Suzuki DRZ 400 õli probleem
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Suzuki DRZ 400 õli probleem
Oman ratast ise kuu aega ja umbes 1000km olen sõitnud, aga kuskil 500km tagasi hakkasid tulema mingid õli jamad. Nimelt ratas on nüüdseks sõitnud 17000km ja on 2000 aasta masin, aga sööb jubedalt õli ja tossab ka kui rohkem pöördeid saab. Bensu võtab normaalselt, s.t nii nagu peab. Aga mis on ka väga imelik, on see, et kui külmalt õli vaadata, siis on täiesti nullis, sinna pulga peale ei tule tilkagi, aga kui soojalt vaadata, siis on üli maximumi ja manualis ütlebki, et peab vaatama soojalt, aga ma lasin paar päeva mootorist kõik õli välja, et näha palju seda ikkagi on seal siis, ja siis tuli ainult migni 0,2 - 0,3 liitrit aga peaks olema 1,7 liitrit. Tal käib õli kuidagi raami sees ja kui ma tal õlivahetuse tegin kohe kui kätte sain ratta, siis oli ka imelik asi, valasin umbes 0,7 liitrit sisse ära ja järsku tuli lahmaki üle ääre, sest rohkem ei mahtunud lihtsalt. Mingi üli vaikselt vajus allapoole ja siis ma lõpuks mingi 1,3- 1,4 pressisin sinna sisse ikka ära. Siis sõbrad kes minu taga sõidavad, hakkasid ütlema, et mul tossab ja haiseb jubedalt, kui kiirendan ja siis viisin töömehe juurde ja see vahetas kõik 4 klapisääre tihendit ära, aga mitte vähimatki kasu polnud, nii et raha läks lihtsalt raisku. Aga no mis saab nii vähe sõitnud rattal siis viga olla ma ei saa aru?
Kõigepealt tee kindlaks õlitaseme vaatamise protseduur. Pakun välja, et see on umbes selline: aja mootor soojaks, lülita mootor välja, lase seista 2-3 min, kontrolli õlitaset õlipaagi korgi küljes oleva pulgaga (NB! korki ära sisse keera, lihtsalt pane oma kohale).
Kas pärast klapisäärte vahetust läks sisse õige kogus õli?
Kui 500km jooksul läks tõesti üle liitri õli minema, siis on suurem remont ees. Kui just mõni õlivoolik või selle ühendus või tihend katki ei ole. Alati välista kõigepealt elementaarsed vead ehk liigu lihtsalt keerulisema poole.
Aga on täiesti võimalik, et eelmine omanik ei hooldanud tsiklit korralikult ja jättis midagi olulist õigel ajal vahetamata. Mis tähendab, et vastu suve tuleb mootor laiali võtta.
Aga tosamine = sellega, et plahvatus kambrisse satub õli, ehk siis kolvirõngad on läbi? Et kas see võib üks võimalus olla?
Peale klapisääre tihendi vahetamist valasin lihtsalt nii palju juurde, et külma mootoriga oleks kuskil keskek see tase, aga ega see kaua nii ei püsinud, migni 100km heal juhul.
Kulunud kolvirõngastes ei saa viga olla, kuna sa väitsid, et probleemid tekkisid u. 500 km tagasi, selle ajaga ei kulu kolvirõngad ära.
Kindlasti tuleb kontrollida õlitaset sooja mootoriga, ma kahtlustan, et sul on läinud liiga palju õli mootorisse ja karterituulutuse kaudu on läinud õli õhufiltrisse ja sealt edasi põlemiskambrisse.
tee endale kõigepealt selgeks tolle masina õlivahetuse protseduur, mitte ära hakka manualis kirjeldatud kogust sisse suruma.
Ja sinu asemel jätaks ma kogu putitamise spetsialistide teha, kui sa nii elementaarseid asju juba küsid.
Loomulikult on sul klapisääretihendite vahetuse raha maha visatud. sa ju käskisid töömehel need vahetada, mitte õlikulu allikas kindlaks teha.
mella kirjutas:tee endale kõigepealt selgeks tolle masina õlivahetuse protseduur, mitte ära hakka manualis kirjeldatud kogust sisse suruma.
Ja sinu asemel jätaks ma kogu putitamise spetsialistide teha, kui sa nii elementaarseid asju juba küsid.
Loomulikult on sul klapisääretihendite vahetuse raha maha visatud. sa ju käskisid töömehel need vahetada, mitte õlikulu allikas kindlaks teha.
Ta lasi need sellepärast vahetada, et üks vigadest miks õli sööb ja tossab võis olla klapisääre tihendid. Kes seda teadis, et see ikkagi polnud põhjus. Kunagi ei ole ju võimalik täiesti kindlaks teha mis mingit asja põhjustab, nagu ka seekord juhtus
Artemide kirjutas:Ta lasi need sellepärast vahetada, et üks vigadest miks õli sööb ja tossab võis olla klapisääre tihendid. Kes seda teadis, et see ikkagi polnud põhjus. Kunagi ei ole ju võimalik täiesti kindlaks teha mis mingit asja põhjustab, nagu ka seekord juhtus
Oled suuvooder või ise soovitasid seda mehhaanikut?
Me teame mõlemad seda töömeest ja ma käisin tema juures ja ütlesin, et ratas sööb õli ja tossab ka veel, järelikult põletab õli. Siis ta küsis, palju sõitnud on, ma ütlesin, et 17000 ja siis ta ütles, et nii vähe sõitnud, siis ei saa küll rõngad olla läbi ja arvas et klapisääretihendid läbi. Viisin siis talle tihendid ja vahetas ära aga abi ei olnud.
Aga peaks vist nii tegema, et viin ratta Ramo'sse ja ütlen, et vahetage õli ära ja kogus mis peab minema on 1700ml ja siis vaadaku ise kuidas nad hakkama saavad.
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Regula kirjutas:Aga peaks vist nii tegema, et viin ratta Ramo'sse ja ütlen, et vahetage õli ära ja kogus mis peab minema on 1700ml ja siis vaadaku ise kuidas nad hakkama saavad.
Et, kui nad Ramos õli ära vahetavad siis ülejäänud asjad lähevad iseeneset korda...
Lase parem paar kuud garaazi nurgas seista, ehk läheb ka ise korda
Re: Suzuki DRZ 400 õli probleem
Regula kirjutas:...ma lasin paar päeva mootorist kõik õli välja, et näha palju seda ikkagi on seal siis, ja siis tuli ainult migni 0,2 - 0,3 liitrit
aga peaks olema 1,7 liitrit.
Õli ikka raami seest lasid välja, või ainult alt karterist?
Raami all otsas (õlivooliku kinnituse kõrval) on ka välja laskmise polt. Põhikogus õli tulebki sealt kaudu välja, kui sa seda välja ei lasknud, siis pole ime, et ülevalt ajas üle. Ehk siis lased välja kahest kohast -- raamist ja karterist, eraldi poldid.
Kui on ratas kaua aega seisnud, siis valgub õli raamipaagist karterisse ja õlipaagi korgi küljes olev varras ei registreeri õlitaset. Kui mootor mõnda aega käib, siis pumpab õli paaki.
Õlitaseme kontrollimine juhendi järgi käib nii, et peale sõitu lased seista paar-kolm minutit ja siis mõõdad vardaga nii, et korki ei keera kinni vaid lihtsalt paned korgi vastu auku.
Sul on praegu võib-olla liiga palju õli sees?
Kui rattaajalugu teadmata siis vaheta õlifilter ka korraga ära. Koos filtrivahetusega soovitatud 1800 ml õli. Kui vana filtri ära võtad siis filtri taga on üks väike kummist rõngastihend, mis võib vana filtri külge jääda. Pane see koos uue filtriga tagasi. Uutel (originaal)filtritel pole seda kummirõngast kaasas.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.