tagarattal sõitmise koolitus/kursus

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
ruufer
Postitusi: 34
Liitunud: 14 Mär 2008, 09:24

tagarattal sõitmise koolitus/kursus

Lugemata postitus Postitas ruufer »

kas on midagi sellist olemas? proffide käe all harjutada ja ennast/ratast lõhkuda tundub nõksa turvalisem kui ise omal käel netist prinditud materjalide abil;)

Kasutaja avatar

-PitBull-
Postitusi: 1186
Liitunud: 10 Mär 2006, 21:59
Asukoht: Ida-Virumaa

Lugemata postitus Postitas -PitBull- »

Ratast juhid ju ikkagi sina, ega õpetaja sul tagaistmel ei istu. Nii et minuarust pole küll vahet kas loed ise või keegi räägib sulle sellest. Tõmba aga juuutuuuub lahti ja anna minna, seal neid õpetusi küll. Hakka vaikselt harjutama ja ongi.

Pilt


Riga->Planeta 5 1991->Jupiter 2K 1968-> R1 2005->Honda CBR600RR 2004
Kasutaja avatar

Pihelgas
Mode
Postitusi: 3132
Liitunud: 26 Mai 2003, 21:00
Asukoht: TLN
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Pihelgas »

ära ainult üksinda pihta hakka - kui miskit tõsist juhtub, saab sõber abi kutsuda.


harimal
Postitusi: 1071
Liitunud: 30 Mai 2007, 12:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas harimal »

Nii palju kordan tüüpilisi youtube'i soovitusi, et kui vähegi võimalik, ürita mõnelt tuttavalt krossikas saada ja roni sellega põllule või liiva peale. 14 kW krossikas rebib tagarattasse oluliselt kergemini kui 130 kW bike.

Küll kunagi hakkab Eestiski keegi oma mingit pisikest ratast lõhkuda andma. Hetkel on sobiv ratas nt Kawa linnakas Motokaru tsiklikoolis - torudega igast küljest kaetud, aga vaevalt, et sellega platsil tagaratast lubatakse teha :P

Kui krossikat kuidagi kätte ei satu, siis Aravete kardirajal saab bike'iga turvaliselt algust teha. Seal nimelt üks pikem sirge, kuhu saab suht laugest kurvist peale sõita. Kui rehvid soojad, siis raskema käe korral hakkab esiratas juba ise taeva poole tüürima. Ehk siis mine Aravetele, sõida mingi 10 ringi, et rehvid vähegi soojemaks saada ja siis hakka kurvist väljudes jubedamalt rulli tõmbama, küll see esiosa lõpuks tõusma hakkab ;)

CarbTune karburaatorite sünkronisaator: http://nagi.ee/photos/harimal/7766255/in-set/125775/
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
Kasutaja avatar

-PitBull-
Postitusi: 1186
Liitunud: 10 Mär 2006, 21:59
Asukoht: Ida-Virumaa

Lugemata postitus Postitas -PitBull- »

Kurat selle krossikaga on selline veits teistmoodi nagu, jõudu ei ole ja siis kui tuleb järsku, siis on seda oi-oiii kui palju, bikega oli nagu lihtsam. Aga no see on ainult minu arvamus.

Pilt


Riga->Planeta 5 1991->Jupiter 2K 1968-> R1 2005->Honda CBR600RR 2004
Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Re: tagarattal sõitmise koolitus/kursus

Lugemata postitus Postitas 417 »

ruufer kirjutas:

kas on midagi sellist olemas? proffide käe all harjutada ja ennast/ratast lõhkuda tundub nõksa turvalisem kui ise omal käel netist prinditud materjalide abil;)

10%andekust ja 90% julgust

ülejäänud on "dela tehnika"

Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele

eriktoom

Lugemata postitus Postitas eriktoom »

Tegelt tekkis mul siia küsimus et kuidas Aprilia RS 125-ga tagarattasse ajada?
Gaasi põhja lüüa siis ta nagu ei tõsta veel,kui äkki peab kaasa aitama aga kui,siis kuidas?
Või on kellegil youtubest õpetlike videosi pakkuda?


matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Lugemata postitus Postitas matti »

Pöörded põhja korraks, Lased gaasi maha(pööretel langeda) veidi ja siis järsku keerad jälle rulli ja tõmbad lenksust jõnksuga. Isegi mu 7kw võrriga saab nii tati lendu, ligi 6 meetriks.
Järsult sidurit lahti lastes peaks ka saama, ise väga ei poolda, mootori lõhkumine :)


eriktoom

Lugemata postitus Postitas eriktoom »

matti kirjutas:

Pöörded põhja korraks, Lased gaasi maha(pööretel langeda) veidi ja siis järsku keerad jälle rulli ja tõmbad lenksust jõnksuga. Isegi mu 7kw võrriga saab nii tati lendu, ligi 6 meetriks.
Järsult sidurit lahti lastes peaks ka saama, ise väga ei poolda, mootori lõhkumine :)

Kui põhja? Niimodi korralikult 10k peale?

Kasutaja avatar

Vaiko21
Postitusi: 133
Liitunud: 30 Aug 2007, 09:24
Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI Shrine
Asukoht: Saue vald

Lugemata postitus Postitas Vaiko21 »

pole just suur tagaratta mees aga gaasiga mängides kõige turvalisem kui tekib hirm siis rutska lahti korras nina maas eks siis vaikselt kõrgemale ja kaugemale kuni on tunnetus käes :wink:

Harley-Davidson FLHTCUI Shrine firefither special edition 2002
Ural IMZ 8.103-10 Originaal miilits 1990
Kasutaja avatar

bash
Postitusi: 786
Liitunud: 13 Mai 2005, 15:23
Asukoht: Saue
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas bash »

417 postitus on vast kõige tõelähedasem siin teemas. Ja pigem usun 130kw bike tagarattas õppimist kui krossikat. Kui tonnine siis hakka proovima: 2000-3000 pööret, gaas maha-peale. 3000-4000, gaas maha-peale jne. Gaasi "doosi" muuda ka suuremaks siis järk-järgult. Niimoodi leiad üsna kähku rattale meeldiva pööretevahemiku üles kust nina lendu saada, kui seda tunnetust endal ei ole. Hiljem võid kasvõi võõral rattal selle õige koha ühe kiirendusega üles leida (omast kogemusest).

Ja igakord siis pikemalt ja pikemalt. Igapäev harjutades peaks nädala pärast 30-40m ilusti ära sõitma. Aga eks see ole individuaalne muidugi ja nagu 417 ütles, siis julguse asi rohkem.

Just enjoy ... nothing less, nothing more
Kasutaja avatar

pitbull
Postitusi: 557
Liitunud: 09 Juun 2004, 14:44
Tsikkel: v2
Asukoht: westestonia ....finland
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas pitbull »

http://www.youtube.com/results?search_q ... arch_type= erinevad tegijad aga suht sama jutt...endal jääb rahast puudu :D muidu harjutax ka aga ainust ratast segi ei taha kukkuda

PitBull ,,I Just Don't Give A Fuck...,,

lärm
Postitusi: 1148
Liitunud: 27 Aug 2007, 01:56
Asukoht: tartu
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas lärm »

Siduriga örnalt aitamine tundub mulle öige,sest see ei lase ka järsku üle tömmata,ja laseb ka madala tuuriga ilusti otsa ülesse.
Kui hakkab üle tulema siis mina kasutan tagapidurit et maha tagasi tuleks.
tähtis on ka see et ots öigel körgusel üleval on, seda kauem saab vaikse hooga söita,kui aga ots on madalal siis töuseb vaid kiirus .

Paraadi ajal Tartus oli ikka väga hirmus kohati,sest minu ees üks "jömm" vist sinise mingi bikega kellel nr oli (70 --)üritas teisi ohtu seades klassi näidata,kuigi korraks meetriks ,paariks see ots vist töusiski.Kle mees väga vale koht harjutamiseks...


matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Lugemata postitus Postitas matti »

eriktoom
TeadePostitatud: K mai 14, 2008 20:24 Teema: [Note]
matti kirjutas:
Pöörded põhja korraks, Lased gaasi maha(pööretel langeda) veidi ja siis järsku keerad jälle rulli ja tõmbad lenksust jõnksuga. Isegi mu 7kw võrriga saab nii tati lendu, ligi 6 meetriks.
Järsult sidurit lahti lastes peaks ka saama, ise väga ei poolda, mootori lõhkumine

Kui põhja? Niimodi korralikult 10k peale?

Ei tea su bike jõukõveratest just palju, aga selle punktini, kus kõige parem tõmme hakkab ära lõppema,nii põhja :wink:

Kasutaja avatar

Janar55
Postitusi: 276
Liitunud: 28 Mär 2008, 13:05

Lugemata postitus Postitas Janar55 »

kui tasakaaluasendisse saad siis mängimisruumi on bike ei läe kuskile :) mutuki sõbra ktm ile ma pidin ostma uue taguporika kuna tollega pisut teised jutud ja enam ei taha :) edu proovimisel
a kusjuures ma ka suht algaja a enam nagu ei vaata ka tahhokat kunas nüüd tuleb lissalt väike randmevääne ja ongi üleval muidugi teen seda aint kinnistel radadel (raadil) ja üle 50 ei lase :D )

xj600´89->cbr600´94->r1´02->gsxr1000 "weisse wölf"´03

Tan121

Lugemata postitus Postitas Tan121 »

Endal hiina krossikas 200cc ja Suzu TLR1000.
Krossikaga võin vabalt tagarattale lasta aga 200kg bike'iga lihtsalt ei julge. Kohalt võõtes vahest kogemata ikka juhtub, aga sõidupealt jääb julgusest puudu.

Teistele TL'i omanikele: Lugesin TLRi foorumist et nende ratastega ei soovitata eriti tagarattal sõita kuna esimene silinder jääb ilma õlita. Või soovitati valada karter täis pisut üle maksimumi.

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3196
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 196 korda

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Läheb väheke OT aga kas TL-il on paiskõlitus või :shock: :?:

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”