keti vahetus
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 75
- Liitunud: 06 Sept 2007, 21:24
- Tsikkel: yamaha
- Asukoht: Tallinn-Sonda
keti vahetus
mul oleks siis selline küsimus , et kui vahetada veo kett kas on vajalik ka vahetada hammakad,kui neil näiliselt midagi viga ei tundu olevat.
-
- Postitusi: 1180
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV
- Asukoht: tallinn
- Tänanud: 10 korda
Täitsa hull võhiklik arvamus, aga jalgrattamaailmas (treenijad ja prod) kestavad hammakad oluliselt rohkem kui ketti regulaarselt vahetada. Kett venib koormuste tõttu välja ja hakkab siis hammakaid kulutama. Kui kett vahetada regulaarselt, sõltuvalt keti tasemest ja kus ning kuidas sõidetakse, siis peaks hammakad mitu ketti vastu pidama. Kas motomaailmas on asjad teisti?
Muidugi kulutab hammakaid lisaks ketile ka selle pinnale sattuv liiv ja tolm. Sellepärast vaja ju tihti ketti õlitada.
____________________
LC8 Adventure
-
- Postitusi: 1180
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV
- Asukoht: tallinn
- Tänanud: 10 korda
Primo kirjutas:Kett ja hammasrattad kuluvad võrdselt.Kui paned uue keti kulunud hammasratastele, siis võid kindel olla, et kett kulub kiiremini, kui vahetad kogu komplekti.
missugune on keti- hammakate kuluvus sõltuvuses sõidukohast ja -tingimustest? kuivliiv, märg kruus/liiv, maantee? peaks väga erinevad kulumismäärad olema?
ja mis tüüpi, marki kett peaks olema et võimalikult kaua kestaks endurotamist?
mis ketiõli kasutada?
või on mõni eelnev teema põhjalikult lahanud samu küsimusi?
tänan
____________________
LC8 Adventure
-
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Mida ma mõtlesin võrdse kulumise all.Kett kulutab end hammasratastesse ning ise samas ka kulub.Kui nüüd paned uue keti eelmise keti järgi kulunud hammasrattastesse, siis ta ei sobi ju sinna, nagu rusikas silmaauku .
ja mis tüüpi, marki kett peaks olema et võimalikult kaua kestaks endurotamist
Levinumad ketid on D.I.D, Regina, Braking.Tüüp?Seda peaksid ilmselt targemad kommenteerima.
Seda ketiasja sa küsid ilmselt RXV jaoks, mitte LC8 jaoks?
-
- Postitusi: 1180
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV
- Asukoht: tallinn
- Tänanud: 10 korda
Primo kirjutas:Mida ma mõtlesin võrdse kulumise all.Kett kulutab end hammasratastesse ning ise samas ka kulub.Kui nüüd paned uue keti eelmise keti järgi kulunud hammasrattastesse, siis ta ei sobi ju sinna, nagu rusikas silmaauku
.
ja mis tüüpi, marki kett peaks olema et võimalikult kaua kestaks endurotamist
Levinumad ketid on D.I.D, Regina, Braking.Tüüp?Seda peaksid ilmselt targemad kommenteerima.
Seda ketiasja sa küsid ilmselt RXV jaoks, mitte LC8 jaoks?
lc8 saab kohati suuremat koormust. liiva ja kruusa. pikad, kiired kruusa otsad. ajaliselt kindlasti kauem kui RXV-ga.
____________________
LC8 Adventure
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Jalgrattamaailmas oli üldiselt nii, et üks tagumine hammasrattapakk pidas normaalselt vastu 2 ketti. Esimene hammakas on aga nii suur, et seal hammaste venimine üldse minimaalne, hambad kuluvad lihtsalt füüsililiselt ära. Senikaua, kuni ketti üle tõstma ei hakka, ei vaheta esihammasratast küll keegi.
Tsiklite puhul ma guru pole. Ma ei tea, aga mõtlen siiski, et vähemalt tagumine hammasratas peab küll rohkem kui ühe keti vastu. Jawal peal juba kolmas kett ja ei ole probleemi. Tõsi, kiirused ja jõud ikka väiksemad, kui mooduratastel.
Mõni tegelik teadja ehk kommenteerib.
-
- Postitusi: 3196
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 196 korda
Mida imet siin jahuda on?Kui kett kulunud on ka hammakad kulunud.Vaheta kogu kompott ära,kestab kauem.Paigalda automaatõlitus ja enduurota palju jaksad.Küsi mudelikohast komplekti nt.Streetmotost.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 1180
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV
- Asukoht: tallinn
- Tänanud: 10 korda
franz125 kirjutas:Mida imet siin jahuda on?Kui kett kulunud on ka hammakad kulunud.Vaheta kogu kompott ära,kestab kauem.Paigalda automaatõlitus ja enduurota palju jaksad.Küsi mudelikohast komplekti nt.Streetmotost.
ok! räägi sellest automaatketiõlitusest. oled ise proovinud ja kuidas toimib? mis õli kasutad seal? ja palju see keti hammakate kasutusiga pikemaks teeb?
tnx!
____________________
LC8 Adventure
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Siga ja kägu küll, aga kui mõõdud on paigas hammasrattal, mis siis? Tuletan meelde, et mu vana Jawa-ront sõitnud mingi 100 tuhat sama tagahammakaga (esimest vahetasin küll korduvalt) ja ei nuta üldse. No OK, tegelikult plaanin nüüd vahetada. Muidugi jah, see on võimalik ainult kaetud ketiga masinatel, seal pori ikka keti ja hammaka peale ei satu, määre ka ära ei kao. Kusjuures vanaegne tihenditeta tsiklikett ja jalgrattakett on küll võrreldavad asjad.
Njah, üks argument siit ka korraga vahetamise kasuks: tihenditega kett peab tavalisest ilmselt nii palju kauem vastu samades oludes suudab tõesti ehk koos hammasrattaga võrdsel määral kuluda?
Kokkuvõte siis: on üsna ilmselt olemas remonttööde praktiline juhend, mis kirjutatakse tehase poolt ette. Õige on lähtuda sellest. Arvamused (sh minu oma siin) saab siis välistada. Keegi teab, kuidas tootjad soovitavad?
-
- Postitusi: 1806
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 110 korda
creativ kirjutas:ok! räägi sellest automaatketiõlitusest. oled ise proovinud ja kuidas toimib? mis õli kasutad seal? ja palju see keti hammakate kasutusiga pikemaks teeb?
Mina võin nii palju rääkida, et oma tsiklile panin kohe ostes automaatõlitaja peale ning hetkel, 21 kkm hiljem on kett enam-vähem samas seisus, ehk olulist kulumist pole märgata. Sõidan 99% asfaldil. Kasutan tavalist mootoriõli - seda, mis õlivahetuse ajal üle jääb (puhast loomulikult, mitte mootorist läbi käinud vana õli). Igasugune keti hooldamine on unustatud teema - peab vaid hoolt kandma, et õlianum tühjaks ei saaks ja loomulikult vajadusel ka ketti pingutama. Ainsaks puuduseks võib ehk pidada seda, et vedela õliga õlitades kipub ketikaitse ja kiige ja üldse keti ümbruses olevad asjad aja jooksul täis pritsima (aga mitte nii palju, et rehvi õliseks pilluks!), aga kuna minu jaoks on tsikkel transpordivahend, mitte noku pikendus, siis mul on täitsa kama, et ta ei sära nagu prillikivi.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.