tuleb nüüd harjutama hakata.

KÄIN JALA JA JOON VETT
Kasutaja avatar

vincent
Postitusi: 404
Liitunud: 05 Juul 2004, 00:37
Tsikkel: Varadero XL 1000 V
Asukoht: Viljandi

Lugemata postitus Postitas vincent »

Muidugi Jawade esipidur polnud ka võrreldav tänapäevaste tsiklite esipiduritega :) Kallakul käik välja, esipidur peale. Liikuma hakates randmega kergelt gaasi , näppudega pidurit lahti...nii ta läheb :)

Kasutaja avatar

Teema algataja
VWman
Postitusi: 831
Liitunud: 30 Apr 2004, 22:13
Asukoht: Saku- Kasemetsa
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas VWman »

numan kirjutas:

Minu ajal koolis ei pidanud künkast startima aga ma siin tükk aega juuritasin ja ragistasin ja ei suuda meenutada et mul kas või kord elus oleks vaja künkal otse ülesse startida, kui on küngas siis kuidagi viltu pargid/peatud :roll:

Suures linnas maaalaused garaazid, mul siin veel eriti loll , järsult üles ja tõusu peal pead veel pöörama ka.

KÄIN JALA JA JOON VETT
Kasutaja avatar

libisevsidur
Postitusi: 23
Liitunud: 17 Sept 2007, 23:25

Lugemata postitus Postitas libisevsidur »

sügisel motokoolis A-kati tehes õppisin estakaadi peal kasutama nii esi- kui tagapiduriga tehnikat. Eksamil tegin tagapiduriga, sest seda kasutades õnnestus alati 100%, aga esipiduriga võis juhtuda, et suretasin tsikli välja. Nüüd tavaliikluses olen avastanud, et sellistel väiksematel kallakutel kasutan esipidurit, aga järsema kallaku peal (nt kui jääd tõkkepuu taha vahetult enne Tondi raudtee ülesõitu) kasutan tagumist pidurit.


Panthera
Postitusi: 625
Liitunud: 28 Okt 2006, 18:23
Tsikkel: Honda
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Panthera »

Tiba OT, kuid siiski ...
Tekkis selline küsimus, et kas eksamineerija tohib nõuda nii, et tee see kallakult minemasõit ning kasuta esipidurit.. ?
Mul käskis teha käsipiduriga - tehtud
Kuid kui oleks teinud jalgpiduriga, kas siis oleks jama olnud ? :D

Kasutaja avatar

Kox
Postitusi: 574
Liitunud: 07 Okt 2006, 13:10
Tsikkel: Intruder 1800 / 500 EXC
Asukoht: Tartu
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 34 korda

Lugemata postitus Postitas Kox »

Ise tegin nii autokoolis, kui eksamil, kui niisama esimesega.

Omatud: Yamaha R6 99/Yamaha R6 02/Suzuki GsxR 600 04/Kawasaki Zx6R 03/Kawasaki Zx10R 04/Yamaha R1 04/Buell Xb9R Firebolt 02/Yamaha R6 07/KTM 950 SM 07/Kawasaki Zx10R 09/Buell Xb9S Lightning 04/KTM Super Duke 05/Aprilia Shiver 08/Yamaha R6 07/3x Yamaha FZ1N 07&08/Aprilia Tuono 07/Aprilia Tuono V4R 11/KTM 1290 Superduke R 14/KTM 1190 Adventure 14/BMW R 1250 GS Adventure 19/Husq 701Enduro 20/Suzu VZR 1800 08/KTM 500EXC 24

intz
Postitusi: 298
Liitunud: 10 Juul 2004, 09:50
Tsikkel: V POWAA
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas intz »

vincent kirjutas:

Muidugi Jawade esipidur polnud ka võrreldav tänapäevaste tsiklite esipiduritega :)

spinna ju ütles, et ratas oli blokkis. Blokk on ju blokk, ega tänapäeva blokk vingem pole kui vanasti :)

Nii koolis kui eksamil kasutasin tagapidurit. Tundus kindlam/mugavam/lihtsam.

Kasutaja avatar

pitbull
Postitusi: 557
Liitunud: 09 Juun 2004, 14:44
Tsikkel: v2
Asukoht: westestonia ....finland
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas pitbull »

enda jaox peax suutma mõlema piduriga...ja kui tänaval lyhike seiskumine siis siduriga saab ka

PitBull ,,I Just Don't Give A Fuck...,,
Kasutaja avatar

vincent
Postitusi: 404
Liitunud: 05 Juul 2004, 00:37
Tsikkel: Varadero XL 1000 V
Asukoht: Viljandi

Lugemata postitus Postitas vincent »

intz kirjutas:

. Blokk on ju blokk, ega tänapäeva blokk vingem pole kui vanasti :)

No Jawa esipidurit blokeerituna hoides enam randmega gaasi lisamiseks eriti energiat ju ei jää :P

Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2410
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 25 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Kasutan ainult esipidurit. Sirge lõigu peal võib ju ühe jala peal tasakaaluharjutusi teha, teha kuid reaalses olukorras (ebatasane tee, lahtised kivid või ka kruus, samal ajal vaja ka pöörata jne) tahaks kaks jalga kindlalt maas hoida.

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Kasutaja avatar

waino
Postitusi: 58
Liitunud: 03 Apr 2008, 15:35

Lugemata postitus Postitas waino »

Ma kasutan tagumist kallakul seismiseks ja stardiks, siis on ruumi rutskat keerata ja sidurit libistada. Tegin eksami 22 aprill rakveres

Kasutaja avatar

reinz
Postitusi: 644
Liitunud: 29 Mär 2007, 17:48
Tsikkel: Kawasaki ER-6N
Asukoht: Espoo/Saaremaa

Lugemata postitus Postitas reinz »

Minule õpetati esimese piduriga, siis näed ilusti ära kui mootor vedama hakkab, kahvel läheb veits alla ;)


Huck
Postitusi: 181
Liitunud: 17 Okt 2006, 11:44
Tsikkel: zr550 "Zephyr"
Asukoht: Tln-Kur
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Huck »

Panthera kirjutas:

Tekkis selline küsimus, et kas eksamineerija tohib nõuda nii, et tee see kallakult minemasõit ning kasuta esipidurit.. ?

Arvatavasti võib, aga seadust ei viitsi otsima hakata. Vähemalt eelmine suvi Kalju väitis platsil, et harjuta mõlemaga, sest pole kindel kuidas nõutakse...

Enda tähelepanekutest seda, et esimesega märkab nagu paremini kui sidurit päästes ots vajuma hakkab. Tagumisega poogib kiiremini ning suretab järsemini. Seda siis minumeelest.

Puud hüppavad teele väliskurvist!
Kawa zr550 "Zephyr", Honda CBR1000f "Hurricane"
Kasutaja avatar

hullmaks
Postitusi: 57
Liitunud: 29 Mär 2005, 21:31
Asukoht: tallinn
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas hullmaks »

omal sama kogemus järsul pudisel kallakul esipidur võttis loha, tagumisega sain ratta pidama


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

See kallakul stardiharjutus, mina soovitan küll kindlalt esipidurit kasutada. Nii palju, kui vaja, saad gaasi peale keerata ka ilma pidurit vabastamata, tulemus on kaugelt täpsem ja loogilisem. Isegi kui praegu alustad tagapiduriga, jõuad tulevikus ikka esipidurini, milleks siis mitte kohe mitte niimoodi õppida?
Lisaks ka veel selle, et iseäranis algajal ja iseäranis veel väiksemat kasvu algajal on ratta püstihoidminegi kallakul piisav lisategevus, mille puhul kaks jalga maas annab kõvasti kindlust. Kui jalgpiduriga välja suretad, jõnksad tagasi, toetades samas ise ühele jalale. Esipiduriga manipuleerides ei juhtu mitte midagi. Paned nupust käima ja proovid uuesti.
Minu soovitus siis.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

-PitBull-
Postitusi: 1186
Liitunud: 10 Mär 2006, 21:59
Asukoht: Ida-Virumaa

Lugemata postitus Postitas -PitBull- »

Esimesega ikka tunduvalt parem, kui tunned juba, et sidur hakkab võtma, lased piduri lahti. Ja gaasi saab ka anda niipalju kui vaja, ei sega see piduri hoidmine midagi.

Pilt


Riga->Planeta 5 1991->Jupiter 2K 1968-> R1 2005->Honda CBR600RR 2004

K2bi
Postitusi: 649
Liitunud: 01 Apr 2005, 16:51

Lugemata postitus Postitas K2bi »

oleneb mis rattaga sa seda tegema lähed . kui on enduuro tüüpi siis pead sealt kallaksut hüppesse minema mitte pidurdama.

:D

Kasutaja avatar

isakene
Postitusi: 1278
Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 45 korda

Lugemata postitus Postitas isakene »

Tsikkelröövel kirjutas:

See kallakul stardiharjutus, mina soovitan küll kindlalt esipidurit kasutada....

Muig... :D mul hakkas fantaasia tööle, kuidas ma oma 230-kilost Super Teneret (mille seljast varbad parajasti maha ulatuvad) järsul lahtise kruusaga kallakul esipiduriga kinni püüan hoida... :lol:

Ühesõnaga, seni, kuni esipidur ratast kinni hoiab, on seda mugavam ja lihtsam kasutada. Järsema kallaku või lahtise teekatte korral jääb ikkagi tagapidur. Ja endal sellises olukorras on ka oldud, kus mõlemat korraga vaja läheb. :wink:

Nii et minu soovitus on mõlemad moodused ära õppida, võib vaja minna.

Kasutaja avatar

Kallev
Postitusi: 93
Liitunud: 07 Juul 2007, 00:08
Tsikkel: Yamaha FZS600 -03
Asukoht: Tallinn-Tabasalu

Re: Kallakust üles sõitmise tehnika

Lugemata postitus Postitas Kallev »

VWman kirjutas:

Kuidas oleks õige kallakust üles sõita ?
Mida autokoolides räägitakse?
Otsi nuppu kasutasin, aga vastust ei saanud.

Minu võhiklik soovitus oleks mõõduka gaasiga kallakust üles sõita... 8)
Huvitav, miks kõik pidurdamisest kirjutama hakkasid, kui küsimus oli üles sõitmise, mitte seismise ega liikuma hakkamise kohta? :lol:

Sulandumaks massi, mainin siiski ära, et ise tegin aasta tagasi eksamil estakaadiharjutuse ära esipiduriga peatudes ja liikuma hakates tagapidurit vabastades. Nii õpetati koolis ja nii ka eksaminaatorile sobis.

Sõidan nagu vana mees. Nagu väga vana mees...
Kasutaja avatar

Teema algataja
VWman
Postitusi: 831
Liitunud: 30 Apr 2004, 22:13
Asukoht: Saku- Kasemetsa
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Re: Kallakust üles sõitmise tehnika

Lugemata postitus Postitas VWman »

minu viga.. ütleme, siis kallakult startida.

Aga ega siin muud ei ole, kui harjutada harjutada ja harjutada.

KÄIN JALA JA JOON VETT
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”