Kallakust üles sõitmise tehnika
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 831
- Liitunud: 30 Apr 2004, 22:13
- Asukoht: Saku- Kasemetsa
- Tänanud: 1 kord
- Kontakt:
Kallakust üles sõitmise tehnika
Kuidas oleks õige kallakust üles sõita ?
Mida autokoolides räägitakse?
Otsi nuppu kasutasin, aga vastust ei saanud.
-
- Postitusi: 982
- Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
- Tsikkel: Kawasaki Z900
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 1 kord
Hoiad pidurit peal ja lased vaikselt sidurit lahti. Tunned kui mootor hakkab vaikselt hinge kinni võtma ja lased piduri lahti. Ratas peaks siduri najal seisma sama koha peal või kergelt edasi liikuma. Nüüd annad vaid gaasi ja lased lõpuks siduri sujuvalt lahti.
Mingit konkreetset õpetust selle kohta küll vaja pole, õpi tunnetama konkreetse ratta sidurit.
Let the good times roll.
VWman kirjutas:Vidget kirjutas:Hoiad pidurit peal .
Kumb pidur?
eks ikka jalapidurit, muidu nati kehva ju täpset gaasi keerata
mina õppisin nii:
- pidurdad esipiduriga
- käik välja
- jalapidur alla käsipidur lahti
- 1.käik, libistad vaikselt siduriga, keerad parajalt gaasi peale ja päästad samal ajal jalapiduri lahti
kui kellegi on mõni parem variant kuulaks huviga
Minul oli ka kooli ajal probleem kallakult minemasaamisega. Õpetaja õpetas, et kallakul pidurdan esipiduriga seisma, esimene käik sisse, siis tagapidur peale ja esipidur lahti ja siis sidurit vaikselt järgi anda seni kui mootor hakkab vedama, gaasi vaikselt ja samal ajal ka pidurilt jalg. Vähe raskusi oli mul selle koordineerimise asjaga ja ratas tikkus mul kuidagi välja surema või siis võtsin liiga vara pidurilt jala ja hakkasin tagasi vajuma. Jupp aega ei saand aru, et mida ma siis nagu valesti teen aga Mella oli see, kes ütles, et pidurilt võta siis jalg kui juba vähe liikumas ratas. See aitas. Tänud
Ja noh eriti imelik tundus mul ainult esipiduriga kallakult minek, samas kui selle tehnika kätte saab siis on isegi mugavam. Koolis eksamil pidingi niimoodi kallakult minema saama (eelmisel õhtul olin seda miski 10 korda harjutanud). Seal lihtsalt vaja sõrmed ära jaotada, et millised hoiavad pidurit ja millised hakkavad gaasi keerama aga suurt valikut selles osas ei ole, tee nii nagu mugavam on.
rix kirjutas:Vahet ju pole kas esi või tagapidurit.
Isiklikkul arvan et algajale soovitatakse autokoolis tagumist pidurit.
On küll vahe. Mul nooruse jawatamisest ilusti mällu sööbinud lugu Tallinnas Tähetorni ristmikult, kus esipiduri najal ei saanud jawat niipaljugi kinni hoitud, et oleks käigu sisse saanud panna. Lihtsalt hakkas mööda kruusateed plokkis esirattaga alla vajuma. Tagumine pidas. Sama lugu nagu edaspidi esipidurit kasutades, aga raskuskeskme geomeetria liikumise osa täidab siin mitte inerts vaid kallak.
-
Teema algataja - Postitusi: 831
- Liitunud: 30 Apr 2004, 22:13
- Asukoht: Saku- Kasemetsa
- Tänanud: 1 kord
- Kontakt:
Et, keegi arvaks, et ma load ostnud olen.. siis load tegin aastal 90 ja ARK oli siis veel Pirital
Kallakust ei rääkinud keegi midagi, 8 tuli teha ja mingi rõngas kuhugi posti osta panna.
Eksamipäeval ARK-is 5kesi, liiklus tehtud, läheme siis sõitu tegema, eksamineerija ajab kusagilt trepi alt mingi rääbaka Minski välja. Tee või tina, noo ei käivitu. Peale 30 minutist sundkäivitust, lõi eksamineerija käega, ütles, poisid, kui käima saate, siis on teil load tehtud.
Noo selge, mina vana Minski mees( tollel ajal oli vist neid 3tk kodus), tuvastasin, et karburaatori ujuk õhtal, mis siis ikka, ühistranspodiga Matrossovisse, uus ujuk ja voilaa. Eksam tehtud, meetritki sõitmatta.
Autojuhi load.. sõit oli mööda sirget tänavat , ühe trammipeatuse jagu.
Tänud vastanutele ja eks tuleb nüüd harjutama hakata.
-
Teema algataja - Postitusi: 831
- Liitunud: 30 Apr 2004, 22:13
- Asukoht: Saku- Kasemetsa
- Tänanud: 1 kord
- Kontakt:
numan kirjutas:Minu ajal koolis ei pidanud künkast startima aga ma siin tükk aega juuritasin ja ragistasin ja ei suuda meenutada et mul kas või kord elus oleks vaja künkal otse ülesse startida, kui on küngas siis kuidagi viltu pargid/peatud
Suures linnas maaalaused garaazid, mul siin veel eriti loll , järsult üles ja tõusu peal pead veel pöörama ka.
-
- Postitusi: 23
- Liitunud: 17 Sept 2007, 23:25
sügisel motokoolis A-kati tehes õppisin estakaadi peal kasutama nii esi- kui tagapiduriga tehnikat. Eksamil tegin tagapiduriga, sest seda kasutades õnnestus alati 100%, aga esipiduriga võis juhtuda, et suretasin tsikli välja. Nüüd tavaliikluses olen avastanud, et sellistel väiksematel kallakutel kasutan esipidurit, aga järsema kallaku peal (nt kui jääd tõkkepuu taha vahetult enne Tondi raudtee ülesõitu) kasutan tagumist pidurit.
-
- Postitusi: 574
- Liitunud: 07 Okt 2006, 13:10
- Tsikkel: Intruder 1800 / 500 EXC
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 15 korda
- Tänatud: 34 korda
Ise tegin nii autokoolis, kui eksamil, kui niisama esimesega.
Panthera kirjutas:Tekkis selline küsimus, et kas eksamineerija tohib nõuda nii, et tee see kallakult minemasõit ning kasuta esipidurit.. ?
Arvatavasti võib, aga seadust ei viitsi otsima hakata. Vähemalt eelmine suvi Kalju väitis platsil, et harjuta mõlemaga, sest pole kindel kuidas nõutakse...
Enda tähelepanekutest seda, et esimesega märkab nagu paremini kui sidurit päästes ots vajuma hakkab. Tagumisega poogib kiiremini ning suretab järsemini. Seda siis minumeelest.
Kawa zr550 "Zephyr", Honda CBR1000f "Hurricane"
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
See kallakul stardiharjutus, mina soovitan küll kindlalt esipidurit kasutada. Nii palju, kui vaja, saad gaasi peale keerata ka ilma pidurit vabastamata, tulemus on kaugelt täpsem ja loogilisem. Isegi kui praegu alustad tagapiduriga, jõuad tulevikus ikka esipidurini, milleks siis mitte kohe mitte niimoodi õppida?
Lisaks ka veel selle, et iseäranis algajal ja iseäranis veel väiksemat kasvu algajal on ratta püstihoidminegi kallakul piisav lisategevus, mille puhul kaks jalga maas annab kõvasti kindlust. Kui jalgpiduriga välja suretad, jõnksad tagasi, toetades samas ise ühele jalale. Esipiduriga manipuleerides ei juhtu mitte midagi. Paned nupust käima ja proovid uuesti.
Minu soovitus siis.
-
- Postitusi: 1278
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Tsikkelröövel kirjutas:See kallakul stardiharjutus, mina soovitan küll kindlalt esipidurit kasutada....
Muig... mul hakkas fantaasia tööle, kuidas ma oma 230-kilost Super Teneret (mille seljast varbad parajasti maha ulatuvad) järsul lahtise kruusaga kallakul esipiduriga kinni püüan hoida...
Ühesõnaga, seni, kuni esipidur ratast kinni hoiab, on seda mugavam ja lihtsam kasutada. Järsema kallaku või lahtise teekatte korral jääb ikkagi tagapidur. Ja endal sellises olukorras on ka oldud, kus mõlemat korraga vaja läheb.
Nii et minu soovitus on mõlemad moodused ära õppida, võib vaja minna.

-
- Postitusi: 93
- Liitunud: 07 Juul 2007, 00:08
- Tsikkel: Yamaha FZS600 -03
- Asukoht: Tallinn-Tabasalu
Re: Kallakust üles sõitmise tehnika
VWman kirjutas:Kuidas oleks õige kallakust üles sõita ?
Mida autokoolides räägitakse?
Otsi nuppu kasutasin, aga vastust ei saanud.
Minu võhiklik soovitus oleks mõõduka gaasiga kallakust üles sõita...
Huvitav, miks kõik pidurdamisest kirjutama hakkasid, kui küsimus oli üles sõitmise, mitte seismise ega liikuma hakkamise kohta?
Sulandumaks massi, mainin siiski ära, et ise tegin aasta tagasi eksamil estakaadiharjutuse ära esipiduriga peatudes ja liikuma hakates tagapidurit vabastades. Nii õpetati koolis ja nii ka eksaminaatorile sobis.
-
Teema algataja - Postitusi: 831
- Liitunud: 30 Apr 2004, 22:13
- Asukoht: Saku- Kasemetsa
- Tänanud: 1 kord
- Kontakt:
Re: Kallakust üles sõitmise tehnika
minu viga.. ütleme, siis kallakult startida.
Aga ega siin muud ei ole, kui harjutada harjutada ja harjutada.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.