õige õli märgsiduriga mootoris?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

uuggu
Postitusi: 232
Liitunud: 23 Apr 2006, 23:13

Lugemata postitus Postitas uuggu »

Nii, ostsin LiquiMoly poolsündi Streetmotost (sealt öeldi veel ,ete tip-top õli ) ja hakkas ka sidur libisema. Ratas gsx-r 750.

Arvasin, et sidur väsinud, võtsin lahti, kettad ilusad, mõõdus ja ka vahekettad pold kõverad. Lisasin 2mm seibid vedrudele, aitas mõningal määral aga mitte piisavalt.

Nüüd tuleb õli vahetama hakata.

Kas on tingimata vaja ka pesu teha uue õliga ja kui jah, siis kui palju õli ja kas mingeid muid nipe veel vaja rakendada?

Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Lugemata postitus Postitas madone »

Suzumen kirjutas:
uuggu kirjutas:

Nii, ostsin LiquiMoly poolsündi Streetmotost (sealt öeldi veel ,ete tip-top õli ) ja hakkas ka sidur libisema. Ratas gsx-r 750.

Arvasin, et sidur väsinud, võtsin lahti, kettad ilusad, mõõdus ja ka vahekettad pold kõverad. Lisasin 2mm seibid vedrudele, aitas mõningal määral aga mitte piisavalt.

Nüüd tuleb õli vahetama hakata.

Kas on tingimata vaja ka pesu teha uue õliga ja kui jah, siis kui palju õli ja kas mingeid muid nipe veel vaja rakendada?

Kas tõesti peab alati kõik oma perse peal üle proovima :roll:
Lihtsalt sellest, kui midagi soovitatakse ei aita :?:

No see on nagu väikeste lastega.. kõik vaja suhu panna ja kui s**t on siis on s**t.. jääb meelde :D


uuggu
Postitusi: 232
Liitunud: 23 Apr 2006, 23:13

Lugemata postitus Postitas uuggu »

Ei passi peavade kaupa siin foorumis, seega polnud kursis selle õli teemaga enne.

Nagu näha ei saa siin enam keegi inimese moodi vastatud, kohe kaagutama vaja hakata.

Oli konkreetne küsimus - Kas piisab uue õli panekust (koos siduri pesuga) või tuleb kogu mootor normaalse õliga läbi pesta. Ja kui see on vajalik, siis mis koguses õli peaks pesuks panema ja kuis pesu käib?

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Olen läbi aastate müünud Castroli õli - sellega olen kogenud "0" (loe null) negatiivset tagasisidet ja probleemi. Eelmisest kevadest sai võetud lisaks saksa õli Liqui Moly ja seda eelkõige selleks, et oleks odavam alternatiiv Castroli kõrvale. Liqui Moly vastab iseenesest samadele kvaliteedistandarditele kui Castrol aga eks seal ole loomulikult erinevusi komponentide osas. Kui inimene küsib LM õli kvaliteedi kohta, siis nii mina kui leti taga olev müüja vastab loomulikult, et tegu on korraliku ja kvaliteetse õliga, sest nii see on. Kui nüüd mõne tsikli sidur on kas kulunud või muus osas spetsiifiline ja seda ei kannata (nagu mitmed vanemad sidurid ei kannata Valvoline Durablendi), siis paraku ta libisema hakkab ja omanik peab leidma katse-eksitus meetodil, mis õli konkreetsele apastraadile sobib. Ostjal on StreetMotos valida Castroli ja LM õlide vahel ja otsuse peab ta ise tegema. Mina ja müüja oleme vaid konsultandi rollis, mitte näppupidi õli tootmises :-)

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

uuggu
Postitusi: 232
Liitunud: 23 Apr 2006, 23:13

Lugemata postitus Postitas uuggu »

Eks siis järgmiseks läheb sisse õli null-negativse-tagasisedega. Lihtsalt oleksin äärmiselt tänulik olnud ja kui myyja oleks soovitanud seda õli kohe.

Hetkel jääb mulje, et lihtsalt inimestelt, kes ise foorumites ei leia aega ringi kaevata, võetakse poes mitu nahka...

Aga see selleks. Endiselt õhus kysimus pesu kohta, et teeks siit edasi asjad õigesti...

Kasutaja avatar

HRQ
Kaupmees
Postitusi: 655
Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas HRQ »

Ise olen kasutanud Castrol ja Motorex õlisid. Mõlemat pannud nii bike mootorisse (zx 9 r, R1) kui ka 4T krossikatesse ning nuriseda ei saa.

Valmistan KROSSI NAASTREHVE ja JÄÄPIIKE
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee

uuggu
Postitusi: 232
Liitunud: 23 Apr 2006, 23:13

Lugemata postitus Postitas uuggu »

Anna andeks, a paar esimest vastust mu postile oli sulaselge kaagutamine, jään selles osas endale kindlaks.

Ehk nagu kyla koerale...Kui hakatakse esimese asjana paukuma, siis tuleb reeglina ka vastureaktsioon selline.

Üldiselt pole mul mingit probleemi kaasfoorumlaste austamisega kui nad seda väärivalt käituvad.

Õli osas olin ise loll, nõus.

Samas oleks tore, et myygimees kui konsultant mainiks, et pigem eelistagu klient Castrolit. Ei pea ju selle käigus veel teist õli päris juraks nimetama :)


uuggu
Postitusi: 232
Liitunud: 23 Apr 2006, 23:13

Lugemata postitus Postitas uuggu »

OK. Lõpetan siin teemavälise virisemise :)

Tahaks veel teada, et kas mootori uue õliga pesuks pean panema mootori kenasti õli täis ja soojaks ajama, või piisab mingist pisemast kogusest?

Siis tean kas osta Castrolit topeltkogus või veab yhe kankuga välja.

Või kuda see vana õli väljauhtumine teostatkse?

Kasutaja avatar

pitbull
Postitusi: 557
Liitunud: 09 Juun 2004, 14:44
Tsikkel: v2
Asukoht: westestonia ....finland
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas pitbull »

endal hakkas esimestkorda sellel rattal libisema paar päeva tagasi peale hirmsat piinamist :D kohe tuiskasin siduri jupppe tellima aga vaatasin pärast et õli veidi alla miinimumi....kas see võib olla probleemi põhjus...sest enam ei libise :?:

PitBull ,,I Just Don't Give A Fuck...,,

uuggu
Postitusi: 232
Liitunud: 23 Apr 2006, 23:13

Lugemata postitus Postitas uuggu »

Vaatamata vähe karusele algusele vastused kenasti olemas :)

Tänud!

Asun homme tegutsema.


uuggu
Postitusi: 232
Liitunud: 23 Apr 2006, 23:13

Lugemata postitus Postitas uuggu »

Tekkis veel küsimus, et kas aastast 95 pärit rattale pean kallama sisse Castrol R4 või ajab Castrol GPS ka asja ära?

Peaasi et situr ei libiseks. Seni on minu käes sõit poolsyndiga.

Kasutaja avatar

sepp
Postitusi: 3833
Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
Asukoht: Keila - Tallinn
Tänanud: 162 korda
Tänatud: 89 korda

Lugemata postitus Postitas sepp »

uuggu kirjutas:

Peaasi et situr ei libiseks. Seni on minu käes sõit poolsyndiga.

mitte situr vaid sittur... õigesti on seal kaks tugevat T tähte ;)

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

95 aasta apastraati pole mõtet enam täissündiga narrida. Poolsünt GPS on täiesti piisav.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas petz »

aga millest selline suhtumine, et kui tegu juba veidi vanema masinaga, olgu siis auto või mootorratas, siis olles õlimüüja teada saanud sõiduki vanuse, et näit 10 aastat, siis müüjapoolt üsna tavaline vastus, et see juba vana masin, sinna käib poolsünt või korralik mineraal väga hästi. (help)

Viimati muutis petz, 28 Mai 2008, 08:59, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

pitbull
Postitusi: 557
Liitunud: 09 Juun 2004, 14:44
Tsikkel: v2
Asukoht: westestonia ....finland
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas pitbull »

et siis teadjad mehed..öelge mis lähex hästi suzuki sv 650 2001 a....vaatan oma siduri yle kui ok siis vana tagasi kui ei siis uus ketta ports...aga õli lööx ymber kuigi talvel vahetatud

PitBull ,,I Just Don't Give A Fuck...,,

matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Lugemata postitus Postitas matti »

Ma mõtlesin ka kaval olla, panin täissündi sisse enda vanemale rattale, hakkas veel mingist imepisikesest praost tilkuma.....
Ai see ajas närvi, kallis õli ja tilgub välja.
:wack:
Egas siis midagi, viga kõrvaldatud aga mingit vahet küll ei näinud poolsündi ja täissündi vahel.


Holms
Postitusi: 310
Liitunud: 06 Apr 2006, 13:42
Tsikkel: VN 1500 MS
Asukoht: Mulgimaa
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas Holms »

pitbull

et siis teadjad mehed..öelge mis lähex hästi suzuki sv 650 2001 a....

Kui vaadata seda: http://www.cellmark.ee/ , siis parim oleks Castroli POWER 1 RACING 4T 10W-40 ja alternatiivina POWER 1 GPS 4T 10W-40 . Ei pea end küll spetsiks, kuid täiega puusse selle valikuga panna ka ei saa.

Loom kõnnib, mees sõidab
IZ->...->VX 800..->VN 1500 MS

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Hm, ma ütleks aga hoopis teist pidi - miks arvatakse, et täissynt teeb mootoris imesid? Mis pagana vahe seal on, mis õli seal sees on, kui mootor muidu korras pole? Ainult see vahe, et õli on lihtne vahetada (erinevalt tegelikust remondist), see ju kah "remont"? Ma ei usu, et kellelgi meist oleks tavalise kasutuse juures (ehk siis: spordi jätame kõrvale) mootor tuksi läinud või isegi märgatavalt kannatanud selle pärast, et syndi asemel oli sees poolsynt. Ammu enne lastakse mootor mingil muul põhjusel tuksi.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Raitz
Postitusi: 544
Liitunud: 13 Aug 2003, 23:59
Asukoht: Rakvere / MT10 dnepr

Lugemata postitus Postitas Raitz »

petz61 kirjutas:

aga millest selline suhtumine, et kui tegu juba veidi vanema masinaga, olgu siis auto või mootorratas, siis olles õlimüüja teada saanud sõiduki vanuse, et näit 10 aastat, siis müüjapoolt üsna tavaline vastus, et see juba vana masin, sinna käib poolsünt või korralik mineraal väga hästi. (help)

No puht majanduslikel kaalutlustel pole arukas oma 20k maksvale rattale iga kord 1k eest uut õli sisse valada.
Pealegi on nagunii sellise aasta masinatele tänavale ette nähtud tehase poolt suure tõenäosusega 10w40 poolsünt. Tänaval töristades saab nagunii kõige vajaliku määrimisega tänapäevane poolsünteetiline õli suurepäraselt hakkama.
Ja noh mootorile on kindlasti tervislikum vahetada natuke odavamat õli thedamini kui über kallist hästi harva.

Ei ole õlimüüja, aga selline mulje on interneti avarustest silma jäänud.

Kui und ei tule loen lambaid ja nende 125cm3 postitusi
Kasutaja avatar

vincent
Postitusi: 404
Liitunud: 05 Juul 2004, 00:37
Tsikkel: Varadero XL 1000 V
Asukoht: Viljandi

Lugemata postitus Postitas vincent »

Valmistaja määrab kasutatava õli vastavuse API klassifikatsioonis, mitte õlisünteesi eripärasid.Mootorratta hind ja vanus pole otseselt seotud tema kasutusotstarbe, mootoritüübi ja konditsiooniga. Ja kasutatava õli viskoossus peaks vastama kasutuspiirkonna klimaatilistele oludele. Sarnaseid mootoreid võidakse kasutada näiteks nii Alaskal kui Saharas.
Ma isiklikult lähtun õlivaliku puhul eelkõige väikesest raamatust mille tsiklit ostes kaasa sain - manuaalist.
http://www.unitedoil.com.au/apiclass.htm - natuke lugemist API klassifikatsioonist.

Kasutaja avatar

Kri$o$
Postitusi: 558
Liitunud: 18 Okt 2005, 09:42
Tsikkel: rod ja pooleli xs
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Kri$o$ »

aga millest selline suhtumine, et kui tegu juba veidi vanema masinaga, olgu siis auto või mootorratas, siis olles õlimüüja teada saanud sõiduki vanuse, et näit 10 aastat, siis müüjapoolt üsna tavaline vastus, et see juba vana masin, sinna käib poolsünt või korralik mineraal väga hästi.

kunagise autoremonditöökoja kogemuste põhjal on see suhtumine täiesti ok.
nagu keegi siin juba mainis, siis vanasse masinasse täissünti sisse valades võib vana apastraat hakkata lekkima nagu sõel, tihendid on reeglina vanad, kivistunud ning kulunud. lisaks võib olla ka oht, et vana aparaat on harva uut õli näinud, täissünt peseb kogu jama mootorist liiga kiirelt lahti, see ummistab kanalid ning mootor annab otsad.
järgmine aspekt - kas on majanduslikult mõttekas investeerida õlivahetusse 5 % vana masina väärtusest.
ning lõpuks - vanadel masinatel on tehase poolt reeglina "lahjemad" nõudmised õlile kui uutel.

Sex is like a card game, if you don't have a good partner, then you better have a good hand ...
I don't give a shit, I don't take any shit, I'm not in the shit busines!
Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 928
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 31 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas retro »

Raitz kirjutas:

No puht majanduslikel kaalutlustel pole arukas oma 20k maksvale rattale iga kord 1k eest uut õli sisse valada.
Pealegi on nagunii sellise aasta masinatele tänavale ette nähtud tehase poolt suure tõenäosusega 10w40 poolsünt.

viimati läks mu 20k maksva masina õlivahetus maksma 600.- (castroli GPS+õlifilter).
miskipärast on castroli mineraalõli "GP" kõigest 5kr/L odavam, kui GPS e. poolsünt (140.-/L vs 145.-/L).
tänaste kütusehindade juures (keskmise pereauto paagitäis üle 1000.-) on mingi pisike sääst õli pealt suht märkamatu. siis võiks ju paaki kah soristada, et odavamalt saada?
mis siis oleks 20k maksvale rattale majanduslikult kaalutletult sobiv õli? risso rapsiõli?

Kasutaja avatar

Raitz
Postitusi: 544
Liitunud: 13 Aug 2003, 23:59
Asukoht: Rakvere / MT10 dnepr

Lugemata postitus Postitas Raitz »

retro kirjutas:

viimati läks mu 20k maksva masina õlivahetus maksma 600.- (castroli GPS+õlifilter).
miskipärast on castroli mineraalõli "GP" kõigest 5kr/L odavam, kui GPS e. poolsünt (140.-/L vs 145.-/L).
tänaste kütusehindade juures (keskmise pereauto paagitäis üle 1000.-) on mingi pisike sääst õli pealt suht märkamatu. siis võiks ju paaki kah soristada, et odavamalt saada?
mis siis oleks 20k maksvale rattale majanduslikult kaalutletult sobiv õli? risso rapsiõli?

No tegelikult õlimüüjad seda ju peavadki silmas, et vanemale masinale on see 145.- eeku poolsünt(GPS), mis pole kindlasti vilets õli, igati ok valik ja seda nad ka ju ütlevadki, milleks sinna 250-300 eeku/liiter õli panna...
Umbes samale järeldusele olen ise ka foorumeid lugedes jõudnud.
Kes siin Risso õlist rääkis? Jutt oli rohkem miks soovitatakse poolsünti täissündi asemel 10+ a. vanusele tehnikale.

Kui und ei tule loen lambaid ja nende 125cm3 postitusi
Kasutaja avatar

-Kristo-
Postitusi: 62
Liitunud: 01 Apr 2007, 15:13
Asukoht: Tartu

Re: õige õli märgsiduriga mootoris?

Lugemata postitus Postitas -Kristo- »

Vana teema, aga äkki kedagi huvitab:
http://www.ducatimeccanica.com/oil.html

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”