õige õli märgsiduriga mootoris?
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Nii, ostsin LiquiMoly poolsündi Streetmotost (sealt öeldi veel ,ete tip-top õli ) ja hakkas ka sidur libisema. Ratas gsx-r 750.
Arvasin, et sidur väsinud, võtsin lahti, kettad ilusad, mõõdus ja ka vahekettad pold kõverad. Lisasin 2mm seibid vedrudele, aitas mõningal määral aga mitte piisavalt.
Nüüd tuleb õli vahetama hakata.
Kas on tingimata vaja ka pesu teha uue õliga ja kui jah, siis kui palju õli ja kas mingeid muid nipe veel vaja rakendada?
Suzumen kirjutas:uuggu kirjutas:Nii, ostsin LiquiMoly poolsündi Streetmotost (sealt öeldi veel ,ete tip-top õli ) ja hakkas ka sidur libisema. Ratas gsx-r 750.
Arvasin, et sidur väsinud, võtsin lahti, kettad ilusad, mõõdus ja ka vahekettad pold kõverad. Lisasin 2mm seibid vedrudele, aitas mõningal määral aga mitte piisavalt.
Nüüd tuleb õli vahetama hakata.
Kas on tingimata vaja ka pesu teha uue õliga ja kui jah, siis kui palju õli ja kas mingeid muid nipe veel vaja rakendada?
Kas tõesti peab alati kõik oma perse peal üle proovima
![]()
Lihtsalt sellest, kui midagi soovitatakse ei aita
No see on nagu väikeste lastega.. kõik vaja suhu panna ja kui s**t on siis on s**t.. jääb meelde
Ei passi peavade kaupa siin foorumis, seega polnud kursis selle õli teemaga enne.
Nagu näha ei saa siin enam keegi inimese moodi vastatud, kohe kaagutama vaja hakata.
Oli konkreetne küsimus - Kas piisab uue õli panekust (koos siduri pesuga) või tuleb kogu mootor normaalse õliga läbi pesta. Ja kui see on vajalik, siis mis koguses õli peaks pesuks panema ja kuis pesu käib?
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Olen läbi aastate müünud Castroli õli - sellega olen kogenud "0" (loe null) negatiivset tagasisidet ja probleemi. Eelmisest kevadest sai võetud lisaks saksa õli Liqui Moly ja seda eelkõige selleks, et oleks odavam alternatiiv Castroli kõrvale. Liqui Moly vastab iseenesest samadele kvaliteedistandarditele kui Castrol aga eks seal ole loomulikult erinevusi komponentide osas. Kui inimene küsib LM õli kvaliteedi kohta, siis nii mina kui leti taga olev müüja vastab loomulikult, et tegu on korraliku ja kvaliteetse õliga, sest nii see on. Kui nüüd mõne tsikli sidur on kas kulunud või muus osas spetsiifiline ja seda ei kannata (nagu mitmed vanemad sidurid ei kannata Valvoline Durablendi), siis paraku ta libisema hakkab ja omanik peab leidma katse-eksitus meetodil, mis õli konkreetsele apastraadile sobib. Ostjal on StreetMotos valida Castroli ja LM õlide vahel ja otsuse peab ta ise tegema. Mina ja müüja oleme vaid konsultandi rollis, mitte näppupidi õli tootmises
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Eks siis järgmiseks läheb sisse õli null-negativse-tagasisedega. Lihtsalt oleksin äärmiselt tänulik olnud ja kui myyja oleks soovitanud seda õli kohe.
Hetkel jääb mulje, et lihtsalt inimestelt, kes ise foorumites ei leia aega ringi kaevata, võetakse poes mitu nahka...
Aga see selleks. Endiselt õhus kysimus pesu kohta, et teeks siit edasi asjad õigesti...
-
- Kaupmees
- Postitusi: 655
- Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
- Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Ise olen kasutanud Castrol ja Motorex õlisid. Mõlemat pannud nii bike mootorisse (zx 9 r, R1) kui ka 4T krossikatesse ning nuriseda ei saa.
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee
Anna andeks, a paar esimest vastust mu postile oli sulaselge kaagutamine, jään selles osas endale kindlaks.
Ehk nagu kyla koerale...Kui hakatakse esimese asjana paukuma, siis tuleb reeglina ka vastureaktsioon selline.
Üldiselt pole mul mingit probleemi kaasfoorumlaste austamisega kui nad seda väärivalt käituvad.
Õli osas olin ise loll, nõus.
Samas oleks tore, et myygimees kui konsultant mainiks, et pigem eelistagu klient Castrolit. Ei pea ju selle käigus veel teist õli päris juraks nimetama
OK. Lõpetan siin teemavälise virisemise
Tahaks veel teada, et kas mootori uue õliga pesuks pean panema mootori kenasti õli täis ja soojaks ajama, või piisab mingist pisemast kogusest?
Siis tean kas osta Castrolit topeltkogus või veab yhe kankuga välja.
Või kuda see vana õli väljauhtumine teostatkse?
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
95 aasta apastraati pole mõtet enam täissündiga narrida. Poolsünt GPS on täiesti piisav.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
aga millest selline suhtumine, et kui tegu juba veidi vanema masinaga, olgu siis auto või mootorratas, siis olles õlimüüja teada saanud sõiduki vanuse, et näit 10 aastat, siis müüjapoolt üsna tavaline vastus, et see juba vana masin, sinna käib poolsünt või korralik mineraal väga hästi.
-
- Postitusi: 310
- Liitunud: 06 Apr 2006, 13:42
- Tsikkel: VN 1500 MS
- Asukoht: Mulgimaa
- Tänatud: 2 korda
pitbull
et siis teadjad mehed..öelge mis lähex hästi suzuki sv 650 2001 a....
Kui vaadata seda: http://www.cellmark.ee/ , siis parim oleks Castroli POWER 1 RACING 4T 10W-40 ja alternatiivina POWER 1 GPS 4T 10W-40 . Ei pea end küll spetsiks, kuid täiega puusse selle valikuga panna ka ei saa.
IZ->...->VX 800..->VN 1500 MS
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Hm, ma ütleks aga hoopis teist pidi - miks arvatakse, et täissynt teeb mootoris imesid? Mis pagana vahe seal on, mis õli seal sees on, kui mootor muidu korras pole? Ainult see vahe, et õli on lihtne vahetada (erinevalt tegelikust remondist), see ju kah "remont"? Ma ei usu, et kellelgi meist oleks tavalise kasutuse juures (ehk siis: spordi jätame kõrvale) mootor tuksi läinud või isegi märgatavalt kannatanud selle pärast, et syndi asemel oli sees poolsynt. Ammu enne lastakse mootor mingil muul põhjusel tuksi.
petz61 kirjutas:aga millest selline suhtumine, et kui tegu juba veidi vanema masinaga, olgu siis auto või mootorratas, siis olles õlimüüja teada saanud sõiduki vanuse, et näit 10 aastat, siis müüjapoolt üsna tavaline vastus, et see juba vana masin, sinna käib poolsünt või korralik mineraal väga hästi.
No puht majanduslikel kaalutlustel pole arukas oma 20k maksvale rattale iga kord 1k eest uut õli sisse valada.
Pealegi on nagunii sellise aasta masinatele tänavale ette nähtud tehase poolt suure tõenäosusega 10w40 poolsünt. Tänaval töristades saab nagunii kõige vajaliku määrimisega tänapäevane poolsünteetiline õli suurepäraselt hakkama.
Ja noh mootorile on kindlasti tervislikum vahetada natuke odavamat õli thedamini kui über kallist hästi harva.
Ei ole õlimüüja, aga selline mulje on interneti avarustest silma jäänud.
Valmistaja määrab kasutatava õli vastavuse API klassifikatsioonis, mitte õlisünteesi eripärasid.Mootorratta hind ja vanus pole otseselt seotud tema kasutusotstarbe, mootoritüübi ja konditsiooniga. Ja kasutatava õli viskoossus peaks vastama kasutuspiirkonna klimaatilistele oludele. Sarnaseid mootoreid võidakse kasutada näiteks nii Alaskal kui Saharas.
Ma isiklikult lähtun õlivaliku puhul eelkõige väikesest raamatust mille tsiklit ostes kaasa sain - manuaalist.
http://www.unitedoil.com.au/apiclass.htm - natuke lugemist API klassifikatsioonist.
-
- Postitusi: 558
- Liitunud: 18 Okt 2005, 09:42
- Tsikkel: rod ja pooleli xs
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
aga millest selline suhtumine, et kui tegu juba veidi vanema masinaga, olgu siis auto või mootorratas, siis olles õlimüüja teada saanud sõiduki vanuse, et näit 10 aastat, siis müüjapoolt üsna tavaline vastus, et see juba vana masin, sinna käib poolsünt või korralik mineraal väga hästi.
kunagise autoremonditöökoja kogemuste põhjal on see suhtumine täiesti ok.
nagu keegi siin juba mainis, siis vanasse masinasse täissünti sisse valades võib vana apastraat hakkata lekkima nagu sõel, tihendid on reeglina vanad, kivistunud ning kulunud. lisaks võib olla ka oht, et vana aparaat on harva uut õli näinud, täissünt peseb kogu jama mootorist liiga kiirelt lahti, see ummistab kanalid ning mootor annab otsad.
järgmine aspekt - kas on majanduslikult mõttekas investeerida õlivahetusse 5 % vana masina väärtusest.
ning lõpuks - vanadel masinatel on tehase poolt reeglina "lahjemad" nõudmised õlile kui uutel.
I don't give a shit, I don't take any shit, I'm not in the shit busines!
-
- Postitusi: 928
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 31 korda
- Kontakt:
Raitz kirjutas:No puht majanduslikel kaalutlustel pole arukas oma 20k maksvale rattale iga kord 1k eest uut õli sisse valada.
Pealegi on nagunii sellise aasta masinatele tänavale ette nähtud tehase poolt suure tõenäosusega 10w40 poolsünt.
viimati läks mu 20k maksva masina õlivahetus maksma 600.- (castroli GPS+õlifilter).
miskipärast on castroli mineraalõli "GP" kõigest 5kr/L odavam, kui GPS e. poolsünt (140.-/L vs 145.-/L).
tänaste kütusehindade juures (keskmise pereauto paagitäis üle 1000.-) on mingi pisike sääst õli pealt suht märkamatu. siis võiks ju paaki kah soristada, et odavamalt saada?
mis siis oleks 20k maksvale rattale majanduslikult kaalutletult sobiv õli? risso rapsiõli?
retro kirjutas:viimati läks mu 20k maksva masina õlivahetus maksma 600.- (castroli GPS+õlifilter).
miskipärast on castroli mineraalõli "GP" kõigest 5kr/L odavam, kui GPS e. poolsünt (140.-/L vs 145.-/L).
tänaste kütusehindade juures (keskmise pereauto paagitäis üle 1000.-) on mingi pisike sääst õli pealt suht märkamatu. siis võiks ju paaki kah soristada, et odavamalt saada?
mis siis oleks 20k maksvale rattale majanduslikult kaalutletult sobiv õli? risso rapsiõli?
No tegelikult õlimüüjad seda ju peavadki silmas, et vanemale masinale on see 145.- eeku poolsünt(GPS), mis pole kindlasti vilets õli, igati ok valik ja seda nad ka ju ütlevadki, milleks sinna 250-300 eeku/liiter õli panna...
Umbes samale järeldusele olen ise ka foorumeid lugedes jõudnud.
Kes siin Risso õlist rääkis? Jutt oli rohkem miks soovitatakse poolsünti täissündi asemel 10+ a. vanusele tehnikale.
Re: õige õli märgsiduriga mootoris?
Vana teema, aga äkki kedagi huvitab:
http://www.ducatimeccanica.com/oil.html
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.