keti vahetus

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
inz666
Postitusi: 75
Liitunud: 06 Sept 2007, 21:24
Tsikkel: yamaha
Asukoht: Tallinn-Sonda

keti vahetus

Lugemata postitus Postitas inz666 »

mul oleks siis selline küsimus , et kui vahetada veo kett kas on vajalik ka vahetada hammakad,kui neil näiliselt midagi viga ei tundu olevat.

R1
Kasutaja avatar

fotek
Postitusi: 637
Liitunud: 26 Mai 2005, 09:42

Lugemata postitus Postitas fotek »

Kahtlane, et kett läbi ja samas hammakad veel korras.
Kui aga on mingi muu keiss ja hammakad tõesti uued, siis las olla muidugi.

Siim
#609

lauryx
Postitusi: 40
Liitunud: 29 Juul 2007, 15:42

Lugemata postitus Postitas lauryx »

soovitatakse vahetada, püsib kett kauem

Ninja
Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1180
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV
Asukoht: tallinn
Tänanud: 10 korda

Lugemata postitus Postitas creativ »

Täitsa hull võhiklik arvamus, aga jalgrattamaailmas (treenijad ja prod) kestavad hammakad oluliselt rohkem kui ketti regulaarselt vahetada. Kett venib koormuste tõttu välja ja hakkab siis hammakaid kulutama. Kui kett vahetada regulaarselt, sõltuvalt keti tasemest ja kus ning kuidas sõidetakse, siis peaks hammakad mitu ketti vastu pidama. Kas motomaailmas on asjad teisti?
Muidugi kulutab hammakaid lisaks ketile ka selle pinnale sattuv liiv ja tolm. Sellepärast vaja ju tihti ketti õlitada.

Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure
Kasutaja avatar

fotek
Postitusi: 637
Liitunud: 26 Mai 2005, 09:42

Lugemata postitus Postitas fotek »

Motomaailmas on hammakaid ainult kaks ja nende hind on ketiga võrreldes ikka suht odav.

Siim
#609
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

Kett ja hammasrattad kuluvad võrdselt.Kui paned uue keti kulunud hammasratastele, siis võid kindel olla, et kett kulub kiiremini, kui vahetad kogu komplekti.

Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1180
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV
Asukoht: tallinn
Tänanud: 10 korda

Lugemata postitus Postitas creativ »

Primo kirjutas:

Kett ja hammasrattad kuluvad võrdselt.Kui paned uue keti kulunud hammasratastele, siis võid kindel olla, et kett kulub kiiremini, kui vahetad kogu komplekti.

missugune on keti- hammakate kuluvus sõltuvuses sõidukohast ja -tingimustest? kuivliiv, märg kruus/liiv, maantee? peaks väga erinevad kulumismäärad olema?
ja mis tüüpi, marki kett peaks olema et võimalikult kaua kestaks endurotamist?
mis ketiõli kasutada?

või on mõni eelnev teema põhjalikult lahanud samu küsimusi?

tänan

Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

Mida ma mõtlesin võrdse kulumise all.Kett kulutab end hammasratastesse ning ise samas ka kulub.Kui nüüd paned uue keti eelmise keti järgi kulunud hammasrattastesse, siis ta ei sobi ju sinna, nagu rusikas silmaauku :) .

ja mis tüüpi, marki kett peaks olema et võimalikult kaua kestaks endurotamist

Levinumad ketid on D.I.D, Regina, Braking.Tüüp?Seda peaksid ilmselt targemad kommenteerima.
Seda ketiasja sa küsid ilmselt RXV jaoks, mitte LC8 jaoks?

Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1180
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV
Asukoht: tallinn
Tänanud: 10 korda

Lugemata postitus Postitas creativ »

Primo kirjutas:

Mida ma mõtlesin võrdse kulumise all.Kett kulutab end hammasratastesse ning ise samas ka kulub.Kui nüüd paned uue keti eelmise keti järgi kulunud hammasrattastesse, siis ta ei sobi ju sinna, nagu rusikas silmaauku :) .

ja mis tüüpi, marki kett peaks olema et võimalikult kaua kestaks endurotamist

Levinumad ketid on D.I.D, Regina, Braking.Tüüp?Seda peaksid ilmselt targemad kommenteerima.
Seda ketiasja sa küsid ilmselt RXV jaoks, mitte LC8 jaoks?

lc8 saab kohati suuremat koormust. liiva ja kruusa. pikad, kiired kruusa otsad. ajaliselt kindlasti kauem kui RXV-ga.

Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Jalgrattamaailmas oli üldiselt nii, et üks tagumine hammasrattapakk pidas normaalselt vastu 2 ketti. Esimene hammakas on aga nii suur, et seal hammaste venimine üldse minimaalne, hambad kuluvad lihtsalt füüsililiselt ära. Senikaua, kuni ketti üle tõstma ei hakka, ei vaheta esihammasratast küll keegi.

Tsiklite puhul ma guru pole. Ma ei tea, aga mõtlen siiski, et vähemalt tagumine hammasratas peab küll rohkem kui ühe keti vastu. Jawal peal juba kolmas kett ja ei ole probleemi. Tõsi, kiirused ja jõud ikka väiksemad, kui mooduratastel.
Mõni tegelik teadja ehk kommenteerib.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8799
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 134 korda
Tänatud: 334 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

ei maksa nagu võrrelda jalgrattaketti ja tsikliketti. see on ikka täitsa nagu siga ja kägu.

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3196
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 196 korda

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Mida imet siin jahuda on?Kui kett kulunud on ka hammakad kulunud.Vaheta kogu kompott ära,kestab kauem.Paigalda automaatõlitus ja enduurota palju jaksad.Küsi mudelikohast komplekti nt.Streetmotost.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1180
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV
Asukoht: tallinn
Tänanud: 10 korda

Lugemata postitus Postitas creativ »

franz125 kirjutas:

Mida imet siin jahuda on?Kui kett kulunud on ka hammakad kulunud.Vaheta kogu kompott ära,kestab kauem.Paigalda automaatõlitus ja enduurota palju jaksad.Küsi mudelikohast komplekti nt.Streetmotost.

ok! räägi sellest automaatketiõlitusest. oled ise proovinud ja kuidas toimib? mis õli kasutad seal? ja palju see keti hammakate kasutusiga pikemaks teeb?

tnx!

Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Siga ja kägu küll, aga kui mõõdud on paigas hammasrattal, mis siis? Tuletan meelde, et mu vana Jawa-ront sõitnud mingi 100 tuhat sama tagahammakaga (esimest vahetasin küll korduvalt) ja ei nuta üldse. No OK, tegelikult plaanin nüüd vahetada. Muidugi jah, see on võimalik ainult kaetud ketiga masinatel, seal pori ikka keti ja hammaka peale ei satu, määre ka ära ei kao. Kusjuures vanaegne tihenditeta tsiklikett ja jalgrattakett on küll võrreldavad asjad.
Njah, üks argument siit ka korraga vahetamise kasuks: tihenditega kett peab tavalisest ilmselt nii palju kauem vastu samades oludes suudab tõesti ehk koos hammasrattaga võrdsel määral kuluda?

Kokkuvõte siis: on üsna ilmselt olemas remonttööde praktiline juhend, mis kirjutatakse tehase poolt ette. Õige on lähtuda sellest. Arvamused (sh minu oma siin) saab siis välistada. Keegi teab, kuidas tootjad soovitavad?

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

joel
Postitusi: 1806
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 110 korda

Lugemata postitus Postitas joel »

creativ kirjutas:

ok! räägi sellest automaatketiõlitusest. oled ise proovinud ja kuidas toimib? mis õli kasutad seal? ja palju see keti hammakate kasutusiga pikemaks teeb?

Mina võin nii palju rääkida, et oma tsiklile panin kohe ostes automaatõlitaja peale ning hetkel, 21 kkm hiljem on kett enam-vähem samas seisus, ehk olulist kulumist pole märgata. Sõidan 99% asfaldil. Kasutan tavalist mootoriõli - seda, mis õlivahetuse ajal üle jääb (puhast loomulikult, mitte mootorist läbi käinud vana õli). Igasugune keti hooldamine on unustatud teema - peab vaid hoolt kandma, et õlianum tühjaks ei saaks ja loomulikult vajadusel ka ketti pingutama. Ainsaks puuduseks võib ehk pidada seda, et vedela õliga õlitades kipub ketikaitse ja kiige ja üldse keti ümbruses olevad asjad aja jooksul täis pritsima (aga mitte nii palju, et rehvi õliseks pilluks!), aga kuna minu jaoks on tsikkel transpordivahend, mitte noku pikendus, siis mul on täitsa kama, et ta ei sära nagu prillikivi.

Joel
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”